Je hebt gelijk. Ik zal het niet meer doen...(hoop ik)quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:03 schreef UltraR het volgende:
Ik dacht dat we enige tijd geleden overeengekomen waren om bianconeri te negeren?
Wel grappig overigens dat hij zegt dat de familie van de TS geen fijne familie is omdat ze zo op hem reageren terwijl zijn eigen JG's juist om die reactie op afvalligen bekend staan.![]()
We waren overeengekomen om idioten die totaal niet inhoudelijk reageren te negeren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 22:03 schreef UltraR het volgende:
Ik dacht dat we enige tijd geleden overeengekomen waren om bianconeri te negeren?
Wel grappig overigens dat hij zegt dat de familie van de TS geen fijne familie is omdat ze zo op hem reageren terwijl zijn eigen JG's juist om die reactie op afvalligen bekend staan.![]()
Protestanten prediken totaal niet juist.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:33 schreef naatje_1 het volgende:
Oh, preken tegenwoordig alleen Protestanten werkelijk en brengen alleen zij dingen onder de aandacht?
Je kunt elkaar wel iets vergeven maar daarom blijft de zonde wel bestaan.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:29 schreef hoatzin het volgende:
Faal. Haha. (om met jouw prettige manier te spreken)
Mensen kunnen (elkaar) ook zonden vergeven.
Ken je je feitjes wel?
Dat is jouw mening, maar dat neemt niet weg dát ze prediken.quote:Protestanten prediken totaal niet juist.
Waar precies als ik vragen mag?quote:Jij praat overspel wel degelijk goed, je zegt dat dat maar gewoon gedaan mag worden als iets positiefs. Dat het huwelijk niet iets heiligs is.
Het is niet erg liefdevol om over mensen te gaan oordelen.quote:Wat een rare kronkels met je wetten enzo?
Volgens mij ben jij typisch weer iemand die alles verandert in zijn eigen voordeel.
Oh ik deed dit fout? Oh nee hoor dat was geen wet.
Wij hebben tegenwoordig ook ziekenhuizen, dus kunnen wel degelijk dingen tegen de wet indoen ivm genezing van ziekte...quote:Inderdaad kon hij dingen tegen de wet indoen ivm genezing van een zieke.
Dat kunnen wij niet!! En niets dat wij kunnen doen is ten goede van het overtreden van een wet.
Dus het is wel degelijk algemeen geldend. En zelfs al zijn er uitzonderingen dan is het alsnog een wet hoor. Net als de wetten die voor allen gelden, daar zijn uitzonderingen op(Ik zit zelf in het juridisch wereldje).
Leuk iets, dat Divine Intervention.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:30 schreef Schonedal het volgende:
Wat betreft de genezingsdiensten: Er is wel eens een onderzoek geweest naar het effect van bidden voor zieken, het bleek dat er geen verschil was tussen het ziekteverloop van mensen waarvoor wel en waarvoor niet werd gebeden.
Een bron van deze uitslag kan ik niet geven, maar ik ga op zoek.
Mijn twijfels over de verhalen in de bijbel ontstonden toen ik van de daden van Simson hoorde.
Simson ving driehonderd vossen, nam fakkels, bond staart aan staart en bevestigde tussen elke twee staarten een fakkel. Daarna stak hij de fakkels in brand en joeg de vossen in het staande koren der Filistijnen (zie Richteren 15).
Ik bedacht hoe moeilijk het was om 1 vos te vangen dus laat staan 300, als je er twee met de staarten aan elkaar bindt begint er een staarttrekwedstrijd van je welste, deze vossen lopen echt niet naast elkaar weg.
Dat was hetgeen jij ongeloofwaardig vond in de bijbel?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:30 schreef Schonedal het volgende:
Wat betreft de genezingsdiensten: Er is wel eens een onderzoek geweest naar het effect van bidden voor zieken, het bleek dat er geen verschil was tussen het ziekteverloop van mensen waarvoor wel en waarvoor niet werd gebeden.
Een bron van deze uitslag kan ik niet geven, maar ik ga op zoek.
Mijn twijfels over de verhalen in de bijbel ontstonden toen ik van de daden van Simson hoorde.
Simson ving driehonderd vossen, nam fakkels, bond staart aan staart en bevestigde tussen elke twee staarten een fakkel. Daarna stak hij de fakkels in brand en joeg de vossen in het staande koren der Filistijnen (zie Richteren 15).
Ik bedacht hoe moeilijk het was om 1 vos te vangen dus laat staan 300, als je er twee met de staarten aan elkaar bindt begint er een staarttrekwedstrijd van je welste, deze vossen lopen echt niet naast elkaar weg.
Dat is geen mening maar een feit. Heb ze nog nooit zien prediken hoor, niemand trouwens.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:52 schreef naatje_1 het volgende:
Dat is jouw mening, maar dat neemt niet weg dát ze prediken.
En nou nog ontkennen ookquote:Waar precies als ik vragen mag?![]()
Wat heeft dat met oordelen te maken? Ik zeg alleen maar dingen op basis van wat jij hier gezegd hebt. Dat heeft niet met oordelen te maken maar gewoon opnoemen hoe je bent.quote:Het is niet erg liefdevol om over mensen te gaan oordelen.
Wat is er tegen de wet in ivm ziekenhuizen?quote:Wij hebben tegenwoordig ook ziekenhuizen, dus kunnen wel degelijk dingen tegen de wet indoen ivm genezing van ziekte...
Hoe kan zoiets subjectiefs een feit zijnquote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:06 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is geen mening maar een feit. Heb ze nog nooit zien prediken hoor, niemand trouwens.
Ik ontken nergens wat, jij legt me woorden in de mond waar ik me niet van bewust ben dat ik ze heb gezegd, dus ik vraag je waar ik het gezegd heb... In alle redelijkheid (dat is moeilijk voor je, dat heb ik nu wel gezien) vraag ik je nogmaals: waar heb ik het precies gezegd?quote:[..]
En nou nog ontkennen ookin je vorige posts.
Als het daadwerkelijk zo zou zijn dat je opnoemt hoe ik ben, dan is het een feit. Dit is echter wederom subjectief. Dat verschil tussen subjectiviteit en feitelijkheid zit er nog niet helemaal in zo te zien...quote:[..]
Wat heeft dat met oordelen te maken? Ik zeg alleen maar dingen op basis van wat jij hier gezegd hebt. Dat heeft niet met oordelen te maken maar gewoon opnoemen hoe je bent.
Of schaam je jezelf ervoor dan?
Dát is nou precies wat ik zeg. De sabbat, één der 10 geboden. Daar hoeven christenen zich niet eens aan te houden, dus waarom dan wel aan die andere 9 geboden?quote:[..]
Wat is er tegen de wet in ivm ziekenhuizen?
Of doel je op de sabbat? Iets waar Christenen zich niet eens aan hoeven te houden.
Er is helemaal niets subjectiefs aan het woord prediking.....quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:49 schreef naatje_1 het volgende:
Hoe kan zoiets subjectiefs een feit zijn!
Lees je posts maar terug man, nu je het weer ontkent ga je nog vreselijk schrikken denk ik van wat je gezegd hebt.quote:Ik ontken nergens wat, jij legt me woorden in de mond waar ik me niet van bewust ben dat ik ze heb gezegd, dus ik vraag je waar ik het gezegd heb... In alle redelijkheid vraag ik je nogmaals: waar heb ik het precies gezegd?
Omdat bepaalde onderdelen later weer genoemd worden!quote:Dát is nou precies wat ik zeg. De sabbat, één der 10 geboden. Daar hoeven christenen zich niet eens aan te houden, dus waarom dan wel aan die andere 9 geboden?
O jawel hoor, dat staat duidelijk in de Bijbel. Bewijzen zat ! Lees de Bijbel nog maar eens.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:16 schreef bianconeri het volgende:
De Mozaische wet is iets voor joden, niet voor Christenen.
Je vergeet de belangrijkste:quote:Op zondag 4 maart 2012 03:42 schreef MasterJapie het volgende:
Maar ik ben erachter gekomen dat ik andere mensen deze vragen niet voor mij kan laten beantwoorden. Op de eerste vraag (Ga ik naar de hel) alleen al kreeg ik zoveel verschillende antwoorden, zoals:
Als je opgegroeid bent met de Bijbel weet je dat God nu niet volledig aan de macht is maar dat Satan regeert. Die verstrooid de ware religie heel erg en helpt valse religies.quote:maar binnen het christendom alleen al zijn er nog eens tientallen andere groeperingen die zo hun eigen mening over God en de bijbel hebben. Ik denk dat als er een God zou bestaan, er geen verdeeldheid zou zijn over zijn bestaan. En als het verhaal en de lessen gedurende die 2000 jaar nou onveranderlijk bleven, maar dat is niet het geval.
Bepaalde punten van hierboven snap ik gewoon niet.quote:Helaas word dat tegenwoordig overschaduwt door de enorm vele negatieve kanten van religies die men onmogelijk kan ontkennen (homoseksualiteit, vrouwenrechten, abortus, stamcelonderzoek, anti-conceptie, terrorisme, oorlog, rick santorum).
- Wie iemand slaat, dat hij sterft, die zal zekerlijk gedood worden.quote:Bijbel verbiedt elk soort van geweld en zegt:
in de nieuwe bijbel vertaling staat dan misschien wel gehenna, maar als je Marc. 9:43-48 leest in de staten vertaling staat er toch duidelijk hel.quote:Op zondag 4 maart 2012 16:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je vergeet de belangrijkste:
Het woord hel komt helemaal niet in de Bijbel voor(zoek maar eens op, Gehenna/Hades/Sjeool, maar nergens hel).
De hel is een menselijk(katholieke) verzinsel om de mensen onder de duim te houden, ze bang te maken en zo te laten gehoorzamen. Er is geen Bijbelse grondslag voor de hel.
quote:En indien uw hand u tot zonde verleidt, houw haar af. Het is beter, dat gij verminkt ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee handen ten helle vaart, in het onuitblusbare vuur, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw voet u tot zonde zou verleiden, houw hem af: het is beter, dat gij kreupel ten leven ingaat, dan dat gij met uw twee voeten in de hel geworpen wordt, (waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.) En indien uw oog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit. Het is beter, dat gij met n oog het koninkrijk Gods binnengaat, dan dat gij met twee ogen in de hel geworpen wordt, waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust.
-Marc. 9:43-48
Dat is dan een grote blunder van de statenvertaling.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
in de nieuwe bijbel vertaling staat dan misschien wel gehenna, maar als je Marc. 9:43-48 leest in de staten vertaling staat er toch duidelijk hel.
1. Ja gewelddadig in oude tijden. Maar je verwart OT met NT. Terwijl praktisch alles in het OT niet meer van toepassing is.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:28 schreef BlackLodge het volgende:
[..]
- Wie iemand slaat, dat hij sterft, die zal zekerlijk gedood worden.
- Zo wie zijn vader of zijn moeder slaat, die zal zekerlijk gedood worden.
- Wie ook zijn vader of zijn moeder vloekt, die zal zekerlijk gedood worden.
- Al wie bij een beest ligt, die zal zekerlijk gedood worden.
Best wel geweldadig.
Wat ik me ook altijd afvroeg.
Wat heeft God gedaan voordat hij de aarde maakte? Zat ie gewoon te spacen? (ja, woordspeling)
En wanneer zou de engel Lucifer gevallen zijn en het Satan zijn geworden? En als God de machtigste is, waarom is het dan zo moeilijk om de kracht van Satan tegen te gaan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna lees jij dit dan maar eensquote:Op zondag 4 maart 2012 22:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dan een grote blunder van de statenvertaling.
Zoek maar eens op wat er in de grondtekst staat bij die tekst uit Markus.
Daar staat toch echt geen hel hoor.
[..]
1. Ja gewelddadig in oude tijden. Maar je verwart OT met NT. Terwijl praktisch alles in het OT niet meer van toepassing is.
2. Wat Hij deed daarvoor? Tja onmogelijk om te weten.
3. Wanneer de engel Satan werd? Toen hij macht begon te eisen, aanbidding. Begon al met Adam en Eva. Dus ergens iets daarvoor.
4. God is inderdaad de machtigste, Hij kan ook zeker Satan verslaan en zal dat ook doen.
Wij kunnen niet tegen Satan op, vandaar al dat misleiden vandaag de dag. Engelenen zijn nou eenmaal hoger dan ons.
Nee hoor.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna lees jij dit dan maar eenshet is dus allebei het zelfde
Je hebt mijns inziens zeker nog steeds de eerste prijs " naïeve klier ", maar in deze geef ik je gelijk.quote:Op zondag 4 maart 2012 22:51 schreef bianconeri het volgende:
Dat is dan een grote blunder van de statenvertaling.
Zoek maar eens op wat er in de grondtekst staat bij die tekst uit Markus.
Daar staat toch echt geen hel hoor.
Leesproblemen ?quote:Op zondag 4 maart 2012 22:53 schreef sjoemie1985 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gehenna lees jij dit dan maar eenshet is dus allebei het zelfde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |