abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 06:38:37 #1
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108574949

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

Fietsen met Fokkers
De 300 km van Ivo:

Aanwezig:
Ivo
Kaasplankje
Gripper
Oksel
No-P

Misschien:
Kanovinnie
Yankee
Kiekjesdief
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:

In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.

De route:
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_108574985
Patroon, volgens mij zijn die wax producten idd minder geschikt bij nat weer.
pi_108575124
Ben ik een mooi weer fietser ?
Ik ben 1.88 ben nu 95KG..veel te zwaar
Heb 2 1 / 2 jaar geleden een ongeluk gehad , heb daarvoor altijd op de racefiets gezeten en woog zo'n 80 KG
Knie kapot 2 jaar geleden een ongeluk gehad ( kruisband rechts binnenkant ...band heeft een stuk van mijn bot afgescheurd best heftig), verhaal staat op fiets .nl maar afgelopen jaar weer een probleem met diezelfde knie gehad, deze keer binnenste kruisbad( KNIEHOLTE ) rechts en dit is echt heftiger
Het jeukt , ik wil fietsen maar er is een probleem .
Ik heb een cervelo 2009 S2 , door al dat gedoe onaangeraakt , splinternieuw mijn droomfiets,helemaal zelf in elkaar gezet met SRAM red heb ik toen echt voor moeten sparen maar ik weeg nu veel te veel( zowat 3 jaar verder ) maar ik wil mijn hobby weer op pakken maar ik wil niet voor pannekoek uitgemaakt worden, dat zou ik vreselijk vinden.
Zit je met een dikke buik op zo'n fiets ...........eigenlijk moet ik er schijt aan hebben maar ik zou het commentaar wel begrijpen

Wat moet ik doen ?
Moet ik zeggen ...lul maar lekker of moet ik eerst ff lekker in de sportschool gaan spinnen ?
Ik wil gewoon lekker D1 doen!
pi_108575326
Schijt hebben en lekker fietsen. Je doet het toch voor jezelf? Lekker toeren en gezond eten, dan ben je die extra kilo's kwijt voor je er erg in hebt ;)
pi_108575373
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:31 schreef Martinovibes het volgende:
Heb 2 1 / 2 jaar geleden een ongeluk gehad , heb daarvoor altijd op de racefiets gezeten en woog zo'n 80 KG
Knie kapot 2 jaar geleden een ongeluk gehad ( kruisband rechts binnenkant ...band heeft een stuk van mijn bot afgescheurd best heftig), verhaal staat op fiets .nl maar afgelopen jaar weer een probleem met diezelfde knie gehad, deze keer binnenste kruisbad( KNIEHOLTE ) rechts en dit is echt heftiger
Ik heb een cervelo 2009 S2 , door al dat gedoe onaangeraakt , splinternieuw mijn droomfiets,helemaal zelf in elkaar gezet met SRAM red heb ik toen echt voor moeten sparen maar ik weeg nu veel te veel( zowat 3 jaar verder ) maar ik wil mijn hobby weer op pakken maar ik wil niet voor pannekoek uitgemaakt worden, dat zou ik vreselijk vinden.
Zit je met een dikke buik op zo'n fiets ...........eigenlijk moet ik er schijt aan hebben maar ik zou het commentaar wel begrijpen

Wat moet ik doen ?
Moet ik zeggen ...lul maar lekker of moet ik eerst ff lekker in de sportschool gaan spinnen ?
Gewoon lekker fietsen, en trots zijn op je mooie fiets !
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108575392
quote:

Wat moet ik doen ?
Gewoon gaan! Je zult toch een x weer moeten beginnen. Denk maar zo, de meeste die je tegenkomt zijn luilakken in auto's
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:28:22 #7
62913 Blik
The one and Only!
pi_108575513
Idd, lekker belangrijk allemaal. Als je genoeg fietst vliegen de kilo's eraf!

Ik heb overigens nog steeds geen km gefietst dit jaar, ik wacht op de mooie dagen :)
pi_108575515
Nee, ik zou het niet doen. Ziet er idd niet uit zo'n dikke op een snelle fiets.

Ik heb nog wel een instappertje voor je beschikbaar. Giant met 105/Ultegra. Dan offer ik me wel op om op die Cervelo te rijden tot je weer een beetje in model bent.
pi_108575945
Ik zat eind vorigjaar op zelfde punt als jij Martinovibes.. 98kilo nbij 1.88m Ben gaan afvallen, veel sporten en zit momenteel toch zeker 3x pw op de fiets. (ook vroeger altijd wedstrijden gereden en tussen de 75 en 80kilo gewogen) zit nu op 84.5 en de rest komt vanzelf wel.
Stel jezelf een doel (ikzelf ga over 6wkn de 250km amstel gold tourversie fietsen) dan heb je extra motivatie om voor af te vallen, te trainen en in vorm te komen. Hoe moeilijker je doel, hoe beter de stok achter de deur in mijn geval! Succes!
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:07:03 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_108575953
Ik zie er ook niet uit op de fiets, met 122 kilo, en 1m88. Als ik een tourtocht rij, krijg ik soms commentaren in de trand van 'goh, iedereen fietst maar mee tegenwoordig', of 'wel knap dat je met 150 kilo op de fiets kan' of een oude favoriet: 'he, ik wist niet dat Peter Beemse ook fietste'.
Als je daar naar luistert, ga je nooit meer fietsen. Spinnen in de sportschool zul je dan ook niet volhouden, want dan is 99% van de mensen dunner, fitter, etc.
Dus stap op die fiets, je hebt er voor gewerkt, aan gebouwd, schijt aan de mensen die denken dat ze mogen bepalen wie op een mooie fiets mag.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_108576019
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:07 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie er ook niet uit op de fiets, met 122 kilo, en 1m88. Als ik een tourtocht rij, krijg ik soms commentaren in de trand van 'goh, iedereen fietst maar mee tegenwoordig', of 'wel knap dat je met 150 kilo op de fiets kan' of een oude favoriet: 'he, ik wist niet dat Peter Beemse ook fietste'.
Als je daar naar luistert, ga je nooit meer fietsen. Spinnen in de sportschool zul je dan ook niet volhouden, want dan is 99% van de mensen dunner, fitter, etc.
Dus stap op die fiets, je hebt er voor gewerkt, aan gebouwd, schijt aan de mensen die denken dat ze mogen bepalen wie op een mooie fiets mag.
:N :{ Triest
pi_108576087
quote:
Dit.
pi_108576433
Eens met bovenstaande. Is toch schitterend zo'n mooie fiets, je zou wel gek zijn als je 'm niet gebruikt. Laat het een motivatie zijn (maar doe voorzichtig met je knie en fiets niet door met pijn..).

Gisteren trouwens bij de NTFU thema-avond geweest in de Bilt. Ik trok de gemiddelde leeftijd met 20 jaren naar beneden :')
pi_108576500
Dan moet je juist gaan fietsen en al die zeikerts helemaal zoek trappen! dat zal ze leren! ~O>
pi_108577430
Nou, behoorlijk wat fietsers rond Utrecht hier (waaronder ik), even opletten dit weekend..

quote:
Onbekenden hebben vorige week op keelhoogte een stuk ijzerdraad over een fietspad bij Maarn gespannen. Volgens de politie zijn fietsers en bromfietsers aan de dood ontsnapt.

Op donderdagochtend 23 februari fietst een 64-jarige man uit Maarn over het fietspad van de Driebergseweg, komende uit de richting van Maarn en gaande in de richting van Driebergen. Hij fietst met lage snelheid, omdat hij de berg oprijdt. Plotseling ziet hij dat iets over het fietspad is gespannen. Hij kan op tijd stoppen en ziet dat tussen twee bomen een stuk ijzerdraad op keelhoogte strak over het fietspad is gespannen.

De man haalt het stuk ijzerdraad van ongeveer zes meter los en neemt het mee. Hij kijkt nog in de omgeving of hij verdachte personen ziet, maar dat is niet het geval.

De politie van district Heuvelrug meldt dat de man van geluk mag spreken dat hij het ijzerdraad op tijd zag. 'Als iemand met hoge snelheid op een scooter of met een fiets bergafwaarts was gereden, dan had het heel anders af kunnen lopen, met zwaar lichamelijk letsel of mogelijk nog ernstiger tot gevolg', schrijft het korps in een bericht op zijn website.

Door de schoolvakantie was het op dat moment rustig, want normaal gesproken wordt het fietspad door veel scholieren gebruikt.

De politie zoekt nog naar getuigen die weten wie het draad gespannen heeft. (Redactie)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fietspad-Maarn.dhtml

:N
pi_108577706
Wat een idioot!! Daar fiets ik ook regelmatig.. Misschien iemand die op de camping 'woont'?
pi_108577773
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:34 schreef eentwee het volgende:
Wat een idioot!! Daar fiets ik ook regelmatig.. Misschien iemand die op de camping 'woont'?
Inderdaad, ik fiets daar 9 van de 10 keer nog naar beneden ook.. Wel op de weg en daar blijf ik voorlopig ook maar even.
pi_108578349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

:N :{ Triest
Sukkels idd. Mooi dat je d'r schijt aan hebt Captain!

Had trouwens gister een lezing over mentale training in de sport. Best leuk om eens over te horen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:29:20 #19
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108579274
quote:

Wat moet ik doen ?
Ik ben 1.80 en 95 kg en ik stap ook gewoon elk jaar weer op. Je doet het voor jezelf, niet voor de anderen :). Daarbij zijn degenen die het meeste commentaar leveren altijd de luie bierzuipers die dagelijk met de auto naar hun werk gaan, wat 1.5 km verderop is ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_108580141
quote:
15s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Nou, behoorlijk wat fietsers rond Utrecht hier (waaronder ik), even opletten dit weekend..

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fietspad-Maarn.dhtml

:N
Ook voor mij inderdaad met grote regelmaat in mijn rondje. Maar even goed opletten dan.. dat wil je niet meemaken zeg. Je fietst nooit weer.. :S
everyone's a critic...
even you ! !
pi_108580483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:57 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ook voor mij inderdaad met grote regelmaat in mijn rondje. Maar even goed opletten dan.. dat wil je niet meemaken zeg. Je fietst nooit weer.. :S
Hey, een nieuweling om te pesten!

Just kidding ;)

Maar wat een rotgrap is dat inderdaad. Heb het al vaker gehoord, en snap gewoon niet wat die imbecielen bezielt om zoiets te doen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:16:16 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108580725
quote:
Tering, wat een mongolen :') Lekker boeiend dat er iemand meerijd die dikker is dan jezelf, maar daar ga je toch geen kutgrappen over maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:19:13 #23
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108580834
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tering, wat een mongolen :') Lekker boeiend dat er iemand meerijd die dikker is dan jezelf, maar daar ga je toch geen kutgrappen over maken?
Dat zijn wss van die bluffers die dat nodig hebben om zich beter over zichzelf te voelen, iets met een klein pikkie waarschijnlijk..
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:20:36 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108580871
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:19 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Dat zijn wss van die bluffers die dat nodig hebben om zich beter over zichzelf te voelen, iets met een klein pikkie waarschijnlijk..
Als ik gefietst heb heb ik ook een klein pikkie, maar die gaat niet groeien door kutopmerkingen te maken.
Leukste lijkt mij als zo'n broekie dat zegt. Kan je hem iig vertellen dat je al fietste toen hij nog in de verrekijker van zijn pa zat.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:27:08 #25
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108581135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als ik gefietst heb heb ik ook een klein pikkie, maar die gaat niet groeien door kutopmerkingen te maken.
Leukste lijkt mij als zo'n broekie dat zegt. Kan je hem iig vertellen dat je al fietste toen hij nog in de verrekijker van zijn pa zat.
Iedereen heeft op de fiets een klein pikkie :P. Ik bedoelde meer gewoon in het algemeen klein.

Het blijft hoe dan ook gewoon zielig, dat soort figuren. Ik vind dat je iedereen in zn waarde moet laten en moet respecteren zoals ie is. Dat iemand wat forser is is geen reden om je boven die persoon verheven te voelen want je bent niks meer dan een ander
pi_108581476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Hey, een nieuweling om te pesten!

Just kidding ;)

Maar wat een rotgrap is dat inderdaad. Heb het al vaker gehoord, en snap gewoon niet wat die imbecielen bezielt om zoiets te doen.
niet nieuw.. gewoon erg lang afwezig geweest :) Ik ben in (volgens mij) 2009 al meegeweest met de fok forum fietsdag. Hier in zeist-driebergen was dat toen. Sinds paar weken weer hier aan het meelezen en sinds kort weer af en toe een berichtje :)
Helpt me, de wielrenkriebels wakker te houden :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_108581509
quote:

Wat moet ik doen ?
Gewoon lekker gaan fietsen en genieten! Niet alle renners zijn even slank en als je weer lekker aan het sporten bent dan gaan die kilo's er ook gelijk vanaf. En kijk uit met je knie dan he!
Haters gonna hate.
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:49:37 #28
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108582046
quote:
Ik zie er ook niet uit op de fiets, met 122 kilo, en 1m88.

Er zijn natuurlijk wel grenzen aan een gewicht waarbij je je nog net niet belachelijk maakt op een racefiets. Nu met 48 spaaks tandemwielen neem ik aan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 1 maart 2012 @ 12:55:49 #29
153506 Captain_Fabulous
pi_108582322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel grenzen aan een gewicht waarbij je je nog net niet belachelijk maakt op een racefiets. Nu met 48 spaaks tandemwielen neem ik aan?
Sterf :7 Ik fiets wel met het maximum aantal spaken dat in een wiel kan volgens mijn fietsenmaker, maar die zaten al op de fiets toen ik hem tweedehands kocht. Na mijn wielbouwcursus in juni, ga ik misschien wel zelf een stel superstijve wielen handspaken, denk dat ik dat dan wel kan.
pi_108585228
quote:

Wat moet ik doen ?
Gewoon lekker rijden joh, doe ik ook, en Fab ook. We zijn gewoon aan de forse kant, en dat is nou eenmaal niet anders. Mensen kunnen er 'lollig' over doen, maar daar veranderen ze ons niet mee. De enige die jou kan veranderen in dit geval ben je zelf.

Welke regio zit je?
pi_108586717
Even een vraagje over fietsschoenen.

M'n Shimano's zijn wel aan vervanging toe en ben nu op zoek naar een paar Sidi Genius 5's.
Weet iemand hoe de pasvorm van Sidi is t.o.v. Shimano?
pi_108586915
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:01 schreef Eirick het volgende:

M'n Shimano's zijn wel aan vervanging toe en ben nu op zoek naar een paar Sidi Genius 5's.
Smaller, maat komt wel overeen.

In mijn geval dus eigen schoenmaat + 1,5 = sidi/shimano schoenmaat.
pi_108588177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:07 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Smaller, maat komt wel overeen.

In mijn geval dus eigen schoenmaat + 1,5 = sidi/shimano schoenmaat.
Ik heb Sidi Ergo 2 en bij mij komt de maat overeen met normale schoenmaat. Heb zelf smalle voeten dus ideaal voor Sidi. Maat 41.
pi_108588270
quote:

Wat moet ik doen ?
ik was vorig jaar ruim over de 100 kg en nu al stukken minder, vorig jaar gewoon gefietst. Zelfs in wielershirt over mijn dikke buik gewoon naar het werk. Mensen praten en mensen denken over het algemeen veel minder dan we denken dat ze dat doen. Als mensen al denken dat je een pannenkoek bent (ken die uitdrukking niet trouwens) dan moet je bedenken of je voor jezelf fietst of hun uitzicht moet verbeteren.
Zou me eerder zorgen maken of je wielen het wel houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door kiekjesdief op 01-03-2012 15:50:54 ]
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
pi_108588569
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:01 schreef Eirick het volgende:

Ongeveer hetzelfde qua maat. Sidi is wel smaller dan Shimano.

Wel geil btw. Een S2 met Red!
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:34:40 #36
545 dop
:copyright: dop
pi_108590016
ik denk zo vaak die is zijn dure fiets niet waard , maar maak je niet druk over wat ik of een ander denkt , ik ben ook maar een mens, net als al die andere uitslovers op een racefiets, god mag weten wat ze van mij denken.

soms is de gedachte jaloezie soms arrogantie.
Fietsers kijken naar elkaar en denken van alles, maar god wat zou het saai zijn als we geen ander fietsers tegen kwamen onderweg.
dus doe ons allen een plezier en schaam je niet doe je ding en laat ze denken en geniet.
doen wij dat stiekem ook :)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_108590419
quote:

Wat moet ik doen ?
Gezien word je toch wel en mensen vormen toch wel een mening. Of je nu op een racefiets zit, in een sportschool op een spinningfiets of gewoon door de stad/supermarkt loopt. Lekker laten lullen en doen wat je leuk vindt. Alleen maar binnen blijven zodat niemand je ziet lijkt me geen optie.

Overigens las ik de topictitel en vond het tijd me hier weer eens te melden. Ben een semi-mooiweerfietser. Morgenmiddag mijn 4e tochtje van het jaar. Heb met de vriestemperaturen de racefiets alleen aangeraakt om een nieuwe ketting erop te leggen.
pi_108590486
Volgende week gaat het weer vriezen :r
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:54:47 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108590703
Serieus? Raar weer.
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:54:59 #40
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108590714
Gaan ze weer strooien zeker.
Sei wachsam,
pi_108591223
quote:
13s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgende week gaat het weer vriezen :r
Nee joh. Dat zeggen ze alleen om ons het te laten denken. We zitten nog steeds op die horrorwinter te wachten he.
pi_108592023
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:08 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee joh. Dat zeggen ze alleen om ons het te laten denken. We zitten nog steeds op die horrorwinter te wachten he.
Nou, was toch ook best een aardige winter? Zijn lang niet zo dichtbij een elfsteden geweest.

Ok, het was maar 3 weken, maar de zomer duurt tegenwoordig ook niet veel langer :')
pi_108592148
't is ook alleen maar wat nachtvorst hoor. Maar zoals No-P al zegt vast weer voldoende om flink te gaan strooien.
pi_108592832
*O* Ben net bij Tom Schouten geweest. Mijn fiets is binnen! Mooi dat die is.
Moet nog even afgemonteerd worden maar dit weekeinde zou die klaar moeten zijn.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:12:31 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108593446
Zo, zadeltasje, spatbordje, bidonhoudertjes, pedaaltjes gemonteerd. Straks nog even de muurbeugel en dan is de MTB ook weer op en top soignee.
pi_108597005
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:29 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Nou, was toch ook best een aardige winter? Zijn lang niet zo dichtbij een elfsteden geweest.

Ok, het was maar 3 weken, maar de zomer duurt tegenwoordig ook niet veel langer :')
Vind je? Ik heb welgeteld 1x overlast gehad van de sneeuw.
pi_108597035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, zadeltasje, spatbordje, bidonhoudertjes, pedaaltjes gemonteerd. Straks nog even de muurbeugel en dan is de MTB ook weer op en top soignee.
ZADELTASJE!!!?!?!!?!!

:{w
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:41:21 #48
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108597278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik iets vaker ivm de trein, maar om dat nou winter te noemen..

Ik hoop wel dat we een beetje een mooie zomer krijgen, wil lekker veel fietsen met mooi weer. Van die geile tanlines kweken ;)
pi_108597578
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:35 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik heb 1.5 week minimaal 1.5 uur vertraging gehad.

NS :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:56:23 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108598022
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:36 schreef Freddeh het volgende:

[..]

ZADELTASJE!!!?!?!!?!!

Ja, weet je wel hoe groot een MTB binnenband is?
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:56:37 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108598042
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:41 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Ik iets vaker ivm de trein, maar om dat nou winter te noemen..

Ik hoop wel dat we een beetje een mooie zomer krijgen, wil lekker veel fietsen met mooi weer. Van die geile tanlines kweken ;)
Ik heb mijne nog zitten van vorig jaar.
pi_108599190
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb 1.5 week minimaal 1.5 uur vertraging gehad.

NS :')
Ik heb alleen die ene horrordag gehad waar ik van 13:30-17:30 in de auto heb gezeten van kantoor naar huis.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja hoor, maar je weet toch ook dat er shirts zijn met zakken achterop? ;)
pi_108599485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:08 schreef Freddeh het volgende:

Ben je morgen overdag in appelscha Freddeh?
pi_108599596
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:23 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ben je morgen overdag in appelscha Freddeh?
Nee sorry. Ben er zaterdag pas :{
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:26:59 #55
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108599633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:17 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik heb alleen die ene horrordag gehad waar ik van 13:30-17:30 in de auto heb gezeten van kantoor naar huis.

[..]

Ja hoor, maar je weet toch ook dat er shirts zijn met zakken achterop? ;)
Ik heb 1 dag van 4 tot 9 in de trein/bus/station gestaan.

En ik weet dat ja, maar dan vergeet ik het juist die ene keer dat ik 't nodig heb. En nu heb ik zo'n multitooltje, bandenlichters en binnenband altijd bij me.
pi_108599680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik heb 1 dag van 4 tot 9 in de trein/bus/station gestaan.

En ik weet dat ja, maar dan vergeet ik het juist die ene keer dat ik 't nodig heb. En nu heb ik zo'n multitooltje, bandenlichters en binnenband altijd bij me.
Ik heb die spullen altijd in bidon #2 (500ml) zitten. Bidon #1 (750ml) is voor drinken.
pi_108599692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

D'r zijn nog steeds een hoop mensen die denken dat ze meer soignée zijn met volgepropte achterzakken dan met een zadeltasje.....
pi_108599913
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:26 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Nee sorry. Ben er zaterdag pas :{
Oke, zaterdag met wind uit zuid is ook een optie. Laat het je weten.
pi_108600020
quote:
12s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:28 schreef cafca het volgende:

[..]

D'r zijn nog steeds een hoop mensen die denken dat ze meer soignée zijn met volgepropte achterzakken dan met een zadeltasje.....
Mooi strak tenue met bolle zakjes is idd meer soigne. Een te lang groot shirt met bolle zakjes die op de kont hangen is idd niet soigne.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:35:29 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108600082
quote:
12s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Die spreek ik dan wel weer als ze hun binnenbandje vergeten zijn. Of geen pomp meehebben omdat er een extra banaan mee moest. En of ze dan alstjeblieft mijn spullen mogen :P
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:27 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik heb die spullen altijd in bidon #2 (500ml) zitten. Bidon #1 (750ml) is voor drinken.
Ik heb 2 bidons van 500 ml, Ruim voldoende. En ook zo'n gereedschapbidon kan je een keer vergeten. Onder het mom van ik ga toch maar een klein stukje fietsen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:37:08 #61
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108600164
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi strak tenue met bolle zakjes is idd meer soigne. Een te lang groot shirt met bolle zakjes die op de kont hangen is idd niet soigne.
Dan hangt er ook een bolle buik onder in het geval van sommige mensen hier.
Ben ik geen uitzondering op :+
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:39:42 #62
66186 foetre
Wielren en Hardloop addict
pi_108600284
Ik heb nooit met reparatiekits gefietst en gelukkig heb ik nog niet met pech gestaan.
Voor de zekerheid deze kit maar even gekocht met voorgelijmde plakkers

Zojuist ook maar weer op de tacx gezeten aangezien ik dit nog geen korte broekenweer vindt.
pi_108600345
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:39 schreef foetre het volgende:
Ik heb nooit met reparatiekits gefietst en gelukkig heb ik nog niet met pech gestaan.
Voor de zekerheid deze kit maar even gekocht met voorgelijmde plakkers [ afbeelding ]

Zojuist ook maar weer op de tacx gezeten aangezien ik dit nog geen korte broekenweer vindt.
Wel netjes allemaal in je achterzakken proppen hè? Samen met je banaantjes en snelle jelle's ;)
pi_108600406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:39 schreef foetre het volgende:
Voor de zekerheid deze kit maar even gekocht met voorgelijmde plakkers [ afbeelding ]

Ze vragen 5 euro voor zo'n bidon. Waarom niet een oude bidon open knippen? Spul in een zakje en hup in de bidon.

Voorgelijmde plakkers? Je gaat hopelijk toch geen band plakken langs de weg?! Kan je paar uur wachten tot de lijm droog is.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:42:10 #65
66186 foetre
pi_108600418
Trouwens is de shimano WH501 wielset nog een beetje stevig?Ik wil een apart achterwiel aanschaffen voor op de tacx.Dan hoef ik tenminste niet elke keer banden te wisselen als het een keer slecht weer is.
pi_108600554
ik neem binnenband mee, verwissel de binnenband in plaats van plakken
Ik heb ervaring met plakken in de regen, is niets aan
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:45:42 #67
66186 foetre
pi_108600591
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:42 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ze vragen 5 euro voor zo'n bidon. Waarom niet een oude bidon open knippen? Spul in een zakje en hup in de bidon.

Voorgelijmde plakkers? Je gaat hopelijk toch geen band plakken langs de weg?! Kan je paar uur wachten tot de lijm droog is.
zo'n geknipte is niet soigne.En 2 lekke banden kan ik nog vervangen maar een derde gaat dan toch plakken worden.
pi_108600650
tegen de tijd dat ik een derde keer lek rij bel ik een taxi denk ik
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:50:05 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108600848
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:46 schreef kiekjesdief het volgende:
tegen de tijd dat ik een derde keer lek rij bel ik een taxi denk ik
Dure en vooral een tijdrovende grap onderweg naar 't werk.
pi_108600850
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:45 schreef foetre het volgende:

[..]

zo'n geknipte is niet soigne.En 2 lekke banden kan ik nog vervangen maar een derde gaat dan toch plakken worden.
Lol bij de 2e X lek haak ik al af.
pi_108600877
Bij een derde lek ga ik klunen op m'n wielerschoenen met een fiets over m'n schouder. In de taxi krijg je geen beweging.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:51:30 #72
66186 foetre
pi_108600922
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:50 schreef Freddeh het volgende:
Bij een derde lek ga ik klunen op m'n wielerschoenen met een fiets over m'n schouder. In de taxi krijg je geen beweging.
Succes als je nog 30km te gaan hebt
pi_108601006
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:51 schreef foetre het volgende:

[..]

Succes als je nog 30km te gaan hebt
Geen probleem hoor. Dat is gewoon wat een soigne wielrenner doet.
En ik mag dat zeggen, google it: "soigne wielrenner". Waddup! :')
pi_108601192
Toen ik heen en weer ging naar mijn vorige opdrachtgever had ik vooraf helemaal uitgekiend waar ik evt op de trein of tram kon stappen
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:58:22 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108601272
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:56 schreef kiekjesdief het volgende:
Toen ik heen en weer ging naar mijn vorige opdrachtgever had ik vooraf helemaal uitgekiend waar ik evt op de trein of tram kon stappen
Alles leuk en aardig, maar het kost minder tijd om even je band te plakken dan naar de tram/treinhalte te lopen.
Op bepaalde plekken richting werk zit ik op 5-10 km van de dichstbijzijnde trein/tram/bus/metro station af. En dan ben ik daar, moet ik nog naar mijn werk zien te komen.
pi_108601372
toen deed ik dat vooral uit vrees dat ik ineens helemaal kapot zou zitten. Je heb gelijk zelfs het plakken van je derde lek is sneller maar de motivatie slijt wel hard dan
pi_108601387
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:58 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Alles leuk en aardig, maar het kost minder tijd om even je band te plakken dan naar de tram/treinhalte te lopen.
Op bepaalde plekken richting werk zit ik op 5-10 km van de dichstbijzijnde trein/tram/bus/metro station af. En dan ben ik daar, moet ik nog naar mijn werk zien te komen.
Volgens mij moet een geplakte band eerst drogen voordat je hem weer op spanning brengt.
pi_108601511
ik kan me herinneren dat er ooit iets is geweest met banden die niet lek kunnen. Soort van massief maar wel iets van demping er in. Toen kon je met die banden niet harder dan 25 km/uur omdat ze anders kapot zouden gaan. Nooit meer tegengekomen verder.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:05:10 #79
66186 foetre
pi_108601624
Deze hoeven bijna niet te drogen.

donderdag 1 maart 2012 @ 21:13:52 #80
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108602103
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:42 schreef foetre het volgende:
Trouwens is de shimano WH501 wielset nog een beetje stevig?Ik wil een apart achterwiel aanschaffen voor op de tacx.Dan hoef ik tenminste niet elke keer banden te wisselen als het een keer slecht weer is.
voor de tacx is zo'n wiel prima
.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:15:21 #81
66186 foetre
pi_108602195
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:13 schreef Yankee het volgende:

[..]

voor de tacx is zo'n wiel prima
Ok mooi. Die is tenminste niet zo duur.
pi_108603581
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:36 schreef Freddeh het volgende:

[..]

ZADELTASJE!!!?!?!!?!!

Haha, moet je mij zien fietsen. Tijdens woonwerk heb ik een fietsdrager aan mijn zadelpen.
zo heb ik geen last van een rugtas. En als je dat niet mooi vind, dan kijk je maar de andere kant op :W
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:39:01 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108603624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:38 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Haha, moet je mij zien fietsen. Tijdens woonwerk heb ik een fietsdrager aan mijn zadelpen.
zo heb ik geen last van een rugtas. En als je dat niet mooi vind, dan kijk je maar de andere kant op :W
Zeg dat even tegen de soigneekoningen van deze reeks
pi_108604385
Ieder zijn hobby, de mijne is fietsen en niet opletten of een ander er soigne uitziet.
Tenzij ze vrouwelijk is natuurlijk. ;)
pi_108604526
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeg dat even tegen de soigneekoningen van deze reeks
Inderdaad. Zeg dat even tegen ons 8-)
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:10:53 #86
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108605417
Soigne is leuk, maar ik heb liever comfort op de fiets dus bij mij gaat er ook een zadeltasje aan. Kunnen precies een binnenband, lichters, CO2 pompje en mn sleutels en telefoon in. Achterzakken gaat eventueel voedsel in bij langere tochten.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:55 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Inderdaad. Zeg dat even tegen ons 8-)
Om soigne te blijven moet je volgende fiets eigenlijk ook een gele voorvork hebben natuurlijk heh ;)
pi_108605623
iemand ervaring met goede lampen met losse accu. Ik moet er gedeeltelijk mee door volledig onverlicht gebied
pi_108605635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:56 schreef kiekjesdief het volgende:
*O* Ben net bij Tom Schouten geweest. Mijn fiets is binnen! Mooi dat die is.
Moet nog even afgemonteerd worden maar dit weekeinde zou die klaar moeten zijn.
Cool, ik rijd ook op een 'Schouten'. Mooie spullen en goede service.
pi_108605670
mijn fiets kan wel soigndinges zijn maar ik zal dat nooit worden
pi_108605741
ja goede zaak met veel kennis en ervaring. Is dan echt een snoepwinkel, niet zo erg om te wachten daar terwijl ik verder niet zo graag wacht
pi_108606186
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:15 schreef kiekjesdief het volgende:
mijn fiets kan wel soigndinges zijn maar ik zal dat nooit worden
Heb mijn fiets een keer bij Schouten geleverd voor een afstelbeurt en nieuwe kabeltjes, hadden ze de bel (ouch, ik weet het) en compu mounting op de stuurpen gezet, terwijl deze op het stuur zaten. Schijnt gesoigneerder te zijn. Volgens mij hadden ze het er liever helemaal af gesloopt.

Aldus, luister naar de Schout, vraag vooral ook om kledingadvies, en je wordt vanzelf soigne. Overigens is het ook een state of mind natuurlijk.
pi_108606428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:53 schreef dimi_stevens het volgende:
Ieder zijn hobby, de mijne is fietsen en niet opletten of een ander er soigne uitziet.
Tenzij ze vrouwelijk is natuurlijk. ;)
Onder vrouwen gelden volgens mij weer andere soigneerregels dan bij de heren. Misschien kan cycling girl hier wat over kwijt?
pi_108606613
Het gaat niet om de soigne regels. :+
pi_108606797
ik zal mijn oor eens te luisteren leggen. Ben normaal gesproken redelijk eigenwijs maar wie weet, steel ik nog eens de show met een super outfit. moet ik er wel nog een paar kilo af zien te krijgen
pi_108614874
Oke, overduidelijk zit ik de boel in de maling te nemen en denk ik niet echt dat ik soignekoning ben.
Hoewel Google denkt van wel en iedereen weet dat Google altijd gelijk heeft ;)
Heb nog een lange, lange, lange, lange weg te gaan voor het zover is. Zie het als de Route 66 van het soigne worden :')
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:26:16 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108614945
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:08 schreef Freddeh het volgende:
Oke, overduidelijk zit ik de boel in de maling te nemen en denk ik niet echt dat ik soignekoning ben.
Hoewel Google denkt van wel en iedereen weet dat Google altijd gelijk heeft ;)
Heb nog een lange, lange, lange, lange weg te gaan voor het zover is. Zie het als de Route 66 van het soigne worden :')
Eerder de Snake Way
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:51:53 #97
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108615605
Route Soigne. _O_ _O-
Die is dus speciaal voor Freddeh.

[ Bericht 8% gewijzigd door dimi_stevens op 02-03-2012 08:59:31 ]
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:07:15 #98
153506 Captain_Fabulous
pi_108615811
Ik zie de mijne meer als een PBP...kan ook met ongeschoren benen.
pi_108617005
Een gereedschapsbidon is ook allesbehalve s.... de regels schrijven namelijk voor dat je met twee dezelfde bidons rijdt ;) Snap überhaupt niet dat je aan één bidon altijd genoeg kunt hebben. In de winter drink ik ook niet zo veel maar in de zomer neem ik altijd twee grote bidons mee van 800mL. Sterker nog, ik heb ze nu zelfs van 1L gekocht. Voor toertochten niet nodig (kun je bijvullen), maar wel handig voor solotrainingen. Ik houd niet van onderbrekingen in de vorm van ergens water moeten zoeken.
pi_108617265
Zo'n 800 ml bidon met de kop eraf gesneden kan je allicht een mooie trits klein formaat roze koeken in stoppen. Of snoepjes. Bij gelegenheid zeg je dan "Meisje wil je een snoepje?" :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:01:56 #101
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108618109
"De regels schrijven voor" Ik maak mijn eigen regels wel. :{w
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:04:45 #102
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108618182
Plenk is aan het pakken, morgen verhuizen! -O- *O*
pi_108618350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
"De regels schrijven voor" Ik maak mijn eigen regels wel. :{w
Typisch hipsters :P Als je ze nou ff opschrijft zijn het geen ongeschreven regels meer ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:21:47 #104
153506 Captain_Fabulous
pi_108618584
Als een ongeschreven regel niet achterop een bierviltje past, is het een slechte regel :{w
pi_108620411
Ik ben op zoek naar sokken en handschoentjes in de Celeste (Bianchi kleur) het liefst zonder letters Bianchi erop. Weet iemand waar ik deze kan vinden? Ik google mij een eind in de rondte maar ik kan ze niet vinden.
Haters gonna hate.
pi_108621553
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:26:13 #107
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108622218
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:11 schreef eentwee het volgende:

[..]

Typisch hipsters :P Als je ze nou ff opschrijft zijn het geen ongeschreven regels meer ;)
Neuh, ik pas mijn soigneerregels aan naar al het gelang dat zo uitkomt. Zo goed? O-)
pi_108623103
"In mijn tijd en ook daarvoor stonden wielrenners niet in hoog aanzien. Niet omdat de meeste renners uit de boerenstand kwamen of uit een arbeidersmilieu stamden, maar omdat ze er niet uitzagen. Het waren naar zweet riekende slaven van de weg. Stoere kerels in lubberende wollen koersbroeken en slobbertruien die geen last hadden van de stank die ze verspreidden en alleen door de geur van de overwinning begeesterd raakten. In een wolk van stof spuwend en fluimend dokkerden ze over de kasseien en assenpaden, een walm van rotte vis achterlatend die nog uren boven de schots en scheef gelegde kasseienstrook bleef hangen. Dat waren nog eens tijden, dat waren nog eens coureurs. We smeerden naar hartelust massageolie vermengd met jodium op onze benen en dat stonk zo verschrikkelijk dat een speurhond het een jaar later nog op de slaapkamer van een verkleedadres kon ruiken. Het jodium was niet eens bedoeld als ontsmettingsmiddel voor de gevolgen van eventuele valpartijen, maar diende uitsluitend het uiterlijk vertoon. Je kreeg er van die okergele poten van, waaraan de vele trainingskilometers waren af te zien door de bovenmatig ontwikkelde dijbeenspieren. Dat was het ideaal van de renner uit mijn tijd. Kom daar nu eens om.

Als een coureur van tegenwoordig vergeet zijn benen te scheren dan is hij de risee van het peloton, want zijn naam gaat van mond tot mond of zoals je tegenwoordig moet zeggen: van tweet tot tweet. Met uiterste zorg wordt er voor de koers toilet gemaakt. De zorgvuldig geschoren benen moeten gebronsd en geolied zijn, een mentholzalfje op de borst, cacaoboter op de lippen en een druppeltje in beide ogen, anders kun je maar beter niet starten. Met die geoliede benen stapt de hedendaagse coureur in de met zalf ingesmeerde koersbroek die als een tweede huid om de kont en de edele delen past en die hoeft allang niet meer uitsluitend zwart te zijn. Wit, rood of groen mag ook en de van oudsher witte sokjes hebben plaats gemaakt voor alle kleuren van de regenboog. Verder zijn oorringetjes en zonnebrillen bedoeld om er zo kek mogelijk uit te zien, terwijl de felgekleurde glimmende shirts het plaatje compleet maken. Een groep renners van tegenwoordig lijkt dan ook meer op een stortvloed van Haribosnoepjes dan op het grauwe peloton van de jaren zestig. Waar de renners van vroeger afgrijselijk stonken, daar hebben ze nu allemaal een lekker luchtje op en als het lekker genoeg is proberen ze elkaars merk uit bij het omkleden als een stel vriendinnen in een parfumerie. Dat kwam vroeger niet voor en mannen als Miel Severeyns en Peter Post, die wel eens een welriekende aftershave gebruikten, werden dan ook lacherig voor homo uitgescholden door collega’s die het liefst net als honden in de koeienstront zouden rondwentelen als ze daar voordeel van hadden gehad. Het mag van mij allemaal want iedere periode heeft zijn eigen modeverschijnselen, maar als ik het tegenwoordige peloton langs zie razen denk ik wel eens dat die groep op een boot geplaatst niet zou misstaan in de Amsterdamse Gay Parade
janneman
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:27:49 #109
153506 Captain_Fabulous
pi_108624301
_O_ _O_ _O_
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:19:31 #110
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108633388
Rondje 60km gedaan, prachtig weer. 29km gemiddeld, had nog aardig zware poten van het hardlopen van eergisteren. Was verdwaald.. :X
pi_108633819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:19 schreef Oksel het volgende:
Rondje 60km gedaan, prachtig weer. 29km gemiddeld, had nog aardig zware poten van het hardlopen van eergisteren. Was verdwaald.. :X
Haha altijd dat gemiddelde noemen :P

Ik zal morgen even op de koffie bij Freddeh in Appelscha. Wordt wel een lange tocht met 150km.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:32:09 #112
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108633843
Als we je de komende week niet meer zien posten zullen we de politie inlichten.
pi_108633858
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:32 schreef Oksel het volgende:
Als we je de komende week niet meer zien posten zullen we de politie inlichten.
_O- :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:33:47 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108633905
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:31 schreef Patroon het volgende:

[..]

Haha altijd dat gemiddelde noemen :P

Ik zal morgen even op de koffie bij Freddeh in Appelscha. Wordt wel een lange tocht met 150km.
150? Waar woon jij wel niet?
pi_108633951
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:33 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

150? Waar woon jij wel niet?
Leeuwarden maar fiets er niet rechtstreeks naar toe en terug, hangt er even vanaf hoe het gaat. Als ik rechtstreeks heen en terug ga kom ik op 120km.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:46:17 #116
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108634362
Ik ga met gemiddeld 60km/u een auto vol huisraad naar ons nieuwe stekkie rijden.
pi_108635236
Zijn hier trouwens ook fietsers die een Shimano dubbel hebben en graag een triple willen hebben? Ik ben in het bezit van een Shimano 105 2008 triple groep en zou graag met iemand die een dubbel heeft ruilen. Gaat dan om de linker shifter, crankstel (172,5), voorderailleur en achterderailleur.
pi_108640765
Zondag voor het eerst dit jaar weer boven de 100 km, Vught - Delft, mag wat mij betreft zondag uit het zuid oosten waaien.
pi_108642361
Morgen terug rijden vanuit Oostenrijk, 's avonds racer in orde maken en zondagochtend voor het eerst dit jaar op de racer. En in easy tempo gelijk maar de 100+ aantikken in mn eentje. :)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_108642484
Hoe is het weer eigenlijk in NL? Wind? Droog?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:46:20 #121
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_108642953
Wat vinden jullie een mooi gemiddelde voor een beginner? En wat rijden jullie eigenlijk?

Dan weet ik een beetje of ik er voor weggelegd ben ;).
  vrijdag 2 maart 2012 @ 21:48:58 #122
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108643085
Ik rij op een fiets :)

Ik heb geen idee hoe hard ik doorgaans rij (verschilt per keer) en wat normaal is, ligt er maar net aan wat je ambities zijn. Iemand die koersen wil rijden die rijdt gemiddeld allicht harder dan iemand die alleen maar leuke tourtochtjes wil maken

Overigens maakt het natuurlijk ook uit over wat voor afstanden je die gemiddeldes uiteindelijk rijdt ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Narcotical op 02-03-2012 21:55:12 ]
pi_108644029
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:46 schreef Piperidine het volgende:
Wat vinden jullie een mooi gemiddelde voor een beginner? En wat rijden jullie eigenlijk?

Gemiddelde zegt niets. 30 km/u met windkracht 5 tegen is heel iets anders dan met windkracht 2 tegen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:11:23 #124
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108644256
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:46 schreef Piperidine het volgende:

Toen ik na 12 jaar autorijden eindelijk weer de fiets pakte kwam ik niet boven de 25km uur.
En dan bedoel ik rijsnelheid, dus ik zal over mijn gemiddelde die ik reed niks loslaten.
Die snelheid gaat als je veel gaat fietsen al snel omhoog.
Nu rij ik in de ochtend tussen 6 en 7 naar mijn werk rond de 27 a 28kmh.
En met flinke tegenwind nog maar 25 a 26kmh
En naar huis 30 a 33 kmh. Dat is 20km enkele reis.
pi_108645609
Zie je morgen wel Patroon :) Spatbordje ligt klaar :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:48:44 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108645987
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:40 schreef Freddeh het volgende:
Gaan jullie trainen? :P
pi_108646030
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:40 schreef Freddeh het volgende:
Top! Ik heb al een mooie route uitgestippeld van 125km. Je woont echt in een mooi gebied! Heb daar vroeger wel de kampeerboederijen onveilig gemaakt met clubkamp :7
pi_108646035
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Na dit jaar 'al' 18km te hebben gefietst met hooguit 6 hoogtemeters? Nah.... :)
pi_108646049
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Goed idee, als je wil kan je best ff een mooi blokje mee fietsen, Freddeh!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:49 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ach zo hard ga ik helemaal niet.
pi_108646153
Fiets staat in Dordrecht, sorry :)

En maandag fiets ik in gedachten weer met je mee. In Dordrecht.
pi_108646571
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:52 schreef Freddeh het volgende:
Fiets staat in Dordrecht, sorry :)

En maandag fiets ik in gedachten weer met je mee. In Dordrecht.
Ha, kom je mooi weg! Tot morgen!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:08:03 #132
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108646819
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:49 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Hebben ze zulke hoge terpen in friesland? :+
pi_108646889
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:08 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Hebben ze zulke hoge terpen in friesland? :+
Doordeweeks in Dordrecht he, moet af en toe een dijkje op als ik richting de polder ga ;)
pi_108647396
Die gratis strava app voor Iphone en Android telefoons is trouwens wel geniaal. Na elke rit kan je automatisch zien op welke klimmetjes je sneller was dan andere gebruikers etc. Ook leuk als je naar de alpen gaat. Ik gebruik de app nu 2 weken en ben zeer tevreden, super nauwkeurig. Heb veel apps getest maar veel zijn niet zo nauwkeurig of slurpen je batterij in 2uren leeg. Bij deze app heb ik na 4uren fietsen nog 60% batterij over.

pi_108657156
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 23:10 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Doordeweeks in Dordrecht he, moet af en toe een dijkje op als ik richting de polder ga ;)
Of een brug of een tunnel. Nou ik ben op naar Wanze 2 uur in de auto voor 2 uur koers en dan nog 2 uur terug in de auto dus 4 uur rijden voor 2 uur koers. Of misschien wel minder lang koers omdat ik door mijn operatie niet naar mijn topconditie ben gefietst want dat vond mijn trainer niet nodig voor een operatie en zonde van mijn energie.
Haters gonna hate.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:39:23 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108657519
Lekker nuttig.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 10:47:10 #137
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_108657637
Gisteren voor het eerst sinds een maandje of 3, 4 weer buiten gefietst. Viel toch tegen. :')

Vandaag en morgen nog maar eens.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:13:34 #138
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_108659560
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 21:48 schreef Narcotical het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P. Hernoemen naar Butyl Litium dan maar? ;).
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:02:36 #139
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108664535
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:13 schreef Piperidine het volgende:

[..]

:P. Hernoemen naar Butyl Litium dan maar? ;).
Wel tBuLi dan heh ;)
pi_108669108
Toch nog even 8km door het bos gefietst met een 20kg dametje achterop :)
pi_108669829
Zo weer terug van een mooie tocht van 127km vanaf Leeuwarden langs Freddeh in Appelscha. Appelscha en omgeving is echt geweldig mooi fietsen! Freddeh nogmaals bedankt voor het spatbord. Hopelijk smaken de Fryske Dumkes goed :P

zaterdag 3 maart 2012 @ 18:04:13 #142
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108670779

Iemand hier bekend mee?
Sei wachsam,
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:07:05 #143
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108670865
ja
.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:09:42 #144
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108670945
Mooi,

Lijkt me fijner zitten als je lang met ttstuur fietst.
Sei wachsam,
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:11:43 #145
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108670994
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:09 schreef No-P het volgende:
Mooi,

Lijkt me fijner zitten als je lang met ttstuur fietst.
mijn vriendin heeft zo'n zadel op haar tijdritfiets, kun je inderdaad een betere houding aannemen
.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:47:21 #146
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108671981
Vind ze alleen best duur. Mijn trainer fietst er ook mee, die is er ook erg content mee. Maar eens lenen om te kijken of het me wat lijkt.
Sei wachsam,
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:16:26 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108672887
Wat is er speciaal aan dat zadel tov een normaal zadel? Ik heb ook zo'n gleuf in mijn zadel, maar die loopt niet helemaal door tot de punt.
pi_108673160
Geen probleem Patroon. Die Fryske Dumkes zijn echt lekker O+
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:28:41 #149
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108673266
@Freddeh, wat was je streefgewicht ook alweer. :@
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:34:46 #150
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108673462
Meer gelul dan fietsen hier vandaag als ik het zo zie.

Bij mij is de kop van het wegseizoen er weer af maar zal jullie niet verder vermoeien met mijn heldendaden, afstanden, gemiddeldes en of ik nu in zone D1, 2, 3, 4 of 5 gereden heb.

Oké, die hartslag was op enig moiment wat aan de hoge kant maar dat kwam door een paar strakke meiden op een racefiets die mij passeerden.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:38:08 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108673544
Morgen ga ik mountainbiken. Echt waar.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:39:56 #152
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108673602
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:34 schreef buzz1291 het volgende:
een paar strakke meiden op een racefiets die mij passeerden.
Lekker he.
Nee ik heb de fiets niet aangeraakt vandaag. In plaats daarvan heb ik een andere auto gekocht. Voor als het slecht weer is. Zal maandag pas weer fietsen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:42:44 #153
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108673676
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er speciaal aan dat zadel tov een normaal zadel? Ik heb ook zo'n gleuf in mijn zadel, maar die loopt niet helemaal door tot de punt.
Bij die ik poste zit geen voorkant op waardoor je helemaal voorop kan zitten zonder die punt tussen je benen.

Ik heb 1.5 uur in d0 gereden. Heel rustig getoerd.
Sei wachsam,
pi_108673782
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:28 schreef dimi_stevens het volgende:
@Freddeh, wat was je streefgewicht ook alweer. :@
Ik begin over Fryske Dumkes en jij begint meteen over m'n streefgewicht. Wrijf het er nog eens in lol :')

M'n streefgewicht ligt op 85kg, er staat nu 22,5 te gaan in m'n signature, maar dat is niet volledig up to date.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:53:54 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108673987
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:46 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik begin over Fryske Dumkes en jij begint meteen over m'n streefgewicht. Wrijf het er nog eens in lol :')

M'n streefgewicht ligt op 85kg, er staat nu 22,5 te gaan in m'n signature, maar dat is niet volledig up to date.
Hé, dat is ook mijn streef gewicht ........... nog 4 kilo te gaan en dat gaat lukken voor half april.
pi_108674457
ik zal blij zijn als ik dat streefgewicht haal, dan zou ik er nog 5 te gaan hebben.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:13:14 #157
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_108674616
Hallo, ff voorstellen, ik fiets redelijk veel, 8000 km/jaar, veel woon-werk, 12 heen 12 terug, soms 40 terug en ik kan douchen op mijn werk.
Normaal fiets ik het hele jaar door, alleen dit jaar, 3 jan. met die storm, wind in de rug, 35 km/h over een afgewaaide tak in het donker gestuitert.
Gebroken rib, gekneusde schouder, helm kapot en hersenschudding.
Zit nu weer een week op de fiets, eindelijk, ben wel weer belachelijk veel aangekomen.
Morgen begint het seizoen met de club, het gaat allemaal nog niet echt lekker maar dat komt wel.
Volgende week ook maar weer eens niet rechtstreeks naar huis maar via de posbank km maken.
Btw, ik ben toerfietser zonder aspiraties, maar wel een km vreter, op alles wat op een fiets lijkt, racer, mtb, ss, cruiser en vouwfiets, je moet maar een hobby hebben, en ik ben 50+.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:17:16 #158
329856 dimi_stevens
stevens aspin
pi_108674753
No worry's, bij mij mogen (moeten van mij) er nog 10 af. Gelukkig komt de lente er weeer aan.
pi_108674788
Ik heb mijn dagen niet op de fiets de laatste tijd. Vorige week: trainingskoers. In volle finale lek door de troep die op de weg lag. Dat weekend op weg naar de auto om naar een klassieker te gaan. Lek.

Afgelopen donderdag. Trainingskoers. In volle finale. Lek door grind en troep op de baan. Gister koerieren. Lek.

Vandaag fietsen met het vriendinnetje. Twee keer lek verdomme! Er zaten allemaal steentjes in m'n banden. Vast nog van donderdag ofzo.
Dus ik naar de lokale fietsenmaker in Zuidlaren. Wat hadden ze daar twee ontzettend mooie Specialized crossers staan. Knalroze!
pi_108675076
quote:

Bij mij is de kop van het wegseizoen er weer af maar zal jullie niet verder vermoeien met mijn heldendaden, afstanden, gemiddeldes en of ik nu in zone D1, 2, 3, 4 of 5 gereden heb.

Oké, die hartslag was op enig moiment wat aan de hoge kant maar dat kwam door een paar strakke meiden op een racefiets die mij passeerden.
Je hebt pas vandaag weer voor het eerst gefietst? :'(
Inderdaad weer meer praatjes dan daden ;)

Was de afstand zo kort dat je het niet durft te posten? :+
pi_108675264
quote:

Ronde van Groningen?
pi_108675347
quote:

Buzzie ouwe relschopper, je gaat ons toch niet vertellen dat je vandaag voor het eerst op de racefiets hebt gezeten dit jaar?
pi_108675703
Veel fietsen, weinig lullen vandaag. Stukje met de vrouw gefietst, zij op haar nieuwe fiets, maar moest me iets teveel inhouden, dus ook alleen nog een km of 40 gedaan. Morgen weer!
pi_108675774
vandaag maar heel kort op mijn fonkelnieuwe kunnen doen maar morgen ga ik dat wel inhalen. Voelen hoe lekker dat fietst op de lange afstand
  zaterdag 3 maart 2012 @ 20:53:36 #165
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108676064
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je hebt pas vandaag weer voor het eerst gefietst? :'(
Inderdaad weer meer praatjes dan daden ;)

Was de afstand zo kort dat je het niet durft te posten? :+
Ach 't is dat je er om vraagt. 85 km over de Heuvelrug e.o. met een gemiddelde van 26,8.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:34 schreef eentwee het volgende:

[..]

Buzzie ouwe relschopper, je gaat ons toch niet vertellen dat je vandaag voor het eerst op de racefiets hebt gezeten dit jaar?
Ja, eerste keer op de racefiets dit jaar en het viel me niet eens tegen. Deze winter wel elk bospad van de Utrechtse Heuvelrug gezien maar niet op de weg. Morgen nog maar eens een rondje Breukelen er aan vast plakken om de 170 km dit weekend aan te tikken.
pi_108678365
Op de mtb? Jij kent zeker ook wel leuke singletracks enzo? Ik wil ook wel wat leuke routes door de bossen weten voor op de cx namelijk.. Maar je mag eigenlijk nergens fietsen behalve op aangewezen paden en de vaste mtb-routes, toch?
  FOK!fotograaf zaterdag 3 maart 2012 @ 22:16:15 #167
73911 ultra_ivo
pi_108679348
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:13 schreef sorcees het volgende:
Hallo, ff voorstellen, ik fiets redelijk veel, 8000 km/jaar, veel woon-werk, 12 heen 12 terug, soms 40 terug en ik kan douchen op mijn werk.
Normaal fiets ik het hele jaar door, alleen dit jaar, 3 jan. met die storm, wind in de rug, 35 km/h over een afgewaaide tak in het donker gestuitert.
Zit nu weer een week op de fiets, eindelijk, ben wel weer belachelijk veel aangekomen.
Morgen begint het seizoen met de club, het gaat allemaal nog niet echt lekker maar dat komt wel.
Volgende week ook maar weer eens niet rechtstreeks naar huis maar via de posbank km maken.
Btw, ik ben toerfietser zonder aspiraties, maar wel een km vreter, op alles wat op een fiets lijkt, racer, mtb, ss, cruiser en vouwfiets, je moet maar een hobby hebben, en ik ben 50+.
Welkom Sorcees
pi_108681785
Inderdaad welkom! Fanatieke fietsers zijn ook wel eens leuk voor de afwisseling tussen al die keuvelende internethelden :P Flink schrikken als je over zo'n tak valt. In het donker loop je wel een stuk meer risico, zeker als er veel rotzooi op de wegen kan liggen (bladeren, modder, steentjes, takken). Maar gelukkig kun je weer op de fiets stappen. Op tijd voor het nieuwe seizoen ondanks die kilootjes toch :)

Vandaag trouwens een tochtje vanuit Wezep gereden. Weer wat nieuwe wegen aan mijn wegennetkennis kunnen toevoegen. Vooral het stuk bij de Zandenplas was heerlijk om te fietsen. Helaas de splitsing gemist zodat we de kortere afstand uitkwamen, daarna nog een extra rondje gedaan en nog even "de Knobbel" meegepakt en op 116km uitgekomen. Prima toertocht zo voor het begin van het seizoen.
pi_108688896
welkom, een ultra 2 op het forum.
ff ontbijten en dan op de fiets stappen.
  zondag 4 maart 2012 @ 09:36:11 #170
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108689001
quote:
Welkom! Let niet teveel op het onderlinge gezeur. Het is een beetje de sport hier om elkaar belachelijk te maken, maar stiekem houden we wel van elkaar.
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:44 schreef cafca het volgende:
Veel fietsen, weinig lullen vandaag. Stukje met de vrouw gefietst, zij op haar nieuwe fiets, maar moest me iets teveel inhouden, dus ook alleen nog een km of 40 gedaan. Morgen weer!
Dat zal je wel blijven houden. Ik denk dat je het moet zien als een leuk rondje samen fietsen voor de gezelligheid ipv als een gladiator ten strijd trekken tegen de elementen en de tijd.
  zondag 4 maart 2012 @ 13:35:03 #171
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_108693912
Vanmorgen het wegseizoen met de TWC geopend. Eerste trainingsrit gehad, die hier altijd te boek staat als de "Koffie met Vlaai-rit"
70 km. in het Belgische land gefietst...heerlijk! Echt genoten.
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_108695245
Welkom Sorcees! Leuk dat er steeds nieuwe bij komen, jammer dat er af en toe eentje verdwijnt.
  zondag 4 maart 2012 @ 14:22:37 #173
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_108695571
quote:
...en zorg vooral dat je er SOIGNEE uitziet :) Daar kicken er hier nogal een paar op ;)
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
pi_108695619
Ik meld me ook weer eens! Ik zal nu ook wel weer veel anderen over me heen krijgen, maar ik heb ook vandaag pas mn eerste rondje gefietst. Heb me wel enorm vermaakt, het is zoveel fijner/leuker dan die saaie tacx.
Nu weer wachten tot volgend weekend voor het volgende rondje :( ik wil niet werken, ik wil fietsen!
  zondag 4 maart 2012 @ 14:29:37 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108695772
Rondje met de MTB gedaan vandaag
pi_108695824
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:22 schreef joers1 het volgende:

[..]

...en zorg vooral dat je er SOIGNEE uitziet :) Daar kicken er hier nogal een paar op ;)
Haha :D Nee hoor, ik taal er niet naar hoewel het soms anders klinkt.
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:24 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik meld me ook weer eens! Ik zal nu ook wel weer veel anderen over me heen krijgen, maar ik heb ook vandaag pas mn eerste rondje gefietst. Heb me wel enorm vermaakt, het is zoveel fijner/leuker dan die saaie tacx.
Nu weer wachten tot volgend weekend voor het volgende rondje :( ik wil niet werken, ik wil fietsen!
No worries, ik heb ook pas 2 weken geleden m'n eerste rondje van 18km gedaan, en gisteren 8km met m'n dochter achterop door het bos. Ik hoop morgen weer te gaan met de racer :)
pi_108695860
Eerste lange rit op de racer, eerste lekke band. :') Ik zou er 100 doen, het zijn er 90 geworden. Na 45km op een thuiskomertje, waarvan de laatste 20km in de regen, had ik het wel gehad. Kalm gereden, maar toch nog pijn in mijn poten omdat ik mn achterbandje wat wilde ontzien.

Gelijk maar een nieuw pompje fixen, want mn PocketRocket gaat niet meer zo hard...
  zondag 4 maart 2012 @ 14:37:51 #178
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108696017
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:31 schreef Freddeh het volgende:
No worries, ik heb ook pas 2 weken geleden m'n eerste rondje van 18km gedaan, en gisteren 8km met m'n dochter achterop door het bos. Ik hoop morgen weer te gaan met de racer :)
Heb de racefiets dit jaar nog niet aangeraakt :@
pi_108696039
Wel leuk dat Strava trouwens, maar als er een dik, laaghangend wolkendek hangt, krijg ik geen GPS signaal... Ligt dat aan mn telefoon (Samsung Galaxy s+) of hebben meer mensen er last van?
pi_108696057
Ik ga binnenkort die route van jou nog wel even proberen denk ik, vanaf Zoetermeer :)
  zondag 4 maart 2012 @ 14:40:59 #181
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108696115
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:38 schreef Freddeh het volgende:
Ik ga binnenkort die route van jou nog wel even proberen denk ik, vanaf Zoetermeer :)
Dat was een erg mooie route, veel al rustige wegen en/of mooie fietspaden, veel asfalt :). Verder amper stoplichten of lastige kruizingen etc, je kan bijna de hele route rijden zonder te moeten stoppen dus dat was ook erg fijn.
pi_108696153
Vind het wel jammer dat er een hele lange strook vlak langs de A12 gaat, snelwegen vind ik altijd toch wat jammer op een mooie fietsroute. Maar goed, we zitten in Nederland, we hebben weinig keus wat dat betreft :)
pi_108696192
ik had gewoon gps ontvangst tot klein uurtje geleden in zuid-holland.
Leuk zo'n nieuwe bryton ding kan van alles maar de bediening vergde meer studie dan ik had gedaan, het grootste deel van de rit zonder die info gereden. Eigenlijk net als vroeger, toen werkte het ook.
Wel erg lekker gefietst, laatste deel in de miezerregen
pi_108696209
is wel lekker doorfietsen langs de A12
  zondag 4 maart 2012 @ 14:44:03 #185
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108696219
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:42 schreef Freddeh het volgende:
Vind het wel jammer dat er een hele lange strook vlak langs de A12 gaat, snelwegen vind ik altijd toch wat jammer op een mooie fietsroute. Maar goed, we zitten in Nederland, we hebben weinig keus wat dat betreft :)
Dat is inderdaad het enige minpuntje, maar het fietspad langs de A12 is wel heel mooi :)
pi_108696993
Net terug van 50km. Goed weekend gehad met in totaal 176km. Deze week 13uren getraind excl. krachttraining. 2uren meer dan vorige week.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:06:54 #187
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_108697055
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:38 schreef marcodej het volgende:
Wel leuk dat Strava trouwens, maar als er een dik, laaghangend wolkendek hangt, krijg ik geen GPS signaal... Ligt dat aan mn telefoon (Samsung Galaxy s+) of hebben meer mensen er last van?
Nog nooit last van gehad eigenlijk, zou best aan de telefoon kunnen liggen ja.
sig verwijderd door FA
pi_108700426
Vandaag ook eindelijk een klein rondje rond Eindhoven kunnen maken en het ging lekker, zo voor de eerste keer dit seizoen.

Op een gegeven moment, lekker rondjes draaiende, iets meer dan 30 op het fietspad, werd ik voorbij geraced door een wielrenner op de weg, vlak achter een auto hangende, die ruim boven de 50 ging. Ik had het gevoel alsof ik stil stond :)

Ik meende iets van Skil reclame op de auto te zien, en de wielrenner had een nl-kampioenstruitje aan. Ik vraag me af wie het was, maar ik gok Ronan van Zandbeek.
In the coolest little capital of the world
pi_108704013
Zo eentje zag ik er gisteren ook, vlak achter een Volvo C30 in de buurt van Vierhouten. Kon niet zien wie het was.

Vandaag ook weer lekker gefietst, de regen zat in de buienradar en niet op mijn hoofd dus dat viel eens een keer mee :)
pi_108707763
Ik zit volgend weekend bij Freddeh in de buurt in een of andere boerderij of blokhut. Lekker een weekendje fietsen :)
  zondag 4 maart 2012 @ 18:53:35 #191
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108708702
96km weggetrapt met de club, 32km/h gemiddeld, aardig wat kopwerk kunnen doen. Duitsland in geweest, via de Hooidijk. Heuveltjes. :)

Was kapot toen ik thuis kwam, nog meer dan vorige week toen ik 105km op de ATB deed (in 't bos).
  zondag 4 maart 2012 @ 19:00:38 #192
62913 Blik
The one and Only!
pi_108708999
Eerste 30 kilometer van 2012 zitten erop :') Gisteren uurtje op de fiets gezeten, en het smaakte naar meer.
pi_108709424
het seizoen is echt begonnen
  zondag 4 maart 2012 @ 19:53:23 #194
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108711835
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:54 schreef eentwee het volgende:
Op de mtb? Jij kent zeker ook wel leuke singletracks enzo? Ik wil ook wel wat leuke routes door de bossen weten voor op de cx namelijk.. Maar je mag eigenlijk nergens fietsen behalve op aangewezen paden en de vaste mtb-routes, toch?
In principe ja, maar als je op zaterdagmorgen tussen 9 en 11:30 de heuvelrug een beetje onveilig wilt maken is er geen boswachter die je tegen houdt hoor. zaterdagmiddag en zondag ochtend wanneer tokkie Utrecht hun hond vrolijk laat loslopen wordt het een ander verhaal. Gewoon neutrale kleding aan en regelmatig wat anders aantrekken voorkomt ook dat een roepende boswachter je al van verre herkent.
  zondag 4 maart 2012 @ 19:59:16 #195
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108712173
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

In principe ja, maar als je op zaterdagmorgen tussen 9 en 11:30 de heuvelrug een beetje onveilig wilt maken is er geen boswachter die je tegen houdt hoor. zaterdagmiddag en zondag ochtend wanneer tokkie Utrecht hun hond vrolijk laat loslopen wordt het een ander verhaal. Gewoon neutrale kleding aan en regelmatig wat anders aantrekken voorkomt ook dat een roepende boswachter je al van verre herkent.
Hoe haal jij het zand van je ketting af? Op mijn racefiets heb ik daar nooit last van, maar nu zit de ketting van mijn mtb helemaal onder het zand wat er niet afgaat met een doekje.
  zondag 4 maart 2012 @ 19:59:51 #196
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108712206
Maar wat veel belangrijker is, Buzz had panne vandaag. Een tik in m'n bracket. Klote spul die keramische lagers van Sram. Rij je zoveel jaren met Campa Chorus, nog nooit een bracket pot verwisseld en nu na één seizoen een bracket lager naar de klote. Dat wordt dus van de week gelijk een Chris King setje monteren want dat gezeik moet ik niet nog een keer hebben om met een halve klankkast naar huis te moeten rijden. :r

En nee, het is geen achterstallig onderhoud, van die dingen zijn onderhoudsvrij ;)
pi_108712227
Gisteren heb ik een tweedehands Pinarello type Paris gekocht. Het is een felgeel exemplaar (extra snel, haha) met Campa Centaur groep. Nu kan ik eindelijk ook eens beginnen met fietsen..
Nog even wachten tot vrijdag, want dan kan ik hem ophalen.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:02:00 #198
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108712337
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe haal jij het zand van je ketting af? Op mijn racefiets heb ik daar nooit last van, maar nu zit de ketting van mijn mtb helemaal onder het zand wat er niet afgaat met een doekje.
Emmertje met dubro sop en daarna met schoon water afspoelen, goed droog wrijven en insmeren met wax of olie, ik gebruik altijd wax. en als die ketting erg vies is, Motorex Easy Clean biologisch afbreekbare ketting reiniger en naspoelen met water.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:03:46 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108712458
quote:
18s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:00 schreef Rory78 het volgende:
Gisteren heb ik een tweedehands Pinarello type Paris gekocht. Het is een felgeel exemplaar (extra snel, haha) met Campa Centaur groep. Nu kan ik eindelijk ook eens beginnen met fietsen..
Nog even wachten tot vrijdag, want dan kan ik hem ophalen.
Wij willen foto's zien!
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Emmertje met dubro sop en daarna met schoon water afspoelen, goed droog wrijven en insmeren met wax of olie, ik gebruik altijd wax.
Ik had 'm nu gewoon met de tuinslang afgespoten op sproeistand. Wil inderdaad ook met wax gaan smeren, maar dan moet ik eerst alles goed schoonmaken (cassette enzo). Heb ik nog even geen zin in.
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:59 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat veel belangrijker is, Buzz had panne vandaag. Een tik in m'n bracket. Klote spul die keranische lagers ven Sram. Rij je zoveel jaren met Campa Chorus, nog noot een bracket pot verwisselt en nu na één seizoen een bracket lager naar de klote. Dat wordt dus van de week gelijk een Chris King setje monteren want dat gezeik moet ik niet nog een keer hebben om met een halve klankkast naar huis te moeten rijden. :r

En nee, het is geen achterstallig onderhoud, van die dingen zijn onderhoudsvrij ;)
Garantiegevalletje?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:06:47 #200
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108712655
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef kanovinnie het volgende:

Garantiegevalletje?
Ik vrees van niet. Op alles krijg je garantie maar op lagers..... ik betwijfel het na één seizoen. Doe ik ook niet zo moeilijk over wanneer die FM mij voor een fatsoenlijke prijs (laagste internet prijs in NL of DE) een Chris King setje verkoopt.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:10:51 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108712927
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik vrees van niet. Op alles krijg je garantie maar op lagers..... ik betwijfel het na één seizoen. Doe ik ook niet zo moeilijk over wanneer die FM mij voor een fatsoenlijke prijs (laagste internet prijs in NL of DE) een Chris King setje verkoopt.
Nou, juist op lagers, dat is imo een onderdeel wat niet zomaar kapot mag en kan gaan, zou je juist nog garantie moeten hebben.
pi_108713539
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:53 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Heb je misschien ook routes voor me? Ik weet niet of je met een GPS rijdt maar dan zou ik eens iets na kunnen rijden :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:59 schreef buzz1291 het volgende:
Maar wat veel belangrijker is, Buzz had panne vandaag. Een tik in m'n bracket. Klote spul die keramische lagers van Sram. Rij je zoveel jaren met Campa Chorus, nog nooit een bracket pot verwisseld en nu na één seizoen een bracket lager naar de klote. Dat wordt dus van de week gelijk een Chris King setje monteren want dat gezeik moet ik niet nog een keer hebben om met een halve klankkast naar huis te moeten rijden. :r

Die Chorus was zeker een vierkante as? Inderdaad altijd gezeik met die buitenboordlagers. Feit dat ze keramisch zijn heb je niks aan als de afdichtingen slecht zijn. Uberhaupt niet trouwens, bij die omwentelingssnelheden en de weerstand uit een BB. CK is natuurlijk wel paar tandjes beter :) Ik heb zelf een Hope, ook niet slecht en wat betaalbaarder. Wat moet je voor die CK aftikken en bij welke fm?
pi_108713735
Zijn hier trouwens nogal wat 10sp Shimano/Sram rijders, doe er je voordeel mee: Ultegra 12-23 voor 23,50¤.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:48:24 #204
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108715427
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:23 schreef eentwee het volgende:
Zijn hier trouwens nogal wat 10sp Shimano/Sram rijders, doe er je voordeel mee: Ultegra 12-23 voor 23,50¤.
dank je, direct twee besteld
.
pi_108715651
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:23 schreef eentwee het volgende:
Normaal 28,50?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:52:54 #206
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108715685
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Normaal 28,50?
heb er een paar dagen geleden 45 oid voor betaald.....
.
  zondag 4 maart 2012 @ 20:53:25 #207
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108715724
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:52 schreef Yankee het volgende:

[..]

heb er een paar dagen geleden 45 oid voor betaald.....
Ga je zo snel door je cassette's heen?
  zondag 4 maart 2012 @ 20:54:55 #208
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108715822
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ga je zo snel door je cassette's heen?
Nee, gelukkig niet :7
.
pi_108715866
je kan het maar op voorraad hebben
pi_108716297
Ok, wat is een goeie, handzame, betaalbare pomp? Niet zo tevreden over mn PocketRocketMasterBlaster.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:07:50 #211
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108716704
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:01 schreef marcodej het volgende:
Ok, wat is een goeie, handzame, betaalbare pomp? Niet zo tevreden over mn PocketRocketMasterBlaster.
Goed,
Handzaam
Betaalbaar.............

zoiets?

pi_108716812
die patronen bevallen mij prima
pi_108717078
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

dank je, direct twee besteld
Is 53*12 groot genoeg voor de amateurs?
pi_108717109
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:52 schreef Patroon het volgende:

[..]

Normaal 28,50?
Nee, overal wel minimaal 40¤.

De minst slechte handpomp vind ik de Lezyne Road Drive. Maar ook die Patronen (what's in a name :P ) bevallen me goed. Ik sjouw beide attributen tegenwoordig mee, geruststellend gevoel.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:15:40 #215
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_108717281
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Is 53*12 groot genoeg voor de amateurs?
Als je een beetje goed bent in linkeballen en 500 meter voor de finish uit het wiel weet te demareren en je niet verzuurt, JA!
  FOK!fotograaf zondag 4 maart 2012 @ 21:17:35 #216
73911 ultra_ivo
pi_108717427
Terug van het voorrijden van m'n 200. Onderweg kwam ik zomaar een vers aangelegde Ravel tegen waardoor ik een druk stuk Bundesstrasse uit het parcours kan nemen. Scheelt ook nog een paar hoogtemeters (maximale hoogte nu 550m ipv 600m). En vooral heel mooi rijden.
Op het vlakke wel nog plat gegaan. Is nu al de 3e keer dit jaar dat m'n voorwiel wegschuift in een bocht die ik normaal prima kan nemen. De Conti's gaan er deze week af en er komen weer Pasela's op te liggen.
pi_108718040
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:15 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Als je een beetje goed bent in linkeballen en 500 meter voor de finish uit het wiel weet te demareren en je niet verzuurt, JA!
En als je dat niet bent, dan heb je een 11 nodig? Geen gein ik ben er 9jaar uit geweest.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:27:43 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108718220
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

En als je dat niet bent, dan heb je een 11 nodig? Geen gein ik ben er 9jaar uit geweest.
Hangt toch ook van je cadans af?
pi_108718472
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hangt toch ook van je cadans af?
In de sprint niet. Niks minder dan kracht over hebben maar niet zwaarder kunnen schakelen. In mijn nieuwelingen tijd fietste ik wel mee op Corpes des Hoorn. Daar gingen de sprints naar de 60km/u maar kon ik nier bijbenen door het maximum nieuwelingen verzet.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:35:23 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108718914
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

In de sprint niet. Niks minder dan kracht over hebben maar niet zwaarder kunnen schakelen. In mijn nieuwelingen tijd fietste ik wel mee op Corpes des Hoorn. Daar gingen de sprints naar de 60km/u maar kon ik nier bijbenen door het maximum nieuwelingen verzet.
Maaruh, heb je op een tripple geen grotere buitenblad dan op een dubbel? Want je wilde toch van tripple naar dubbel?
pi_108719146
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:35 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Maaruh, heb je op een tripple geen grotere buitenblad dan op een dubbel? Want je wilde toch van tripple naar dubbel?
Nee een buitenblad van tripple is niet groter. En wil idd van triple naar dubbel.

Een dubbel en triple buitenblad is wel groter dan een compact buitenblad.
  FOK!fotograaf zondag 4 maart 2012 @ 21:40:50 #222
73911 ultra_ivo
pi_108719353
Een triple buitenblad kan groter, gelijk of kleiner zijn dan dat van een dubbel. Hangt er helemaal van af wat je kiest. Ik heb bijv. nog een 54-er liggen die op een stronglight triple past. Mocht ik nog een keer Trondheim-Oslo rijden dan komt die erop, dat wordt dan een triple met iets van 34-44-54.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:40:56 #223
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108719365
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee een buitenblad van tripple is niet groter. En wil idd van triple naar dubbel.

Een dubbel en triple buitenblad is wel groter dan een compact buitenblad.
Ah, dus het kleinste blad van een tripple is kleiner dan die van een dubbel?

Vriend van me moest en zou een tripple hebben zodat hij bergaf zwaardere versnelling had, maar dat ligt dus aan je cassette?
  zondag 4 maart 2012 @ 21:41:25 #224
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108719402
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:40 schreef ultra_ivo het volgende:
Een triple buitenblad kan groter, gelijk of kleiner zijn dan dat van een dubbel. Hangt er helemaal van af wat je kiest. Ik heb bijv. nog een 54-er liggen die op een stronglight triple past. Mocht ik nog een keer Trondheim-Oslo rijden dan komt die erop, dat wordt dan een triple met iets van 34-44-54.
Maar 54 tov 53 scheelt nauwelijks wat toch?
  zondag 4 maart 2012 @ 21:43:51 #225
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108719562
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

En dat is niet voor niks. Souplesse trainen is dat.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:45:01 #226
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108719632
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ech wel :P van 52 naar 53 is ook een verschil hoor.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:45:16 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108719646
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Daarmee bedoel je dat je met een snelle cadans ook nog veel kracht kan zetten?
  zondag 4 maart 2012 @ 21:46:08 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108719707
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ech wel :P van 52 naar 53 is ook een verschil hoor.
Het scheelt dan toch iets van 2% in je verzet? Of maak ik een denkfout?
pi_108719890
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik kon het wel bijhouden maar de sprints kwam ik een verzet te kort. Ga maar eens 60 aan het uur sprinten met 53*14. Kan je nog zoveel souplesse hebben..
  zondag 4 maart 2012 @ 21:50:18 #230
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108720005
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Daarmee bedoel je dat je met een snelle cadans ook nog veel kracht kan zetten?
Nou, kracht ontwikkel je meer later, maar souplesse moet je vanaf het begin trainen. Kracht komt met de jaren. En je loopt met een te zwaar verzet meer kans op overbelasting en blessures.

2.) Dat hangt samen met wat je achter rijdt.

52/16 =3.25
53/16 = 3.3125
pi_108720136
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nou, kracht ontwikkel je meer later, maar souplesse moet je vanaf het begin trainen. Kracht komt met de jaren. En je loopt met een te zwaar verzet meer kans op overbelasting en blessures.

52/16 =3.25
53/16 = 3.3125
Precies, max verzet is om de jongeren hun knieën te sparen. Rij nu altijd met cadans tussen de 90 en 100

Ah ik snap nu ook je post. :p gedwongen souplesse training it is.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:53:11 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108720198
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

52/16 =3.25
53/16 = 3.3125
Scheelt inderdaad ~2% :P Maar dat kan inderdaad best een verschil uitmaken.
pi_108721747
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wij willen foto's zien!

[..]

Na vrijdag zal ik wel wat posten! :)
pi_108721764
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:07 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Goed,
Handzaam
Betaalbaar.............

zoiets?

[ afbeelding ]
Heb ik. Wil een pompje als back up hebben.
  zondag 4 maart 2012 @ 22:20:34 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108721863
Wat vind je niet goed aan die pocket rocket? Ik ben er wel tevreden over eigenlijk!
pi_108721987
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Wat vind je niet goed aan die pocket rocket? Ik ben er wel tevreden over eigenlijk!
Ik vind het kopje maar matig. Blijft matig op het ventiel zitten (er ontsnapt meer lucht dan dat er in gaat) en heb er al meerdere malen een ventiel mee kapot getrokken.
pi_108722549
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn vriendin is helemaal blij met haar pocket rocket. :D
pi_108722666
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:22 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik vind het kopje maar matig. Blijft matig op het ventiel zitten (er ontsnapt meer lucht dan dat er in gaat) en heb er al meerdere malen een ventiel mee kapot getrokken.
Komt inderdaad veel kracht op de ventielen te staan als je niet oplet, of erg je best doet om er veel druk in te krijgen. De Lezynes zijn wat dat betreft beter want die hebben een slangetje dat je erop schroeft. Alleen je binnenventielen goed vastzetten (als ze demontabel zijn) anders heb je kans dat je die er mee uit draait bij het losdraaien van dat slangetje.
pi_108723167
Goh, wat lang geleden dat ik hier gepost heb. Goed om te zien dat het nog altijd vooral opscheppen en slap gelul is ;)

Vandaag na vier maanden weer op de fiets gezeten, na me vooral op hardlopen toegelegd te hebben afgelopen maanden. 55 kilometer weg getrapt, voelde als vanouds :) En dan morgen weer de hardloopschoenen aan, hopen een lekker trainingsritme te vinden voor duatlon/triathlon aan het eind van de zomer. Staat sowieso een 10k wedstrijd op me te wachten volgende week en waarschijnlijk halve marathon van Vlieland in augustus.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:09:38 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_108724646
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:31 schreef Patroon het volgende:

Mijn vriendin is helemaal blij met haar pocket rocket. :D
Omdat jij alleen losse flodders schiet Patroon?
pi_108724830
Passen alle merken patronen op elk merk co2-pompje trouwens? Heb een BBB-co2 pomp maar de patronen van BBB zijn relatief duur.
  FOK!fotograaf zondag 4 maart 2012 @ 23:13:47 #242
73911 ultra_ivo
pi_108724868
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 21:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

TOV van 50 behoorlijk. Toen ik Trondheim-Oslo reed moest ik regelmatig lossen op vals plat bergaf. Ik had 50x13 als grootste verzet en dat was duidelijk te klein. Aan de andere kant had ik de 28x25 absoluut niet nodig op dat parcours.
pi_108724886
quote:
11s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Omdat jij alleen losse flodders schiet Patroon?
Haha ik wist dat die zou komen. :D
pi_108724933
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:13 schreef marcodej het volgende:
Passen alle merken patronen op elk merk co2-pompje trouwens? Heb een BBB-co2 pomp maar de patronen van BBB zijn relatief duur.
Moet geen probleem zijn. Schroefdraad is gelijk
pi_108727872
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:33 schreef eentwee het volgende:

[..]

Komt inderdaad veel kracht op de ventielen te staan als je niet oplet, of erg je best doet om er veel druk in te krijgen. De Lezynes zijn wat dat betreft beter want die hebben een slangetje dat je erop schroeft. Alleen je binnenventielen goed vastzetten (als ze demontabel zijn) anders heb je kans dat je die er mee uit draait bij het losdraaien van dat slangetje.
Prestaventielen zijn toch nooit demontabel?
pi_108728317
gister voor het eerst weer in Nederland gefietst met mijn nieuwe cs500 ging wel lekker de wind was even wennen. Kan nu eindelijk mijn cadans en hartslag in de gaten houden.
pi_108731874
In Brabant houdt men van klinkers en kinderkopjes, dat stuitert nogal. Voor de rest mooie route gefietst door rivierenland, over de maas, merwede, de noord en de nieuw waterweg. Dikke buien, maar dat was gelukkig alleen de laatste 30 km. Totaal 101 km, bijna alles meewind *O*
pi_108732174
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:41 schreef mytec het volgende:
gister voor het eerst weer in Nederland gefietst met mijn nieuwe cs500 ging wel lekker de wind was even wennen. Kan nu eindelijk mijn cadans en hartslag in de gaten houden.
Mooi klokje, alleen valt bij mij tijdens de rit regelmatig de snelheid weg, dan doet hij net of sta je stil en stopt de meting. Schijnt vaker voor te komen.
pi_108732726
Heeft iemand wel eens een lakstift of iets vergelijkbaars gebruikt? M'n fiets is gevallen :( Nu een hele lelijke plek op de bovenbuis. Erg balen!

Hopelijk deze week voor het eerst op de fiets naar het werk! *O*
pi_108732877
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:26 schreef marcodej het volgende:

[..]

Prestaventielen zijn toch nooit demontabel?
Jawel..

Heeft twee bedoelingen: je kunt er ventielverlengers inschroeven (ipv eroverheen waarbij je het ventiel open moet laten staan om de banden op te kunnen pompen) en je kunt alleen het binnenventiel vervangen als je dat gesloopt hebt. Bewaar dus als het even kan de demontabele binnenventielen als je lek rijdt en de het bandje weggooit :)
pi_108735567
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:40 schreef Narcotical het volgende:
erg mooie route, veel al rustige wegen en/of mooie fietspaden, veel asfalt :). Verder amper stoplichten of lastige kruizingen etc, je kan bijna de hele route rijden zonder te moeten stoppen dus dat was ook erg fijn.
welke route is dat? sluit het een beetje aan op delft?
  maandag 5 maart 2012 @ 11:48:39 #252
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108736123
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:30 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

welke route is dat? sluit het een beetje aan op delft?
Deze route was dat, schampt als het ware Delft maar in principe kan je em ook nog zo verleggen dat je Delft meepakt zonder heel veel extra kilometers te pakken
  maandag 5 maart 2012 @ 12:21:00 #253
66186 foetre
pi_108737182
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 11:48 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Deze route was dat, schampt als het ware Delft maar in principe kan je em ook nog zo verleggen dat je Delft meepakt zonder heel veel extra kilometers te pakken
Dat is nog is leuk hij gaat 50 meter langs m'n huis(nootdorp).Denk dat ik binnenkort die route ook maar is ga doen.
pi_108737198
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:04 schreef No-P het volgende:
[ afbeelding ]
Iemand hier bekend mee?
Ja Ik!
Haters gonna hate.
pi_108737217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
Als je last hebt van een 3e bal of pijn in je zitvlees is dit zadel ideaal!
Haters gonna hate.
pi_108737279
Pff ik 2 uur naar Belgie gereden sta ik daar staan alle UCI teams aan de start! Ik dacht een rustige wedstrijd te hebben. En ik beng nog niet op mijn top qua training omdat ik woensdag geopereerd moet worden. Na bij een valpartij gelegen te hebben, heb ik het opgegeven.
Haters gonna hate.
pi_108737341
Kaart voor de 1e startgroep van de Elfstedentocht gekregen! Erg blij mee omdat je dan geen last hebt van al die "gewone" jolige fietsers. *O*
pi_108737385
Ziet er goed uit. Delft sluit bij de molentjeskade aan, dat stuk ken ik wel, evenals aardig wat andere stukken. Kom echter niet vaak in de polder ten noorden van Zoetermeer, Stompwijk, 't Geertje en Noord AA. Ben wel benieuwd naar dat gebied.
Overigens vind ik dat stuk langs de A12 helemaal niet zo erg. Lelijk, maar goed asfalt. Mooie racebaan voor wind mee.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:46:39 #259
153506 Captain_Fabulous
pi_108738073
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:25 schreef Patroon het volgende:
Kaart voor de 1e startgroep van de Elfstedentocht gekregen! Erg blij mee omdat je dan geen last hebt van al die "gewone" jolige fietsers. *O*
Als ik de verhalen lees. is die hele tocht zolangzamerhand overgenomen door 'jolige' tiepes.Teveel mesne voor te weinig fietspaden
pi_108738123
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Als ik de verhalen lees. is die hele tocht zolangzamerhand overgenomen door 'jolige' tiepes.Teveel mesne voor te weinig fietspaden
Klopt, daarom moet je ook in de 1e groepen starten. Dan heb je daar geen last van. Alleen worden die 1e groepen veelal gevuld door vriendjes van organisatoren, en laat ik nou net zo'n organisator kennen :Y)
pi_108739610
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi klokje, alleen valt bij mij tijdens de rit regelmatig de snelheid weg, dan doet hij net of sta je stil en stopt de meting. Schijnt vaker voor te komen.
hmm nog geen last van gehad maar bedankt zal er op letten.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:33:47 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108739622
Traplopen hurts :(
pi_108743890
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jawel..
[ afbeelding ]

Heeft twee bedoelingen: je kunt er ventielverlengers inschroeven (ipv eroverheen waarbij je het ventiel open moet laten staan om de banden op te kunnen pompen) en je kunt alleen het binnenventiel vervangen als je dat gesloopt hebt. Bewaar dus als het even kan de demontabele binnenventielen als je lek rijdt en de het bandje weggooit :)
Gloeiende... :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Freddeh op 05-03-2012 15:57:16 ]
pi_108743927
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Pff ik 2 uur naar Belgie gereden sta ik daar staan alle UCI teams aan de start! Ik dacht een rustige wedstrijd te hebben. En ik beng nog niet op mijn top qua training omdat ik woensdag geopereerd moet worden. Na bij een valpartij gelegen te hebben, heb ik het opgegeven.
Goeie manier om te zeggen dat je een watje bent! ^O^
pi_108744280
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Godverdomme... :{
Pardon?
pi_108744292
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:45 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Gloeiende... :{
Sorry, fixed ;)

Maar, even heel simpel gesteld.... Weet je hoeveel bandjes ik heb verloren doordat het ventiel vernaggeld was? :{
  maandag 5 maart 2012 @ 16:03:17 #267
153506 Captain_Fabulous
pi_108744524
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:46 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Why you hate on da chicka with da weels hombre o|O
pi_108744661
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Why you hate on da chicka with da weels hombre o|O
Gewoon omdat het kan, mattie.
pi_108745055
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:56 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Sorry, fixed ;)

Maar, even heel simpel gesteld.... Weet je hoeveel bandjes ik heb verloren doordat het ventiel vernaggeld was? :{
Ik dacht dat je moest fietsen om lek te kunnen rijden? :P Troost je met de gedachte dat jouw banden misschien een vast binnenventiel hadden..
  maandag 5 maart 2012 @ 16:25:29 #270
153506 Captain_Fabulous
pi_108745335
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:07 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Gewoon omdat het kan, mattie.
Bij iemand die ooit als sig had 'De zweep erover'...gewaagd!
pi_108745411
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:23 schreef CyclingGirl het volgende:
Lol
pi_108745907
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:46 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Ik mocht ook niet meer door fietsen gek he!
Haters gonna hate.
pi_108745929
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Bij iemand die ooit als sig had 'De zweep erover'...gewaagd!
:'(
Haters gonna hate.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:44:16 #274
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108745992
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:50 schreef eentwee het volgende:

[..]

Jawel..
[ afbeelding ]

Ik zou willen dat de mijne niet demontabel waren, heb geregeld dat wanneer ik mn band op 8 bar heb gebracht en ik het verloopstuk van mn ventiel af wil draaien dat het hele ventieltje eruit draait en dus de band weer leegloopt. Kan ik weer opnieuw beginnen :')
  maandag 5 maart 2012 @ 17:09:46 #275
130803 Gripper
Get a grip
pi_108746966
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:56 schreef marcodej het volgende:

[..]

Pardon?
Ik was ook al verbaasd. Niet op zondag fietsen, maar wel op maandag vloeken. :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_108746971
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:42 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Ik mocht ook niet meer door fietsen gek he!
Raar ;)

Hoe gaat het nu? Rustig aan het herstellen?
  maandag 5 maart 2012 @ 17:36:18 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108747935
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:22 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Geen last van nee. Blijkbaar kan mijn kontje aardig wat hebben, heb nooit last gehad van zitpijn :+
  maandag 5 maart 2012 @ 18:16:57 #278
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_108749460
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:22 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Moet ik de TT variant hebben of voldoet de race versie ook voor tijdritten tot 60km?
Sei wachsam,
pi_108749508
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Geen last van nee. Blijkbaar kan mijn kontje aardig wat hebben, heb nooit last gehad van zitpijn :+
ook nooit last gehad paar week terug alleen wel ook maar meteen iets met een beter zeem besteld.
pi_108749672
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:36 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zitproblemen komen ook vaak pas bij meerdere dagen achter elkaar fietsen of 10+ uren per week.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:29:27 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108749981
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zitproblemen komen ook vaak pas bij meerdere dagen achter elkaar fietsen of 10+ uren per week.
Wat suggereer jij hier? :{
pi_108750189
quote:
12s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat suggereer jij hier? :{
Ik bedoel dat als je 1 of 2x per week fietst je minder snel last krijgt van zitpijn dan als je bijna elke dag minimaal 2uren op de fiets zit.

Mijn broer zei ook altijd dat hij nooit blessures had, totdat hij veel meer ging fietsen, hij kreeg veel meer kwaaltjes.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:38:17 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_108750295
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:35 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik bedoel dat als je 1 of 2x per week fietst je minder snel last krijgt van zitpijn dan als je bijna elke dag minimaal 2uren op de fiets zit.

Mijn broer zei ook altijd dat hij nooit blessures had, totdat hij veel meer ging fietsen, hij kreeg veel meer kwaaltjes.
In mijn jonge jaren Vorig jaar is het zeker 1 of 2 keer voorgekomen dat ik een paar dagen per week 2-2.5 uur op de fiets zat met in de weekenden een uitschieter naar 80/100 km.

Maargoed, ik snap je punt. Weinig trainen, dan gaat er weinig mis
pi_108752766
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:33 schreef mytec het volgende:

[..]

hmm nog geen last van gehad maar bedankt zal er op letten.
Sorry ik heb de CS400 en niet de CS500. Drukte om niks. Verkeerd gelezen.
pi_108752908
patronen met lucht zijn er in minimaal 2 varianten, moest eens kiezen uit 2 maar een daarvan had geen eigen schroefdraad en de ander wel. Op zich geen moeilijk onderscheid.
pi_108752961
mijn cateye viel ook regelmatig zomaar uit
pi_108755320
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Sorry ik heb de CS400 en niet de CS500. Drukte om niks. Verkeerd gelezen.
Ok dankje, ach ik had het graag geweten als het wel de 500 was dan kon ik er op letten ;-)
  maandag 5 maart 2012 @ 20:53:36 #288
308981 Narcotical
Best in the World
pi_108757465
Nu het toch over fietscomputers gaat :). Ik wil eigenlijk nog een Edge 500 aanschaffen, maar de prijzen zitten allemaal zo rond de 250 euro wat nogal een hoop geld is voor een arme student ;). Weet iemand toevallig of ze ergens wat goedkoper te krijgen zijn? :)
pi_108757939
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:53 schreef Narcotical het volgende:
Nu het toch over fietscomputers gaat :). Ik wil eigenlijk nog een Edge 500 aanschaffen, maar de prijzen zitten allemaal zo rond de 250 euro wat nogal een hoop geld is voor een arme student ;). Weet iemand toevallig of ze ergens wat goedkoper te krijgen zijn? :)
Ik ben zelf momenteel aan het kijken voor een Bryton rider 50. Echt een super apparaat met dezelfde mogelijkheden als de Edge 800. Ik heb hem vandaag in de winkel bekeken en ben nu mijn CS400 aan het verkopen om daarna een Bryton rider 50 te kopen, binnenkort mocht ik hem even testen van de FM. Die Edge 500 is leuk maar qua navigatie kan die niet tippen aan de Bryton 50.

Die Bryton rider 50 is nu voor 159 euro te koop bij Conrad

Moet je er nog wel een hartslag borstband bij kopen voor 60 euro. Maar met kaarten voor de benelux etc.

Vooral als je aan het fietsen bent in onbekend terrein en je wilt een route volgen dan is navigatie wel erg handig. Dat mistte ik wel in Tecklenburg (Duitsland) een paar maanden terug.

[ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 05-03-2012 21:09:00 ]
pi_108757999
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:09 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik was ook al verbaasd. Niet op zondag fietsen, maar wel op maandag vloeken. :')
Zoals ik al zei, sorry.

Heb echt een waanzinnig slechte dag gehad.
pi_108758386
Die bryton50 heb ik sinds kort. Eindelijk hartslag in de fietscomp en ook nog de cadans er bij. Leuk ding maar kan qua navigatie niet op tegen mijn garmin oregon. Hij heeft wel fietspaden op de kaart staan maar gebruikt ze op de een of andere manier niet of niet altijd en plannen via de site kan je een omweg opleveren van 17 km.
pi_108758453
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:07 schreef kiekjesdief het volgende:
Die bryton50 heb ik sinds kort. Eindelijk hartslag in de fietscomp en ook nog de cadans er bij. Leuk ding maar kan qua navigatie niet op tegen mijn garmin oregon. Hij heeft wel fietspaden op de kaart staan maar gebruikt ze op de een of andere manier niet of niet altijd en plannen via de site kan je een omweg opleveren van 17 km.
Ah, valt dus toch tegen? Mooi om te horen omdat je zulke dingen in de winkel niet hoort.

Misschien kan je hier wat info daar over vinden, misschien nieuwe software? http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=21&t=4996&start=540
pi_108759491
dankje, ik duik er in. Is trouwens geen slecht apparaat ofzo hoor.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:25:35 #294
130803 Gripper
Get a grip
pi_108759610
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:01 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, sorry.

Heb echt een waanzinnig slechte dag gehad.
Je hoeft je tegenover mij niet te verontschuldigen hoor ;)
Zal er verder niet over doorzeuren.

Veel erger: vrijdagavond vol goede moed mn fiets glimmend gepoetst, bandjes hard opgepompt, en weggezet om zaterdag vroeg te gaan fietsen. Ik had mezelf beloofd om 's ochtends te fietsen, en 's middags aan de badkamer te klussen. Ochtend ging verloren aan lanterfanten, en toen mocht ik in de middag niet meer weg van mezelf. De douche moet tenslotte af!

Maar goed, de vloer is nu dan ook getegeld,morgen de wanden, en dan kunnen we de douchezuil gaan plaatsen, t schiet dus wel lekker op nu. Dit weekend dan maar beide dagen fietsen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf maandag 5 maart 2012 @ 22:28:08 #295
73911 ultra_ivo
pi_108763772
quote:
Plannen via de GPS is ook geen sterke kant van Garmin. De maximale omweg die ik in Nederland kreeg was een kilometer of 50.
pi_108764286
quote:
Hoe goed werkt de Bryton wanneer je er een voor geprogrammeerde tocht in zet? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor tochten in onbekend terrein zoals Tecklenburg of Franse Alpen.
pi_108765360
Bryton pakt toch ook OSM? Die neemt de fietspaden ook mee. Dat doet google maps bijv. niet.
pi_108766013
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:56 schreef marcodej het volgende:
Bryton pakt toch ook OSM? Die neemt de fietspaden ook mee. Dat doet google maps bijv. niet.
Zo ver ik van het topic van forum.fiets.nl mag geloven wel.
Maar zelf gedownloade OSM kaarten kunnen niet op Bryton, dus je moet zo kopen ofzo..
pi_108767592
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:37 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoe goed werkt de Bryton wanneer je er een voor geprogrammeerde tocht in zet? Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor tochten in onbekend terrein zoals Tecklenburg of Franse Alpen.
Als je drie keer in Tecklenburg fietst en je kunt een beetje kaartlezen (thuis) dan heb je zo'n ding daar toch niet nodig, de Alpen is een ander verhaal. :+
pi_108767764
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:50 schreef MCH het volgende:

[..]

Als je drie keer in Tecklenburg fietst en je kunt een beetje kaartlezen (thuis) dan heb je zo'n ding daar toch niet nodig, de Alpen is een ander verhaal. :+
Dat is waar maar als je een route van 100+km wil fietsen door onbekend terrein en niet steeds wilt stoppen is het erg handig.
pi_108767828
Gelukkig ben ik gezegend met een fotografisch geheugen en een goed richtingsgevoel. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')