abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:30:32 #261
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346227
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:22 schreef MaLo het volgende:
En al kiest de familie voor euthenasie, dan wordt het gewoon naar buiten gebracht als iets van: overleden aan complicaties.
Van euthenasie gaat sowieso geen sprake zijn omdat dat iets is wat de patient zelf beslist.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:31:37 #262
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_108346276
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:23 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit wist, misschien komt het schokkend bij je aan, maar in Nederland hebben wij gewoon een wet die De Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding heet. Een wettelijk basis, vastgesteld door de wetgever en ondertekend door de koning, waarop euthanasie in Nederland gewoon toegestaan is, zelfs als het hier over euthanasie zou gaan want of hij zelf ademt of aan de beademing zit weten we eigenlijk helemaal niet.
Formeel-juridisch zal de situatie ongetwijfeld niet heel gecompliceerd zijn, dat ben ik zondermeer met je eens.

Maar... bij de koninklijke familie (die gelet op ons huidige staatsbestel geacht wordt geen mening te hebben over onderwerpen als deze) ligt de situatie iets anders. Elke beslissing die de familie neemt wordt in dit geval geïnterpreteerd als een keuze voor of tegen het beëindigen van het leven. Dit staat eigenlijk los van de formele rechtsvraag over dit onderwerp.

Wat ik eigenlijk zeg is dat de koninklijke familie niet in de situatie terecht wil komen dat er gekozen moet worden voor het toepassen van een wettelijk recht, omdat dit recht omstreden is in de samenleving. Daarom denk ik (los van wat er uiteindelijk gaat gebeuren) een 'externe oorzaak' benoemd zal worden die het overlijden van Friso zal verklaren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Goverman op 24-02-2012 14:38:53 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_108346305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Vervelend is het als je een steentje in je schoen hebt....dit is iets meer.
Oh leuk, we gaan iemand die duidelijk medeleven toont aanvallen op woordkeuze...
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 februari 2012 @ 14:33:43 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_108346355
Misschien heeft Friso wel een euthanasieverklaring?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:34:07 #265
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_108346376
zou ie donor zijn?
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:34:09 #266
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108346379
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Van euthenasie gaat sowieso geen sprake zijn omdat dat iets is wat de patient zelf beslist.
Je hebt toch actieve en passieve euthanasie? Ik bedoelde er in ieder geval mee dat ze zullen stoppen met de behandeling.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:38:01 #267
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_108346539
Vind het allemaal heel naar voor de familie. Ik had er nog nooit over nagedacht, maar blijkbaar bestaat hersentransplantatie niet? Kom maar op met de ´´ :') :') :') ´´ :P .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:38:32 #268
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108346552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:31 schreef Goverman het volgende:

[..]

Formeel-juridisch zal de situatie ongetwijffeld niet heel gecompliceerd zijn, dat ben ik zondermeer met je eens.

Maar... bij de koninklijke familie (die gelet op ons huidige staatsbestel geacht wordt geen mening te hebben over onderwerpen als deze) ligt de situatie iets anders. Elke beslissing die de familie neemt wordt in dit geval geïnterpreteerd als een keuze voor of tegen het beëindigen van het leven. Dit staat eigenlijk los van de formele rechtsvraag over dit onderwerp.

Wat ik eigenlijk zeg is dat de koninklijke familie niet in de situatie terecht wil komen dat er gekozen moet worden voor het toepassen van een wettelijk recht, omdat dit recht omstreden is in de samenleving. Daarom denk ik (los van wat er uiteindelijk gaat gebeuren) een 'externe oorzaak' benoemd zal worden die het overlijden van Friso zal verklaren.
Je haalt wat door elkaar. 'Geacht worden geen 'mening' te hebben' dat betekent niet meer dat ze zich niet actief bemoeien in het wetgevende proces. En of dat zij wel een mening heeft! Daarnaast is het maar de vraag of je een actief gebruik van een burgerlijke recht moet interpreteren als 'het verkondingen van je mening'. De koningin heeft net als de burgers het recht om van de wetten gebruik te maken. Zij beroept zich dagelijks ook op vele andere rechten, heeft ze hier ook gelijk een mening over?

Daarnaast, wat misschien niet helemaal duidelijk overkwam in mijn vorige post, is er pas sprake van euthanasie als er sprake is van een verzoek dat afkomstig is van een patiënt. Dit kan overigens ook bij volmacht, just in case er ooit wat moge gebeuren, maar is hier wel sprake van? Het kan zo zijn dat de prins misschien niet eens zelf ademt, dat weten we niet. De beademingsapparatuur stoppen, oftewel, de uitzichtloze behandeling staken, is iets anders dan euthanasie. Dan zegt de behandelend arts de bekende woorden 'er is niets meer wat we konden doen'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Arglist op 24-02-2012 14:43:50 ]
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:38:50 #269
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_108346564
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je hebt toch actieve en passieve euthanasie? Ik bedoelde er in ieder geval mee dat ze zullen stoppen met de behandeling.
Dat klopt. Bij actieve euthanasie kiest de patient zelf willens en wetens voor het beeindigen van zijn leven. Bij passieve euthanasie krijgt een patient bij bijvoorbeeld zijn pijnstilling nog een middel toegediend die het hart stil legt.

Een oom van mij heeft gekozen voor actieve euthanasie. Mijn vader heeft eigenlijk passieve euthanasie gehad. Ik dacht altijd dat ze dan gewoon heel veel morfine geven, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Van het toedienen van veel morfine alleen ga je blijkbaar niet dood.
Breitling - Instruments for Professionals
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:39:06 #270
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108346576
Stoppen met behandelen wanneer deze zinloos is, is geen euthanasie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:39:12 #271
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346578
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:34 schreef MaLo het volgende:
Dat laatste heet AFAIK geen euthanasie.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_108346581
hersentransplantatie, dan zou je ook moeten kunnen kiezen van wie je ze krijgt. Ik bedoel, liever niet van iemand met het verstand van het achtereind..... dan maar van een keislim mens
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:39:48 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_108346596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:34 schreef hmmmz het volgende:
zou ie donor zijn?
Dat vroeg ik me ook af :@
censuur :O
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:40:10 #274
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346607
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:39 schreef -moppie- het volgende:
hersentransplantatie, dan zou je ook moeten kunnen kiezen van wie je ze krijgt. Ik bedoel, liever niet van iemand met het verstand van het achtereind..... dan maar van een keislim mens
Lijkt me niet echt ontopic hier...
pi_108346653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

ik reageer alleen op de reactie boven mij meneertje.
Wat is hier overigens wel ontopic :D
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:41:21 #276
16180 crew  CoolGuy
pi_108346655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:39 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat denk ik ook niet. Het stoppen met behandelen is wat anders dan iets doen om een leven te beëindigen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:42:10 #277
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108346686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt. Bij actieve euthanasie kiest de patient zelf willens en wetens voor het beeindigen van zijn leven. Bij passieve euthanasie krijgt een patient bij bijvoorbeeld zijn pijnstilling nog een middel toegediend die het hart stil legt.

Een oom van mij heeft gekozen voor actieve euthanasie. Mijn vader heeft eigenlijk passieve euthanasie gehad. Ik dacht altijd dat ze dan gewoon heel veel morfine geven, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Van het toedienen van veel morfine alleen ga je blijkbaar niet dood.
Onzin
pi_108346695
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:41 schreef -moppie- het volgende:

[..]
Wat is hier overigens wel ontopic :D
Bijvoorbeeld, van wie heeft Mabel die hartketting gehad?
Ik heb dat gemist.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:42:26 #279
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108346699
quote:

[..]

Bij actieve euthanasie dienen ze iemand middelen toe om te sterven. Passieve euthanasie is eigenlijk geen euthanasie, maar is het toepassen van een abstinentiebeleid. Dan stopt men met behandelen waardoor de patiënt overlijd. Deze laatste vorm is niet strafbaar voor een arts, de eerste vorm wel.
pi_108346719
Margriet is ook op bezoek geweest bij Friso las ik net op teletekst
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:43:18 #281
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_108346736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:40 schreef Catbert het volgende:

[..]

Was iets wat ik mij afvroeg ja :{ .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:43:29 #282
16180 crew  CoolGuy
pi_108346745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:42 schreef Arglist het volgende:

[..]

Onzin
Oh excuseer, ik wist niet dat jij ook in de kamer aanwezig was bij zowel mijn oom als mn vader :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:43:36 #283
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_108346751
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:39 schreef -moppie- het volgende:
Dan moet je eerst computer of iets hebben die krachtig genoeg is om bepaalde functies direct over te kunnen nemen. Zodra je de hersens loskoppelt ben je gewoon op slag dood. Laat staan dat je even andere hersens kan gebruiken. Dan zou je ook opeens alle herinneringen en voorkeuren hebben van diegene :D

Plus dat het uberhaupt aankoppelen van nieuwe hersenen gewoonweg bijna onmogelijk is. Zoveel zenuwen die dan exact weer gekoppeld moeten worden.

Maargoed voorlopig toekomstmuziek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_108346773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:42 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Bij actieve euthanasie dienen ze iemand middelen toe om te sterven. Passieve euthanasie is eigenlijk geen euthanasie, maar is het toepassen van een abstinentiebeleid. Dan stopt men met behandelen waardoor de patiënt overlijd. Deze laatste vorm is niet strafbaar voor een arts, de eerste vorm wel.
Bij zogenaamde passieve euthanasie wil het ook wel gebeuren dat de morfinedosis omhoog wordt geschroefd, 'vanwege de behandeling'.
pi_108346798
quote:

[..]

Dat is niet waar.

Actieve euthenasie is het toedienen van middelen om het leven te beeindigen
Passieve euthenasie is het afzien van behandelingen zodat die tot gevolg heeft dat het leven wordt verkort.

Het is echter slechts pas euthenasie als de patient daar zelf bewust voor kiest.

Dus het afzien van verdere behandeling, als overweging van de arts in overleg met de patient cq. de familie is niet automatisch euthenasie.
pi_108346802
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bij zogenaamde passieve euthanasie wil het ook wel gebeuren dat de morfinedosis omhoog wordt geschroefd, 'vanwege de behandeling'.
Pijnbestrijding
pi_108346804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:39 schreef Catbert het volgende:

[..]

ze doen er hier in nl nogal vagig over. bij kiro hebben we de beademing uiteindelijk zelf gestopt. niemand had het over euthenasie. in het obductierapport staat alleen "resp insufficiency. hypoxy ondanks max ondersteuning". maar goed, dat was een geheel andere situatie. de saturatie verslechterde gewoon almaar, ondanks maximale beademing
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:44:54 #288
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346813
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:41 schreef CoolGuy het volgende:
Dat denk ik ook niet. Het stoppen met behandelen is wat anders dan iets doen om een leven te beëindigen.
Dat. En dat laatste kan een dokter samen met de familie beslissen. Euthanasie niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef simmu het volgende:
ze doen er hier in nl nogal vagig over. bij kiro hebben we de beademing uiteindelijk zelf gestopt. niemand had het over euthenasie. in het obductierapport staat alleen "resp insufficiency. hypoxy ondanks max ondersteuning". maar goed, dat was een geheel andere situatie. de saturatie verslechterde gewoon almaar, ondanks maximale beademing
Wat is daar vaag aan dan? Er stond niks over euthanasie omdat ze 'gewoon' gestopt zijn met de behandeling / het kunstmatig in leven houden.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:44:55 #289
16180 crew  CoolGuy
pi_108346814
quote:

[..]

Die eerste vorm is ook niet strafbaar. Wat versta je onder stoppen met behandelen? Mijn vader zou gaan overlijden, zoveel was duidelijk. Hij was niet meer aanspreekbaar en leed pijn. Daarom hebben ze hem morfine gegeven, maar, van morfine alleen kom je niet te overlijden. Daarom hebben ze hem naast de morfine nog een ander middel gegeven wat dat wel veroorzaakte. Dat is passieve euthanasie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:45:09 #290
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108346824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh excuseer, ik wist niet dat jij ook in de kamer aanwezig was bij zowel mijn oom als mn vader :')
Ik was er niet bij, alsnog kan ik je vertellen dat het onzin is. Actief zegt alleen iets over het actief optreden van de medicus, passief zegt slechts iets over zijn nalaten. Voor beide is in ieder geval wil van de patiënt vereist.
pi_108346847
quote:

[..]

Dat ja.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:46:23 #292
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346862
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:
Die eerste vorm is ook niet strafbaar. Wat versta je onder stoppen met behandelen? Mijn vader zou gaan overlijden, zoveel was duidelijk. Hij was niet meer aanspreekbaar en leed pijn. Daarom hebben ze hem morfine gegeven, maar, van morfine alleen kom je niet te overlijden. Daarom hebben ze hem naast de morfine nog een ander middel gegeven wat dat wel veroorzaakte. Dat is passieve euthanasie.
Als je vader daar niet expliciet om gevraagd heeft dan is dat dus gewoon strafbaar. Misschien niet zo handig dat hier te melden.
pi_108346876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef Godtje het volgende:

[..]

Pijnbestrijding
Precies. Altijd legitiem en niet te meten.
pi_108346900
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat. En dat laatste kan een dokter samen met de familie beslissen. Euthanasie niet.

[..]

Wat is daar vaag aan dan? Er stond niks over euthanasie omdat ze 'gewoon' gestopt zijn met de behandeling / het kunstmatig in leven houden.
zie de discussie hierboven ;)
tis de vraag of het euthenasie was. een vagig gebied. de een vindt van wel, een ander wellicht niet. mij boeit het niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108346920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een middel geven om te overlijden is per definitie actieve euthenastie. Onder zeer strikte voorwaarden toegestaan in Nederland, en anders strafbaar (hoe begrijpelijk de keuze misschien ook was)
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:02 #296
16180 crew  CoolGuy
pi_108346922
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:45 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, alsnog kan ik je vertellen dat het onzin is. Actief zegt alleen iets over het actief optreden van de medicus, passief zegt slechts iets over zijn nalaten. Voor beide is in ieder geval wil van de patiënt vereist.
Prima. Lekker blijven denken. Mijn oom had kanker. Hij zou niet genezen. Hij heeft om euthanasie gevraagd aan de huisarts. Daar is later nog een 2e arts bij geweest, dat moet, en daarna is men daarmee akkoord gegaan. Dat is actieve euthanasie.

Mijn vader kon niet meer beslissen, want hij was niet meer aanspreekbaar. Hij zou overlijden, maar dat kon nog een paar dagen duren, en in die dagen had hij wel pijn en ellende. De behandeling (dwz, de bestrijding van kanker) was toen al lang stop gezet. Maar op zijn sterfbed heeft hij, naast morfine ook nog iets anders gekregen, en dát middel heeft veroorzaakt dat hij uiteindelijk overleed. Dát is passieve euthanasie.

Het interesseert me werkelijk geen moer of je vind dat dat onzin is, maar dat is wat er gebeurd is.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:07 #297
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346929
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:47 schreef simmu het volgende:
zie de discussie hierboven ;)
tis de vraag of het euthenasie was. een vagig gebied. de een vind van wel, een ander wellicht niet. mij boeit het niet
Tja, daar zijn redelijk duidelijke regels over. Ik vind het niet zo vaag. Maargoed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:48 schreef CoolGuy het volgende:
Mijn vader kon niet meer beslissen, want hij was niet meer aanspreekbaar. Hij zou overlijden, maar dat kon nog een paar dagen duren, en in die dagen had hij wel pijn en ellende. De behandeling (dwz, de bestrijding van kanker) was toen al lang stop gezet. Maar op zijn sterfbed heeft hij, naast morfine ook nog iets anders gekregen, en dát middel heeft veroorzaakt dat hij uiteindelijk overleed. Dát is passieve euthanasie.
Dat laatste is voor zover ik weet niet legaal.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:21 #298
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_108346935
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:38 schreef Arglist het volgende:

[..]

Je haalt wat door elkaar. 'Geacht worden geen 'mening' te hebben' dat betekent niet meer dat ze zich niet actief bemoeien in het wetgevende proces. En of dat zij wel een mening heeft! Daarnaast is het maar de vraag of je een actief gebruik van een burgerlijke wet moet interpreteren als 'het verkondingen van je mening'. De koningin heeft net als de burgers het recht om van de wetten gebruik te maken.

Daarnaast, wat misschien niet helemaal duidelijk overkwam in mijn vorige post, is er pas sprake van euthanasie als er sprake is van een verzoek dat afkomstig is van een patiënt. Dit kan overigens ook bij volmacht, just in case er ooit wat moge gebeuren, maar is hier wel sprake van? Het kan zo zijn dat de prins misschien niet eens zelf ademt, dat weten we niet. De beademingsapparatuur stoppen, oftewel, de uitzichtloze behandeling staken, is iets anders dan euthanasie. Dan zegt de behandelend arts de bekende woorden 'er is niets meer wat we konden doen'.
De koningin als persoon staat buiten deze discussie. Zij is 'slechts' de moeder van de patiënt, terwijl deze patiënt volwassen is en een echtgenoot heeft. Ook is de precieze handeling die uitgevoerd moet worden (in het kort: euthenasie of stoppen behandeling) voor mij niet heel relevant. Juridisch gezien zal dit een verschil inhouden, maar voor de kwestie over het (moeten) maken van een keuze tussen leven en dood is de keuze voor het juiste juridische voertuigje niet belangrijk.

Wat mijn punt is, is dat de koninklijke familie en de regering niet willen dat van deze keuze een publiek debat achteraf moet worden gevoerd... Daarom is het voor iedereen beter dat - mocht er sprake zijn van overlijden - dit aan een andere oorzaak kan worden toegeschreven dan aan 'de vrouw van Friso heeft de artsen verzocht om...'. Het is dus meer het punt dat een beslissing als deze in het privédomein behoort te liggen en niet in een publiek debat door de minister-president verdedigd moet worden. Om die reden denk ik dat er van een verzoek om euthenasie/stoppen behandeling geen sprake zal zijn.

Verheldert dit mijn punt enigszins?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_108346939
Dat je een hart weer kan laten kloppen nadat het 50 minuten heeft stilgestaan is al een wonder an sich.
Eigenlijk ben je dan al 50 minuten dood geweest.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:48:52 #300
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_108346953
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld, van wie heeft Mabel die hartketting gehad?
Ik heb dat gemist.
Wat een trieste vraag. :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:49:21 #301
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108346982
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:23 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik weet niet of je dit wist, misschien komt het schokkend bij je aan, maar in Nederland hebben wij gewoon een wet die De Wet toetsing levensbeëindiging op verzoek en hulp bij zelfdoding heet. Een wettelijk basis, vastgesteld door de wetgever en ondertekend door de koning, waarop euthanasie in Nederland gewoon toegestaan is, zelfs als het hier over euthanasie zou gaan want of hij bijkomt weten we niet, we weten niet eens of hij zelf ademt of aan de beademing zit.
Iedereen kletst over euthanasie, maar lijkt mij dat dat hulp bij zelfdoding is? De behandeling staken valt hier toch niet onder? Of maak ik nu een denkfout..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')