Gooi 'm effe hier, dan zetten we 'm erinquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:09 schreef Selestha het volgende:
Ik sta nog niet in de OP, maar had mn ticker wel gelinkt? Moet ik dat nog een keer doen?
Doe ik, wie mogen eruit?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:13 schreef Stormqueen het volgende:
Zow, doe jij de inactieven dan even opschonen Sjeen?
Ik ben ook wel aardig actief in de ochtend ja.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 07:28 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar met mijn werk, heb ik niet genoeg aan een smoothie alleen als ontbijt. Ligt misschien wel aan hoe actief je bent.
Ik voel me in ieder geval lekkerder met twee of drie volkorenboterhammen op. Twee eet ik op een rustige dag, drie op een zware dag.
Zoiets ja. Al ben ik nog niet op 85quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:15 schreef Joene het volgende:
ik doe gewoon ff geen ticker hoor , maar ben begonnen op 88 , inmiddels ergens in de 85 , en wil eindigen op 72/73 .
Zoute sticks met dropballen?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, afgelopen paar dagen waren niet briljant. Zaterdag sushi, zondag een mega overdadige muffin en gisteren een incident met een zak kroepoek (300 kcal!) en 4 time-out biscuits. Verder wel normaal gegeten dus het is niet volledig de mist in gegaan. Helaas ben ik ook niet actief geweest, ik was snot en snotverkouden. Nu nog steeds maar ik voel me wel weer energiek en niet meer ziek dus ik ga er weer tegenaan!
O: Yoghurt, muesli, lijnzaad
T: Smoothie (fruit/yoghurt)
L: 2 boterhammen, sandwichspread, 30+ kaas
T: Grote kom tomaten/groente soep
A: Boerenkoolquiche of AGV
T: Zoute sticks, 3 dropballen
Zo groot ?quote:
Oh en serieus , 1m77quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe lang zijn jullie dan, Jarno en Joene?
Ja ik ook zoiets. Joene en ik zijn hetzelfdequote:
Wie weet is het een goede comboquote:
Ik haal jullie ook altijd door elkaar op het forumquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja ik ook zoiets. Joene en ik zijn hetzelfde.
Omdat we ook dezelfde slappe kuthumor hebben ?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik haal jullie ook altijd door elkaar op het forum
ik hou dr vanquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja ik ook zoiets. Joene en ik zijn hetzelfde.
onder anderequote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:47 schreef Joene het volgende:
[..]
Omdat we ook dezelfde slappe kuthumor hebben ?
Gelukkig heeft J ook een mooi icoontje.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
onder andereEn de username ziet er hetzelfde uit als ik slaapdronken naar mijn scherm kijk.
Waar een mens niet blij van kan worden , ik heb mn tussendoortje op en ik heb nog hongerquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:51 schreef Stormqueen het volgende:
zit je je de hele ochtend al te verlekkeren op een zakje druiven, smaken ze muf
die staan niet aan op m'n mobielquote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:57 schreef Joene het volgende:
[..]
Gelukkig heeft J ook een mooi icoontje.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, echt een briljant plan om bananen in te vriezen. Hoe krijg ik die krengen in vredesnaam uit hun schil?
Iemand hier had gezegd dat je ze heel in kunt vriezen tbv smoothies enzo. De schil wordt dan wel bruin maar de banaan zelf is nog prachtig van kleur. Daar ben ik het helemaal mee eens, heb m net gehalveerd en hij ziet er prima uit. Maar ik krijg de schil er dus niet af. Hij ligt nu even te ontdooien, eens kijken wat ik er over een kwartiertje mee kan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:09 schreef loveli het volgende:
[..]Bewaaradvies voor bananen is buiten de koeling, omdat er anders een bepaald bederf optreedt. Zijn ze behalve keihard ook bruin geworden?
Ik heb ze zonder schil ingevroren. Gaat prima!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Iemand hier had gezegd dat je ze heel in kunt vriezen tbv smoothies enzo. De schil wordt dan wel bruin maar de banaan zelf is nog prachtig van kleur. Daar ben ik het helemaal mee eens, heb m net gehalveerd en hij ziet er prima uit. Maar ik krijg de schil er dus niet af. Hij ligt nu even te ontdooien, eens kijken wat ik er over een kwartiertje mee kan.
Eensch. Duh.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:24 schreef Joene het volgende:
Sowieso fruit invriezen ben ik niet zo voorstander van eigenlijk.
Ik wel. Handig bij mooie aanbiedingen en lekker in smoothies. En mijn smoothie is gelijk lekker koud, ook belangrijkquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:24 schreef Joene het volgende:
Blijft het er dan nog smakelijk uitzien?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:17 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ik heb ze zonder schil ingevroren. Gaat prima!
Snugger! Als het ontdooid moet worden hoeft het van mij ook niet hoor. Dan is er nog genoeg dat wel goed invriest.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:38 schreef Myraela het volgende:
Vriend van me had keislim portie zakjes fruit ingevroren. Maar het waren geen diepvrieszakjes. Dus uiteindelijk kreeg die het plastic er niet vanaf.En geduld om het te laten ontdooien zou ik ook niet hebben.
Ik vries de kleine stukken fruit in, dat gaat perfect. Aardbeien kopen als ze goedkoop zijn, schoonmaken en in een bakje invriezen. Cranberries, bosbessen en al dat soort spul. Heb je gelijk geen ijsklontjes meer nodig in je smoothies. Bananen invriezen lijkt me wat nutteloos, die dingen zijn altijd en overal voor een normale prijs te koop.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:24 schreef Joene het volgende:
OMG ja de avocado's.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
smoothies zijn de dieetclubavocado's van 2012 volgens mij
ik snij mijn fruit altijd gewoon in stukkies en dan door de yoghurt
Sip en Dip is zinloos , life is short....quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:45 schreef LovelyLady het volgende:
Na 2 weken sippen en dippen zit ik er weer lekker in...
Dus ik ben zeg maar soort van terug
Ja maar soms heb je dat niet in de handquote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Sip en Dip is zinloos , life is short....
Omdat het anders wel heel eentonig wordt, en ik schep er minder snel twee keer van opquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:16 schreef deerntie het volgende:
Waarom eet je dingen die je niet lekker vindt?
Ik vind niks echt vies gelukkigquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:26 schreef Stormqueen het volgende:
Maar vind je het echt vies, of eet je het gewoon minder graag dan andere dingen?
Hahaha, daar heb ik het ook wel eens over met mijn vriend. Als we ooit kinderen krijgen, zullen we toch het goede voorbeeld moeten gevenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Jarno het volgende:
Dat en variatie is ook wat waard. Ik heb he-le-maal niks met de standaard gekookte aardappel, wat groenten en een stukje vlees maar probeer het toch minimaal 2x per week te eten. Wat ik in het vorige topic al zei, soms moeten dingen gewoon. Plus het is een voorbeeld aan de kleine, dat ook gekookte aardappels eetbaar zijn naast rijst, pasta, mie en gebakken aardappels.
Ah kijk, dat scheelt veel!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vind niks echt vies gelukkigIk zou het alleen nooit boven een torltilla verkiezen
Ik heb denk ik geen dingen die ik echt vies vind. Naja oesters heb ik nog nooit geprobeerd omdat het ranzig uit ziet. Maarja, spruitjes vind ik ook bitter en dat is dan even hap-slik-weg, vandaar dat ik ze minder vaak kook maar voor de afwisseling is iets minder lekker eten wel goed denk ik.quote:[..]
Ah kijk, dat scheelt veel!
Ik eet ook bijna alles, alleen geen dingen die ik echt vies vind, maar dat zijn er ook niet zo veel en daar kan ik prima zonder (kokos, schouderkarbonades, gekookte prei en jell-o)
ja zeker, en wat je al zei, je schept er niet zo veel van op en je likt de pan niet uit enzoquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:32 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb denk ik geen dingen die ik echt vies vind. Naja oesters heb ik nog nooit geprobeerd omdat het ranzig uit ziet. Maarja, spruitjes vind ik ook bitter en dat is dan even hap-slik-weg, vandaar dat ik ze minder vaak kook maar voor de afwisseling is iets minder lekker eten wel goed denk ik.
Saus = killing voor je punten homo.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:33 schreef Jarno het volgende:
Overigens staat voor vanavond mijn zelfgemaakte pastasaus op het menu (nouja, die van Carluccio eigenlijk, maar soit) en ik weet nu al dat dat niet bij 1 x opscheppen blijft.. Nouja, dan maar wat minder pasta want de saus is echt heerlijk...
ligt er aan wat je er in tieft, tomatensausje kan stukken minder kwaad dan whisky cocktailquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Saus = killing voor je punten homo.
Nope. Deze niet! Ik citeer:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:35 schreef Joene het volgende:
[..]
Saus = killing voor je punten homo.
quote:De saus moet tenminste drie, maar beter is vijf of zes uur, heel zachtjes doorkoken. Op laag vuur, en zonder deksel. Dan worden de tomaten goed gaar en lost het vet goeddeels op door zich te binden aan het caroteen uit de tomaten.
Ja i know en ik weet uit ervaring ook nog is dat die verschrikkelijk lekker is , die saus dus.... maar hij is echt niet gezond Jquote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Jarno het volgende:
Overigens - losjes - gebaseerd op dit briljante receptje: http://koken.met.aschwin.net/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm
Ach gezond, hij valt niet van de vitamine's uit elkaar maar vet is ie zeker niet!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja i know en ik weet uit ervaring ook nog is dat die verschrikkelijk lekker is , die saus dus.... maar hij is echt niet gezond J
Het recept ziet er anders prima uit qua gezondheid. Of gooit ie er secret ingredients bij?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:40 schreef Joene het volgende:
[..]
Ja i know en ik weet uit ervaring ook nog is dat die verschrikkelijk lekker is , die saus dus.... maar hij is echt niet gezond J
Zeker, in een full body tomatenpakkingquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:39 schreef Audreyoot het volgende:
Vet dat oplost door te koken met tomaten? Beter dat ik dan wat vaker tomaten eet en vervolgens naar de sauna ga
Niet ongezond lijkt me, maar wel heavy in calorieën is de fles wijn(of telt het niet meer als de alcohol verdampt?) het gehakt en de boter. Verder wel gezond maar niet extreem light. Maarja, betere keuze dan een witte saus zekerquote:
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zeker, in een full body tomatenpakking
Juist. Dit is eten zoals je het éigenlijk zou moeten doen en zoals men jarenlang gedaan heeft. Je vetten en suikers en wat we heden ten dage als 'ongezond' bestempelen uit de juiste producten halen die op de juiste manier zijn bereid. En niet light meuk eten en daarna een Mars uit de kast trekken. Ik las pas nog ergens dat het beste 'dieet' het dieet is waarbij je alleen dingen eet die je oma nog als voedsel zou herkennen. Ik deel die mening wel een beetje eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:43 schreef loveli het volgende:
De gezonde stofjes uit de tomaten lossen op in het vet waardoor je ze beter opneemt. Vet is goed
Pasta vervangen door stronkjes broccoli, problem solved.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:44 schreef Audreyoot het volgende:
Maar idd, vet is meestal niet erg en heb je juist nodig, de carbs zijn evil
Oh jum! Die moet ik echt binnenkort weer eens maken! Da's echt al veel te lang geleden!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:38 schreef Jarno het volgende:
Overigens - losjes - gebaseerd op dit briljante receptje: http://koken.met.aschwin.net/pages/Italiaanse%20tomatensaus.htm
haha en dat in een boek bundelen en er rijk van worden. 'Pasta anno 2012'quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Pasta vervangen door stronkjes broccoli, problem solved.
Echt he. Ik maak altijd een Enorme Pan en dan bakjes de vriezer in.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh jum! Die moet ik echt binnenkort weer eens maken! Da's echt al veel te lang geleden!
Slim!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Echt he. Ik maak altijd een Enorme Pan en dan bakjes de vriezer in..
Dat is ook zo, maar ik krijg veel te makkelijk veel te veel carbs binnen. Bij mij zijn ze dus evil verklaardquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:48 schreef Stormqueen het volgende:
niks mis met carbs, vetten etc, als je er maar met mate van eet.
Was ze ook echt niet!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:54 schreef Jarno het volgende:
Als je de kooklucht van dit recept vind stinken dan ben je niet goed wijs..
Waarom cruesli en pinda's met suikercoating als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:53 schreef Selestha het volgende:
Lijstje voor vandaag
O: Yoghurt met cruësli, halve verse mango, thee
S: Pinda-reep van zonnatura (dus alleen pinda's met wat suikercoating)
M: 2 volkorenbolletjes 1 salami 1 kaas, flesje spa rood
S: Rijstwafel met suikervrije bosbessenjam, thee
A: Volkorenspaghetti met bolognesesaus
S: Bakje bosbessen
S: 4 uur post bezorgd
Omdat ik toevallig even niks anders bij de hand had tijdens het werk dan een pindareep.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 15:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Waarom cruesli en pinda's met suikercoating als ik vragen mag?
Daar zeg ik toch ook niks overquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:00 schreef Selestha het volgende:
[..]
Omdat ik toevallig even niks anders bij de hand had tijdens het werk dan een pindareep.
Ik heb officieel geen pauze, dus moet even snel iets snaaien als ik honger krijg onderweg.
Ik eet zelden die twee dingen op dezelfde dag, maar ben er 10 kg mee afgevallen de afgelopen drie maanden dus t zal wel meevallen. Ik mag 2400 calorieeen per dag hebben, daar kom ik lang niet aan.
Ja door mn werk ja en door op mn eten te lettenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Daar zeg ik toch ook niks overCruesli is alleen bijna puur suiker, volgens mij kan je nog beter een reep pure chocolade als ontbijt nemen
Pinda's of cashewnoten zijn trouwens een hele goede keuze als T (zonder de suikercoating normaal dan). Je was toch 10 kilo afgevallen door je werk bij de post of verwar ik je met iemand anders?
oh edit; je had post bezorgen ook bij S gezet![]()
Klinkt toch prima?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ik het ook eens doen, zo'n lijstje? Ben zo bang dat ik word afgeboord(slechte ervaringen uit het verleden
)
O: Schaaltje yoghurt met 2 kiwi's erdoor
T: Halve bak blauwe druiven
L: 3 boterhammen met Slankie komijn, halve komkommer
T: een peer
D: 5 aardappelrozetjes uit de oven, een rundervinkje, broccoli
S: Naar werk fietsen (2x4 kilometer, te verwaarlozen) Anderhalf uur stevig wandelen
Dit is redelijk representatief voor een doordeweekse dag, al wil het soort fruit wel eens wisselen en de samenstelling van het avondeten. Al houd ik voor avondeten de verhouding 100-150-300 ongeveer aan (100 gram vlees/vis, 150 gram aardappel/rijst/pasta, 300 gram groenten)
En de avondwandeling is om de dag
Ga je schamenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:07 schreef Stormqueen het volgende:
Zal ik het ook eens doen, zo'n lijstje? Ben zo bang dat ik word afgeboord(slechte ervaringen uit het verleden
)
O: Schaaltje yoghurt met 2 kiwi's erdoor
T: Halve bak blauwe druiven
L: 3 boterhammen met Slankie komijn, halve komkommer
T: een peer
D: 5 aardappelrozetjes uit de oven, een rundervinkje, broccoli
S: Naar werk fietsen (2x4 kilometer, te verwaarlozen) Anderhalf uur stevig wandelen
Dit is redelijk representatief voor een doordeweekse dag, al wil het soort fruit wel eens wisselen en de samenstelling van het avondeten. Al houd ik voor avondeten de verhouding 100-150-300 ongeveer aan (100 gram vlees/vis, 150 gram aardappel/rijst/pasta, 300 gram groenten)
En de avondwandeling is om de dag
Laat ik het er maar op houden dat de dieetclub in het verleden zeer veel felle discussies heeft voortgebrachtquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:08 schreef Selestha het volgende:
[..]
Klinkt toch prima?
En als ze je afboren, wat maakt dat nou uit? Uiteindelijk doe je het voor jezelf en kan je ieder commentaar negeren![]()
Maar ik vind het wel interessant altijd om feedback te krijgen
Ja maar fruitquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ga je schamen![]()
haha is toch niks mis mee? Misschien wat veel fruit, ik mocht iig max 2 stuks of 1 banaan per dag maar ik let dan ook heel erg op koolhydraten. Niks mis mee als je daar niet mee bezig bent iig.
Ik vind het prettig om commentaar op mijn lijstjes te krijgen, daarvoor post ik het ook. Ook word je zelf wat meer bewust wat je op zo'n dag nu eigenlijk eet. Soms eet je dingen waar je niet bij stilstaat maar als je het bij elkaar optelt is het toch niet zo heel gezond.
Ja en nu zijn kiwi's en appels sowieso de beste keuze als je op koolhydraten let en bij jou zijn er 2 kiwi's dus dat is prima lijkt mequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Laat ik het er maar op houden dat de dieetclub in het verleden zeer veel felle discussies heeft voortgebracht
[..]
Ja maar fruit
Dat ochtendfruit doe ik niet altijd hoor, er zit ook regelmatig van die biologische muesli door mijn yoghurt
Ja uiteindelijk kan je gewoon niet altijd een 100% perfect lijstje posten. Maar ik doe het voor mezelf en ik weet ook wel dat 2x noten/granen met suiker op een dag geen supercombi is, maar ik ga het dan niet schijnheilig uit mn lijstje houden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind dat een hartstikke net lijstje hoor SQ. Er is op ieders lijstje wel wat te bitchen. Uiteindelijk is het belangrijk dat je niet te weinig eet en er mee afvalt.
Moet je ook niet doen, ik post ook als ik friet, pizza of taart heb gegetenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk kan je gewoon niet altijd een 100% perfect lijstje posten. Maar ik doe het voor mezelf en ik weet ook wel dat 2x noten/granen met suiker op een dag geen supercombi is, maar ik ga het dan niet schijnheilig uit mn lijstje houden.
Zoals kotsen endezo?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ach, ik vind het wel 'live and let live' hoor hier. We hebben allemaal issues uiteindelijk.
Alleen zelfmishandeling wordt hier niet getolereerd.
Nou ja, preciesquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:15 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Moet je ook niet doen, ik post ook als ik friet, pizza of taart heb gegetenEn natuurlijk weet je ook wel dat dat niet zo'n light keuzes zijn maar ik vind zo'n extra schop wel fijn.
Doel meer op te weinig eten eigenlijk. Kotsen lijkt me ook een vrij slecht idee maar ik kan me niet herinneren dat iemand hier ook gepost heeft dat ze dat vrijwillig heeft gedaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zoals kotsen endezo?
Is wel effectief![]()
Nee, daar zou ik ook niet openlijk voor uit komenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doel meer op te weinig eten eigenlijk. Kotsen lijkt me ook een vrij slecht idee maar ik kan me niet herinneren dat iemand hier ook gepost heeft dat ze dat vrijwillig heeft gedaan.
Invriezen een optie?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Pff, ik heb echt geen trek. Heb mijn gigantische bak soep toch maar in de magnetron gezet anders heb ik vlak voor het eten natuurlijk weer trek in evilheid.
Ik moet me echt schamen. Heb ik gisteren een gigantische pan verse soep gemaakt, wil ik m niet opeten.
Ik ben een beetje dom geweest. Ik heb 3 liter soep gemaakt terwijl er niet eens meer 1 bakje in mijn toch niet zo kleine vriezer past. Gisteren 2 koppen op, vriend 1, nu nog 1 en er staat voor morgen nog wat in de koelkast. Gelukkig was de soep echt super goedkoop dus is het wat dat betreft niet zo heel zonde.quote:
Ik merk zelf (het is nu hier vakantie) dat mijn routine wel een beetje afwijktquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben wat dat betreft wel blij dat ik gewoon een fulltime kantoorbaan heb. Dan kun je heel moeilijk afwijken van het eetpatroon dat je jezelf oplegt
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben een beetje dom geweest. Ik heb 3 liter soep gemaakt terwijl er niet eens meer 1 bakje in mijn toch niet zo kleine vriezer past. Gisteren 2 koppen op, vriend 1, nu nog 1 en er staat voor morgen nog wat in de koelkast. Gelukkig was de soep echt super goedkoop dus is het wat dat betreft niet zo heel zonde.
Zelfs als iemand vanuit een eetstoornis purgeert is het niet vrijwilligquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Doel meer op te weinig eten eigenlijk. Kotsen lijkt me ook een vrij slecht idee maar ik kan me niet herinneren dat iemand hier ook gepost heeft dat ze dat vrijwillig heeft gedaan.
Ja, dat zal vast maar ik doelde dus op braken vanwege een lichamelijk probleem, niet vanwege een geestelijk probleem.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Zelfs als iemand vanuit een eetstoornis purgeert is het niet vrijwillig
Brrr ik moet er niet aan denken...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Nou, laat ik dan de eerste zijn, ik heb wel eens vrijwillig gekotst
Wel 7 jaar geleden, dat wel. Maar toch
(ben er wel overheen hoor, en heeft ook niet lang geduurd)
Op dit moment kan ik er even niemand blij mee maken dus dan maar wat weggooien. Hij smaakt me nu prima trouwens. Niet spectaculair, gewoon simpel omdat ik ziekjes was. 2 x blik tomaten, 2 x 400g italiaanse roerbak (met 35% korting, jeuj), 1,25 liter groentebouillon, 2 theelepels groene pesto.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:28 schreef LovelyLady het volgende:
Herkenbaar Maar wel lekker.. en als het toch mega goedkoop is dan maakt een bakje wegggooien ook niet uit
Misschien kan je er nog iemand blij mee maken?
Ik maak mijn buren regelmatig blij met een kop verse soep
oh, ik deed het ook alleen maar omdat ik veel te streng lijnde, dan na een aantal dagen een immense vreetbui kreeg en me dan zo schuldig voelde dat ik het zo snel mogelijk weer kwijt moestquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Brrr ik moet er niet aan denken...
Ik heb gelukkig nooit zulke gedachten gehad. De diëtiste is er ook trots op dat ik zo evenwichtig met eten om kan gaan ondanks alles.
I know, alleen de omschrijving stuitte mij een beetje tegen de borstquote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat zal vast maar ik doelde dus op braken vanwege een lichamelijk probleem, niet vanwege een geestelijk probleem.
Oooh, neuh... Hier heb je er nog zo een. Het gaat hier nog met regelmaat mis, alleen het lijkt me niet zo functioneel om dat hier te posten. Ik zou blij zijn als ik kan zeggen dat het over is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, weet niet wat ik daar op moet zeggen.. Vind het naar voor je *knuffel*quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh, neuh... Hier heb je er nog zo een. Het gaat hier nog met regelmaat mis, alleen het lijkt me niet zo functioneel om dat hier te posten. Ik zou blij zijn als ik kan zeggen dat het over is.
(mijn vriend zou me vermoorden als hij het wist)
Dank jequote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:50 schreef Selestha het volgende:
[..]
Tsja, weet niet wat ik daar op moet zeggen.. Vind het naar voor je *knuffel*
Maar is het niet beter om daar wat begeleiding in te zoeken?
Wel posten. Niet zodat wij je kunnen vertellen dat het fout is, maar om te voorkomen dat het in het geniep gebeurt en dat jij mooi weer speelt en jezelf voor de gek houdt. Dingen die stiekem gebeuren, zijn makkelijker vol te houden dan dingen die in de openheid komen. Het geeft je een extra grens.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oooh, neuh... Hier heb je er nog zo een. Het gaat hier nog met regelmaat mis, alleen het lijkt me niet zo functioneel om dat hier te posten. Ik zou blij zijn als ik kan zeggen dat het over is.
(mijn vriend zou me vermoorden als hij het wist)
Ik weet dat hier meer mensen zitten met een dergelijk verleden, en die wil ik niet triggeren. Eventueel kan ik het wel in een spoiler zetten anders... misschien een goed idee.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Wel posten. Niet zodat wij je kunnen vertellen dat het fout is, maar om te voorkomen dat het in het geniep gebeurt en dat jij mooi weer speelt en jezelf voor de gek houdt. Dingen die stiekem gebeuren, zijn makkelijker vol te houden dan dingen die in de openheid komen. Het geeft je een extra grens.
Als je je ergens moet verantwoorden kun je het niet voor jezelf houden. Verantwoording aan anderen afleggen helpt, vreemde ogen dwingen. Waarom zou je het niet aan je vriend vertellen? Juist in een relatie is het oneerlijk om belangrijke dingen te verzwijgen. Je vriend is de persoon die het dichtst bij je staat. Betrek hem hierbij.
En zoek hulp. Wees daarbij 100% eerlijk over je gewoontes. Hier posten helpt een beetje, maar je hebt een professional nodig.
"Ik heb een glazen bol en weet precies hoe mijn vriend gaat reageren."quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn ervaring met een geliefde in dit probleem betrekken is dat je per direct gedumpt gaat worden. Dat wil ik niet. Onbewust weet mijn vriend mij altijd weer op de rails te krijgen. Daarnaast schaam ik me er gewoon te erg voor.
Er is een reden waarom ik hiervoor er niet over gepost heb, wil mensen niet ermee lastig vallenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is er hier nergens een eetstoornistopic dan?
Ja... auw... je hebt gelijkquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:41 schreef loveli het volgende:
[..]
"Ik heb een glazen bol en weet precies hoe mijn vriend gaat reageren."
Als je eerlijk tegen hem bent en hij dumpt je daarom, dan issie geen knip voor z'n neus waard.
Als jij je anders voordoet dan je bent, bedrieg je hem. Als hij je evt. daarom dumpt, is dat een legitieme reden.
Do I make sense?
Schaamte zorgt ervoor dat je het verborgen houdt en daarin ligt de macht van je probleem. Als het open en bloot is, kun je er niet omheen en stop je er makkelijker mee. Nu heeft het jou in je macht. Zet er een schijnwerper op en die macht verdwijnt. Je probleem heeft controle over jou. Neem de controle over.
Ooit een onderzoekje gelezen waarin werd aangegeven dat je gewicht 's avonds voor het slapen gaan een veel betrouwbaarder beeld geeft of je aan het afvallen danwel aankomen bent! Ik vond het best opmerkelijk en heb het daardoor denk ik altijd onthoudenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben trouwens echt een weegschaalautist, ik MOET er elke ochtend en avond op, anders word ik gek
Ik heb iets soortgelijks gezien in een documentaire over '10 dietdingen die je nog niet wist' oid. Daar gaven ze ook twee groepen exact hetzelfde te eten, maar de één kreeg het uit de blender en de ander gewoon als vast voedsel met een glas water. De vloeibare groep rapporteerde meer verzadiging. Maar het was dus een soort 'Brainiac'achtige testomgeving, dus hoe wetenschappelijk was het.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:58 schreef Myraela het volgende:
Echt?
Ik dacht dat ze een keer een test hadden gedaan waarbij ze 1 iemand een bord eten gaven en water. En bij de ander hadden ze hetzelfde eten en water tot een soep gemaakt. En daarna gingen ze met een auto rijden en die met de soep kon langer door blijven rijden zonder honger.
Ik denk alleen wel dat het veel verschil maakt of je het "eet" of gewoon naar achter giet in 3 minuten.
Sorry, het is ongepast maar hier moest ik om gniffelenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee, zo bedoel ik het niet CotS. Maar op Fok! is onderhand overal een topic voor, dus waarom niet over eetstoornissen.
Ik moet overigens wel toegeven dat ik eetstoornissen niet echt heel goed begrijp hoor, ik kan niet zoveel met posts er over. Maar ik kan er overheen lezen of het negeren. Of er over leren. Maar een tijdje geleden was hier inderdaad wel iemand die bang was dat het haar zou triggeren als het hier besproken werd. Met andere woorden: van mij mag je posten wat je wilt maar misschien is een es topic gewoon geen slecht idee.
ik eigenlijk wel meer dan een keer... ook nu nog. Het heeft overigens eerder met te weinig dan met teveel eten te maken, in combinatie met alcohol...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
Mensen zien het vanzelf wel. Sommige vragen erna, de meeste houden het gewoon stil. Hoeft ook niet veel aan uitgesproken te worden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Doe het niet zoals mijn huisgenootje (nu al 11 jaar mijn beste dinnetje) het destijds deed: die trok met afwassen ineens haar mouw omhoog om haar sneetjes te laten zien omdat ze niet wist hoe ze het anders moest zeggen. De dombo had me niet eens verteld dat ze die neigingen had, ik schrok me helemaal kapot. Al dat bloed.
Ah inderdaad, ik herinner het me ook niet meer helemaal precies, maar dat was inderdaad een soort Brainiac iets. Maar die andere bron klinkt een stuk betrouwbaarder en eigenlijk ook logischer als ik gewoon kijk naar hoe ik me voel na een kom soep of na een boterham.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb iets soortgelijks gezien in een documentaire over '10 dietdingen die je nog niet wist' oid. Daar gaven ze ook twee groepen exact hetzelfde te eten, maar de één kreeg het uit de blender en de ander gewoon als vast voedsel met een glas water. De vloeibare groep rapporteerde meer verzadiging. Maar het was dus een soort 'Brainiac'achtige testomgeving, dus hoe wetenschappelijk was het.
Ik had alleen in een recente uitgave van The American Journal of Clinical Nutrition een meta-analyse gelezen waarbij gekeken werd naar verzadiging van vast voedsel vergeleken met vloeibaar voedsel en daar werd ook gekeken naar de psychische component in deze. Bleek dus dat vloeibaar voedsel juist minder verzadiging gaf en dat daar een groot deel pychisch van was. Dat verraste mij, juist omdat ik in die docu nu net had gezien dat vloeibaar voedsel meer verzadigend was! (net zoals jij dat had gezien) Maar zoals ik al zei, dat was een tv-testomgeving en dat artikel was een wetenschappelijke meta-analyse. Tsja.
Hele fijne vakantie!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:53 schreef RandomMoron het volgende:
lieve dieeters,
Ik ga een maandje foetsie! Ik ga op vakantie naar Maleisie, en daar ga ik echt niet aan lijnen/dieet denken! Maar warmte met vaak gezond eten ( al dat tropisch fruit <3) gaan er vast voor zorgen dat ik als een (donkerrode) godin terugkom!!
*breekt in*quote:Ik heb iets soortgelijks gezien in een documentaire over '10 dietdingen die je nog niet wist' oid. Daar gaven ze ook twee groepen exact hetzelfde te eten, maar de één kreeg het uit de blender en de ander gewoon als vast voedsel met een glas water. De vloeibare groep rapporteerde meer verzadiging. Maar het was dus een soort 'Brainiac'achtige testomgeving, dus hoe wetenschappelijk was het.
Ik had alleen in een recente uitgave van The American Journal of Clinical Nutrition een meta-analyse gelezen waarbij gekeken werd naar verzadiging van vast voedsel vergeleken met vloeibaar voedsel en daar werd ook gekeken naar de psychische component in deze. Bleek dus dat vloeibaar voedsel juist minder verzadiging gaf en dat daar een groot deel pychisch van was. Dat verraste mij, juist omdat ik in die docu nu net had gezien dat vloeibaar voedsel meer verzadigend was! (net zoals jij dat had gezien) Maar zoals ik al zei, dat was een tv-testomgeving en dat artikel was een wetenschappelijke meta-analyse. Tsja.
Het is ook gewoon grappigquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Sorry, het is ongepast maar hier moest ik om gniffelen
CoS, ik hoop wel dat je er hulp voor vindt en dat je wat meer van jezelf leert houden. En sorry dat ik het ter sprake bracht, ik had dit niet voorzien![]()
Veel plezier!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:53 schreef RandomMoron het volgende:
lieve dieeters,
Ik ga een maandje foetsie! Ik ga op vakantie naar Maleisie, en daar ga ik echt niet aan lijnen/dieet denken! Maar warmte met vaak gezond eten ( al dat tropisch fruit <3) gaan er vast voor zorgen dat ik als een (donkerrode) godin terugkom!!
Volgens mij kan je beter wel op de weegschaal gaan staan. Dan kom je er achter dat een dag normaal eten, want dat heb je eindelijk gedaan, geen schommelingen naar boven teweeg brengt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 23:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké vandaag is even anders gelopen dan verwacht:
O. 2 boterhammen met een plakje vegaworst
T. Worteltjes
L. 2 boterhammen met pindakaas
T. Worteltjes
D. Gang 1. Kippenbouillon. Gang 2 zuurkoolovenschotel (van iemand die niet zuinig is met boter. Ik hoef nooit meer te eten). Gang 3 warm fruit met chococookie (voor mij een half koekje veel fruit en zonder suiker, ik ben trots op deze keuze!) Gang 4 was mijn inbreng en heb ik overgeslagen.
En duizend gezelligheid![]()
Morgen ontloop ik de weegschaal
Gefeliquote:Op woensdag 29 februari 2012 07:56 schreef Stormqueen het volgende:
menstruatieschommelingen zijn heel normaalover drie dagen is dat weg!
ik heb mijn weegschaal vanmorgen een kusje gegeven, een kilo minder dan gister
O! Die zit bij mij! Wil je hem terug?quote:Op woensdag 29 februari 2012 07:56 schreef Stormqueen het volgende:
menstruatieschommelingen zijn heel normaalover drie dagen is dat weg!
ik heb mijn weegschaal vanmorgen een kusje gegeven, een kilo minder dan gister
quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O! Die zit bij mij! Wil je hem terug?
Dat schema heb ik ook..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:10 schreef Silmarwen het volgende:
Ja hier kan dat echt tot 2 kilo oplopen. Erg irritant. Maar na de menstruatie vliegen de kilo's er dan weer af.Bij mij is het meestal 2 weken snel en veel afvallen, dan 1 week langzaam tot stabiel, dan 1 week wat aankomen, daarna weer 2 weken snel etc etc.
en wat is voor jouw gevoel dan slecht??quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:14 schreef Myraela het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen echt heel erg slecht gegeten.Echt achterlijk. Dus nu weer even heel streng voor me zijn. vanavond eet ik weer niet thuis, dat maakt het weer iets lastiger, maar zal wel meevallen.
jup.. week 3 van de cyclus is een dramaquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:13 schreef Silmarwen het volgende:
Ik de week ervoor eerder, maar niet echt vreetbuien, ik laat me dan eerder verleiden tot een bakje chips of een cupcake. xD
Dit was echt slecht hoor.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:18 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat is voor jouw gevoel dan slecht??
zet eens de lijstjes neer van het eten wat je hebt gehad..
ik denk dat het namelijk best meevalt en als je nu gaat "compenseren" dat dat echt belachelijk wienig is..
overigens is compenseren echt nergens voor nodig.. als je gezond eet gaat het er vanzelf wel vanaf.. daar hof je echt geen kunst en vliegwerk voor uit te halen..
je ziet wat het probleem is he?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dit was echt slecht hoor.
Even kijken het begon zondag.
O: -
L : 2 boterhammen met kaas
t: 2 boterhammen met kaas
A: Shoarma en nog vlees wat een vriend over had.
Maandag
L: -
A: Burgerking, 1 burger, patat, sprite en 4 chili cheese nuggets (die zijn trouwens heel smerig.)
t: halve bak B&J ijs, ciabatta met kipkerrie of kruidenboter en een aantal M&M's intense en chips.
Dinsdag
L: Halve ciabatta met ei en spek
A: 15cm subway broodje
En dan thuis komen om 10 uur en nog eens een bord van mn ouders eten opeten en een mona toetje.
Dus het was echt veel.
Vandaag zal het ongeveer neerkomen op:
O: rijstewafel of shake
L: broodje misschien, studeer in de stad met wat mensen dus even afwachten
A: eet met mn vriend, maken gewoon iets normaals denk ik.
Dus vandaag valt nog mee, als ik controle over de hele dag heb weer naar mn basics en dan kan ik weer langzaam opbouwen zonder door te slaan naar het vreten.
+ Wat dan volgens bovenstaand lijstje ''normaal'' zou moeten zijn is veel te weinig dus dan gaat je lichaam ook nog in de spaarstand waardoor je alsnog niets afvalt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:40 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik sluit mij aan bij bovenstaande dames..
Dit is gewoon slecht! Niet ontbijten, niet altijd lunch, en dan los op van allerlei ongezonde meuk..
En dan roep je dat je normaal gaat doen, en dan ga je nog minder gezonde dingen eten..
Dat werkt niet!
Ik ben al 15 kilo kwijt hoor.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je bent dus gewoon niet aan het dieeten? Je roept dat je gewicht kwijt wilt en hoopt dat dat dan op magische wijze gebeurt?
Daarom probeer ik met die shakes te ontbijten want ik ben nooit een ontbijter geweest. En als ik niet naar school ga slaap ik dan meestal ook nog gewoon.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:38 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je ziet wat het probleem is he?
als je niet ontbijt en lunched dan ga je 's avonds schranzen..
dus vandaag gewoon ontbijten ( met meer dan een rijstwafel) en gewoon een bruinbroodje met beleg eten in de stad.. en een avond maaltijd vanavond met een normale portie..
je lichaam heeft gewoon energie nodig, en als jij det niet overdag geeft dan schreeuwt er 's avonds om en ga je vreten..![]()
je hebt het zelf in de hand
Jouw lijstje in tijden waarin je beweert aan het lijnen te zijn, en dan geef je mij eenquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ben al 15 kilo kwijt hoor.Inderdaad puur door te denken en roepen.
[..]
Daarom probeer ik met die shakes te ontbijten want ik ben nooit een ontbijter geweest. En als ik niet naar school ga slaap ik dan meestal ook nog gewoon.
Dat vreten was gewoon met een vriendinnetje samen een beetje doorgeslagen. Ik wil dat niet compenseren met weinig eten, alsof ik dan ineens alles weer kwijt ben. Is puur zodat ik het in mijn hoofd weer goed heb.
Of je nu afvalt of niet... je krijgt toch te weinig voedingsstoffen binnen. Probeer wat gezonder en regelmatiger te eten. Daarna mis je die meuk ook niet meer. Gewoon veel groente en fruit en vezels. Of je nou teveel of te weinig eet, dit spul is gewoon slecht voor heel je lijf. En een keertje, oké, maar eet dan de andere dagen normaal.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Daarom probeer ik met die shakes te ontbijten want ik ben nooit een ontbijter geweest. En als ik niet naar school ga slaap ik dan meestal ook nog gewoon.
Dat vreten was gewoon met een vriendinnetje samen een beetje doorgeslagen. Ik wil dat niet compenseren met weinig eten, alsof ik dan ineens alles weer kwijt ben. Is puur zodat ik het in mijn hoofd weer goed heb.
excuses maak je alleen tegen jezelf hoor..quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:45 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik neem me steeds voor ook worteltjes op te nemen in mijn repertoire, maar ik doe het steeds niet
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:49 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Oeh, bitchfight
Worden vrouwen dus inderdaad cranky van lijnen
(Sorry, ik hou van stoken)
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:53 schreef Tink89 het volgende:
*Tink89 bemoeit zich niet met deze discussie*
Ik ben m'n eerste tussendoortje vergeten en nu heb ik trek. Denk dat ik de appel dus maar van 's middags naar 's ochtends schuif en dan tijdens de wandeling in de lunchpauze even een middag-tussendoortje haal... tot de lunch niet eten, zie ik niet zitten.
Xx
quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:53 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben m'n eerste tussendoortje vergeten en nu heb ik trek. Denk dat ik de appel dus maar van 's middags naar 's ochtends schuif en dan tijdens de wandeling in de lunchpauze even een middag-tussendoortje haal... tot de lunch niet eten, zie ik niet zitten.
Xx
quote:
O niet echt een probleem hoor, vandaag thuis, dus dan gaat het allemaal wat meer in een scharreltempo. Zo even een lekker omeletje makenquote:
Er staat toch bij dat dat drie vreetdagen zijn geweest. Wat mensen niet schijnen te geloven omdat ik een vertekend beeld van vreten zou hebben.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Jouw lijstje in tijden waarin je beweert aan het lijnen te zijn, en dan geef je mij een?
Lekkere omelet is lekkerquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O niet echt een probleem hoor, vandaag thuis, dus dan gaat het allemaal wat meer in een scharreltempo. Zo even een lekker omeletje maken
Omg, ik vergeet even 10 kilo...78 kilo dus,.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef RandomMoron het volgende:
Thanksies voor de plezierwensen
Ik ga op reis met 88 kilo, eens zien wat ik over een maand kan posten aan gewicht
en dan afvallen door de diarree?quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Lekker veel kip bij straatventertjes eten RM
Veel plezier!
Klinkt als een strak planquote:Op woensdag 29 februari 2012 09:53 schreef Tink89 het volgende:
Xx
Nee niet echt, maar ik beweeg overdag niet veel (zit de hele dag achter de computer en woon op 2 minuten lopen van mijn werk) dus mijn lichaam heeft niet zoveel nodig. Door de hoeveelheid eiwitten heb ik nooit honger en ik eet toch 5 á 6 maaltijden op een dag.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
Audreyoot, doe je een speciaal dieet ofzo>? Het lijkt mij zo namelijk erg weinig....
Ik persoonlijk vind het ook vaag, want ik val echt niet af als ik 1600 calorieen op een dag binnen krijg. En waarom zouden de zogenaamde pro's dan ook 1400 adviseren?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
hm, net even opgezocht, ik vind het maar een raar systeem, ik zou 2300 kcals moeten hebben om op gewicht te blijven. Met 30 jaar een kantoorbaan
Het is ook gewoon voor iedereen anders.. En je moet doen waar je je goed bij voelt. Zolang je maar genoeg binnenkrijgt en je niet als een vaatdoek rond loopt!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:02 schreef Stormqueen het volgende:
ik blijf trouwens lekker doen wat audrey ook doet, gewoon zorgen dat je lichaam alles krijgt wat het nodig heeft elke dag, niets meer en niets minder. En als dat wat meer of minder kcals bevat kan dat denk ik weinig kwaad.
Ahzo ik snap wat je bedoelt, maar hoe komt het dan dat als ik mijn bmr, dus dat laagste cijfer, aan calorieën zou eten ik dan niet afval maar daarom juist onder ga zitten wel? Dat is toch raar?quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mijn punt is dus dat BMR niet je onderhoud is, dat zijn twee verschillende begrippen. Ik zeg overigens niet dat ik je lijstje slecht vind Audrey, het gaat mij er even om dat er twee begrippen door elkaar gehaald worden.
Mijn onderhoud is 2417, mijn BMR is 1751. Als ik daar tussenin ga zitten, zou ik dus af moeten vallen. Als ik onder mijn BMR ga zitten, gaat mijn lichaam in de spaarstand.
En zo'n berekening is niet voor iedereen anders, het is gewoon een heel valide wetenschappelijke formule dus rekening houdt met geslacht, gewicht, lengte en activiteit. Natuurlijk is de manier waarop je het beste afvalt wel voor iedereen anders.
Hmmm... dat doe ik vanavond misschien eventjes (want ja, ik ben hier serieus mee).quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
Misschien verstandig om je er in in te lezen als je echt serieus met je gewicht wilt omgaan?
Het is geen supersecretinformatie waarvoor je diep in de krochten van da interwebz moet doordringen.
Ja, er is veel tegenstrijdige informatie, maar je moet toch in staat zijn de pulpbronnen van de serieuze artikelen te scheiden. Daarbij is de basisinfo al vele vele jaren hetzelfde. De Harris-Benedictformule komt bijv uit 1919.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hmmm... dat doe ik vanavond misschien eventjes (want ja, ik ben hier serieus mee).
Alleen je leest zoveel tegenstrijdigheden dat het lastig is om het juiste eruit te filteren. Vanavond maar even googlelen.
De grootste onzin weet ik inderdaad wel te scheiden en allerlei vage diëten ga ik zeker niet volgen. Maar zeker informatie over bepaalde voeding kan heel erg tegenstrijdig zijn (zo wordt komkommer als super gezond en als nutteloos omschreven) en vooral met die info kan ik het moeilijk hebbenquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, er is veel tegenstrijdige informatie, maar je moet toch in staat zijn de pulpbronnen van de serieuze artikelen te scheiden. Daarbij is de basisinfo al vele vele jaren hetzelfde. De Harris-Benedictformule komt bijv uit 1919.
Naja... op die manier probeer ik nu ook te redeneren (al maak ik er zo nu en dan fouten in, als ik me erin verdiep)quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:55 schreef Audreyoot het volgende:
Naja gebruik je verstand. Komkommer bv is gewoon een waterbom met vitaminen. Ongezond? Nee. Voedingswaarde? Niet echt, prima om ergens bij te eten maar niet als opzichzelfstaand gerecht.
Maar dat zijn detailsquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
De grootste onzin weet ik inderdaad wel te scheiden en allerlei vage diëten ga ik zeker niet volgen. Maar zeker informatie over bepaalde voeding kan heel erg tegenstrijdig zijn (zo wordt komkommer als super gezond en als nutteloos omschreven) en vooral met die info kan ik het moeilijk hebben
Naja... ik ben toch een voorstander van "normaal" eten. In diëten opvolgen e.d. ben ik gewoon heel erg slecht (en dat houd ik nooit vol)
Je lichaam heeft een bepaalde hoeveelheid energie nodig om te kunnen functioneren (hart, spijsvertering, hersenen, allerlei celprocessen hebben energie nodig). Dus als je de hele dag op je nest ligt, verbruik je een bepaalde hoeveelheid energie.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
Om heel eerlijk te zijn snap ik de ballen van die bmr e.d. wat hierboven wordt benoemd.... *voelt zich dom*
Is dat wat je moet eten om af te vallen en niet in de spaarstand te komen of wat je lichaam op zijn minst gebruikt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo... nu naar de stad wandelen!
Dank je wel Loveli! Sporten is inderdaad goed, maar ik mag helaas niet meer sporten. Ook een reden waarom ik bol ben geworden, van dertien uur in de week naar nulShit happens
Als ik het zo lees maak ik meestal wel goede keuzes (zij het dat het meer moet zijn). En aaaaaah... maïs is zo lekker![]()
Lekker is dat hequote:Op woensdag 29 februari 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Lijstje tot nu toe:
O: 1 snee brood met halvajam (ja, ik weet het te weinig)
M: 2 volkoren boterhammen met kaas en ham en lijnzaad, en zo'n flesje actimel
S: uurtje fietsen
En ik krijg al complimenten dat ik er dunner uitzie![]()
Vooral rond de buik
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Lijstje tot nu toe:
Vooral rond de buik
en wat ga je nog meer eten?? want voor jouw leeftijd is dit wel erg weinig ..quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:08 schreef summer2bird het volgende:
Zo.
Lijstje tot nu toe:
Vooral rond de buik
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben een autist, ik denk in details
Even een stukje eerlijkheid dat ik in een spoiler stop, zodat zij die het niet mee willen krijgen het gemakkelijk kunnen negeren. Maar belofte maakt schuld.het is al goed dat je het doorhebt dat het niet goed is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo... nu naar de stad wandelen!
Dank je wel Loveli! Sporten is inderdaad goed, maar ik mag helaas niet meer sporten. Ook een reden waarom ik bol ben geworden, van dertien uur in de week naar nulShit happens
Als ik het zo lees maak ik meestal wel goede keuzes (zij het dat het meer moet zijn). En aaaaaah... maïs is zo lekker
hoezo mag je niet meer sporten dan??Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 10 kilo minder (en een bos haar):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet eigenlijk een vergelijkingspic maken met dezelfde kleren aan, doe ik van de week nog wel een keer. Ik vind het verschil nu al zo bizar
disclaimer
Ooh, vanavond vast iets van hutspot met worst oid, mijn moeder kooktquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat ga je nog meer eten?? want voor jouw leeftijd is dit wel erg weinig ..
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
100 kilo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 10 kilo minder (en een bos haar):Wow!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet eigenlijk een vergelijkingspic maken met dezelfde kleren aan, doe ik van de week nog wel een keer. Ik vind het verschil nu al zo bizar
Goed bezig!
Twiddel
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:15 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ooh, vanavond vast iets van hutspot met worst oid, mijn moeder kookt
Verder fruit met lijnzaad, kwark of yoghurt.
En een cracker met tomaat oid.
Dat heb ik allang doorquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het is al goed dat je het doorhebt dat het niet goed is..
hoezo mag je niet meer sporten dan??
100 kilo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 10 kilo minder (en een bos haar):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet eigenlijk een vergelijkingspic maken met dezelfde kleren aan, doe ik van de week nog wel een keer. Ik vind het verschil nu al zo bizar![]()
100 kilo:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en 10 kilo minder (en een bos haar):Ik zou het lekker niet doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet eigenlijk een vergelijkingspic maken met dezelfde kleren aan, doe ik van de week nog wel een keer. Ik vind het verschil nu al zo bizar
Ik vind die bovenste echte dikkerdjes kleren!!I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
De bovenste foto is idd dikkerdjekleding, dat scheelt een hoop.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:19 schreef Isabeau het volgende:
SQ, is dát 10 kilo minder?! Ziet er uit als 30 kilo minder!Ik vind je op beide foto's overigens mooi
Dit dusquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:12 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat ga je nog meer eten?? want voor jouw leeftijd is dit wel erg weinig ..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik word heel eerlijk gezegd een beetje moe van allerlei eetstoornis-perikelen in de dieetclub...quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
En QotS, sorry, maar ik vind jouw spoiler echt nietnietnietniet in dit topic thuishoren. Ook niet in een spoiler. Dat is gewoon echt een hele andere tak van sport.
Jouw problemen zijn veel groter dan enkel een te dikke kont en horen volgens mij dus ook in een apart topic thuis.
Die foto herinner ik me nog welquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De bovenste foto is idd dikkerdjekleding, dat scheelt een hoop.
Verschil kan ook 15 kilo zijn tho, ik heb een half jaar geen weegschaal gehad
Maar bedankt
Toch is dit het streven weer:
[ afbeelding ]
maar daar bikkelen we nog ff een jaartje voor door, denk ik
Dan staat die trouwjurk ook mooier
Hier sluit ik me bij aan!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:19 schreef Isabeau het volgende:
SQ, is dát 10 kilo minder?! Ziet er uit als 30 kilo minder!Ik vind je op beide foto's overigens mooi
AMEN!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:25 schreef Tink89 het volgende:
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik word heel eerlijk gezegd een beetje moe van allerlei eetstoornis-perikelen in de dieetclub...![]()
http://www.yoursclothing.co.uk/quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan!
Goed hoor!
(en wat een leuk jurkje/shirtje op die eerste foto.)
ik vind nu vooral enkellaarsjes fijn.. die geven tenminste nog steun aan de enkels..quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
Maaruh... hoe loop je in godsnaam op die schoenen zonder je enkels te breken.
5 cm is mijn max hoor, anders ben ik bijna 1.90m en dat vind ik ook zo lang.
Voorzichtig opbouwenquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
Ik heb 1,76 en draag vaker 12 cm. Kan me niet schelenquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:40 schreef Silmarwen het volgende:
quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Voorzichtig opbouwenen goed kijken waar je je pootjes neerzet
Ik ben zelf "maar" 1.68, dus met 13 cm kom ik nog wel weg zonder dat ik er uit zie als een reuzin
ja, inclusief plateautje he, de hakhoogte is dus eigenlijk 10 cmquote:
ik had 11 cm bij mijn bruiloft.. hoe ik daar op heb kunnen lopenquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, inclusief plateautje he, de hakhoogte is dus eigenlijk 10 cm
met 13 cm staat je voet wel heel onnatuurlijk
Als je een beetje degelijke schoen hebt en je niet je volle gewicht op je hak plant bij het lopen kan dat best. Maar 11 cm op je bruiloft! Held!quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik had 11 cm bij mijn bruiloft.. hoe ik daar op heb kunnen lopen![]()
![]()
die schoenen kan ik nu niet meer aan..
te bewegelijke enkels/knieen
bovendien denk ik altijd dat een hak het niet houdt als ik er met mijn 90+ kilo op ga staan![]()
Met zwakke enkels zijn pumps niet zo handig nee. Kun je geen rode enkellaarsjes met hak nemen? IS ook erg mooiquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:46 schreef Silmarwen het volgende:
Ik wil zoooooooooo graag rode pumps. Maar toen ik 15 was heb ik een scooter ongeluk gehad, waarbij ik (heel snugger) mijn voet neerzette terwijl we onderuit gingen. Fail... Resultaat, gebroken enkel, ingescheurde enkelbanden. Sindsdien werkt die enkel niet zo goed mee en wil ik er nog weleens door heen gaan.
Maar rode pumps onder mooie strakke skinny jeans vind ik ganz geil.
Dat is eerder 6 of 8 cm denk ik?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:49 schreef Silmarwen het volgende:
Ik had 12cm bij de bruiloft. Die gingen uit toen we bij het feest waren.
[ afbeelding ]
zoiets.
Ja die durf ik nog wel aan denk ik. Misschien ga k zoiets gewoon eens passen volgende loonstrook.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat is eerder 6 of 8 cm denk ik?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.90 kiloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder pics kan ik niet oordelen natuurlijkquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 12 kilo afgevallen, maar je ziet amper verschil en niemand zegt er ook wat van
Dan gaan we nog even doorquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Zonder pics kan ik niet oordelen natuurlijk
Maar soms duurt het wat langer en dan ineens zo van BAM, dan zie je het keigoed!
Ja herkenbaar, ik 17 kilo, maar omdat ik zo'n kleintje ben en nog steeds een BMI van boven de 30 heb krijg ik ook nooit echt reacties van ''wow wat ben jij veel afgevallen!'' hoewel de laatste tijd wel af en toe ''je ziet er strakker uit''. Daarom durfde ik ook een weegschaal te kopen en kwam ik er achter hoeveel er al af wasquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben 12 kilo afgevallen, maar je ziet amper verschil en niemand zegt er ook wat van
edit: dus als reactie op Sil en SQ's prachtige metamorfosesZiet er ook super uit, Sil!
Dat valt toch wel mee, je bent langer dan ik aan je ticker te zien!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja herkenbaar, ik 17 kilo, maar omdat ik zo'n kleintje ben en nog steeds een BMI van boven de 30 heb krijg ik ook nooit echt reacties van ''wow wat ben jij veel afgevallen!'' hoewel de laatste tijd wel af en toe ''je ziet er strakker uit''. Daarom durfde ik ook een weegschaal te kopen en kwam ik er achter hoeveel er al af was
ohja, maar dat is een bekend fenomeen in dikkertjesland, tussen je eigen oren blijf je vetquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan gaan we nog even door![]()
maar goed, dan vond ik mezelf met 69 kilo ook nog steeds dik, dus misschien heb ik er wel geen kijk op![]()
Ik ben 172.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat valt toch wel mee, je bent langer dan ik aan je ticker te zien!
Draag je al ander soort kleding?
Ik dus ook!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik draag geen andere kleren, geen geld voorAlhoewel er in mijn kelder minstens 2 vuilniszakken met kleinere maten moeten staan
Ik ben overigens 1.67 en bijna al mijn overgewicht zit in mijn billen, heupen en megadikke benen.
Misschien valt dat dan enorm op als je daar slanker wordtquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
Dan zal daar de crux wel zitten
Ik ben een ekte appel namelijk
ja, misschien wel? Nooit echt over nagedacht eigenlijkquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien valt dat dan enorm op als je daar slanker wordt
Met 75 kilo was mn buik weg, maar hoeveel ik ook weeg blijf ik mn rondingen duidelijk houden.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:30 schreef Isabeau het volgende:
En die kont van mij blijft dik, kilootje of 3 vet meer of minder
Nou ja zeg!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:31 schreef Selestha het volgende:
Met 75 kilo was mn buik weg, maar hoeveel ik ook weeg blijf ik mn rondingen duidelijk houden.
Ik werd op school al ''2 meloenen op een stokje'' genoemd
Pahahahaquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Met 75 kilo was mn buik weg, maar hoeveel ik ook weeg blijf ik mn rondingen duidelijk houden.
Ik werd op school al ''2 meloenen op een stokje'' genoemdKlopte toen wel, ik woog bij dezelfde lengte 55 kilo maar had cup D.
Awwwwquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja zeg!
In groep 8 had ik ook al megagrote borsten, cupmaat weet ik niet meer, zou zo ook D kunnen zijn geweest want ik herinner me nog tranen in de Livera omdat alle Boobs 'n Bloomers (ik weet zelfs het merk nog) niks in mijn maat had en er alleen huidkleurige omabh's in mijn maat waren
Leuk voor een kind van 10-11.
Herkenbaar jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja zeg!
In groep 8 had ik ook al megagrote borsten, cupmaat weet ik niet meer, zou zo ook D kunnen zijn geweest want ik herinner me nog tranen in de Livera omdat alle Boobs 'n Bloomers (ik weet zelfs het merk nog) niks in mijn maat had en er alleen huidkleurige omabh's in mijn maat waren
Leuk voor een kind van 10-11.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |