Bron: http://www.nu.nl/politiek/2752974/vvd-wil-totaalverbod-hasj.htmlquote:AMSTERDAM - De VVD wil dat er een verbod komt op de verkoop van hasj.
De regeringspartij dringt daar donderdag, gesteund door het CDA en de PVV, op aan bij minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD). Dat schrijft De Telegraaf donderdag.
De liberalen willen de verkoop van hasj een halt toeroepen omdat nu veel buitenlandse criminele organisaties profiteren van het exporteren van de softdrug naar Nederland. De verdovende middelen komen vooral uit landen als Afghanistan en Marokko.
"Het komt uit landen waar we niet willen meewerken aan het faciliteren van criminele organisaties. Met de verkoop hou je die import in stand", zegt VVD-Kamerlid Ard van der Steur.
"Het is heel gek dat de douane er alles aan doet om import te voorkomen, maar dat het verkocht mag worden als ze daar eenmaal voorbij zijn."
quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Gewoon een importverbod op dat spul uit die landen, lijkt me voldoende.
Een importverbod. Briljant!quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Nederwiet blijft gewoon op de markt, dus dat pleziertje hebben de gebruikers dan toch wel.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Nederwiet blijft gewoon op de markt, dus dat pleziertje hebben de gebruikers dan toch wel.
trololololquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
quote:De liberalen willen de verkoop van hasj een halt toeroepen
Maar die blowers blijven tenminste wel ontopic, dat is teveel gevraagd voor deze maatschappelijke geslaagde persoon met een superbaan.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:55 schreef _GdR_ het volgende:
Blowen
Blowen was stoer toen je 16 was. De mensen die ik ken die nu nog blowen (25+) hebben of een verschrikkellijke klote baan of ze zijn werkeloos.
Nee dat mag niet van de Wereld Handels Organisatie. Dat is discriminatie.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Hahahahaha.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Gia het volgende:
Jouw kansloze vriendenkring is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:55 schreef _GdR_ het volgende:
Blowen
Blowen was stoer toen je 16 was. De mensen die ik ken die nu nog blowen (25+) hebben of een verschrikkellijke klote baan of ze zijn werkeloos.
lekker jonko's smoken met je matties je weet zellufquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:15 schreef eleusis het volgende:
[..]
Jouw kansloze vriendenkring is niet mijn probleem.
Lijkt mij een goed argument. Waarom Criminele (Warlords) Afghanen steunen (Taliban?) of de Marokkaanse mafia spekken?quote:"Het komt uit landen waar we niet willen meewerken aan het faciliteren van criminele organisaties. Met de verkoop hou je die import in stand"
Daar heeft hij toch ook gewoon gelijk in?quote:"Het is heel gek dat de douane er alles aan doet om import te voorkomen, maar dat het verkocht mag worden als ze daar eenmaal voorbij zijn."
Ik denk dat de samenleving meer last heeft van de gevolgen van nationale drugshandel en alle afrekeningen die daarbij komen kijken dan een paar van die berggeiten in Marokko.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:21 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt mij een goed argument. Waarom Criminele (Warlords) Afghanen steunen (Taliban?) of de Marokkaanse mafia spekken?
Als je met 'samenleving' Nederland bedoelt heb je daar ongetwijfeld wel gelijk in. Nog een goede reden voor mijn oplossing. Liquidaties zullen (veel) minder vaak voorkomen als je de teelt en handel legaliseerd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:37 schreef Caland het volgende:
Ik denk dat de samenleving meer last heeft van de gevolgen van nationale drugshandel en alle afrekeningen die daarbij komen kijken dan een paar van die berggeiten in Marokko.
Gaan we ook afghaanse heroine verbieden. De export van opium uit dat land heeft ongekende hoogtes bereikt nadat wij als westerse wereld hun bevrijd hebben van het taliban bewind.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:21 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt mij een goed argument. Waarom Criminele (Warlords) Afghanen steunen (Taliban?) of de Marokkaanse mafia spekken?
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je met 'samenleving' Nederland bedoelt heb je daar ongetwijfeld wel gelijk in. Nog een goede reden voor mijn oplossing. Liquidaties zullen (veel) minder vaak voorkomen als je de teelt en handel legaliseerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |