abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:37:41 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590112
Hoogleraar vliegt Rutger naar keel

AMSTERDAM - PowNews-verslaggever Rutger Castricum is maandag naar eigen zeggen aangevallen door Andreas Kinneging, hoogleraar rechtsfilosofie aan de Universiteit Leiden.

Kinneging zou tot twee keer toe hebben geprobeerd Rutgers keel dicht te knijpen. Powned doet aangifte van het incident, zo heeft voorzitter Dominique Weesie laten weten op Twitter.
Rutger was voor een reportage eigenlijk op zoek naar Kinnegings partner, Naema Tahir. Zij is columniste bij het tv-programma Buitenhof. Daarin pleitte ze er zondag voor om onfatsoenlijke tv-journalisten te weren van het Binnenhof. Rutger wilde verhaal halen bij haar, maar stuitte daarbij letterlijk op Kinneging, een oud-Nederlands kampioen gewichtheffen, die hem naar de keel vloog.
,,We kunnen tegen een stootje, maar dit gaat te ver. Ik ben er woedend over'', aldus Weesie.
Volgens hem zou Tahir zwanger zijn en zei Kinneging dat ze niet aan de deur kon komen. Toen Castricum niet weg wilde gaan, werd hij kwaad.

bron

Dat moest een keer gebeuren natuurlijk...
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Miss 200.000.000! donderdag 1 maart 2012 @ 16:38:00 #2
367000 roos94
pi_108590123
Waarom laten ze die arme Rutger niet met rust..
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:38:09 #3
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590131
Even voor de goede orde, de man heet Kinneging, niet Kinnegin.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_108590136
Nog een topic, mooi. Dan heb ik morgen weer wat te lachen op het werk. Ik ga naar huis.
pi_108590271
Zijn er nou beelden van?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:46:05 #6
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590393
quote:
11s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:42 schreef Tamashii het volgende:
Zijn er nou beelden van?
Ja toch. Zie powned.nl.
pi_108590429
Is die beknepen stem op die beelden nou van de cameraman of van Rutger waarbij zijn keel is dichtgeknepen?
Die kerel zegt zelf 'Ja ik laat je nu los' dus hij had hem wel degelijk goed vast?
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:48:28 #8
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:46 schreef Wokkel het volgende:
Is die beknepen stem op die beelden nou van de cameraman of van Rutger waarbij zijn keel is dichtgeknepen?
Die kerel zegt zelf 'Ja ik laat je nu los' dus hij had hem wel degelijk goed vast?
Volgens mij heeft Rutger het echt tenauwernood overleefd.
pi_108590503
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:46 schreef Wokkel het volgende:
Ja maar omdat je het niet ziet is het niet gebeurd aldus de voorstanders van geweld ;).

Zo, nu laat ik de rest van het topic weer over aan mijn fans. Wie weet dat ik in het volgende deeltje nog een post plaats.
pi_108590524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:48 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Rutger het echt tenauwernood overleefd.
Is dat een antwoord op mijn vraag, ik begrijp je niet?
pi_108590525
Dit is het filmpje waarvan PowNed beweert dat het niet ge-edit is, of het zo is, is niet zeker.

Duidelijk opgenomen in de portiek, dus op privé-terrein, ongeacht wat Ronnie_bravo ook beweert (Ronnie, als je iets niet weet, zeg het dan, dat is geen schande).
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_108590617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Dit is het filmpje waarvan PowNed beweert dat het niet ge-edit is, of het zo is, is niet zeker.

Duidelijk opgenomen in de portiek, dus op privé-terrein, ongeacht wat Ronnie_bravo ook beweert (Ronnie, als je iets niet weet, zeg het dan, dat is geen schande).
Portieken vallen onder openbare ruimtes, daar mag gewoon gefilmd worden.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:52:40 #13
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108590620
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:49 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

Hoezo privéterrein? Het is niet eens afgesloten.
OPENbaar terrein.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:59:28 #14
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:49 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Is dat een antwoord op mijn vraag, ik begrijp je niet?
Het was een grap. Het is niet uit te sluiten dat Kinneging hem heeft aangeraakt. Maar als je het filmpje bekijkt en vooral beluistert, hoor je nergens echt paniek of angst, gegil, geschreeuw of wat dan ook - niet zoals wanneer iemand wordt aangevallen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:00:03 #15
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108590902
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:52 schreef mazaru het volgende:

[..]

Hoezo privéterrein? Het is niet eens afgesloten.
OPENbaar terrein.
Vind ik niet vanzelfsprekend.
pi_108590927
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:59 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Het was een grap. Het is niet uit te sluiten dat Kinneging hem heeft aangeraakt. Maar als je het filmpje bekijkt en vooral beluistert, hoor je nergens echt paniek of angst, gegil, geschreeuw of wat dan ook - niet zoals wanneer iemand wordt aangevallen.
Ik hoor wel een verandering van stem alsmede die kerel die toegeeft dat hij hem vastgepakt heeft.

De vraag is, is die veranderde stem nou van Rutger of van de cameraman?
pi_108591023
Tsja, ik heb de APV er eens op nageslagen en ik moet inderdaad bekennen dat jullie gelijk hebben, een portiek is een openbare ruimte. Mea culpa dus.

Maar het verandert niets aan het argument dat dit een valse aktie was van Rutgert en dat Kinneging er in dit specifieke geval goed mee omgegaan is.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:03:45 #18
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108591033
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:00 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ik hoor wel een verandering van stem alsmede die kerel die toegeeft dat hij hem vastgepakt heeft.

De vraag is, is die veranderde stem nou van Rutger of van de cameraman?
Ja, maar stel nou even dat er echt geweldig is gebruikt, dan zou degene die worden aangevallen en/of degene die niet wordt aangevallen toch iets roepen als bijvoorbeeld "Hé, doe even normaal joh!'
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:04:33 #19
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108591066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:03 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Tsja, ik heb de APV er eens op nageslagen en ik moet inderdaad bekennen dat jullie gelijk hebben, een portiek is een openbare ruimte. Mea culpa dus.

[...]
Mensen die hun ongelijk durven te erkennen. Ze bestaan nog. Hulde en een gratis jaarabonnement op FOK! voor deze man.
pi_108591123
quote:
99s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:34 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja hoor, het prive bezit begint bij de drempel. Maar dan nog....aan de overige voorwaarden is ook niet voldaan.
Nee, je privé bezit begint niet bij de drempel, de portiek hoort daar ook bij. Als dat openbare weg zou zijn zou je het namelijk ook niet mogen afsluiten met hekjes of dergelijke.
En hoezo overige voorwaarden? Het is niet 'en' en 'en', het is 'of' en 'of'. Gewoon lezen wat er staat

quote:
Al met al had de anabool gewoon de deur moeten dichtdoen in plaats van zich te misdragen. Dat sommige mensen die geweld goedpraten dit kunnen waarderen is te verwaarlozen met de impact die het zal hebben op het vervolg van zijn carriere. Want dit blijft natuurlijk terugkomen.
Tja, hij dacht blijkbaar in eerste instantie dat die fatsoenlijk antwoord moest geven op die vraag wanneer zijn vrouw dan wel kon. Dat Rutger daarop puberaal begint te zuigen met zijn 'maar ze had toch ook tijd om een column te schrijven' was op zich te verwachten. Of het gevolgen heeft voor zijn carrière zou ik niet weten .. want hoever mag je gaan als je als privépersoon op je privé domein overvallen wordt door een draaiende camera en een openstaand microfoon? Moet je de ander opnames laten maken van je, terwijl dat niet mag? Al met al is meneer 'anabool' juist heel fatsoenlijk geweest, zover ik kan zien komt er geen geweld aan te pas, hooguit wat geduw en getrek aan de apparatuur.

Nah, als dat al iemand gaat achtervolgen dan toch hopelijk Rutger met zijn opgeblazen verhaal zodat die beelden toch gepubliceerd konden worden. Ik hoop dat die daarvoor een aanklacht aan zijn broek krijgt, temeer omdat meneer 'anabool' nadrukkelijk zei dat die beelden niet getoond mochten worden.
pleased to meet you
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:07:34 #21
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108591171
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:00 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Vind ik niet vanzelfsprekend.
a. Een openbare plaats
Zoals hiervoor aangegeven is de definitie van weg in de APV aanzienlijk beperkt. Dat brengt met zich mee dat de werking van artikelen in de APV waar sprake is van de weg een (veel) beperktere werking hebben dan daarvoor. De bevoegdheid van de gemeente gaat verder dan dat. In artikelen waar het de bedoeling is om zaken te regelen op plaatsen die niet tot de weg kunnen worden gerekend, is gekozen voor de term “een openbare plaats”. Daarmee is beoogd om die plaatsen aan te duiden die voor deze wijziging onder het al te brede begrip weg vielen:
1. al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke pleinen en open plaat-sen, parken, plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten en aanlegplaatsen voor vaartuigen;
2. de voor het publiek toegankelijke stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en gale-rijen, die uitsluitend tot voor bewoning in gebruik zijnde ruimte toegang geven en niet af-sluitbaar zijn;
3. andere voor het publiek toegankelijke, al dan niet afsluitbare stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en galerijen; de afsluitbare alleen gedurende de tijd dat zij niet door of vanwege degene die daartoe naar burgerlijk recht bevoegd is, zijn afgesloten.
Voor het begrip openbare plaats in de de zin van de Wet Openbare Manifestaties (WOM) zie de toelichting bij artikel 2:3 Betogingen.

http://decentrale.regelge(...)Wageningen/i2182.pdf
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108591270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:06 schreef moussie het volgende:

Nah, als dat al iemand gaat achtervolgen dan toch hopelijk Rutger met zijn opgeblazen verhaal zodat die beelden toch gepubliceerd konden worden. Ik hoop dat die daarvoor een aanklacht aan zijn broek krijgt, temeer omdat meneer 'anabool' nadrukkelijk zei dat die beelden niet getoond mochten worden.
Ja dat begrijp ik dat hij niet wou dat die beelden bekend zouden worden _O- Hij staat immers wreed voor lul met zijn agressieve gedrag en zijn leugens.

Verder verwijs ik je naar de post van mazaru,....het is geen prive domein maar gewoon openbaar terrein.

Nu ben ik echt weg.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:17:31 #23
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108591552
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:07 schreef mazaru het volgende:

[..]

a. Een openbare plaats
Zoals hiervoor aangegeven is de definitie van weg in de APV aanzienlijk beperkt. Dat brengt met zich mee dat de werking van artikelen in de APV waar sprake is van de weg een (veel) beperktere werking hebben dan daarvoor. De bevoegdheid van de gemeente gaat verder dan dat. In artikelen waar het de bedoeling is om zaken te regelen op plaatsen die niet tot de weg kunnen worden gerekend, is gekozen voor de term “een openbare plaats”. Daarmee is beoogd om die plaatsen aan te duiden die voor deze wijziging onder het al te brede begrip weg vielen:
1. al dan niet met enige beperking - voor het publiek toegankelijke pleinen en open plaat-sen, parken, plantsoenen, speelweiden, bossen en andere natuurterreinen, ijsvlakten en aanlegplaatsen voor vaartuigen;
2. de voor het publiek toegankelijke stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en gale-rijen, die uitsluitend tot voor bewoning in gebruik zijnde ruimte toegang geven en niet af-sluitbaar zijn;
3. andere voor het publiek toegankelijke, al dan niet afsluitbare stoepen, trappen, portieken, gangen, passages en galerijen; de afsluitbare alleen gedurende de tijd dat zij niet door of vanwege degene die daartoe naar burgerlijk recht bevoegd is, zijn afgesloten.
Voor het begrip openbare plaats in de de zin van de Wet Openbare Manifestaties (WOM) zie de toelichting bij artikel 2:3 Betogingen.

http://decentrale.regelge(...)Wageningen/i2182.pdf
Federer-fan heeft ongelijk. ;(
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:18:54 #24
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108591606
quote:
99s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:10 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik dat hij niet wou dat die beelden bekend zouden worden _O- Hij staat immers wreed voor lul met zijn agressieve gedrag en zijn leugens.
quote:
Ik heb al twee posts gewijd aan een reactie op wat volgens jou leugens zijn. Heb je er daar in elki geval één van gelezen?
[...]
Nu ben ik echt weg.
Doei en fijne avond. :W
pi_108592126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:06 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, je privé bezit begint niet bij de drempel, de portiek hoort daar ook bij. Als dat openbare weg zou zijn zou je het namelijk ook niet mogen afsluiten met hekjes of dergelijke.
En hoezo overige voorwaarden? Het is niet 'en' en 'en', het is 'of' en 'of'. Gewoon lezen wat er staat

[..]

Tja, hij dacht blijkbaar in eerste instantie dat die fatsoenlijk antwoord moest geven op die vraag wanneer zijn vrouw dan wel kon. Dat Rutger daarop puberaal begint te zuigen met zijn 'maar ze had toch ook tijd om een column te schrijven' was op zich te verwachten. Of het gevolgen heeft voor zijn carrière zou ik niet weten .. want hoever mag je gaan als je als privépersoon op je privé domein overvallen wordt door een draaiende camera en een openstaand microfoon? Moet je de ander opnames laten maken van je, terwijl dat niet mag? Al met al is meneer 'anabool' juist heel fatsoenlijk geweest, zover ik kan zien komt er geen geweld aan te pas, hooguit wat geduw en getrek aan de apparatuur.

Als meneer Kinneging het allemaal zo erg vond, dan had hij de deur moeten sluiten, was er ook nooit een item op tv gekomen.
Je verdedigt hier de voorstander van een verkapte dictatuur waarin de media streng gecontroleerd/uitgebannen zou moeten worden.
Misselijkmakend, maargoed ieder zn mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')