Wat zegt ze.quote:
We krijgen eerst een Europees standje.quote:
quote:Tijdens de crisis van de jaren '30 voerde Colijn een strakke bezuinigingspolitiek, waarbij voornamelijk werd bezuinigd op ambtenarensalarissen en onderwijs. De verlaging van de werklozensteun mondde uit in het Jordaanoproer van 4 juli 1934 waarbij vijf doden vielen. Zijn hoofddoel, de handhaving van de gouden standaard, moest hij echter op 27 september 1936 opgeven.
Dat zeg ik toch niet.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben vast niet de enige, maar het hele Israel - Palestina gedoe laat mij echt volledig koud.
Dat betekent toch hoe gaat het?quote:
Ja ik ben bekend met de lafheid van een groot deel van het PVV-electoraat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:52 schreef Picchia het volgende:
Maar als je zegt dat je PVV stemt, dan veranderen zelfverklaarde CDA'ers of VVD'ers weleens in PVV"ers. En dan krijg je allemaal racistische prietpraat te horen wat zelfs voor mij soms weleens te ver gaat.
Geen ideequote:
Bij deze dan. En sadeeqi betekent vriend.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:53 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Geen idee
Ik spreek geen Arabisch
Waar heb je dat geleerd?quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:53 schreef waht het volgende:
[..]
Bij deze dan. En sadeeqi betekent vriend.
Maar goed, ik ga geen verantwoording afleggen voor de mening van een ander. Als zij lekker extremist willen zijn, dan doen ze dat maar fijn. Als ze ook mijn partij steunen is dat alleen maar mooi.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:52 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ja ik ben bekend met de lafheid van een groot deel van het PVV-electoraat.
Val ik hem twee keer aan. Negeert ie het gewoon.quote:
Tot je laatste zin was het logisch.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:55 schreef Picchia het volgende:
[..]
Maar goed, ik ga geen verantwoording afleggen voor de mening van een ander. Als zij lekker extremist willen zijn, dan doen ze dat maar fijn. Als ze ook mijn partij steunen is dat alleen maar mooi.
Je leert het een en ander in de omgang.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Waar heb je dat geleerd?
In een kibboets zeker.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:54 schreef remlof het volgende:
Bayer is op 1 augustus 1863 opgericht door Friedrich Bayer en Johann Friedrich Weskott in Barmen (nu een stadsdeel van Wuppertal). Met het op de markt brengen van aspirine in 1899 verwierf Bayer internationale bekendheid; aspirine is ook nu nog een veelgebruikt product. In 1925 fuseerde het bedrijf met IG Farben, waarbij de merknaam 'Bayer' verdween. In 1951 werd Bayer opnieuw opgericht, nadat IG Farben na de Tweede Wereldoorlog door de geallieerden was opgesplitst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bayer
http://nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farbenquote:Al snel werden de oorspronkelijke kleine bedrijven opgekocht door de vier grootste. Vandaag de dag bestaan alleen Agfa, BASF en Bayer.
Nee, ervaringen of het nieuws zijn natuurlijk de aanleiding. Als extreem rechtse personen de uitspraken van Wilders napraten dan houdt dat vaak een nuancering in.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:56 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Tot je laatste zin was het logisch.
Denk je dat er een enig verband is tussen de uitspraken van de leider van jouw partij (over oorlog , discriminatie etc) en dat extremiste , of is dat puur gebaseerd op toeval ?
Volgende keer beter.quote:
Ik las het.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:57 schreef Auti het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/IG_Farben
Je raakt er, als je je er in verdiept, ook heel snel van vermoeid volgensmij.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik ben vast niet de enige, maar het hele Israel - Palestina gedoe laat mij echt volledig koud.
Au contraire, zeer interessante stof.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je raakt er, als je je er in verdiept, ook heel snel van vermoeid volgensmij.
Na de oorlog mocht je ook fout zijn en afrika opdelen in conflict gebieden door overal maar grenzen te trekken en die daarna te de-koloniseren om daarna de nationale wapenindustrie te spekken door wapens te leveren aan derden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
Remmie's vader was fout na de oorlog.
Hij heeft wel lange tijd VVD gestemd inderdaad.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:07 schreef Voorschrift het volgende:
Remmie's vader was fout na de oorlog.
Welnee, het is kleuterschoolniveau, maar dan met heel veel mensen en wapens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Au contraire, zeer interessante stof.
Ik heb als stuwadoor gewerkt voor Wintershall Noordzee, een dochteronderneming van BASF.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik las het.
Interessant wel. Mijn vader heeft z'n halve leven voor Agfa gewerkt en hij moest vaak naar Bayer in Leverküsen.
De hele verdomde wereld is een kleuterschool. Man man man, was dat even een teleurstelling na een prachtige jeugd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee, het is kleuterschoolniveau, maar dan met heel veel mensen en wapens.
Stop veel vrouwen bij elkaar en je krijgt een soort oneindig Palestina-conflict.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat zijn we toch ook beschaafd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:09 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Na de oorlog mocht je ook fout zijn en afrika opdelen in conflict gebieden door overal maar grenzen te trekken en die daarna te de-koloniseren om daarna de nationale wapenindustrie te spekken door wapens te leveren aan derden.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:10 schreef Picchia het volgende:
[..]
Stop veel vrouwen bij elkaar en je krijgt een soort oneindig Palestina-conflict.
Like I said; interessant.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, de Britten hebben in het begin gepoogd (Joodse) immigratie te minderen, zelfs hele schepen vol vluchtelingen om laten draaien omdat er anders spanning zou ontstaan tussen de Palestijnen en Joden. Toen kwamen de Joodse inwoners in opstand en rebellie en kregen ze hun eigen staat van de VN en konden ze het zelf bepalen et voila.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De joden hadden gewoon het voordeel dat europa van hun problematiek afwilde.
De joden hebben veel gehad aan de genocide op hen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:12 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De joden hadden gewoon het voordeel dat europa van hun problematiek afwilde.
Als je ze niet uitroeien kunt, verplaats je ze toch naar een oase in de woestijn oid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:15 schreef waht het volgende:
[..]
De joden hebben veel gehad aan de genocide op hen.
Ze hebben gewoon de pech dat dat waardeloze stukje woestijn door zoveel religies geclaimed wordt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hadden er meer aan gehad als hun God een beter stuk beloofd land had uitgezocht.
Of als God wat duidelijker was geweest over de grensverdeling bij het beloofde land.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze hadden er meer aan gehad als hun God een beter stuk beloofd land had uitgezocht.
En wat voor oase.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Als je ze niet uitroeien kunt, verplaats je ze toch naar een oase in de woestijn oid.
In het oude Egypte waren de Joden ook de 'relmarrokanen' van nu, en het oude Rome vond ook dat ze zich te makkelijk voor aan het planten waren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat is het ook.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:10 schreef waht het volgende:
[..]
De hele verdomde wereld is een kleuterschool. Man man man, was dat even een teleurstelling na een prachtige jeugd.
Of als z'n heilige woord niet zo dubbelzinnig was.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:17 schreef Picchia het volgende:
[..]
Of als God wat duidelijker was geweest over de grensverdeling bij het beloofde land.
Thuis bij Gretta.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
We kunnen ook gewoon de Palestijnen ergens een stukje land aanbieden.
Tibet lijkt me wel een mooi plekje.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
We kunnen ook gewoon de Palestijnen ergens een stukje land aanbieden.
De Europese mogendheden hebben nog wel wat oninteressante eilandjes in de Indische oceaan.
Goed idee!quote:
Of Walonie, denk dat de palestijnen het economisch beter doen dan die walen, zonder constante bedreiging.quote:
Die zelfverbrandingsrituelen daar lijken me niet goed voor de toch al licht ontvlambare Palestijnse samenleving.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:19 schreef Picchia het volgende:
[..]
Tibet lijkt me wel een mooi plekje.
De kolen!quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:20 schreef De_Nuance het volgende:
Limburg lijkt me een mooi plekje voor de Palestijnen!
Je hebt er verder toch geen reet aan, ja PVV-electoraat.
Ik ben voor. Vergeleken met de Walen zullen de Palestijnen fijne buren blijken. Sowieso heel wat gastvrijer.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:20 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Of Walonie, denk dat de palestijnen het economisch beter doen dan die walen, zonder constante bedreiging.
Kunnen we ook stiekem uitbreiden, een paar Calvinistische kolonies aan de grens en maar bouwen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben voor. Vergeleken met de Walen zullen de Palestijnen fijne buren blijken. Sowieso heel wat gastvrijer.
Als ze de resterende reserves weten te winnen neem ik m'n petje voor ze af.quote:
Het zal nog een paar winkelcentra kosten maar ze komen er wel.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:22 schreef waht het volgende:
[..]
Als ze de resterende reserves weten te winnen neem ik m'n petje voor ze af.
Dan maken we voor de walen een reservaat in Midden Afrika, want daar spreken de meeste opgeleide inwoners toch al Frans.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ik ben voor. Vergeleken met de Walen zullen de Palestijnen fijne buren blijken. Sowieso heel wat gastvrijer.
Nee, laat de grieken, romeinen en egyptenaren maar lekker lijden voor die eeuwen dat men dacht voor eeuwig dominant te zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:26 schreef Picchia het volgende:
We verkopen Griekenland aan de Palestijnen. Dan zijn de Grieken uit de schulden. En aangezien de Palestijnen een hogere kredietwaardigheid hebben, zullen de overgedragen schulden eerder afbetaald kunnen worden.
Whehe. En de volgende dag met een kater wakker worden, "wat de fuck hebben we gedaanquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
Leuk eigenlijk, nu zeggen we dit voor de grap maar in de koloniale tijd zaten we met z'n allen echt zo om tafel, "meh boeien dat volk, hup streep erdoor." Those good old days.
Zo praat je niet over Israëliërs , dat zijn ook mensen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
Leuk eigenlijk, nu zeggen we dit voor de grap maar in de koloniale tijd zaten we met z'n allen echt zo om tafel, "meh boeien dat volk, hup streep erdoor." Those good old days.
Israeliers net zo, lullig voor de Palestijnen dat we ze er gedumpt hebben maar voor de Joden was 't ook geen pretje, en nog steeds niet echt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:31 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Zo praat je niet over Israëliërs , dat zijn ook mensen.
Met van die kriskras-lijnen over de wereldkaart, hm, naja, zal wel kloppen dan, biertje doen gozur?quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:31 schreef waht het volgende:
[..]
Whehe. En de volgende dag met een kater wakker worden, "wat de fuck hebben we gedaan"
True, maar je kunt ook moeilijk verwachten dat een eeuwenoud probleem binnen een halve eeuw is opgelost.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Israeliers net zo, lullig voor de Palestijnen dat we ze er gedumpt hebben maar voor de Joden was 't ook geen pretje, en nog steeds niet echt.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef waht het volgende:
Streepje hier, streepje daar. Bam, klaar. Tijd voor cognac.
[ afbeelding ]
Wij hadden Ataturk en trokken onze eigen streepjes!quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:32 schreef waht het volgende:
Streepje hier, streepje daar. Bam, klaar. Tijd voor cognac.
[ afbeelding ]
Bij de dekolonisatie van afrika heeft het iig de massale groei van de bevolking enigzins beperkt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En zelf nooit 't land bezoeken of bezocht hebben, gewoon huppakee streepjes zetten.
Mja, er valt vast wel een Endlösung te bedenken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar je kunt ook moeilijk verwachten dat een eeuwenoud probleem binnen een halve eeuw is opgelost.
Och, hoeft ook niet, je kan mensen niet dwingen elkaar aardig te vinden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar je kunt ook moeilijk verwachten dat een eeuwenoud probleem binnen een halve eeuw is opgelost.
Lief zijn!quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, hoeft ook niet, je kan mensen niet dwingen elkaar aardig te vinden.
Kan prima hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En zelf nooit 't land bezoeken of bezocht hebben, gewoon huppakee streepjes zetten.
In Brussel doen ze dat nog steeds.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:37 schreef waht het volgende:
[..]![]()
Zo'n soort avond moet dat geweest zijn:
[ afbeelding ]
In nederland heeft het alleen al een eeuw of drie geduurt voordat katholieken en protestanten met elkaar door een deur konden, de oplossing voor de israelisch-palestijse kwestie duurt nog wel een eeuw of acht.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De leuke mensen wel ja. De verzuurde types zullen niet worden uitgenodigd.quote:
Ze worden wel uitgenodigd, maar hebben altijd de smoes dat het teveel geld kost.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:39 schreef waht het volgende:
[..]
De leuke mensen wel ja. De verzuurde types zullen niet worden uitgenodigd.
Er valt wel een oplossing te bedenken, of deze ook haalbaar is met partijen die hun voeten in het woestijzand steken is natuurlijk een tweede en aangezien het 'westen' over het algemeen denkt dat dat zomaar en binnen een jaar of tien te realiseren valt (zie dingen als verlichting of ontzuiling) komt het er normaal gesproken op neer dat zo'n snelle verandering alleen mogelijk is na het moe zijn van eeuwen zinloze conflicten hebben.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Mja, er valt vast wel een Endlösung te bedenken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |