Elk plantje van de paprika moet je als ze de 1e blaadjes hebben gevormd (niet die 1e 2 als ze uit het zaadje komen) per plantje in een andere pot zetten he. Die dingen worden groot! Je aardappel zal denk ik niet zo snel opgeven...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:16 schreef Reflectionne het volgende:
Ik wilde m'n aardappelplant uit mijn kasje halen maar de wortels zaten al overal.. Ik heb 'm toch maar afgeknipt en ik hoop dat de rest het blijft doen (m'n paprika plantjes komen echt al mooi op, ik hoop dat ze genoeg ruimte houden om echt wat te worden en dat de wortels van de aardappel dood gaan).
Door het succes van de aardappel wel 2 nieuwe in een eigen (grotere) bak gestopt, daar mogen ze hun gang gaan.
Per plantje in een pot ja.quote:Op woensdag 28 maart 2012 07:45 schreef Reflectionne het volgende:
Per plantje in een pot? Hmm iemand plantjes hebben?zoveel potten heb ik niet..
Maar hoe doe je dat? Plantje er voorzichtig uittrekken?
Mijn tuin is niet zo zonnig en de afstand tussen de planken vond ik ook niet groot genoeg. Dan kan je daar alleen maar kleine plantjes neerzetten. En alleen aan de voorste rand van de plank natuurlijk waardoor je de achterste helft van de kast niet gebruikt. Het idee was leuk maar in mijn geval gewoon niet praktisch. Ik zet nu lekker mijn hele eettafel vol met planten, zet ze wel op de grond als er eens sporadisch buiten wordt gegetenquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:42 schreef Teslynd het volgende:
Als de afstand tussen de planken groot genoeg is, zodat er nog wat ruimte boven de planten is, zal het best lukken. Vooral als er van meer kanten licht bij kan.
Wat voor challenge is dat?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:35 schreef Reflectionne het volgende:
Haha oke dankjullie, challenge paprikaplantjes accepted
Dat is dromen voor een hobby tuinder. Puur weer een stunt om nog meer geld te verdienen. 9 van de 10x krijgt men dat in huis toch niet goed draaiende....quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:59 schreef Teslynd het volgende:
Kwam op ikeahackers.net een verwijzing naar deze site tegen:
http://www.conceptualdevi(...)the-population-bomb/
Malthus, a Meal a Day. Or How I Learned to Stop Worrying About the Food and Love the (Population) Bomb.
[ afbeelding ]
Het is een symbiose tussen planten en quarium. De planten krijgen er hun bemeste vocht van en het aquariumwater wordt in de plantgrond gezuiverd. De stellingkast is het model Broder (vrij duur) en de bakje zijn van Samla (2,99 per stuk, zag ik vandaag). Het valt me op dat er maar weinig aarde in de bakjes zit. De visjes zijn ook voor consumptie gedacht, maar natuurlijk niet alle tegelijk
Een penthouse?quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:46 schreef Teslynd het volgende:
Het huis moet veel licht hebben. Misschien in een serre op terras/balkon onder het afdak (totdat de temperaturen laag worden). Bij zo'n stellage denk ik vooral aan luxe éénzaalwoningen op de bovenste verdieping, kan even niet op de naam komen.
Ik had vorig jaar basilicum gewoon buiten gezaaid, niks speciaals mee gedaan, groeide als onkruid, 6 verschillende soorten had ik.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb geprobeerd om basilicum gewoon in een potje op de vensterbank te zaaien. Maar tot nu toe nog weinig activiteit. Kan ik beter zo'n vensterbank kasje halen en het nog eens proberen?
Je kunt ook wat transparant keukenfolie over je potje doen. Goed voor de warmte en de vochtverdeling.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 08:08 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb geprobeerd om basilicum gewoon in een potje op de vensterbank te zaaien. Maar tot nu toe nog weinig activiteit. Kan ik beter zo'n vensterbank kasje halen en het nog eens proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |