abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108428046
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

[ Bericht 5% gewijzigd door trovey op 27-02-2012 12:28:40 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108429373
Ben vanavond heel druk met boekhouding rekeningen betalen etc zodat ik morgen op mijn werkthuisdag tijd vrij heb om lekker te gaan haken.
Leuke dingen voor later bewaren.

Ik heb 14 granny squares klaar die ik in elkaar moet zetten zodat hij als tas door kan gaan...
  zondag 26 februari 2012 @ 20:06:54 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108430927
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:25 schreef phluphy het volgende:
Na lang wikken en wegen is mijn volgende project gekozen:

Dat was 2 weken geleden. -O- Vandaag heb ik alles uitgehaald, ik was al een aardig endje op weg.
Het materiaal was echt kl*te, het leek wel jute, echt niet iets wat je om je lijf wil hangen. :N

Het is prachtige katoen, volgens mijn moeder was het destijds knetterduur, en ik heb er geloof ik 15x50 gram van liggen, maar tot nu toe kan ik er weinig mee.
Ik denk dat ze het ergens in de jaren '70 heeft gekocht, in de tijd dat gordijntjes erg hip waren! :D
Ik leg het voorlopig weer even terug in de kast.

Positief aspect: ik kan nu iets anders gaan bedenken om te maken. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108431180
Pluphy, een giraffe bijvoorbeeld?
Ik wacht nog tot mijn bestelling binnenkomt.. K hoop morgen! Ondertussen ben ik granny squares aan het maken van catania, voor een lange termijn project waar ik niets over kan zeggen :) (mysterieus he?)
haken is cool
pi_108433593
Wat een schatjes, EsseEi!
Ik zag ook nog een leuk gestreept konijn voorbij komen en een kei leuke geisha!

Ik heb afgelopen week 9 duckies gemaakt als afscheidscadeautje voor de kindjes op het kinderdagverblijf van mijn dochtertje (donderdag gaat ze naar een ander kinderdagverblijf), vanmiddag was het 'in-elkaar-zet-uurtje'

Zo direct de olifant in elkaar zetten, ik vind dat zo'n vervelend werkje!
pi_108434051
Wat een leuke duckies LittleQ.
Eigen ontwerpje zo als sleutelhanger?
pi_108437106
En de olifant zit in elkaar, morgen even foto's maken!

@Melice, geen eigen ontwerp, ze zijn van Susie Farmgirl (klik)
  zondag 26 februari 2012 @ 22:43:01 #8
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108443183
hee die zijn leuk! :D En met die bedoel ik dus al die sleutelhangers! ik vond dat zo'n gepriegel dat ik denk ik nooit aan zo'n bos zou beginnen ;)

en inderdaad 1,95 is wel te doen ;) wist niet waar ze vandaan kwamen.

Mogen mijn cupcakes nog in de OP? :@ als in: laatste paar affe haaksels en mijne was toch wel de laatste toch hihi :@

iemand nog een goede tip waar je losse sleutelhangers kan kopen? (online)
pi_108443485
@EsseEi, de sleutelhanger ringen bedoel je? Die haal ik altijd bij de Xenos weg....

Ik heb een probleem, misschien heeft 1 van jullie een oplossing? paar weken geleden GS gehaakt voor een sjaal. Later bedacht ik dat het een tas moest worden en ben ik deze week begonnen met de resteren GS te haken. Nou wou ik ze aan elkaar haken en zag ik dat de GS die ik nou erbij gehaakt heb te groot zijn geworden. Sommige GS hebben wel 6 a 7 steken meer, dus ik kan ze niet per steek aan elkaar naaien. Vind het ook zonde om er verder niks meer mee te doen....
iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder al teveel werk?
pi_108443644
Leuk al die eendjes! Daar zullen de kids vast blij mee zijn! De kinderen in mijn klas (kleuters) zijn ook dol op mijn haaksels!.
En die granny's zijn ook leuk zeg! Ik heb alleen geen oplossing voor je probleem, zo goed ben ik nog lang niet!

Ik heb eindelijk mn vier Matawi uilen af! De laatste kostte me wat bloed...prikte me met de naald tijdens het aannaaien van de vleugels (kheb er ook een hekel aan...) Morgen ga ik ze nog even versieren met wat lintjes en kraaltjes en dan kunnen ze naar de nieuwe eigenaren!
  zondag 26 februari 2012 @ 23:07:02 #11
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108444381
littleQ wat leuk die bos eendjessleutelhangers!

melice, kun je niet 1 extra randje vasten om de te kleine vierkantjes haken, evt in een andere kleur. doordat je er in de hoeken dan weer wat steken bij maakt komt de totale lengte van de zijkant weer iets dichter bij de grotere vierkantjes. daarna bij het samenhaken hier en daar (gespreid) wat smokkelen, dus twee aan de kant van het kleinere vierkantje tegenover 1 aan de kant van de grotere. succes!

esseEi, wat snoezig, die muizencupcakes! en ik vind ook dat ze een plaatsje verdienen in de OP! en weer een koe! wie bestelt al die koeien bij je!! :o

Daste, dat wordt een mooi japanse poppetje!

heel geinig die pannenlappen! al zou ik er geen 1,95 voor over hebben. :P

nicoleM, mooi begin van je kussenhoes. welke steek gebruik je?

ik moest vrijdag héél lang in de trein zitten en had geen zin om die tijd aan 'wip's te besteden, dus ben toen ook een 2e giraffe begonnen. schiet al lekker op, maar morgen komt er niks van dus ik denk dat ik dinsdag de laatst hand (eh been) eraan zal leggen (naaien. ;) ). dit keer heb ik 'm van wol gemaakt. ik had nog veel restjes Drops Merino extra fine, heerlijk spul is dat. en verder aangevuld met Rowan Pure Wool DK. krimpt allebei niet meteen bij wassen, dus dat komt goed uit.

phluphy, wat jammer dat 't toch niks werd met dat vestje. maar beter ten halve gekeerd.... ik ben benieuwd wat je nu gaat maken!

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 27-02-2012 07:02:25 ]
in de haak.
pi_108451305
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:48 schreef melice het volgende:
@EsseEi, de sleutelhanger ringen bedoel je? Die haal ik altijd bij de Xenos weg....

Ik heb een probleem, misschien heeft 1 van jullie een oplossing? paar weken geleden GS gehaakt voor een sjaal. Later bedacht ik dat het een tas moest worden en ben ik deze week begonnen met de resteren GS te haken. Nou wou ik ze aan elkaar haken en zag ik dat de GS die ik nou erbij gehaakt heb te groot zijn geworden. Sommige GS hebben wel 6 a 7 steken meer, dus ik kan ze niet per steek aan elkaar naaien. Vind het ook zonde om er verder niks meer mee te doen....
iemand een idee hoe ik dit kan doen, zonder al teveel werk?
[ afbeelding ]
ik zou de laatste twee randjes met stokjes en vasten uithalen en even opnieuw haken bij diegene die absurd veel extra hebben gekregen. En de andere bij het aaneen maken lekker sjoemelen :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Dottey op 27-02-2012 04:34:20 ]
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 27 februari 2012 @ 07:18:45 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108451906
Nou Trui...m'n aller eerste koe was als bedoeling voor m'n zus, maar die vond hem te te klein. Dus toen heb ik een nieuwe gemaakt, met 3 dubble draad, die was wel groot genoeg (een halve meter ofzo, een favoriet speelding voor m'n nichtjes). Maar toen zat ik nog met de eerste koe...die is uiteindelijk naar het neefje van een vriendinnetje gegaan (kindje van haar schoonzus).
En nu via twitter is koe nummer 3 besteld, door iemand die de 1e 2 had gezien en Stella heel schattig vond enzo :) (het ergste is nog dat ik die koe stiekem een rotwerk vind, zooo veel losse onderdelen maar goed)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 07:34:47 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108451972
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:06 schreef phluphy het volgende:

[..]

Dat was 2 weken geleden. -O- Vandaag heb ik alles uitgehaald, ik was al een aardig endje op weg.
Het materiaal was echt kl*te, het leek wel jute, echt niet iets wat je om je lijf wil hangen. :N

Het is prachtige katoen, volgens mijn moeder was het destijds knetterduur, en ik heb er geloof ik 15x50 gram van liggen, maar tot nu toe kan ik er weinig mee.
Ik denk dat ze het ergens in de jaren '70 heeft gekocht, in de tijd dat gordijntjes erg hip waren! :D
Ik leg het voorlopig weer even terug in de kast.

Positief aspect: ik kan nu iets anders gaan bedenken om te maken. :P
probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_108452038
Wow zeg, wat schrijven jullie snel!!

Ik ben gisteravond begonnen met de giraf. Hoofdje en deel van het lijf zijn al af. Een foto volgt zeker zodra hij klaar is!!

Mag mezelf vandaag eerst nog een keer verwennen door extra bolletjes wol te kopen.
Groetjes Sabine
  maandag 27 februari 2012 @ 09:48:32 #16
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108453561
we zijn gewoon met veel inmiddels pinkie, dan gaat 't hard. :) veel plezier met het wol-shoppen!

esseEi, je kunt natuurlijk ook 'nee' zeggen... :P
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:16:41 #17
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_108454252
Wat een mooie dingen zijn er weer gehaakt O+

Moet nog iets maken voor m'n oma's verjaardag, maar ik ben zo ziek dat ik zelfs geen zin heb om te haken -O-
  maandag 27 februari 2012 @ 10:33:41 #18
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108454716
ach jee kwiwi, wat akelig. veel beterschap gewenst!
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 10:37:06 #19
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108454807
Hier even een tussendoorprojectje met guusje. nog 1 hoorntje en de staart en dan in elkaar zetten
Today is life -

Dale Carnegie
pi_108456936
kwiwi, beterschap!

Ik heb mijn GS al in elkaar zitten. Gewoon op gevoel aan elkaar genaaid maar heb ze eerst met veel stoom gestreken en uitgetrokken zodat ze even groot waren ongeveer.
Nog even randje erom haken en dan zal ik een foto showen!
pi_108458457
Dat patroon van die eendjes heeft Lyssa toch ook eens herschreven? :) Leuke eendjes en gsjes trouwens.

Dit kwam ik zaterdag tegen. :)

Ik heb het gevoel dat het hoofdje heel los op mijn giraf zit, ook na het goed vastnaaien :(.
pi_108458501
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 22:43 schreef EsseEi het volgende:
hee die zijn leuk! :D En met die bedoel ik dus al die sleutelhangers! ik vond dat zo'n gepriegel dat ik denk ik nooit aan zo'n bos zou beginnen ;)

en inderdaad 1,95 is wel te doen ;) wist niet waar ze vandaan kwamen.

Mogen mijn cupcakes nog in de OP? :@ als in: laatste paar affe haaksels en mijne was toch wel de laatste toch hihi :@

iemand nog een goede tip waar je losse sleutelhangers kan kopen? (online)
Zo goed? :P
Optimist tot in de kist
  maandag 27 februari 2012 @ 12:49:35 #23
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108459152
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 07:34 schreef Ynske het volgende:

[..]

probeer het anders eerst te wassen voor je het gaat verwerken, dat was de tip hier van de garenwinkel
Huh? Als bolletje bedoel je? En op hoeveel graden?
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:50:55 #24
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108459201
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:11 schreef MissN het volgende:
Pluphy, een giraffe bijvoorbeeld?
Beestjes zijn niet mijn ding, en daarbij heb ik een hele grote wishlist van dingen om te maken.
Het probleem is het kiezen. ;) Zoveel leuks !
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:57:03 #25
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108459447
phluphy, ik zou 't garen dan wel in een lingeriezak oid doen.

herfstblad, het is meer een kwestie van heel stevig de hals vullen, dan komt dat hoofdje ook minder wiebelig erop te zitten. ik heb de eerste keer ook een stukje weer open moeten maken om 'm bij te vullen. en die lantarenpaal, tsja.... ik vind 't wat triestig zo!

melice, ik ben benieuwd naar je tas!
in de haak.
pi_108459506
:( De hals is heel stevig opgevuld (meer erbij en het gaat uitpuilen), dus dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon een hekel aan wiebelhoofdjes bij beestjes.
pi_108459670
Ik ga de TT eer aan doen...pannenlappen haken naar een modelletje uit een oude Ariadne...katten. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 27 februari 2012 @ 13:18:53 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108460212
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:58 schreef Herfstblad het volgende:
:( De hals is heel stevig opgevuld (meer erbij en het gaat uitpuilen), dus dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon een hekel aan wiebelhoofdjes bij beestjes.
hoe kan 't dan wiebelen, als alles strak gevuld is en stevig aan elkaar genaaid?
in de haak.
pi_108460372
;) Dat is ook mijn vraag.
Maar ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld ook bij de meeste beestjes van Christel (wel of niet aan elkaar gehaakt) de kopjes (bv Koosje) vaak erg wiebelig vind. Misschien ligt het ook wel aan mij ;).
  maandag 27 februari 2012 @ 13:26:50 #30
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108460462
ik vind goed aan elkaar naaien wel lastig trouwens. zoals bij de giraf, je wil niet dat de nek wordt samengetrokken, hij moet mooi in vorm blijven. maar het moet wel stevig en met zo weinig mogelijk zichtbare steekjes. een heel gepriegel.
in de haak.
pi_108460632
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:26 schreef trui het volgende:
ik vind goed aan elkaar naaien wel lastig trouwens. zoals bij de giraf, je wil niet dat de nek wordt samengetrokken, hij moet mooi in vorm blijven. maar het moet wel stevig en met zo weinig mogelijk zichtbare steekjes. een heel gepriegel.
Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zit :)
Helaas gaat dat niet bij de giraffe, maar dat komt hoop ik wel goed :)
  maandag 27 februari 2012 @ 13:32:48 #32
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108460692
Wat ik wel eens gedaan heb, als ik het hoofdje te wiebelig vond.....is het hoofdje aan het nekje vast gehaakt. dus met een paar extra draadje het hoofdje naar het nekje toe trekken en vastzetten...maar ben bang dat dat met de giraffe niet gaat omdat hij recht vooruit kijkt zeg maar....bij beestjes die naar benenden kijken zou het wel kunnen.....

in pricipe heb je er dus niets aan, maar je zou het kunne probere ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 27 februari 2012 @ 13:58:25 #33
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108461701
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:57 schreef trui het volgende:
phluphy, ik zou 't garen dan wel in een lingeriezak oid doen.

Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noob
... ♥ ik mis je ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:01:32 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108461831
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:31 schreef x__duck het volgende:

[..]

Daarom probeer ik ook vaak het hoofd en het lichaam aan elkaar vast te haken zodat ik het niet meer vast hoef te naaien en gelijk al zeker weet dat het op de goede plek zit :)
Helaas gaat dat niet bij de giraffe, maar dat komt hoop ik wel goed :)
welke giraffe is dat dan?
toch niet bij Guusje? die heb ik aan een stuk gemaakt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_108461926
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:01 schreef Ynske het volgende:

[..]

welke giraffe is dat dan?
toch niet bij Guusje? die heb ik aan een stuk gemaakt
dé giraffe van EsseEi!
pi_108462007
Bij Guusje heb ik de nek aangepast, omdat ik hem te wiebelig vond :').

Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:05:59 #37
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108462042
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:03 schreef x__duck het volgende:

[..]

dé giraffe van EsseEi!
ok, ik las net ergens christel genoemd
Today is life -

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 februari 2012 @ 14:06:16 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_108462051
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:

Tyler-girl, dat doe ik soms ook, maar bij mij geeft dat nooit zo'n mooi resultaat.
:o te wiebelig?
maar goed, ik heb daar wel gekozen voor een 2.5 naald
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 27 februari 2012 @ 14:14:27 #39
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108462361
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:58 schreef phluphy het volgende:

[..]

Kussensloop ook goed? En hoeveel graden (100% katoen)? /noob
als je 'm dichtbindt met een (haar)elastiekje lijkt me dat ook prima. en ik denk dat 't wel op 40 graden moet kunnen?
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:13:34 #40
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108464448
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:05 schreef Herfstblad het volgende:

Ik heb het bij deze giraffe wel gedaan en zie je bijna niets van.....op deze foto wel als je heel goed kijkt. en bij dit schaapje.

Maar het werkt idd niet overal bij
pi_108472562
Volgens mij ligt het wiebelige eraan hoe je de delen aan elkaar vast naait. Planet June heeft een mooie tutorial ervoor gemaakt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_108473549
ik heb m'n eerste betaalde haakopdracht. vandaag snel katoen gekocht (kleuren gekozen door de klant), en nu mijn eerste van tien cirkels al af O+ ben erg tevreden, ik hoop zij ook!
Kwak
  maandag 27 februari 2012 @ 19:26:34 #43
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108474240
Wat grappig, een betaalde haakopdracht! Er zijn vervelender manieren om aan je geld te komen. ;)

Vraagje:
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een nieuw projectje, is bepalen of het beschikbare materiaal (heb altijd nog veeeeeeeel liggen) wel geschikt is voor het patroon naar keuze. Soms kun je testen door een x aantal steken / x aantal toeren te haken die dan 10x10cm of zo moet worden. Maar dit staat er niet altijd bij, en dan vind ik het echt moeilijk om te bepalen of de dikte van de "wol" wel geschikt is.
Met als gevolg dat je dan vaak het materiaal besteld dat ze aanraden en je voorraad altijd maar groter wordt. :D
Iemand handige weet-je tips?
... ♥ ik mis je ♥
pi_108474544
Wat een handige tutorial MizzEnroe! Ik zie dat ik dat gelukkig goed doe!
Weet jij, of iemand anders, ook een tutorial om twee open onderdelen aan elkaar te maken? (bijvoorbeeld een hoofd aan een lijf)
pi_108474861
Phluphy, je kan kijken wat voor soort garen er gebruikt wordt voor het patroon en dan kijken of je iets in huis hebt, dat er op lijkt. Zoals, materiaal (%wol, %acryl etc), geadviseerde naalddikte, wasvoorschrift, dat soort dingen. Vaak staat er ook op een etiket, wat de verhoudingen zijn voor een 10cm bji 10 cm lapje. Dat kun je natuurlijk ook vergelijken.

Als je ander garen gebruikt, heb je kans dat het projekt groter of kleiner wordt. Dit hoeft niet altijd een probleem te zijn! En soms kun je het patroon wat aanpassen, door wat minder of meer steken te gebruiken. Bij een repeterend patroon (zoals bijv. waaiertjes of een grannystrip oid) staat vaak het aantal steken dat nodig is, voor 1x het patroon (dus 1x waaier of 1x grannykluster).
Bij een beestje wordt ie gewoon groter of kleiner.
pi_108474921
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:26 schreef phluphy het volgende:
Wat grappig, een betaalde haakopdracht! Er zijn vervelender manieren om aan je geld te komen. ;)

Vraagje:
Wat ik altijd lastig vind bij het kiezen van een nieuw projectje, is bepalen of het beschikbare materiaal (heb altijd nog veeeeeeeel liggen) wel geschikt is voor het patroon naar keuze. Soms kun je testen door een x aantal steken / x aantal toeren te haken die dan 10x10cm of zo moet worden. Maar dit staat er niet altijd bij, en dan vind ik het echt moeilijk om te bepalen of de dikte van de "wol" wel geschikt is.
Met als gevolg dat je dan vaak het materiaal besteld dat ze aanraden en je voorraad altijd maar groter wordt. :D
Iemand handige weet-je tips?
Ik zoek het type garen dat vermeld wordt altijd op in Ravelry, onder 'yarns'. Daar staat ook een indicatie van dikte bij (bij "weight" of "wraps per inch"). En als je op het vraagtekentje erachter klikt, krijg je een heel handig overzichtje. Ik zoek dan meestal garen uit m'n voorraad dat (ongeveer) in dezelfde categorie valt :)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 27 februari 2012 @ 19:45:36 #47
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108475100
Ah, thanks ladies!
Ik heb nooit echt goed gekeken naar de info op de etiketten, stom!
En die Ravelry/yarns/vraagteken-truc is ook slim , ja!
... ♥ ik mis je ♥
pi_108475179
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:34 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een handige tutorial MizzEnroe! Ik zie dat ik dat gelukkig goed doe!
Weet jij, of iemand anders, ook een tutorial om twee open onderdelen aan elkaar te maken? (bijvoorbeeld een hoofd aan een lijf)
Als de twee delen met de open kant precies op elkaar komen (en waarschijnlijk dus evenveel steken hebben), zou ik ze tegen elkaar houden zodat de steken precies tegenover elkaar liggen, dan kun je ze gewoon aan elkaar naaien door de binnenste lusjes van de Vtjes (oke, dat klinkt nogal warrig, sorry!)

Maar wat misschien nog handiger is dan, is het lijf en de kop uit 1 stuk haken, dan heb je dat probleem helemaal niet :)
pi_108475424
Even mijn laatste vluggertje:

En ik heb een schandalige wolcollectie :P:
pi_108475427
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:47 schreef MizzEnroe het volgende:
Volgens mij ligt het wiebelige eraan hoe je de delen aan elkaar vast naait. Planet June heeft een mooie tutorial ervoor gemaakt.
Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijn 8)7 ) maar volgens mij blijf je dat ook in dezelfde kleur zien, of valt dat mee?

Ik probeer de steekjes juist altijd weg te werken.

Edit: ohja, supertof trouwens kwakz0r! :D Wat ga je maken?

@ChildoftheStars: lief hondje! :) En mooie collectie! :9~
pi_108475472
Dankjewel BrainTeaser! Ik begrijp wel wat je bedoeld! Alleen weet ik niet zo goed wat de binnenste lusjes van de Vtjes zijn... Bedoel je daarmee niet de eerste die je ziet, maar de tweede (stukje van het Vtje)
Moet ik, voor het aan elkaar haken van kop en lijf, het patroon van 1 van de lichaamsdelen achterstevoren lezen?

Leuk zo'n forum, ik leer een heleboel hier!
pi_108475656
Ja, in dit geval bedoel ik het tweede lusje ja. Dan zie je er niets van :)

En bij het in 1 stuk haken, moet je dan inderdaad 1 deel achterstevoren lezen ja! Als je het aantal steken per toer goed in de gaten houdt, hoeft dat niet heel ingewikkeld te zijn (of je schrijft het eerst even uit voor jezelf).
Alleen goed opletten dat je dan meerdert waar in het patroon geminderd wordt en andersom (dat lijkt logisch, maar geloof me! ;) )
pi_108479852
Oké, dan snap ik het! Dankjewel!
  maandag 27 februari 2012 @ 21:35:08 #54
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108481661
trui ik kan toch geen nee zeggen ;) ik werd er voor betaald he haha :P
(inderdaad er zijn vervelendere manieren om aan je geld te komen)

En ja die kop...ik weet niet, ik vind het zelf altidj wel een soort van prettig om het vast te naaien, dan bepaal ik het zelf hoe die komt. Maar het is inderdaad niet super handig. hihi ;) ik ga het jullie lekker niet makkelijker maken :P je zoekt het maar uit ;)
(grapje hoor haha vind het wel leuk om commentaar te lezen :D)
pi_108481668
zo, wat is er al weer veel geschreven en gehaakt zeg!! Ik ben nog steeds bezig met mijn sjakie stapelslak. Merk dat ik nog niet heel veel ervaring heb, ik blijf het last ig vinden om alle losse dingen aan elkaar te maken dat je er niet heel veel van ziet. Ik naai het eraan, zijn hier nog handige tips voor, is zo lastig, vooral die kleine dingen. Zag dat sommigen het er ook aan haken?? hoe doe je dat? is dat makkelijker? Ik ga nog even verder prutsen. Het haken vind ik leuk, maar het in elkaar zetten niet.
pi_108482090
Jaaaa, mijn uiltjes zijn af!

[ Bericht 31% gewijzigd door Dierenfan op 27-02-2012 21:53:44 (Foto toevoegen) ]
pi_108483539
wat zijn ze leuk!!!! ik vond de sleutelhangers met de eendjes ook al zo leuk!!! zijn van deze uiltjes ook patronen??
pi_108484270
Leuke sleutelhangers! Die lintjes erbij maakt t echt af!
haken is cool
pi_108484787
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:37 schreef Ynske het volgende:
Hier even een tussendoorprojectje met guusje. nog 1 hoorntje en de staart en dan in elkaar zetten
Hoe ver ben je met je deken? Wordt ie net zo O+ als het voorbeeld dat je postte?

Leuke sleutelhangers Dierenfan! Ik heb het patroontje ook, heerlijk voor tussendoor :)
pi_108484912
Er zijn een paar dingetjes die ik niet begrijp ik mijn patroon :( WIe kan me helpen?

32. Rd: sc in next 4 sc, (Vsc) 4 times, sc in next 26 sc, (Vsc) 4 times, sc in next 58 sc = 104 sts

Ik snap dat ik vier vasten moet doen. Maar wat betekend vsc?
Moet ik vier vasten haken, dan vier keer dubbelen, en dan zesentwintig vasten en dan vier dubbelen en dan achtenvijftig vasten?

(met dubbelen bedoel ik 2 vasten in een lusdingetje)

En dan een toer verder:
33. Rd: sc in next 2 sc, (Vhdc) 2 times, hdc in next 8 sc, (Vhdc) 2 times, sc in next 22 sc,
(Vhdc) 2 times, hdc in next 8 sc, (Vhdc) 2 times, sc in next 56 sc = 112 sts

Hellup?
Mijn dank zou enorm groot zijn!
  maandag 27 februari 2012 @ 22:41:53 #61
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_108485428
hmmm Vsc, dat is een boeiende term...ik denk dat het inderdaad meerderen is (dus 2 vaste in 1 vaste). dan kom je op 104 uit!
en Hdc is half stokje, dus Vhdc is dan 2 halve stokjes in 1 steek.

die uiltjes zijn echt super cute! :D:D mooie sleutelhangers zo! wat was het doel ook alweer?
pi_108485750
Thnx! Dan kan ik weer even vooruit
  maandag 27 februari 2012 @ 23:56:26 #63
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108488766
Ik heb mijn muziekuil af! Ik wilde eerst een uiltje namaken van een plaatje, maar dat ging me niet lukken. Nu heb ik het patroon van matawi keer 2 gedaan en een beetje inprovisatie en is er dit uitgekomen.....

In het echt puilen de ogen niet zo uit....maar op de foto komt het zwart gewoon heel hard over. Ook is het meer een paaskuiken ofzo dan een uil door de vrolijke kleurtjes....maar goed, ik hoop dat de ontvangers er blij mee zullen zijn.
(broer en schoonzus van een vriendin van mij krijgen een kindje vandaar)
pi_108492856
aaahh I O+ uiltjes!!!!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:32:43 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108493002
hartstikke leuk, tyler-girl! ik zou de ogen een volgende keer een klein beetje lager doen denk ik. heb je de zwarte rondjes er apart op gemaakt of is het zwarte het binnenste van de cirkel en ben je later op dat lichtpaars overgestapt? (en wat ik zelf trouwens vaak een leuk effect vind bij uilenogen is het 'doorstikken' van de op 1 na buitenste rand, zoals ik hier en hier heb gedaan).
maar ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zullen zijn!

en dierenfan ook al aan de uilen, mooi gelukt! veel werk lijkt me!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:54 schreef Dierenfan het volgende:
Moet ik, voor het aan elkaar haken van kop en lijf, het patroon van 1 van de lichaamsdelen achterstevoren lezen?
volgens mij maak je het wat te ingewikkeld. :o je kunt 2 dingen aan elkaar haken door ze tegen elkaar aan te houden en door lusjes van beide onderdelen te haken. er komt dan wel een 'randje' van vasten bovenop te liggen (als je vasten haakt uiteraard). maar dat kan ook een mooi sier-effect geven.
een manier is om ze meer te laten integreren is om tijdens een ronde van 't ene onderdeel (bijv. het lijf van padma) op de plaats waar je het andere onderdeel wil (bijv. de slurf) een aantal steken lang de slurf 'mee te haken' en dan weer verder gaan met de rest van de ronde van 't lijf. dan krijg je niet zo'n opliggend randje.

[edit]oh sorry, ik zie nu dat je inmiddels al antwoord had van brainteaser, en dat je idee van achterstevorenlezen dus toch niet te ingewikkeld was! ik denk dat mijn brein dat gewoon nog niet aankan op de vroege ochtend. ;) [/edit]

[ Bericht 38% gewijzigd door trui op 28-02-2012 10:12:40 ]
in de haak.
pi_108493210
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:52 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Mij lijkt deze methode persoonlijk juist niet zo mooi, omdat je de steekjes duidelijk ziet (in het voorbeeld omdat ze knalroze zijn 8)7 ) maar volgens mij blijf je dat ook in dezelfde kleur zien, of valt dat mee?

Ik probeer de steekjes juist altijd weg te werken.

Edit: ohja, supertof trouwens kwakz0r! :D Wat ga je maken?

@ChildoftheStars: lief hondje! :) En mooie collectie! :9~

Volgens mij heeft ze juist expres andere kleuren gekozen zodat je ziet wat ze doet. Als alles dezelfde kleur is, zie je hier juist niets van. Het is dan net alsof het patroon doorloopt. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:19:41 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108493598
BT, ik probeer de steekjes ook net iets minder ver buiten de rand van het erop te naaien object te maken dan in die tutorial wordt voorgedaan. maar als je naar haar voorbeeld kijkt (het hondje bijv.) dan zie je toch weinig van die extra steekjes. en het is natuurlijk wel steviger als je 't ietsjes naar buiten toe vastzet in vergelijking met naar binnen toe. (het wiebel-effect).
in de haak.
pi_108493712
Dierenfan, wat een mooie uiltjes! Echt prachtig!

Tylergirl, je muziekuil is ook erg mooi!

Ik ga vanavond het hengsel aan mijn tas maken en dan even aan moeders vragen er een voering in te naaien. Dan is ie klaar! Kan ik eindelijk mijn laatste wipje afmaken en dan aan EsseEi's giraffe beginnen!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:21:29 #69
211083 Angelof9
I must go first
pi_108496194
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:09 schreef phluphy het volgende:
Waar halen jullie al die haaktijd vandaan? 8)7
Ik heb een baan, een hond, een huis en (grote) tuin te onderhouden, een man die aandacht wil, en ergens nog een sociaal leven.
Baan (full-time) TWEE honden, huis + tuin, en een vrouw, En daarnaast tapdans ik ook nog.

Multi-tasken! Je kunt best met partner praten + hond op schoot + haakwerk in hand :P

Hallo, ik ben er weer. Drie dagen geen haaknaald aangeraakt, dus ik ben het vast verleerd. Vanavond maar weer eens proberen of ik het nog kan. Ben inmiddels hier aan begonnen (voordat ik weg ging dus).
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:41:15 #70
211083 Angelof9
I must go first
pi_108496755
PS
Poekie heet nu Scarfie en is verhuisd naar Kopenhagen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 12:42:36 #71
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_108498675
quote:
hartstikke leuk, tyler-girl! ik zou de ogen een volgende keer een klein beetje lager doen denk ik. heb je de zwarte rondjes er apart op gemaakt of is het zwarte het binnenste van de cirkel en ben je later op dat lichtpaars overgestapt? (en wat ik zelf trouwens vaak een leuk effect vind bij uilenogen is het 'doorstikken' van de op 1 na buitenste rand, zoals ik hier en hier heb gedaan).
maar ik weet zeker dat de ontvangers er blij mee zullen zijn!

Ik heb eerst het paarse rondje gemaakt en daarna het zwarte rondje erop gestikt....waarom ik niet op het idee gekomen ben om met zwart te beginne en met paars te eindigen is me nu eerlijk gezegd een raadsel.....
Dat doorstikken is idd leuk, maar daar kom ik dus ook niet op.....moet toch meer op de detail gaan letten.
pi_108501444
@Dierenfan, leuke uiltjes! Zijn dat die Matawi's uiltjes?
@Tylergirl, leuke uil! Die verschillende kleurtjes maakt het juis zo vrolijk! En ik herken wat je zegt, meer op de detail gaan letten... Dan verteld Trui nu van die dingetjes (zoals dat doorstikken), geweldig bedacht! Nu kan ik het wel gaan onthouden voor een eventueel volgend projectje ;-)

Mijn olifantje als afscheidscadeau voor de leidsters van het kinderdagverblijf.

Ik was vergeten foto's te maken voor ik haar had ingepakt...

En de traktatie aan de eendjes toegevoegd
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:07:27 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108501566
oh dat ziet er super uit, littleQ! die olifant is ook lief zeg. zijn ze vast blij mee!
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:09:15 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108501638
tylergirl, ik heb 't doorstik-idee ook maar afgekeken bij een ander voorbeeld hoor! :)

en m'n doorsteeksjaal staat ook eindelijk op de foto, zie m'n ravelry pagina. :)
in de haak.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:14:48 #75
211083 Angelof9
I must go first
pi_108501825
Ik ben echt verliefd op die olifant O+
pi_108502445
De olifant vind ik ook heel leuk geworden, ben alleen niet helemaal tevreden over zijn hoofdje (voorhoofd lijkt wat lang), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga 'm zeker nog eens maken, maar dan ga ik 'm in spiralen haken (en uiteraard andere kleuren), ik vind elke rij sluiten maar niks...
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:36:07 #77
211083 Angelof9
I must go first
pi_108502639
Ik ook niet, dat doe ik alleen als ieder streepje een andere kleur heeft, of bijv. bij een muts ofzo die in stokjes is. Maar met vasten wordt het gewoon lelijk...
pi_108508673
Ik wil graag alvast oogjes bestellen voor mn giraf, t gaat n grote giraf worden..zijn oogjes grootte 20 mm dan groot genoeg? T zijn wiebeloogjes..
Ik wacht nog steeds op mn bestelde phildar ;(
haken is cool
pi_108509723
t is al opgelost, heb gewoon vanalles besteld :Y en een ergonomische haaknaald nr. 3 want mijn handen doen pijn van de gewone dunne...
haken is cool
pi_108509948
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:30 schreef LittleQ het volgende:
De olifant vind ik ook heel leuk geworden, ben alleen niet helemaal tevreden over zijn hoofdje (voorhoofd lijkt wat lang), maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga 'm zeker nog eens maken, maar dan ga ik 'm in spiralen haken (en uiteraard andere kleuren), ik vind elke rij sluiten maar niks...
Dat is niet aardig om tegen je olifantje te zeggen, straks krijgt hij nog een minderwaardigheidscomplex ;)
pi_108510003
Hoihoi,

Meelezer hier. Lees mee sinds ik begonnen ben met haken een maand geleden, maar nu pas een goede reden om te reageren. Jullie maken zulke mooie dingen!

Heb tot nu toe pip gehaakt, een kussenhoes, ben begonnen met Essies giraffe en waag me aan een grannystripe deken. Maar nu is vlak voor het einde van de rij mijn wol op. Heeft iemand een tip hoe ik een nieuwe bol aan kan zetten?
pi_108510107
Even een vraagje, ik heb zojuist een boekje van Christel Krukkert gekocht om te gaan proberen een beestje te haken.
Nu staat daar : de beestjes worden allemaal spiraalgewijs gehaakt, dat wil zeggen dat een toer niet wordt afgesloten met een halve vaste.
Goed, dat is me nog enigszins duidelijk maar mijn vraag is nu : maak je dan nog wel een losse als je aan de volgende toer begint of dat ook niet?
Van het weekeind trouwens een poging tot haken gedaan en het viel me niet tegen! Was ook erg opgelucht dat ik het een beetje begreep en in de praktijk kon brengen. Was van tevoren nl. wel een beetje angstig of het wel zou gaan lukken.
pi_108510168
Zie trouwens leuke dingetjes voorbij komen! Vooral de uiltjes en de olifant zijn erg tof! En de sleutelhanger badeendjes, lijkt me wel een enorm gepriegel!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 18:15:28 #84
211083 Angelof9
I must go first
pi_108510218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:12 schreef Mvr.Poes het volgende:
Goed, dat is me nog enigszins duidelijk maar mijn vraag is nu : maak je dan nog wel een losse als je aan de volgende toer begint of dat ook niet?
Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.
pi_108510554
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:15 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Nee, je gaat gewoon door naar de volgende steek. Je hebt dan ook iets nodig om het begin van de toer te markeren, want je kunt echt niet zien waar het begint of eindigt.
Of je moet heel goed tellen
pi_108510896
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:24 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Of je moet heel goed tellen
Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.
Nu hoorde ik in een filmpje zeggen dat als je geen losse maakte dat je werkje niet omhoog komt?
Bedankt voor de snelle reacties iig!
Denk dat ik vanavond een poging ga wagen, heb alleen niet de juiste kleuren wol. Dus wie weet haal ik morgen de goede kleuren en begin ik dan, dat kan ook nog.
pi_108511673
Leuke eendjes, uiltjes, uil en olifant voorbij zien komen! :D

En wat hebben we opeens veel nieuwe mensen, echt tof! Haken wordt steeds hipper! ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:08 schreef Vietsel het volgende:
Hoihoi,

Meelezer hier. Lees mee sinds ik begonnen ben met haken een maand geleden, maar nu pas een goede reden om te reageren. Jullie maken zulke mooie dingen!

Heb tot nu toe pip gehaakt, een kussenhoes, ben begonnen met Essies giraffe en waag me aan een grannystripe deken. Maar nu is vlak voor het einde van de rij mijn wol op. Heeft iemand een tip hoe ik een nieuwe bol aan kan zetten?
Het makkelijkste is om de nieuwe draad net voor het einde van een stokje op te pikken. Dus je begint met je oude draad een stokje, maar je stopt zodra je de laatste 2 lusjes op je naald hebt (dus net voor je laatste 'doorhaling'.
Op dat moment pik je de nieuwe draad op en die haal je vervolgens door de 2 lusjes op je naald, zodat je stokje af is. Dan hoef je alleen nog de 2 eindjes in te weven (of mee te haken).

Hoop dat dat een beetje duidelijk is :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:34 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Dat word niks haha, ik zag op youtube dat er stukjes wol orden gebruikt om er tussen te leggen, dat ga ik ook maar doen denk ik.
Nu hoorde ik in een filmpje zeggen dat als je geen losse maakte dat je werkje niet omhoog komt?
Bedankt voor de snelle reacties iig!
Denk dat ik vanavond een poging ga wagen, heb alleen niet de juiste kleuren wol. Dus wie weet haal ik morgen de goede kleuren en begin ik dan, dat kan ook nog.
Een klein stukje wol ertussen doet inderdaad wonderen! :Y Je kunt ook paperclips gebruiken, of echte steekmarkeerders, maar een stukje wol werkt ook perfect! ;)

Dat je werk zonder losse niet omhoog komt, klopt wel als je in afgesloten rondes haakt. Maar als je in spiralen haakt, hoeft je werkje niet omhoog te komen, omdat je rondes automatisch 'boven elkaar' komen te liggen. Klinkt nu misschien een beetje vaag, maar dat zie je snel genoeg! ;)
pi_108512786
Leuke uil en uitjes! Olifantje en eendjes zijn ook schattig :) (Ik zie geen raar voorhoofd hoor!)

Trui: Leuke sjaal! Maar, uhm, zit dat nou lekker? Vind het zo'n grote dot aan de zijkant! Nog een paar rijen en je ziet niets meer aan een kant! :+ Vind hem wel erg leuk geworden!
pi_108514834
Update: ik heb al weer 12 squares af! :s)
Nog maar 196 te gaan :9
pi_108515628
Waah BT, goed bezig!!!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  dinsdag 28 februari 2012 @ 20:58:14 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108517429
Er rust een vloek op mijn moeder's garen, ik zweer het je. :P

Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).

Het kunstzinnige resultaat: _O-

:D :'( :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_108517596
Ai. Sterkte ;)
pi_108517644
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 20:58 schreef phluphy het volgende:
Er rust een vloek op mijn moeder's garen, ik zweer het je. :P

Gewassen (12 bolletjes van 50 gram, in een dekbedovertrek, strak dichtgemaakt met elastiekjes).

Het kunstzinnige resultaat: _O-

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:D :'( :D
:D :X
sterkte ermee :%
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108517657
Nou Pluph, ik wist niet dat jij schapen hield in de woonkamer.

Ach denk maar zo, als je dit op een kleedje lijmt heb je een lekker hoogpolig tapijtje ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:04:15 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_108517695
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:01 schreef Herfstblad het volgende:
Ai. Sterkte ;)
Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen? ;) Het ligt al in de prullenbak. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_108518029
Bedankt voor de leuke reacties op mijn uiltjes! Fijn om te 'horen'/lezen!!

@Pluphy: wat een pech heb je met dat garen zeg! Maar ik vond de foto wel erg grappig! ;)

@EsseEi: doel van de uiltjes? Ik heb ze gehaakt voor vier familieleden die er graag eentje wilden hebben :) Hopelijk zijn ze er blij mee!

@Trui: bedankt voor je extra uitleg! Ik kan het dus ook aan elkaar háken, dat wist ik niet! Ik heb in ieder geval weer wat extra manieren en ga gewoon een alles uitproberen om het te ervaren!

@LittleQ: wat een schattige olifant, leuk!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 21:13:13 #97
211083 Angelof9
I must go first
pi_108518148
phluphy, dat is echt verschrikkelijk grappig, sorry :@
pi_108518470
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat ik ga proberen dit ooit elkaar te halen? ;) Het ligt al in de prullenbak. :P
Haha, had ik ook gedaan hoor.
pi_108518696
Maar was het zachter na het wassen? :P
pi_108518823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 21:04 schreef phluphy het volgende:

[..]

Zonde joh! Mooie bezigheidstherapie voor als je je verveelt ofzo! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')