Wat nou, zelfs Wilders valt in het niet bij hoe hij Melkert altijd te kakken wist te zetten.quote:
Je quote zelf over algemeen geaccepteerd, daar zit de kernquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Je hebt een verkeerde definitie voor geld in je hoofd zitten:
Geld is enig object dat in een bepaald land of binnen een gegeven sociaal-economische context algemeen wordt aanvaard als betaling voor goederen en diensten en de terugbetaling van schulden. Als belangrijkste functies van geld onderscheidt men: ruilmiddel, rekeneenheid, oppotmiddel en incidenteel ook als eenheid voor uitgestelde betalingen.
bron: wiki
Dat betekent dus niet dat geld meteen goud of zilver is.
Nog iets inhoudelijks?quote:
Geld valt dan weer uit te drukken in verschillende eenheden, waarvan goud, zilver danwel zout of peper over het algemeen meer waard is/was dan dat papiertje/muntje waarmee je je halfje bruin en een pak melk mee afrekent.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Geld is enig object dat in een bepaald land of binnen een gegeven sociaal-economische context algemeen wordt aanvaard als betaling voor goederen en diensten en de terugbetaling van schulden. Als belangrijkste functies van geld onderscheidt men: ruilmiddel, rekeneenheid, oppotmiddel en incidenteel ook als eenheid voor uitgestelde betalingen.
Daarvoor werd er al met zilveren staven gehandeldquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
toch niet, als je ook leest waar je naar verwijst zie je dat Pheidon degene was die enige standaard maakte in hoeveelheden goud of zilver en echt op geld begon het te lijken in het koninkrijk Lydia.
Daar komt mijn telegram de hoek om.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je quote zelf over algemeen geaccepteerd, daar zit de kern. Dat gebeurde pas toen er enige standaardisatie kwam.
Precies. Zo heeft zout ook heel lang gediend als geld.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Bij de PvdA accepteren ze geen afvalligen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog iets inhoudelijks?
Hij verstond zijn vak zeer goed. Welbespraakt, in staat mensen te bewegen, politieke gewaarwording bij jan-met-de-pet die voorheen niets om Den Haag gaf. Een echte democraat zou ik haast zeggen.
En hij zoog van alles uit z'n duim (de puinhopen van Paars) en had net als Wilders ook geen oplossingen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nog iets inhoudelijks?
Hij verstond zijn vak zeer goed. Welbespraakt, in staat mensen te bewegen, politieke gewaarwording bij jan-met-de-pet die voorheen niets om Den Haag gaf. Een echte democraat zou ik haast zeggen.
Om elk tussenproduct in ruilhandel als geld te zien lijkt me wat omslachtig, het gaat toch om die algemene acceptatie.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:56 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarvoor werd er al met zilveren staven gehandeld
Bij de PVV is een extremist meer echter geen probleem.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:57 schreef Picchia het volgende:
[..]
Bij de PvdA accepteren ze geen afvalligen.
Die had hij wel, alleen bevielen ze je niet. Dat kan. Ik vind Roemer qua inhoud niets. Is wel een goed politicus.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
En hij zoog van alles uit z'n duim (de puinhopen van Paars) en had net als Wilders ook geen oplossingen.
Hij schold de PvdA uit als een baas.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
En hij zoog van alles uit z'n duim (de puinhopen van Paars) en had net als Wilders ook geen oplossingen.
Toen de Romeinse overheid het als soldij uitkeerde bedoel je?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. Zo heeft zout ook heel lang gediend als geld.
Paars II was dan ook echt dramatisch, zeker de laatste twee jaar.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor Nederland? Noem eens één werkbare dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die had hij wel, alleen bevielen ze je niet. Dat kan. Ik vind Roemer qua inhoud niets. Is wel een goed politicus.
Verminderen van de overheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor Nederland? Noem eens één werkbare dan?
Dit is de algemene acceptatie. Elk ruilmiddel is geld.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Om elk tussenproduct in ruilhandel als geld te zien lijkt me wat omslachtig, het gaat toch om die algemene acceptatie.
Met wat daarna allemaal nog kwam is die kwalificatie misschien wat overtrokken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Paars II was dan ook echt dramatisch, zeker de laatste twee jaar.
Dat wil ik helemaal niet, wat kan ik er in Godsnaam anders aan doen? Want dadelijk ben ik hier niet meer en komt mijn familie en dan doen zij dat. Dus hoe krijg ik die muizen lief weg?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:49 schreef De_Nuance het volgende:
Ratten/muizengif is wel klote.
Dan bloeden ze langzaam dood van binnen.
Maar moet wel want als ze zien dat andere muizen direct aan iets doodgaan eten ze het niet meer.
Niet echt, geld is een ruilmiddel maar niet elk ruilmiddel is geld.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit is de algemene acceptatie. Elk ruilmiddel is geld.
gelul natuurlijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dit is de algemene acceptatie. Elk ruilmiddel is geld.
We zijn er gelukkig ook snel van af gestapt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toen de Romeinse overheid het als soldij uitkeerde bedoel je?
Ik heb dat boek 'De puinhopen van acht jaar paars'. En daarin staat gewoon een cijfermatige uitwerking van bepaalde problematiek. Gepaard met voorstellen hoe hij die problemen zou aanpakken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:58 schreef remlof het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet echt, geld is een ruilmiddel maar niet elk ruilmiddel is geld.
Ik zou het niet weten, kende zijn programma niet. Je gaat echter voorbij aan mijn overkoepelende standpunt dat onwelgevallige of ontbrekende inhoud niets afdoen aan iemands politieke capaciteiten an sich. Een politicus hoeft geen bestuurder te zijn, een politicus verkondigt een mening.quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor Nederland? Noem eens één werkbare dan?
Waar leg je de grens dan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet echt, geld is een ruilmiddel maar niet elk ruilmiddel is geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |