abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108428046
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 27-02-2012 12:28:40 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108429373
Ben vanavond heel druk met boekhouding rekeningen betalen etc zodat ik morgen op mijn werkthuisdag tijd vrij heb om lekker te gaan haken.
Leuke dingen voor later bewaren.

Ik heb 14 granny squares klaar die ik in elkaar moet zetten zodat hij als tas door kan gaan...
  zondag 26 februari 2012 @ 20:06:54 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108430927
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Na lang wikken en wegen is mijn volgende project gekozen:

Dat was 2 weken geleden. -O- Vandaag heb ik alles uitgehaald, ik was al een aardig endje op weg.
Het materiaal was echt kl*te, het leek wel jute, echt niet iets wat je om je lijf wil hangen. :N

Het is prachtige katoen, volgens mijn moeder was het destijds knetterduur, en ik heb er geloof ik 15x50 gram van liggen, maar tot nu toe kan ik er weinig mee.
Ik denk dat ze het ergens in de jaren '70 heeft gekocht, in de tijd dat gordijntjes erg hip waren! :D
Ik leg het voorlopig weer even terug in de kast.

Positief aspect: ik kan nu iets anders gaan bedenken om te maken. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108431180
Pluphy, een giraffe bijvoorbeeld?
Ik wacht nog tot mijn bestelling binnenkomt.. K hoop morgen! Ondertussen ben ik granny squares aan het maken van catania, voor een lange termijn project waar ik niets over kan zeggen :) (mysterieus he?)
haken is cool
pi_108433593
Wat een schatjes, EsseEi!
Ik zag ook nog een leuk gestreept konijn voorbij komen en een kei leuke geisha!

Ik heb afgelopen week 9 duckies gemaakt als afscheidscadeautje voor de kindjes op het kinderdagverblijf van mijn dochtertje (donderdag gaat ze naar een ander kinderdagverblijf), vanmiddag was het 'in-elkaar-zet-uurtje'

Zo direct de olifant in elkaar zetten, ik vind dat zo'n vervelend werkje!
pi_108434051
Wat een leuke duckies LittleQ.
Eigen ontwerpje zo als sleutelhanger?
pi_108437106
En de olifant zit in elkaar, morgen even foto's maken!

@Melice, geen eigen ontwerp, ze zijn van Susie Farmgirl (klik)
  zondag 26 februari 2012 @ 22:43:01 #8
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108443183
hee die zijn leuk! :D En met die bedoel ik dus al die sleutelhangers! ik vond dat zo'n gepriegel dat ik denk ik nooit aan zo'n bos zou beginnen ;)

en inderdaad 1,95 is wel te doen ;) wist niet waar ze vandaan kwamen.

Mogen mijn cupcakes nog in de OP? :@ als in: laatste paar affe haaksels en mijne was toch wel de laatste toch hihi :@

iemand nog een goede tip waar je losse sleutelhangers kan kopen? (online)
pi_108443485
@EsseEi, de sleutelhanger ringen bedoel je? Die haal ik altijd bij de Xenos weg....

Ik heb een probleem, misschien heeft 1 van jullie een oplossing? paar weken geleden GS gehaakt voor een sjaal. Later bedacht ik dat het een tas moest worden en ben ik deze week begonnen met de resteren GS te haken. Nou wou ik ze aan elkaar haken en zag ik dat de GS die ik nou erbij gehaakt heb te groot zijn geworden. Sommige GS hebben wel 6 a 7 steken meer, dus ik kan ze niet per steek aan elkaar naaien. Vind het ook zonde om er verder niks meer mee te doen....
iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder al teveel werk?
pi_108443644
Leuk al die eendjes! Daar zullen de kids vast blij mee zijn! De kinderen in mijn klas (kleuters) zijn ook dol op mijn haaksels!.
En die granny's zijn ook leuk zeg! Ik heb alleen geen oplossing voor je probleem, zo goed ben ik nog lang niet!

Ik heb eindelijk mn vier Matawi uilen af! De laatste kostte me wat bloed...prikte me met de naald tijdens het aannaaien van de vleugels (kheb er ook een hekel aan...) Morgen ga ik ze nog even versieren met wat lintjes en kraaltjes en dan kunnen ze naar de nieuwe eigenaren!
  zondag 26 februari 2012 @ 23:07:02 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108444381
littleQ wat leuk die bos eendjessleutelhangers!

melice, kun je niet 1 extra randje vasten om de te kleine vierkantjes haken, evt in een andere kleur. doordat je er in de hoeken dan weer wat steken bij maakt komt de totale lengte van de zijkant weer iets dichter bij de grotere vierkantjes. daarna bij het samenhaken hier en daar (gespreid) wat smokkelen, dus twee aan de kant van het kleinere vierkantje tegenover 1 aan de kant van de grotere. succes!

esseEi, wat snoezig, die muizencupcakes! en ik vind ook dat ze een plaatsje verdienen in de OP! en weer een koe! wie bestelt al die koeien bij je!! :o

Daste, dat wordt een mooi japanse poppetje!

heel geinig die pannenlappen! al zou ik er geen 1,95 voor over hebben. :P

nicoleM, mooi begin van je kussenhoes. welke steek gebruik je?

ik moest vrijdag héél lang in de trein zitten en had geen zin om die tijd aan 'wip's te besteden, dus ben toen ook een 2e giraffe begonnen. schiet al lekker op, maar morgen komt er niks van dus ik denk dat ik dinsdag de laatst hand (eh been) eraan zal leggen (naaien. ;) ). dit keer heb ik 'm van wol gemaakt. ik had nog veel restjes Drops Merino extra fine, heerlijk spul is dat. en verder aangevuld met Rowan Pure Wool DK. krimpt allebei niet meteen bij wassen, dus dat komt goed uit.

phluphy, wat jammer dat 't toch niks werd met dat vestje. maar beter ten halve gekeerd.... ik ben benieuwd wat je nu gaat maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 27-02-2012 07:02:25 ]
in de haak.
pi_108451305
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:48 schreef melice het volgende:
@EsseEi, de sleutelhanger ringen bedoel je? Die haal ik altijd bij de Xenos weg....

Ik heb een probleem, misschien heeft 1 van jullie een oplossing? paar weken geleden GS gehaakt voor een sjaal. Later bedacht ik dat het een tas moest worden en ben ik deze week begonnen met de resteren GS te haken. Nou wou ik ze aan elkaar haken en zag ik dat de GS die ik nou erbij gehaakt heb te groot zijn geworden. Sommige GS hebben wel 6 a 7 steken meer, dus ik kan ze niet per steek aan elkaar naaien. Vind het ook zonde om er verder niks meer mee te doen....
iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder al teveel werk?
[ afbeelding ]
ik zou de laatste twee randjes met stokjes en vasten uithalen en even opnieuw haken bij diegene die absurd veel extra hebben gekregen. En de andere bij het aaneen maken lekker sjoemelen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dottey op 27-02-2012 04:34:20 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 27 februari 2012 @ 07:18:45 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108451906
Nou Trui...m'n aller eerste koe was als bedoeling voor m'n zus, maar die vond hem te te klein. Dus toen heb ik een nieuwe gemaakt, met 3 dubble draad, die was wel groot genoeg (een halve meter ofzo, een favoriet speelding voor m'n nichtjes). Maar toen zat ik nog met de eerste koe...die is uiteindelijk naar het neefje van een vriendinnetje gegaan (kindje van haar schoonzus).
En nu via twitter is koe nummer 3 besteld, door iemand die de 1e 2 had gezien en Stella heel schattig vond enzo :) (het ergste is nog dat ik die koe stiekem een rotwerk vind, zooo veel losse onderdelen maar goed)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 07:34:47 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108451972
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat was 2 weken geleden. -O- Vandaag heb ik alles uitgehaald, ik was al een aardig endje op weg.
Het materiaal was echt kl*te, het leek wel jute, echt niet iets wat je om je lijf wil hangen. :N

Het is prachtige katoen, volgens mijn moeder was het destijds knetterduur, en ik heb er geloof ik 15x50 gram van liggen, maar tot nu toe kan ik er weinig mee.
Ik denk dat ze het ergens in de jaren '70 heeft gekocht, in de tijd dat gordijntjes erg hip waren! :D
Ik leg het voorlopig weer even terug in de kast.

Positief aspect: ik kan nu iets anders gaan bedenken om te maken. :P
probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_108452038
Wow zeg, wat schrijven jullie snel!!

Ik ben gisteravond begonnen met de giraf. Hoofdje en deel van het lijf zijn al af. Een foto volgt zeker zodra hij klaar is!!

Mag mezelf vandaag eerst nog een keer verwennen door extra bolletjes wol te kopen.
Groetjes Sabine
  maandag 27 februari 2012 @ 09:48:32 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108453561
we zijn gewoon met veel inmiddels pinkie, dan gaat 't hard. :) veel plezier met het wol-shoppen!

esseEi, je kunt natuurlijk ook 'nee' zeggen... :P
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:16:41 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108454252
Wat een mooie dingen zijn er weer gehaakt O+

Moet nog iets maken voor m'n oma's verjaardag, maar ik ben zo ziek dat ik zelfs geen zin heb om te haken -O-
  maandag 27 februari 2012 @ 10:33:41 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108454716
ach jee kwiwi, wat akelig. veel beterschap gewenst!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 10:37:06 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108454807
Hier even een tussendoorprojectje met guusje. nog 1 hoorntje en de staart en dan in elkaar zetten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_108456936
kwiwi, beterschap!

Ik heb mijn GS al in elkaar zitten. Gewoon op gevoel aan elkaar genaaid maar heb ze eerst met veel stoom gestreken en uitgetrokken zodat ze even groot waren ongeveer.
Nog even randje erom haken en dan zal ik een foto showen!
pi_108458457
Dat patroon van die eendjes heeft Lyssa toch ook eens herschreven? :) Leuke eendjes en gsjes trouwens.

Dit kwam ik zaterdag tegen. :)

Ik heb het gevoel dat het hoofdje heel los op mijn giraf zit, ook na het goed vastnaaien :(.
pi_108458501
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:43 schreef EsseEi het volgende:
hee die zijn leuk! :D En met die bedoel ik dus al die sleutelhangers! ik vond dat zo'n gepriegel dat ik denk ik nooit aan zo'n bos zou beginnen ;)

en inderdaad 1,95 is wel te doen ;) wist niet waar ze vandaan kwamen.

Mogen mijn cupcakes nog in de OP? :@ als in: laatste paar affe haaksels en mijne was toch wel de laatste toch hihi :@

iemand nog een goede tip waar je losse sleutelhangers kan kopen? (online)
Zo goed? :P
Optimist tot in de kist
  maandag 27 februari 2012 @ 12:49:35 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108459152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 07:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkel
Huh? Als bolletje bedoel je? En op hoeveel graden?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:50:55 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108459201
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:11 schreef MissN het volgende:
Pluphy, een giraffe bijvoorbeeld?
Beestjes zijn niet mijn ding, en daarbij heb ik een hele grote wishlist van dingen om te maken.
Het probleem is het kiezen. ;) Zoveel leuks !
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:57:03 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108459447
phluphy, ik zou 't garen dan wel in een lingeriezak oid doen.

herfstblad, het is meer een kwestie van heel stevig de hals vullen, dan komt dat hoofdje ook minder wiebelig erop te zitten. ik heb de eerste keer ook een stukje weer open moeten maken om 'm bij te vullen. en die lantarenpaal, tsja.... ik vind 't wat triestig zo!

melice, ik ben benieuwd naar je tas!
in de haak.
pi_108459506
:( De hals is heel stevig opgevuld (meer erbij en het gaat uitpuilen), dus dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon een hekel aan wiebelhoofdjes bij beestjes.
pi_108459670
Ik ga de TT eer aan doen...pannenlappen haken naar een modelletje uit een oude Ariadne...katten. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 27 februari 2012 @ 13:18:53 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108460212
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:58 schreef Herfstblad het volgende:
:( De hals is heel stevig opgevuld (meer erbij en het gaat uitpuilen), dus dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon een hekel aan wiebelhoofdjes bij beestjes.
hoe kan 't dan wiebelen, als alles strak gevuld is en stevig aan elkaar genaaid?
in de haak.
pi_108460372
;) Dat is ook mijn vraag.
Maar ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld ook bij de meeste beestjes van Christel (wel of niet aan elkaar gehaakt) de kopjes (bv Koosje) vaak erg wiebelig vind. Misschien ligt het ook wel aan mij ;).
  maandag 27 februari 2012 @ 13:26:50 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108460462
ik vind goed aan elkaar naaien wel lastig trouwens. zoals bij de giraf, je wil niet dat de nek wordt samengetrokken, hij moet mooi in vorm blijven. maar het moet wel stevig en met zo weinig mogelijk zichtbare steekjes. een heel gepriegel.
in de haak.
pi_108460632
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:26 schreef trui het volgende:
ik vind goed aan elkaar naaien wel lastig trouwens. zoals bij de giraf, je wil niet dat de nek wordt samengetrokken, hij moet mooi in vorm blijven. maar het moet wel stevig en met zo weinig mogelijk zichtbare steekjes. een heel gepriegel.
Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zit :)
Helaas gaat dat niet bij de giraffe, maar dat komt hoop ik wel goed :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:32:48 #32
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108460692
Wat ik wel eens gedaan heb, als ik het hoofdje te wiebelig vond.....is het hoofdje aan het nekje vast gehaakt. dus met een paar extra draadje het hoofdje naar het nekje toe trekken en vastzetten...maar ben bang dat dat met de giraffe niet gaat omdat hij recht vooruit kijkt zeg maar....bij beestjes die naar benenden kijken zou het wel kunnen.....

in pricipe heb je er dus niets aan, maar je zou het kunne probere ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 27 februari 2012 @ 13:58:25 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108461701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:57 schreef trui het volgende:
phluphy, ik zou 't garen dan wel in een lingeriezak oid doen.

Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noob
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:01:32 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108461831
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:31 schreef x__duck het volgende:

[..]

Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zit :)
Helaas gaat dat niet bij de giraffe, maar dat komt hoop ik wel goed :)
welke giraffe is dat dan?
toch niet bij Guusje? die heb ik aan een stuk gemaakt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_108461926
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

welke giraffe is dat dan?
toch niet bij Guusje? die heb ik aan een stuk gemaakt
dé giraffe van EsseEi!
pi_108462007
Bij Guusje heb ik de nek aangepast, omdat ik hem te wiebelig vond :').

Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:05:59 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108462042
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:03 schreef x__duck het volgende:

[..]

dé giraffe van EsseEi!
ok, ik las net ergens christel genoemd
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:06:16 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108462051
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:

Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
:o te wiebelig?
maar goed, ik heb daar wel gekozen voor een 2.5 naald
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 februari 2012 @ 14:14:27 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108462361
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:58 schreef phluphy het volgende:

[..]

Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noob
als je 'm dichtbindt met een (haar)elastiekje lijkt me dat ook prima. en ik denk dat 't wel op 40 graden moet kunnen?
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:13:34 #40
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108464448
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:

Ik heb het bij deze giraffe wel gedaan en zie je bijna niets van.....op deze foto wel als je heel goed kijkt. en bij dit schaapje.

Maar het werkt idd niet overal bij
pi_108472562
Volgens mij ligt het wiebelige eraan hoe je de delen aan elkaar vast naait. Planet June heeft een mooie tutorial ervoor gemaakt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108473549
ik heb m'n eerste betaalde haakopdracht. vandaag snel katoen gekocht (kleuren gekozen door de klant), en nu mijn eerste van tien cirkels al af O+ ben erg tevreden, ik hoop zij ook!
Kwak
  maandag 27 februari 2012 @ 19:26:34 #43
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108474240
Wat grappig, een betaalde haakopdracht! Er zijn vervelender manieren om aan je geld te komen. ;)

Vraagje:
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een nieuw projectje, is bepalen of het beschikbare materiaal (heb altijd nog veeeeeeeel liggen) wel geschikt is voor het patroon naar keuze. Soms kun je testen door een x aantal steken / x aantal toeren te haken die dan 10x10cm of zo moet worden. Maar dit staat er niet altijd bij, en dan vind ik het echt moeilijk om te bepalen of de dikte van de "wol" wel geschikt is.
Met als gevolg dat je dan vaak het materiaal besteld dat ze aanraden en je voorraad altijd maar groter wordt. :D
Iemand handige weet-je tips?
... ♥ ik mis je ♥
pi_108474544
Wat een handige tutorial MizzEnroe! Ik zie dat ik dat gelukkig goed doe!
Weet jij, of iemand anders, ook een tutorial om twee open onderdelen aan elkaar te maken? (bijvoorbeeld een hoofd aan een lijf)
pi_108474861
Phluphy, je kan kijken wat voor soort garen er gebruikt wordt voor het patroon en dan kijken of je iets in huis hebt, dat er op lijkt. Zoals, materiaal (%wol, %acryl etc), geadviseerde naalddikte, wasvoorschrift, dat soort dingen. Vaak staat er ook op een etiket, wat de verhoudingen zijn voor een 10cm bji 10 cm lapje. Dat kun je natuurlijk ook vergelijken.

Als je ander garen gebruikt, heb je kans dat het projekt groter of kleiner wordt. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn! En soms kun je het patroon wat aanpassen, door wat minder of meer steken te gebruiken. Bij een repeterend patroon (zoals bijv. waaiertjes of een grannystrip oid) staat vaak het aantal steken dat nodig is, voor 1x het patroon (dus 1x waaier of 1x grannykluster).
Bij een beestje wordt ie gewoon groter of kleiner.
pi_108474921
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:26 schreef phluphy het volgende:
Wat grappig, een betaalde haakopdracht! Er zijn vervelender manieren om aan je geld te komen. ;)

Vraagje:
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een nieuw projectje, is bepalen of het beschikbare materiaal (heb altijd nog veeeeeeeel liggen) wel geschikt is voor het patroon naar keuze. Soms kun je testen door een x aantal steken / x aantal toeren te haken die dan 10x10cm of zo moet worden. Maar dit staat er niet altijd bij, en dan vind ik het echt moeilijk om te bepalen of de dikte van de "wol" wel geschikt is.
Met als gevolg dat je dan vaak het materiaal besteld dat ze aanraden en je voorraad altijd maar groter wordt. :D
Iemand handige weet-je tips?
Ik zoek het type garen dat vermeld wordt altijd op in Ravelry, onder 'yarns'. Daar staat ook een indicatie van dikte bij (bij "weight" of "wraps per inch"). En als je op het vraagtekentje erachter klikt, krijg je een heel handig overzichtje. Ik zoek dan meestal garen uit m'n voorraad dat (ongeveer) in dezelfde categorie valt :)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 27 februari 2012 @ 19:45:36 #47
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108475100
Ah, thanks ladies!
Ik heb nooit echt goed gekeken naar de info op de etiketten, stom!
En die Ravelry/yarns/vraagteken-truc is ook slim , ja!
... ♥ ik mis je ♥
pi_108475179
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:34 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een handige tutorial MizzEnroe! Ik zie dat ik dat gelukkig goed doe!
Weet jij, of iemand anders, ook een tutorial om twee open onderdelen aan elkaar te maken? (bijvoorbeeld een hoofd aan een lijf)
Als de twee delen met de open kant precies op elkaar komen (en waarschijnlijk dus evenveel steken hebben), zou ik ze tegen elkaar houden zodat de steken precies tegenover elkaar liggen, dan kun je ze gewoon aan elkaar naaien door de binnenste lusjes van de Vtjes (oke, dat klinkt nogal warrig, sorry!)

Maar wat misschien nog handiger is dan, is het lijf en de kop uit 1 stuk haken, dan heb je dat probleem helemaal niet :)
pi_108475424
Even mijn laatste vluggertje:

En ik heb een schandalige wolcollectie :P:
pi_108475427
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:47 schreef MizzEnroe het volgende:
Volgens mij ligt het wiebelige eraan hoe je de delen aan elkaar vast naait. Planet June heeft een mooie tutorial ervoor gemaakt.
Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijn 8)7 ) maar volgens mij blijf je dat ook in dezelfde kleur zien, of valt dat mee?

Ik probeer de steekjes juist altijd weg te werken.

Edit: ohja, supertof trouwens kwakz0r! :D Wat ga je maken?

@ChildoftheStars: lief hondje! :) En mooie collectie! :9~
pi_108475472
Dankjewel BrainTeaser! Ik begrijp wel wat je bedoeld! Alleen weet ik niet zo goed wat de binnenste lusjes van de Vtjes zijn... Bedoel je daarmee niet de eerste die je ziet, maar de tweede (stukje van het Vtje)
Moet ik, voor het aan elkaar haken van kop en lijf, het patroon van 1 van de lichaamsdelen achterstevoren lezen?

Leuk zo'n forum, ik leer een heleboel hier!
pi_108475656
Ja, in dit geval bedoel ik het tweede lusje ja. Dan zie je er niets van :)

En bij het in 1 stuk haken, moet je dan inderdaad 1 deel achterstevoren lezen ja! Als je het aantal steken per toer goed in de gaten houdt, hoeft dat niet heel ingewikkeld te zijn (of je schrijft het eerst even uit voor jezelf).
Alleen goed opletten dat je dan meerdert waar in het patroon geminderd wordt en andersom (dat lijkt logisch, maar geloof me! ;) )
pi_108479852
Oké, dan snap ik het! Dankjewel!
  maandag 27 februari 2012 @ 21:35:08 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108481661
trui ik kan toch geen nee zeggen ;) ik werd er voor betaald he haha :P
(inderdaad er zijn vervelendere manieren om aan je geld te komen)

En ja die kop...ik weet niet, ik vind het zelf altidj wel een soort van prettig om het vast te naaien, dan bepaal ik het zelf hoe die komt. Maar het is inderdaad niet super handig. hihi ;) ik ga het jullie lekker niet makkelijker maken :P je zoekt het maar uit ;)
(grapje hoor haha vind het wel leuk om commentaar te lezen :D)
pi_108481668
zo, wat is er al weer veel geschreven en gehaakt zeg!! Ik ben nog steeds bezig met mijn sjakie stapelslak. Merk dat ik nog niet heel veel ervaring heb, ik blijf het last ig vinden om alle losse dingen aan elkaar te maken dat je er niet heel veel van ziet. Ik naai het eraan, zijn hier nog handige tips voor, is zo lastig, vooral die kleine dingen. Zag dat sommigen het er ook aan haken?? hoe doe je dat? is dat makkelijker? Ik ga nog even verder prutsen. Het haken vind ik leuk, maar het in elkaar zetten niet.
pi_108482090
Jaaaa, mijn uiltjes zijn af!

[ Bericht 31% gewijzigd door Dierenfan op 27-02-2012 21:53:44 (Foto toevoegen) ]
pi_108483539
wat zijn ze leuk!!!! ik vond de sleutelhangers met de eendjes ook al zo leuk!!! zijn van deze uiltjes ook patronen??
pi_108484270
Leuke sleutelhangers! Die lintjes erbij maakt t echt af!
haken is cool
pi_108484787
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:37 schreef Ynske het volgende:
Hier even een tussendoorprojectje met guusje. nog 1 hoorntje en de staart en dan in elkaar zetten
Hoe ver ben je met je deken? Wordt ie net zo O+ als het voorbeeld dat je postte?

Leuke sleutelhangers Dierenfan! Ik heb het patroontje ook, heerlijk voor tussendoor :)
pi_108484912
Er zijn een paar dingetjes die ik niet begrijp ik mijn patroon :( WIe kan me helpen?

32. Rd: sc in next 4 sc, (Vsc) 4 times, sc in next 26 sc, (Vsc) 4 times, sc in next 58 sc = 104 sts

Ik snap dat ik vier vasten moet doen. Maar wat betekend vsc?
Moet ik vier vasten haken, dan vier keer dubbelen, en dan zesentwintig vasten en dan vier dubbelen en dan achtenvijftig vasten?

(met dubbelen bedoel ik 2 vasten in een lusdingetje)

En dan een toer verder:
33. Rd: sc in next 2 sc, (Vhdc) 2 times, hdc in next 8 sc, (Vhdc) 2 times, sc in next 22 sc,
(Vhdc) 2 times, hdc in next 8 sc, (Vhdc) 2 times, sc in next 56 sc = 112 sts

Hellup?
Mijn dank zou enorm groot zijn!
  maandag 27 februari 2012 @ 22:41:53 #61
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108485428
hmmm Vsc, dat is een boeiende term...ik denk dat het inderdaad meerderen is (dus 2 vaste in 1 vaste). dan kom je op 104 uit!
en Hdc is half stokje, dus Vhdc is dan 2 halve stokjes in 1 steek.

die uiltjes zijn echt super cute! :D:D mooie sleutelhangers zo! wat was het doel ook alweer?
pi_108485750
Thnx! Dan kan ik weer even vooruit
  maandag 27 februari 2012 @ 23:56:26 #63
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108488766
Ik heb mijn muziekuil af! Ik wilde eerst een uiltje namaken van een plaatje, maar dat ging me niet lukken. Nu heb ik het patroon van matawi keer 2 gedaan en een beetje inprovisatie en is er dit uitgekomen.....

In het echt puilen de ogen niet zo uit....maar op de foto komt het zwart gewoon heel hard over. Ook is het meer een paaskuiken ofzo dan een uil door de vrolijke kleurtjes....maar goed, ik hoop dat de ontvangers er blij mee zullen zijn.
(broer en schoonzus van een vriendin van mij krijgen een kindje vandaar)
pi_108492856
aaahh I O+ uiltjes!!!!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:32:43 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108493002
hartstikke leuk, tyler-girl! ik zou de ogen een volgende keer een klein beetje lager doen denk ik. heb je de zwarte rondjes er apart op gemaakt of is het zwarte het binnenste van de cirkel en ben je later op dat lichtpaars overgestapt? (en wat ik zelf trouwens vaak een leuk effect vind bij uilenogen is het 'doorstikken' van de op 1 na buitenste rand, zoals ik hier en hier heb gedaan).
maar ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zullen zijn!

en dierenfan ook al aan de uilen, mooi gelukt! veel werk lijkt me!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:54 schreef Dierenfan het volgende:
Moet ik, voor het aan elkaar haken van kop en lijf, het patroon van 1 van de lichaamsdelen achterstevoren lezen?
volgens mij maak je het wat te ingewikkeld. :o je kunt 2 dingen aan elkaar haken door ze tegen elkaar aan te houden en door lusjes van beide onderdelen te haken. er komt dan wel een 'randje' van vasten bovenop te liggen (als je vasten haakt uiteraard). maar dat kan ook een mooi sier-effect geven.
een manier is om ze meer te laten integreren is om tijdens een ronde van 't ene onderdeel (bijv. het lijf van padma) op de plaats waar je het andere onderdeel wil (bijv. de slurf) een aantal steken lang de slurf 'mee te haken' en dan weer verder gaan met de rest van de ronde van 't lijf. dan krijg je niet zo'n opliggend randje.

[edit]oh sorry, ik zie nu dat je inmiddels al antwoord had van brainteaser, en dat je idee van achterstevorenlezen dus toch niet te ingewikkeld was! ik denk dat mijn brein dat gewoon nog niet aankan op de vroege ochtend. ;) [/edit]

[ Bericht 38% gewijzigd door trui op 28-02-2012 10:12:40 ]
in de haak.
pi_108493210
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:52 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijn 8)7 ) maar volgens mij blijf je dat ook in dezelfde kleur zien, of valt dat mee?

Ik probeer de steekjes juist altijd weg te werken.

Edit: ohja, supertof trouwens kwakz0r! :D Wat ga je maken?

@ChildoftheStars: lief hondje! :) En mooie collectie! :9~

Volgens mij heeft ze juist expres andere kleuren gekozen zodat je ziet wat ze doet. Als alles dezelfde kleur is, zie je hier juist niets van. Het is dan net alsof het patroon doorloopt. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:19:41 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108493598
BT, ik probeer de steekjes ook net iets minder ver buiten de rand van het erop te naaien object te maken dan in die tutorial wordt voorgedaan. maar als je naar haar voorbeeld kijkt (het hondje bijv.) dan zie je toch weinig van die extra steekjes. en het is natuurlijk wel steviger als je 't ietsjes naar buiten toe vastzet in vergelijking met naar binnen toe. (het wiebel-effect).
in de haak.
pi_108493712
Dierenfan, wat een mooie uiltjes! Echt prachtig!

Tylergirl, je muziekuil is ook erg mooi!

Ik ga vanavond het hengsel aan mijn tas maken en dan even aan moeders vragen er een voering in te naaien. Dan is ie klaar! Kan ik eindelijk mijn laatste wipje afmaken en dan aan EsseEi's giraffe beginnen!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:21:29 #69
211083 Angelof9
I must go first
pi_108496194
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:09 schreef phluphy het volgende:
Waar halen jullie al die haaktijd vandaan? 8)7
Ik heb een baan, een hond, een huis en (grote) tuin te onderhouden, een man die aandacht wil, en ergens nog een sociaal leven.
Baan (full-time) TWEE honden, huis + tuin, en een vrouw, En daarnaast tapdans ik ook nog.

Multi-tasken! Je kunt best met partner praten + hond op schoot + haakwerk in hand :P

Hallo, ik ben er weer. Drie dagen geen haaknaald aangeraakt, dus ik ben het vast verleerd. Vanavond maar weer eens proberen of ik het nog kan. Ben inmiddels hier aan begonnen (voordat ik weg ging dus).
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:41:15 #70
211083 Angelof9
I must go first
pi_108496755
PS
Poekie heet nu Scarfie en is verhuisd naar Kopenhagen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:42:36 #71
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108498675
quote:
hartstikke leuk, tyler-girl! ik zou de ogen een volgende keer een klein beetje lager doen denk ik. heb je de zwarte rondjes er apart op gemaakt of is het zwarte het binnenste van de cirkel en ben je later op dat lichtpaars overgestapt? (en wat ik zelf trouwens vaak een leuk effect vind bij uilenogen is het 'doorstikken' van de op 1 na buitenste rand, zoals ik hier en hier heb gedaan).
maar ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zullen zijn!

Ik heb eerst het paarse rondje gemaakt en daarna het zwarte rondje erop gestikt....waarom ik niet op het idee gekomen ben om met zwart te beginne en met paars te eindigen is me nu eerlijk gezegd een raadsel.....
Dat doorstikken is idd leuk, maar daar kom ik dus ook niet op.....moet toch meer op de detail gaan letten.
pi_108501444
@Dierenfan, leuke uiltjes! Zijn dat die Matawi's uiltjes?
@Tylergirl, leuke uil! Die verschillende kleurtjes maakt het juis zo vrolijk! En ik herken wat je zegt, meer op de detail gaan letten... Dan verteld Trui nu van die dingetjes (zoals dat doorstikken), geweldig bedacht! Nu kan ik het wel gaan onthouden voor een eventueel volgend projectje ;-)

Mijn olifantje als afscheidscadeau voor de leidsters van het kinderdagverblijf.

Ik was vergeten foto's te maken voor ik haar had ingepakt...

En de traktatie aan de eendjes toegevoegd
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:27 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108501566
oh dat ziet er super uit, littleQ! die olifant is ook lief zeg. zijn ze vast blij mee!
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:09:15 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108501638
tylergirl, ik heb 't doorstik-idee ook maar afgekeken bij een ander voorbeeld hoor! :)

en m'n doorsteeksjaal staat ook eindelijk op de foto, zie m'n ravelry pagina. :)
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:14:48 #75
211083 Angelof9
I must go first
pi_108501825
Ik ben echt verliefd op die olifant O+
pi_108502445
De olifant vind ik ook heel leuk geworden, ben alleen niet helemaal tevreden over zijn hoofdje (voorhoofd lijkt wat lang), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga 'm zeker nog eens maken, maar dan ga ik 'm in spiralen haken (en uiteraard andere kleuren), ik vind elke rij sluiten maar niks...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:07 #77
211083 Angelof9
I must go first
pi_108502639
Ik ook niet, dat doe ik alleen als ieder streepje een andere kleur heeft, of bijv. bij een muts ofzo die in stokjes is. Maar met vasten wordt het gewoon lelijk...
pi_108508673
Ik wil graag alvast oogjes bestellen voor mn giraf, t gaat n grote giraf worden..zijn oogjes grootte 20 mm dan groot genoeg? T zijn wiebeloogjes..
Ik wacht nog steeds op mn bestelde phildar ;(
haken is cool
pi_108509723
t is al opgelost, heb gewoon vanalles besteld :Y en een ergonomische haaknaald nr. 3 want mijn handen doen pijn van de gewone dunne...
haken is cool
pi_108509948
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:30 schreef LittleQ het volgende:
De olifant vind ik ook heel leuk geworden, ben alleen niet helemaal tevreden over zijn hoofdje (voorhoofd lijkt wat lang), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga 'm zeker nog eens maken, maar dan ga ik 'm in spiralen haken (en uiteraard andere kleuren), ik vind elke rij sluiten maar niks...
Dat is niet aardig om tegen je olifantje te zeggen, straks krijgt hij nog een minderwaardigheidscomplex ;)
pi_108510003
Hoihoi,

Meelezer hier. Lees mee sinds ik begonnen ben met haken een maand geleden, maar nu pas een goede reden om te reageren. Jullie maken zulke mooie dingen!

Heb tot nu toe pip gehaakt, een kussenhoes, ben begonnen met Essies giraffe en waag me aan een grannystripe deken. Maar nu is vlak voor het einde van de rij mijn wol op. Heeft iemand een tip hoe ik een nieuwe bol aan kan zetten?
pi_108510107
Even een vraagje, ik heb zojuist een boekje van Christel Krukkert gekocht om te gaan proberen een beestje te haken.
Nu staat daar : de beestjes worden allemaal spiraalgewijs gehaakt, dat wil zeggen dat een toer niet wordt afgesloten met een halve vaste.
Goed, dat is me nog enigszins duidelijk maar mijn vraag is nu : maak je dan nog wel een losse als je aan de volgende toer begint of dat ook niet?
Van het weekeind trouwens een poging tot haken gedaan en het viel me niet tegen! Was ook erg opgelucht dat ik het een beetje begreep en in de praktijk kon brengen. Was van tevoren nl. wel een beetje angstig of het wel zou gaan lukken.
pi_108510168
Zie trouwens leuke dingetjes voorbij komen! Vooral de uiltjes en de olifant zijn erg tof! En de sleutelhanger badeendjes, lijkt me wel een enorm gepriegel!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:15:28 #84
211083 Angelof9
I must go first
pi_108510218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Mvr.Poes het volgende:
Goed, dat is me nog enigszins duidelijk maar mijn vraag is nu : maak je dan nog wel een losse als je aan de volgende toer begint of dat ook niet?
Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.
pi_108510554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:15 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.
Of je moet heel goed tellen
pi_108510896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Of je moet heel goed tellen
Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.
Nu hoorde ik in een filmpje zeggen dat als je geen losse maakte dat je werkje niet omhoog komt?
Bedankt voor de snelle reacties iig!
Denk dat ik vanavond een poging ga wagen, heb alleen niet de juiste kleuren wol. Dus wie weet haal ik morgen de goede kleuren en begin ik dan, dat kan ook nog.
pi_108511673
Leuke eendjes, uiltjes, uil en olifant voorbij zien komen! :D

En wat hebben we opeens veel nieuwe mensen, echt tof! Haken wordt steeds hipper! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:08 schreef Vietsel het volgende:
Hoihoi,

Meelezer hier. Lees mee sinds ik begonnen ben met haken een maand geleden, maar nu pas een goede reden om te reageren. Jullie maken zulke mooie dingen!

Heb tot nu toe pip gehaakt, een kussenhoes, ben begonnen met Essies giraffe en waag me aan een grannystripe deken. Maar nu is vlak voor het einde van de rij mijn wol op. Heeft iemand een tip hoe ik een nieuwe bol aan kan zetten?
Het makkelijkste is om de nieuwe draad net voor het einde van een stokje op te pikken. Dus je begint met je oude draad een stokje, maar je stopt zodra je de laatste 2 lusjes op je naald hebt (dus net voor je laatste 'doorhaling'.
Op dat moment pik je de nieuwe draad op en die haal je vervolgens door de 2 lusjes op je naald, zodat je stokje af is. Dan hoef je alleen nog de 2 eindjes in te weven (of mee te haken).

Hoop dat dat een beetje duidelijk is :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:34 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.
Nu hoorde ik in een filmpje zeggen dat als je geen losse maakte dat je werkje niet omhoog komt?
Bedankt voor de snelle reacties iig!
Denk dat ik vanavond een poging ga wagen, heb alleen niet de juiste kleuren wol. Dus wie weet haal ik morgen de goede kleuren en begin ik dan, dat kan ook nog.
Een klein stukje wol ertussen doet inderdaad wonderen! :Y Je kunt ook paperclips gebruiken, of echte steekmarkeerders, maar een stukje wol werkt ook perfect! ;)

Dat je werk zonder losse niet omhoog komt, klopt wel als je in afgesloten rondes haakt. Maar als je in spiralen haakt, hoeft je werkje niet omhoog te komen, omdat je rondes automatisch 'boven elkaar' komen te liggen. Klinkt nu misschien een beetje vaag, maar dat zie je snel genoeg! ;)
pi_108512786
Leuke uil en uitjes! Olifantje en eendjes zijn ook schattig :) (Ik zie geen raar voorhoofd hoor!)

Trui: Leuke sjaal! Maar, uhm, zit dat nou lekker? Vind het zo'n grote dot aan de zijkant! Nog een paar rijen en je ziet niets meer aan een kant! :+ Vind hem wel erg leuk geworden!
pi_108514834
Update: ik heb al weer 12 squares af! :s)
Nog maar 196 te gaan :9
pi_108515628
Waah BT, goed bezig!!!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:58:14 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108517429
Er rust een vloek op mijn moeder's garen, ik zweer het je. :P

Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).

Het kunstzinnige resultaat: _O-

:D :'( :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_108517596
Ai. Sterkte ;)
pi_108517644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:

Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D :X
sterkte ermee :%
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108517657
Nou Pluph, ik wist niet dat jij schapen hield in de woonkamer.

Ach denk maar zo, als je dit op een kleedje lijmt heb je een lekker hoogpolig tapijtje ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:04:15 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108517695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:01 schreef Herfstblad het volgende:
Ai. Sterkte ;)
Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen? ;) Het ligt al in de prullenbak. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108518029
Bedankt voor de leuke reacties op mijn uiltjes! Fijn om te 'horen'/lezen!!

@Pluphy: wat een pech heb je met dat garen zeg! Maar ik vond de foto wel erg grappig! ;)

@EsseEi: doel van de uiltjes? Ik heb ze gehaakt voor vier familieleden die er graag eentje wilden hebben :) Hopelijk zijn ze er blij mee!

@Trui: bedankt voor je extra uitleg! Ik kan het dus ook aan elkaar háken, dat wist ik niet! Ik heb in ieder geval weer wat extra manieren en ga gewoon een alles uitproberen om het te ervaren!

@LittleQ: wat een schattige olifant, leuk!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:13:13 #97
211083 Angelof9
I must go first
pi_108518148
phluphy, dat is echt verschrikkelijk grappig, sorry :@
pi_108518470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen? ;) Het ligt al in de prullenbak. :P
Haha, had ik ook gedaan hoor.
pi_108518696
Maar was het zachter na het wassen? :P
pi_108518823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:

[..]

Zonde joh! Mooie bezigheidstherapie voor als je je verveelt ofzo! ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:28:12 #101
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108518852
Je hoeft geen sorry te zeggen Angelof9, het IS ook grappig! Ik heb er zelf enorme lol om gehad! :D

En ja, bietel, het was heerlijk zacht. :P
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:29:01 #102
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108518893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Zonde joh! Mooie bezigheidstherapie voor als je je verveelt ofzo! ;)
Hebben? Stuur ik het wel op. ;)

Kirsten's idee is zo slecht nog niet. Een heel hoogpolig tapijtje. Leuk voor een kattenmand of zo!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:29:48 #103
211083 Angelof9
I must go first
pi_108518938
Ik heb ook eens zo'n hopeloze hoop uit de wasmachine getrokken, dat was mijn eerste en enige poging tot "vilten". Wat een ramp. En dat na al dat haakwerk ;(
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:31:44 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108519044
:D :D :D phluphy toch!! :D :D :D ik zit hier helemaal te schuddebuiken. dat was dus niet zo'n succes. :o najaaaa kun je lekker nieuw en zacht garen aanschaffen!

bietel, dat klopt hoor, het is een beetje onpraktisch die enorme ruches-bol zo dicht bij je gezicht. met wat herschikken valt dat wel wat comfortabeler te trekken trouwens, maar dat vond ik dan weer minder leuk voor de foto. :) en ik weet ook niet of ik 'm heel vaak zal gebruiken, maar goed.
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:32:15 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108519078
oh angel, wat vreselijk! hoe kan iets gehaakts dan zo in de knoop raken joh. :o
in de haak.
pi_108519288
Hihi arme phluphy..... Beeehhhh
haken is cool
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:37:59 #107
211083 Angelof9
I must go first
pi_108519399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:32 schreef trui het volgende:
oh angel, wat vreselijk! hoe kan iets gehaakts dan zo in de knoop raken joh. :o
Het garen was gewoon helemaal kapot gegaan. Het was duidelijk niet geschikt, ook al had ik iets uitgezocht wat 70% zuiver scheerwol was. Ik kon het daarna ook gewoon aan stukken trekken als een zakdoekje zeg maar.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:48:50 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108519984
ieh dat klinkt goor zeg. waar bestond de overige 30% dan uit?
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:51:22 #109
211083 Angelof9
I must go first
pi_108520125
Ik weet het niet eens meer. Ik heb er ook maar geen Ravelry project voor gemaakt. _O-
pi_108521246
@ phluphy.... wat zonde.

Leuk die uil en die sleutlehangers. Die olifant is ook erg schattig hoor!!!!

Het eind is in zicht van mijn project stapelslak. Voor een beginner als ik heb ik me vergist in de grootte. Krijg zere vingers van het haken. Werken die speciale haaknaalden? Las dat ik niet de enige ben....

Moet straks nog een ooievaar in elkaar zetten die ik al wel voor het grootste gedeelte heb gehaakt, maar nog in elkaar moet zetten....

Dan maar eens bedenken wat het volgende project gaat worden.....
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:23:47 #111
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108521739
oeeh zonde van die wol! :S

Toffe olifant :D en leuk die eendjes zo met rozijntjes! :D

dnek trouwens dat 20mm ogen wel wat groot zijn, ik zou voor 12 gaan ofzo...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:51:48 #112
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108523354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:13 schreef crejo het volgende:
Het eind is in zicht van mijn project stapelslak. Voor een beginner als ik heb ik me vergist in de grootte. Krijg zere vingers van het haken. Werken die speciale haaknaalden? Las dat ik niet de enige ben....

Het kan liggen aan de haaknaalden die je gebruikt....zo vind ik de metalen wat harder aanvoelen dan plastic en bamboe maar er zijn ook speciale ergonomische haaknaalden van clover en eddie...

Maar misschien haak je nog wat krampachtig en zorgt dat voor de pijn.....(heb ik in het begin ook gedaan,kreeg snel last van mijn vingers,maar nu bijna nergens last meer van)
pi_108523523
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Leermoment: stop nooit 12 bolletjes in een dekbedovertrek en vervolgens in de wasmachine?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:17:34 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108524910
elk in een apart zakje (dichtgebonden washand oid) misschien? het blijft een riskante onderneming denk ik. :o
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 23:20:27 #115
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108525099
Haken is echt verslavend :{
Gisteravond het hoofd en horens en oortjes gehaakt vd giraffe.
vanochtend 2 armen en vanmiddag en vanavond het lijfje opnieuw gedaan... Ben nu halverwege..

en pijn dat ik heb tussen mijn schouderbladen :') :D
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_108529579
[quote]0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[/quo :o :o :o kan je wel mooi gebruiken als opvulling..........

moet er ook wel een beetje om lachen al dat komentaar erop kusje erop O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:59:12 #117
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108533414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 22:54 schreef x__duck het volgende:

[..]

Leermoment: stop nooit 12 bolletjes in een dekbedovertrek en vervolgens in de wasmachine?
Ja, zoiets. Of wat trui hieronder zegt. Heel strak per stuk inpakken zodat ze geen bewegingsruimte hebben. Of een soort handwasje doen.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:59:36 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108533416
Phluph! :D Mss doneren aan een vogelopvsng ofzo? Leuk nestmateriaal! :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 06:59:50 #119
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108533418
"Gelukkig hebben we de labels nog". Ik zie nu pas dat het Phildar is. Zo zie je maar weer, duurkoop is goedkoop. :P
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:01:42 #120
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108533428
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 06:59 schreef Brighteyes het volgende:
Phluph! :D Mss doneren aan een vogelopvsng ofzo? Leuk nestmateriaal! :D
Dat is geen gek idee! :o Ik kan het buiten ergens neerleggen, achterin de tuin. We wonen landelijk, dus er zijn vogels zat die het misschien wel willen gebruiken. Baat het niet dan schaadt het niet. Maar dan moet ik het wel eerst een beetje kapotknippen, want ook de vogels krijgen hier geen sliertjes van gemaakt.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 07:11:10 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108533455
Ja idd, beetje kapot knippen en 'teruggeven' aan de natuur! :Y *O* Hebben die even een mooi fris gewassen nestje deze lente! ;)
  Moderator woensdag 29 februari 2012 @ 08:01:30 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_108533749
Zit er geen acryl in dan? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 29 februari 2012 @ 09:11:21 #123
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108534827
:o Phluphy, dat hadden ze er dan weer niet bijgezegd hier -O-
Sorry!
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 29 februari 2012 @ 09:11:58 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108534839
Guusje is klaar O+
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:13:40 #125
211083 Angelof9
I must go first
pi_108534874
Hij ziet er een beetje verschrikt uit met die grote ogen! Verder is ie wel heel lief.
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:23:36 #126
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108535087
Guusje O+ Wat lief, ik vind ze juist leuk, die grote ogen :)

Hier snel even tussendoor gehaakt voor een pasgeboren babymeisje Jill

En phluphy, gewoon een bord eronder haken, dan nog een rode plakkaat, wat bruine ballen en je hebt een heel kunstzinnig zelfgehaakt bord spaghetti :')
  woensdag 29 februari 2012 @ 09:36:55 #127
211083 Angelof9
I must go first
pi_108535363
En er dan een betaald patroon van maken op Ravelry! _O-
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:00:58 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108535903
:D :D
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:23 schreef Tan het volgende:
Hier snel even tussendoor gehaakt voor een pasgeboren babymeisje Jill

[ afbeelding ]
superleuk gedaan tan! alleen moest ik lang kijken voor ik de naam kon lezen. ik dacht "ze zal toch niet echt 'nee' heten???" :D

mooie Guus, Ynske! al haalt natuurlijk geen enkele giraf het meer bij die van EsseEi. ;) (geintjuh).

quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 08:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Zit er geen acryl in dan? :@
het was toch puur katoen?
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:03:37 #129
211083 Angelof9
I must go first
pi_108535983
Ik las "hier" hihi
pi_108536008
Ahh Guusje is lief! :D Heerlijk, die grote ogen! O+

@Tan: mooi gedaan! Ik las wel gewoon 'Jill' hoor! ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:07:26 #131
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108536102
*O* Konijntje voor m'n oma is af. Zal morgen even een foto maken want ik heb 'm al ingepakt.

Laatst is het rieten konijntje dat m'n opa altijd in de woonkamer had staan kapot gegaan en dat vond ze heel erg dus heb ik een vervanger gehaakt. Die kan niet kapot :P Komt mooi uit dat ze 80 wordt volgende week, heb ik gelijk een cadeautje :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:10:05 #132
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108536179
goed zeg, en voel je je ook weer wat beter?
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:11:30 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108536219
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:00 schreef trui het volgende:
:D :D

[..]

superleuk gedaan tan! alleen moest ik lang kijken voor ik de naam kon lezen. ik dacht "ze zal toch niet echt 'nee' heten???" :D

Ja :D de naam was ook heel lastig! Het was op tricot, en dat werkt niet echt mee als je iets er strak op wil naaien. Maar ik dacht ook wel dat er duidelijk Jill stond. Het scheelt dat de ouders weten hoe hun kind heet ;) dus die zullen ws. de naam er gewoon meteen in zien.
pi_108536251
Ik had eerst een heel erg 'ohhhhh' moment bij dat garen van Phluphy en daarna moest ik lachen. Ik zie dat ik niet de enige ben die er om moest lachen ;)
Wat niet wegneemt dat het ontzettend zonde is natuurlijk! Ik ben alleen kwijt waarom je bolletjes ging wassen en niet een afgerond project?
Ik zag ook nog een leuke giraffe voorbij komen van Ynske, ik vind die grote ogen er wel leuk bij!
En ik vind dat zo leuk van jou, Tan, een naam haken! het lijkt me hartstikke moeilijk... Ik zag er wel Jill in hoor :)

En bedankt voor jullie reacties op mijn duckies en olifant :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:15:02 #135
211083 Angelof9
I must go first
pi_108536278
quote:
7s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:13 schreef LittleQ het volgende:
Wat niet wegneemt dat het ontzettend zonde is natuurlijk! Ik ben alleen kwijt waarom je bolletjes ging wassen en niet een afgerond project?
Omdat het niet lekker haakte. Te stroef ofzo.
pi_108536447
Even tussendoor, voor kleinkind een speelkleed haken, popcornsteek in het midden, als regenboogkleuren 14 granny`s per rij, dan netjes van achter aan elkaar naaien en een mooie grijze rand met balletjes ( op verzoek) er om heen.

woensdag 29 februari 2012 @ 10:24:56 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108536550
wow toverheks! wat mooi!! O+ en wat veel werk! :o een super idee! alleen vraag ik me wel af of het lekker zit voor degenen die erop gaan spelen, door die bobbeltjes-structuur.
in de haak.
pi_108536565
Supermooi Toverheks! Leuk idee ook!!! O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:28:17 #139
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108536623
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 10:10 schreef trui het volgende:
goed zeg, en voel je je ook weer wat beter?
:Y Het haken heeft me blijkbaar goed gedaan want ik voel me vandaag alweer een stuk beter :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 10:28:56 #140
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108536637
Wat leuk toverheks! Ontzettend vrolijk ook die kleuren :Y
pi_108536715
Mooi Toverheks! :D O+ Toffe kleuren zo!

Die popcornsteek is mooi! Ook eens opzoeken! ;)
pi_108536862
Wauw toverheks echt mooii!!
haken is cool
pi_108536981
mooi heksje! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_108537177
Wat is guusje mooi geworden zeg!

En het kleed wordt ook erg mooi.

Mijn tas is ook klaar moet alleen nog even een voering in.

Ik heb nog een wipje liggen, Granny squares zonder bestemming. Misschien ook maar een tas van maken...

En nog twee foto's van gelukspoppetje en schildpad.

woensdag 29 februari 2012 @ 10:51:05 #145
211083 Angelof9
I must go first
pi_108537234
Mooie tas. Vind vooral het hengsel erg tof.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:08:07 #146
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108537706
nu op 1 bij koffiemax een item over haken :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:09:40 #147
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108537758
oke, wie van jullie zit daar?? :D Er worden een olifant en een gelukspoppetje gehaakt binnen 45 minuten!
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:12:40 #148
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108537856
goed gelukt melice! en ik weet niet hoe klein je andere squares zijn, maar ik zag laatst ook een leuke granny-bag op ravelry voorbij komen. misschien is zo'n model ook een idee voor je?
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:13:28 #149
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108537875
noumooiniet, het is vast een lurker van deze reeks! ;) maar ik vind 't wel snel voor een olifant. 45 minuten. knap!
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:18:48 #150
211083 Angelof9
I must go first
pi_108538044
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
oke, wie van jullie zit daar?? :D Er worden een olifant en een gelukspoppetje gehaakt binnen 45 minuten!
_O-

Ik ben nog iets te jong om in het midden van de dag naar omroep max te kijken ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:21:47 #151
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108538145
ik durf dat ook nog niet aan. :')
in de haak.
pi_108538357
trui, dat is inderdaad een leuke tas. Denk dat onze vierkantjes even groot zijn. Ga ik deze tas denk ik ook eerst even afmaken voordat ik aan de giraffe begin. dan zijn al mijn gestarte projectjes klaar eindelijk
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:32:34 #153
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108538467
:D :D ik heb vrij vandaag en vond dat ik wel een kopje thee had verdiend. Zappend van koffietijd naar koffiemax :') :D
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

_O-

Ik ben nog iets te jong om in het midden van de dag naar omroep max te kijken ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:32:59 #154
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108538479
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

_O-

O ik dacht al dat jij daar zat, want jij haakt me toch aan een snel tempo altijd :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:35:07 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108538534
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Voor zover ik het begreep zit christel krukkert daar en nog iemand die ik niet ken....
Ist interessant?
pi_108538593
ik ga morgen koffietijd maar eens even terug kijken dan... spannend...
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:40:20 #157
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108538665
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:37 schreef melice het volgende:
ik ga morgen koffietijd maar eens even terug kijken dan... spannend...
koffiemax zit dat stuk over haken in, dat is op nederland 1 ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:41:52 #158
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108538709
iemand van jullie nog geen lid van de 'we love lucy' groep op ravelry? NU je kans om het 5000e lid te worden. :D
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:43:28 #159
211083 Angelof9
I must go first
pi_108538757
te laat ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:44:45 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108538794
yeah, TAN, you won!! *O* *O* *O*
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:45:48 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108538821
nu wordt je hopelijk bedolven onder bloemen en give-aways van o.a. Mrs Lucy herself. veel plezier ermee! :)
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:48:00 #162
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108538893
aan t begin zijn de 2 haaksters geintroduceerd en nu zitten ze de hele uitzending op de achtergond te haken. Myrna gaat zo de resultaten bekijken.. En ik blijf er ook gewoon op wachten :') :')
quote:
1s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:35 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Voor zover ik het begreep zit christel krukkert daar en nog iemand die ik niet ken....
Ist interessant?
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:48:31 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108538909
haha boeiend! :D
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:49:35 #164
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108538940
Hahaha heeft Tan echt gewonnen?! Wat leuk!!!!
Mag ik wel ff zegge dat ik dat wel erg toevallig vindt.....vind tan wel beetje vergelijkbaar met lucy qua gezelligheid in huis enzo...ziet er bij beide zo knus en gezellig uit....
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:50:49 #165
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108538969
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:44 schreef trui het volgende:
yeah, TAN, you won!! *O* *O* *O*
:D w/
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:53:59 #166
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108539057
Ja... dat gelukspoppetje kan ik ook wel in 45 minuten maken, niet echt een uitdaging. Die olifant vind ik knapper :Y
pi_108539090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:53 schreef kwiwi het volgende:
Ja... dat gelukspoppetje kan ik ook wel in 45 minuten maken, niet echt een uitdaging. Die olifant vind ik knapper :Y
Haha, my thoughts exactly! ;)

Schaapje met muziekdoosje is ook wel grappig, maar dat idee heeft ze vast gejat van Trui! ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 11:55:17 #168
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108539092
Leuk Tan!

Awwwh die olifant is wel lievvv (op koffiemax) en t gelukspoppetje is ook mooi.. Ze heten Christel en Annemarie en maken allebei haakboekjes :)
pi_108539166
Volgens mijn patroon moet ik nu minderen met halve stokjes. Alleen hoe kun je die samenbreien? Gewoon eerst een half stukje zonder laatste doorhaal, en dan nog een half stokje en doorhalen door alle lusjes?

40. Rd: 1 sc (Ahdc)2 times, hdc in next 16 hdc, (Ahdc) 2 times, sc in next 18 sc, (Ahdc) 2 times,
hdc in next 16 hdc, (Ahdc) 2 times, sc in next 53 sc = 112 sts
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:01:27 #170
211083 Angelof9
I must go first
pi_108539290
http://www.anniesattic.com/crochet/content.html?content_id=8

Begrijp alleen niet waarom ze het Ahdc noemt?
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:03:29 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108539339
breien? :+ en de afkorting ahdc is me ook niet bekend (klinkt een beetje adhd'erig :D). staat dat niet toegelicht voorin het patroon?

ziehier een tutorial voor minderen met halve stokjes:

ik denk dat het annemarie van annemaries breiblog is. die heeft tegenwoordig ook een haakblog dacht ik? [edit] even opgezocht, en ze is zelfs geswitched van brei- naar haakblog. :)

en jawel, 't is weer tijd voor eierwarmers!
in de haak.
pi_108539445
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:03 schreef trui het volgende:

ik denk dat het annemarie van annemaries breiblog is. die heeft tegenwoordig ook een haakblog dacht ik?
Het was Annemarie Arts van 'Babycadeautjes haken', 'Babyspeelgoed haken' en 'Gelukspoppetjes haken'. Weet alleen niet of dat dezelfde Annemarie is als van het haakblog. ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 12:09:10 #174
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108539492
oh! geen idee ook hier. :o maar er zijn vast diverse annemarieën actief op haakgebied. :)
in de haak.
pi_108540651
hihi volgens mij ben ik member 5001 geworden :P
haken is cool
pi_108540757
Bedankt voor de hulp! Ik vrees dat ik nog duizend vragen ga stellen :@ Het is een beetje pretentieus project.
http://amigurumiartist.blogspot.com/2012/01/punky-squid.html
(zo moet hij worden ;))
pi_108540761
ik kijk nooit koffiemax, ga nu ook ff terugkijken
haken is cool
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:09:30 #178
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108541335
Ik ben nummer 5003 *O*

Volgens de reacties op dat forum is B17 het 5000e lid, is dat Tan?

Edit: nu hebben ze het weer veranderd, zie ik.
pi_108541480
Lavender Bunny 3 is finished! Nu nadenken over wat mn volgende project wordt, ik denk de happy flower decoration van Lucy

woensdag 29 februari 2012 @ 13:15:22 #180
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108541550
Mooi! De Happy Flower heb ik van de week ook gemaakt, is zo gebeurd en MOOI! O+
  woensdag 29 februari 2012 @ 13:30:43 #181
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108542113
ja het haakwerk is inderdaad snel klaar. alleen moet ik nog steeds aan de afwerking beginnen...

lieve bunny, ilske!

en met zo'n grote groep is 't natuurlijk niet gek dat er ook af en toe mensen vertrekken, dus dat 't precieze aantal wat fluctueert. maar wel lastig bij de bepaling voor wie als de 5000e geldt... ach jaaa, het doet er ook niet zo heel veel toe. dat van die give-aways was niet zo concreet uitgewerkt vrees ik.
in de haak.
pi_108542176
Thanks! O+
pi_108542682
Wat een leuke Bunny met die streepjes! O+ Mooi gezichtje ook!

En verder heb ik ook heeeeel veel leuke, mooie dingen gezien trouwens! Ik heb een tijdje niet gereageerd (maar ik probeer wel regelmatig even bij te lezen), dus ik weet zo niet meer wat er allemaal voorbij is gekomen, sorry daarvoor. :@ Maar ik heb in ieder geval geen dingen gezien die ik níet mooi vind, dus complimenten voor iedereen! :)
pi_108543041
Heel mooi Ilske! :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:05:47 #185
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108543297
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:09 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik ben nummer 5003 *O*

Volgens de reacties op dat forum is B17 het 5000e lid, is dat Tan?

Edit: nu hebben ze het weer veranderd, zie ik.
Ik was nummer 5000 ja, op dat moment althans :)
pi_108543313
Mooi Islke!! Welk garen is dat?

Ik had net het omgekeerde-phluphy-effect ;( mijn pakje kwam met de post...en toen ik het openmaakte zag ik dit:

k d8 echt wattefok hebben ze met mijn dure phildar gedaan -O-
gelukkig is het al wat bijgetrokken...

k snap nu waarom het verzenden gratis was :P k weet niet of ik weer via deze site bestel...er ging vanalles mis en heb toch liever geen gekreukte bolletjes...
Helaas moet ik over 15 min naar mn werk..dus dat wordt geen giraffe maken vanavond |:(
haken is cool
pi_108543355
*O* Gefeliciteerd Tan! Wel alles wat je krijgt ff showen hier *O*
haken is cool
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:10:01 #188
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108543422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:45 schreef trui het volgende:
nu wordt je hopelijk bedolven onder bloemen en give-aways van o.a. Mrs Lucy herself. veel plezier ermee! :)
Nee, de teller staat alweer op iemand anders geloof ik. Nou ja, maakt ook niet uit.

@Tyler-Girl Lucy heeft een veeeeel drukker en kleurrijker huis dan ik, maar we hebben wel dezelfde smaak denk ik.
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:10:09 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108543429
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:06 schreef MissN het volgende:
Mooi Islke!! Welk garen is dat?

Ik had net het omgekeerde-phluphy-effect ;( mijn pakje kwam met de post...en toen ik het openmaakte zag ik dit:

[ afbeelding ]

k d8 echt wattefok hebben ze met mijn dure phildar gedaan -O-
gelukkig is het al wat bijgetrokken...

[ afbeelding ]

k snap nu waarom het verzenden gratis was :P k weet niet of ik weer via deze site bestel...er ging vanalles mis en heb toch liever geen gekreukte bolletjes...
Helaas moet ik over 15 min naar mn werk..dus dat wordt geen giraffe maken vanavond |:(
het is toch niet zo heel erg dat 't vacuum gezogen verpakt wordt? ik vind het altijd wel fijn als mensen meedenken over het verlagen van verzendkosten. soms halen ze zelfs een paar bollen wat uit elkaar, zodat het door de brievenbus past. (wel in overleg). dan zou ik liever deze vacuum-aanpak kiezen, bezorgt je een stuk minder werk! via welke site had je het gekocht trouwens?
in de haak.
pi_108543508
tsja ik bestel nooit wol online, dus geen ervaring mee :P t zag er gewoon zo raar uit..
haken is cool
pi_108543552
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:10 schreef trui het volgende:

[..]

het is toch niet zo heel erg dat 't vacuum gezogen verpakt wordt? ik vind het altijd wel fijn als mensen meedenken over het verlagen van verzendkosten. soms halen ze zelfs een paar bollen wat uit elkaar, zodat het door de brievenbus past. (wel in overleg). dan zou ik liever deze vacuum-aanpak kiezen, bezorgt je een stuk minder werk! via welke site had je het gekocht trouwens?
Inderdaad, dat vind ik ook altijd het nadeel van online garen bestellen. Ook al weegt het niks, een paar bolletjes moet vrijwel altijd met de pakketpost. Vacuum zuigen is inderdaad een betere oplossing dan uit elkaar trekken!
En uiteindelijk houdt je garen er niks aan over toch?
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:37:10 #192
211083 Angelof9
I must go first
pi_108544375
Wat een goed idee, ga ik ook doen als ik wat garen op moet sturen voor een swap ofzo!
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:00:59 #193
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108545288
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:10 schreef Tan het volgende:

[..]

Nee, de teller staat alweer op iemand anders geloof ik. Nou ja, maakt ook niet uit.

@Tyler-Girl Lucy heeft een veeeeel drukker en kleurrijker huis dan ik, maar we hebben wel dezelfde smaak denk ik.
hahah ja dat weet ik wel....maar gaat om het gevoel denk ik :P en volgende mij wil je het ook niet zo kleurrijk hebben als lucy...krijg je spontaan ADHD :P
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:09:50 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108545589
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:00 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

hahah ja dat weet ik wel....maar gaat om het gevoel denk ik :P en volgende mij wil je het ook niet zo kleurrijk hebben als lucy...krijg je spontaan ADHD :P
Ja, ik snap wel wat je bedoelt ;) Ik denk dat ik vooral ruzie met het thuisfront krijg als ik het zover doorvoer :')
pi_108545923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:07 schreef Kniertje22 het volgende:

[..]

Het was Annemarie Arts van 'Babycadeautjes haken', 'Babyspeelgoed haken' en 'Gelukspoppetjes haken'. Weet alleen niet of dat dezelfde Annemarie is als van het haakblog. ;)
Dat zijn 2 verschillende. :)
* Herfstblad moet bekennen dat ze Omroep Max soms best leuke programma's vindt hebben :').

Mooie dingen voorbij zien komen. Een kleed, giraffe en een tas, geloof ik. Ik ben nog steeds met d giraffe van EsseEi bezig.

En die platte bolletjes. :') Ziet er wel grappig uit
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:39:28 #196
211083 Angelof9
I must go first
pi_108546593
Ik ga dit weekend maar weer eens aan een giraffe beginnen. Die van mij is eenzaam :')
pi_108546730
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:39 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ga dit weekend maar weer eens aan een giraffe beginnen. Die van mij is eenzaam :')
Hij mag hier ook gezellig komen staartjes loeren! :D :9
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:49:27 #198
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_108546963
Ik ben op het moment niet zo heel actief op het forum, maar wat zijn er weer een leuk dingen gemaakt zeg _O_

Tijd voor een dekenupdate:

De toeren duren nu echt ongelofelijk lang :o :X
Maar het is 's avonds wel lekker aan mijn benen en voetjes tijdens het haken :+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:50:04 #199
211083 Angelof9
I must go first
pi_108546987
hehe, die padma :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:53:36 #200
112545 Muck
pi_108547133
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 15:50 schreef Angelof9 het volgende:
hehe, die padma :D
Gezellig zo op de bank, tot 1 van de katten hem er weer afgooit :+
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:54:47 #201
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108547175
mijn tweede is al bijna een feit. maar ik wil eerst m'n 2e phoenix mitt afmaken. dat lukt vandaag nog wel.
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 15:56:33 #202
112545 Muck
pi_108547240
Van mijn tweede heb ik de pootjes, slurf en 1 oortje al af, maar door die deken heb ik er helemaal geen zin in om hem af te maken :@
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:04:15 #203
211083 Angelof9
I must go first
pi_108547568
trui bedoelt denk ik de giraffe, volgens mij heeft zij al een heel leger padmas :D
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:07:28 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108547696
ja maar die zijn wel verspreid door 't hele land weggegeven, dus ik heb er zelf nul over. maar ik bedoelde inderdaad de giraf.

je deken wordt mooi muck! hoe groot moet ie uiteindelijk worden?
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:14:56 #205
112545 Muck
pi_108547982
Ah okee!
Dank je! Ik wilde hem eigenlijk als sprei voor op bed gaan gebruiken, dus dan zou hij 1.40 m breed moeten worden. Nu hij zo over de bank ligt, vind ik hem ook wel leuk (en lekker voor wat koudere avonden) dus ik denk dat hij lekker beneden blijft. De bank is van leuning tot leuning ook 1.40, dus die maat houd ik maar aan denk ik.
Nu is hij trouwens 88cm breed, dus ik heb nog even te gaan.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:27:54 #206
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108548529
MissN, ik zou ook geschrokken zijn bij die aanblik, maar ik denk inderdaad dat de wol er niet door beschadigd raakt.

Toverheks, wat wordt dat mooi! :o :o
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:47:27 #207
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_108549307
Mooie dingen zijn er weer gemaakt! Jullie gaan allemaal zo snel!
Heb net de nieuwe boekjes van Christel en Annemarie besteld :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:48:26 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108549348
kijk, waar zo'n optreden bij max al niet toe leidt... ;)
in de haak.
  woensdag 29 februari 2012 @ 16:58:25 #209
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_108549703
Haha, nou, ik heb het hele optreden niet gezien ;)
Kwas al van plan de nieuwe boekjes aan te schaffen, maar wist niet dat ze al uit waren :)
pi_108555205
Sorry dat ik zoveel hulp vraag :@ maar dit patroon vind ik erg lastig om te begrijpen.
Dit is het raadsel van deze keer:
New beginning – 27. Sc for the first arm, you work in rows now
1. Row: Asc, sc in next 12 sc, Asc = 14 sc (1 ch, turn, each row)
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:33:31 #211
211083 Angelof9
I must go first
pi_108555591
Staan er verder geen rijen beschreven?? Hier kan ik ook niet zoveel kaas van maken.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:39:20 #212
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108555864
oeeeh weer allemaalmooie dingen: giraf, konijn, schattig baby truitje, dekens! :D:D
(en dingen die ik vergeten ben ;)
pi_108556432
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 19:33 schreef Angelof9 het volgende:
Staan er verder geen rijen beschreven?? Hier kan ik ook niet zoveel kaas van maken.
Hier staat het tussen:

62. Rd: (sc in next 14 sc, Vsc) 6 times = 96 sc, fasten off
2. – 11. Row: sc in each sc = 14 sc
12. Row: Asc, sc in next 10 sc, Asc = 12 sc
13. - 22. Row: sc in each sc = 12 sc
23. Row: Asc, sc in next 8 sc, Asc = 10 sc
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:02:49 #214
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557095
Moet je het ergens aan vast maken ofzo? Je kunt toch niet in het luchtledige beginnen met vasten. En dan meteen minderen in de eerste rij, dat is ook niet logisch, want waarom dan niet gewoon minder steken opzetten?

Maar goed, tenzij iemand een beter idee heeft:
0. 16 lossen
1. eerste twee vasten samenhaken, dan 12 gewone vasten, dan weer twee samenhaken = 14 sc
2 tot 11: 14 sc
12. eerste twee en laatste twee samen = 12 sc
13 tot 22. 12 sc
23 eerste twee en laatste twee samenhaken = 10 sc
En bij elke wissel een keerlosse, dus 1 losse en dan omdraaien.

Dan zal je het lapje wel samen moeten vouwen of zoiets.
pi_108557204
Die moeten aan het bovendeel vast gemaakt geworden, dus het begin is er al

Alleen het zijn de poten van de octopus en die beesten hebben er doorgaans acht en ik heb als begin maar 96 steken. 8 keer 14 is 112. Dus dat komt niet uit o.O
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:07:16 #216
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557300
En eigenlijk 16 want je moet meteen minderen. Tenzij ze met dat vage ASC iets anders bedoelt? Ik vind het maar een vreemde beschrijving.
pi_108557401
Ja, dat klopt... dat is minderen met vasten (heb ik inmiddels ontdekt). Ik heb nog even een andere hulptroep ingeschakeld en anders probeer ik maar wat
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:10:00 #218
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557445
6 x 16 is wel 96, heeft ze dat beest maar 6 poten gegeven?
pi_108557470
2. – 11. Row: sc in each sc = 14 sc
12. Row: Asc, sc in next 10 sc, Asc = 12 sc
13. - 22. Row: sc in each sc = 12 sc
23. Row: Asc, sc in next 8 sc, Asc = 10 sc
24. – 33. Row: sc in each sc = 10 sc
34. Row: Asc, sc in next 6 sc, Asc = 8 sc
35. – 44. Row: sc in each sc = 8 sc
45. Row: Asc, sc in next 4 sc, Asc = 6 sc
46. – 55. Row: sc in each sc = 6 sc
56. Row: Asc, sc in next 2 sc, Asc = 4 sc
57. – 62. Rd: sc in each sc = 4 sc
63. Row: (Asc) 2 times = 2 sc
64. Row: Asc, 1 ch, fasten off
Return to the next free sc from round 62
Repeat 1. – 64. Row, 5 times, but turn the last arm and do not fasten off
Work around the part
(In the last ch – 3 sc, in the side of the rows – 64 sc, Asc [in round 62], again 64 sc in the side of the
Rows) 6 times, close with sl-st. Fasten off

Is het hele verhaal...
Naja... een octopus, octo betekend acht ;) ik maak dan liever de poten smaller
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:11:43 #220
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108557522
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
_O- Sorry, ik begrijp het patroon verder niet of zo, maar dit vind ik wel heel grappig. :D
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:11:47 #221
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557524
Hihi, een octopus met 6 poten _O-
pi_108557544
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
Jeetje... daar zeg je wat o.O Het plaatje heeft inderdaad maar zes poten

http://amigurumiartist.blogspot.com/2012/01/punky-squid.html

Het is een patroon voor een hexapus
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:14:19 #223
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557656
_O- _O- _O-
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:18:00 #224
211083 Angelof9
I must go first
pi_108557874
Het is dus feitelijk een gehandicapte octopus. Misschien kun je hem inschrijven voor de paralympics?

Of gewoon met 12 beginnen en pas geen minderen in toer 12 ;)
pi_108558209
Dan kom ik in de problemen met de onderkant
Maar mijn vriend zei dat het dan een inktvis was, want die zitten niet (zoals octopussen) aan een vast aantal poten vast. Een goede oplossing ;)

En geef toe, hij is verder gaaf ;)
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:38:10 #226
211083 Angelof9
I must go first
pi_108559118
quote:
De inktvis heeft in tegenstelling tot de Octopus tien ledematen, waarvan acht armen en twee langere voedingstentakels.
Tsja. Maar het kan altijd een "wat dan ook met 6 poten" zijn die zich voor carnaval heeft verkleed als octopus.
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:42:11 #227
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108559307
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:38 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Tsja. Maar het kan altijd een "wat dan ook met 6 poten" zijn die zich voor carnaval heeft verkleed als octopus.
Ik beken, het is mijn schuld (honger):

... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 29 februari 2012 @ 20:59:05 #229
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_108560303
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 20:18 schreef Angelof9 het volgende:
Het is dus feitelijk een gehandicapte octopus. Misschien kun je hem inschrijven voor de paralympics?
_O-
pi_108561000
@Toverheks, wat een mooi kleed gaat dat worden! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Laat je over een tijdje weer een update zien?
@melice, mooie haakseltjes!
@Ilske, wat heb je een leuke Lavender Bunny gemaakt, met die verschillende kleuren!
@Muck, wat een grote deken is het al, ik vind de kleuren echt leuk bij elkaar gezocht!
@ChildoftheStars, een hexapus! _O- Ik lig hier echt in een scheur!
@kniertje, leuk dat je weer even komt spieken :)
  woensdag 29 februari 2012 @ 22:01:28 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108564156
:D die hexapus! hilarisch! :D

m'n phoenix mitts zijn klaar hoor! *O* maar foto's maak ik liever met daglicht, dan komen de kleuren beter tot hun recht.
in de haak.
pi_108565952
Heb speciaal teruggekeken, was zo benieuwd! Kende heel het programma niet maar was wel leuk voor een keertje. Had wel verwacht dat de dames meer aan het woord zouden komen maar was evengoed onder de indruk! Wat een leuke spulletjes! En begreep ineens wie sjakie de stapelslak was, had ik een keer hier gelezen maar wist nooit wat ik me erbij voor moest stellen maar nu wel! Leuk beest! Nu heb ik nog meer zin om te beginnen. Helaas heb ik tijdgebrek. En ik wil het op het gemakje doen en niet 's avonds laat ben bang dat ik dan fouten ga maken *perfectionist*
Zag hier ook superleuke dingen voorbij komen, mijn complimenten!
pi_108577091
Er staat nu een prijsvraag op koffiemax.tv.... kun je een haakboekje winnen!!
haken is cool
pi_108577169
Nu wil ik ook boekjes van christel kukkert...heb net even het programma teruggekeken :)
haken is cool
pi_108578175
@MissN: ze zijn ook echt heel leuk hoor, die boekjes! :Y En op zich niet heel duur (¤9,95 voor 9-10 patronen. Ben je niet binnenkort jarig ofzo? Zijn ideale cadeautjes om te vragen! ;)
pi_108578286
Yesss!! Ik ben begonnen aan de giraf!! En ik kan de magic circle!! woehoeee! Ik dacht nu moet ik het echt eens kunnen anders wordt mijn giraf lelijk...en ik vond n goede tutorial en het is gelukt :) zo zie je maar ..als je het echt wil kan alles... :P
Nu mijn eerste giraf-vraag: moet het gewoon in spiralen of elke toer sluiten?? Misschien is deze vraag al 100x gesteld :o
haken is cool
  donderdag 1 maart 2012 @ 10:58:30 #237
211083 Angelof9
I must go first
pi_108578325
Spiralen, als je elke toer sluit krijg je zo'n lelijke naad. Ik ben ook weer aan een giraffe begonnen :D
pi_108578387
Je hebt gelijk Angelof..ik doe dat nooit, maarja k wil echt dat dit supermooi wordt! dus dat wordt goed tellen :Y
haken is cool
pi_108578534
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 10:58 schreef Angelof9 het volgende:
Spiralen, als je elke toer sluit krijg je zo'n lelijke naad. Ik ben ook weer aan een giraffe begonnen :D
Enne, welke kleurtjes heb je deze keer uitgekozen?
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:06:28 #240
211083 Angelof9
I must go first
pi_108578567
Hele mooie! :P
pi_108578588
Mijn hexapus doet weer eens moeilijk: 56. Rd: FRONTLOOP - (sc in next 8 sc, Vsc) 6 times = 60 sc

Wat is een frontloop?
pi_108578600
Ben benieuwd!
(Mijn moeder is van de originele kleuren bij een dier, in plaats van blauwgrijscremegroen had zij geel en bruin gekozen voor de giraffe:P)
pi_108578648
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 11:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn hexapus doet weer eens moeilijk: 56. Rd: FRONTLOOP - (sc in next 8 sc, Vsc) 6 times = 60 sc

Wat is een frontloop?
slinger Youtube aan.. typ het even in FRONTLOOP en voila de cheat ;)
  donderdag 1 maart 2012 @ 11:11:01 #244
211083 Angelof9
I must go first
pi_108578713
Maar geel en bruin is zo ... blah...

De frontloop is alleen het voorste lusje van de V, dus het lusje aan jouw kant zeg maar.

pi_108578764
Het is te gewoon:P
pi_108582634
Jeej heb al bijna 2 horens af! hihi als ik zie hoe groot die al worden..en wordt de giraffe groter dan de baby..... maar jullie hebben mij gewaarschuwd ;)
haken is cool
pi_108583133
Mijn Giraffe is helemaal niet zo groot? hooguit 20 cm of zo?
pi_108583255
@Arual..ik gebruik Phildar aviso een haaknaald 5 :o
haken is cool
  donderdag 1 maart 2012 @ 13:39:41 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108584180
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:14 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn Giraffe is helemaal niet zo groot? hooguit 20 cm of zo?
dan heb jij wel echt een dun garen gebruikt, of je haakt heel strak? de mijne (met softfun, naald 3,5) heeft alleen al een lijf (zonder op & poten) van ca. 30cm...!

[ Bericht 8% gewijzigd door trui op 01-03-2012 14:14:25 ]
in de haak.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:11:52 #250
211083 Angelof9
I must go first
pi_108585168
Ik heb de butterfly wrap af en ik ben er heel blij mee! Tijdens het haken wist ik niet wat het ging worden, maar nu ie klaar is, vind ik hem prachtig. :D

donderdag 1 maart 2012 @ 14:15:40 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108585287
mooi (en snel) gedaan angel!
in de haak.
pi_108585564
Wat een leuk vestjesdingetje! Gave wol ook :) (En helemaal hip, gehaakt is hip!)
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:18:27 #253
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108587227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:11 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb de butterfly wrap af en ik ben er heel blij mee! Tijdens het haken wist ik niet wat het ging worden, maar nu ie klaar is, vind ik hem prachtig. :D

[ afbeelding ]
* like * :Y

Hmmmmmm.
Zoiets zie ik ook wel zitten en zou ik misschien nog net afkrijgen voor ons vertrek (18 maart).
Mag ik u beleefd en vriendelijk verzoeken mij misschien te helpen met het verkrijgen van het patroon?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:23:39 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108587398
als ik zo vrij mag zijn phluphy, zie hier het patroon waar angel's project op ravelry naar verwijst.
in de haak.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:24:43 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108587442
het lijkt alleen wel of jij 'm achterstevoren aan hebt ten opzichte van 't voorbeeld, angel?

maar je zou ook kunnen stellen dat zij 'm verkeerd om aanheeft. :+
in de haak.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:29:26 #256
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108587613
Of ze heeft het "achterpand" 2 x gemaakt. Vind ik namelijk ook een optie, dan krijg je meer een vestje/truitje.

Edit: hm, ik zit het patroon wat beter te kijken en dat zou denk ik teveel gepuzzel zijn.

Ik wacht even af wat ze zelf zegt. :P
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:31:53 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108587708
uit 't patroon af te lezen lijkt het me iets dat in 1 stuk wordt gehaakt, niet in afzonderlijke panden?
hoe dan ook, ik blijf 't een gek ding vinden. :P
in de haak.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:38:30 #258
211083 Angelof9
I must go first
pi_108587993
Oh ja, ik heb hem andersom aan. Want zo'n koord op je buik is geen gezicht! En bovendien is de "achterkant" gewoon veel mooier.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:40:52 #259
211083 Angelof9
I must go first
pi_108588099
Je haakt gewoon een rechte lap (die door meerderingen enigszins rontrekt (zie hier) en dan haak je de bovenkant aan elkaar. Het is echt heel simpel!
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:47:21 #260
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108588347
Ik vind 'm best geinig, straks eens even met manlief overleggen wat hij ervan vindt, hij heeft er altijd wel kijk op (meer dan ik) :P
Bedankt !
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:54:03 #261
112545 Muck
pi_108588582
Hij is leuk geworden Angel! Wat voor garen heb je gebruikt?
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:54:29 #262
211083 Angelof9
I must go first
pi_108588591
http://www.ravelry.com/yarns/library/garnstudio-drops-big-fabel

In de uitverkoop bij Hobby doos voor 2 euro een bolletje (ik heb er drie gebruikt)
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:57:26 #263
211083 Angelof9
I must go first
pi_108588701
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:47 schreef phluphy het volgende:
Ik vind 'm best geinig, straks eens even met manlief overleggen wat hij ervan vindt, hij heeft er altijd wel kijk op (meer dan ik) :P
Bedankt !
Gewoon maken, als het niets wordt haal je het toch gewoon weer uit? Zoveel werk is het niet.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:58:18 #264
112545 Muck
pi_108588734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:54 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/yarns/library/garnstudio-drops-big-fabel

In de uitverkoop bij Hobby doos voor 2 euro een bolletje (ik heb er drie gebruikt)
Mooi zeg!
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:24:27 #265
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108593962
Als ik eerlijk ben vind ik het truitje zoals op ravelry niet mooi, zeg maar gerust afzichtelijk :@, maar zoals Angel 'm aan heeft vind ik 'm prachtig. Ik vraag me alleen af hoe het bij haar er van achteren eruit ziet. :{
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:00:36 #266
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_108595429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:11 schreef Angelof9 het volgende:

[ afbeelding ]
oei wat is hij leuk en wat een mooie kleuren ^O^ ^O^ ^O^
  donderdag 1 maart 2012 @ 19:02:41 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_108595523
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:24 schreef Tan het volgende:
Ik vraag me alleen af hoe het bij haar er van achteren eruit ziet. :{
Zo:

(Let even niet op lelijke kleuren, want flits licht)

pi_108599624
@Angel, wat een leuk vestje!
Wat Toverheks zegt, ik vind 'm op Ravelry er ook niet leuk uitzien, zo achterstevoren. Jij dus ook niet, anders had je 'm wel op hun manier aangedaan ;)
Deze daarentegen vind ik wel heel leuk!
pi_108600420
Moooi Angelof!

@brainteaser, ik ben in augustus pas jarig, maar k ga denk ik aan iedereen zo'n boekje vragen hihi :) goed plan!!

Ik ben aan het werk :'( dus geen giraffe maken, ben wel blij dat ik werk heb hoor trouwens ;)
maar die giraffe is echt verslavend...voordat ik wegging nog gauw 2 oortjes gemaakt..en begonnen
met de eerste poot!
haken is cool
pi_108600795
Grappig vestje, leuk!

Ik ben gisteren begonnen aan de giraffe van EsseEi! Alleen had ik nog niet alle juiste kleuren in huis, dus vanmiddag ben ik even naar de wolwinkel geweest. Hebben ze mijn kleuren niet! Gelukkig hebben we nog een andere winkel met wol, maar die was op donderdag gesloten. grrr! Dus ik kan niet eens verder nu! en ik wil zoooo graag!
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:00:50 #271
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_108604837
Ik heb vandaag ook wol gekocht, o.a. voor de giraffe, maar ook gewoon wat ik mooi vond. Ik wilde wel meer eigenlijk... :) van mijn moeder de breinaalden koker van m'n oma meegekregen, misschien daar ook maar eens mee aan de slag. (maar ik ben eigenlijk al blij dat het haken zonder al te veel nadenken lukt, dus ik denk dat ik het breien nog even laat liggen)

M'n man was natuurlijk heel blij met nog meer wol..;) ik zal morgen ff een foto posten. En dan...beginnen met DE giraffe! _O_
pi_108608090
M'n Hobbes is klaar!:

Vind z'n armpjes te kort en ik vind 'm niet zo leuk als 'ie is op de foto's op Ravelry, maar hij kan ermee door ;) Ow... en z'n staart moet er nog aan zag ik net toen ik aan 't opruimen was... ;)

Ben vanavond begonnen aan een deken... tunisch haken en dan dit idee:

maar dan met zwart, wit, grijs en rood. En slimmerd dat ik ben... ik ben natuurlijk begonnen met zwart... zie m'n steken amper... 8)7
pi_108608150
Wat zijn er weer veel dingen geplaatst zeg!! :D
Op het moment heb ik het te druk om te haken en om dingen te plaatsen (en helaas ook om uitgebreid te reageren op alle leuke spulletjes van iedereen :'( )
Maar ik heb even een vraagje:
Als je een deken voor op bed maakt, wordt katoen dan te zwaar? Heeft iemand hier ervaring mee :?
Ik heb namelijk een wol gevonden die ik geweldig vind, maar helaas is hij op=op, dus vandaag dat ik het even snel hier kom vragen aan jullie O+
People take different roads seeking fulfillment and happiness. Just because they're not on your road doesn't mean they've gotten lost.
-- Dalai Lama
pi_108608326
Wat een schattige Hobbes, leuk! (ik zie trouwens maar de helft van hem...hoe kan dat?)

Ik ben vanavond toch maar begonnen aan een ander klein projectje: een roze konijntje voor aan een sleutelhanger, voor een meisje van 8.
  donderdag 1 maart 2012 @ 23:12:04 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108608610
leuke hobbes! en dat tunisch haken vind ik ook interessant, succes!

sorry angel, maar de achterkant vind ik op deze manier ook helemaal niks. :o beetje een keukenschort-gevoel, krijg ik erbij.

ik heb garen besteld voor de old rose wrap, zou 't er dan toch nog eens van gaan komen! (een van de dingen die al 't langst op m'n wensenlijstje staan geloof ik).

maar eerst nog wat andere dingen afmaken, uiteraard. :')
in de haak.
pi_108609241
Ik vind de achterkant ook niet zo eigenlijk. Maar ik vind gehaakte kledingstukken sowieso meestal niet zo leuk. :@

Hobbes is best leuk. Vind hem wat lijken op Tommie van Christel Krukkert. En dat tunische haken ziet er ook best leuk uit. :)

Weer even bezig geweest om mijn grannydeken aan elkaar te zetten (kwam er gister ook achter dat ik 1 vierkantje 2 keer had geupload op Flickr. Handig :')) en draadjes weggewerkt. In het vervolg doe ik dat meteen. Stomme draadjes.
Ik zal morgen proberen om foto's te maken :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:21:55 #277
160723 mariyette
vriendje, katten, huis!!
pi_108616067
Leuke hobbes en verder ook allemaal mooie projecten!
Hier vordert het starstitchregenboogdekentje aardig...

Helaas wel superscheef, kijk wel wat er te redden is met een rand!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:28:35 #278
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108616208
Wat zonde, dat ie zo scheef is... minder je steeds per ongeluk of ben je steeds strakker gaan haken? Wel een erg mooie steek.

Ik vind dat Tunisch haak dekentje ook erg gaaf trouwens. Heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar wil het wel een keer gaan doen. Ik heb ook zo'n lange naald gekocht een keer, en daar wil ik een lappendeken van maken van allerlei gemêleerde wolletjes. Ooit :')

@angelof9, ik ben het met je eens, achterstevoren is leuker, nu is het meer een soort schort idee. :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:34:10 #279
199256 kwiwi
de enige echte.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:35:35 #280
211083 Angelof9
I must go first
pi_108616369
Tan, ja, ik heb hem gisteren nog een keer andersom geprobeerd, maar dan zit dat ding ook tegen je keel aan, niet te doen!

Tunisch haken heb ik een keer geprobeerd en vond ik niet leuk. Leek teveel op breien. En het ging zo langzaam!

Hoe heb je het zo scheef gekregen mariyette? Ik vind die star stitch vrij makkelijk, maar ik heb hem alleen in een rondje gedaan (voor mutsen) dus dan kun je zowiezo niet scheef gaan.

edit: lief konijntje! O+
pi_108616823
ja ik ben klaar met de eerste deken!!

ik ben half december begonnen en met wat oponthoud door gebrek aan materialen is hij nu eindelijk af.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:04:24 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_108616860
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:01 schreef Oceanonix het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik ben half december begonnen en met wat oponthoud door gebrek aan materialen is hij nu eindelijk af.
zo dan! _O_
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:04:39 #283
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_108616866
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:34 schreef kwiwi het volgende:
Konijntje voor oma

[ afbeelding ]
wat een scheetje O+ O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:18:38 #284
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_108617101
quote:
Konijntje voor oma

[ afbeelding ]
Wat een lieverdje! Gekocht patroon?

En mijn aankopen, eigenlijk het meeste nog zonder doel.. :)

[ Bericht 19% gewijzigd door zouzomaarkunnen op 02-03-2012 10:47:52 ]
pi_108617926
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En mijn aankopen, eigenlijk het meeste nog zonder doel.. :)
Jeetje wat vervelend! Wat moet je daar nu mee?;)

Neehoor, grapje. Lekker weer met nieuwe wolletjes werken is altijd leuk!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:57:23 #286
211083 Angelof9
I must go first
pi_108618008
Met die babysoft kun je leuke giraffen maken O-)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:00:00 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108618071
kwiwi wat een schatje dat konijn!

en mariyette daar gaat iets verkeerd met keren zo te zien? :o

oceanix, wow wat een enoooorme lap! hartstikke mooi! en zo te lezen blijft het niet bij deze ene deken?
in de haak.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:16:43 #288
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108618472
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:18 schreef zouzomaarkunnen het volgende:

[..]

Nee was een gratis patroon en heb het wat aangepast omdat het anders een erg klein konijntje werd. Zal het als ik thuis ben even opzoeken en posten :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:17:29 #289
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108618498
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Mooi! Vooral op die zwarte bank ook, leuk contrast :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:21:29 #290
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_108618574
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:16 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee was een gratis patroon en heb het wat aangepast omdat het anders een erg klein konijntje werd. Zal het als ik thuis ben even opzoeken en posten :)
Dan bij deze: alvast bedankt voor het leuke patroontje! DE giraffe krijgt een vriendje... ;)

Angel: de soft word denk ik voor de giraffe, maar ik zag zoveel leuks dat ik van alles wat heb mee genomen. :) en dan is de soft ook wel weer lekker voor een mutsje voor de jongste. Die heeft nog geen haar, en dat is wat fris op de fiets. :+
En nu ook een konijn op de to-do lijst, dus ik moet nog even alles verdelen.
pi_108618633
quote:
Konijntje voor oma

[ afbeelding ]
Wat een schatje!

En wat een hoop nieuwe mensen hier. Ik ben hier echt ontzettend lang niet geweest, omdat ik eigenlijk ook amper heb gehaakt. Ben laatst weer begonnen en heb bijna de giraf af van christel en de draak van amigurumi&more, maar volgens mij is dat echt in 3 weken ofzo.

Zie ik nou goed dat er nieuwe zeemanwolletjes zijn? Ik wilde gister nog gaan en toen dacht ik, laat maar. Was ik nu maar wel geweest :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:26:21 #292
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108618720
hey whoopdidoo, ik vroeg me gisteren nog af hoe 't met jou was. maar leuk dat je ook weer aan de haak bent. wel foto's laten zien he! :)
in de haak.
pi_108618871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:26 schreef trui het volgende:
hey whoopdidoo, ik vroeg me gisteren nog af hoe 't met jou was. maar leuk dat je ook weer aan de haak bent. wel foto's laten zien he! :)
Natuurlijk. Maar zoals je weet is in elkaar zetten niet mn sterkte punt :P Dus giraf ligt heel mooi in delen op de tafel :P En zn stippen moeten nog en een hoorntje.
Ik zal zondag een poging wagen.
pi_108618883
Ik vroeg me ook al af hoe het met je was, Whoop. :)

En leuke dingen weer op deze pagina.
pi_108619025
ooh wat een mooi deken!!! En een supercute konijntje!

En whoop welkom terug!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:44:16 #296
211083 Angelof9
I must go first
pi_108619273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Natuurlijk. Maar zoals je weet is in elkaar zetten niet mn sterkte punt :P
Jij ook al? Blijkt toch wel voor veel mensen een probleem te zijn! We hebben een inelkaarzetservice nodig!
pi_108619306
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:44 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Jij ook al? Blijkt toch wel voor veel mensen een probleem te zijn! We hebben een inelkaarzetservice nodig!
Het gaat wel(meestal), maar is zo stom.

En nee ik heb echt niet zojuist een nieuw project gevonden O-)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:53:41 #298
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108619550
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:44 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Haken is dan ook veel leuker dan in elkaar zetten :P
pi_108620360
@Peetje_75: Hobbes is leuk! :)
@mariyette: inderdaad zonde dat-ie zo scheef trekt! Maar dat kan toch bijna niet van het strakker haken zijn, of wel? Heb je niet per ongeluk geminderd bij het keren?
@kwiwi: schattig konijntje! :D
@Oceanonix: wauw, echt WAUW! _O_ O+ Hij is echt gaaf geworden!! :D Ben zelf ook nog steeds bezig met mijn regenboog deken (eind december begonnen), maar ik vind het soms toch wel moeilijk om mezelf ertoe te zetten, hoor! Dan doe ik 'even' een ander snel projectje tussendoor ;) Ben nu op de helft ongeveer...
@Whoop: ik zag je avatar en dacht meteen "Hee, da's al weer even geleden, leuk!" ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:26:18 #300
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_108620508
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wouw!!! Echt heel mooi O+
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:26:53 #301
244933 trovey
Nachtoele
pi_108620524
Mert die starstich is het inderdaad opletten dat je elke keer de sterren blijt tellen anders ga je minderen :') , ik had ook last van dat probleem, is op te lossen maar steeds tellen of je het zelfde aantal blijft houden.. :P

Mooie deken en konijntje O+ ....hier bent ik bijna klaar met dekenb 1 maar met de restjes (draden van een meter enzo) ben ik bezig met een scrapdeken die dus heel geleidelijk zal ontstaan.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')