abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108586325

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 10% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.
Bobbernaut is baas!

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:50:17 #2
209721 Downstar
Moeimaker
pi_108586354
Zo een nieuw deeltje :) ; kon geen betere titel verzinnen aangezien het voorgaande topic niet echt een lijn had over 1 bepaald onderwerp..

afgezien het feit dat de laatste paar post apple bashes waren haha :P

-edit-: he verdomme.. het reeksnummer word automatisch door genummerd..
kan een modje van 191 even het juiste deel ( 190 ) maken? Thanks!
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:56:58 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_108586588
Waar Downstar de nummering opkloot! :( FUUUU!!!!1!

:P Game on, bisjes!

Ik heb dit jaar nog niks besteld, behalve een tablet (Novo7 Aurora wit) die ik gisteren heb geannuleerd omdat door trage productie e.d. ik nu al een maand wacht op die Ainol tab en 'ie eerst halverwege deze maand eens op voorraad zal zijn. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:05:44 #4
209721 Downstar
Moeimaker
pi_108586847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:56 schreef shiznuts het volgende:

Ik heb dit jaar nog niks besteld, behalve een tablet (Novo7 Aurora wit) die ik gisteren heb geannuleerd omdat door trage productie e.d. ik nu al een maand wacht op die Ainol tab en 'ie eerst halverwege deze maand eens op voorraad zal zijn. :{
haha shorrrrrrrrrrrrrry :D
( wel irritant; hij nummerd automatisch door en pakt daarbij de oude topictitel.. dus dacht owh ook oud nummer ff aanpassen naar 191 .. }:| )

Hmm das dan nog niet veel besteld nee haha
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:11:46 #5
350068 thethoryd
pi_108587036
Mijn zusje wou zag een Advertentie op MP staan; 100 fino canes voor maar ¤11! Ik dus zoeken op ebay, zie ik ze al staan: http://www.ebay.com/itm/1(...)l2649#ht_3139wt_1396

Blijkt dus dat die vrouw van MP ze gewoon doorverkoopt voor het dubbele :') Zusje blij, ik blij.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:15:02 #6
22450 Poepoog
poepoog
pi_108587137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:11 schreef thethoryd het volgende:
Mijn zusje wou zag een Advertentie op MP staan; 100 fino canes voor maar ¤11! Ik dus zoeken op ebay, zie ik ze al staan: http://www.ebay.com/itm/1(...)l2649#ht_3139wt_1396

Blijkt dus dat die vrouw van MP ze gewoon doorverkoopt voor het dubbele :') Zusje blij, ik blij.
Nou wat schandalig zeg. Die vrouw verkoopt ze gewoon door :')

Tevens tvp.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:16:18 #7
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_108587164
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Tevens tvp.
Zag ik ook al met een camera. Zag hem eerst op MP en later op DX
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:16:45 #8
350068 thethoryd
pi_108587177
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Tevens tvp.
Nee maar het gaat er meer om dat je het niet door hebt. Mensen kopen gewoon zonder er zelf bij na te denken of het misschien goedkoper kan :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:17:07 #9
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_108587187
Ja. Dat is bekend. Zulk soort praktijken moet je hier geen platform/aandacht geven, trekt sjonnies, jongelui. }:|
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:26:50 #10
252384 Skiet
pi_108587514
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:16 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Nee maar het gaat er meer om dat je het niet door hebt. Mensen kopen gewoon zonder er zelf bij na te denken of het misschien goedkoper kan :')
Wie zegt dat ze het via ebay koopt? Wellicht heeft ze een webshop en gebruikt ze marktplaats als extra verkoop kanaal. Ik ga toch ook niet bij die gadget winkel op Schiphol klagen dat ik het zelf uit China kan importeren inclusief langer levertijd, slechte communicatie en mogelijke extra kosten van de douane waar ik rekening mee moet houden.

Als je zo zou redeneren dan kunnen bepaalde winkels wel opdoeken omdat ze niet op kunnen tegen prijzen op internet. Maar er blijft altijd een grote doelgroep welke kiest voor het persoonlijk contact, service etc
AliExpress - die hebben ALLES!De beste bordspellen vind je bij 999 GamesZoek je mobiel op gsmweb
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:51:14 #11
199418 jopiede
pi_108588478
quote:

Ik wacht nog steeds op de mooie Fiio + Sonun :O En de HDD enclosure voor m'n IDE HDD. Zal het probleem nou bij china liggen(Ieman91 had hem binnen 8 dagen nadat hij had besteld)? Of heeft mijn postbode gewoon geen zin meer om met pakketjes te zeulen? }:|

[ Bericht 0% gewijzigd door jopiede op 01-03-2012 16:07:05 ]
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:05:03 #12
310701 Iemand91
pi_108588990
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:51 schreef jopiede het volgende:

[..]

Ik wacht nog steeds op de mooie Fiio + Sonun :O En de HDD enclosure voor m'n IDE HDD. Zal het probleem nou bij china liggen(Ieman91 had hem binnen 8 dagen besteld)? Of heeft mijn postbode gewoon geen zin meer om met pakketjes te zeulen? }:|
Ik had 'm idd vrij snel. Jammer dat je hem nog niet hebt.

Ik koop ook lang zoveel niet meer tegenwoordig. Al zijn er 3 grote uitgaven die ik misschien ga doen de komende tijd :X ...
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:15:45 #13
22450 Poepoog
poepoog
pi_108589394
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:16 schreef thethoryd het volgende:

[..]

Oh noes!

Maar minimaal een half jaar posten in deze reeks en er dan pas achter komen. :')

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wel vaker dingen bestel uit UK, scheelt meestal niet zoveel maar wel in tijddddd . :*
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:16:27 #14
160849 Gutz
-
pi_108589415
quote:

Ik had mijn novo op 29 jan besteld, afgelopen maandag is hij dan eindelijk verzonden. Nu nog afwachten hoelang de post erover gaat doen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:17:59 #15
350068 thethoryd
pi_108589472
quote:
9s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:15 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Oh noes!

Maar minimaal een half jaar posten in deze reeks en er dan pas achter komen. :')

Ik moet zeggen dat ik tegenwoordig wel vaker dingen bestel uit UK, scheelt meestal niet zoveel maar wel in tijddddd . :*
Ik heb het zelf ook wel opgemerkt, heb er ook wel aan verdiend :+ Maargoed, bij sommige dingen vraag ik me echt af hoe dom mensen kunnen zijn :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:47:06 #16
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_108590436
Iemand nog tips voor een LED torch voor onder de 20 euro? Als het kan met AA batterijen?
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:57:15 #17
350068 thethoryd
pi_108590803
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:47 schreef henkde_j het volgende:
Iemand nog tips voor een LED torch voor onder de 20 euro? Als het kan met AA batterijen?
Ging het in het vorige topic nog over:
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 23:35 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Hoeveel geld geef je uit aan dat tripje en hoe vaak ga je met je hoofd tegen een boom butsen als je Chinese lamp weer begint te falen ;) Bespaar jezelf de ellende en geef wat meer geld uit aan merk. Ik heb een lading Chinese lampen ontvangen en het blijft allemaal slecht afgewerkt en niet betrouwbaar, op de Fenix exemplaren na.

Ik kan je de Fenix E21 aanraden, echt een mooi ding en 2 uur goed fel op 2xAA zonder heet te worden. Ook makkelijk te bedienen zonder flash mode, aan-knop en 2 standen door met de kop te draaien. De hoofdlamp HL21 is ook goed maar een stuk minder fel.

In China goedkoper te krijgen maar als je 20 stuks gaat kopen moet een korting lukken bij een Nederlandse dealer. Denk aan zo'n $30 of ¤35 + kortingen.

Ik heb overigens 3 X E21's ~O>
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:02:11 #18
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_108590979
En vervolgens hoor je niets meer van Skiet, skiet zo niet op :D
Ondankbare hond o|O
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:11:15 #19
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_108591299
Vandaag ding binnengekregen van DX wat 7 februari was besteld, iets meer dan 3 weken geduurd dus, geeft me nog hoop dat de andere bestelling die 1 dag eerder was verstuurd nog binnenkomt :D
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:26:16 #20
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_108591906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:40 schreef shiznuts het volgende:

[..]

www.artscow.com komt hier weleens langs, bedoel je?
Daar heb ik gekeken, maar ik zie nergens dat ze voor me willen schilderen. Ik dacht dat ik ze zocht, maar blijkbaar weer niet. Nevermind, dankje.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
Mailbird - E-mail made beautifulVattenfall cadeauBonprix
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:29:03 #21
-1 #ANONIEM
pi_108594143
Ik heb net die butane-torch binnen van Focalprice. Dat ding is nu al leeg omdat ik er nogal veel mee gekloot heb :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:29:47 #22
-1 #ANONIEM
pi_108594168
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:40:25 #23
327191 RobertNL
For your gear.
pi_108594548
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:29 schreef DrNick het volgende:
Ik heb net die butane-torch binnen van Focalprice. Dat ding is nu al leeg omdat ik er nogal veel mee gekloot heb :')
Pyromaan ;)

Vandaag nieuwe lens voor mijn (beveiligings camera binnen. Nachtzicht _O_

quote:

Heb een beetje spijt dat ik niet voor de aurora ben gegaan (15 dollar verschil). Maar ik heb hem al wel :D Scherm kwaliteit is gewoon goed te noemen met een kijkhoek van +-160 graden. Gisteren even een ''rom'' op geknald, en kiek um goan! (Rom = Stock aurora waar de+ Chinese apps gedumpt zijn, google apps erop en een paar kleine optimalisaties)

Op dit moment op 1.2GHz geklocked :D, verder durf ik nog niet omdat ik gelezen heb dat hoger dan dat problemen kan veroorzaken (processor is op 1GHz al redelijk warm).

[ Bericht 49% gewijzigd door RobertNL op 01-03-2012 18:46:52 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:26:44 #24
310701 Iemand91
pi_108596611
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:40 schreef RobertNL het volgende:
Vandaag nieuwe lens voor mijn (beveiligings camera binnen. Nachtzicht _O_
Link? :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:31:29 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_108596814
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:26 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Link? :P
http://www.dealextreme.co(...)as-and-webcams-15237
De eerste originele lens heeft een IR filter :') Dus dan heb je niks aan de ledjes :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')