Dat zal ongetwijfeld op beperkte schaal voorkomen. Maar kijk naar hasj en weed; de handel op straat is relatief klein en zorgt voor betrekkelijk weinig overlast. Het gros van de blowers haalt zijn goedje bij de shop, niet bij een of andere straatscheumerd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zon legale markt ondersneeuw je door het goedkoper aan te bieden op straat of middels geweld de verkooppunten jouw handel af te nemen. Je krijgt dan ook dat men nog meer gaat experimenteren voor nog sterkere producten met alle gevaren van dien (chemische toevoegingen).
Dat is natuurlijk een terechte vraag: wat gaan criminelen die nu geld verdienen met drugs straks doen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk het niet. Die criminelen blijven criminelen. Dus gaan ze of op zoek naar een nieuwe markt, of ze proberen de nieuwe legale markt te controleren. Dat laatste is vrij eenvoudig.
Wellicht gaan ze exporteren in plaats van importeren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een terechte vraag: wat gaan criminelen die nu geld verdienen met drugs straks doen?
Die gaan echt geen 9-tot-5-baan zoeken.
Yups. Daarom vind ik de situatie nu gunstiger.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld op beperkte schaal voorkomen. Maar kijk naar hasj en weed; de handel op straat is relatief klein en zorgt voor betrekkelijk weinig overlast. Het gros van de blowers haalt zijn goedje bij de shop, niet bij een of andere straatscheumerd.
En wat voor internationale druk zullen we daarmee uitlokken?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:31 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wellicht gaan ze exporteren in plaats van importeren.
We zullen die Afghanen en Marokkanen van de Europese markt afdrukken. Yeah!quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:32 schreef waht het volgende:
[..]
En wat voor internationale druk zullen we daarmee uitlokken?
Dus omdat criminelen geen 9-to-5 baan gaan zoeken, moeten we hun handeltje blijven criminaliseren?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:30 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een terechte vraag: wat gaan criminelen die nu geld verdienen met drugs straks doen?
Het zijn gewoon handeleren die geld willen verdienen, het enige verschil is dat hun handel nu illegaal is. Ik zie niet in waarom ze niet enorme wietteelten op zouden kunnen zetten om zo dik geld binnen te harken ipv. schimmig op zoldertjes of andere lokaties.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:30 schreef waht het volgende:
[..]
Nee maar je moet nadenken over dat soort gevolgen. De oplossing is leuk maar wat is het gevolg?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat criminelen geen 9-to-5 baan gaan zoeken, moeten we hun handeltje blijven criminaliseren?
Dat klinkt wel heel rooskleurig. We hebben hier over criminele bendes. Dat zijn geen normale handelaren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn gewoon handeleren die geld willen verdienen, het enige verschil is dat hun handel nu illegaal is. Ik zie niet in waarom ze niet enorme wietteelten op zouden kunnen zetten om zo dik geld binnen te harken ipv. schimmig op zoldertjes of andere lokaties.
Ook dit inderdaad. Als zij willen blijven handelen, dan is dat toch prima. Vraag en aanbod enzo, marktwerking.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het zijn gewoon handeleren die geld willen verdienen, het enige verschil is dat hun handel nu illegaal is. Ik zie niet in waarom ze niet enorme wietteelten op zouden kunnen zetten om zo dik geld binnen te harken ipv. schimmig op zoldertjes of andere lokaties.
Ze gebruiken geweld, intimidatie, afpersing. Et cetera.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dit inderdaad. Als zij willen blijven handelen, dan is dat toch prima. Vraag en aanbod enzo, marktwerking.
En jij denkt dat die Nederlandse drugshandelaartjes met pistolen rondlopen en mensen om het minste of geringste neerknallen. Ze willen gewoon poen verdienen. Thats all.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel rooskleurig. We hebben hier over criminele bendes. Dat zijn geen normale handelaren.
Althans, geen handelaren die ik wil zien.
Ooit wel eens illegale drugs gekocht?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:38 schreef waht het volgende:
[..]
Ze gebruiken geweld, intimidatie, afpersing. Et cetera.
Dat hangt er maar vanaf hoe je naar Albert Heijn kijkt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Waarom is de tomatenhandel dan nog niet overgenomen door het criminele circuit?
Nee, klopt, maar ik zie het meer als de drooglegging in de VS. Al die stokers zijn niet opeens compleet wat anders gaan doen toen het weer legaal werd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:37 schreef waht het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heel rooskleurig. We hebben hier over criminele bendes. Dat zijn geen normale handelaren.
Althans, geen handelaren die ik wil zien.
Nee Alberto.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ooit wel eens illegale drugs gekocht?
Nou nee...quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hapquote:Op donderdag 1 maart 2012 12:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Heel vaak zie je dat patiënten met psychische problemen ook drugs gebruiken. Ik zie wel degelijk een verband.
Paddo's > Psychoses > Psychiater: de zgn. 3 p's...²
Waarom vind het FOK gespuis allemaal hun weg naar deze SC.quote:
Laat me even weten of die krengen te vreten zijn. Ga vanmiddag naar de Lidl.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:41 schreef Voorschrift het volgende:
Maar eens de Pizza Inferno van de Lidl aangeschaft, met zo'n reputatie moet ik 't proberen.
Ze willen ook bij de coole mensen horen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom vind het FOK gespuis allemaal hun weg naar deze SC.
Het blijft een kwestie van vraag en aanbod. Als drugs legaal worden zullen criminelen minder klanten kunnen vinden. Wat gaan ze doen als tegenreactie? Het Binnenhof aanvallen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou nee...
Criminelen staan niet te juichen dat hun handel legaal wordt waardoor de overheid over hun schouders mee kijkt en ze netjes de belastingen ervoor afdragen.
Gedrag en mentaliteit verander je niet met een wetje aanpassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |