SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hierF means you're fucked![]()
Hier nog maar keer m'n vraag..quote:Op maandag 27 februari 2012 19:32 schreef GotC het volgende:
[..]
Liep lekker ja! Was wel effe wennen, maar ging prima
Wel wat gekke pijn tijdens het lopen. Zeg maar ter hoogte van m'n baarmoeder? Geen kramp, geen steken, gewoon..irritant? Weet 1 van de vrouwen wat dit zou kunnen zijn?![]()
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger?![]()
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.
Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.![]()
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave![]()
Moet in principe over 1,5 week ongesteld worden, zwanger..geen idee?quote:Op maandag 27 februari 2012 19:56 schreef wyccie het volgende:
Moet je ongesteld worden of ben je zwanger?![]()
Je baarmoeder zit met verschillende ophangbanden vast. Bij een zwangerschap wordt daar aan getrokken, dat geeft wat men noemt bandenpijn.
Grappig, ik weet precies waar mijn baarmoeder zou moeten zitten, maar ik voel het nooit. De krampen hadden ook darmkrampen kunnen zijn. Ovulaties heb ik ook nooit gevoeld. Misschien heb ik daar gewoon weinig receptoren.
En Google kwam ook elke keer uit op bandenpijn.. Interesting!
Ik zou t ook niet weten, maar nu ineens voelde ik het![]()
![]()
Zou kunnen, al heb ik al maanden niet gesportquote:Op maandag 27 februari 2012 19:59 schreef Njosnavelin het volgende:
Zou misschien ook spierpijn kunnen zijn?![]()
![]()
![]()
Het is misschien een rare tip. Maar ik vind het erg prettig om lid te zijn van een hardloopgroep. In je eentje ga je met sneeuw en regen niet naar buiten (ik niet). Maar met een groep vaak wel. De kosten zijn vaak heel schappelijk en er zijn gediplomeerde instructeurs. Ik loop nu twee keer per week zo'n 10km. Iets wat ik zonder loopgroep nooit had gered.Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,![]()
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?![]()
Ben zelf ook van plan binnenkort te beginnen met hardlopen en kwam toevallig langs dit topic, dus ik ga het hier even volgen!![]()
![]()
Helemaal geen rare tip!quote:
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.Ervoor zorgen dat voordat je gaat lopen, je darmen leeg zijn? Even een kopje koffie, 20 minuten later kun je aan de slag.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
Eerder werkte dat bij mij goed in de ochtend, maar mijn stoelgang is veranderd en ik drink nu niet meer regelmatig koffie.![]()
Eens. Ik doe het ook niet voor de gezelligheid, er zijn er bij die nog uren blijven hangen en koffieleuten. Ik doe het alleen voor het lopen. Ik weet dat ik alleen te snel afhaak en met een groep loop ik doorquote:Op maandag 27 februari 2012 20:08 schreef wyccie het volgende:
Helemaal geen rare tip!
Ik heb het wel overwogen, vanwege de motivatie en de feedback.
Voor de gezelligheid doe ik het niet, want ik kan niet praten tijdens het lopen. En ik loop toch liever in mijn eigen tempo en mijn eigen rondje.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,![]()
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).
Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
alvast allemaal effe lappen...quote:Op maandag 27 februari 2012 20:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Nou, mocht t (ooit) zo zijn, dan horen jullie het wel.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Ik ga me inderdaad ook eens aanmelden bij een loopgroep. Moet alleen nog ff zoeken hoe en wat hierzo in de buurtquote:Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef slacker_nl het volgende:
Een loopgroep is echt lachen, het sociale gedeelte is voor mij zeker een ding waarom ik het doe (deed, ik moet weer gaan beginnen met een loopgroep).
Plus het fijne is dat ze bij een loopgroep letten op hoe je loopt, je techniek verbeteren, etc. Zitten meer plussen dan minnen aan.F means you're fucked![]()
quote:Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alvast allemaal effe lappen...
[ afbeelding ]
F means you're fucked![]()
Cutequote:Op maandag 27 februari 2012 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alvast allemaal effe lappen...
[ afbeelding ]!
![]()
Voor diegene die geinteresseerd zijn in natural running / barefoot / minimal, of in z'n algemeen werken aan je looptechniek:
Beetje knullige video en infographics op momenten, maar hij laat wel erg duidelijk een paar belangrijke concepten zien van werken aan je looptechniek en het 'afkicken' van ondersteunende schoenen. Midden- / voorvoet-landing, relatief korte paslengte, hoge pasfrequentie, weinig verticale beweging etc.
Sommige oefeningen kunnen ook geen kwaad af en toe eens mee te pakken en het laat je sowieso eens nadenken over je looptechniek!
Voor sommigen die hier posten misschien (nog) niet relevant, maar in het vorige topic werden hier wat vragen over gesteld en was er discussie over, vandaar dat ik de video nu even post.
Jack does it in real time...![]()
Oeh, bedankt Fallen en slacker_nl voor jullie resultaten, dan weet ik dat ik niet geheel kansloos ben gelukkighaha
![]()
Kortere passen liep ik sowieso wel met de sneeuw. Nu lette ik er op en liep kapotte hard dus en misschien toch maar naar een hardloopclub...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Ervoor gaan? Ik heb het een enkele keer, dan viel het eten slecht en wilt alles eruit. Als je het kan ophouden, zou ik dat doen en anders wc-papier meenemen.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:02 schreef Deventer__ het volgende:
Als ik wat langere afstanden (5km+) loop krijg ik steeds verschrikkelijke buikkrampen. Soms moet ik echt haasten dat ik op een toilet terecht kom want anders ontstaat er echt een probleem. In de ochtend voordat ik iets gegeten heb of savonds laat, het maakt niet uit. Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Of gewoon toiletpapier meenemen?
Tip voor Yur, ga voordat je begint met de halve nog ff naar de wc. 21 km naar een wc lopen is lang kan ik je uit ervaring vertellen..In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Al maanden Evy op mijn laptop staan, en moet nu toch echt er mee gaan beginnen van mezelf.
Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.![]()
Tuurlijk wel! Schoenen aan en lopen!quote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef roos85 het volgende:
Al maanden Evy op mijn laptop staan, en moet nu toch echt er mee gaan beginnen van mezelf.
Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik ben vandaag begonnen, en ben wel gewoon begonnen met lopen..quote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef roos85 het volgende:
Hebben jullie nog tips qua warming-up? neem aan dat ik niet zomaar gelijk aan de eerste les kan beginnen.
![]()
Dat loopt wel extra zwaar, met een laptop onder je arm....quote:Op maandag 27 februari 2012 23:19 schreef roos85 het volgende:
Haha, nee gewoon beginnen, Evy bouwt zo lekker rustig op, heb je geen warmup bij nodig. Ben een paar maanden geleden uit het niets begonnen (nooit eerder gelopen) en loop nu stukken van 6 km, heerlijk!![]()
Beetje vreemde presentator in dat filmpje. Houdt lekker zijn bril op.
De volgende keer maar eens opletten hoe ik loop.![]()
Voor de mensen die moeite hebben met discipline/motivatie te vinden én wel van een spelletje houden, hier een toffe app voor iPhone / iPod die vandaag is uitgekomen;
https://www.zombiesrungame.com/
Het is gewoon hardlopen maar onderweg pak je virtuele goederen op waarmee je je eigen 'basis' kunt aanvullen om de zombies tegen te houden. Bovendien zit er een toffe interval-optie in die je 1 minuut harder laat lopen. Zodra je 'Zombies detected!' hoort heb je zombies in je nek en moet je sneller gaan lopen. Op die manier word je extra gemotiveerd om even sneller te gaan lopen.Bovendien zit er een hele verhaallijn in, allerlei missies en zul je verschillende personen 'tegenkomen' die de verhaallijn aanvullen. Het hele verzamelen van goederen is dus eigenlijk een extra, hoofdzakelijk gaat het om het voltooien van de verhaallijn en extra vermaak tijdens het lopen.
Ik ga het morgen eens proberen, ben benieuwd.![]()
Ziet er leuk uit dat zombie-rennen.. maar 5,99 vind ik best wel duur voor zoiets.. Ik wacht wel op een prijsverlaging of tijdelijke gratis actie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Ik denk dat ik me op ga geven voor Start to Run hier in de buurt. Het is maar 6 zaterdagen en op tijden dat ik kan. Doordeweeks wil ik niet in een groep lopen, maar ik wil wel eens onder leiding van iemand lopen. Kijken waar ik iets kan verbeteren en zo. Wat advies kan nooit kwaad denk ik.
Hier ervaringen met Start to Run cursussen?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Leidt dat zombierennen niet enorm af van het lopen? (dat je steeds op je foon zit te loeren?)Niet meer actief op Fok!![]()
audiofeed back denkquote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:59 schreef Viking84 het volgende:
Leidt dat zombierennen niet enorm af van het lopen? (dat je steeds op je foon zit te loeren?)
Ecosia
mijn vriendin liep start to run en 10 voor 10 (ofzo) ze was er wel positief overquote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik denk dat ik me op ga geven voor Start to Run hier in de buurt. Het is maar 6 zaterdagen en op tijden dat ik kan. Doordeweeks wil ik niet in een groep lopen, maar ik wil wel eens onder leiding van iemand lopen. Kijken waar ik iets kan verbeteren en zo. Wat advies kan nooit kwaad denk ik.
Hier ervaringen met Start to Run cursussen?
Ecosia
Ik heb hier in mijn omgeving positieve berichten gehoord van mensen die er aan mee hebben gedaan. Beginnen met lopen op je eigen niveau onder professionele begeleiding.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 12:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier ervaringen met Start to Run cursussen?
Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik simpelweg niet kan, en niet wil afspreken in verband met mijn werk. Ik ben altijd al een einzelganger geweest wat betreft sport en heb de 'sociale druk' om te gaan lopen als het wat minder mooi is niet nodig.
Overigens ben ik nu onderweg naar Runnersworld Hoorn voor nieuwe schoenen
The remedy is the experience.![]()
Loop jij volgens een schema, of gebruik jij tools die je vertellen wat je moet doen en wanneer?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:56 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik heb hier in mijn omgeving positieve berichten gehoord van mensen die er aan mee hebben gedaan. Beginnen met lopen op je eigen niveau onder professionele begeleiding.
Ik doe er zelf niet aan mee omdat ik simpelweg niet kan, en niet wil afspreken in verband met mijn werk. Ik ben altijd al een einzelganger geweest wat betreft sport en heb de 'sociale druk' om te gaan lopen als het wat minder mooi is niet nodig.
Overigens ben ik nu onderweg naar Runnersworld Hoorn voor nieuwe schoenen
Ik sport zelf ook gewoon in mijn uppie. Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Wat is jou kijk daar op.![]()
Ik heb net een GPS-HRM-horloge besteld, een Garmin Forerunner 210.
Cadeautje van GotC
Het nomadisch bestaan in Nederland loonde zich redelijk slecht voor hardlopen, vandaag een energie-opdoe-dagje en dan morgen eindelijk weer lopen na een week van niet lopen... Zin in!
Ja doei.![]()
Ter aanmoediging / ondersteuning van je CPC-loopje?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:14 schreef YUR het volgende:
Cadeautje van GotChoor!
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.![]()
En voor zn verjaardagquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:45 schreef Fallen het volgende:
[..]
Ter aanmoediging / ondersteuning van je CPC-loopje?hoor!
![]()
![]()
Bij mij heette het anders fit-start maar uiteindelijk is het hetzelfde. Van couchpotatoe naar min 3 km kunnen hardlopen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:56 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Ik heb hier in mijn omgeving positieve berichten gehoord van mensen die er aan mee hebben gedaan. Beginnen met lopen op je eigen niveau onder professionele begeleiding.
De begeleiding is fijn maar de groep ook. Samen lekker klagen over de spierpijn van de vorige keer en toch gewoon weer komen.![]()
![]()
Ik heb het vorig jaar ook gedaan, de 0-5km basis. Zou het nu ook wel graag doen, maar ivm wisselende diensten kan ik sowieso al de helft niet. Hopenlijk binnenkort een andere baan. Voor het sporten wel zo fijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:48 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bij mij heette het anders fit-start maar uiteindelijk is het hetzelfde. Van couchpotatoe naar min 3 km kunnen hardlopen.
De begeleiding is fijn maar de groep ook. Samen lekker klagen over de spierpijn van de vorige keer en toch gewoon weer komen.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
quote:
Mag ik aan jou vragen hoe je krachttraining eruit ziet? Het lopen met een schema is niet per se noodzakelijk, maar denk dat het vooral in het begin wel een vereiste is. Denk dat je na 12 weken een schema volgen wel degelijk zonder schema kan gaan lopen, je hebt je basis gelegd.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Re.active het volgende:
Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Tevens denk ik dat hebben van een schema een houdvast geeft, iig voor de mensen (zoals moi) die ook wedstrijden lopen en hun PR's willen verbeteren. Ik heb voor zowel lopen als kracht een schema waar ik me aan houdt. Ben zelfs bezig met een schema voor voeding..
Denk dat het wel of niet hebben van een schema te maken heeft met het hebben van doelen en welke doelen dat zijn. Als je doel is om gewoon lekker te lopen dan kan je met twee/drie keer per week zonder schema perfect uit de voeten en zo nu en dan een intervaltraining erin frotten (daar zijn de loopgroepen m.i. perfect voor). Zodra je met een doel bezig bent, het lopen van een PR of iets in de die trant dan ben ik ervan overtuigt dat het hebben van een schema noodzakelijk is. Je gaat zoiets niet lopen als een kip zonder kop.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Natuurlijk is een schema niet heilig. Het is alleen wel een middel waarmee is aangetoond dat het gros van de mensen dat aan kan zonder blessures. Conditioneel gezien hoeft het allemaal niet zo'n probleem te zijn, maar je spieren, pezen en gewrichten worden op een andere manier belast, waardoor het toch zwaarder valt. Er zijn in dit topic genoeg users te vinden die dat zelf hebben ondervonden.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Re.active het volgende:
[..]
Loop jij volgens een schema, of gebruik jij tools die je vertellen wat je moet doen en wanneer?
Ik sport zelf ook gewoon in mijn uppie. Met fietsen/zwemmen/krachttraining heb ik geen mentale coach nodig en verwacht dat dit voor het hardlopen ook niet nodig is bij mij... maar, ik hoor hier voornamelijk geluiden dat lopen volgens een schema echt prio 1 is. Een mening die ik niet deel, aangezien ik mijn lichaam ken en weet wanneer het goed is om te stoppen, of juist net even de lat hoger leggen door die extra mile te gaan.
Wat is jou kijk daar op.
Een schema zorgt ervoor dat het voor iedereen haalbaar is, zonder blessures. In die zin werkt dat gewoon prima.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Hoi Fallen!![]()
Speciaal voor jou waai ik even langs
Ik moet weer helemaal terug bij af beginnen want heb 3-4 maanden niet kunne kopen wegens gezondheidsklachten.
Maar zie het niet zitten om weer opnieuw te beginnen met start to run. Dus denk dat ik mijn eigen schema ga maken.What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?![]()
![]()
Tof!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:14 schreef YUR het volgende:
Cadeautje van GotC
Vind het een handig ding! Alleen is ie zinnig met de computer maar vooruit.
Lief
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ik loop met Start to Run (http://www.rennenmetevy.nl/) via mijn telefoon, puur omdat ik dan niet zelf hoef uit te zoeken hoe te beginnen en omdat ik geen ervaring heb met individuele sporten en hoever ik daarin kan gaan voordat de boel kapot gaat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Re.active het volgende:
[..]
Loop jij volgens een schema, of gebruik jij tools die je vertellen wat je moet doen en wanneer?
Wat is jou kijk daar op.Hier om de hoek is Start to Run te volgen bij de lokale atletiek vereniging, maargoed... die zaterdagochtenden kan ik niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:48 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Bij mij heette het anders fit-start maar uiteindelijk is het hetzelfde. Van couchpotatoe naar min 3 km kunnen hardlopen.
De begeleiding is fijn maar de groep ook. Samen lekker klagen over de spierpijn van de vorige keer en toch gewoon weer komen.
Vanmiddag een klein rondje gelopen op mijn nieuwe schoenen, wat een wereld van verschil zeg
[ Bericht 4% gewijzigd door Klonterpot op 28-02-2012 22:45:08 ]The remedy is the experience.![]()
Ik heb een sportief weekje. Zaterdag 10+ KM hardlopen, gisteren 5+ KM, vandaag 25KM gefietst, morgen 25KM fietsen en 5KM hardlopen, donderdag 25KM fietsen en dan zaterdag 5 tot 10KM hardlopen.![]()
Jeetje man!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een sportief weekje. Zaterdag 10+ KM hardlopen, gisteren 5+ KM, vandaag 25KM gefietst, morgen 25KM fietsen en 5KM hardlopen, donderdag 25KM fietsen en dan zaterdag 5 tot 10KM hardlopen.
Arm lijf van jou.
Top. Ik heb zelf de 610. Werkt stukken beter dan met een smartphone is mijn bevinding.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:14 schreef YUR het volgende:
Cadeautje van GotC![]()
Als je wat serieuzer bezig wil zijn en voornamelijk je snelheid wat wilt verhogen om een pr te zetten, heb je verschillende soorten training nodig. Interval en dat soort trainingen. Hiervoor heb je echt wat meer een schema nodig.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:01 schreef Re.active het volgende:
[..]
Wat is jou kijk daar op.![]()
Ik heb expres gewacht tot afgelopen zondag, de test of hij de HM vd CPC zou gaan lopenquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Top. Ik heb zelf de 610. Werkt stukken beter dan met een smartphone is mijn bevinding.
En collega van Yur heeft ook de 610, maar zei dat de 210 meer dan genoeg was voor wat Yur ermee wilde doen![]()
![]()
Zo, als straks de oppas er is weer 3km lopen(ja, ik bel oppas om te lopen
)
Vrijdag m'n goede schoenen weer terug en weer lekker in het bos lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Eind van de middag ook nog maar een rondje eruit persen als ik op tijd thuis ben ...
Na het afwikkelen van 2 beginnersschema's, eentje dat naar een kwartier en de ander naar een half uur, ben ik de laatste weken voor mezelf aan het lopen.
Ik loop daarbij zo'n 3 keer per week tussen de 6 en 8 kilometer. Heb ik daadwerkelijk een nieuw schema nodig of kan ik zo doorgaan en er elke week een paar honderd meter bijgooien als het ware?I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Ik ga zelf beginnen met het afwisselen van mn trainingen:quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Eind van de middag ook nog maar een rondje eruit persen als ik op tijd thuis ben ...
Na het afwikkelen van 2 beginnersschema's, eentje dat naar een kwartier en de ander naar een half uur, ben ik de laatste weken voor mezelf aan het lopen.
Ik loop daarbij zo'n 3 keer per week tussen de 6 en 8 kilometer. Heb ik daadwerkelijk een nieuw schema nodig of kan ik zo doorgaan en er elke week een paar honderd meter bijgooien als het ware?
- een korte loop (6 km?) op behoorlijk tempo
- een lange loop (15+ km?) op laag tempo
- een interval (moet ik nog even uitzoeken)F means you're fucked![]()
Niks mis met lekker op gevoel lopen. Zolang je maar niet gaat overdrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik loop daarbij zo'n 3 keer per week tussen de 6 en 8 kilometer. Heb ik daadwerkelijk een nieuw schema nodig of kan ik zo doorgaan en er elke week een paar honderd meter bijgooien als het ware?
Ik heb Evy ook al een tijdje in de kast laten liggen. Ik ren tegenwoordig met een hond, maar als die een andere hond ziet dan moet ik toch even stoppen zodat ze even kunnen spelen.
Het moet voor de hond ook gezellig zijn.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Ik heb een schema tot 5km (versneld) afgewerkt en ben daarna gewoon gaan lopen. Op een gegeven moment liep ik 7km zonder probleem en toen heb ik besloten eens 10 te proberen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:46 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Dus mijn ervaring is dat wanneer je al wat langere tijd 5+ km loop het geen probleem is om er in 1 keer 2 of zelfs meer kilometer er bovenop te gooien.![]()
heb ik ook gedaan liep een paar weken 5 km daarna een paar weken rond de 8,5 en deze week begonnen met 10+quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb een schema tot 5km (versneld) afgewerkt en ben daarna gewoon gaan lopen. Op een gegeven moment liep ik 7km zonder probleem en toen heb ik besloten eens 10 te proberen.
Dus mijn ervaring is dat wanneer je al wat langere tijd 5+ km loop het geen probleem is om er in 1 keer 2 of zelfs meer kilometer er bovenop te gooien.![]()
O wat zal ik blij zijn als ik m'n goede schoenen weer aan heb![]()
In m'n oude schoenen krijg ik last van een plek op m'n hiel, daar zit nu een mooie bloedblaar-achtige plek
En die voel ik bij elke stap![]()
3km in 20 minuten dus vandaag.. Vrijdag weer m'n goede schoenen
hoppa, een college vanochtend, nu thuis, tweede les van Evy lopen, eten en daarna stage! (maar ik prop mn tweede les er wel in haha)
![]()
Goedemorgen allen
Na het lopen van een marathon in 2009 ( in Amerika ) met 4 maanden training in de benen ben ik sinds vorige week weer opnieuw begonnen met hardlopen om als doel een duathlon van 10km hardlopen 40km fietsen en 5km hardlopen te volbrengen. Eind september zal dit plaatsvinden.
Mijn doel is om 10km in 40 minuten te lopen.. momenteel zit ik na 2x lopenop 49 minuten dus er moet nog "iets" vanaf.. Elke week probeer ik 2x dat rondje te lopen + 1x een rondje fietsen van 40 a 60km..
![]()
Jij hierquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:51 schreef Drassss het volgende:
Goedemorgen allen
Na het lopen van een marathon in 2009 ( in Amerika ) met 4 maanden training in de benen ben ik sinds vorige week weer opnieuw begonnen met hardlopen om als doel een duathlon van 10km hardlopen 40km fietsen en 5km hardlopen te volbrengen. Eind september zal dit plaatsvinden.
Mijn doel is om 10km in 40 minuten te lopen.. momenteel zit ik na 2x lopenop 49 minuten dus er moet nog "iets" vanaf.. Elke week probeer ik 2x dat rondje te lopen + 1x een rondje fietsen van 40 a 60km..
Zo net terug van 't lopen en ik heb les 5 van Evy gedaan. Ik ging helemaal kapot op m'n ademhaling. Dat zal wel komen doordat er hier meer water dan lucht rondzweeft. Dit was mijn eerste les op m'n nieuwe schoenen, heerlijk! Wederom nergens last van tijdens en na het lopen!
Ik houd trouwens een dagboek bij met daarin mijn vorderingen, daar kan ik heel veel steun in vinden omdat ik tegelijk ben gestopt met vreten en roken, en begonnen met hardlopen. Complete cultuurshock voor mezelf en voor de rest van het gezin
Les 2 van Evy zit erop.
Alleen op ongeveer de helft wat last van net boven mn enkels, wel volgehouden
![]()
Dat is het ook. Ik koop meeestal dingen wat beter dan ik nodig heb. Hij gaat er zeker plezier van hebben. Net 9,7 kilometer gelopen en geprobeerdomdit in een zo constant tempomogelijk te lopen. Dit was mij zonder klokje niet gelukt.quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:04 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik heb expres gewacht tot afgelopen zondag, de test of hij de HM vd CPC zou gaan lopen
En collega van Yur heeft ook de 610, maar zei dat de 210 meer dan genoeg was voor wat Yur ermee wilde doen![]()
![]()
Dit lijkt mijn trainingsplannen wel. Hier ga je zeker profijt van je klokje hebben. Ik wet niet of de 210 een intervalfunctie heeft.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga zelf beginnen met het afwisselen van mn trainingen:
- een interval (moet ik nog even uitzoeken)![]()
Als het goed is wel:quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:03 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dit lijkt mijn trainingsplannen wel. Hier ga je zeker profijt van je klokje hebben. Ik wet niet of de 210 een intervalfunctie heeft.quote:Intervals:
Another key feature added to the FR210 that the FR110 doesn’t have is the capability to build and execute intervals. Now, this feature is different than the full capabilities of ‘Workouts’ that you can build in Garmin Training Center. Instead, it offers a more simplistic view on intervals.
Using the interval functions you have the following options – all specified in either time or distance:
1) Warm-up Length
2) Interval Length
3) Rest Length
4) Number of intervals to complete
5) Cool-down lengthF means you're fucked![]()
toch nog een redelijk tempo, inclusief lopenquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:54 schreef Saninl het volgende:
Les 2 van Evy zit erop.
[ afbeelding ]
Alleen op ongeveer de helft wat last van net boven mn enkels, wel volgehouden
Ecosia
Heb mn startnummer voor de CPC binnen, en ze hebben zowaar mn naam helemaal goed gespeld
Alles in mijlen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:09 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Loopje van vandaag.
http://connect.garmin.com/activity/153625016
EDIT - oh, wacht...je kunt ook alles weergeven in metrisch
Dank voor het filmpje, DeeBee, ik kwam op internet ook nog een interessante link tegen: http://www.tri-run.com/informatie-natural-running-pm-38.html
Morgenavond ga ik me laten voorlichten bij Run2Day en eventueel schoenen aanschaffen. Ik vind het wel heel spannend! Ook maar eens kijken of er bij mij in de buurt een clinic gegeven wordt, want dan krijg ik iig feedback en weet ik of ik het goed of fout doe.Niet meer actief op Fok!![]()
Als er clinics worden gegeven, weten de mensen van Run2Day daar waarschijnlijk ook wel e.e.a. van af.quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:22 schreef Viking84 het volgende:
Dank voor het filmpje, DeeBee, ik kwam op internet ook nog een interessante link tegen: http://www.tri-run.com/informatie-natural-running-pm-38.html
Morgenavond ga ik me laten voorlichten bij Run2Day en eventueel schoenen aanschaffen. Ik vind het wel heel spannend! Ook maar eens kijken of er bij mij in de buurt een clinic gegeven wordt, want dan krijg ik iig feedback en weet ik of ik het goed of fout doe.
Wat je ook nog kunt doen, is je ook nog laten informeren over de schoenen en eventuele clinics door De Hardloopwinkel en Runnersworld (allebei in het centrum).
GotC en ik hebben bij beide goede ervaringen
Ja, dat dacht ik alquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:24 schreef YUR het volgende:
[..]
Als er clinics worden gegeven, weten de mensen van Run2Day daar waarschijnlijk ook wel e.e.a. van af.
Wat je ook nog kunt doen, is je ook nog laten informeren over de schoenen en eventuele clinics door De Hardloopwinkel en Runnersworld (allebei in het centrum).
GotC en ik hebben bij beide goede ervaringen.
Run2Day heeft atm sale, dus zij hebben mijn voorkeur.
Niet meer actief op Fok!![]()
Goed advies is nooit onderhevig aan sale, dus daarvoor kun je altijd wel bij die andere winkels terecht imoquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al.
Run2Day heeft atm sale, dus zij hebben mijn voorkeur.
Runners World is geen winkel volgens mij? (klopt het wel? Ik vind alleen het blad).quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef YUR het volgende:
[..]
Goed advies is nooit onderhevig aan sale, dus daarvoor kun je altijd wel bij die andere winkels terecht imo
En de Hardloopwinkel heeft in de webshop geen natural running-schoenen (misschien in de fysieke winkel wel) en daar ben ik dus juist naar op zoek. Volgens mij is Run2Day wel dé winkel voor natural running.Niet meer actief op Fok!![]()
http://shop.runnersworld.nl/stores.htmlquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Runners World is geen winkel volgens mij? (klopt het wel? Ik vind alleen het blad).
En de Hardloopwinkel heeft in de webshop geen natural running-schoenen (misschien in de fysieke winkel wel) en daar ben ik dus juist naar op zoek. Volgens mij is Run2Day wel dé winkel voor natural running.
Eentje in de Bijenkorf (vierde verdieping, heel vriendelijk en kundig personeel) en eentje in de Theresiastraat.
Als ik jou was zou ik gewoon puur voor de zekerheid ook bij de Hardloopwinkel langsgaan. Wat is nou de moeite? En niet alles wat ze in de fysieke winkels hebben, staat in de webshopF means you're fucked![]()
Ik loop gewoon met dunne sokken...
Het hoeft niet, maar met blote voeten schuur je toch snel al iets of plakt het beetje, vind ik persoonlijk niet zo prettig.
Onderschat trouwens echt niet de aanpassingen die het vergt Viking84, direct 5 kilometer per week op lopen is gegarandeerd last van je kuiten en voeten.En ook het hoge pasfrequentie + kortere paslengte is een concept wat mensen niet altijd snappen...
Veel doen namelijk sneller passen die even lang blijven = super snel uitgeput en niet vol te houden.Je moet je paslengte dus aanpassen aan je tempo en de frequentie is non-stop hoog.
Voor interval en tempovariatie dus erg nuttig om te oefenen, en dan bedoel ik tempovariatie met verschillen van meer dan 3 km / h, 0.5 km / h verschil is namelijk niets om variatie in je paslengte enzo te oefenen...
ik loop zonder sokken in m'n free 3.0 v3quote:Op woensdag 29 februari 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:
Overigens: moet je met blote voeten in die schoenen of niet?zou niet anders meer willen ook. met sokken liep minder prettig aangezien m'n sokken nog wel eens willen verschuiven tijdens het rennen.
![]()
Vanmorgen heb ik voor het eerst sinds een hele lange tijd weer gelopen, ongeveer een half uurtje en toen kon ik niet meer.. Binnenkort maar eens kijken naar schema's en goede schoenen.![]()
Oh, ik onderschat het niet hoor, vrees maar niet. Sowieso ga ik me goed laten adviseren.
Deze week eindelijk weer begonnen aan het structureel opbouwen van m'n loopconditie. 5,6,7,8 minuten en 4x8 minuten ging gelukkig probleemloos. Morgen 10,10,12 en dan durf ik het wel aan om me aan te sluiten bij de lokale lopersgroep. Dan is er minder kans dat ik het laat verslappen en bovendien geven ze daar wel leuke gevarieerde trainingen. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen, volgende week donderdag eerste training![]()
![]()
Vandaag 5 km in 32:20 gelopen. Het gaat steeds beter
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Volgens Track&Trace is de chauffeur als vanaf vanmorgen vroeg onderweg met mn nieuwe horloge. Maar ik heb nog nix
Ik moet vandaag nog lopen, en dat wil ik zo graag met mn nieuwe speeltje doen![]()
geduld is niet mijn sterkste punt...F means you're fucked![]()
Dichtstbijzijnde loopgroep zit hier volgens mij iets van 8 km verderop, dat schiet niet heel erg op. Net wel even een lekker rondje gemaakt, 7.5km in 40 en een beetje. Liep echt lekker. Wel her en der een pijntje, maar kon hem lekker doortrekken naar het einde toe.
Vrijdag maar eens kijken of we voor deze week boven de 8 km kunnen eindigen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Eindelijk weer gelopen na 4-5 weken niks gedaan te hebben. Viel helaas tegen, had me veel te warm gekleed en mijn benen voelde als lood na de eerste 2 kilometer. Toen ook nog mijn muziek speler het begaf op de helft was ik het echt even zat. Toch doorgegaan en weer 9 kilometer gehaald in 45 minuten 😄.![]()
Loop hem tegemoet!quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef YUR het volgende:
Volgens Track&Trace is de chauffeur als vanaf vanmorgen vroeg onderweg met mn nieuwe horloge. Maar ik heb nog nix
Ik moet vandaag nog lopen, en dat wil ik zo graag met mn nieuwe speeltje doen![]()
geduld is niet mijn sterkste punt...Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
dan moet je even de deur uitgaan.....5 minuten later is als een wondertje de chauffeur voor niks langs geweestquote:Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef YUR het volgende:
geduld is niet mijn sterkste punt...![]()
Echt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:15 schreef GotC het volgende:
Hee, een briefje dat er een pakket bij de buren is afgeleverd! Serieus!![]()
En de buren zijn vanavond voor een etentje weg...
Wat goed!quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Joooo-pi het volgende:
Een p.r.
5km in 29:39
en voor het eerst <30 min.![]()
![]()
![]()
![]()
Ik liep net 29.13 op de 5kmquote:Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Joooo-pi het volgende:
Een p.r.
en voor het eerst <30 min.
Thanx
Ik ben een tijdje zwak/ziek/misselijk geweest, dus de afgelopen 10 weken waren niet zo fantastisch. Hopelijk kan ik vanaf nu weer 2x in de week. M'n doelstelling voor 2012 (500km) moet nog wel haalbaar zijn, denk ik...heitieh![]()
Lekker hè?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:36 schreef Joooo-pi het volgende:
Een p.r.
en voor het eerst <30 min.
Zelf ook net terug van een rondje. Het gaat nog niet helemaal zoals ik wil. Merk dat ik nog wel wat kleine pijntjes heb. Maar goed, langzaam lopen is niet erg.
6.6km in 40 minuten.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Zo, vandaag weer een rustdag.. afgelopen week (woensdag t/m dinsdag) 74 KM gelopen.
Zondag mn eerste evenementenloop van 201215 KM.
En dan langzaam aftellen naar de marathon van Rotterdam. De kriebels komen al!
Gelukkig word het beetje voor beetje weer wat warmer buiten![]()
Iemand een logische verklaring waarom ik op de korte afstanden, bijv 8-10 KM, meer moeite heb dan met de lange afstanden![]()
![]()
Omdat je bij die langere afstand nut krijgt van het hormoon endorfine, wat je lichaam dan aanmaakt?quote:Op woensdag 29 februari 2012 18:59 schreef MvN_Rdam het volgende:
Zo, vandaag weer een rustdag.. afgelopen week (woensdag t/m dinsdag) 74 KM gelopen.
Zondag mn eerste evenementenloop van 201215 KM.
En dan langzaam aftellen naar de marathon van Rotterdam. De kriebels komen al!
Gelukkig word het beetje voor beetje weer wat warmer buiten![]()
Iemand een logische verklaring waarom ik op de korte afstanden, bijv 8-10 KM, meer moeite heb dan met de lange afstandenHow can I make this topic about me?![]()
Puur uithouding? Of omdat je van een fietsende activiteit ineens een loopactiviteit zit te doen, en dus moet omschakelen? Triathlonners hebben ook zo'n probleem om na dat fietsen ineens te moeten hardlopen.How can I make this topic about me?![]()
Gefeliciteerd Joooo-pi!
Ik ben vandaag eens ergens anders gaan lopen: in een echt bos.
Het viel toch wel een beetje tegen door al die heuvels.
Wel een eekhoorntje gezien ^^![]()
Ik kan vlak na het hardlopen ook niet goed fietsen, ik kom maar niet vooruit.
Geen idee hoe dat andersom is, want dat doe ik nooit.Niet meer actief op Fok!![]()
quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:25 schreef Viking84 het volgende:
Ik kan vlak na het hardlopen ook niet goed fietsen, ik kom maar niet vooruit.
Geen idee hoe dat andersom is, want dat doe ik nooit.Dat zou idd goed kunnen ja! Daar ga ik eens meer over opzoekenquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Omdat je bij die langere afstand nut krijgt van het hormoon endorfine, wat je lichaam dan aanmaakt?![]()
![]()
Anyway, Om ff op jou te reageren Viking![]()
Ik heb dat meestal na het zwemmen dat ik erna niet meer vooruit kom op de fiets.
In combinatie met hardlopen weet ik het niet.. maar het zou idd goed kunnen dat het toch 2 andere dingen zijn en daardoor die omschakeling zwaarder is.![]()
Na een half jaar niet meer gelopen te hebben, vandaag weer voor het eerst gegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel trots is.
Love will tear us apart (Joy Division)![]()
quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:42 schreef don-diablo het volgende:
Na een half jaar niet meer gelopen te hebben, vandaag weer voor het eerst gegaan.Vind je dat nou slim?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heel trots is..
Omdat het vanochtend vrij beroerd ging, en omdat ik dat niet uit kan staan baal ik er zowat van dat ik nog een dag moet wachtenVrijdag in de herkansing!
Nee gewoon vermoeide benenquote:Op woensdag 29 februari 2012 19:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Puur uithouding? Of omdat je van een fietsende activiteit ineens een loopactiviteit zit te doen, en dus moet omschakelen? Triathlonners hebben ook zo'n probleem om na dat fietsen ineens te moeten hardlopen.![]()
Langzaam tempo aangehouden om verder te kunnen gaan. Normaal loop ik even snel 3 tot 5 km met een gemiddelde snelheid van 6 minuut per kilometer. Slim is het nooit, maar ik ben wel trots.quote:Love will tear us apart (Joy Division)![]()
Tja, ik hoop dat je het niet gaat merken.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:49 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Langzaam tempo aangehouden om verder te kunnen gaan. Normaal loop ik even snel 3 tot 5 km met een gemiddelde snelheid van 6 minuut per kilometer. Slim is het nooit, maar ik ben wel trots.
Ik deed 2 weken geleden 10 km na een week niets te hebben gedaan en zelfs dat voelde ik al, de dagen daarna.Niet meer actief op Fok!![]()
Keertje flink gaan kan geen kwaad, doe je ook met een wedstrijd. Yihaa!!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat voel ik morgen ook wel, dat weet ik wel van mezelfquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tja, ik hoop dat je het niet gaat merken.
Ik deed 2 weken geleden 10 km na een week niets te hebben gedaan en zelfs dat voelde ik al, de dagen daarna.Bij m'n gemiddelde rondjes voel ik eig niets de volgende dag.
en ik was een idioot?quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:51 schreef slacker_nl het volgende:
Keertje flink gaan kan geen kwaad, doe je ook met een wedstrijd. Yihaa!!.
Morgen even kijken of je nog wel normaal uit bed kunt komen of ineen krimpt van de spierpijn.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:49 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Langzaam tempo aangehouden om verder te kunnen gaan. Normaal loop ik even snel 3 tot 5 km met een gemiddelde snelheid van 6 minuut per kilometer. Slim is het nooit, maar ik ben wel trots.How can I make this topic about me?![]()
Ach, ik liep zondag ook ineens 16 en een beetje kilometer na een week ziek te zijn geweest. Ging prima
Hee, dat wil ik inderdaad ook gaan doen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:57 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik ga zelf beginnen met het afwisselen van mn trainingen:
- een interval (moet ik nog even uitzoeken)
1 keer 5 km interval, 1 keer 5 op snelheid en 1 keer duurloop (altijd 10 km of meer) op laag tempo.Niet meer actief op Fok!![]()
hoppa, over de 100 km
Ecosia
mên wat is dit een lekker gevoel zeg!
Dit ging 10 x beter dan maandag!
dope
EN een halve km verderder dan 2 weken geleden dat ik het zelfde rondje liep
spannende top3 op endomondo ook trouwens
[ Bericht 10% gewijzigd door Jumparound op 01-03-2012 00:18:01 ]Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
vanavond voor het eerst in weken weer gelopen. Had laatste weken geschaatst en gefietst. Ging verbazingwekkend goed. Lesje 16 gelopen. Mn hardlooptempo ligt goed, 11 km/u. Geen last van mn schenen meer!![]()
Ik wacht al de hele week op pakketjes. Dingen besteld op vrijdag, zaterdag binnen en op dinsdag (verwachtte het maandag). Zaterdag besteld, yes yes, dinsdag binnen? Nee, dan woensdag, nee hoor komt het morgen binnen. Feh!quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:41 schreef YUR het volgende:
geduld is niet mijn sterkste punt...
Ik snap je dus.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Jee, ik ben de 100 km ook gepasseerd. Het ging wel bagger trouwens, was niet vooruit te branden
. Maar geen pijntjes verder.
hier is het nagenoeg alleen maar koetjes, koetjes en koetjesquote:Op donderdag 1 maart 2012 07:52 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Kijk daar doe je het toch voor, lekker van de natuur genieten als je aan het hardlopen bent'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Gisteren weer gelopenging lekker, weer een klein stukje verder (les 9 van Evy).
Ook heb ik me gisteren ingeschreven voor Start to Run hier in de buurt. Kijken wat ik daar voor dingen kan leren.
En ik heb m'n schoenen in mn tas gestopt. Als ik zin heb, en m'n rekening het toelaat, ga ik na m'n werk even langs de Runners World. Kijken of deze schoenen wel goed voor me zijn.
Want na m'n vorige blessure wil ik toch niet nog een keer zoiets krijgen, dus dat moet even uitgesloten worden. Ik vind lopen veel te leuk om het niet te doen![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Het viel me allemaal reuze mee vanochtend. Had weinig moeite om m'n bed uit te komen. Wel vermoeide benen en wat spierpijn her en der, maar het valt me reuze mee. Kan gewoon lopen en autorijden etc.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Morgen even kijken of je nog wel normaal uit bed kunt komen of ineen krimpt van de spierpijn.
Gisteren weer gelopen, maar nu weer veel last van mijn linkerkuit.. Met mijn vorige schoenen (Brooks) kreeg ik uiteindelijk last van mijn enkels,schenen en achilles... Nu heb ik nieuwe schoenen (Saucony Hurricane 14) en die klachten zijn weg, maar nu heb ik dus last van mijn kuit... :-(
Ik denk zelf dat dit door het verschil van 12 naar 8 mm offset komt. Ik land nu meer op midden en voervoet...Zou het komen dat ik daardoor mijn kuiten meer belast?"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."![]()
dat lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk. Waar heb je precies last van? Spierpijn? Misschien is het eem idee om wat rustiger op tr bouwen? Zijn het ook natural running schoenen trouwens?quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:22 schreef locutus51 het volgende:
Gisteren weer gelopen, maar nu weer veel last van mijn linkerkuit.. Met mijn vorige schoenen (Brooks) kreeg ik uiteindelijk last van mijn enkels,schenen en achilles... Nu heb ik nieuwe schoenen (Saucony Hurricane 14) en die klachten zijn weg, maar nu heb ik dus last van mijn kuit... :-(
Ik denk zelf dat dit door het verschil van 12 naar 8 mm offset komt. Ik land nu meer op midden en voervoet...Zou het komen dat ik daardoor mijn kuiten meer belast?Niet meer actief op Fok!![]()
Het voelt als kramp/spierpijn ....het kwam langzaam opzetten tijdens het hardlopen... het werd net niet erg genoeg dat ik niet kon lopen. Ik voel het nu nog steeds (met name tijdens het lopen) en de plek is ook gevoelig wanneer ik er op druk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat lijkt me zelfs zeer waarschijnlijk. Waar heb je precies last van? Spierpijn? Misschien is het eem idee om wat rustiger op tr bouwen? Zijn het ook natural running schoenen trouwens?
Het zijn geen natural running schoenen.. het zijn schoenen ter voorkoming van overpronatie en voor mensen die last hebben van zware botten ;-)
Rustiger aan doe ik al... mijn training teruggebracht van 3/4 naar 2 met daarnaast wat fietsen voor actieve rust van de spieren en versnelling van herstel."Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."![]()
Euh, ja. Daarmee belast je je kuiten meer. Die gaan nu als een soort van veer werken..quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:22 schreef locutus51 het volgende:
Ik denk zelf dat dit door het verschil van 12 naar 8 mm offset komt. Ik land nu meer op midden en voervoet...Zou het komen dat ik daardoor mijn kuiten meer belast?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Nu maar hopen dat de spierpijn/kramp een vorm van gewenning is en dat het geen echte blessure gaat worden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:34 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Euh, ja. Daarmee belast je je kuiten meer. Die gaan nu als een soort van veer werken..
Weer een extra reden om naar compressiekousen te gaan kijken denk ik..."Step into the light to see the darkness"
kan je dat niet beter in overleg met een fysio doen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:37 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat de spierpijn/kramp een vorm van gewenning is en dat het geen echte blessure gaat worden.
Weer een extra reden om naar compressiekousen te gaan kijken denk ik...
Hmm, mijn route voor morgenavond (als ik er aan toe kom)
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5323373Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
dat kan leuker in jouw omgevingquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef Jumparound het volgende:
Hmm, mijn route voor morgenavond (als ik er aan toe kom)
http://www.gmap-pedometer.com/?r=5323373![]()
zeker, maar het is ook een uitdaging om van ergens naar ergens anders te lopenquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:48 schreef computergirl het volgende:
[..]
dat kan leuker in jouw omgeving
Ecosia
Waarom zou ik voor compressie(sport)kousen gaan overleggen met een fysio? De aanschaf hiervan speelde al door mijn hoofd voordat ik last kreeg van mijn kuit. Met name het versnelde herstel en de blessure preventie is voor mijn een reden geweest om mogelijk deze kousen aan te schaffen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:45 schreef Jumparound het volgende:
[..]
kan je dat niet beter in overleg met een fysio doen?"Step into the light to see the darkness"
Misschien om te bepalen of het niet echt een blessure in de dop isquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:50 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Waarom zou ik voor compressie(sport)kousen gaan overleggen met een fysio? De aanschaf hiervan speelde al door mijn hoofd voordat ik last kreeg van mijn kuit. Met name het versnelde herstel en de blessure preventie is voor mijn een reden geweest om mogelijk deze kousen aan te schaffen.Als je nu maatregelen treft die verkeerd uitpakken zit je straks met een groter probleem...
Het is maar een tip hoor... (ik ben blij dat ik het advies opvolgde om met zere schenen naar de fysio te gaan. Die vertelde dat ik in een begin stadium van shinsplint zat. En ja, ik kreeg ook compressiekousen, maar ook behandeling en een opbouwprogramma).Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
maar die lange rechte weg naar hollandse rading lijkt me saaiquote:Op donderdag 1 maart 2012 09:50 schreef Jumparound het volgende:
[..]
zeker, maar het is ook een uitdaging om van ergens naar ergens anders te lopen![]()
Bedankt voor de tip, het was vanuit mij dan ook een oprechte vraag en geen "ik weet het beter" opmerking....quote:Op donderdag 1 maart 2012 09:57 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Misschien om te bepalen of het niet echt een blessure in de dop isAls je nu maatregelen treft die verkeerd uitpakken zit je straks met een groter probleem...
Het is maar een tip hoor... (ik ben blij dat ik het advies opvolgde om met zere schenen naar de fysio te gaan. Die vertelde dat ik in een begin stadium van shinsplint zat. En ja, ik kreeg ook compressiekousen, maar ook behandeling en een opbouwprogramma).
Ook ik had eerst last van zere schenen... wat ook een begin stadium van shinsplint was....daarom heb ik nu andere schoenen, en ik heb geen last meer. (dit was niet op advies van een fysio, maar mijn trainer).
De kousen zijn voor mij met name voor de preventie tijdens het lopen en hersteltrainingen op de fiets. Een bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat het mijn kuit issue oplost/verminderd. Mocht dit niet het geval zijn, dan reken maar dat ik z.s.m. bij de fysio sta...
Ondertussen doe ik al versterkende oefeningen (al sinds mijn schenen) en ben ik al minder gaan trainen (korter, langzamer en minder vaak)"Step into the light to see the darkness"
klopt, maarja... wil wel eens wat anders zien dan mijn vaste rondjes... en nu kan ik ergens met de trein heen en terug lopenquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:06 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar die lange rechte weg naar hollandse rading lijkt me saai
Ecosia
Oke, dan klinkt het inderdaad als een weloverwogen keuze. Veel succes met lopen, en ik hoop dat je snel van de pijn in je kuit af bentquote:Op donderdag 1 maart 2012 10:11 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, het was vanuit mij dan ook een oprechte vraag en geen "ik weet het beter" opmerking....
Ook ik had eerst last van zere schenen... wat ook een begin stadium van shinsplint was....daarom heb ik nu andere schoenen, en ik heb geen last meer. (dit was niet op advies van een fysio, maar mijn trainer).
De kousen zijn voor mij met name voor de preventie tijdens het lopen en hersteltrainingen op de fiets. Een bijkomend voordeel zou kunnen zijn dat het mijn kuit issue oplost/verminderd. Mocht dit niet het geval zijn, dan reken maar dat ik z.s.m. bij de fysio sta...
Ondertussen doe ik al versterkende oefeningen (al sinds mijn schenen) en ben ik al minder gaan trainen (korter, langzamer en minder vaak)
Ecosia
Bedankt.... welke compressiekousen heb jij trouwens?quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:21 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Oke, dan klinkt het inderdaad als een weloverwogen keuze. Veel succes met lopen, en ik hoop dat je snel van de pijn in je kuit af bent"Step into the light to see the darkness"
dat is al weer 3 jaar geleden, dat weet ik echt niet meer... Weet nog wel dat ik het fokking irritant vond zitten ;-)quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:24 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Bedankt.... welke compressiekousen heb jij trouwens?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Zo, gisteren ging het voor het eerst na ziekte weer 'een beetje' 7 km in 40 min @ 93KG, ik ben het kantelpunt weer voorbij, beetje afvallen en rustig aan weer naar de 11 in het uur.
Mountainbike gaat ook weer vaker gebeuren, zeker als de klok weer vooruit gaat.ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen![]()
Ik een dode vosquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:20 schreef Niara het volgende:
Gefeliciteerd Joooo-pi!
Ik ben vandaag eens ergens anders gaan lopen: in een echt bos.
Het viel toch wel een beetje tegen door al die heuvels.
Wel een eekhoorntje gezien ^^
Cool, ik kan mogelijk de Garmin 205 van iemand overnemen. Nog even afwachten of het idd dat type is en dan doe ik het. Kan niet wachten om met GPS te rennen.
weet iemand hoe je de hearthrate data uit nike plus kan krijgen?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
De enige tool die ik ken die iets kan met Nike+, is EagerFeet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:58 schreef Jumparound het volgende:
weet iemand hoe je de hearthrate data uit nike plus kan krijgen?
EagerFeet.org
Ik weet niet wat er eventueel in de GPX zit, alleen de GPS-coordinaten en tijden. Volgens mij zit de HRM-data alleen in gecombineerde TCX-bestanden.
Als je een Mac hebt zou je TrailRunner eens kunnen proberen. De site geeft niet een heel duidelijk antwoord.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
jammer, kan ik weer een ding de vuilisbak pleuren...quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Fallen het volgende:
[..]
De enige tool die ik ken die iets kan met Nike+, is EagerFeet.
EagerFeet.org
Ik weet niet wat er eventueel in de GPX zit, alleen de GPS-coordinaten en tijden. Volgens mij zit de HRM-data alleen in gecombineerde TCX-bestanden.
Als je een Mac hebt zou je TrailRunner eens kunnen proberen. De site geeft niet een heel duidelijk antwoord.Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Mwah, zeker weten doe ik het ook niet. Maar het lijkt er op alsof het allemaal gesloten is.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:19 schreef Jumparound het volgende:
[..]
jammer, kan ik weer een ding de vuilisbak pleuren...
Overigens verandert binnenkort de Nike+ site, dus wellicht dat ze zelf met wat export mogelijkheden komen.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
die exportmogelijkheden waren er juist "vroeger" dat is na een jaartje helemaal dichtgetimmerd...quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:21 schreef Fallen het volgende:
[..]
Mwah, zeker weten doe ik het ook niet. Maar het lijkt er op alsof het allemaal gesloten is.
Overigens verandert binnenkort de Nike+ site, dus wellicht dat ze zelf met wat export mogelijkheden komen.
Maar ik denk dat ze veel mensen kwijtraken aan Endomondo, Runkeeper etc... Dus ze zullen misschien weer wat meer open worden...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
hmm, die heartrate data zit in een xml file op je ipod...
Kan iemand mij voorzien van een hoe een polar file eruit ziet qua inhoud?
uit een oude file...
1
2
3
4- <extendedDataList>
<extendedData dataType="distance" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">0.0260, 0.0570, 0.0849, 0.1159, 0.1473, 0.1801, 0.2102, 0.2432, 0.2761, 0.3088, 0.3377, 0.3601, 0.4016, 0.4216, 0.4641, 0.4928, 0.5294, 0.5630, 0.5952, 0.6303, 0.6665, 0.7039, 0.7375, 0.7700, 0.7913, 0.8439, 0.8697, 0.9122, 0.9481, 0.9800, 1.0093, 1.0526, 1.0769, 1.1187, 1.1531, 1.1871, 1.2213, 1.2504, 1.2853, 1.3187, 1.3492, 1.3690, 1.4158, 1.4433, 1.4833, 1.5120, 1.5442, 1.5758, 1.6083, 1.6179, 1.6633, 1.7019, 1.7347, 1.7645, 1.7944, 1.8299, 1.8617, 1.8845, 1.9223, 1.9550, 1.9885, 2.0182, 2.0513, 2.0850, 2.1189, 2.1484, 2.1803, 2.2128, 2.2442, 2.2733, 2.3060, 2.3385, 2.3712, 2.3992, 2.4190, 2.4645, 2.4979, 2.5244, 2.5597, 2.5917, 2.6243, 2.6527, 2.6841, 2.7154, 2.7470, 2.7762, 2.8096, 2.8426, 2.8746, 2.9024, 2.9311, 2.9667, 2.9983, 3.0282, 3.0594, 3.0921, 3.1244, 3.1540, 3.1870, 3.2194, 3.2524, 3.2813, 3.3132, 3.3455, 3.3780, 3.4079, 3.4406, 3.4744, 3.5081, 3.5379, 3.5715, 3.5938, 3.6358, 3.6653, 3.6843, 3.7276, 3.7621, 3.7911, 3.8228, 3.8546, 3.8874, 3.9175, 3.9512, 3.9847, 4.0140, 4.0462, 4.0800, 4.1123, 4.1421, 4.1751, 4.2074, 4.2406, 4.2702, 4.3034, 4.3299, 4.3685, 4.3987, 4.4286, 4.4484, 4.4921, 4.5313, 4.5535, 4.5919, 4.6243, 4.6477, 4.6836, 4.7209, 4.7513, 4.7756, 4.8199, 4.8396, 4.8779, 4.9188, 4.9493, 4.9796</extendedData>
<extendedData dataType="speed" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">10.6802, 11.3236, 10.9711, 10.5208, 11.3692, 11.6032, 11.7482, 11.6995, 11.2783, 12.2590, 10.9286, 11.3236, 11.3692, 11.3692, 11.4153, 11.3236, 11.7482, 12.1012, 12.3125, 12.5314, 12.9338, 13.0536, 12.9338, 12.6438, 12.5874, 12.4210, 12.3665, 12.5874, 12.6438, 12.6438, 12.7008, 12.3665, 12.3125, 12.1533, 12.1533, 11.8469, 11.6995, 11.6995, 11.7482, 12.0494, 11.9473, 11.4153, 12.2590, 11.7482, 11.4617, 11.2333, 10.7208, 11.1445, 11.2783, 0.0000, 11.1445, 11.1445, 11.5085, 11.6511, 11.5556, 11.2783, 11.4617, 10.9286, 10.9711, 11.6511, 11.7974, 11.5556, 11.6032, 11.9982, 11.7974, 11.4617, 10.8864, 11.0139, 11.1445, 11.1007, 11.8969, 11.3692, 11.0139, 11.3692, 11.2333, 11.6032, 11.6032, 11.5556, 11.2783, 11.2333, 11.3236, 10.8864, 10.7208, 11.1007, 10.9286, 11.6032, 11.6995, 11.4153, 11.1007, 11.2783, 10.9286, 11.2333, 11.4617, 11.3692, 11.1445, 11.5556, 11.3236, 11.6995, 11.5085, 11.5556, 11.1007, 11.4617, 11.0571, 11.6032, 11.1888, 11.6511, 11.8469, 11.8969, 11.6511, 11.6032, 11.6511, 11.1445, 11.2333, 11.5085, 11.6032, 11.6511, 11.2783, 10.9711, 10.9711, 11.4617, 11.7974, 11.7482, 12.1012, 11.7974, 11.4153, 11.5085, 11.6995, 11.2333, 11.5085, 11.6995, 11.2333, 11.7974, 11.5085, 11.5556, 11.5556, 11.3692, 11.6511, 11.6995, 0.0000, 11.6511, 11.4153, 11.4153, 11.1888, 11.4617, 11.4617, 11.9473, 12.0494, 11.8969, 11.8969, 12.2059, 11.7482, 11.4153, 12.1012, 11.7482, 11.7482</extendedData>
<extendedData dataType="heartRate" intervalType="time" intervalUnit="s" intervalValue="10">118, 129, 134, 140, 147, 150, 155, 159, 162, 163, 163, 164, 165, 166, 0, 164, 0, 0, 168, 0, 172, 173, 0, 176, 177, 0, 177, 0, 179, 0, 180, 180, 181, 182, 182, 0, 183, 0, 184, 0, 184, 184, 0, 184, 184, 184, 0, 183, 0, 184, 183, 182, 181, 0, 181, 181, 0, 181, 0, 181, 182, 182, 182, 183, 183, 184, 183, 182, 182, 183, 184, 184, 184, 184, 183, 184, 0, 184, 184, 184, 184, 185, 184, 184, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 186, 186, 186, 187, 186, 187, 187, 187, 187, 187, 187, 186, 185, 185, 185, 185, 185, 185, 184, 182, 0, 184, 185, 185, 184, 183, 183, 183, 184, 184, 185, 185, 185, 185, 186, 185, 185, 186, 0, 186, 0, 186, 186, 0, 186, 186, 185, 186, 186, 0, 185, 186, 0, 0, 186, 186, 188, 188, 187, 0, 0, 188</extendedData>Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
In de GPX van Endomondo zitten gewoon je hearbeat shizzle.quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:29 schreef Fallen het volgende:
[..]
De enige tool die ik ken die iets kan met Nike+, is EagerFeet.
EagerFeet.org
Als je een Mac hebt zou je TrailRunner eens kunnen proberen. De site geeft niet een heel duidelijk antwoord.
1
2
3
4
5
6
7
8<trkpt lat="52.398773" lon="5.260194">
<time>2012-02-28T11:55:19Z</time>
<extensions>
<gpxtpx:TrackPointExtension>
<gpxtpx:hr>157</gpxtpx:hr>
</gpxtpx:TrackPointExtension>
</extensions>
</trkpt>In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Heb altijd begrepen dat 2 dagen achter elkaar niet zo handig is, daarom vandaag maar een uur gewandeld ipv hardgelopen. Wilde er toch even uit na een hele dag achter mn laptoppie
quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:29 schreef Jumparound het volgende:
[..]
die exportmogelijkheden waren er juist "vroeger" dat is na een jaartje helemaal dichtgetimmerd...
Maar ik denk dat ze veel mensen kwijtraken aan Endomondo, Runkeeper etc... Dus ze zullen misschien weer wat meer open worden...Als die HRM-data gewoon in de GPX kan zitten, dan hoop ik dat EagerFeet dat gewoon exporteert vanuit de Nike+ GPS-app.quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:50 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
In de GPX van Endomondo zitten gewoon je hearbeat shizzle.
[ code verwijderd ]
Ik heb zelf geen HRM-spul, alleen iPhone GPS-app. Maar alle runs die ik exporteer via EagerFeet kunnen prima bij RunKeeper / Endomondo gebruikt worden, maar goed, dat is alleen locatie & snelheid.
Heb je het al geprobeerd Jumparound?He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Ja, maar ik gebruikte geen gps, dus komt er geen gpx uit, en dus ook geen HRM... damn....quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:04 schreef Fallen het volgende:
[..]
[..]
Als die HRM-data gewoon in de GPX kan zitten, dan hoop ik dat EagerFeet dat gewoon exporteert vanuit de Nike+ GPS-app.
Ik heb zelf geen HRM-spul, alleen iPhone GPS-app. Maar alle runs die ik exporteer via EagerFeet kunnen prima bij RunKeeper / Endomondo gebruikt worden, maar goed, dat is alleen locatie & snelheid.
Heb je het al geprobeerd Jumparound?Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Had ik ook met mijn Nike+ dataquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:05 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ja, maar ik gebruikte geen gps, dus komt er geen gpx uit, en dus ook geen HRM... damn..... Heb je wel de app of heb je zo'n sensor, zoals ik?
sensor, anders was het wel goed gegaan ;-) Heb geen aaifoon, dus niets aan de appquote:Op donderdag 1 maart 2012 17:06 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Had ik ook met mijn Nike+ data. Heb je wel de app of heb je zo'n sensor, zoals ik?
Ecosia
Hoe kun je heart rate data hebben met een sensor?quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:07 schreef Jumparound het volgende:
[..]
sensor, anders was het wel goed gegaan ;-) Heb geen aaifoon, dus niets aan de appHeb je daar sws geen hartslagmeter voor nodig of zeg ik nu iets heel doms?
.
die heb ik Nike+ compatiblequote:Op donderdag 1 maart 2012 17:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoe kun je heart rate data hebben met een sensor?Heb je daar sws geen hartslagmeter voor nodig of zeg ik nu iets heel doms?
.
kortom, kan je dus weggooien als je geen nikeplus meer gebruikt
Ecosia
Als ik de Polar website lees, is die Polar Wearlink+ Nike+, ook compatible met een aantal Polar horloges. Helemaal weggegooid geld is het dus niet...quote:Op donderdag 1 maart 2012 17:12 schreef Jumparound het volgende:
[..]
die heb ik Nike+ compatiblekortom, kan je dus weggooien als je geen nikeplus meer gebruikt
euhm, nee. Niet als ik een horloge koop neequote:Op donderdag 1 maart 2012 17:21 schreef Fallen het volgende:
[..]
Als ik de Polar website lees, is die Polar Wearlink+ Nike+, ook compatible met een aantal Polar horloges. Helemaal weggegooid geld is het dus niet...
Ecosia
Het ging hier ook niet optimaal, wel erg constant gelopen (enige positieve ook).quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:10 schreef motorbloempje het volgende:
weer 5km eruit geperst. Ging verre van vanzelf, was benauwd buiten, maar wel weer gelopen
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Constant is belangrijk! Heb gelukkig wel de 10km/uur aan weten te houden, maar man man man... de laatste km ging echt puur op wilskracht. Klote is dat. Vorige keer 6km en had er nog wel wat bij gekund
Wel stom. We waren vandaag gaan rennen omdat er wrsch geen spinningplek vrij zou komen. Net terug, gaat de telefoon "ja, twee plekken vrij!"![]()
Iets in mij zegt: boh, ik wil! Maar dat lijkt me niet verstandig
Ja doei.![]()
Net een paar nike free run +2 gekocht. Ga ze volgende week uitproberen. Eerst even in huis dragen enzo, heel rustig opbouwen. Ze vertelden niets wat ik niet al wist dus we zullen zien
Gewoon doen, desnoods loop je 'm in een uur.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Kom je bij mij lopen, ik ben ook niet top-fitquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef GotC het volgende:
Mmm twijfel of ik de CPC gewoon maar zal lopen..lastig..welk nummer heb jij?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Wanneer is het? Ik zou maar rustig aan doen iig, je bent pas net weer begonnen toch?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:53 schreef GotC het volgende:
Mmm twijfel of ik de CPC gewoon maar zal lopen..lastig..But while the earth sinks to its grave
Vandaag dit jack ontvangen:
Waterdicht enzo, leek me wel handig (loop nu altijd gewoon in een vest maar dat wordt een beetje te warm nu). Ik ben er vandaag meteen mee gaan lopen.
But while the earth sinks to its grave
Welk nummer heb jij?quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kom je bij mij lopen, ik ben ook niet top-fitwelk nummer heb jij?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
82quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Kom je bij mij lopen, ik ben ook niet top-fitwelk nummer heb jij?
Ik twijfel wel..precies omdat ik net begonnen ben weer. Mja, kan er allicht een lesje Evy van maken![]()
![]()
Volgens mij heb ik me ingeschreven nadat jij had gepost en toen gingen we praten en doen en toen dus naja. Nu is het nog maar onduidelijk of je 'm uberhaupt gaat lopen.quote:
Ik zie het morgen, dan ben ik op m'n "postadres" aanwezig.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Weet ikquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:08 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik me ingeschreven nadat jij had gepost en toen gingen we praten en doen en toen dus naja. Nu is het nog maar onduidelijk of je 'm uberhaupt gaat lopen.
Ik zie het morgen, dan ben ik op m'n "postadres" aanwezig.
Meh, nog ff over twijfelen![]()
quote:Op donderdag 1 maart 2012 19:59 schreef GotC het volgende:
[..]
82
Ik twijfel wel..precies omdat ik net begonnen ben weer. Mja, kan er allicht een lesje Evy van maken![]()
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Jaa! Maar slacker loopt een andere afstand, dus echt opeenvolgend is het ook weer niet denk ik[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Fuck it, ik ga gewoonzoals yur net tegen me zei, ga gewoon nog paar keer lopen en dan komt t wel goed. Gewoon chill iig
![]()
![]()
Ook 5 km hoorquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:14 schreef Guppyfriend het volgende:
Jaa! Maar slacker loopt een andere afstand, dus echt opeenvolgend is het ook weer niet denk ik![]()
![]()
Echt? Ik dacht dat zij verder liepquote:
Loopt hij ookquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat zij verder liep![]()
![]()
Huh, nou snap ik het niet meerquote:![]()
slacker_nl is een man?![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Op en top vrouw. Met mooie lange bruine haren.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
niet volgens je fotoboekquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:41 schreef slacker_nl het volgende:
Op en top vrouw. Met mooie lange bruine haren.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
Lekker wijffie ben jequote:Op donderdag 1 maart 2012 20:41 schreef slacker_nl het volgende:
Op en top vrouw. Met mooie lange bruine haren.
Oh ja, my badquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh, nou snap ik het niet meer![]()
slacker_nl is een man?!![]()
![]()
Das m'n poes, vinden mannen leuk om aan te zitten.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Nou ik snap het nog steeds niet.
Ik heb slacker in zijn/haar fobo eens gevraagd of hij/zij een man of een vrouw was, vanwege de niet zo vrouwelijke nick, in mijn opinie (wat overigens wederzijds was)
liever iets meer getrimdquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:45 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Das m'n poes, vinden mannen leuk om aan te zitten.AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013![]()
En welke afstand loop je dan slacker?Ook 5km?
heb inmiddels weer 2.3 km gelopen in een whopping 39 minutenquote:Op zondag 15 januari 2012 19:15 schreef Don_Vanelli het volgende:
Mijn challenge gaat nog lastig worden, daar ik gisteren mijn kuit heb gebroken
ik moet nog hard aan de bak om mijn target te halen![]()
![]()
De 5km. Over 12 weken ga ik in Delft denk ik de 10 lopen (golden tenloop).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Volgens mij is een gebroken kuit wel een legitieme reden om je target wat bij te stellenquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
heb inmiddels weer 2.3 km gelopen in een whopping 39 minuten
ik moet nog hard aan de bak om mijn target te halen
Ik ga 2 weken na de CPC de 10km in Naaldwijk lopen denk ikquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef slacker_nl het volgende:
De 5km. Over 12 weken ga ik in Delft denk ik de 10 lopen (golden tenloop).F means you're fucked![]()
Ooh, dan ben ik daarmee in de war denk ik. Wel cool dat we opeenvolgende nummers hebben danquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:49 schreef slacker_nl het volgende:
De 5km. Over 12 weken ga ik in Delft denk ik de 10 lopen (golden tenloop).
Blijven jullie mij ook nog aanmoedigen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:52 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh, dan ben ik daarmee in de war denk ik. Wel cool dat we opeenvolgende nummers hebben danF means you're fucked![]()
Als m'n vriend t nog niet zat is welquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:52 schreef YUR het volgende:
[..]
Blijven jullie mij ook nog aanmoedigen?hoe laat start jij?
Pas om 14.40 ...quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Als m'n vriend t nog niet zat is welhoe laat start jij?
Hoe laat start de 5km eigenlijk? 13 uur toch?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
11:30 uur! Zie het mailtje van vandaag! Niet te laat komen hoor!quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
Hoe laat start de 5km eigenlijk? 13 uur toch?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Nee, om 11.30 alquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:55 schreef slacker_nl het volgende:
Hoe laat start de 5km eigenlijk? 13 uur toch?F means you're fucked![]()
Ik heb even wat advies nodig.
Ik moet deze week nog 2 keer rennen (eigenlijk 3 keer maar met 2 keer red ik het ook wel). Gisteren heb ik gerend met school en vandaag moet ik rennen. De pijn in mn enkels was gisteren volop aanwezig en dat zal morgen ook het geval zijn.
Maar ik moet wel nog los van school 2 keer rennen.
Wat kan ik het beste doen?![]()
Ja, dat mailtje heb ik met een half oog gelezen (was niet echt wakker vandaag). 11:30 alweer. Pffff, VROEG!! Zet het gelijk in m'n agendaIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Over wat voor een tijdsbestek hebben we het? Maw, welke dagen praten we over, wanneer ren je met school und so weiter.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:57 schreef datisstom het volgende:
Ik heb even wat advies nodig.
Ik moet deze week nog 2 keer rennen (eigenlijk 3 keer maar met 2 keer red ik het ook wel). Gisteren heb ik gerend met school en vandaag moet ik rennen. De pijn in mn enkels was gisteren volop aanwezig en dat zal morgen ook het geval zijn.
Maar ik moet wel nog los van school 2 keer rennen.
Wat kan ik het beste doen?
Wat overigens helpt (zo werk ik iig). Pak Google calendar, schrijf je loopsessies erin en ga schuiven met de dagen om te kijken hoe je max rust kan pakken enzo. Dan wijst je planning zich vanzelf. En begin bij het einde werk naar de start toe.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik vond t ook jammer, want ik moet vanuit Arnhem komenquote:Op donderdag 1 maart 2012 20:57 schreef slacker_nl het volgende:
Ja, dat mailtje heb ik met een half oog gelezen (was niet echt wakker vandaag). 11:30 alweer. Pffff, VROEG!! Zet het gelijk in m'n agendamaar komt goed!
Ik moet nu om... 8 uur vertrekken ofzo.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Waar kom jij vandaan dan? Ik neem de trein van 9 uur, dus op zich valt t nog wel mee dusquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
Ik moet nu om... 8 uur vertrekken ofzo.
Dat heb ik met de halve van amsterdam. Das 10 minuten metro.. of de fiets. Goede warming up
(voor dat je in de war raakt, ik ga deze maand naar Amsterdam verhuizen, woon nu in Almere).In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Almere.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waar kom jij vandaan dan? Ik neem de trein van 9 uur, dus op zich valt t nog wel mee dusIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat is nooit hetzelfde. Deze week is het dus woensdag en donderdag met school. Maar ik heb deze week nog niet gerend dus moet nog 2 keer rennen met Evy en morgen met school. Ik verga van de pijn in m'n enkels dus hoe moet ik dit aanpakken?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:58 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Over wat voor een tijdsbestek hebben we het? Maw, welke dagen praten we over, wanneer ren je met school und so weiter.
Wat overigens helpt (zo werk ik iig). Pak Google calendar, schrijf je loopsessies erin en ga schuiven met de dagen om te kijken hoe je max rust kan pakken enzo. Dan wijst je planning zich vanzelf. En begin bij het einde werk naar de start toe.![]()
Nja...warming up zal ik op t Malieveld moeten doen, aangezien GotC (en jullie) al om 11.30 starten, en ik om 14.40. Ik hoop maar dat t weer een beetje ok is, want om nou al die tijd in slecht weer te moeten wachten...quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef slacker_nl het volgende:
Dat heb ik met de halve van amsterdam. Das 10 minuten metro.. of de fiets. Goede warming upF means you're fucked![]()
Dat dat nog zo'n reistijd is dan!quote:[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Zoveel mogelijk rust nemen. Ik zou met pijn in m'n enkels zelfs niet voor school rennen. Fuck de leerkracht.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik zou serieus niet rennenquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef datisstom het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde. Deze week is het dus woensdag en donderdag met school. Maar ik heb deze week nog niet gerend dus moet nog 2 keer rennen met Evy en morgen met school. Ik verga van de pijn in m'n enkels dus hoe moet ik dit aanpakken?F means you're fucked![]()
Ik zou niet gaan rennen tot die pijn weg is! Je maakt meer kapot dan je lief isquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:05 schreef datisstom het volgende:
[..]
Dat is nooit hetzelfde. Deze week is het dus woensdag en donderdag met school. Maar ik heb deze week nog niet gerend dus moet nog 2 keer rennen met Evy en morgen met school. Ik verga van de pijn in m'n enkels dus hoe moet ik dit aanpakken?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ja, al rijdt er tegenwoordig een intercity rechtstreeks naar DH bedenk ik me net. Maar het was 2 uur reizen (m'n werkgever verhuisde naar DH).quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat dat nog zo'n reistijd is dan!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Helemaal niet, totdat de pijn in je enkels weg is. Je kunt serieuze schade oplopen als je doorzetquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef datisstom het volgende:
[..]
Voor school niet zoals Slacker zegt en dan wel met Evy?F means you're fucked![]()
Pfff, vanuit Arnhem is het maar anderhalf uur en voor m'n gevoel is dat veel verder weg van den haag dan Almerequote:Op donderdag 1 maart 2012 21:07 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ja, al rijdt er tegenwoordig een intercity rechtstreeks naar DH bedenk ik me net. Maar het was 2 uur reizen (m'n werkgever verhuisde naar DH).[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Helemaal niet, ga naar een sportarts toe en/of fysio en ga werken aan de klachten. Of een podoloog (voetdokter). Fix je enkels eerst voordat je verder gaat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef datisstom het volgende:
[..]
Voor school niet zoals Slacker zegt en dan wel met Evy?In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Uhu, maar ik heb al 2 weken uitgerust en toen was de pijn binnen een paar dagen weer terug. En ik heb nog maar een paar weken tot ik de Venloop móét lopen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:07 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik zou niet gaan rennen tot die pijn weg is! Je maakt meer kapot dan je lief is![]()
Nee, helemaal niet. Of wil je stressfracturen oplopen? Dan ben je nog veel langer uitgeschakeldquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef datisstom het volgende:
[..]
Voor school niet zoals Slacker zegt en dan wel met Evy?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Arnhem utrecht is 30 minuten, utrecht almere is 40. En volgens mij rijd jij over utrecht. Ik rijd over amsterdam, das al 30 minuten en amsterdam DH is 1 uur. Met overstappen enzo was het kut, dus nu is het hopelijk iets sneller.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Pfff, vanuit Arnhem is het maar anderhalf uur en voor m'n gevoel is dat veel verder weg van den haag dan AlmereIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je móét nix...quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:09 schreef datisstom het volgende:
[..]
Uhu, maar ik heb al 2 weken uitgerust en toen was de pijn binnen een paar dagen weer terug. En ik heb nog maar een paar weken tot ik de Venloop móét lopen.F means you're fucked![]()
Als een fysio of dokter zegt dat je niet kan/mag lopen, lijkt het me sterk dat je móét.quote:
Zorg voor jezelfF means you're fucked![]()
Onzin, je kan makkelijk niet lopen als je een gegronde reden hebt. En anders start je en val je uit. Wat willen ze doen? Je dwingen je enkels naar de klote te helpen?quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Je kent mn klas niet, ik moet en zal die loop lopen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:14 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Onzin, je kan makkelijk niet lopen als je een gegronde reden hebt. En anders start je en val je uit. Wat willen ze doen? Je dwingen je enkels naar de klote te helpen?![]()
Eigenwijze drol...dan moet je het zelf wetenquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:15 schreef datisstom het volgende:
[..]
Je kent mn klas niet, ik moet en zal die loop lopen.F means you're fucked![]()
Ik ken je klas inderdaad niet. Ik weet echter wel dat ik twee sporten beoefende toen ik op de middelbare school zat en niet meedeed met gym als dat betekende dat een blessure erger werd. Have it your way.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:15 schreef datisstom het volgende:
[..]
Je kent mn klas niet, ik moet en zal die loop lopen.
Mijn tip: ZO-VEEL MO-GE-LIJK RUST!!! RUST. Dus
ma/di/wo/do/vr/za/zo
ren/rust/ren/rust/ren/rust/rust
Voila.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ja, want stel je voor dat je gewoon zelf durft te zeggen dat het niet kan ivm pijn. Levensles: Stand up for yourself.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:17 schreef datisstom het volgende:
Als die zegt dat ik niet moet lopen en daarvoor ook een papiertje geeft dan is het goed.![]()
GYMLERAREN ZEGGEN DAN DAT JE HET RUSTIG AAN MOET DOEN.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:19 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, want stel je voor dat je gewoon zelf durft te zeggen dat het niet kan ivm pijn. Levensles: Stand up for yourself.
Maar ik ga jullie advies opvolgen en ga een keer naar de fysio.![]()
Tsja, stand up for yourself, nogmaals.quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:20 schreef datisstom het volgende:
[..]
GYMLERAREN ZEGGEN DAN DAT JE HET RUSTIG AAN MOET DOEN.
Maar ik ga jullie advies opvolgen en ga een keer naar de fysio.![]()
Ik ga inderdaad via Utrecht. Ik heb een abonnement voor Arnhem - Utrecht, dus dat komt wel mooi uitquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Arnhem utrecht is 30 minuten, utrecht almere is 40. En volgens mij rijd jij over utrecht. Ik rijd over amsterdam, das al 30 minuten en amsterdam DH is 1 uur. Met overstappen enzo was het kut, dus nu is het hopelijk iets sneller.
Trouwens, wat dachten we van een pastaparty op zaterdag bij Yur en GotC. Hoeven we ook niet zo vroeg ons nest uit
Vanavond ook maar weer eens een rondje gedaan. Ging weg met de gedachte max 5 km te doen, maar werden er uiteindelijk 7,3Wel wat langzamer (totaal 45 min.) maar goed dat mag de pret niet drukken.
Deze week zal het lopen er wel niet meer van komen dus maandag weer uitgerust beginnen![]()
![]()
Ik heb m'n pyjama al bijna aan
quote:Op donderdag 1 maart 2012 21:26 schreef slacker_nl het volgende:
Trouwens, wat dachten we van een pastaparty op zaterdag bij Yur en GotC. Hoeven we ook niet zo vroeg ons nest uit
Met ze allen in een grote groep effe een 5km rondje maken!
Verbaasd schuiven buren de gordijnen opzij om te zien wat voor commotie daar wel niet plaatsvindt, om vervolgens een grote groep zeer fanatieke hardlopers voorbij te zien draven....How can I make this topic about me?![]()
Zorg dat je vooraan start bij de 5km bij de CPC! Eigenlijk zorg sowieso dat je vooraan staat in je vak!
Er zit namelijk redelijk in het begin een flessenhals die ervoor zorgt dat je even moet gaan lopen als je ergens achteraan start: het hoopt de boel aardig op: ben je helemaal uit je ritme
Ja doei.![]()
Er zijn startvakken met de CPC hoor en in het eerste startvak moet je bewezen < 18 minuten hebben gelopen, dat halen weinigen hier vrees ik...
Plus de eerste 'bottleneck' is de Javastraat na een meter of 600 en die is zelfs nog aardig breed. Het parcours hebben ze aardig aangepakt de laatste keren om dit op te lossen...
Op de 10 kilometer en halve marathon hebben ze zelfs nog een 'bufferperiode' na de eerste 2 startgroepen.
Eerste keer dat ik 10 kilometer ga doen bij de CPC (laatste jaren telkens halve marathon), ben wel benieuwd.
Voel een verkoudheidje opkomen... Heb gelijk maar een zut vitamine c in m'n post workout shake gegooid.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Bij de 5km waren er geen startvakken, gewoon allemaal 'in het vak gaan staan' toen ik 'm liep! Maar da's 3 jaar geleden ofzo?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:53 schreef DeeBee het volgende:
Er zijn startvakken met de CPC hoor en in het eerste startvak moet je bewezen < 18 minuten hebben gelopen, dat halen weinigen hier vrees ik...
Plus de eerste 'bottleneck' is de Javastraat na een meter of 600 en die is zelfs nog aardig breed. Het parcours hebben ze aardig aangepakt de laatste keren om dit op te lossen...
Op de 10 kilometer en halve marathon hebben ze zelfs nog een 'bufferperiode' na de eerste 2 startgroepen.
Eerste keer dat ik 10 kilometer ga doen bij de CPC (laatste jaren telkens halve marathon), ben wel benieuwd.
Ja doei.![]()
weet niet wat voor post workout shake je gebruikt maar de reguliere post workout shake's hebben al een zooi vitamine C erin zittenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef slacker_nl het volgende:
Voel een verkoudheidje opkomen... Heb gelijk maar een zut vitamine c in m'n post workout shake gegooid.![]()
![]()
spannend! Ik hoop dat de mijne maandag al komt, dan kan ik mn 10 km ermee doen. Ik heb nu al zin in mn 7,5 km van morgenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:04 schreef YUR het volgende:
Straks voor het eerst lopen met mn horloge. Ben benieuwd of alles goed gaat.
Whey, carbs, glutamine en nu ook vit c.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:53 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
weet niet wat voor post workout shake je gebruikt maar de reguliere post workout shake's hebben al een zooi vitamine C erin zittenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Woensdag nog 7,14km gelopen in een uurtje. Volgens iemand op facebook was ik best traagVinden jullie dat ook?
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
7km per uur vind ik niet echt snel neeZou het zelf niet 'leuk' meer vinden als dat mijn tempo zou zijn. Probeer het dan ook rond de 10km per uur te houden. Maargoed, in het SPT-hardloop-topic vinden ze 10km per uur al een 'slakkentempo', dus doe vooral waar je jezelf prettig bij voelt!
Ja doei.![]()
je loopt nog niet zo gek lang toch? rustig aan opbouwenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Woensdag nog 7,14km gelopen in een uurtje. Volgens iemand op facebook was ik best traagVinden jullie dat ook?
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.
ik loop zelf zo rond de 10km per uur![]()
Zojuist lekker gelopen. Horloge is fijn
Dit is m op Garmin:
http://connect.garmin.com/activity/154105487
En dit is m geexporteerd naar Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/qYL8F1I3Ano
Inclusief wat persoonljke records
Nice! Goed bezig denk!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:00 schreef YUR het volgende:
Zojuist lekker gelopen. Horloge is fijn
Dit is m op Garmin:
http://connect.garmin.com/activity/154105487
En dit is m geexporteerd naar Endomondo:
http://www.endomondo.com/workouts/qYL8F1I3Ano
Inclusief wat persoonljke records
ik mag vanavond weer.... 70 minuten...
god wat is dit verslavend...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Heel vlot is het niet, maar is dat dan aaneengesloten rennen of met wandelpauzes er tussendoor?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.
Dat maakt natuurlijk wel uit.He didn't set up the rhyme with meaningless words.
Mwa, als jij lekker gelopen hebt, is het toch goed? Ik ga, op het moment, ook ongeveer op die snelheidquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Daar sla je de spijker op zn kop.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:35 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mwa, als jij lekker gelopen hebt, is het toch goed? Ik ga, op het moment, ook ongeveer op die snelheid
Je loopt goed, zo lang je lekker loopt. Omdat we met zijn allen geen profs zijn en niet écht hoeven te presteren, moeten we er vooral voor zorgen dat het voor ons zelf leuk blijft.
En om het leuk te houden, heeft iedereen zijn eigen manieren
Hoeveel invloed heeft mist op de prestaties van een beginnend hardloper (laten we zegen, les 6 van Evy)? Ik dacht dat ik doodging vanmorgen, terwijl het van de week juist zo lekker ging. Ik ging kapot op mijn ademhaling, maargoed.. het zicht was dan ook amper 10 m. Mijn haar werd nat van de mist.
Nee, valt harstikke mee! loop lekker je eigen tempo. En was dit inderdaad met of zonder wandelen?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had ook een blaarachtig gevoel op mijn kleine teen, volgende keer betere sokken aan.Liep je toevallig op een andere tijd dan normaal? Ik heb dat altijd als ik 's ochtends loop ipv 's avonds...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:41 schreef Klonterpot het volgende:
Hoeveel invloed heeft mist op de prestaties van een beginnend hardloper (laten we zegen, les 6 van Evy)? Ik dacht dat ik doodging vanmorgen, terwijl het van de week juist zo lekker ging. Ik ging kapot op mijn ademhaling, maargoed.. het zicht was dan ook amper 10 m. Mijn haar werd nat van de mist.
Ecosia
Morgen weer, hopelijk 6km doen. Kijken of 't alweer beter gaat dan gisteren. Wil het dit keer echt niet laten versloffen en de challenge gaan halen dit jaar! Wel leuk, zo, die challenge! Motiveert nóg meer!Ja doei.![]()
Gofterredomme, dat was om verschillende redenen een waardeloze loop
- Kilometer 2 volgens Endomondo in 5:58 terwijl de eerste in 5:06 ging. Blijkt na afloop dat die GPS een enorme hap heeft afgesneden, in mijn nadeel dus, dwars door de boerenlanderijen voor die 2e km
- Tussen kilometer 3 en 4 gaf ik toe aan mijn waardeloze gevoel in mijn benen en in mijn hoofd door een stukje te gaan lopen wat resulteerde in een kilometertijd van 06:35 maar erger nog, ik heb al weken niet meer hoeven wandelen tijdens mijn runs van tussen de 6 - 8 kilometer
- Daarna nog uitgelopen naar (volgens Endomondo) 6.68 km in 38:27 wat op zich niet eens heel slecht is, maar gezien de afgelopen weken toch een significante terugslag qua lopen ...
Bah. Nou ja, enige dat je kan zeggen is dat je er in elk geval uit geweest bent. Nu maar lekker douchen en het weekend in
Je kan de runs niet corrigeren in Endomondo hè? Ik heb ook wel eens hele rare spikes in de GPS-registratie met Nike+. Als het heel erg is, corrigeer ik het wel in RunKeeper en exporteer die gegevens daar weer naar Endomondo.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:23 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Gofterredomme, dat was om verschillende redenen een waardeloze loop
- Kilometer 2 volgens Endomondo in 5:58 terwijl de eerste in 5:06 ging. Blijkt na afloop dat die GPS een enorme hap heeft afgesneden, in mijn nadeel dus, dwars door de boerenlanderijen voor die 2e km
- Tussen kilometer 3 en 4 gaf ik toe aan mijn waardeloze gevoel in mijn benen en in mijn hoofd door een stukje te gaan lopen wat resulteerde in een kilometertijd van 06:35 maar erger nog, ik heb al weken niet meer hoeven wandelen tijdens mijn runs van tussen de 6 - 8 kilometer
- Daarna nog uitgelopen naar (volgens Endomondo) 6.68 km in 38:27 wat op zich niet eens heel slecht is, maar gezien de afgelopen weken toch een significante terugslag qua lopen ...
Bah. Nou ja, enige dat je kan zeggen is dat je er in elk geval uit geweest bent. Nu maar lekker douchen en het weekend inHe didn't set up the rhyme with meaningless words.
Mwa, nee ik heb steeds 's ochtends gelopen maar wel wat later op de ochtend. Ik zal volgende week dat eens een keer gaan vergelijken!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:52 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Liep je toevallig op een andere tijd dan normaal? Ik heb dat altijd als ik 's ochtends loop ipv 's avonds...The remedy is the experience.![]()
Alsof ik mn pantoffeltjes weer aanhad vanmiddag
Wat was het weer lekker om m'n goede schoenen aan te hebben. En dan dat weer ...![]()
heerlijk in het zonnetje gelopen...
En ik kwam op een hele nette 5,1 km in 32.49
Oeh, wat goed zegquote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:13 schreef E.T. het volgende:
Alsof ik mn pantoffeltjes weer aanhad vanmiddag
Wat was het weer lekker om m'n goede schoenen aan te hebben. En dan dat weer ...![]()
heerlijk in het zonnetje gelopen...
En ik kwam op een hele nette 5,1 km in 32.49
Ik ben ook echt best wel trots op mezelf
Nu die twee ienimienie wandelstukjes nog zien te skippen ;-)I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
Was die 5,1 km in 31:49 inclusief wandelstukjes? Dan is het al helemaal netjesquote:Op vrijdag 2 maart 2012 19:43 schreef E.T. het volgende:
Ik ben ook echt best wel trots op mezelf
Nu die twee ienimienie wandelstukjes nog zien te skippen ;-).
Ik ga morgen 7,5 doen. Heb wel zin in 10, maar ik ben bang dat die sprong iets te groot is, ineens. als morgen alles goed gaat, doe ik maandag dan 10.Niet meer actief op Fok!![]()
32.49
Maar dat was de totaaltijd incl wandelen idd
ET, goed zeg! In de zon?? Dan woon je iig niet in het noorden
Succes morgen Vik.. als je morgen lekker loopt kan je dan niet je ronde vergroten?Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
pfff, 70 minuten... afzien maar lekker afzien, zeg maar
en weer een "eigen" challenge gehaald. Namelijk de bult in hilversum bedwongen.
hij zit maar aan het begin van mn loop, kan niet missen :-)
http://runkeeper.com/user(...)337879?&mobile=falseInorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Dank allemaal, voel me iets minder een bejaardequote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:57 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
je loopt nog niet zo gek lang toch? rustig aan opbouwen
ik loop zelf zo rond de 10km per uurIk blijf lekker in m'n tempo doorlopen (en inderdaad met korte stukjes wandel ertussen). Misschien morgen weer ff.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
vandaag een trail run gedaan van 13km. Erg zwaar maar enorme voldoening.
zwaar parkoers door de gladde paden en het enorme hoogte verschil wat overbrugt moest worden.
na 1.7km "vlak terrein" begon het klimmen en moest er in 1.5km 210meter hoogte veschil overwonnen worden.
Daarna dalen over smalle glibberige paadjes terug van 510m naar 410m om vervolgens wer over 3km lengte te stijgen naar 620m boven zeenivo wat tevens het hoogste punt van de race was.
dit was het 10km punt en vanaf hier was het "down hill" terug nar de start dus op 3 km afstand weer zo'n 320m dalen., dit was wel over "gravel roads" i.p.v. paden die normaal gesproken alleen voor 4wd's gemaakt zijn.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Beter van niet, denk ikquote:Op vrijdag 2 maart 2012 22:31 schreef uniekhoorn het volgende:
ET, goed zeg! In de zon?? Dan woon je iig niet in het noorden
Succes morgen Vik.. als je morgen lekker loopt kan je dan niet je ronde vergroten?. De pijntjes komen een dag later en ik wil maandag ook nog lopen.
Ik hoopte ook op een beetje zon voor vandaag, maar het ziet er weer vertrouwd grijs uit buiten
Ja jammer, het is zó lekker om met een zonnebril op te lopenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 08:22 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik hoopte ook op een beetje zon voor vandaag, maar het ziet er weer vertrouwd grijs uit buiten.
Ik ga zo voor de gein even Endomondo installeren, denk ik! Of Runkeeper. Daar even een keertje mee lopen. Volgend weekend heb ik, als het goed is, een Garmin.Niet meer actief op Fok!
Forum Opties Forumhop: Hop naar: