abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2012 @ 19:47:19 #1
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108475167

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoelt voor mensen die hardlopen gebruiken om bv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Mensen die o.a. hier posten
---------------------------

B-) Challenges 2012:

Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!

Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test

Deze OP vind je hier
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 19:50:12 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475297
Hier nog maar keer m'n vraag..

quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:32 schreef GotC het volgende:

[..]

Liep lekker ja! Was wel effe wennen, maar ging prima :P

Wel wat gekke pijn tijdens het lopen. Zeg maar ter hoogte van m'n baarmoeder? Geen kramp, geen steken, gewoon..irritant? Weet 1 van de vrouwen wat dit zou kunnen zijn?
pi_108475568
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger? :D
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.

Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.
pi_108475707
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 27 februari 2012 @ 19:59:52 #5
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475727
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:56 schreef wyccie het volgende:
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger? :D
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.

Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.
Moet in principe over 1,5 week ongesteld worden, zwanger..geen idee? :+
En Google kwam ook elke keer uit op bandenpijn.. Interesting!

Ik zou t ook niet weten, maar nu ineens voelde ik het _O-
  maandag 27 februari 2012 @ 20:00:13 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108475741
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:59 schreef Njosnavelin het volgende:
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?
Zou kunnen, al heb ik al maanden niet gesport :@ ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 20:01:01 #7
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_108475781
Het is misschien een rare tip. Maar ik vind het erg prettig om lid te zijn van een hardloopgroep. In je eentje ga je met sneeuw en regen niet naar buiten (ik niet). Maar met een groep vaak wel. De kosten zijn vaak heel schappelijk en er zijn gediplomeerde instructeurs. Ik loop nu twee keer per week zo'n 10km. Iets wat ik zonder loopgroep nooit had gered.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_108475864
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 februari 2012 @ 20:03:35 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108475901
Yur wordt papa O+
  maandag 27 februari 2012 @ 20:04:49 #10
365858 Foe_Yong_Hai_
Een plezier voor jong en oud
pi_108475977
Ben zelf ook van plan binnenkort te beginnen met hardlopen en kwam toevallig langs dit topic, dus ik ga het hier even volgen! :)
  maandag 27 februari 2012 @ 20:05:36 #11
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108476019
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Yur wordt papa O+
Ooit
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:05:50 #12
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108476029
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Yur wordt papa O+
_O-

Nou, mocht t (ooit) zo zijn, dan horen jullie het wel.
pi_108476152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:01 schreef Pikkebaas het volgende:
Het is misschien een rare tip.
Helemaal geen rare tip!
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
Ervoor zorgen dat voordat je gaat lopen, je darmen leeg zijn? Even een kopje koffie, 20 minuten later kun je aan de slag.
Eerder werkte dat bij mij goed in de ochtend, maar mijn stoelgang is veranderd en ik drink nu niet meer regelmatig koffie.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:14:31 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_108476587
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:08 schreef wyccie het volgende:
Helemaal geen rare tip!
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.
Eens. Ik doe het ook niet voor de gezelligheid, er zijn er bij die nog uren blijven hangen en koffieleuten. Ik doe het alleen voor het lopen. Ik weet dat ik alleen te snel afhaak en met een groep loop ik door :)
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  maandag 27 februari 2012 @ 20:17:00 #15
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108476748
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).

Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  maandag 27 februari 2012 @ 20:18:34 #16
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_108476836
quote:
17s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:05 schreef GotC het volgende:

[..]

_O-

Nou, mocht t (ooit) zo zijn, dan horen jullie het wel.
alvast allemaal effe lappen...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 27 februari 2012 @ 20:33:43 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108477727
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef slacker_nl het volgende:
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).

Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.
Ik ga me inderdaad ook eens aanmelden bij een loopgroep. Moet alleen nog ff zoeken hoe en wat hierzo in de buurt
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:34:01 #18
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108477749
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O_
F means you're fucked
  maandag 27 februari 2012 @ 20:34:44 #19
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108477805
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Cute O+!
pi_108479320
Voor diegene die geinteresseerd zijn in natural running / barefoot / minimal, of in z'n algemeen werken aan je looptechniek:

Beetje knullige video en infographics op momenten, maar hij laat wel erg duidelijk een paar belangrijke concepten zien van werken aan je looptechniek en het 'afkicken' van ondersteunende schoenen. Midden- / voorvoet-landing, relatief korte paslengte, hoge pasfrequentie, weinig verticale beweging etc. :)

Sommige oefeningen kunnen ook geen kwaad af en toe eens mee te pakken en het laat je sowieso eens nadenken over je looptechniek!

Voor sommigen die hier posten misschien (nog) niet relevant, maar in het vorige topic werden hier wat vragen over gesteld en was er discussie over, vandaar dat ik de video nu even post. :)
Jack does it in real time...
  maandag 27 februari 2012 @ 21:48:10 #21
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108482448
Oeh, bedankt Fallen en slacker_nl voor jullie resultaten, dan weet ik dat ik niet geheel kansloos ben gelukkig ;) haha
pi_108482597
Kansloos ben je sowieso niet. Je bent immers begonnen met hardlopen.
  maandag 27 februari 2012 @ 22:41:05 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108485386
Kortere passen liep ik sowieso wel met de sneeuw. Nu lette ik er op en liep kapot :') te hard dus en misschien toch maar naar een hardloopclub...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 27 februari 2012 @ 22:53:04 #24
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108485939
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Ervoor gaan? Ik heb het een enkele keer, dan viel het eten slecht en wilt alles eruit. Als je het kan ophouden, zou ik dat doen en anders wc-papier meenemen.

Tip voor Yur, ga voordat je begint met de halve nog ff naar de wc. 21 km naar een wc lopen is lang kan ik je uit ervaring vertellen..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_108487123
Al maanden Evy op mijn laptop staan, en moet nu toch echt er mee gaan beginnen van mezelf.

Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 27 februari 2012 @ 23:28:40 #26
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108487535
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef roos85 het volgende:
Al maanden Evy op mijn laptop staan, en moet nu toch echt er mee gaan beginnen van mezelf.

Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.
Tuurlijk wel! Schoenen aan en lopen! *O*
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:00:55 #27
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108488940
quote:

Ik ben vandaag begonnen, en ben wel gewoon begonnen met lopen.. :o
pi_108490217
quote:

Dat loopt wel extra zwaar, met een laptop onder je arm....

Haha, nee gewoon beginnen, Evy bouwt zo lekker rustig op, heb je geen warmup bij nodig. Ben een paar maanden geleden uit het niets begonnen (nooit eerder gelopen) en loop nu stukken van 6 km, heerlijk!
pi_108490575
Beetje vreemde presentator in dat filmpje. Houdt lekker zijn bril op.

De volgende keer maar eens opletten hoe ik loop.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:27:41 #30
209973 Slickk
Flügeldrinkprivéles
pi_108491143
Voor de mensen die moeite hebben met discipline/motivatie te vinden én wel van een spelletje houden, hier een toffe app voor iPhone / iPod die vandaag is uitgekomen;
https://www.zombiesrungame.com/

Het is gewoon hardlopen maar onderweg pak je virtuele goederen op waarmee je je eigen 'basis' kunt aanvullen om de zombies tegen te houden. Bovendien zit er een toffe interval-optie in die je 1 minuut harder laat lopen. Zodra je 'Zombies detected!' hoort heb je zombies in je nek en moet je sneller gaan lopen. Op die manier word je extra gemotiveerd om even sneller te gaan lopen. :) Bovendien zit er een hele verhaallijn in, allerlei missies en zul je verschillende personen 'tegenkomen' die de verhaallijn aanvullen. Het hele verzamelen van goederen is dus eigenlijk een extra, hoofdzakelijk gaat het om het voltooien van de verhaallijn en extra vermaak tijdens het lopen.

Ik ga het morgen eens proberen, ben benieuwd.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:15:48 #31
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108493511
Ziet er leuk uit dat zombie-rennen.. maar 5,99 vind ik best wel duur voor zoiets.. Ik wacht wel op een prijsverlaging of tijdelijke gratis actie ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator dinsdag 28 februari 2012 @ 12:57:17 #32
155227 crew  Guppy
dus
pi_108499170
Ik denk dat ik me op ga geven voor Start to Run hier in de buurt. Het is maar 6 zaterdagen en op tijden dat ik kan. Doordeweeks wil ik niet in een groep lopen, maar ik wil wel eens onder leiding van iemand lopen. Kijken waar ik iets kan verbeteren en zo. Wat advies kan nooit kwaad denk ik.

Hier ervaringen met Start to Run cursussen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:59:16 #33
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108499246
Leidt dat zombierennen niet enorm af van het lopen? (dat je steeds op je foon zit te loeren?)
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:52:59 #34
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108501085
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:59 schreef Viking84 het volgende:
Leidt dat zombierennen niet enorm af van het lopen? (dat je steeds op je foon zit te loeren?)
audiofeed back denk :)
Ecosia
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:53:49 #35
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108501108
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat ik me op ga geven voor Start to Run hier in de buurt. Het is maar 6 zaterdagen en op tijden dat ik kan. Doordeweeks wil ik niet in een groep lopen, maar ik wil wel eens onder leiding van iemand lopen. Kijken waar ik iets kan verbeteren en zo. Wat advies kan nooit kwaad denk ik.

mijn vriendin liep start to run en 10 voor 10 (ofzo) ze was er wel positief over :)
Ecosia
  dinsdag 28 februari 2012 @ 13:56:42 #36
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108501202
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef Guppyfriend het volgende:

Ik heb hier in mijn omgeving positieve berichten gehoord van mensen die er aan mee hebben gedaan. Beginnen met lopen op je eigen niveau onder professionele begeleiding.

Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik simpelweg niet kan, en niet wil afspreken in verband met mijn werk. Ik ben altijd al een einzelganger geweest wat betreft sport en heb de 'sociale druk' om te gaan lopen als het wat minder mooi is niet nodig.

Overigens ben ik nu onderweg naar Runnersworld Hoorn voor nieuwe schoenen :)
The remedy is the experience.
pi_108501366
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:56 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Ik heb hier in mijn omgeving positieve berichten gehoord van mensen die er aan mee hebben gedaan. Beginnen met lopen op je eigen niveau onder professionele begeleiding.

Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik simpelweg niet kan, en niet wil afspreken in verband met mijn werk. Ik ben altijd al een einzelganger geweest wat betreft sport en heb de 'sociale druk' om te gaan lopen als het wat minder mooi is niet nodig.

Overigens ben ik nu onderweg naar Runnersworld Hoorn voor nieuwe schoenen :)
Loop jij volgens een schema, of gebruik jij tools die je vertellen wat je moet doen en wanneer?

Ik sport zelf ook gewoon in mijn uppie. Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Wat is jou kijk daar op.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:14:32 #38
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108501817
Ik heb net een GPS-HRM-horloge besteld, een Garmin Forerunner 210.

Cadeautje van GotC O+
F means you're fucked
pi_108502066
Het nomadisch bestaan in Nederland loonde zich redelijk slecht voor hardlopen, vandaag een energie-opdoe-dagje en dan morgen eindelijk weer lopen na een week van niet lopen... Zin in! O+
Ja doei.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:45:43 #40
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108503000
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:14 schreef YUR het volgende:

Cadeautje van GotC O+
Ter aanmoediging / ondersteuning van je CPC-loopje?

O+ hoor! :)
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:46:48 #41
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108503046
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:45 schreef Fallen het volgende:

[..]

Ter aanmoediging / ondersteuning van je CPC-loopje?

O+ hoor! :)
En voor zn verjaardag ;)
pi_108503100
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:56 schreef Klonterpot het volgende:

[..]

Bij mij heette het anders fit-start maar uiteindelijk is het hetzelfde. Van couchpotatoe naar min 3 km kunnen hardlopen.
De begeleiding is fijn maar de groep ook. Samen lekker klagen over de spierpijn van de vorige keer en toch gewoon weer komen. ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:54:50 #43
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108503335
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:48 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Bij mij heette het anders fit-start maar uiteindelijk is het hetzelfde. Van couchpotatoe naar min 3 km kunnen hardlopen.
De begeleiding is fijn maar de groep ook. Samen lekker klagen over de spierpijn van de vorige keer en toch gewoon weer komen. ;)
Ik heb het vorig jaar ook gedaan, de 0-5km basis. Zou het nu ook wel graag doen, maar ivm wisselende diensten kan ik sowieso al de helft niet. Hopenlijk binnenkort een andere baan. Voor het sporten wel zo fijn.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:55:25 #44
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108503356
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:46 schreef GotC het volgende:

[..]

En voor zn verjaardag ;)
*O*
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:08:15 #45
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108503754
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Re.active het volgende:
Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Mag ik aan jou vragen hoe je krachttraining eruit ziet? Het lopen met een schema is niet per se noodzakelijk, maar denk dat het vooral in het begin wel een vereiste is. Denk dat je na 12 weken een schema volgen wel degelijk zonder schema kan gaan lopen, je hebt je basis gelegd.

Tevens denk ik dat hebben van een schema een houdvast geeft, iig voor de mensen (zoals moi) die ook wedstrijden lopen en hun PR's willen verbeteren. Ik heb voor zowel lopen als kracht een schema waar ik me aan houdt. Ben zelfs bezig met een schema voor voeding..

Denk dat het wel of niet hebben van een schema te maken heeft met het hebben van doelen en welke doelen dat zijn. Als je doel is om gewoon lekker te lopen dan kan je met twee/drie keer per week zonder schema perfect uit de voeten en zo nu en dan een intervaltraining erin frotten (daar zijn de loopgroepen m.i. perfect voor). Zodra je met een doel bezig bent, het lopen van een PR of iets in de die trant dan ben ik ervan overtuigt dat het hebben van een schema noodzakelijk is. Je gaat zoiets niet lopen als een kip zonder kop.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 15:26:18 #46
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108504453
quote:

[..]

Loop jij volgens een schema, of gebruik jij tools die je vertellen wat je moet doen en wanneer?

Ik sport zelf ook gewoon in mijn uppie. Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Wat is jou kijk daar op.
Natuurlijk is een schema niet heilig. Het is alleen wel een middel waarmee is aangetoond dat het gros van de mensen dat aan kan zonder blessures. Conditioneel gezien hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn, maar je spieren, pezen en gewrichten worden op een andere manier belast, waardoor het toch zwaarder valt. Er zijn in dit topic genoeg users te vinden die dat zelf hebben ondervonden.
Een schema zorgt ervoor dat het voor iedereen haalbaar is, zonder blessures. In die zin werkt dat gewoon prima.
pi_108518115
Hoi Fallen! :W
Speciaal voor jou waai ik even langs ;)

Ik moet weer helemaal terug bij af beginnen want heb 3-4 maanden niet kunne kopen wegens gezondheidsklachten.
Maar zie het niet zitten om weer opnieuw te beginnen met start to run. Dus denk dat ik mijn eigen schema ga maken.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:13:34 #48
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108518167
O+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:38:48 #49
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108519452
quote:

Cadeautje van GotC O+
Tof!
Vind het een handig ding! Alleen is ie zinnig met de computer maar vooruit.
Lief O+
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:39:08 #50
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108522667
quote:

[..]

Wat is jou kijk daar op.
Ik loop met Start to Run (http://www.rennenmetevy.nl/) via mijn telefoon, puur omdat ik dan niet zelf hoef uit te zoeken hoe te beginnen en omdat ik geen ervaring heb met individuele sporten en hoever ik daarin kan gaan voordat de boel kapot gaat.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:48 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

Hier om de hoek is Start to Run te volgen bij de lokale atletiek vereniging, maargoed... die zaterdagochtenden kan ik niet.

Vanmiddag een klein rondje gelopen op mijn nieuwe schoenen, wat een wereld van verschil zeg O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Klonterpot op 28-02-2012 22:45:08 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 28 februari 2012 @ 22:41:47 #51
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108522811
Ik heb een sportief weekje. Zaterdag 10+ KM hardlopen, gisteren 5+ KM, vandaag 25KM gefietst, morgen 25KM fietsen en 5KM hardlopen, donderdag 25KM fietsen en dan zaterdag 5 tot 10KM hardlopen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:51:14 #52
38396 mazaru
pi_108523327
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een sportief weekje. Zaterdag 10+ KM hardlopen, gisteren 5+ KM, vandaag 25KM gefietst, morgen 25KM fietsen en 5KM hardlopen, donderdag 25KM fietsen en dan zaterdag 5 tot 10KM hardlopen.
Jeetje man!
Arm lijf van jou. :o
pi_108527830
Nou, ik zou dat wel eens willen zien anders, met zo veel sporten......
pi_108528697
quote:

Cadeautje van GotC O+
Top. Ik heb zelf de 610. Werkt stukken beter dan met een smartphone is mijn bevinding.
pi_108528823
quote:

[..]

Wat is jou kijk daar op.
Als je wat serieuzer bezig wil zijn en voornamelijk je snelheid wat wilt verhogen om een pr te zetten, heb je verschillende soorten training nodig. Interval en dat soort trainingen. Hiervoor heb je echt wat meer een schema nodig.
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:04:50 #56
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108533283
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Top. Ik heb zelf de 610. Werkt stukken beter dan met een smartphone is mijn bevinding.
Ik heb expres gewacht tot afgelopen zondag, de test of hij de HM vd CPC zou gaan lopen :P

En collega van Yur heeft ook de 610, maar zei dat de 210 meer dan genoeg was voor wat Yur ermee wilde doen :Y
  woensdag 29 februari 2012 @ 08:42:01 #57
3011 E.T.
pi_108534292
Zo, als straks de oppas er is weer 3km lopen :) (ja, ik bel oppas om te lopen :') )
Vrijdag m'n goede schoenen weer terug en weer lekker in het bos lopen *O*
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_108535551
Eind van de middag ook nog maar een rondje eruit persen als ik op tijd thuis ben ...

Na het afwikkelen van 2 beginnersschema's, eentje dat naar een kwartier en de ander naar een half uur, ben ik de laatste weken voor mezelf aan het lopen.

Ik loop daarbij zo'n 3 keer per week tussen de 6 en 8 kilometer. Heb ik daadwerkelijk een nieuw schema nodig of kan ik zo doorgaan en er elke week een paar honderd meter bijgooien als het ware?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:57:11 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108535806
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Eind van de middag ook nog maar een rondje eruit persen als ik op tijd thuis ben ...

Na het afwikkelen van 2 beginnersschema's, eentje dat naar een kwartier en de ander naar een half uur, ben ik de laatste weken voor mezelf aan het lopen.

Ik loop daarbij zo'n 3 keer per week tussen de 6 en 8 kilometer. Heb ik daadwerkelijk een nieuw schema nodig of kan ik zo doorgaan en er elke week een paar honderd meter bijgooien als het ware?
Ik ga zelf beginnen met het afwisselen van mn trainingen:

- een korte loop (6 km?) op behoorlijk tempo
- een lange loop (15+ km?) op laag tempo
- een interval (moet ik nog even uitzoeken)
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:58:22 #60
38396 mazaru
pi_108535834
quote:

Niks mis met lekker op gevoel lopen. Zolang je maar niet gaat overdrijven.
Ik heb Evy ook al een tijdje in de kast laten liggen. Ik ren tegenwoordig met een hond, maar als die een andere hond ziet dan moet ik toch even stoppen zodat ze even kunnen spelen.
Het moet voor de hond ook gezellig zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 februari 2012 @ 10:02:16 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108535937
quote:

Ik heb een schema tot 5km (versneld) afgewerkt en ben daarna gewoon gaan lopen. Op een gegeven moment liep ik 7km zonder probleem en toen heb ik besloten eens 10 te proberen.

Dus mijn ervaring is dat wanneer je al wat langere tijd 5+ km loop het geen probleem is om er in 1 keer 2 of zelfs meer kilometer er bovenop te gooien.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:05:36 #62
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_108536040
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb een schema tot 5km (versneld) afgewerkt en ben daarna gewoon gaan lopen. Op een gegeven moment liep ik 7km zonder probleem en toen heb ik besloten eens 10 te proberen.

Dus mijn ervaring is dat wanneer je al wat langere tijd 5+ km loop het geen probleem is om er in 1 keer 2 of zelfs meer kilometer er bovenop te gooien.
heb ik ook gedaan liep een paar weken 5 km daarna een paar weken rond de 8,5 en deze week begonnen met 10+
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:32:59 #63
3011 E.T.
pi_108536729
O wat zal ik blij zijn als ik m'n goede schoenen weer aan heb :Y
In m'n oude schoenen krijg ik last van een plek op m'n hiel, daar zit nu een mooie bloedblaar-achtige plek }:|
En die voel ik bij elke stap :{

3km in 20 minuten dus vandaag.. Vrijdag weer m'n goede schoenen *O*
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:46:23 #64
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108537125
hoppa, een college vanochtend, nu thuis, tweede les van Evy lopen, eten en daarna stage! (maar ik prop mn tweede les er wel in haha :P)
pi_108537231
Goedemorgen allen :)

Na het lopen van een marathon in 2009 ( in Amerika ) met 4 maanden training in de benen ben ik sinds vorige week weer opnieuw begonnen met hardlopen om als doel een duathlon van 10km hardlopen 40km fietsen en 5km hardlopen te volbrengen. Eind september zal dit plaatsvinden.

Mijn doel is om 10km in 40 minuten te lopen.. momenteel zit ik na 2x lopen :P op 49 minuten dus er moet nog "iets" vanaf.. Elke week probeer ik 2x dat rondje te lopen + 1x een rondje fietsen van 40 a 60km..
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:08:49 #66
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108537735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:51 schreef Drassss het volgende:
Goedemorgen allen :)

Na het lopen van een marathon in 2009 ( in Amerika ) met 4 maanden training in de benen ben ik sinds vorige week weer opnieuw begonnen met hardlopen om als doel een duathlon van 10km hardlopen 40km fietsen en 5km hardlopen te volbrengen. Eind september zal dit plaatsvinden.

Mijn doel is om 10km in 40 minuten te lopen.. momenteel zit ik na 2x lopen :P op 49 minuten dus er moet nog "iets" vanaf.. Elke week probeer ik 2x dat rondje te lopen + 1x een rondje fietsen van 40 a 60km..
Jij hier :D
F means you're fucked
pi_108537764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:08 schreef YUR het volgende:

[..]

Jij hier :D
Ik kon het niet laten om weer een nieuw doel voor mezelf te verzinnen :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:49:19 #68
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108538931
Zo net terug van 't lopen en ik heb les 5 van Evy gedaan. Ik ging helemaal kapot op m'n ademhaling. Dat zal wel komen doordat er hier meer water dan lucht rondzweeft. Dit was mijn eerste les op m'n nieuwe schoenen, heerlijk! Wederom nergens last van tijdens en na het lopen!

Ik houd trouwens een dagboek bij met daarin mijn vorderingen, daar kan ik heel veel steun in vinden omdat ik tegelijk ben gestopt met vreten en roken, en begonnen met hardlopen. Complete cultuurshock voor mezelf en voor de rest van het gezin :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:54:42 #69
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_108539078
Les 2 van Evy zit erop.

Alleen op ongeveer de helft wat last van net boven mn enkels, wel volgehouden :)
pi_108539314
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 06:04 schreef GotC het volgende:

[..]

Ik heb expres gewacht tot afgelopen zondag, de test of hij de HM vd CPC zou gaan lopen :P

En collega van Yur heeft ook de 610, maar zei dat de 210 meer dan genoeg was voor wat Yur ermee wilde doen :Y
Dat is het ook. Ik koop meeestal dingen wat beter dan ik nodig heb. Hij gaat er zeker plezier van hebben. Net 9,7 kilometer gelopen en geprobeerdomdit in een zo constant tempomogelijk te lopen. Dit was mij zonder klokje niet gelukt.
pi_108539359
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Dit lijkt mijn trainingsplannen wel. Hier ga je zeker profijt van je klokje hebben. Ik wet niet of de 210 een intervalfunctie heeft.
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:45:14 #72
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108540536
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dit lijkt mijn trainingsplannen wel. Hier ga je zeker profijt van je klokje hebben. Ik wet niet of de 210 een intervalfunctie heeft.
Als het goed is wel:

quote:
Intervals:

Another key feature added to the FR210 that the FR110 doesn’t have is the capability to build and execute intervals. Now, this feature is different than the full capabilities of ‘Workouts’ that you can build in Garmin Training Center. Instead, it offers a more simplistic view on intervals.

Using the interval functions you have the following options – all specified in either time or distance:

1) Warm-up Length
2) Interval Length
3) Rest Length
4) Number of intervals to complete
5) Cool-down length
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:53:49 #73
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108540804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:54 schreef Saninl het volgende:
Les 2 van Evy zit erop.

[ afbeelding ]

Alleen op ongeveer de helft wat last van net boven mn enkels, wel volgehouden :)
toch nog een redelijk tempo, inclusief lopen :)
Ecosia
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:03:48 #74
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108541147
Heb mn startnummer voor de CPC binnen, en ze hebben zowaar mn naam helemaal goed gespeld *G*
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:11:00 #76
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108541399
quote:
Alles in mijlen?

EDIT - oh, wacht...je kunt ook alles weergeven in metrisch :)
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:13:18 #77
38396 mazaru
pi_108541472
Het schema doet het niet ;(

Doet het weer! :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:22:11 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108541787
Dank voor het filmpje, DeeBee, ik kwam op internet ook nog een interessante link tegen: http://www.tri-run.com/informatie-natural-running-pm-38.html

Morgenavond ga ik me laten voorlichten bij Run2Day en eventueel schoenen aanschaffen. Ik vind het wel heel spannend! Ook maar eens kijken of er bij mij in de buurt een clinic gegeven wordt, want dan krijg ik iig feedback en weet ik of ik het goed of fout doe.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:24:27 #79
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108541862
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor het filmpje, DeeBee, ik kwam op internet ook nog een interessante link tegen: http://www.tri-run.com/informatie-natural-running-pm-38.html

Morgenavond ga ik me laten voorlichten bij Run2Day en eventueel schoenen aanschaffen. Ik vind het wel heel spannend! Ook maar eens kijken of er bij mij in de buurt een clinic gegeven wordt, want dan krijg ik iig feedback en weet ik of ik het goed of fout doe.
Als er clinics worden gegeven, weten de mensen van Run2Day daar waarschijnlijk ook wel e.e.a. van af.
Wat je ook nog kunt doen, is je ook nog laten informeren over de schoenen en eventuele clinics door De Hardloopwinkel en Runnersworld (allebei in het centrum).
GotC en ik hebben bij beide goede ervaringen :Y
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:26:22 #80
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108541938
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:24 schreef YUR het volgende:

[..]

Als er clinics worden gegeven, weten de mensen van Run2Day daar waarschijnlijk ook wel e.e.a. van af.
Wat je ook nog kunt doen, is je ook nog laten informeren over de schoenen en eventuele clinics door De Hardloopwinkel en Runnersworld (allebei in het centrum).
GotC en ik hebben bij beide goede ervaringen :Y
Ja, dat dacht ik al :).

Run2Day heeft atm sale, dus zij hebben mijn voorkeur :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:28:14 #81
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108542016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat dacht ik al :).

Run2Day heeft atm sale, dus zij hebben mijn voorkeur :P.
Goed advies is nooit onderhevig aan sale, dus daarvoor kun je altijd wel bij die andere winkels terecht imo
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:28:16 #82
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108542019
Overigens: moet je met blote voeten in die schoenen of niet?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:29:19 #83
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108542060
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Goed advies is nooit onderhevig aan sale, dus daarvoor kun je altijd wel bij die andere winkels terecht imo
Runners World is geen winkel volgens mij? (klopt het wel? Ik vind alleen het blad).
En de Hardloopwinkel heeft in de webshop geen natural running-schoenen (misschien in de fysieke winkel wel) en daar ben ik dus juist naar op zoek. Volgens mij is Run2Day wel dé winkel voor natural running.
Niet meer actief op Fok!
pi_108542100
Lekker gelopen! Fijn weer is het, blij dat die kou voorbij is, kom weer in mijn ritme.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:33:45 #85
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108542229
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Runners World is geen winkel volgens mij? (klopt het wel? Ik vind alleen het blad).
En de Hardloopwinkel heeft in de webshop geen natural running-schoenen (misschien in de fysieke winkel wel) en daar ben ik dus juist naar op zoek. Volgens mij is Run2Day wel dé winkel voor natural running.
http://shop.runnersworld.nl/stores.html

Eentje in de Bijenkorf (vierde verdieping, heel vriendelijk en kundig personeel) en eentje in de Theresiastraat.

Als ik jou was zou ik gewoon puur voor de zekerheid ook bij de Hardloopwinkel langsgaan. Wat is nou de moeite? En niet alles wat ze in de fysieke winkels hebben, staat in de webshop
F means you're fucked
pi_108542351
Ik loop gewoon met dunne sokken... :)

Het hoeft niet, maar met blote voeten schuur je toch snel al iets of plakt het beetje, vind ik persoonlijk niet zo prettig.

Onderschat trouwens echt niet de aanpassingen die het vergt Viking84, direct 5 kilometer per week op lopen is gegarandeerd last van je kuiten en voeten. :) En ook het hoge pasfrequentie + kortere paslengte is een concept wat mensen niet altijd snappen...

Veel doen namelijk sneller passen die even lang blijven = super snel uitgeput en niet vol te houden. :P Je moet je paslengte dus aanpassen aan je tempo en de frequentie is non-stop hoog. :)

Voor interval en tempovariatie dus erg nuttig om te oefenen, en dan bedoel ik tempovariatie met verschillen van meer dan 3 km / h, 0.5 km / h verschil is namelijk niets om variatie in je paslengte enzo te oefenen... :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:40:53 #87
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_108542499
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Overigens: moet je met blote voeten in die schoenen of niet?
ik loop zonder sokken in m'n free 3.0 v3 :) zou niet anders meer willen ook. met sokken liep minder prettig aangezien m'n sokken nog wel eens willen verschuiven tijdens het rennen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:45:36 #88
365858 Foe_Yong_Hai_
Een plezier voor jong en oud
pi_108542664
Vanmorgen heb ik voor het eerst sinds een hele lange tijd weer gelopen, ongeveer een half uurtje en toen kon ik niet meer.. Binnenkort maar eens kijken naar schema's en goede schoenen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:53:05 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108542885
Oh, ik onderschat het niet hoor, vrees maar niet :P. Sowieso ga ik me goed laten adviseren.
Niet meer actief op Fok!
pi_108543331
Deze week eindelijk weer begonnen aan het structureel opbouwen van m'n loopconditie. 5,6,7,8 minuten en 4x8 minuten ging gelukkig probleemloos. Morgen 10,10,12 en dan durf ik het wel aan om me aan te sluiten bij de lokale lopersgroep. Dan is er minder kans dat ik het laat verslappen en bovendien geven ze daar wel leuke gevarieerde trainingen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, volgende week donderdag eerste training :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:13:32 #91
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108547929
Vandaag 5 km in 32:20 gelopen. Het gaat steeds beter :)
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:41:39 #92
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108549056
Volgens Track&Trace is de chauffeur als vanaf vanmorgen vroeg onderweg met mn nieuwe horloge. Maar ik heb nog nix :{

Ik moet vandaag nog lopen, en dat wil ik zo graag met mn nieuwe speeltje doen ;(

geduld is niet mijn sterkste punt...
F means you're fucked
pi_108549929
Dichtstbijzijnde loopgroep zit hier volgens mij iets van 8 km verderop, dat schiet niet heel erg op. Net wel even een lekker rondje gemaakt, 7.5km in 40 en een beetje. Liep echt lekker. Wel her en der een pijntje, maar kon hem lekker doortrekken naar het einde toe.

Vrijdag maar eens kijken of we voor deze week boven de 8 km kunnen eindigen :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:22:09 #94
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_108550405
Eindelijk weer gelopen na 4-5 weken niks gedaan te hebben. Viel helaas tegen, had me veel te warm gekleed en mijn benen voelde als lood na de eerste 2 kilometer. Toen ook nog mijn muziek speler het begaf op de helft was ik het echt even zat. Toch doorgegaan en weer 9 kilometer gehaald in 45 minuten 😄.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:29:05 #95
38396 mazaru
pi_108550645
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef YUR het volgende:
Volgens Track&Trace is de chauffeur als vanaf vanmorgen vroeg onderweg met mn nieuwe horloge. Maar ik heb nog nix :{

Ik moet vandaag nog lopen, en dat wil ik zo graag met mn nieuwe speeltje doen ;(

Loop hem tegemoet!
pi_108550699
quote:

dan moet je even de deur uitgaan.....5 minuten later is als een wondertje de chauffeur voor niks langs geweest
pi_108550786
Haha, ja inderdaad zo gaat dat altijd......
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:15:42 #98
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108552382
Hee, een briefje dat er een pakket bij de buren is afgeleverd! Serieus! _O- :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:17:17 #99
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108552434
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:15 schreef GotC het volgende:
Hee, een briefje dat er een pakket bij de buren is afgeleverd! Serieus! _O- :D
Echt? :o
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:18:52 #100
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108552519
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:17 schreef YUR het volgende:

[..]

Echt? :o
Nu mag ik wel je cadeau aan je geven *O*
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:36:05 #101
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_108553262
Een p.r. *O*

5km in 29:39

en voor het eerst <30 min. *O*
heitieh
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:36:18 #102
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108553273
En de buren zijn vanavond voor een etentje weg... ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:42:37 #103
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108553503
quote:
99s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Joooo-pi het volgende:
Een p.r. *O*

Wat goed! :D *O* _O_
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:44:25 #104
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108553584
quote:
Een p.r. *O*

Ik liep net 29.13 op de 5km ^O^
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:45:39 #105
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_108553636
Thanx :D

Ik ben een tijdje zwak/ziek/misselijk geweest, dus de afgelopen 10 weken waren niet zo fantastisch. Hopelijk kan ik vanaf nu weer 2x in de week. M'n doelstelling voor 2012 (500km) moet nog wel haalbaar zijn, denk ik...
heitieh
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:46:34 #106
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108553654
quote:
Een p.r. *O*

Lekker hè? :D

Zelf ook net terug van een rondje. Het gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Merk dat ik nog wel wat kleine pijntjes heb. Maar goed, langzaam lopen is niet erg.
6.6km in 40 minuten.
pi_108554069
Zo, vandaag weer een rustdag.. afgelopen week (woensdag t/m dinsdag) 74 KM gelopen.
Zondag mn eerste evenementenloop van 2012 :) 15 KM.
En dan langzaam aftellen naar de marathon van Rotterdam. De kriebels komen al!
Gelukkig word het beetje voor beetje weer wat warmer buiten ^O^

Iemand een logische verklaring waarom ik op de korte afstanden, bijv 8-10 KM, meer moeite heb dan met de lange afstanden :?
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:23:25 #108
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108555116
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 18:59 schreef MvN_Rdam het volgende:
Zo, vandaag weer een rustdag.. afgelopen week (woensdag t/m dinsdag) 74 KM gelopen.
Zondag mn eerste evenementenloop van 2012 :) 15 KM.
En dan langzaam aftellen naar de marathon van Rotterdam. De kriebels komen al!
Gelukkig word het beetje voor beetje weer wat warmer buiten ^O^

Iemand een logische verklaring waarom ik op de korte afstanden, bijv 8-10 KM, meer moeite heb dan met de lange afstanden :?
Omdat je bij die langere afstand nut krijgt van het hormoon endorfine, wat je lichaam dan aanmaakt?
How can I make this topic about me?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 februari 2012 @ 19:53:13 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108556600
pfff, 5KM na 25KM gefietst te hebben valt toch een tikkie tegen.

5.10KM in 30:02
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:59:04 #110
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108556917
Puur uithouding? Of omdat je van een fietsende activiteit ineens een loopactiviteit zit te doen, en dus moet omschakelen? Triathlonners hebben ook zo'n probleem om na dat fietsen ineens te moeten hardlopen.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:20:44 #111
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_108558037
Gefeliciteerd Joooo-pi!

Ik ben vandaag eens ergens anders gaan lopen: in een echt bos.
Het viel toch wel een beetje tegen door al die heuvels.
Wel een eekhoorntje gezien ^^
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:25:21 #112
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108558354
Ik kan vlak na het hardlopen ook niet goed fietsen, ik kom maar niet vooruit :').
Geen idee hoe dat andersom is, want dat doe ik nooit.
Niet meer actief op Fok!
pi_108558424
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan vlak na het hardlopen ook niet goed fietsen, ik kom maar niet vooruit :').
Geen idee hoe dat andersom is, want dat doe ik nooit.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Omdat je bij die langere afstand nut krijgt van het hormoon endorfine, wat je lichaam dan aanmaakt?
Dat zou idd goed kunnen ja! Daar ga ik eens meer over opzoeken :)
pi_108558444
[..]

Dat zou idd goed kunnen ja! Daar ga ik eens meer over opzoeken :)
[/quote]
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:27:00 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108558467
Gaat het goed met quoten? :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_108558497
hahahaha nee :@
Er gaat iets fout maar wat weet ik niet :P
pi_108558609
Anyway, Om ff op jou te reageren Viking :P
Ik heb dat meestal na het zwemmen dat ik erna niet meer vooruit kom op de fiets.
In combinatie met hardlopen weet ik het niet.. maar het zou idd goed kunnen dat het toch 2 andere dingen zijn en daardoor die omschakeling zwaarder is.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:36:01 #118
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_108559025
Binnenkort maar weer eens beginnen. Wintersport is achter de rug!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:42:41 #119
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_108559329
Na een half jaar niet meer gelopen te hebben, vandaag weer voor het eerst gegaan.

SPOILER
Heel trots is. :)
Love will tear us apart (Joy Division)
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:43:56 #120
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108559401
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:42 schreef don-diablo het volgende:
Na een half jaar niet meer gelopen te hebben, vandaag weer voor het eerst gegaan.

SPOILER
Heel trots is. :)
Vind je dat nou slim? :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:44:35 #121
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108559440
Omdat het vanochtend vrij beroerd ging, en omdat ik dat niet uit kan staan baal ik er zowat van dat ik nog een dag moet wachten :') Vrijdag in de herkansing!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 februari 2012 @ 20:47:12 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108559570
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Puur uithouding? Of omdat je van een fietsende activiteit ineens een loopactiviteit zit te doen, en dus moet omschakelen? Triathlonners hebben ook zo'n probleem om na dat fietsen ineens te moeten hardlopen.
Nee gewoon vermoeide benen
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:49:16 #123
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_108559693
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Vind je dat nou slim? :P.
Langzaam tempo aangehouden om verder te kunnen gaan. Normaal loop ik even snel 3 tot 5 km met een gemiddelde snelheid van 6 minuut per kilometer. Slim is het nooit, maar ik ben wel trots.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:50:05 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108559745
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:49 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Langzaam tempo aangehouden om verder te kunnen gaan. Normaal loop ik even snel 3 tot 5 km met een gemiddelde snelheid van 6 minuut per kilometer. Slim is het nooit, maar ik ben wel trots.
Tja, ik hoop dat je het niet gaat merken.

Ik deed 2 weken geleden 10 km na een week niets te hebben gedaan en zelfs dat voelde ik al, de dagen daarna.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:51:12 #125
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108559812
Keertje flink gaan kan geen kwaad, doe je ook met een wedstrijd. Yihaa!!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:51:39 #126
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_108559838
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:50 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Tja, ik hoop dat je het niet gaat merken.

Ik deed 2 weken geleden 10 km na een week niets te hebben gedaan en zelfs dat voelde ik al, de dagen daarna.
Dat voel ik morgen ook wel, dat weet ik wel van mezelf ;) Bij m'n gemiddelde rondjes voel ik eig niets de volgende dag.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:52:52 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108559910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:51 schreef slacker_nl het volgende:
Keertje flink gaan kan geen kwaad, doe je ook met een wedstrijd. Yihaa!!
en ik was een idioot? :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:53:29 #128
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108559946
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:52 schreef Viking84 het volgende:

[..]

en ik was een idioot? :P.
Ja.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:56:05 #129
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108560110
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:49 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Morgen even kijken of je nog wel normaal uit bed kunt komen of ineen krimpt van de spierpijn.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:56:22 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108560135
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:53 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja.
Tja.

Half jaar niet en dan 10 km.
Een week niet en dan 10 km.

Hmm hmm.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:56:41 #131
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108560153
Ach, ik liep zondag ook ineens 16 en een beetje kilometer na een week ziek te zijn geweest. Ging prima :Y
F means you're fucked
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:18:20 #132
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108561452
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:57 schreef YUR het volgende:

[..]

Hee, dat wil ik inderdaad ook gaan doen.
1 keer 5 km interval, 1 keer 5 op snelheid en 1 keer duurloop (altijd 10 km of meer) op laag tempo.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:00:48 #133
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108571207
hoppa, over de 100 km :D
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 00:02:22 #134
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108571269
mên wat is dit een lekker gevoel zeg!
Dit ging 10 x beter dan maandag! :D

*O*

dope 8-)

EN een halve km verderder dan 2 weken geleden dat ik het zelfde rondje liep :)

spannende top3 op endomondo ook trouwens :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Jumparound op 01-03-2012 00:18:01 ]
Ecosia
pi_108572336
vanavond voor het eerst in weken weer gelopen. Had laatste weken geschaatst en gefietst. Ging verbazingwekkend goed. Lesje 16 gelopen. Mn hardlooptempo ligt goed, 11 km/u. Geen last van mn schenen meer!
  donderdag 1 maart 2012 @ 02:52:18 #136
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108574479
quote:

Ik wacht al de hele week op pakketjes. Dingen besteld op vrijdag, zaterdag binnen en op dinsdag (verwachtte het maandag). Zaterdag besteld, yes yes, dinsdag binnen? Nee, dan woensdag, nee hoor komt het morgen binnen. Feh!

Ik snap je dus.
  donderdag 1 maart 2012 @ 06:54:44 #137
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108574994
Jee, ik ben de 100 km ook gepasseerd *). Het ging wel bagger trouwens, was niet vooruit te branden :'). Maar geen pijntjes verder.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 07:52:15 #138
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_108575256
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:20 schreef Niara het volgende:
Kijk daar doe je het toch voor, lekker van de natuur genieten als je aan het hardlopen bent :D
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:05:14 #139
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_108575341
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:52 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Kijk daar doe je het toch voor, lekker van de natuur genieten als je aan het hardlopen bent :D
hier is het nagenoeg alleen maar koetjes, koetjes en koetjes
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 08:05:30 #140
155227 crew  Guppy
dus
pi_108575344
Gisteren weer gelopen :) ging lekker, weer een klein stukje verder (les 9 van Evy).
Ook heb ik me gisteren ingeschreven voor Start to Run hier in de buurt. Kijken wat ik daar voor dingen kan leren.

En ik heb m'n schoenen in mn tas gestopt. Als ik zin heb, en m'n rekening het toelaat, ga ik na m'n werk even langs de Runners World. Kijken of deze schoenen wel goed voor me zijn.

Want na m'n vorige blessure wil ik toch niet nog een keer zoiets krijgen, dus dat moet even uitgesloten worden. Ik vind lopen veel te leuk om het niet te doen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:16:50 #141
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_108575425
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:56 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Morgen even kijken of je nog wel normaal uit bed kunt komen of ineen krimpt van de spierpijn.
Het viel me allemaal reuze mee vanochtend. Had weinig moeite om m'n bed uit te komen. Wel vermoeide benen en wat spierpijn her en der, maar het valt me reuze mee. Kan gewoon lopen en autorijden etc. :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:22:26 #142
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108575465
Gisteren weer gelopen, maar nu weer veel last van mijn linkerkuit.. Met mijn vorige schoenen (Brooks) kreeg ik uiteindelijk last van mijn enkels,schenen en achilles... Nu heb ik nieuwe schoenen (Saucony Hurricane 14) en die klachten zijn weg, maar nu heb ik dus last van mijn kuit... :-(

Ik denk zelf dat dit door het verschil van 12 naar 8 mm offset komt. Ik land nu meer op midden en voervoet...Zou het komen dat ik daardoor mijn kuiten meer belast?
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:30:24 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108575536
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:22 schreef locutus51 het volgende:
Gisteren weer gelopen, maar nu weer veel last van mijn linkerkuit.. Met mijn vorige schoenen (Brooks) kreeg ik uiteindelijk last van mijn enkels,schenen en achilles... Nu heb ik nieuwe schoenen (Saucony Hurricane 14) en die klachten zijn weg, maar nu heb ik dus last van mijn kuit... :-(

Ik denk zelf dat dit door het verschil van 12 naar 8 mm offset komt. Ik land nu meer op midden en voervoet...Zou het komen dat ik daardoor mijn kuiten meer belast?
dat lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk. Waar heb je precies last van? Spierpijn? Misschien is het eem idee om wat rustiger op tr bouwen? Zijn het ook natural running schoenen trouwens?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:38:56 #144
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108575605
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:30 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk. Waar heb je precies last van? Spierpijn? Misschien is het eem idee om wat rustiger op tr bouwen? Zijn het ook natural running schoenen trouwens?
Het voelt als kramp/spierpijn ....het kwam langzaam opzetten tijdens het hardlopen... het werd net niet erg genoeg dat ik niet kon lopen. Ik voel het nu nog steeds (met name tijdens het lopen) en de plek is ook gevoelig wanneer ik er op druk.

Het zijn geen natural running schoenen.. het zijn schoenen ter voorkoming van overpronatie en voor mensen die last hebben van zware botten ;-)

Rustiger aan doe ik al... mijn training teruggebracht van 3/4 naar 2 met daarnaast wat fietsen voor actieve rust van de spieren en versnelling van herstel.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:34:12 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108576420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:22 schreef locutus51 het volgende:

Euh, ja. Daarmee belast je je kuiten meer. Die gaan nu als een soort van veer werken..
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:37:04 #146
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108576474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:34 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Euh, ja. Daarmee belast je je kuiten meer. Die gaan nu als een soort van veer werken..
Nu maar hopen dat de spierpijn/kramp een vorm van gewenning is en dat het geen echte blessure gaat worden.
Weer een extra reden om naar compressiekousen te gaan kijken denk ik...
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:45:12 #147
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108576615
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:37 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Nu maar hopen dat de spierpijn/kramp een vorm van gewenning is en dat het geen echte blessure gaat worden.
Weer een extra reden om naar compressiekousen te gaan kijken denk ik...
kan je dat niet beter in overleg met een fysio doen?

Hmm, mijn route voor morgenavond (als ik er aan toe kom :) )
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5323373
Ecosia
pi_108576693
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef Jumparound het volgende:

Hmm, mijn route voor morgenavond (als ik er aan toe kom :) )
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5323373
dat kan leuker in jouw omgeving
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:50:14 #149
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108576712
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:48 schreef computergirl het volgende:

[..]

dat kan leuker in jouw omgeving
zeker, maar het is ook een uitdaging om van ergens naar ergens anders te lopen :)
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:50:26 #150
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108576717
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef Jumparound het volgende:

[..]

kan je dat niet beter in overleg met een fysio doen?

Waarom zou ik voor compressie(sport)kousen gaan overleggen met een fysio? De aanschaf hiervan speelde al door mijn hoofd voordat ik last kreeg van mijn kuit. Met name het versnelde herstel en de blessure preventie is voor mijn een reden geweest om mogelijk deze kousen aan te schaffen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 09:57:06 #151
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108576833
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:50 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Waarom zou ik voor compressie(sport)kousen gaan overleggen met een fysio? De aanschaf hiervan speelde al door mijn hoofd voordat ik last kreeg van mijn kuit. Met name het versnelde herstel en de blessure preventie is voor mijn een reden geweest om mogelijk deze kousen aan te schaffen.
Misschien om te bepalen of het niet echt een blessure in de dop is :) Als je nu maatregelen treft die verkeerd uitpakken zit je straks met een groter probleem...
Het is maar een tip hoor... (ik ben blij dat ik het advies opvolgde om met zere schenen naar de fysio te gaan. Die vertelde dat ik in een begin stadium van shinsplint zat. En ja, ik kreeg ook compressiekousen, maar ook behandeling en een opbouwprogramma).
Ecosia
pi_108577021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:50 schreef Jumparound het volgende:

[..]

zeker, maar het is ook een uitdaging om van ergens naar ergens anders te lopen :)
maar die lange rechte weg naar hollandse rading lijkt me saai
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:11:00 #153
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108577127
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Misschien om te bepalen of het niet echt een blessure in de dop is :) Als je nu maatregelen treft die verkeerd uitpakken zit je straks met een groter probleem...
Het is maar een tip hoor... (ik ben blij dat ik het advies opvolgde om met zere schenen naar de fysio te gaan. Die vertelde dat ik in een begin stadium van shinsplint zat. En ja, ik kreeg ook compressiekousen, maar ook behandeling en een opbouwprogramma).
Bedankt voor de tip, het was vanuit mij dan ook een oprechte vraag en geen "ik weet het beter" opmerking....

Ook ik had eerst last van zere schenen... wat ook een begin stadium van shinsplint was....daarom heb ik nu andere schoenen, en ik heb geen last meer. (dit was niet op advies van een fysio, maar mijn trainer).

De kousen zijn voor mij met name voor de preventie tijdens het lopen en hersteltrainingen op de fiets. Een bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat het mijn kuit issue oplost/verminderd. Mocht dit niet het geval zijn, dan reken maar dat ik z.s.m. bij de fysio sta...

Ondertussen doe ik al versterkende oefeningen (al sinds mijn schenen) en ben ik al minder gaan trainen (korter, langzamer en minder vaak)
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:18:33 #154
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108577253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:06 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar die lange rechte weg naar hollandse rading lijkt me saai
klopt, maarja... wil wel eens wat anders zien dan mijn vaste rondjes... en nu kan ik ergens met de trein heen en terug lopen :)
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:21:46 #155
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108577349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:11 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, het was vanuit mij dan ook een oprechte vraag en geen "ik weet het beter" opmerking....

Ook ik had eerst last van zere schenen... wat ook een begin stadium van shinsplint was....daarom heb ik nu andere schoenen, en ik heb geen last meer. (dit was niet op advies van een fysio, maar mijn trainer).

De kousen zijn voor mij met name voor de preventie tijdens het lopen en hersteltrainingen op de fiets. Een bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat het mijn kuit issue oplost/verminderd. Mocht dit niet het geval zijn, dan reken maar dat ik z.s.m. bij de fysio sta...

Ondertussen doe ik al versterkende oefeningen (al sinds mijn schenen) en ben ik al minder gaan trainen (korter, langzamer en minder vaak)
Oke, dan klinkt het inderdaad als een weloverwogen keuze. Veel succes met lopen, en ik hoop dat je snel van de pijn in je kuit af bent :)
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:24:13 #156
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_108577409
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Oke, dan klinkt het inderdaad als een weloverwogen keuze. Veel succes met lopen, en ik hoop dat je snel van de pijn in je kuit af bent :)
Bedankt.... welke compressiekousen heb jij trouwens?
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:46:16 #157
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108577975
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:24 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Bedankt.... welke compressiekousen heb jij trouwens?
dat is al weer 3 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer... Weet nog wel dat ik het fokking irritant vond zitten ;-)
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:48:58 #158
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_108578065
Zo, gisteren ging het voor het eerst na ziekte weer 'een beetje' 7 km in 40 min @ 93KG, ik ben het kantelpunt weer voorbij, beetje afvallen en rustig aan weer naar de 11 in het uur.

Mountainbike gaat ook weer vaker gebeuren, zeker als de klok weer vooruit gaat.
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:49:41 #159
38396 mazaru
pi_108578084
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:20 schreef Niara het volgende:
Gefeliciteerd Joooo-pi!

Ik ben vandaag eens ergens anders gaan lopen: in een echt bos.
Het viel toch wel een beetje tegen door al die heuvels.
Ik een dode vos :'(
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:49:18 #160
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108584524
Cool, ik kan mogelijk de Garmin 205 van iemand overnemen. Nog even afwachten of het idd dat type is en dan doe ik het. Kan niet wachten om met GPS te rennen :').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:58:47 #161
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108584781
weet iemand hoe je de hearthrate data uit nike plus kan krijgen?
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:29:26 #162
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108585701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:58 schreef Jumparound het volgende:
weet iemand hoe je de hearthrate data uit nike plus kan krijgen?
De enige tool die ik ken die iets kan met Nike+, is EagerFeet.
EagerFeet.org
Ik weet niet wat er eventueel in de GPX zit, alleen de GPS-coordinaten en tijden. Volgens mij zit de HRM-data alleen in gecombineerde TCX-bestanden.

Als je een Mac hebt zou je TrailRunner eens kunnen proberen. De site geeft niet een heel duidelijk antwoord.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:19:20 #163
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108587262
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Fallen het volgende:

[..]

EagerFeet.org
Ik weet niet wat er eventueel in de GPX zit, alleen de GPS-coordinaten en tijden. Volgens mij zit de HRM-data alleen in gecombineerde TCX-bestanden.

Als je een Mac hebt zou je TrailRunner eens kunnen proberen. De site geeft niet een heel duidelijk antwoord.
jammer, kan ik weer een ding de vuilisbak pleuren...
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:21:25 #164
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108587326
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:

[..]

jammer, kan ik weer een ding de vuilisbak pleuren...
Mwah, zeker weten doe ik het ook niet. Maar het lijkt er op alsof het allemaal gesloten is.
Overigens verandert binnenkort de Nike+ site, dus wellicht dat ze zelf met wat export mogelijkheden komen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:29:46 #165
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108587630
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:21 schreef Fallen het volgende:

[..]

Mwah, zeker weten doe ik het ook niet. Maar het lijkt er op alsof het allemaal gesloten is.
Overigens verandert binnenkort de Nike+ site, dus wellicht dat ze zelf met wat export mogelijkheden komen.
die exportmogelijkheden waren er juist "vroeger" dat is na een jaartje helemaal dichtgetimmerd...
Maar ik denk dat ze veel mensen kwijtraken aan Endomondo, Runkeeper etc... Dus ze zullen misschien weer wat meer open worden...
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:32:31 #166
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108589935
hmm, die heartrate data zit in een xml file op je ipod...

Kan iemand mij voorzien van een hoe een polar file eruit ziet qua inhoud?

uit een oude file...

1
2
3
4
- <extendedDataList>
  <extendedData dataType="distance" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">0.0260, 0.0570, 0.0849, 0.1159, 0.1473, 0.1801, 0.2102, 0.2432, 0.2761, 0.3088, 0.3377, 0.3601, 0.4016, 0.4216, 0.4641, 0.4928, 0.5294, 0.5630, 0.5952, 0.6303, 0.6665, 0.7039, 0.7375, 0.7700, 0.7913, 0.8439, 0.8697, 0.9122, 0.9481, 0.9800, 1.0093, 1.0526, 1.0769, 1.1187, 1.1531, 1.1871, 1.2213, 1.2504, 1.2853, 1.3187, 1.3492, 1.3690, 1.4158, 1.4433, 1.4833, 1.5120, 1.5442, 1.5758, 1.6083, 1.6179, 1.6633, 1.7019, 1.7347, 1.7645, 1.7944, 1.8299, 1.8617, 1.8845, 1.9223, 1.9550, 1.9885, 2.0182, 2.0513, 2.0850, 2.1189, 2.1484, 2.1803, 2.2128, 2.2442, 2.2733, 2.3060, 2.3385, 2.3712, 2.3992, 2.4190, 2.4645, 2.4979, 2.5244, 2.5597, 2.5917, 2.6243, 2.6527, 2.6841, 2.7154, 2.7470, 2.7762, 2.8096, 2.8426, 2.8746, 2.9024, 2.9311, 2.9667, 2.9983, 3.0282, 3.0594, 3.0921, 3.1244, 3.1540, 3.1870, 3.2194, 3.2524, 3.2813, 3.3132, 3.3455, 3.3780, 3.4079, 3.4406, 3.4744, 3.5081, 3.5379, 3.5715, 3.5938, 3.6358, 3.6653, 3.6843, 3.7276, 3.7621, 3.7911, 3.8228, 3.8546, 3.8874, 3.9175, 3.9512, 3.9847, 4.0140, 4.0462, 4.0800, 4.1123, 4.1421, 4.1751, 4.2074, 4.2406, 4.2702, 4.3034, 4.3299, 4.3685, 4.3987, 4.4286, 4.4484, 4.4921, 4.5313, 4.5535, 4.5919, 4.6243, 4.6477, 4.6836, 4.7209, 4.7513, 4.7756, 4.8199, 4.8396, 4.8779, 4.9188, 4.9493, 4.9796</extendedData> 
  <extendedData dataType="speed" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">10.6802, 11.3236, 10.9711, 10.5208, 11.3692, 11.6032, 11.7482, 11.6995, 11.2783, 12.2590, 10.9286, 11.3236, 11.3692, 11.3692, 11.4153, 11.3236, 11.7482, 12.1012, 12.3125, 12.5314, 12.9338, 13.0536, 12.9338, 12.6438, 12.5874, 12.4210, 12.3665, 12.5874, 12.6438, 12.6438, 12.7008, 12.3665, 12.3125, 12.1533, 12.1533, 11.8469, 11.6995, 11.6995, 11.7482, 12.0494, 11.9473, 11.4153, 12.2590, 11.7482, 11.4617, 11.2333, 10.7208, 11.1445, 11.2783, 0.0000, 11.1445, 11.1445, 11.5085, 11.6511, 11.5556, 11.2783, 11.4617, 10.9286, 10.9711, 11.6511, 11.7974, 11.5556, 11.6032, 11.9982, 11.7974, 11.4617, 10.8864, 11.0139, 11.1445, 11.1007, 11.8969, 11.3692, 11.0139, 11.3692, 11.2333, 11.6032, 11.6032, 11.5556, 11.2783, 11.2333, 11.3236, 10.8864, 10.7208, 11.1007, 10.9286, 11.6032, 11.6995, 11.4153, 11.1007, 11.2783, 10.9286, 11.2333, 11.4617, 11.3692, 11.1445, 11.5556, 11.3236, 11.6995, 11.5085, 11.5556, 11.1007, 11.4617, 11.0571, 11.6032, 11.1888, 11.6511, 11.8469, 11.8969, 11.6511, 11.6032, 11.6511, 11.1445, 11.2333, 11.5085, 11.6032, 11.6511, 11.2783, 10.9711, 10.9711, 11.4617, 11.7974, 11.7482, 12.1012, 11.7974, 11.4153, 11.5085, 11.6995, 11.2333, 11.5085, 11.6995, 11.2333, 11.7974, 11.5085, 11.5556, 11.5556, 11.3692, 11.6511, 11.6995, 0.0000, 11.6511, 11.4153, 11.4153, 11.1888, 11.4617, 11.4617, 11.9473, 12.0494, 11.8969, 11.8969, 12.2059, 11.7482, 11.4153, 12.1012, 11.7482, 11.7482</extendedData> 
  <extendedData dataType="heartRate" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">118, 129, 134, 140, 147, 150, 155, 159, 162, 163, 163, 164, 165, 166, 0, 164, 0, 0, 168, 0, 172, 173, 0, 176, 177, 0, 177, 0, 179, 0, 180, 180, 181, 182, 182, 0, 183, 0, 184, 0, 184, 184, 0, 184, 184, 184, 0, 183, 0, 184, 183, 182, 181, 0, 181, 181, 0, 181, 0, 181, 182, 182, 182, 183, 183, 184, 183, 182, 182, 183, 184, 184, 184, 184, 183, 184, 0, 184, 184, 184, 184, 185, 184, 184, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 186, 186, 186, 187, 186, 187, 187, 187, 187, 187, 187, 186, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 184, 182, 0, 184, 185, 185, 184, 183, 183, 183, 184, 184, 185, 185, 185, 185, 186, 185, 185, 186, 0, 186, 0, 186, 186, 0, 186, 186, 185, 186, 186, 0, 185, 186, 0, 0, 186, 186, 188, 188, 187, 0, 0, 188</extendedData> 
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 16:50:11 #167
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108590547
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Fallen het volgende:

[..]

EagerFeet.org

In de GPX van Endomondo zitten gewoon je hearbeat shizzle.

1
2
3
4
5
6
7
8
      <trkpt lat="52.398773" lon="5.260194">
        <time>2012-02-28T11:55:19Z</time>
        <extensions>
          <gpxtpx:TrackPointExtension>
            <gpxtpx:hr>157</gpxtpx:hr>
          </gpxtpx:TrackPointExtension>
        </extensions>
      </trkpt>
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:02:47 #168
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108591001
Heb altijd begrepen dat 2 dagen achter elkaar niet zo handig is, daarom vandaag maar een uur gewandeld ipv hardgelopen. Wilde er toch even uit na een hele dag achter mn laptoppie :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:04:30 #169
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108591063
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Jumparound het volgende:

[..]

die exportmogelijkheden waren er juist "vroeger" dat is na een jaartje helemaal dichtgetimmerd...
Maar ik denk dat ze veel mensen kwijtraken aan Endomondo, Runkeeper etc... Dus ze zullen misschien weer wat meer open worden...
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:50 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

In de GPX van Endomondo zitten gewoon je hearbeat shizzle.
[ code verwijderd ]

Als die HRM-data gewoon in de GPX kan zitten, dan hoop ik dat EagerFeet dat gewoon exporteert vanuit de Nike+ GPS-app.
Ik heb zelf geen HRM-spul, alleen iPhone GPS-app. Maar alle runs die ik exporteer via EagerFeet kunnen prima bij RunKeeper / Endomondo gebruikt worden, maar goed, dat is alleen locatie & snelheid.

Heb je het al geprobeerd Jumparound?
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:05:44 #170
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108591110
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:04 schreef Fallen het volgende:

[..]

[..]

Als die HRM-data gewoon in de GPX kan zitten, dan hoop ik dat EagerFeet dat gewoon exporteert vanuit de Nike+ GPS-app.
Ik heb zelf geen HRM-spul, alleen iPhone GPS-app. Maar alle runs die ik exporteer via EagerFeet kunnen prima bij RunKeeper / Endomondo gebruikt worden, maar goed, dat is alleen locatie & snelheid.

Heb je het al geprobeerd Jumparound?
Ja, maar ik gebruikte geen gps, dus komt er geen gpx uit, en dus ook geen HRM... damn....
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:06:19 #171
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108591130
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ja, maar ik gebruikte geen gps, dus komt er geen gpx uit, en dus ook geen HRM... damn....
Had ik ook met mijn Nike+ data :P. Heb je wel de app of heb je zo'n sensor, zoals ik?
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:07:59 #172
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108591182
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had ik ook met mijn Nike+ data :P. Heb je wel de app of heb je zo'n sensor, zoals ik?
sensor, anders was het wel goed gegaan ;-) Heb geen aaifoon, dus niets aan de app :)
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:09:38 #173
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108591247
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:07 schreef Jumparound het volgende:

[..]

sensor, anders was het wel goed gegaan ;-) Heb geen aaifoon, dus niets aan de app :)
Hoe kun je heart rate data hebben met een sensor? :? Heb je daar sws geen hartslagmeter voor nodig of zeg ik nu iets heel doms? :@.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:12:42 #174
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108591350
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Hoe kun je heart rate data hebben met een sensor? :? Heb je daar sws geen hartslagmeter voor nodig of zeg ik nu iets heel doms? :@.
die heb ik Nike+ compatible :') kortom, kan je dus weggooien als je geen nikeplus meer gebruikt
Ecosia
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:21:33 #175
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108591724
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef Jumparound het volgende:

[..]

die heb ik Nike+ compatible :') kortom, kan je dus weggooien als je geen nikeplus meer gebruikt
Als ik de Polar website lees, is die Polar Wearlink+ Nike+, ook compatible met een aantal Polar horloges. Helemaal weggegooid geld is het dus niet...
  donderdag 1 maart 2012 @ 17:31:29 #176
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108592086
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 17:21 schreef Fallen het volgende:

[..]

Als ik de Polar website lees, is die Polar Wearlink+ Nike+, ook compatible met een aantal Polar horloges. Helemaal weggegooid geld is het dus niet...
euhm, nee. Niet als ik een horloge koop nee :)
Ecosia
pi_108593374
:% weer 5km eruit geperst. Ging verre van vanzelf, was benauwd buiten, maar wel weer gelopen *O*
Ja doei.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:15:10 #178
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108593564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
:% weer 5km eruit geperst. Ging verre van vanzelf, was benauwd buiten, maar wel weer gelopen *O*
Het ging hier ook niet optimaal, wel erg constant gelopen (enige positieve ook).
pi_108593669
Constant is belangrijk! Heb gelukkig wel de 10km/uur aan weten te houden, maar man man man... de laatste km ging echt puur op wilskracht. Klote is dat. Vorige keer 6km en had er nog wel wat bij gekund :')

Wel stom. We waren vandaag gaan rennen omdat er wrsch geen spinningplek vrij zou komen. Net terug, gaat de telefoon "ja, twee plekken vrij!" :')

Iets in mij zegt: boh, ik wil! Maar dat lijkt me niet verstandig :@
Ja doei.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:47:24 #180
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108594865
Net een paar nike free run +2 gekocht :D. Ga ze volgende week uitproberen. Eerst even in huis dragen enzo, heel rustig opbouwen. Ze vertelden niets wat ik niet al wist dus we zullen zien :)
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:53:35 #181
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108595122
Mmm twijfel of ik de CPC gewoon maar zal lopen..lastig..
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:54:21 #182
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108595155
Gewoon doen, desnoods loop je 'm in een uur.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 19:29:41 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_108596740
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef GotC het volgende:
Kom je bij mij lopen, ik ben ook niet top-fit O+ welk nummer heb jij?
pi_108597311
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef GotC het volgende:
Wanneer is het? Ik zou maar rustig aan doen iig, je bent pas net weer begonnen toch?
pi_108597417
Vandaag dit jack ontvangen:

Waterdicht enzo, leek me wel handig (loop nu altijd gewoon in een vest maar dat wordt een beetje te warm nu). Ik ben er vandaag meteen mee gaan lopen 8-) .
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:45:20 #186
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108597475
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Welk nummer heb jij?
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:49:22 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108597667

Mine! O+
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:59:21 #188
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108598177
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

82 8-)

Ik twijfel wel..precies omdat ik net begonnen ben weer. Mja, kan er allicht een lesje Evy van maken :+
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:59:46 #189
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108598201
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Welk nummer heb jij?
Welk nummer heb jij?
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:06:28 #190
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108598586
132
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:07:19 #191
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108598638
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:06 schreef slacker_nl het volgende:
132
Ha, ik was sneller :P
Incl voornaam O+
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:07:46 #192
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108598667
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Incl voornaam O+
En bij mij zelfs inclusief umlaut! Uniek!
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:08:27 #193
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108598714
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:07 schreef GotC het volgende:

[..]

Incl voornaam O+
Volgens mij heb ik me ingeschreven nadat jij had gepost en toen gingen we praten en doen en toen dus naja. Nu is het nog maar onduidelijk of je 'm uberhaupt gaat lopen.

Ik zie het morgen, dan ben ik op m'n "postadres" aanwezig.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:09:57 #194
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108598799
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik me ingeschreven nadat jij had gepost en toen gingen we praten en doen en toen dus naja. Nu is het nog maar onduidelijk of je 'm uberhaupt gaat lopen.

Ik zie het morgen, dan ben ik op m'n "postadres" aanwezig.
Weet ik :)

Meh, nog ff over twijfelen
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:12:00 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_108598908
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef GotC het volgende:

[..]

82 8-)

Ik twijfel wel..precies omdat ik net begonnen ben weer. Mja, kan er allicht een lesje Evy van maken :+
*O*

donderdag 1 maart 2012 @ 20:12:41 #196
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108598934
Opeenvolgende nummers alert!
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:14:09 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_108599008
Jaa! Maar slacker loopt een andere afstand, dus echt opeenvolgend is het ook weer niet denk ik
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:14:17 #198
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108599015
Fuck it, ik ga gewoon *O* zoals yur net tegen me zei, ga gewoon nog paar keer lopen en dan komt t wel goed. Gewoon chill iig :Y
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:14:40 #199
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108599031
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Jaa! Maar slacker loopt een andere afstand, dus echt opeenvolgend is het ook weer niet denk ik
Ook 5 km hoor :D
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:15:51 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_108599081
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:14 schreef GotC het volgende:

[..]

Ook 5 km hoor :D
Echt? Ik dacht dat zij verder liep :D
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:19:44 #201
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108599265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat zij verder liep :D
Loopt hij ook ;)
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:31:54 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_108599886
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Loopt hij ook ;)
Huh, nou snap ik het niet meer ;(

slacker_nl is een man?!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:34:29 #203
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108600039
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Loopt hij ook ;)
Slacker is toch een zij? :?.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:41:23 #204
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108600368
Op en top vrouw. Met mooie lange bruine haren.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:42:18 #205
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108600423
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:41 schreef slacker_nl het volgende:
niet volgens je fotoboek :N
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:43:46 #206
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108600492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:41 schreef slacker_nl het volgende:
Lekker wijffie ben je O+
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:44:00 #207
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108600505
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Huh, nou snap ik het niet meer ;(

slacker_nl is een man?!
Oh ja, my bad :o
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:45:16 #208
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108600564
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:42 schreef The_Hives het volgende:

[..]

niet volgens je fotoboek :N
Das m'n poes, vinden mannen leuk om aan te zitten.
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:46:46 #209
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108600644
Nou ik snap het nog steeds niet :P.
Ik heb slacker in zijn/haar fobo eens gevraagd of hij/zij een man of een vrouw was, vanwege de niet zo vrouwelijke nick, in mijn opinie (wat overigens wederzijds was :'))
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:47:05 #210
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_108600659
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:45 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Das m'n poes, vinden mannen leuk om aan te zitten.
liever iets meer getrimd
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:48:19 #211
155227 crew  Guppy
dus
pi_108600720
En welke afstand loop je dan slacker? ;) Ook 5km?
pi_108600803
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 19:15 schreef Don_Vanelli het volgende:
Mijn challenge gaat nog lastig worden, daar ik gisteren mijn kuit heb gebroken :(
heb inmiddels weer 2.3 km gelopen in een whopping 39 minuten

ik moet nog hard aan de bak om mijn target te halen :')
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:49:45 #213
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108600825
De 5km. Over 12 weken ga ik in Delft denk ik de 10 lopen (golden tenloop).
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:50:11 #214
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108600853
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef Don_Vanelli het volgende:

[..]

heb inmiddels weer 2.3 km gelopen in een whopping 39 minuten

ik moet nog hard aan de bak om mijn target te halen :')
Volgens mij is een gebroken kuit wel een legitieme reden om je target wat bij te stellen :Y
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:50:34 #215
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108600871
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga 2 weken na de CPC de 10km in Naaldwijk lopen denk ik
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:52:13 #216
155227 crew  Guppy
dus
pi_108600956
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef slacker_nl het volgende:
Ooh, dan ben ik daarmee in de war denk ik. Wel cool dat we opeenvolgende nummers hebben dan :D
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:52:45 #217
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108600984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ooh, dan ben ik daarmee in de war denk ik. Wel cool dat we opeenvolgende nummers hebben dan :D
Blijven jullie mij ook nog aanmoedigen?
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:54:00 #218
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:52 schreef YUR het volgende:

[..]

Blijven jullie mij ook nog aanmoedigen?
Als m'n vriend t nog niet zat is wel :) hoe laat start jij?
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:55:03 #219
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601106
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Als m'n vriend t nog niet zat is wel :) hoe laat start jij?
Pas om 14.40 ...
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:55:29 #220
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601132
Hoe laat start de 5km eigenlijk? 13 uur toch?
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 20:56:21 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
11:30 uur! Zie het mailtje van vandaag! Niet te laat komen hoor!
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:56:28 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601191
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
Nee, om 11.30 al
F means you're fucked
pi_108601229
Ik heb even wat advies nodig.

Ik moet deze week nog 2 keer rennen (eigenlijk 3 keer maar met 2 keer red ik het ook wel). Gisteren heb ik gerend met school en vandaag moet ik rennen. De pijn in mn enkels was gisteren volop aanwezig en dat zal morgen ook het geval zijn.
Maar ik moet wel nog los van school 2 keer rennen.
Wat kan ik het beste doen?
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:57:42 #224
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601246
Ja, dat mailtje heb ik met een half oog gelezen (was niet echt wakker vandaag). 11:30 alweer. Pffff, VROEG!! Zet het gelijk in m'n agenda
  donderdag 1 maart 2012 @ 20:58:29 #225
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601278
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:57 schreef datisstom het volgende:
Ik heb even wat advies nodig.

Ik moet deze week nog 2 keer rennen (eigenlijk 3 keer maar met 2 keer red ik het ook wel). Gisteren heb ik gerend met school en vandaag moet ik rennen. De pijn in mn enkels was gisteren volop aanwezig en dat zal morgen ook het geval zijn.
Maar ik moet wel nog los van school 2 keer rennen.
Wat kan ik het beste doen?
Over wat voor een tijdsbestek hebben we het? Maw, welke dagen praten we over, wanneer ren je met school und so weiter.

Wat overigens helpt (zo werk ik iig). Pak Google calendar, schrijf je loopsessies erin en ga schuiven met de dagen om te kijken hoe je max rust kan pakken enzo. Dan wijst je planning zich vanzelf. En begin bij het einde werk naar de start toe.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:01:24 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
Ja, dat mailtje heb ik met een half oog gelezen (was niet echt wakker vandaag). 11:30 alweer. Pffff, VROEG!! Zet het gelijk in m'n agenda
Ik vond t ook jammer, want ik moet vanuit Arnhem komen :') maar komt goed!
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:03:55 #227
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601554
Ik moet nu om... 8 uur vertrekken ofzo.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:04:36 #228
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601591
Wij hoeven maar een paar haltes met de tram O-)
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:05:05 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
Ik moet nu om... 8 uur vertrekken ofzo.
Waar kom jij vandaan dan? Ik neem de trein van 9 uur, dus op zich valt t nog wel mee dus :+
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:05:11 #230
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601626
Dat heb ik met de halve van amsterdam. Das 10 minuten metro.. of de fiets. Goede warming up :P

(voor dat je in de war raakt, ik ga deze maand naar Amsterdam verhuizen, woon nu in Almere).
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:05:24 #231
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601635
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waar kom jij vandaan dan? Ik neem de trein van 9 uur, dus op zich valt t nog wel mee dus :+
Almere.
pi_108601661
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:58 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Over wat voor een tijdsbestek hebben we het? Maw, welke dagen praten we over, wanneer ren je met school und so weiter.

Wat overigens helpt (zo werk ik iig). Pak Google calendar, schrijf je loopsessies erin en ga schuiven met de dagen om te kijken hoe je max rust kan pakken enzo. Dan wijst je planning zich vanzelf. En begin bij het einde werk naar de start toe.
Dat is nooit hetzelfde. Deze week is het dus woensdag en donderdag met school. Maar ik heb deze week nog niet gerend dus moet nog 2 keer rennen met Evy en morgen met school. Ik verga van de pijn in m'n enkels dus hoe moet ik dit aanpakken?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:20 #233
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef slacker_nl het volgende:
Dat heb ik met de halve van amsterdam. Das 10 minuten metro.. of de fiets. Goede warming up :P
Nja...warming up zal ik op t Malieveld moeten doen, aangezien GotC (en jullie) al om 11.30 starten, en ik om 14.40. Ik hoop maar dat t weer een beetje ok is, want om nou al die tijd in slecht weer te moeten wachten...
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:24 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601691
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Almere.
Dat dat nog zo'n reistijd is dan!
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:28 #235
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601700
Zoveel mogelijk rust nemen. Ik zou met pijn in m'n enkels zelfs niet voor school rennen. Fuck de leerkracht.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:06:43 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601712
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef datisstom het volgende:

[..]

Dat is nooit hetzelfde. Deze week is het dus woensdag en donderdag met school. Maar ik heb deze week nog niet gerend dus moet nog 2 keer rennen met Evy en morgen met school. Ik verga van de pijn in m'n enkels dus hoe moet ik dit aanpakken?
Ik zou serieus niet rennen
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:07:26 #237
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601748
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ik zou niet gaan rennen tot die pijn weg is! Je maakt meer kapot dan je lief is
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:07:44 #238
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601762
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat dat nog zo'n reistijd is dan!
Ja, al rijdt er tegenwoordig een intercity rechtstreeks naar DH bedenk ik me net. Maar het was 2 uur reizen (m'n werkgever verhuisde naar DH).
pi_108601783
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:06 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik zou serieus niet rennen
Voor school niet zoals Slacker zegt en dan wel met Evy?
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:08:30 #240
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108601814
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef datisstom het volgende:

[..]

Helemaal niet, totdat de pijn in je enkels weg is. Je kunt serieuze schade oplopen als je doorzet
F means you're fucked
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:08:47 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:07 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ja, al rijdt er tegenwoordig een intercity rechtstreeks naar DH bedenk ik me net. Maar het was 2 uur reizen (m'n werkgever verhuisde naar DH).
Pfff, vanuit Arnhem is het maar anderhalf uur en voor m'n gevoel is dat veel verder weg van den haag dan Almere
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:09:00 #242
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601845
quote:

[..]

Helemaal niet, ga naar een sportarts toe en/of fysio en ga werken aan de klachten. Of een podoloog (voetdokter). Fix je enkels eerst voordat je verder gaat.
pi_108601884
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik zou niet gaan rennen tot die pijn weg is! Je maakt meer kapot dan je lief is
Uhu, maar ik heb al 2 weken uitgerust en toen was de pijn binnen een paar dagen weer terug. En ik heb nog maar een paar weken tot ik de Venloop móét lopen.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:09:44 #244
155227 crew  Guppy
dus
pi_108601893
quote:

[..]

Nee, helemaal niet. Of wil je stressfracturen oplopen? Dan ben je nog veel langer uitgeschakeld
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:10:25 #245
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108601942
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Pfff, vanuit Arnhem is het maar anderhalf uur en voor m'n gevoel is dat veel verder weg van den haag dan Almere
Arnhem utrecht is 30 minuten, utrecht almere is 40. En volgens mij rijd jij over utrecht. Ik rijd over amsterdam, das al 30 minuten en amsterdam DH is 1 uur. Met overstappen enzo was het kut, dus nu is het hopelijk iets sneller.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:11:45 #246
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108602019
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:09 schreef datisstom het volgende:

[..]

Uhu, maar ik heb al 2 weken uitgerust en toen was de pijn binnen een paar dagen weer terug. En ik heb nog maar een paar weken tot ik de Venloop móét lopen.
Je móét nix...
F means you're fucked
pi_108602070
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Je móét nix...
Jawel, moet van school. }:|
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:13:57 #248
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108602106
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:12 schreef datisstom het volgende:

[..]

Als een fysio of dokter zegt dat je niet kan/mag lopen, lijkt het me sterk dat je móét.

Zorg voor jezelf
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:14:13 #249
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108602125
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:12 schreef datisstom het volgende:

[..]

Onzin, je kan makkelijk niet lopen als je een gegronde reden hebt. En anders start je en val je uit. Wat willen ze doen? Je dwingen je enkels naar de klote te helpen?
pi_108602190
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Onzin, je kan makkelijk niet lopen als je een gegronde reden hebt. En anders start je en val je uit. Wat willen ze doen? Je dwingen je enkels naar de klote te helpen?
Je kent mn klas niet, ik moet en zal die loop lopen.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:15:35 #251
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108602207
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:15 schreef datisstom het volgende:

[..]

Eigenwijze drol...dan moet je het zelf weten
F means you're fucked
pi_108602221
Maar ik zal een keer naar de fysio gaan en dan kijken wat die zegt.
pi_108602281
Als die zegt dat ik niet moet lopen en daarvoor ook een papiertje geeft dan is het goed. :+
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:17:49 #254
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108602328
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:15 schreef datisstom het volgende:

[..]

Ik ken je klas inderdaad niet. Ik weet echter wel dat ik twee sporten beoefende toen ik op de middelbare school zat en niet meedeed met gym als dat betekende dat een blessure erger werd. Have it your way.

Mijn tip: ZO-VEEL MO-GE-LIJK RUST!!! RUST. Dus

ma/di/wo/do/vr/za/zo
ren/rust/ren/rust/ren/rust/rust

Voila.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:19:30 #255
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108602421
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:17 schreef datisstom het volgende:
Als die zegt dat ik niet moet lopen en daarvoor ook een papiertje geeft dan is het goed. :+
Ja, want stel je voor dat je gewoon zelf durft te zeggen dat het niet kan ivm pijn. Levensles: Stand up for yourself.
pi_108602463
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja, want stel je voor dat je gewoon zelf durft te zeggen dat het niet kan ivm pijn. Levensles: Stand up for yourself.
GYMLERAREN ZEGGEN DAN DAT JE HET RUSTIG AAN MOET DOEN.

Maar ik ga jullie advies opvolgen en ga een keer naar de fysio.
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:23:05 #257
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_108602607
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef datisstom het volgende:

[..]

GYMLERAREN ZEGGEN DAN DAT JE HET RUSTIG AAN MOET DOEN.

Maar ik ga jullie advies opvolgen en ga een keer naar de fysio.

Tsja, stand up for yourself, nogmaals.
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:25:26 #258
155227 crew  Guppy
dus
pi_108602761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Arnhem utrecht is 30 minuten, utrecht almere is 40. En volgens mij rijd jij over utrecht. Ik rijd over amsterdam, das al 30 minuten en amsterdam DH is 1 uur. Met overstappen enzo was het kut, dus nu is het hopelijk iets sneller.
Ik ga inderdaad via Utrecht. Ik heb een abonnement voor Arnhem - Utrecht, dus dat komt wel mooi uit :)
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:26:35 #259
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108602838
Trouwens, wat dachten we van een pastaparty op zaterdag bij Yur en GotC. Hoeven we ook niet zo vroeg ons nest uit :P
pi_108602963
Vanavond ook maar weer eens een rondje gedaan. Ging weg met de gedachte max 5 km te doen, maar werden er uiteindelijk 7,3 :) Wel wat langzamer (totaal 45 min.) maar goed dat mag de pret niet drukken.
Deze week zal het lopen er wel niet meer van komen dus maandag weer uitgerust beginnen :)
  Moderator donderdag 1 maart 2012 @ 21:29:24 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_108602991
Ik heb m'n pyjama al bijna aan :+
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:30:27 #262
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108603058
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:26 schreef slacker_nl het volgende:
Trouwens, wat dachten we van een pastaparty op zaterdag bij Yur en GotC. Hoeven we ook niet zo vroeg ons nest uit :P
:D
F means you're fucked
  donderdag 1 maart 2012 @ 21:33:09 #263
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_108603222
Met ze allen in een grote groep effe een 5km rondje maken!
Verbaasd schuiven buren de gordijnen opzij om te zien wat voor commotie daar wel niet plaatsvindt, om vervolgens een grote groep zeer fanatieke hardlopers voorbij te zien draven....
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:04:49 #264
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108615775
Straks voor het eerst lopen met mn horloge. Ben benieuwd of alles goed gaat :)
F means you're fucked
pi_108616565
Zorg dat je vooraan start bij de 5km bij de CPC! Eigenlijk zorg sowieso dat je vooraan staat in je vak!

Er zit namelijk redelijk in het begin een flessenhals die ervoor zorgt dat je even moet gaan lopen als je ergens achteraan start: het hoopt de boel aardig op: ben je helemaal uit je ritme -O-
Ja doei.
pi_108616689
Er zijn startvakken met de CPC hoor en in het eerste startvak moet je bewezen < 18 minuten hebben gelopen, dat halen weinigen hier vrees ik... :P

Plus de eerste 'bottleneck' is de Javastraat na een meter of 600 en die is zelfs nog aardig breed. Het parcours hebben ze aardig aangepakt de laatste keren om dit op te lossen... :)

Op de 10 kilometer en halve marathon hebben ze zelfs nog een 'bufferperiode' na de eerste 2 startgroepen.

Eerste keer dat ik 10 kilometer ga doen bij de CPC (laatste jaren telkens halve marathon), ben wel benieuwd. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:50:13 #267
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108617840
Voel een verkoudheidje opkomen... Heb gelijk maar een zut vitamine c in m'n post workout shake gegooid.
pi_108617879
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:53 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn startvakken met de CPC hoor en in het eerste startvak moet je bewezen < 18 minuten hebben gelopen, dat halen weinigen hier vrees ik... :P

Plus de eerste 'bottleneck' is de Javastraat na een meter of 600 en die is zelfs nog aardig breed. Het parcours hebben ze aardig aangepakt de laatste keren om dit op te lossen... :)

Op de 10 kilometer en halve marathon hebben ze zelfs nog een 'bufferperiode' na de eerste 2 startgroepen.

Eerste keer dat ik 10 kilometer ga doen bij de CPC (laatste jaren telkens halve marathon), ben wel benieuwd. :)
Bij de 5km waren er geen startvakken, gewoon allemaal 'in het vak gaan staan' toen ik 'm liep! Maar da's 3 jaar geleden ofzo? :)
Ja doei.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:53:19 #269
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_108617915
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef slacker_nl het volgende:
Voel een verkoudheidje opkomen... Heb gelijk maar een zut vitamine c in m'n post workout shake gegooid.
weet niet wat voor post workout shake je gebruikt maar de reguliere post workout shake's hebben al een zooi vitamine C erin zitten :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:04:10 #270
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108618160
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:04 schreef YUR het volgende:
Straks voor het eerst lopen met mn horloge. Ben benieuwd of alles goed gaat :)
spannend! Ik hoop dat de mijne maandag al komt, dan kan ik mn 10 km ermee doen. Ik heb nu al zin in mn 7,5 km van morgen :').
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:12:51 #271
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_108618387
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:53 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

weet niet wat voor post workout shake je gebruikt maar de reguliere post workout shake's hebben al een zooi vitamine C erin zitten :P
Whey, carbs, glutamine en nu ook vit c.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:47:29 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_108619377
Woensdag nog 7,14km gelopen in een uurtje. Volgens iemand op facebook was ik best traag :P Vinden jullie dat ook?
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_108619428
7km per uur vind ik niet echt snel nee :@ Zou het zelf niet 'leuk' meer vinden als dat mijn tempo zou zijn. Probeer het dan ook rond de 10km per uur te houden. Maargoed, in het SPT-hardloop-topic vinden ze 10km per uur al een 'slakkentempo', dus doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt! :)
Ja doei.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:57:19 #274
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_108619658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Woensdag nog 7,14km gelopen in een uurtje. Volgens iemand op facebook was ik best traag :P Vinden jullie dat ook?
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.
je loopt nog niet zo gek lang toch? rustig aan opbouwen ;)
ik loop zelf zo rond de 10km per uur
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:00:31 #275
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108619729
Zojuist lekker gelopen. Horloge is fijn O+

Dit is m op Garmin:
http://connect.garmin.com/activity/154105487

En dit is m geexporteerd naar Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/qYL8F1I3Ano

Inclusief wat persoonljke records *O*
F means you're fucked
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:24:40 #276
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108620455
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:00 schreef YUR het volgende:
Zojuist lekker gelopen. Horloge is fijn O+

Dit is m op Garmin:
http://connect.garmin.com/activity/154105487

En dit is m geexporteerd naar Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/qYL8F1I3Ano

Inclusief wat persoonljke records *O*
Nice! Goed bezig denk!

ik mag vanavond weer.... 70 minuten... *O*
god wat is dit verslavend...
Ecosia
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:29:13 #277
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108620592
quote:
Heel vlot is het niet, maar is dat dan aaneengesloten rennen of met wandelpauzes er tussendoor?
Dat maakt natuurlijk wel uit.
  Moderator vrijdag 2 maart 2012 @ 12:35:49 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_108620776
quote:
Mwa, als jij lekker gelopen hebt, is het toch goed? Ik ga, op het moment, ook ongeveer op die snelheid :@
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:46:13 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108621049
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Mwa, als jij lekker gelopen hebt, is het toch goed? Ik ga, op het moment, ook ongeveer op die snelheid :@
Daar sla je de spijker op zn kop.

Je loopt goed, zo lang je lekker loopt. Omdat we met zijn allen geen profs zijn en niet écht hoeven te presteren, moeten we er vooral voor zorgen dat het voor ons zelf leuk blijft.
En om het leuk te houden, heeft iedereen zijn eigen manieren :Y
F means you're fucked
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:41:38 #280
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108624779
Hoeveel invloed heeft mist op de prestaties van een beginnend hardloper (laten we zegen, les 6 van Evy :P)? Ik dacht dat ik doodging vanmorgen, terwijl het van de week juist zo lekker ging. Ik ging kapot op mijn ademhaling, maargoed.. het zicht was dan ook amper 10 m. Mijn haar werd nat van de mist.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:52:14 #281
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108627522
quote:
Nee, valt harstikke mee! loop lekker je eigen tempo. En was dit inderdaad met of zonder wandelen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 14:41 schreef Klonterpot het volgende:
Hoeveel invloed heeft mist op de prestaties van een beginnend hardloper (laten we zegen, les 6 van Evy :P)? Ik dacht dat ik doodging vanmorgen, terwijl het van de week juist zo lekker ging. Ik ging kapot op mijn ademhaling, maargoed.. het zicht was dan ook amper 10 m. Mijn haar werd nat van de mist.
Liep je toevallig op een andere tijd dan normaal? Ik heb dat altijd als ik 's ochtends loop ipv 's avonds...
Ecosia
pi_108627619
Morgen weer, hopelijk 6km doen. Kijken of 't alweer beter gaat dan gisteren. Wil het dit keer echt niet laten versloffen en de challenge gaan halen dit jaar! Wel leuk, zo, die challenge! Motiveert nóg meer!
Ja doei.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:23:13 #283
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108628838
Gofterredomme, dat was om verschillende redenen een waardeloze loop :{

- Kilometer 2 volgens Endomondo in 5:58 terwijl de eerste in 5:06 ging. Blijkt na afloop dat die GPS een enorme hap heeft afgesneden, in mijn nadeel dus, dwars door de boerenlanderijen voor die 2e km :')
- Tussen kilometer 3 en 4 gaf ik toe aan mijn waardeloze gevoel in mijn benen en in mijn hoofd door een stukje te gaan lopen wat resulteerde in een kilometertijd van 06:35 maar erger nog, ik heb al weken niet meer hoeven wandelen tijdens mijn runs van tussen de 6 - 8 kilometer :{
- Daarna nog uitgelopen naar (volgens Endomondo) 6.68 km in 38:27 wat op zich niet eens heel slecht is, maar gezien de afgelopen weken toch een significante terugslag qua lopen ...

Bah. Nou ja, enige dat je kan zeggen is dat je er in elk geval uit geweest bent. Nu maar lekker douchen en het weekend in *O*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:38:39 #284
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_108629474
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Gofterredomme, dat was om verschillende redenen een waardeloze loop :{

- Kilometer 2 volgens Endomondo in 5:58 terwijl de eerste in 5:06 ging. Blijkt na afloop dat die GPS een enorme hap heeft afgesneden, in mijn nadeel dus, dwars door de boerenlanderijen voor die 2e km :')
- Tussen kilometer 3 en 4 gaf ik toe aan mijn waardeloze gevoel in mijn benen en in mijn hoofd door een stukje te gaan lopen wat resulteerde in een kilometertijd van 06:35 maar erger nog, ik heb al weken niet meer hoeven wandelen tijdens mijn runs van tussen de 6 - 8 kilometer :{
- Daarna nog uitgelopen naar (volgens Endomondo) 6.68 km in 38:27 wat op zich niet eens heel slecht is, maar gezien de afgelopen weken toch een significante terugslag qua lopen ...

Bah. Nou ja, enige dat je kan zeggen is dat je er in elk geval uit geweest bent. Nu maar lekker douchen en het weekend in *O*
Je kan de runs niet corrigeren in Endomondo hè? Ik heb ook wel eens hele rare spikes in de GPS-registratie met Nike+. Als het heel erg is, corrigeer ik het wel in RunKeeper en exporteer die gegevens daar weer naar Endomondo.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 17:14:45 #285
241730 Klonterpot
Je geld of je never
pi_108630964
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:52 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Liep je toevallig op een andere tijd dan normaal? Ik heb dat altijd als ik 's ochtends loop ipv 's avonds...
Mwa, nee ik heb steeds 's ochtends gelopen maar wel wat later op de ochtend. Ik zal volgende week dat eens een keer gaan vergelijken!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:37:07 #286
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108634016
Zo...heb me net ingeschreven voor de 10km in Naaldwijk op 25 maart :)
F means you're fucked
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:13:41 #287
3011 E.T.
pi_108635513
Alsof ik mn pantoffeltjes weer aanhad vanmiddag O+
Wat was het weer lekker om m'n goede schoenen aan te hebben. En dan dat weer ... O+ O+ heerlijk in het zonnetje gelopen...
En ik kwam op een hele nette 5,1 km in 32.49 *O*
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:17:16 #288
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_108635664
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:13 schreef E.T. het volgende:
Alsof ik mn pantoffeltjes weer aanhad vanmiddag O+
Wat was het weer lekker om m'n goede schoenen aan te hebben. En dan dat weer ... O+ O+ heerlijk in het zonnetje gelopen...
En ik kwam op een hele nette 5,1 km in 32.49 *O*
Oeh, wat goed zeg ^O^
F means you're fucked
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:43:18 #289
3011 E.T.
pi_108636742
Ik ben ook echt best wel trots op mezelf :P
Nu die twee ienimienie wandelstukjes nog zien te skippen ;-)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 maart 2012 @ 19:48:23 #290
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108636979
Morgen een rondje in het bos. Ik hoop de 10KM te halen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:26:57 #291
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108638971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 19:43 schreef E.T. het volgende:
Ik ben ook echt best wel trots op mezelf :P
Nu die twee ienimienie wandelstukjes nog zien te skippen ;-)
Was die 5,1 km in 31:49 inclusief wandelstukjes? Dan is het al helemaal netjes ^O^.

Ik ga morgen 7,5 doen. Heb wel zin in 10, maar ik ben bang dat die sprong iets te groot is, ineens. als morgen alles goed gaat, doe ik maandag dan 10.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 20:38:11 #292
3011 E.T.
pi_108639487
32.49 ;)

Maar dat was de totaaltijd incl wandelen idd :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:31:42 #293
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108645223
ET, goed zeg! In de zon?? Dan woon je iig niet in het noorden :')

Succes morgen Vik.. als je morgen lekker loopt kan je dan niet je ronde vergroten?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:28:05 #294
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_108647660
pfff, 70 minuten... afzien maar lekker afzien, zeg maar :)

en weer een "eigen" challenge gehaald. Namelijk de bult in hilversum bedwongen.
hij zit maar aan het begin van mn loop, kan niet missen :-)

http://runkeeper.com/user(...)337879?&mobile=false
Ecosia
  vrijdag 2 maart 2012 @ 23:58:53 #295
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_108649052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:57 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

je loopt nog niet zo gek lang toch? rustig aan opbouwen ;)
ik loop zelf zo rond de 10km per uur
Dank allemaal, voel me iets minder een bejaarde :P Ik blijf lekker in m'n tempo doorlopen (en inderdaad met korte stukjes wandel ertussen). Misschien morgen weer ff.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 3 maart 2012 @ 07:15:47 #296
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_108655911
vandaag een trail run gedaan van 13km. Erg zwaar maar enorme voldoening.
zwaar parkoers door de gladde paden en het enorme hoogte verschil wat overbrugt moest worden.
na 1.7km "vlak terrein" begon het klimmen en moest er in 1.5km 210meter hoogte veschil overwonnen worden.
Daarna dalen over smalle glibberige paadjes terug van 510m naar 410m om vervolgens wer over 3km lengte te stijgen naar 620m boven zeenivo wat tevens het hoogste punt van de race was.
dit was het 10km punt en vanaf hier was het "down hill" terug nar de start dus op 3 km afstand weer zo'n 320m dalen., dit was wel over "gravel roads" i.p.v. paden die normaal gesproken alleen voor 4wd's gemaakt zijn.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:14:36 #297
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108656084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 22:31 schreef uniekhoorn het volgende:
ET, goed zeg! In de zon?? Dan woon je iig niet in het noorden :')

Succes morgen Vik.. als je morgen lekker loopt kan je dan niet je ronde vergroten?
Beter van niet, denk ik :P. De pijntjes komen een dag later en ik wil maandag ook nog lopen.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 3 maart 2012 @ 08:22:05 #298
155227 crew  Guppy
dus
pi_108656127
Ik hoopte ook op een beetje zon voor vandaag, maar het ziet er weer vertrouwd grijs uit buiten ;(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:24:35 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108656142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoopte ook op een beetje zon voor vandaag, maar het ziet er weer vertrouwd grijs uit buiten ;(
Ja jammer, het is zó lekker om met een zonnebril op te lopen O+.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:34:11 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108656213
Ik ga zo voor de gein even Endomondo installeren, denk ik! Of Runkeeper. Daar even een keertje mee lopen. Volgend weekend heb ik, als het goed is, een Garmin.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 3 maart 2012 @ 08:34:24 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108656215
Ik gooi hem meteen maar dicht :P.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')