Evans die er nog even lafjes voorbij rijdt op het eindquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:45 schreef Leatherface het volgende:
Gesink vs Evans op de nog besneeuwde flanken van de Ventoux staat me nog goed bij. En die bergrit een jaar later naar La Montagne de Lure, waar Contador won. Toen lag er ook veel sneeuw.
Waar is Gesink? Hier:quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:08 schreef Mani89 het volgende:
Rijdt geen Tirenno volgensmij.
Reportage van NOS van gister trouwens:
http://nos.nl/video/34660(...)r-aan-gold-race.html
Ik zie Barredo ook nog wel eens mee zitten in een goede vlucht. Verder kijken of Degenkolb er wat van bakt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:32 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Thomas De Gendt zal wel weer gaan vlammen
Hij staat niet op de startlijst.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:12 schreef Tricycle het volgende:
Thomas Dekker doet ook mee, ben benieuwd waar hij staat!
Heb ze zowaar teruggevonden op youtube.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:45 schreef Leatherface het volgende:
De race naar de zon.
Blijft toch altijd een mooi principe. Van het nog koude Noorden naar het zonnige Zuiden.
Er was toch zo'n editie een paar jaar geleden wanneer verreweg de meeste ritten tussen de sneeuwhopen werden gereden? Men sprak toen van Paris-Neige. Was dat de editie die Landis won?
Gesink vs Evans op de nog besneeuwde flanken van de Ventoux staat me nog goed bij. En die bergrit een jaar later naar La Montagne de Lure, waar Contador won. Toen lag er ook veel sneeuw.
Sowieso was 2009 een mooie editie, met aanvankelijk een dominante Contador die naar Fayence op een hoopje ging.
Het team van Sky is op papier ook absurd goedquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:16 schreef VreemdeEend het volgende:
OmegaPharma verschijnt ook met een machtige ploeg aan de start: Martin, Leipheimer, Chavanel, Boonen en dan nog een paar goede knechten
Lichtjes afgeleidt van de besneeuwde Luik Bastenaken Luik van 1980quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:45 schreef Leatherface het volgende:
De race naar de zon.
Er was toch zo'n editie een paar jaar geleden wanneer verreweg de meeste ritten tussen de sneeuwhopen werden gereden? Men sprak toen van Paris-Neige. Was dat de editie die Landis won?
Heerlijke bijnaam en principe, word er elk jaar meteen blij van.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:45 schreef Leatherface het volgende:
De race naar de zon.
Blijft toch altijd een mooi principe. Van het nog koude Noorden naar het zonnige Zuiden.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:46 schreef TheFastOne het volgende:
Startlijst
Thomas Dekker is er dus wel bij. Ik hoop dat Hushovd nog zo'n mooie vlucht heeft zoals vorig jaar over de Aubisque
Maar wel langzamer dan Geniez en Le Lay.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:24 schreef Steven184 het volgende:
Dekker sneller dan Menchov bij het eerste tussenpunt
Ssst...quote:Op zondag 4 maart 2012 12:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maar wel langzamer dan Geniez en Le Lay.
Wynants nu de snelste tijd met 11'46.quote:
Nog ergens te zien ?quote:Op zondag 4 maart 2012 12:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wynants nu de snelste tijd met 11'46.
die gaat geen top 20 rijden.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:32 schreef Coelho het volgende:
Ik denk dat Dekker het gewoon goed doet als hij hier Top 20 rijdt in de proloog. Hij zal toch koershardheid moeten krijgen.
over ene klein uur op sporza en onlinequote:
Op sport-livez staan streams die beginnen om 13:30. Het begint iig om 13:45 bij Eurosport 2 en later gewoon Eurosport. Misschien ook op de Belg?quote:
Ok, thanks. Is al vroeg afgelopen waarschijnlijk. Wanneer eindigt de laatste, 14.30 uur ofzo ?quote:Op zondag 4 maart 2012 12:38 schreef franklop het volgende:
[..]
over ene klein uur op sporza en online
Martin vertrekt als laatste op 15.05quote:Op zondag 4 maart 2012 12:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ok, thanks. Is al vroeg afgelopen waarschijnlijk. Wanneer eindigt de laatste, 14.30 uur ofzo ?
In Mende kan hij nog genoeg tijd pakkenquote:Op zondag 4 maart 2012 13:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
10e plek voorlopig, kunnen dure secondes zijn.
Ach, Eurosport is nog later.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:20 schreef franklop het volgende:
NOS gaat om 16:05 naar Parijs Nice, benieuwd of het dan semi-live wordt
ES2 is wel livequote:
twitter:DekkerThomas twitterde op zondag 04-03-2012 om 13:20:36Eerste proloog zit erop. Redelijk gevoel. Stapje bij stapje.. Beetje bij beetje. Ja zo zou je het kunnen omschrijven. Douche en even liggen. reageer retweet
lijkt me wat problemen te hebben gehad, na 3km al 50 seconden achter. Misschien lek/materiaal problemen en daarna uit laten bollenquote:Op zondag 4 maart 2012 13:32 schreef Pedroso het volgende:
Roy Curvers nipt achter de Gendt. Op maar 1 minuut en 43 seconden...
denken vast dat Larsson 1 of andere prutser isquote:Op zondag 4 maart 2012 13:49 schreef Drassss het volgende:
Leipo valt tegen volgens de nos commentator? Heh?
Die kent Larsson niet denk ik en verwachtte dat hij sneller moest kunnen zijn dan die onbekende leider.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:49 schreef Drassss het volgende:
Leipo valt tegen volgens de nos commentator? Heh?
kan niet wachten tot t TdF forum weer open is en dan weer blijkt dat Niermann gewoon meegaatquote:
Natuurlijk gaat hij mee, iemand moet Gesink toch duwen als hij weer gevallen is.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:53 schreef franklop het volgende:
[..]
kan niet wachten tot t TdF forum weer open is en dan weer blijkt dat Niermann gewoon meegaat
Die man duwde 12 jaar geleden al Boogerd een berg op, eeuwige heldquote:Op zondag 4 maart 2012 13:53 schreef franklop het volgende:
[..]
kan niet wachten tot t TdF forum weer open is en dan weer blijkt dat Niermann gewoon meegaat
*zit te wachten op beelden van Andrea Noe*quote:Op zondag 4 maart 2012 13:58 schreef franklop het volgende:
over oude krijgers gesproken ; Jens Voigt
Aan wie?quote:Op zondag 4 maart 2012 14:03 schreef franklop het volgende:
niermann heeft zijn fiets onderweg gewoon afgestaan, wat een superknecht
De ploegleiderswagen, fietswisselquote:
Duidelijk niet doorgetrokken daarna.quote:
Was te verwachten. Die gaat eigenlijk maar 1 wedstrijd rijden dit jaar, misschien 2.quote:
mja maar met zoveel tijdritkilometers in de tour wil en moet je je toch op dat onderdeel regelmatig testenquote:Op zondag 4 maart 2012 14:34 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Duidelijk niet doorgetrokken daarna.
[..]
Was te verwachten. Die gaat eigenlijk maar 1 wedstrijd rijden dit jaar, misschien 2.
twitter:DekkerThomas twitterde op zondag 04-03-2012 om 14:31:45Als ik het zo bekijk.. Met wat scherper te zijn zat er mischien max 10 sec sneller in.. Degelijke tijdrit. Nu op naar morgen.. reageer retweet
hij is sneller dan Valverde, is geen super tijdrijder, vind het een degelijke tijd hoor..quote:
Bauke haalt met deze tijd waarschijnlijk niet eens de top-30. Dat heeft ie wel 's beter gedaan.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:47 schreef franklop het volgende:
[..]
hij is sneller dan Valverde, is geen super tijdrijder, vind het een degelijke tijd hoor..
absoluut, al was een eerdere versie wel wat mooierquote:
Ja, overwinning is voor Larsson lijkt me.quote:
twitter:Greghenderson1 twitterde op zondag 04-03-2012 om 22:46:09'nuff said! http://t.co/zYDJXtxh reageer retweet
Waaierstwitter:koendekort twitterde op maandag 05-03-2012 om 10:04:53Here we go, Paris-Nice stage 1. Sun and flat but big cross winds. This could be interesting today. reageer retweet
Dit las ik dus ook vanochtend en daarop besloot ik even een tweet te sturen naar José om te vragen hoe het met de wind stond, omdat er berichten waren (van De Kort o.a. dus) dat het hard aan het waaien was. Vlak daarna kreeg ik een PM van Andre:quote:Op maandag 5 maart 2012 10:17 schreef bjarki het volgende:
Waaierstwitter:koendekort twitterde op maandag 05-03-2012 om 10:04:53Here we go, Paris-Nice stage 1. Sun and flat but big cross winds. This could be interesting today. reageer retweet
quote:- hier in Orleans schijnt de zon momenteel - matige wind
en combineer dat met deze etappetwitter:andremeganck twitterde op maandag 05-03-2012 om 12:30:00#sporza #parisnice - na 17 km steeds gegroepeerd peloton- bij de verkenning daarstraks strakke tegenwind in de finale reageer retweet
Daar was het natuurlijk wachten op.quote:14:22 - Andy Schleck struggles at the back
As the weather gets worse, a few riders are struggling at the back of the bunch, among them Andy Schleck (RNT).
Meganck meldt nu weer wel drie groepen, met Andy in de derde groep.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:33 schreef TheArt het volgende:
Hopla, peloton in 3 stukken. Fuck nog geen beeld
EDIT:
Nu twee pelotons. In het eerste peloton zitten o.a. Chavanel, Leipheimer, Wiggins, Van Garderen en dus Kaisen.
Verschil met de tweede groep is 35 sec.
Uitzending van de etappe vandaag begint pas om 15.00quote:Op maandag 5 maart 2012 14:43 schreef The_Hives het volgende:
eurosport engels commentaarmet de samenvatting van gister
Nee, die 6 zijn achterop geraakt vanwege een valpartij vooraan. Het lijkt me juist een positief teken dat Niermann erbij zat.quote:Op maandag 5 maart 2012 14:52 schreef franklop het volgende:
Niermann die lost duidt erop dat Mollema/LL Cool S er bijv. niet bij zit?
twitter:wielerman twitterde op maandag 05-03-2012 om 14:53:27Ideal world: on a crosswinds day with a shattered peloton tv should broadcast earlier... #parisnice reageer retweet
quote:Op maandag 5 maart 2012 15:03 schreef franklop het volgende:
kopgroep 21man met Tom Boonen -chavanel-Leipheimer-Maes - Monfort - Wiggins-Thomas-Valverde-Rojas-Ravard-Gavazzi>>
quote:Boonen, Chavanel, Leipheimer, Maes, Monfort, Wiggins, Thomas, Valverde, Rojas, Gavazzi, Kiserlovski, Westra, Ravard, Van Garderen, Jeanneteau, Klier, Vanmarcke, Maaskant, Phinney, Spilak, Vicioso.
Gaan ze 0,000001 kmpu harder van.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:20 schreef vivelafete het volgende:
Is er een rede dat die valhelmen van Sky dicht zijn? Vind het er niet uitzien!
scheelt blijkbaar een paar wattquote:Op maandag 5 maart 2012 15:20 schreef vivelafete het volgende:
Is er een rede dat die valhelmen van Sky dicht zijn? Vind het er niet uitzien!
Die groep is ook wat te groot nu om echt in waaiers door te rijden.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:21 schreef marcodej het volgende:
Die tweede groep gaat er zo niet bij komen.
Die lijst kwam rechtstreeks van de site van Letour.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:24 schreef Chiappucci het volgende:
Waar zie jij Maaskant, TheArt? Staat wel in jouw lijstje, maar niet op de tv-beelden.
Is er nu al weer uitgehaald.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die lijst kwam rechtstreeks van de site van Letour.
Er zijn er nog veel meer die niet mee zijn. Voor het klassement blijven zo alleen Wiggins, Van Garderen, Leipheimer, Chavanel, Valverde, Monfort, Jeannesson en Kiserlovski over.quote:
Bij Coppel en Taäramäe hebben we het over ProContinentale ploegen, Schleck, Klöden, Menchov, Brajkovic en Martin deden eigenlijk al niet meer mee voor het klassement. En Portes ploeg heeft nog wel 'iets' voorin zitten.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel meer die niet mee zijn. Voor het klassement blijven zo alleen Wiggins, Van Garderen, Leipheimer, Chavanel, Valverde, Monfort, Jeannesson en Kiserlovski over.
Coppel, Taaramae, Frank Schleck, Klöden, Martin, Menchov, Porte, Brajkovic en nog tig klassementsrenners, allemaal niet mee.
Leuke woordspeling.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:38 schreef TheArt het volgende:
Wat doet Rabo in godsnaamNiet mee zijn in de eerste waaier, oke kan eens gebeuren, maar als je in het peloton daarachter dan 5!!!! man hebt zitten, maar vervolgens niets doet daar......dat snap ik dus echt van geen kanten.
De vorm bij Mollema zit wel goed volgens mij. Hij ging hier ook echt voor een klassement. Dat zeg je niet als je zelf weet dat de vorm toch niet geweldig is.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:47 schreef DeeBee het volgende:
Lol, je inderdaad zoo laten verrassen in deze etappe is wel weer ongelooflijk ja...
Kan Mollema voor een etappe gaan rijden ja (al is die sowieso niet mega in vorm nog denk ik).
mijn top 3 rijdt gewoon vooraanquote:Op maandag 5 maart 2012 15:47 schreef DeeBee het volgende:
Voor de prono ook lekker dit, hoop kanshebbers doorgestreept...
Nee, nu hoeft dat niet meer nee. Maar die voorsprong was echt niet direct 2 minuut 30.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:50 schreef marcodej het volgende:
Niet best wat Rabo laat zien, maar waarom nu de hele ploeg op kop zetten? Om van 2.5 minuten 2 minuten te maken? Die groep is gewoon gezien.
Absoluut. De voorsprong hing een tijd rond 1.30 a 1.40. Ook toen die 2e en 3e groep samen waren gesmolten. Ook toen deden ze helemaal niets.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:51 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nee, nu hoeft dat niet meer nee. Maar die voorsprong was echt niet direct 2 minuut 30.
quote:Op maandag 5 maart 2012 15:57 schreef TheArt het volgende:
En dan gaan ze bij Rabo nu op 15 km. van de streep toch rijden. Begrijpen wie begrijpen kan.
Net of het veel uitmaakt. Je had ook 1 of 2 mannetjes al een tijd mee kunnen laten draaien met de mannen van Saur.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:59 schreef Coelho het volgende:
Zou het er niet mee te maken kunnen hebben dat ze nu meer dan 90 graden van richting zijn veranderd? Er is wellicht nu meer winst te behalen dan daarstraks op de kant.
Inderdaad. Iedereen zal wel met zo'n ding rijden over een maand of tweequote:Op maandag 5 maart 2012 16:01 schreef marcodej het volgende:
Even wat anders. Die helmen van Sky zijn extreem lelijk btw.
Lijkt wel de tactiek van Euskatel idd.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:00 schreef Zelva het volgende:
Straftraining, ik kan echt niks anders bedenken.
T Beestquote:Op maandag 5 maart 2012 16:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Westra als enige in shirt en korte broek
misschien tegenwoordig te vroeg te vaak een buitenlandse programma zodat ze er minder mee 'opgroeien'?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dan te weten dat de Nederlandse teams dat op het einde van de vorige eeuw net erg goed konden, die zaten steeds met een voltallig team helemaal vooraan, de nieuwe generatie pluimgewichten wordt blijkbaar vaak letterlijk weggeblazen.
Dat is de keerzijde inderdaad. Eind jaren '90 waren het allemaal hardrijders, mannen voor het klassieke werk (plus Boogerd dan) en voor hen was die spek voor de bek. Daarnaast gaan onze renners steeds vaker op jonge leeftijd al in het buitenland wonen, waar ze absoluut niet meer te maken krijgen met trainingsomstandigheden waarin ze constant tegen de wind en regen in moeten beuken.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
En dan te weten dat de Nederlandse teams dat op het einde van de vorige eeuw net erg goed konden, die zaten steeds met een voltallig team helemaal vooraan, de nieuwe generatie pluimgewichten wordt blijkbaar vaak letterlijk weggeblazen.
Nou zijn het voornamelijk de vaste wielervolgers die hier nog posten, dus dan moet er wel meer aan de hand zijn dan alleen getrollquote:Op maandag 5 maart 2012 17:38 schreef Ericr het volgende:
Rabo is alweer vroeg populair zie ik al, ik kijk al uit naar het TDF-getroll.
Maar je zou denken dat een Mollema met Wynants, Van Winden en Niermann (en iets vergezochter Sanchez en als 't moet misschien zelfs Renshaw) goed genoeg omringd is om zij eigen "beperkingen" te compenseren.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:28 schreef The_Hives het volgende:
[..]
misschien tegenwoordig te vroeg te vaak een buitenlandse programma zodat ze er minder mee 'opgroeien'?
niermann zat dan nog wel in goede waaier, maar ja valpartijtjequote:Op maandag 5 maart 2012 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat een Mollema met Wynants, Van Winden en Niermann (en iets vergezochter Sanchez en als 't moet misschien zelfs Renshaw) goed genoeg omringd is om zij eigen "beperkingen" te compenseren.
Desondanks lijkt er wel een mentaliteitswijziging waarbij bonken tegen de wind vroeger een basisgegeven was en nu meer een bijkomstigheid.
Sanchez zat in zijn tijd bij Caisse bijna altijd in de goede waaier. Hij was toen wel zwaar gedopeerd, maar waaierrijden is ook gewoon een kwestie van goed gepositioneerd zitten. Hij lijkt echter amper gemotiveerd te zijn ook. Gewoon een gigantische miskoop, waarvan er nog meer zijn te noemen.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar je zou denken dat een Mollema met Wynants, Van Winden en Niermann (en iets vergezochter Sanchez en als 't moet misschien zelfs Renshaw) goed genoeg omringd is om zij eigen "beperkingen" te compenseren.
En als dat gebeurt, wat is dan vervolgens je taak?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:56 schreef TheArt het volgende:
Ah verklaring voor de afwezigheid van Van Winden. Niet Niermann, maar hij was één van de slachtoffers van de valpartij in de eerste waaier.
Verder zegt Verhoeven dat ze compleet zijn weggereden.
Daar was geen antwoord op te vinden in het stuk.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:59 schreef Szura het volgende:
[..]
En als dat gebeurt, wat is dan vervolgens je taak?
Niet verstoppertje spelen lijkt me.
quote:Op maandag 5 maart 2012 18:23 schreef The_Hives het volgende:
ach kan je je meteen druk maken, maar vorig jaar was het voorjaar hosanna en daarna veel minder. Laat het nu maar andersom zijn
Ach en heel eerlijk gezegd verwacht ik niet al teveel van Rabo dit jaar, omdat het grote deel van het rennerbestand gewoonweg geluk nodig heeft voor een goede klassering in grote wedstrijden.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het risico van de prestaties van rabo op dit moment is dat het zeer veel druk op de klassiekers legt: als daar niet gepresteerd wordt is het een zwaar mislukt voorjaar. Dus ik hoop voor ze dat er nog wat gepresteerd wordt in deze PN, of in de TA straks.
Eens. Ze hebben op zich nog degelijke renners, maar winnaars hebben ze niet. En daar wringt nou net het schoentje. Aan een rits ereplaatsen, zoals dit seizoen tot nu toe al veel het geval was, heb je niets. Je hebt baat bij overwinningen. Die brengen rust. Overwinningen zorgen ervoor dat je andere koersen minder krampachtig op zoek bent naar een mooie zege. Daar hebben ze nou juist de renners niet voor. En dat komt nou juist - en daar ligt mijn grootste kritiek op Rabo - door het aankoopbeleid. Dat deugt namelijk totaal niet.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:35 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ach en heel eerlijk gezegd verwacht ik niet al teveel van Rabo dit jaar, omdat het grote deel van het rennerbestand gewoonweg geluk nodig heeft voor een goede klassering in grote wedstrijden.
Nee maar zie nou de aankopen van de afgelopen jaren. En de meesten daarvan fietsen echt niet voor een prikkie bij Rabo op het moment:quote:Op maandag 5 maart 2012 20:40 schreef franklop het volgende:
Kelderman is natuurlijk wel een winnaar, samen met Mattews. Alleen kan niet verwacht worden dat zij de kar trekken. Zeker niet van Kelderman, die natuurlijk nog aan het niveau zou moeten wennen
De lijst met mislukte aankopen, renners die echt veel beter gingen rijden toen ze bij Rabo weggingen en niet ontbolsterde/opgebrande talenten is inderdaad oneindig lang. Soms niet helemaal terecht, vanwege andere omstandigheden, maar de meesten wel.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef franklop het volgende:
Eerlijk is eerlijk, als we de aankopen van de afgelopen 10 jaar eens doornemen zijn alleen Freire, Menchov en Rasmussen topaankopen geweest. De rest 'flopte' deels of helemaal
overigens zie ik Mattews ook nog wel hoge ogen gooien, maar die moet nog een jaartje extra groeien
Nouja, Wynants en Barredo waren natuurlijk te billijken aankopen. Ze zijn natuurlijk niet bepaald beter gaan rijden, maar op het moment dat ze werden gehaald waren het best logische keuzes. Wynants rijdt gewoon op zijn niveau en doet nuttig werk. Ik zie geen Nederlanders eigenlijk die zijn rol beter zouden kunnen vervullen. Daarnaast heeft Rabobank belangen in Belgie en diende er een Belgische renner op dat moment gehaald te worden. Dat was een belangrijke reden vorig jaar.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:03 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee maar zie nou de aankopen van de afgelopen jaren. En de meesten daarvan fietsen echt niet voor een prikkie bij Rabo op het moment:
- Barredo
- Brown
- Garate
- Renshaw
- L.L. Sanchez
- Wynants
Daar heb je toch geen donder aan. Het zijn ook dan nog eens voornamelijk aankopen die totaal ondoordacht zijn genomen. Voor Breschel wil ik dan nog een uitzondering maken, want die heeft heel veel pech gehad, maar de rest.
- Garate heeft 1 ritzege in de Tour gehaald. Voor de rest heeft de man gewoon zijn beste jaren gehad, ook als knecht.
- Dan Barredo. Sinds hij bij Rabo in dienst is, is hij alleen maar slechter gaan rijden. Zelfs bij Quick Step, waar voorheen iedere renner die maar een beetje bergop kon, geen poot meer vooruit kwam, reed hij nog beter.
- Brown. Deed hartstikke zijn best en pikte ook zo nu en dan zijn overwinninkje mee, maar veel te weinig dan je van een sprinter mag verwachten. Als je dan toch op de Nederlandse toer bent en een Nederlandse ploeg wilt zijn, waarom haal je dan Hofland niet van het Continental-team of neem je Yoeri Havik over van De Rijke? Die zouden het echt niet minder doen dan Brown. Sterker nog, de twee renners die ik noem, zijn beide ook nog eens een stuk veelzijdiger dan Brown.
- Renshaw. We moeten nog wachten met een echt oordeel geven, maar zijn begin was niet best. Voor iemand die het sprintuithangbord van de ploeg moet zijn, moet hij echt minstens 3 overwinningen dit seizoen gaan binnenhalen, anders is het gewoon een dramatische aankoop geweest. Een aankoop die ik overigens vanaf het moment van de aankondiging al totaal niet begreep.
- Dan L.L. Cool S. Die vent zat bij Caisse volgeladen met doping. En dan wil je toch zo iemand binnenhalen. Hij komt in vergelijking met zijn Caisse tijd geen poot vooruit. Het enige wat hij nog kan, is een redelijk goede tijdrit afleveren, maar daar blijft het dan ook bij. Hij zegt allemaal wel leuk dat het door aanpassingsproblemen komt en dat zal heus wel deels, maar het is echt niet het enige wat er aan de hand is. En dat had Rabo ook best kunnen voorzien.
- Wynants. Zal wel gehaald zijn als knecht, maar kan dat werk nou echt niet door een Nederlander gedaan worden? Ze hebben Wynants schijnbaar een aantrekkelijk aanbod gedaan. Anders was hij echt niet weggegaan bij Quick Step. Knecht zijn daar of bij Rabo maakt weinig verschil, tenzij je nu beter betaald wordt.
Als ze al dat geld dat ze nu hebben besteed aan de bovenstaande namen nou eens hadden besteed aan iemand die echt gegarandeerd minstens een vijftal zeges per jaar zou boeken, dan hadden ze voor de rest helemaal de Nederlandse filosofie na kunnen streven en de Nederlandse toer op kunnen gaan. Het zijn echter allemaal halfbakken aankopen geweest die stuk voor stuk gewoon niet klopten.
Mwah, het blijft een wat vreemde aankoop natuurlijk. Het zou kunnen dat hij wel nog wat wedstrijden gaat winnen. Maar als grote aankoop blijft het een groot risico.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef Evertjan het volgende:
leuk om te zien dat Renshaw nu al wat afgekraakt in de 2 1/2 koers die hij heeft gekregen
Ik kraak Renshaw niet af, ik kraak de keuze van Rabo voor hem af. Ik had niet verwacht van Renshaw dat hij nu al een paar zeges zou hebben. Ik geef alleen het onbegrip aan met enerzijds wat Rabo wilde met Renshaw en het salaris dat hij daarvoor kreeg en anderzijds wat Renshaw überhaupt kan.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:14 schreef Evertjan het volgende:
leuk om te zien dat Renshaw nu al wat afgekraakt in de 2 1/2 koers die hij heeft gekregen
Wynants is een leuke renner en ja België is een markt die je wilt aanspreken, maar dan is 1+1 nog niet 2. Wat Wynants doet, kunnen Tankink en Tjallingii ook, want Wynants zit echt niet tot diep in de finale van een klassieker bij de kopman als er nog 15 tot 20 renners over zijn. Dan is Wynants er ook wel af. En met Tankink, Tjallingii, Van Winden en een niet geblesseerde Leezer zijn er al genoeg renners die eenzelfde limiet hebben in de Vlaamse klassiekers.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:10 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Nouja, Wynants en Barredo waren natuurlijk te billijken aankopen. Ze zijn natuurlijk niet bepaald beter gaan rijden, maar op het moment dat ze werden gehaald waren het best logische keuzes. Wynants rijdt gewoon op zijn niveau en doet nuttig werk. Ik zie geen Nederlanders eigenlijk die zijn rol beter zouden kunnen vervullen. Daarnaast heeft Rabobank belangen in Belgie en diende er een Belgische renner op dat moment gehaald te worden. Dat was een belangrijke reden vorig jaar.
Barredo is niet bepaald beter gaan rijden, maar natuurlijk een veelzijdig renner die af en toe zijn zege pakt(e) en niet te beroerd is om knechtwerk te doen. Dus ook die aankoop was goed te begrijpen.
Wat betreft de rest heb je geen ongelijk.
Het slechtste is gewoon dat de renners, buitenlandse voornamelijk, die wel grote wedstrijden konden winnen zonder dat daar nieuwe winnaars voor in de plaats zijn gekomen. Een meer Nederlandse koers is goed te verdedigen, maar een enkele buitenlandse kopman(met een voor Rabobank gunstige nationaliteit, wat bv Menchov natuurlijk niet echts was), zou juist ervoor kunnen zorgen dat de Nederlanders beter gaan presteren.
Kijk bijvoorbeeld naar afgelopen jaar, worden ze in verband gebracht met Boonen. Stond op dat moment onder druk in Belgie en bij QS, dat een slecht jaar doormaakte. Als er een moment was dat hij weg zou gaan. En ik snap dat het misschien niet in het beleid past en Boom zou er niet blij mee zijn. Maar misschien moet het beleid een kleine koerswijziging. Juist dergelijke momenten om goede renners binnen te halen moet je herkennen.
Ik denk niet dat Lefèvere het daarmee eens is, zijn vrijbuitersjaartje was nogal rampzalig.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Redefine het volgende:
Dat wordt in de zomer uiteraard weer voer voor de trollen: "Kijk dat Vacansoleil doet het met een veel lager budget veel beter dan dieRabo
ploeg." Uiteraard voorbijgaand aan het feit, dat het een stuk makkelijker is voor een vrijbuitersploeg.
Dat laatste heb ik ook een vreselijke hekel aan. Het zijn dan vaak ook nog ongefundeerde meningen van gasten die alleen de Tour kijken en omdat ze het in de Tour dan even niet goed doen, zijn ze in het algemeen ruk ook al winnen ze straks een voorjaarsklassieker en een middelgrote ronde genre Zwitserland.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Redefine het volgende:
Wat Belgen betreft hebben ze bij Vacansoleil ook wel wat betere keuzes gemaakt. Waar dan nog wel een slechte tegenover staat, Devolder. Al was het destijds niet zo'n vreemde keuze om die naar een ploeg kaliber Vacansoleil te halen. Waarbij het voor Vacansoleil wel wat makkelijker is om keuzes te maken op de transfermarkt dan Rabobank.
Dat wordt in de zomer uiteraard weer voer voor de trollen: "Kijk dat Vacansoleil doet het met een veel lager budget veel beter dan dieRabo
ploeg." Uiteraard voorbijgaand aan het feit, dat het een stuk makkelijker is voor een vrijbuitersploeg.
Dat komt omdat Quickstep altijd een grote ploeg is geweest. Die kunnen zich het niet permitteren om alleen te gaan vrijbuiten. Hoe mager de selectie er ook uit komt te zien. Sportief hadden ze een nog te grote naam om voor een kleine ploeg door te kunnen gaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:39 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Lefèvere het daarmee eens is, zijn vrijbuitersjaartje was nogal rampzalig.
Het zijn inderdaad altijd de mensen die alleen maar wielrennen kijken als ze er niet omheen kunnen. Ze gaan wel opeens voor de buis zitten bij de Toer de Frans, maar de (veel mooiere) Giro en de (wat wisselvallige maar altijd opvallende) Vuelta laten ze links liggen. Dat zijn dan amateurkoersen.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook een vreselijke hekel aan. Het zijn dan vaak ook nog ongefundeerde meningen van gasten die alleen de Tour kijken en omdat ze het in de Tour dan even niet goed doen, zijn ze in het algemeen ruk ook al winnen ze straks een voorjaarsklassieker en een middelgrote ronde genre Zwitserland.
Wat betreft het eerste. Het ligt er ook aan met wat voor doelstelling je ze haalt. Vacansoleil is met DCM al co-sponsor behoorlijk meer Belgisch georiënteerd dan Rabo. Dat ze dan meer Belgen halen en dus ook Belgen als ploegopvulling is logisch. Wynants is echter met een beter salaris in het vooruitzicht weggehaald bij Quick Step, terwijl je ook andere Belgen had kunnen halen, voor waarschijnlijk minder geld en die meer hadden kunnen bijdragen ook.
Er hoort uiteraard geen ruimte te zijn voor oppertunisme. Maar De Gendt en Vanmarcke hadden zeker niet misstaan bij de ploeg, ook voordat ze naar een PT ploeg overstapten.quote:Op maandag 5 maart 2012 23:10 schreef SaintOfKillers het volgende:
Mja, zo'n Topsport Vlaanderen-figuur halen lijkt me ook wat achter de feiten aanlopen en trends volgen. Want als De Gendt en Vanmarcke openbloeien, dan zal dat met Wallays ook wel gebeuren. Nee, dan had je De Gendt of Vanmarcke moeten halen.
Volgens mij staan er nog wel wat vacature's open: http://www.nu.nl/sport/27(...)troleerd-doping.htmlquote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:04 schreef DutchSL het volgende:
Wat een verzamelde wijsheid toch hier over wie wel of niet volgespoten rond reed/rijdt. Het WADA kan wel mensen als jullie gebruiken.
Als iemand vanuit een Spaans team komt en opeens veel slechter gaat rijden, vind ik verminderd dopinggebruik een logischere aanname dan 'aanpassingsproblemen'quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:50 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, de aanname dat er gestopt wordt met doping gebruiken als een renner bij Rabobank komt te rijden...
Ja net zoals toen iedereen MosqCERA zei, belachelijk! Als wielervolger heb je toch altijd je vermoedens, vind het niet zo'n ramp als die af en toe geuit worden. We zitten op een forum nota bene.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:04 schreef DutchSL het volgende:
Wat een verzamelde wijsheid toch hier over wie wel of niet volgespoten rond reed/rijdt. Het WADA kan wel mensen als jullie gebruiken.
Eens. Hij rijdt echt geen deuk in een pakje boter meer sinds hij weg is bij Caisse en hij rijdt voor het eerst in zijn carrière bij een andere ploeg. Dan is het toch niet zo gek dat meerdere mensen, waaronder ik, dat denken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als iemand vanuit een Spaans team komt en opeens veel slechter gaat rijden, vind ik verminderd dopinggebruik een logischere aanname dan 'aanpassingsproblemen'.
Ik denk dat er verschil zit in teams wat betreft dopinggebruik, en dat bij Rabo inderdaad wat minder gebruikt wordt dan bij bijvoorbeeld Movistar. There, I said it. Noem me maar een door vaderlandsliefde verblinde nationalist.
Dat vind ik ook weer overdreven en makkelijk DSL. Ratjetoe is echt niet iemand die iedereen maar klakkeloos van doping beschuldigd en ik al helemaal niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:14 schreef DutchSL het volgende:
Ja, jij bent echt heel slim joh.
Het is zo makkelijk om renners van doping beschuldigen, degene die gepakt worden kun je eeuwig je gelijk op halen en van de rest kun je gewoon zeggen dat ze alleen maar niet gepakt zijn. Je hebt nooit ongelijk.
Dit is een forum, het is geen persbericht.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:21 schreef DutchSL het volgende:
Het gaat om het principe, wat jullie doen is gewoon smaad.
En het gebeurd wel degelijk om de haverklap op dit forum.
Nounou, kom op DSL. Dit is nog altijd maar een forum en dit topic leest echt heel Europa niet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:21 schreef DutchSL het volgende:
Het gaat om het principe, wat jullie doen is gewoon smaad.
En het gebeurd wel degelijk om de haverklap op dit forum.
quote:Andy Schleck will not be able to start in the third stage of Paris-Nice. The RADIOSHACK NISSAN TREK rider suffers from acute gastroenteritis.
"Already yesterday before the stage, Andy didnt feel good, explains Team Director Alain Gallopin. He was able to finish the stage but that costed a lot of energy. This morning Andy felt better, but in the bus he got stomach problems and high temperature again. Thats why we decided not to let him take the start, while not being healthy."
I really wanted to try, says Andy Schleck. But against sickness you cannot do a lot. I need to let my body recover from this. This is bad news, I wanted to perform well in Paris-Nice, but I better not jeopardize the rest of the season. My goals are situated later in the season.
Kom op, net of we de enige zijn die dat wel eens doenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:40 schreef DutchSL het volgende:
Ik vind die zekerheid waarmee jullie zomaar tussen neus en lippen door even kunnen bepalen wie er wel of geen doping gebruikt, of er juist mee gestopt is, erg knap.
Laat je gerust niet door mij afleiden van dit nobele werk, ik zou alleen als ik deze gave had er mee er iets mee doen, de dopingbestrijding kan dit soort inzichten goed gebruiken denk ik. Scheelt weer een hoop dure tests.
Weten jullie misschien ook iets over de tegenvallende prestaties van Stijn Devolder?
En Barredo natuurlijk het jaar daarvoorquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:40 schreef franklop het volgende:
overigens won LL Cool S nog wel een etappe in de Tour vorig jaar, konden de andere Raborenners niet zeggen
Ik zeg toch ook dat het om de haverklap gebeurd op dit forum, ik heb er wel vaker wat van gezegd, maar het is toch vechten tegen de bierkaai hier.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kom op, net of we de enige zijn die dat wel eens doenGa je elke keer als iemand ook maar een renner lichtelijk beschuldigd van het belazeren van de boel zo op je achterste poten staan? Want dan heb je nogal wat werk te doen nog.
Ik betrok dat lichtelijk beschuldigen niet op mezelf, maar eventuele andere mensen die dat wel deden. Het probleem is, net wat eentwee zegt, in het wielrennen hebben we vaker soortgelijke gevallen meegemaakt en achteraf was daarvoor bijna altijd dezelfde conclusie te trekken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:06 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het om de haverklap gebeurd op dit forum, ik heb er wel vaker wat van gezegd, maar het is toch vechten tegen de bierkaai hier.
En lichtelijk beschuldigenje brengt het als het meest vanzelfsprekende feit dat hij helemaal volgespoten bij Movistar reed.
Hij is vorig jaar erg veel gevallen dus de verwachting was dat hij het dit jaar iig beter zou doen. Vooralsnog lijkt dat er nog niet echt op (al was zijn tijdrit van eergisteren gezien de omstandigheden niet slecht.)quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:08 schreef DeeBee het volgende:
Bijv. LLS z'n cqranking:
2005 (Liberty Seguros): 432
2006 (Astana): 417
2007 (Caisse): 471
2008 (Caisse): 654
2009 (Caisse): 1137
2010 (Caisse): 1667
2011 (Rabobank): 439
Tsja, als je hiernaar kijkt, misschien is vorig jaar wel gewoon z'n 'basisniveau' dus en had hij 2 ongelofelijke uitschieters qua seizoenen...
Dat kan deels geluk zijn, maar gezien hij 3 / 4 keer zoveel punten scoorde als de jaren ervoor is de verdenking van prestatie bevorderende snoepjes niet een hele gekke... Tuurlijk is het 'triest' dat altijd te insinueren, maar de posters hier zijn niet de opportunisten die in juli uit alle gaten komen en zoo vaak iemand beschuldigen van gebruiken...![]()
Dat Rabo dus 'erin is getrapt' dat 1300+ CQ-ranking een 'te verwachten' niveau voor LLS is, blijkt wel een beetje naief als je naar de jaren ervoor kijkt... Maar ze hadden blijkbaar gegokt dat hij definitief doorgebroken was...
Eindelijk eens een echt harde reactie van de ploegleiding. Alleen impliciet zegt hij hiermee gewoon dat Breukink zijn werk niet goed doet.quote:Na blunders in waaieretappe Parijs-Nice:
Twijfels over kwaliteit Raborenners
Van onze Telesportredactie
ORLÉANS - Ploegleider Adri van Houwelingen van de Rabobank reageerde zwaar geïrriteerd na het opzichtig blunderen van zijn renners in de tweede rit van Parijs-Nice. „Binnensmonds heb ik meerdere malen gevloekt ja. Het is maar beter dat ik niet meteen de bus in ben gegaan. Dit was Rabobank onwaardig."
"Er zijn ook geen excuses te bedenken. Alhoewel, eentje dan. Na deze rit vraag ik me af of mijn renners wellicht kwaliteit tekort komen”, foeterde Van Houwelingen nadat de voltallige Oranjeformatie ontbrak in een elitegroep van 21 man.
Bauke Mollema, de kopman van de Rabo's, miste de slag en verloor ruim twee minuten terrein op concurrenten als Bradley Wiggins, Alejandro Valverde en Levi Leipheimer. Ook de andere Raborenners liepen, door de ontstane waaiers, schade op.
Windkracht vijf
De noordwesterwind joeg met windkracht vijf door de Loiret. En dan weet iedere wielerkenner dat het oppassen is voor waaiers in de ‘koers naar de zon’. Ploegleiders Van Houwelingen en Nico Verhoeven konden het niet blijven benadrukken. Op kilometerpunt 92 na de ravitaillering, dan gaat de boel op de kant. OPLETTEN DUS, stond er in hoofdletters in de wedstrijdbespreking. „We hadden zelfs extra eten meegegeven, zodat ze geen etenszakjes hoefden aan te pakken. Die zorg was er dus ook niet”, zei Verhoeven.
Telesport
Heeft echt geen zak met vallen te maken. Feit is gewoon dat Sánchez vaak als zo'n beetje eerste van het peloton moest lossen op een klim. En dat was een herhalend patroon in vrijwel elke koers.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:21 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hij is vorig jaar erg veel gevallen dus de verwachting was dat hij het dit jaar iig beter zou doen. Vooralsnog lijkt dat er nog niet echt op (al was zijn tijdrit van eergisteren gezien de omstandigheden niet slecht.)
Goed van Van Houwelingen inderdaad, een paar ijzervreters hebben ze daar nodig.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eindelijk eens een echt harde reactie van de ploegleiding. Alleen impliciet zegt hij hiermee gewoon dat Breukink zijn werk niet goed doet.
Voorsprong 45 sec.quote:Michael Morkov (SAX)
Jimmy Engoulvent (SAU)
Roy Curvers (PRO)
Nee een schop onder hun reet. Goed dat ze die nu hebben gekregen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:00 schreef knep het volgende:
[..]
Goed van Van Houwelingen inderdaad, een paar ijzervreters hebben ze daar nodig.
Nog niet veel vandaag, maar eerlijk gezegd verwacht ik er helemaal niks van, vandaag niet, morgen niet enzovoorts.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:52 schreef Drebbelman het volgende:
Ik ben benieuwd wat de rabojongens nu gaan doen om zich toch nog positief te laten zien deze koers.
IJzervreters binnen de ploegleiding bedoelde ikquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:53 schreef Szura het volgende:
[..]
Nee een schop onder hun reet. Goed dat ze die nu hebben gekregen.
Rabo heeft in het verleden ook nog niet echt uitgeblonken in het mentaal met de ploeg iets kunnen rechtzetten als er tegenslag is geweest.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Nog niet veel vandaag, maar eerlijk gezegd verwacht ik er helemaal niks van, vandaag niet, morgen niet enzovoorts.
Vanaf morgen in verband met de Tirreno in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:21 schreef Quyxz_ het volgende:
Waarom zijn bijna alle finishes al om 16h a 16h30?
Als het nou een uur later was geweest had ik het veel beter live kunnen volgen.
Schitterend inderdaad.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:50 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, de aanname dat er gestopt wordt met doping gebruiken als een renner bij Rabobank komt te rijden...
Of dat een renner in zo'n flow zat, dat hij net dat beetje meer kon en daardoor wel kon aanhaken en winnen. Ook een gebrek aan zelfvertrouwen kan wel een rol spelen. Met name dan omgekeerd in de jaren dat zo iemand goed reed. Dat hij wist dat hij goed was en daarom net wat meer kon.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
Schitterend inderdaad.
Dat een Sanchez er gewoonweg veel minder voor doet en laat nu hij z'n veel te dikke contract binnen heeft lijkt me bijvoorbeeld al een minstens zo plausibele verklaring.
Heeft al gewerkt daarnet.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Boonen toch ook wel ver vanachter? Had eigenlijk verwacht dat hij wel mee kon doen in deze sprint..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |