quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:53 schreef Dennis101 het volgende:
Zolang het aangegeven staat mogen ze dat inderdaad weigeren. Net zoals jij mag weigeren van hun diensten gebruik te maken.
Dus als ik in me beleid zeg dat ik geen hoofddoekjes in me winkel wil zien mag dat ook? of is dat weer een uitzondering?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:53 schreef Dennis101 het volgende:
Zolang het aangegeven staat mogen ze dat inderdaad weigeren. Net zoals jij mag weigeren van hun diensten gebruik te maken.
Nee dat mag niet. Daarmee onderscheid je een bevolkingsgroep. Bij weigeren van geld is er geen sprake van discriminatie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:06 schreef Apenkoning1 het volgende:
[..]
Dus als ik in me beleid zeg dat ik geen hoofddoekjes in me winkel wil zien mag dat ook? of is dat weer een uitzondering?
Heeft niets met een uitzondering te maken, discriminatie op geloof mag niet, het weigeren van contant wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:06 schreef Apenkoning1 het volgende:
[..]
Dus als ik in me beleid zeg dat ik geen hoofddoekjes in me winkel wil zien mag dat ook? of is dat weer een uitzondering?
Dat dan weer niet. Discriminatie ofzo. Maar opmerkelijk genoeg komen winkeliers er wel mee weg als ze maar een maximaal aantal scholieren tegelijk in de zaak willen hebben.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:06 schreef Apenkoning1 het volgende:
[..]
Iedereen mag in die winkel niet met contant geld betalen, onafhankelijk van hoofdbedekking, kleur, leeftijd, of wat dan ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:06 schreef Apenkoning1 het volgende:
Muntjes niet. Je mag wel afronden op 5 centquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:33 schreef H-D het volgende:
Volgens mij mag dat gewoon. Net als dat je ook 1 en 2 cent muntjes mag weigeren. Of briefjes van 500.
Van mij mogen ze weigeren, maar dan krijgen ze het niet in een andere vorm van mequote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:03 schreef Peter het volgende:
[..]
Muntjes niet. Je mag wel afronden op 5 centBetekent niet dat je de muntjes mag weigeren.
Ehm, dat mag dus wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:03 schreef Peter het volgende:
[..]
Muntjes niet. Je mag wel afronden op 5 centBetekent niet dat je de muntjes mag weigeren.
Alleen als je aangeeft dat je de muntjes weigert. 'Contante betalingen worden afgerond op 5 cent' is daarvoor niet voldoende. En die tekst gebruiken veel winkels juist..quote:
Munten mogen gewoon geweigerd worden. Mits van tevoren aangegeven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:03 schreef Peter het volgende:
Zeg dat dan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je aangeeft dat je de muntjes weigert. 'Contante betalingen worden afgerond op 5 cent' is daarvoor niet voldoende. En die tekst gebruiken veel winkels juist..
Daarnaast is bij het invoeren daarvan bedongen dat er geen punt gemaakt wordt als mensen toch gepast af willen rekenen. Dus als ik weer eens 1 en 2 centjes uit het buitenland heb betaal ik gewoon gepastquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:07 schreef Peter het volgende:
[..]
Alleen als je aangeeft dat je de muntjes weigert. 'Contante betalingen worden afgerond op 5 cent' is daarvoor niet voldoende. En die tekst gebruiken veel winkels juist..
De 15-jarige kassamiepen doen idd wel eens moeilijk, maar als je er op staat dat ze hun manager roepen gaan ze ineens akkoordquote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarnaast is bij het invoeren daarvan bedongen dat er geen punt gemaakt wordt als mensen toch gepast af willen rekenen. Dus als ik weer eens 1 en 2 centjes uit het buitenland heb betaal ik gewoon gepast, de muntjes moeten toch kwijt en weggooien is kapitaalsvernietiging. Wordt wel altijd een beetje gemopperd maar tot op heden is het altijd gewoon geaccepteerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |