quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:25 schreef lezzer het volgende:
Nou, eerlijk gezegd, als werkgever krijg ik wel meteen een beeld van iemand op de motor, en als ik dat de eerste keer al zie, dan kleurt dat meteen en niet de juiste kant op.
[..]
En dat zou ik dus ook denken.
Wat een hoop vooroordelen zeg.quote:Op donderdag 23 februari 2012 10:39 schreef Casos het volgende:
[..]
Het is zo? Jij bent vrouw en werkgever? Dan kan niet goed gaan, dat is ook gewoon zo en ik ben ook niet de enige die zo denkt.
Kortzichtigheid ten top dit en dat moet mensen aannemen.
Behalve dan natuurlijk als TS solliciteert voor een functie in een zaak waar ze motoren verkopen.quote:Niet doen.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Of je komt gewoon met motorpak aan en integraal helm op binnen en vraagt om de inhoud van de kluis.
Hoef je voorlopig ook niet meer te werken.
quote:Wel even een das erbij doen
Van de 80 motorrijders die per jaar doodgaan, gaat iets van 70% dood bij een enkelzijdig ongeval, dus dat ze zelf uitglijden o.i.d., al is het wel waar dat alle autorijders je proberen te vermoorden als je op een motor rijdt.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:28 schreef Chevalric het volgende:
Gewoon lekker op de motor gaan. Het is een mooie ijsbreker, juist voor dat eerste moment waarin het toch vaak even zoeken is naar een koetje of kalfje onderweg naar de kamer waar het gesprek plaatsvindt.
Ik ben zelf ook wel eens op de motor naar een sollicitatiegesprek gegaan en ben toen ook gewoon aangenomen. Natuurlijk hangt het ook wel een klein beetje van de functie af, maar zelfs europarlementariërs gaan op de motor naar het werk.
En mocht je nou net iemand tegen komen die iemand verloren is door een motorongeluk, dan weet je dat de meeste motorongelukken veroorzaakt worden door onoplettende automobilisten!
Het is ook een beetje 50/50. Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik zelf ook een beetje twijfel. Aan de ene kant denk je: "Moet gewoon kunnen". Aan de andere kant denk je: "Je wil op een sollicitatie ieder vooroordeel tijdens de eerste indruk proberen te vermijden".quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:13 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je toch niks met de reacties hier doet
De enige juiste instelling!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:40 schreef lipjes het volgende:
Alle reacties doorgelezen en natuurlijk van mijn eigen ook nog even een twijfel.
Maar ik ga denk ik gewoon op de motor, ik ga mijn eigen niet anders voordoen dan dat ik ben.
Heel veel succes joh!quote:In ieder geval bedankt voor de reacties en jullie horen morgen wel wat het is geworden
Waarom ook niet je joggingbroek en nike's aan tijdens sollicitaties eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:40 schreef lipjes het volgende:
Alle reacties doorgelezen en natuurlijk van mijn eigen ook nog even een twijfel.
Maar ik ga denk ik gewoon op de motor, ik ga mijn eigen niet anders voordoen dan dat ik ben.
Waarom is dat raar? Het maakt niet uit hoe je op je werk komt.quote:Lijkt me ook een beetje raar dat ik alleen de 1e keer met de auto kom en daarna met de motor.
Tenzij het regent, dan pak ik wel even de auto, Met een nat pak aankomen vind ik ook zo wat.
Dit vind ik toch wel onbegrijpelijk. Je bent kennelijk wat onzeker over je motorjas. Dat alleen al is een reden om niet op de motor te gaan.quote:Ik ga dan zeker even de voorgaan de tips gebruiken, duw een 2e paar schoenen in mijn rugtas, trek eventueel buiten al de motorbroek uit en wissel van schoenen, dat ik dan een motorjas aanheb is dan maar even jammer.
Daar gaat het natuurlijk helemaal niet om. Het gaat om je persoonlijkheid en competenties. Of je nu op de motor, step, of skateboard komt zou ik niet de eerste indruk laten bepalen.quote:Motorbroek & schoenen passen wel in mijn rugtas.
Helm vraag ik wel waar ik die kan laten.
Maar het valt me toch wel op hoe wisselend de reacties erover zijn.
Motorrijders zijn er natuurlijk in veel mindere mate dan autorijders, maar wij thuis zijn in principe opgegroeid met het feit dat motorrijden zeer natuurlijk is.
Veel succes in ieder geval!quote:Snap dat het hele gedoe om een motorpak en helm wat extra tijd oplevert, maar daarvoor zal ik ook gewoon eerder van huis gaan.
Het is een ritje van 20 minuten ongeveer, als het rustig is.
Dus zal er 40min voor uittrekken, ook als ik op de motor ga.
In ieder geval bedankt voor de reacties en jullie horen morgen wel wat het is geworden
Ik zie nauwelijks mensen negatief reageren op motorrijders.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:50 schreef Miriampje het volgende:
Het valt mij echt tegen dat er nog zoveel negatief wordt gesproken over motorrijders, alsof het een verkeerde indruk zou achterlaten. Dit merk ik in mijn omgeving helemaal niet, jammer dat er toch nog veel mensen zijn die er anders over denken.
Je motorpak trek je dan ook uit voordat je het gesprek in gaat. Waarschijnlijk als je het vriendelijk vraagt, kun je je spullen wel even kwijt bij de receptie of zelfs in de garderobe. Je normale kleding (die je onder je motorpak draagt), ziet er prima uit, hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 11:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik zie nauwelijks mensen negatief reageren op motorrijders.
Wel op in je motorpak en met je helmhoofd aankomen op een sollicitatiegesprek.
Ik rij zelf motor dus ik weet hoe het werkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:01 schreef Chevalric het volgende:
[..]
Je motorpak trek je dan ook uit voordat je het gesprek in gaat. Waarschijnlijk als je het vriendelijk vraagt, kun je je spullen wel even kwijt bij de receptie of zelfs in de garderobe. Je normale kleding (die je onder je motorpak draagt), ziet er prima uit, hoor.
Paar jaar terug had Blik op de Weg een item over een motorrijder die gewoon z'n pak onder het motorpak droeg. Het jasje ging in de topkoffer van de motor. Was geen enkel probleem.
En helmhoofd hangt helemaal af van hoe gestyled je haar is.
ho-ho, heb nooit gezegd dat het jammer is dat ik hem moet aanhouden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:13 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik rij zelf motor dus ik weet hoe het werkt.
Ik neem ook wel eens sollicitaties af en weet ook hoe dat werkt. Als collega's mensen zien stuntelen met een helm, of zien huppelen om hun broek uit te trekken wordt daar een slechte grap over gemaakt. Dat is dan je eerste indruk.
Als TS zelf aangeeft 'dat het dan maar jammer is dat hij zijn motorjas aan moet houden' geeft al aan dat hij concessies doet aan zijn outfit. Dan ben je niet 100% op je sterkst, en je weet het. Zo zou ik nooit een sollicitatie in willen.
Ben je een vrouw?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:13 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik rij zelf motor dus ik weet hoe het werkt.
Ik neem ook wel eens sollicitaties af en weet ook hoe dat werkt. Als collega's mensen zien stuntelen met een helm, of zien huppelen om hun broek uit te trekken wordt daar een slechte grap over gemaakt. Dat is dan je eerste indruk.
Wat een prutsersquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:28 schreef lipjes het volgende:
Nou wilde bijna mijn pak aan gaan doen, belde ze ineens dat ze het verkeerde adres hadden doorgegeven.
Dus helaas kon ik niet meer de route bekijken en op de motor stappen maar moest ik met navigatie met de auto.
Desondanks wel een prima gesprek gehad
Hahahaha, hoop gedoe voor niks, dit topicquote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:28 schreef lipjes het volgende:
Nou wilde bijna mijn pak aan gaan doen, belde ze ineens dat ze het verkeerde adres hadden doorgegeven.
Dus helaas kon ik niet meer de route bekijken en op de motor stappen maar moest ik met navigatie met de auto.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:28 schreef lipjes het volgende:
Wat ben je voor wijf dan, dat je een navigatie nodig hebt om ergens te komen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:39 schreef lipjes het volgende:
ja wist het ook niet dat ze het verkeerde adres hadden doorgegeven, vrij vervelend.
maar voor het 2e gesprek pak ik wel de motor in ieder geval, nu weet ik waar het is
Als ik naar een plaats moet waar ik pas 2 keer ben geweest dan heb ik wel even navigatie nodig :pquote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat ben je voor wijf dan, dat je een navigatie nodig hebt om ergens te komen?
En dan ga je één keer te vroeg naar links en dan kom je een half uur later aan op je sollicitatiegesprek. Dan ben je maar even een "wijf met navigatie" die de baan binnensleept.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 22:08 schreef Yreal het volgende:
Niet gewoon van, ik rij daar de snelweg op, dan bij dit knoppunt daarheen, en de volgende daarheen, daar eraf en dan links rechts links links. ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |