Klinkt goed, lekker beunhazen en je uit sloven om tegenover je collega's te bewijzen dat je het waard ben om in hun aanwezigheid te mogen verkeren (en waarvan de zittende collega's zichzelf natuurlijk allang hebben bewezen en dat ook niet meer hoeven te doen).quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:09 schreef Re het volgende:
Ik ben blij dat er tijdelijke contracten zijn, eerst maar eens bewijzen wat je kan.
Heb je daar een opleiding voor nodig dan? Volgens is dat gewoon common sense.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:03 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het personeel wordt niet per defenitie beter van simpele opleidingen. Veel personeel verwacht dat alles voor hun wordt aangedragen als je lbo'er bent kan ik daarin meegaan maar alles wat daarbovenuit komt daarvan verwacht ik ook wat zelfredzaamheid en eigen initiatief. Als dat ontbreekt heb je totaal niets van je opleiding gesnapt.
Onzin, de jobhoppers zijn juist de zeikerds. Boehoe ik vind het hier niet meer leuk ik ga ergens anders werken. Jankzakken zijn hetquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom?
Mijn ervaring is dat mensen die 15 jaar bij dezelfde werkgever hebben gewerkt eerder gedemotiveerde zeikers zijn dan mensen die alle paar jaren wisselden omdat ze wat beters ambieerden.
Tja, jij weet dus duidelijk mensen niet te binden of motiverenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, de jobhoppers zijn juist de zeikerds. Boehoe ik vind het hier niet meer leuk ik ga ergens anders werken. Jankzakken zijn het
Dat zal nogal meevallen. De goede hoger opgeleiden krijgen hier ook wel sneller een vast contract, en voor de lager opgeleiden is er in het buitenland ook niet veel te halen. Bovendien zullen die minder snel verhuizen/emigreren voor hun werk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:20 schreef schaal_9 het volgende:
Krijgen we zo niet een exodus naar het buitenland, als je 7 jaar lang een flexcontract kan hebben?
Daar zit wel weer wat in ja, hoger opgeleiden vinden ook gemakkelijker ander werk.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal nogal meevallen. De goede hoger opgeleiden krijgen hier ook wel sneller een vast contract, en voor de lager opgeleiden is er in het buitenland ook niet veel te halen. Bovendien zullen die minder snel verhuizen/emigreren voor hun werk.
Inderdaad!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:35 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Daar zit wel weer wat in ja, hoger opgeleiden vinden ook gemakkelijker ander werk.
Ik denk dat ook het minimumjeugdloon meespeelt, waardoor banen voor lager opgeleiden verdrongen worden door scholieren die voor een slavenloontje bereid zijn hetzelfde werk te doen. In Frankrijk bijvoorbeeld kennen ze een minimumloon van 9,22 euro per uur (vanaf 18 jaar!!) en 6,45 euro per uur vanaf 16 jaar. Zo goed als geen leeftijdsdiscriminatie dus en: op volwassen leeftijd kun je met het genoemde loon een volwaardig bestaan opbouwen.
De jeugdschalen zoals we die nu kennen hadden er nooit in deze vorm moeten komen.
Da's ook niet zo vreemd. Werkgevers denken over het algemeen dat ze almachtig zijn en dat je god op je blote knietjes moet bedanken dat je voor ze mag werken. Daar komt ook bij dat voor iedere werkgever uiteindelijk maar 1 ding de 1e plaats in neemt, de almachtige euro oftewel hun bankrekening. Ze kunnen lullen wat ze willen maar uiteindelijk is voor hen iedere werknemer daar ondergeschikt aan wat het eeuwige eenrichtingsverkeer verklaart. Ze stellen steeds meer eisen maar als je als werknemer een keer ergens om vraagt dan ziijn ze opeens niet thuis want het kost teveel.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Clapyourhands en Re zijn tekenend, wel flexibel met werknemers om willen gaan, maar als die flexibel willen zijn dat niet accepteren.
Als er één groep jankzakken pur sang is, dan is dat wel het Nederlandse bedrijfsleven. Te weinig werknemers in een bepaalde branche of wil men 20-jarige instromers met 30 jaar ervaring en de looneisen van een 16-jarige vakkenvuller, dan staat men alweer met rode ogen en een vol gesnotterde zakdoek bij de overheid op de stoep...quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Onzin, de jobhoppers zijn juist de zeikerds. Boehoe ik vind het hier niet meer leuk ik ga ergens anders werken. Jankzakken zijn het
Dat zeggen ze altijd over Polen maar als als die zo hard werken dan is het gek dat ze veel minder loon krijgen dan de Nederlanders.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, en neem je dan sympatieke hardwerkende polen aan is het ook niet goed.
Niet als je ze een nul uren contract geeft.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:35 schreef Frezer het volgende:
Ik snap überhaupt niet hoe het voordelig kan zijn voor een werkgever om langere tijd flexibele krachten in dienst te hebben. Er zit namelijk eigenlijk altijd een extra partij tussen die ook een boterham wil verdienen: de detacheerders/uitzendbureaus. Dus zowel werknemer (die krijgt een lager salaris) als werkgever (die heeft hogere kosten in vergelijking met vast personeel) delen het verlies.
Het enige voordeel voor de werkgever is dan wellicht dat die ingeleende persoon als debet tussen de schroeven en moertjes staat vermeld en niet in het personeelsbestand: kun je pronken met een goede productiviteit en lage personeelskosten.
Volgens mij ben je dus als werkgever jezelf goed voor de gek aan het houden als je mensen 3+ jaar aan het inlenen bent.
Dat is idd zo in de uitzendmarkt, in de laag opgeleide segmenten. Zodra het detachering heet is dat echter zeker niet meer het geval.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:43 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Niet als je ze een nul uren contract geeft.
Verder kost het je niks als ze ziek zijn.
HBO is dan ook wat vroeger de MAVO was.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je daar een opleiding voor nodig dan? Volgens is dat gewoon common sense.
Sowieso vind ik diploma's zwaar overgewaardeerd. Mijn hoogste diploma is Mavoen op dit moment heb ik ook gewoon een baan op HBO niveau.
Nee, om productiviteit.quote:Op zondag 26 februari 2012 09:41 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Dat zeggen ze altijd over Polen maar als als die zo hard werken dan is het gek dat ze veel minder loon krijgen dan de Nederlanders.
Kortom, het is de werkgevers alleen maar om het lage loon te doen.
Dus de werkgever twijfelt aan de inzet en capaciteit van je vriend. Waarom ontslagrecht versoepelen als ze de minkukels nu al erbuiten kunnen houden d.m.v. drie tijdelijke contracten?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vertel het mijn vriend, baas wou hem graag in dienst houden, maar alleen niet met een vast contract, maar goed regels en wetten die door linkse honden worden verzonnen werken toch niet.
Zoveel mogelijk productiviteit per betaalde euro ja, niet per fte. Het gaat dus wel degelijk om een zo laag mogelijk loon.quote:
Precies.... een vak leer je toch meestal in de praktijk. Als je goed kan leren en door praktische ervaring gemotiveerd raakt om jezelf de theorie eigen te maken kun je alsnog een hoog niveau bereiken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heb je daar een opleiding voor nodig dan? Volgens is dat gewoon common sense.
Sowieso vind ik diploma's zwaar overgewaardeerd. Mijn hoogste diploma is Mavoen op dit moment heb ik ook gewoon een baan op HBO niveau.
Als je het verschil niet ziet tussen loonkosten en uurloon dan kom je met dit soort postings.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk productiviteit per betaalde euro ja, niet per fte. Het gaat dus wel degelijk om een zo laag mogelijk loon.
Inderdaad ja. Ik kreeg na een half jaar (was een jaarcontract) een vast contract aangeboden, net zoals mijn andere collega's die allemaal tussen de 25-35 jaar zijn. Ook allemal academen trouwens. Ik merk er eigenlijk niks van, wat in het eerste artikel stond.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal nogal meevallen. De goede hoger opgeleiden krijgen hier ook wel sneller een vast contract, en voor de lager opgeleiden is er in het buitenland ook niet veel te halen. Bovendien zullen die minder snel verhuizen/emigreren voor hun werk.
Voor het merendeel van de vakken is een diploma een indicatie van capaciteit, maar zeker geen garantie. Vaak is hoger onderwijs slecht verbonden aan de zakenwereld de in het bijzonder hogere opleidingen besteden veel te weinig tijd aan praktisch denken en veel te veel aan niet relevante of verouderde theorie.quote:Op zondag 26 februari 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Precies.... een vak leer je toch meestal in de praktijk. Als je goed kan leren en door praktische ervaring gemotiveerd raakt om jezelf de theorie eigen te maken kun je alsnog een hoog niveau bereiken.
Wat is dan een juiste studie? Hier zitten van zorg tot engineur gewoon vast met bijbaantjesquote:Op donderdag 23 februari 2012 22:46 schreef Zihuatanejo het volgende:
Als men een "juiste" studie hebt gedaan valt het mee. Althans in mijn vriendenkring.
Eens! Heb dit echt nooit kunnen begrijpen..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 16:35 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Daar zit wel weer wat in ja, hoger opgeleiden vinden ook gemakkelijker ander werk.
Ik denk dat ook het minimumjeugdloon meespeelt, waardoor banen voor lager opgeleiden verdrongen worden door scholieren die voor een slavenloontje bereid zijn hetzelfde werk te doen. In Frankrijk bijvoorbeeld kennen ze een minimumloon van 9,22 euro per uur (vanaf 18 jaar!!) en 6,45 euro per uur vanaf 16 jaar. Zo goed als geen leeftijdsdiscriminatie dus en: op volwassen leeftijd kun je met het genoemde loon een volwaardig bestaan opbouwen.
De jeugdschalen zoals we die nu kennen hadden er nooit in deze vorm moeten komen.
Het zijn ook altijd bedrijven die daar over klagen, ja.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:40 schreef raptorix het volgende:
Typisch nederlands gelul hier, al dat gezeur van die mensen die maar roepen dat bedrijven opleidingen moeten verzorgen, dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor vastigheid, en maar zeuren, en maar zeuren.
En dan over 15 jaar klagen dat onze arbeid zo duur is geworden en dat we weg geconcurreerd zijn door het buitenland.
Met proberen de goedkoopste te zijn gaan we het niet redden.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:40 schreef raptorix het volgende:
Typisch nederlands gelul hier, al dat gezeur van die mensen die maar roepen dat bedrijven opleidingen moeten verzorgen, dat bedrijven verantwoordelijk zijn voor vastigheid, en maar zeuren, en maar zeuren.
En dan over 15 jaar klagen dat onze arbeid zo duur is geworden en dat we weg geconcurreerd zijn door het buitenland.
Hoi, maak eens kennis met de SP.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd bedrijven die daar over klagen, ja.
Nee, bedrijven klagen dat ze geen mensen kunnen krijgen, uit eigen ervaring weet ik dat dit zo is, iedereen doet tegenwoordig lul studies waar niemand op zit te wachten, wij hebben al bijna 5 jaar permanent software ontwikkelaars nodig, mogen ook starters zijn, sterker mogen ook mensen zijn zonder technische achtergrond maar met goed stel hersens, maar zelfs die mensen krigj je niet.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het zijn ook altijd bedrijven die daar over klagen, ja.
Jij weet ook wel dat ik het heb over prijs/kwaliteit, en dat is Nederland nu snel achteruit aan het hollen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met proberen de goedkoopste te zijn gaan we het niet redden.
Klopt. Probeer eens een goede electrotechnicus te vinden. Fucking onmogelijk.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, bedrijven klagen dat ze geen mensen kunnen krijgen, uit eigen ervaring weet ik dat dit zo is, iedereen doet tegenwoordig lul studies waar niemand op zit te wachten, wij hebben al bijna 5 jaar permanent software ontwikkelaars nodig, mogen ook starters zijn, sterker mogen ook mensen zijn zonder technische achtergrond maar met goed stel hersens, maar zelfs die mensen krigj je niet.
Loopt gelijk op met het onderwijs. Wel eisen stellen maar niets willen investeren.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij weet ook wel dat ik het heb over prijs/kwaliteit, en dat is Nederland nu snel achteruit aan het hollen.
Dan moet je ze motiveren met salaris en opleidingen. Maar het is veel makkelijker om te klagen en in je kantoorbed te blijven liggen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt. Probeer eens een goede electrotechnicus te vinden. Fucking onmogelijk.
welke studie heb je gedaan?quote:Op donderdag 23 februari 2012 22:46 schreef DjinN het volgende:
[..]
Juh ook herkenbaar voor mij. Ben nu 26, al flink wat banen versleten, maar toch nergens een vast contract kunnen krijgen. Is gewoon stomvervelend want ik ben nu gewoon echt op de leeftijd dat ik mijn eigen leven aan het opbouwen ben. Ik wil een toekomst, ik wil een huis, trouwen met mijn vriend, kinderen, heel de klimbam. En zolang ik geen vaste baan heb kan ik naar die toekomstdromen dus echt wel fluiten.
Klopt, je zou eens een amerikaan moeten vertellen dat mensen hier in opstand komen, wanneer ze na 5 jaar op kosten van het rijk te hebben gestudeerd, boos worden als ze niet nog een gesubsidieerde studie mogen doen.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Loopt gelijk op met het onderwijs. Wel eisen stellen maar niets willen investeren.
Dat is gedeeltelijk wel waar, maar in mijn business kun je vrij goed geld verdienen, maar zelfs dan kiezen mensen nog steeds voor een flutstudie (communicatie managementquote:Op zondag 26 februari 2012 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je ze motiveren met salaris en opleidingen. Maar het is veel makkelijker om te klagen en in je kantoorbed te blijven liggen.
Je hoeft niet meer te werken van het UWV, of je bent al binnen?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb na MTS elektronica/technische computerkunde 7 jaar in het leger gezeten, en ben daarna andere dingen gaan doen. Er was geen interessant (zeker niet financieel) werk te vinden in de electro.
Ik hoef ondertussen niet meer te werken, maar niet dankzij een technische carrière. En het word alleen maar slechter.
Je vriend klaagde ook niet? Uit je post daarover merk ik op dat hij daar niet heel erg tevreden over was.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:40 schreef raptorix het volgende:
Ze zijn er simpelweg niet. En we bieden een prima salaris.quote:Op zondag 26 februari 2012 17:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je ze motiveren met salaris en opleidingen. Maar het is veel makkelijker om te klagen en in je kantoorbed te blijven liggen.
Die vertrekken ook gewoon naar het buitenland Of willen entertaiment inquote:Op zondag 26 februari 2012 17:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, bedrijven klagen dat ze geen mensen kunnen krijgen, uit eigen ervaring weet ik dat dit zo is, iedereen doet tegenwoordig lul studies waar niemand op zit te wachten, wij hebben al bijna 5 jaar permanent software ontwikkelaars nodig, mogen ook starters zijn, sterker mogen ook mensen zijn zonder technische achtergrond maar met goed stel hersens, maar zelfs die mensen krigj je niet.
Wie riep dat, wil die kant ook wel eens horenquote:Op zondag 26 februari 2012 17:40 schreef raptorix het volgende:
Ik snap je vraag/punt niet, wat bedoel je?quote:Op zondag 26 februari 2012 18:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Je vriend klaagde ook niet? Uit je post daarover merk ik op dat hij daar niet heel erg tevreden over was.
Lees het topic eens door.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Wie riep dat, wil die kant ook wel eens horen
Binnen.quote:Op zondag 26 februari 2012 18:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hoeft niet meer te werken van het UWV, of je bent al binnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |