SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 27-02-2012 12:28:40 ]Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Dat was 2 weken geleden.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Na lang wikken en wegen is mijn volgende project gekozen:
ik zou de laatste twee randjes met stokjes en vasten uithalen en even opnieuw haken bij diegene die absurd veel extra hebben gekregen. En de andere bij het aaneen maken lekker sjoemelenquote:Op zondag 26 februari 2012 22:48 schreef melice het volgende:
@EsseEi, de sleutelhanger ringen bedoel je? Die haal ik altijd bij de Xenos weg....
Ik heb een probleem, misschien heeft 1 van jullie een oplossing? paar weken geleden GS gehaakt voor een sjaal. Later bedacht ik dat het een tas moest worden en ben ik deze week begonnen met de resteren GS te haken. Nou wou ik ze aan elkaar haken en zag ik dat de GS die ik nou erbij gehaakt heb te groot zijn geworden. Sommige GS hebben wel 6 a 7 steken meer, dus ik kan ze niet per steek aan elkaar naaien. Vind het ook zonde om er verder niks meer mee te doen....
iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder al teveel werk?
[ afbeelding ]
probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkelquote:Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef phluphy het volgende:
[..]
Dat was 2 weken geleden.Vandaag heb ik alles uitgehaald, ik was al een aardig endje op weg.
Het materiaal was echt kl*te, het leek wel jute, echt niet iets wat je om je lijf wil hangen.![]()
Het is prachtige katoen, volgens mijn moeder was het destijds knetterduur, en ik heb er geloof ik 15x50 gram van liggen, maar tot nu toe kan ik er weinig mee.
Ik denk dat ze het ergens in de jaren '70 heeft gekocht, in de tijd dat gordijntjes erg hip waren!![]()
Ik leg het voorlopig weer even terug in de kast.
Positief aspect: ik kan nu iets anders gaan bedenken om te maken.
Zo goed?quote:Op zondag 26 februari 2012 22:43 schreef EsseEi het volgende:
hee die zijn leuk!En met die bedoel ik dus al die sleutelhangers! ik vond dat zo'n gepriegel dat ik denk ik nooit aan zo'n bos zou beginnen
en inderdaad 1,95 is wel te doenwist niet waar ze vandaan kwamen.
Mogen mijn cupcakes nog in de OP?als in: laatste paar affe haaksels en mijne was toch wel de laatste toch hihi
iemand nog een goede tip waar je losse sleutelhangers kan kopen? (online)
Huh? Als bolletje bedoel je? En op hoeveel graden?quote:Op maandag 27 februari 2012 07:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkel
Beestjes zijn niet mijn ding, en daarbij heb ik een hele grote wishlist van dingen om te maken.quote:
hoe kan 't dan wiebelen, als alles strak gevuld is en stevig aan elkaar genaaid?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:58 schreef Herfstblad het volgende:
De hals is heel stevig opgevuld (meer erbij en het gaat uitpuilen), dus dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon een hekel aan wiebelhoofdjes bij beestjes.
Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zitquote:Op maandag 27 februari 2012 13:26 schreef trui het volgende:
ik vind goed aan elkaar naaien wel lastig trouwens. zoals bij de giraf, je wil niet dat de nek wordt samengetrokken, hij moet mooi in vorm blijven. maar het moet wel stevig en met zo weinig mogelijk zichtbare steekjes. een heel gepriegel.
Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noobquote:Op maandag 27 februari 2012 12:57 schreef trui het volgende:
phluphy, ik zou 't garen dan wel in een lingeriezak oid doen.
welke giraffe is dat dan?quote:Op maandag 27 februari 2012 13:31 schreef x__duck het volgende:
[..]
Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zit
Helaas gaat dat niet bij de giraffe, maar dat komt hoop ik wel goed
dé giraffe van EsseEi!quote:Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef Ynske het volgende:
[..]
welke giraffe is dat dan?
toch niet bij Guusje? die heb ik aan een stuk gemaakt
ok, ik las net ergens christel genoemdquote:
quote:Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:
Bij Guusje heb ik de nek aangepast, omdat ik hem te wiebelig vond.
Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
als je 'm dichtbindt met een (haar)elastiekje lijkt me dat ook prima. en ik denk dat 't wel op 40 graden moet kunnen?quote:Op maandag 27 februari 2012 13:58 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noob
Ik heb het bij deze giraffe wel gedaan en zie je bijna niets van.....op deze foto wel als je heel goed kijkt. en bij dit schaapje.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:
Bij Guusje heb ik de nek aangepast, omdat ik hem te wiebelig vond.
Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
Ik zoek het type garen dat vermeld wordt altijd op in Ravelry, onder 'yarns'. Daar staat ook een indicatie van dikte bij (bij "weight" of "wraps per inch"). En als je op het vraagtekentje erachter klikt, krijg je een heel handig overzichtje. Ik zoek dan meestal garen uit m'n voorraad dat (ongeveer) in dezelfde categorie valtquote:Op maandag 27 februari 2012 19:26 schreef phluphy het volgende:
Wat grappig, een betaalde haakopdracht! Er zijn vervelender manieren om aan je geld te komen.![]()
Vraagje:
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een nieuw projectje, is bepalen of het beschikbare materiaal (heb altijd nog veeeeeeeel liggen) wel geschikt is voor het patroon naar keuze. Soms kun je testen door een x aantal steken / x aantal toeren te haken die dan 10x10cm of zo moet worden. Maar dit staat er niet altijd bij, en dan vind ik het echt moeilijk om te bepalen of de dikte van de "wol" wel geschikt is.
Met als gevolg dat je dan vaak het materiaal besteld dat ze aanraden en je voorraad altijd maar groter wordt.![]()
Iemand handige weet-je tips?
Als de twee delen met de open kant precies op elkaar komen (en waarschijnlijk dus evenveel steken hebben), zou ik ze tegen elkaar houden zodat de steken precies tegenover elkaar liggen, dan kun je ze gewoon aan elkaar naaien door de binnenste lusjes van de Vtjes (oke, dat klinkt nogal warrig, sorry!)quote:Op maandag 27 februari 2012 19:34 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een handige tutorial MizzEnroe! Ik zie dat ik dat gelukkig goed doe!
Weet jij, of iemand anders, ook een tutorial om twee open onderdelen aan elkaar te maken? (bijvoorbeeld een hoofd aan een lijf)
Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijnquote:Op maandag 27 februari 2012 18:47 schreef MizzEnroe het volgende:
Volgens mij ligt het wiebelige eraan hoe je de delen aan elkaar vast naait. Planet June heeft een mooie tutorial ervoor gemaakt.
Hoe ver ben je met je deken? Wordt ie net zoquote:Op maandag 27 februari 2012 10:37 schreef Ynske het volgende:
Hier even een tussendoorprojectje met guusje. nog 1 hoorntje en de staart en dan in elkaar zetten
volgens mij maak je het wat te ingewikkeld.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:54 schreef Dierenfan het volgende:
Moet ik, voor het aan elkaar haken van kop en lijf, het patroon van 1 van de lichaamsdelen achterstevoren lezen?
Volgens mij heeft ze juist expres andere kleuren gekozen zodat je ziet wat ze doet. Als alles dezelfde kleur is, zie je hier juist niets van. Het is dan net alsof het patroon doorloopt.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:52 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijn) maar volgens mij blijf je dat ook in dezelfde kleur zien, of valt dat mee?
Ik probeer de steekjes juist altijd weg te werken.
Edit: ohja, supertof trouwens kwakz0r!Wat ga je maken?
@ChildoftheStars: lief hondje!En mooie collectie!
![]()
Baan (full-time) TWEE honden, huis + tuin, en een vrouw, En daarnaast tapdans ik ook nog.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:09 schreef phluphy het volgende:
Waar halen jullie al die haaktijd vandaan?![]()
Ik heb een baan, een hond, een huis en (grote) tuin te onderhouden, een man die aandacht wil, en ergens nog een sociaal leven.
Ik heb eerst het paarse rondje gemaakt en daarna het zwarte rondje erop gestikt....waarom ik niet op het idee gekomen ben om met zwart te beginne en met paars te eindigen is me nu eerlijk gezegd een raadsel.....quote:hartstikke leuk, tyler-girl! ik zou de ogen een volgende keer een klein beetje lager doen denk ik. heb je de zwarte rondjes er apart op gemaakt of is het zwarte het binnenste van de cirkel en ben je later op dat lichtpaars overgestapt? (en wat ik zelf trouwens vaak een leuk effect vind bij uilenogen is het 'doorstikken' van de op 1 na buitenste rand, zoals ik hier en hier heb gedaan).
maar ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zullen zijn!
Dat is niet aardig om tegen je olifantje te zeggen, straks krijgt hij nog een minderwaardigheidscomplexquote:Op dinsdag 28 februari 2012 14:30 schreef LittleQ het volgende:
De olifant vind ik ook heel leuk geworden, ben alleen niet helemaal tevreden over zijn hoofdje (voorhoofd lijkt wat lang), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga 'm zeker nog eens maken, maar dan ga ik 'm in spiralen haken (en uiteraard andere kleuren), ik vind elke rij sluiten maar niks...
Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Mvr.Poes het volgende:
Goed, dat is me nog enigszins duidelijk maar mijn vraag is nu : maak je dan nog wel een losse als je aan de volgende toer begint of dat ook niet?
Of je moet heel goed tellenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:15 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.
Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Of je moet heel goed tellen
Het makkelijkste is om de nieuwe draad net voor het einde van een stokje op te pikken. Dus je begint met je oude draad een stokje, maar je stopt zodra je de laatste 2 lusjes op je naald hebt (dus net voor je laatste 'doorhaling'.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:08 schreef Vietsel het volgende:
Hoihoi,
Meelezer hier. Lees mee sinds ik begonnen ben met haken een maand geleden, maar nu pas een goede reden om te reageren. Jullie maken zulke mooie dingen!
Heb tot nu toe pip gehaakt, een kussenhoes, ben begonnen met Essies giraffe en waag me aan een grannystripe deken. Maar nu is vlak voor het einde van de rij mijn wol op. Heeft iemand een tip hoe ik een nieuwe bol aan kan zetten?
Een klein stukje wol ertussen doet inderdaad wonderen!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:34 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.
Nu hoorde ik in een filmpje zeggen dat als je geen losse maakte dat je werkje niet omhoog komt?
Bedankt voor de snelle reacties iig!
Denk dat ik vanavond een poging ga wagen, heb alleen niet de juiste kleuren wol. Dus wie weet haal ik morgen de goede kleuren en begin ik dan, dat kan ook nog.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:
Er rust een vloek op mijn moeder's garen, ik zweer het je.![]()
Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).
Het kunstzinnige resultaat:![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen?quote:
Haha, had ik ook gedaan hoor.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen?Het ligt al in de prullenbak.
Zonde joh! Mooie bezigheidstherapie voor als je je verveelt ofzo!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen?Het ligt al in de prullenbak.
Hebben? Stuur ik het wel op.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:27 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Zonde joh! Mooie bezigheidstherapie voor als je je verveelt ofzo!
Het garen was gewoon helemaal kapot gegaan. Het was duidelijk niet geschikt, ook al had ik iets uitgezocht wat 70% zuiver scheerwol was. Ik kon het daarna ook gewoon aan stukken trekken als een zakdoekje zeg maar.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef trui het volgende:
oh angel, wat vreselijk! hoe kan iets gehaakts dan zo in de knoop raken joh.
Het kan liggen aan de haaknaalden die je gebruikt....zo vind ik de metalen wat harder aanvoelen dan plastic en bamboe maar er zijn ook speciale ergonomische haaknaalden van clover en eddie...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:13 schreef crejo het volgende:
Het eind is in zicht van mijn project stapelslak. Voor een beginner als ik heb ik me vergist in de grootte. Krijg zere vingers van het haken. Werken die speciale haaknaalden? Las dat ik niet de enige ben....
Leermoment: stop nooit 12 bolletjes in een dekbedovertrek en vervolgens in de wasmachine?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:
Er rust een vloek op mijn moeder's garen, ik zweer het je.![]()
Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).
Het kunstzinnige resultaat:![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Ja, zoiets. Of wat trui hieronder zegt. Heel strak per stuk inpakken zodat ze geen bewegingsruimte hebben. Of een soort handwasje doen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:54 schreef x__duck het volgende:
[..]
Leermoment: stop nooit 12 bolletjes in een dekbedovertrek en vervolgens in de wasmachine?
Dat is geen gek idee!quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:59 schreef Brighteyes het volgende:
Phluph!Mss doneren aan een vogelopvsng ofzo? Leuk nestmateriaal!
superleuk gedaan tan! alleen moest ik lang kijken voor ik de naam kon lezen. ik dacht "ze zal toch niet echt 'nee' heten???"quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:23 schreef Tan het volgende:
Hier snel even tussendoor gehaakt voor een pasgeboren babymeisje Jill
[ afbeelding ]
het was toch puur katoen?quote:
Jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 10:00 schreef trui het volgende:
![]()
[..]
superleuk gedaan tan! alleen moest ik lang kijken voor ik de naam kon lezen. ik dacht "ze zal toch niet echt 'nee' heten???"
Omdat het niet lekker haakte. Te stroef ofzo.quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:13 schreef LittleQ het volgende:
Wat niet wegneemt dat het ontzettend zonde is natuurlijk! Ik ben alleen kwijt waarom je bolletjes ging wassen en niet een afgerond project?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 10:10 schreef trui het volgende:
goed zeg, en voel je je ook weer wat beter?
quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
oke, wie van jullie zit daar??Er worden een olifant en een gelukspoppetje gehaakt binnen 45 minuten!
quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog iets te jong om in het midden van de dag naar omroep max te kijken
O ik dacht al dat jij daar zat, want jij haakt me toch aan een snel tempo altijdquote:Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef Angelof9 het volgende:
[..]![]()
Ik ben nog iets te jong om in het midden van de dag naar omroep max te kijken
Voor zover ik het begreep zit christel krukkert daar en nog iemand die ik niet ken....quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
oke, wie van jullie zit daar??Er worden een olifant en een gelukspoppetje gehaakt binnen 45 minuten!
koffiemax zit dat stuk over haken in, dat is op nederland 1quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:37 schreef melice het volgende:
ik ga morgen koffietijd maar eens even terug kijken dan... spannend...
quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:35 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Voor zover ik het begreep zit christel krukkert daar en nog iemand die ik niet ken....
Ist interessant?
Haha, my thoughts exactly!quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:53 schreef kwiwi het volgende:
Ja... dat gelukspoppetje kan ik ook wel in 45 minuten maken, niet echt een uitdaging. Die olifant vind ik knapper
Thnxquote:Op woensdag 29 februari 2012 12:01 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.anniesattic.com/crochet/content.html?content_id=8
Begrijp alleen niet waarom ze het Ahdc noemt?
Het was Annemarie Arts van 'Babycadeautjes haken', 'Babyspeelgoed haken' en 'Gelukspoppetjes haken'. Weet alleen niet of dat dezelfde Annemarie is als van het haakblog.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:03 schreef trui het volgende:
ik denk dat het annemarie van annemaries breiblog is. die heeft tegenwoordig ook een haakblog dacht ik?
Ik was nummer 5000 ja, op dat moment althansquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik ben nummer 5003
Volgens de reacties op dat forum is B17 het 5000e lid, is dat Tan?
Edit: nu hebben ze het weer veranderd, zie ik.
Nee, de teller staat alweer op iemand anders geloof ik. Nou ja, maakt ook niet uit.quote:Op woensdag 29 februari 2012 11:45 schreef trui het volgende:
nu wordt je hopelijk bedolven onder bloemen en give-aways van o.a. Mrs Lucy herself. veel plezier ermee!
het is toch niet zo heel erg dat 't vacuum gezogen verpakt wordt? ik vind het altijd wel fijn als mensen meedenken over het verlagen van verzendkosten. soms halen ze zelfs een paar bollen wat uit elkaar, zodat het door de brievenbus past. (wel in overleg). dan zou ik liever deze vacuum-aanpak kiezen, bezorgt je een stuk minder werk! via welke site had je het gekocht trouwens?quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:06 schreef MissN het volgende:
Mooi Islke!! Welk garen is dat?
Ik had net het omgekeerde-phluphy-effectmijn pakje kwam met de post...en toen ik het openmaakte zag ik dit:
[ afbeelding ]
k d8 echt wattefok hebben ze met mijn dure phildar gedaan![]()
gelukkig is het al wat bijgetrokken...
[ afbeelding ]
k snap nu waarom het verzenden gratis wask weet niet of ik weer via deze site bestel...er ging vanalles mis en heb toch liever geen gekreukte bolletjes...
Helaas moet ik over 15 min naar mn werk..dus dat wordt geen giraffe maken vanavond
Inderdaad, dat vind ik ook altijd het nadeel van online garen bestellen. Ook al weegt het niks, een paar bolletjes moet vrijwel altijd met de pakketpost. Vacuum zuigen is inderdaad een betere oplossing dan uit elkaar trekken!quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:10 schreef trui het volgende:
[..]
het is toch niet zo heel erg dat 't vacuum gezogen verpakt wordt? ik vind het altijd wel fijn als mensen meedenken over het verlagen van verzendkosten. soms halen ze zelfs een paar bollen wat uit elkaar, zodat het door de brievenbus past. (wel in overleg). dan zou ik liever deze vacuum-aanpak kiezen, bezorgt je een stuk minder werk! via welke site had je het gekocht trouwens?
hahah ja dat weet ik wel....maar gaat om het gevoel denk ikquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:10 schreef Tan het volgende:
[..]
Nee, de teller staat alweer op iemand anders geloof ik. Nou ja, maakt ook niet uit.
@Tyler-Girl Lucy heeft een veeeeel drukker en kleurrijker huis dan ik, maar we hebben wel dezelfde smaak denk ik.
Ja, ik snap wel wat je bedoeltquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:00 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
hahah ja dat weet ik wel....maar gaat om het gevoel denk iken volgende mij wil je het ook niet zo kleurrijk hebben als lucy...krijg je spontaan ADHD
Dat zijn 2 verschillende.quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:07 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Het was Annemarie Arts van 'Babycadeautjes haken', 'Babyspeelgoed haken' en 'Gelukspoppetjes haken'. Weet alleen niet of dat dezelfde Annemarie is als van het haakblog.
Hij mag hier ook gezellig komen staartjes loeren!quote:Op woensdag 29 februari 2012 15:39 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ga dit weekend maar weer eens aan een giraffe beginnen. Die van mij is eenzaam
Gezellig zo op de bank, tot 1 van de katten hem er weer afgooitquote:
Hier staat het tussen:quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:33 schreef Angelof9 het volgende:
Staan er verder geen rijen beschreven?? Hier kan ik ook niet zoveel kaas van maken.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
6 x 16 is wel 96, heeft ze dat beest maar 6 poten gegeven?
Jeetje... daar zeg je wat o.O Het plaatje heeft inderdaad maar zes potenquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
6 x 16 is wel 96, heeft ze dat beest maar 6 poten gegeven?
Tsja. Maar het kan altijd een "wat dan ook met 6 poten" zijn die zich voor carnaval heeft verkleed als octopus.quote:De inktvis heeft in tegenstelling tot de Octopus tien ledematen, waarvan acht armen en twee langere voedingstentakels.
Ik beken, het is mijn schuld (honger):quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:38 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Tsja. Maar het kan altijd een "wat dan ook met 6 poten" zijn die zich voor carnaval heeft verkleed als octopus.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:18 schreef Angelof9 het volgende:
Het is dus feitelijk een gehandicapte octopus. Misschien kun je hem inschrijven voor de paralympics?
Enne, welke kleurtjes heb je deze keer uitgekozen?quote:Op donderdag 1 maart 2012 10:58 schreef Angelof9 het volgende:
Spiralen, als je elke toer sluit krijg je zo'n lelijke naad. Ik ben ook weer aan een giraffe begonnen
slinger Youtube aan.. typ het even in FRONTLOOP en voila de cheatquote:Op donderdag 1 maart 2012 11:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn hexapus doet weer eens moeilijk: 56. Rd: FRONTLOOP - (sc in next 8 sc, Vsc) 6 times = 60 sc
Wat is een frontloop?
dan heb jij wel echt een dun garen gebruikt, of je haakt heel strak? de mijne (met softfun, naald 3,5) heeft alleen al een lijf (zonder op & poten) van ca. 30cm...!quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:14 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn Giraffe is helemaal niet zo groot? hooguit 20 cm of zo?
* like *quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de butterfly wrap af en ik ben er heel blij mee! Tijdens het haken wist ik niet wat het ging worden, maar nu ie klaar is, vind ik hem prachtig.
[ afbeelding ]
Gewoon maken, als het niets wordt haal je het toch gewoon weer uit? Zoveel werk is het niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:47 schreef phluphy het volgende:
Ik vind 'm best geinig, straks eens even met manlief overleggen wat hij ervan vindt, hij heeft er altijd wel kijk op (meer dan ik)![]()
Bedankt !
Mooi zeg!quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:54 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/yarns/library/garnstudio-drops-big-fabel
In de uitverkoop bij Hobby doos voor 2 euro een bolletje (ik heb er drie gebruikt)
oei wat is hij leuk en wat een mooie kleurenquote:Op donderdag 1 maart 2012 14:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de butterfly wrap af en ik ben er heel blij mee! Tijdens het haken wist ik niet wat het ging worden, maar nu ie klaar is, vind ik hem prachtig.
[ afbeelding ]
Zo:quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:24 schreef Tan het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het bij haar er van achteren eruit ziet.
zo dan!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:01 schreef Oceanonix het volgende:
ja ik ben klaar met de eerste deken!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben half december begonnen en met wat oponthoud door gebrek aan materialen is hij nu eindelijk af.
Wat een lieverdje! Gekocht patroon?quote:
Jeetje wat vervelend! Wat moet je daar nu mee?;)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Wat een lieverdje! Gekocht patroon?
[ afbeelding ]
En mijn aankopen, eigenlijk het meeste nog zonder doel..
Nee was een gratis patroon en heb het wat aangepast omdat het anders een erg klein konijntje werd. Zal het als ik thuis ben even opzoeken en postenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Wat een lieverdje! Gekocht patroon?
Mooi! Vooral op die zwarte bank ook, leuk contrastquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:01 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben half december begonnen en met wat oponthoud door gebrek aan materialen is hij nu eindelijk af.
Dan bij deze: alvast bedankt voor het leuke patroontje! DE giraffe krijgt een vriendje...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee was een gratis patroon en heb het wat aangepast omdat het anders een erg klein konijntje werd. Zal het als ik thuis ben even opzoeken en posten
Wat een schatje!quote:
Natuurlijk. Maar zoals je weet is in elkaar zetten niet mn sterkte puntquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:26 schreef trui het volgende:
hey whoopdidoo, ik vroeg me gisteren nog af hoe 't met jou was. maar leuk dat je ook weer aan de haak bent. wel foto's laten zien he!
Jij ook al? Blijkt toch wel voor veel mensen een probleem te zijn! We hebben een inelkaarzetservice nodig!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Natuurlijk. Maar zoals je weet is in elkaar zetten niet mn sterkte punt![]()
Het gaat wel(meestal), maar is zo stom.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:44 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jij ook al? Blijkt toch wel voor veel mensen een probleem te zijn! We hebben een inelkaarzetservice nodig!
Haken is dan ook veel leuker dan in elkaar zettenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:44 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Jij ook al? Blijkt toch wel voor veel mensen een probleem te zijn! We hebben een inelkaarzetservice nodig!
Wouw!!! Echt heel mooiquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:01 schreef Oceanonix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |