abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2012 @ 23:08:36 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110256636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:58 schreef APK het volgende:

[..]

Bedoel je mensen zoals Sven Kramer?
:o nog niet eens aan gedacht......
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2012 @ 23:09:51 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110256687
Maar Kramer haakte af vlak na de Spelen, als hij betrapt zou zijn zou hij met terugwerkende kracht die medailles kwijt zijn toch?
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_110256726
Vooral het perfect weer op niveau zijn van die tennisters na zo'n periode afwezigheid is wel hilarisch ja... _O- Was het niet Clijsters toch die haar eerste grandslam direct weer won (al was ze er toen uit vanwege een kind al of niet?)? En Henin was ook wel bizar goed bij haar rentree... :D Serena in de meeste gevallen ook, aardig verdacht ja. :)

Kramer, tsja, het zou kunnen... Maar als hij op de Spelen positief was geweest (periode waarna z'n afwezigheid ongeveer begon), dan was het zeker weten wel uitgekomen natuurlijk...

@rubbereend: ja, als het op de Spelen zou zijn geweest, dan zou het sowieso uitlekken ben ik van overtuigd. :) Bij een NK of zo dan wil ik nog geloven dat het misschien niet naar buiten komt of een verdwaalde out of competition ergens...
Jack does it in real time...
  donderdag 12 april 2012 @ 23:12:48 #104
6941 APK
Factual, I think.
pi_110256796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:09 schreef rubbereend het volgende:
Maar Kramer haakte af vlak na de Spelen, als hij betrapt zou zijn zou hij met terugwerkende kracht die medailles kwijt zijn toch?
Geen idee eigenlijk, ik vond het allemaal een beetje verdacht.
Maar waar kwam jouw vraag opeens vandaan, uit die radiolinks?
(Heb ik -nog- niet beluisterd).

En tennis is volgens mij idd een wereld apart...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2012 @ 23:15:09 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110256874
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:12 schreef APK het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk, ik vond het allemaal een beetje verdacht.
Maar waar kwam jouw vraag opeens vandaan, uit die radiolinks?
(Heb ik -nog- niet beluisterd).

En tennis is volgens mij idd een wereld apart...
Ja, daar vertelt die man van het dopinginstituut dat ze zelf nooit de betrapte atleet bekendmaken maar dat dat dus aan de bond en de atleet wordt gelaten......
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 12 april 2012 @ 23:17:37 #106
6941 APK
Factual, I think.
pi_110256974
Er zijn toch verdacht weinig dopinggevallen bekend uit de schaatssport?
Pechstein, verder kom ik zo snel niet maar ik volg het schaatsen niet zo intensief.
Lijkt mij wel een sport waar doping 'nuttig' kan zijn om betere prestaties te leveren, maar net niet belangrijk genoeg om er een enorme zaak van te maken.

Bijna alle sponsoring komt uit Nederland, dus het zou ook een slechte zaak zijn als er opeens een schandaal zou zijn mbt een van de grote helden.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:15 schreef rubbereend het volgende:

Ja, daar vertelt die man van het dopinginstituut dat ze zelf nooit de betrapte atleet bekendmaken maar dat dat dus aan de bond en de atleet wordt gelaten......
Ah, toch maar een keer luisteren als ik tijd heb ^O^
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 12 april 2012 @ 23:20:49 #107
40566 Ericr
Livewrong
pi_110257097
Kramer had wel een geschiedenis van fysiek ongemak en ook een geschiedenis van constant te diep willen gaan in competitie. Zijn blessure was dus wel plausibel ook al blijft het opvallend dat hij precies een heel seizoen aan de kant stond.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2012 @ 23:23:26 #108
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110257211
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef APK het volgende:
Pechstein, verder kom ik zo snel niet maar ik volg het schaatsen niet zo intensief.
Lijkt mij wel een sport waar doping 'nuttig' kan zijn om betere prestaties te leveren, maar net niet belangrijk genoeg om er een enorme zaak van te maken.

Bijna alle sponsoring komt uit Nederland, dus het zou ook een slechte zaak zijn als er opeens een schandaal zou zijn mbt een van de grote helden.

[..]

Het zijn maar korte reportages hoor.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 12 april 2012 @ 23:28:42 #109
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_110257419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef APK het volgende:

[..]

Die dopingdokter Nikkels zat een tijdje bij SpaarSelect. :+
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 12 april 2012 @ 23:49:26 #110
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110258226
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Die dopingdokter Nikkels zat een tijdje bij SpaarSelect. :+
Hij heeft nog nooit een schaatser met doping begeleid als ik het goed begrijp (deel 1)
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110258526
Ik heb eens gepraat met iemand die wel in het wereldje zit, maar er wordt zoveel meer gebruikt dan iedereen denkt en vooral een hoop afgekocht.

Puur hypothetisch. Stel Sven Kramer is een pakhaas en wordt gepakt. Een bedrijf als Essent steekt miljoenen in het schaatsen. Voor hun zou het goed uitkomen dat zoiets niet naar buiten komt. De schaatsbonden zijn weer afhankelijk van Essent. 1+1 zou dan twee zijn ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:45:59 #112
14505 OProg
A Life in Music
pi_110260269
Dat is gewoon precies hetzelfde verhaal dat van voetbalclubs ook bekend is dat er schimmige dingen gebeuren. Zelfs oud-spelers van Real (kan niet eens de naam op Google vinden. :') ) hebben wel eens aangegeven dat er vanalles aan de hand was. Maar niemand gaat het in zijn bol halen om een club als Real onderuit te halen. Mocht Ronaldo betrapt worden dat is het vermelden het vernietigen van miljoenen. Dat bekend maken is ongeveer je eigen doodvonnis tekenen.

Ik kan me ook heugen dat een Belgische journalist/arts/iemand een jaar of zes terug aangaf op de achterbank van het Nederlandse schaatsteam een halve apotheek te hebben gezien. Echter kan ik hem ook niet zo snel achterhalen maar ik weer zeker het toen gelezen te hebben en dat het echt nergens opgepikt werd. In het wielrennen zouden ze dan alleen al op basis van het gerucht aan de hoogste schandpaal hebben gehangen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:52:06 #113
14505 OProg
A Life in Music
pi_110260476
Dit soort dingetjes in het voetbal. Geen aandacht hier, geen gevolgen maar het is gewoon van begin dit jaar. :')

quote:
Daniel Carvalho, oud-speler van CSKA Moskou, heeft laten weten dat hij doping gebruikte tijdens zijn periode in Rusland. De middenvelder speelt inmiddels voor Palmeiras.

De Braziliaanse spelverdeler was tussen 2004 en 2009 actief voor de Russische topclub en leidde zijn ploeg destijds onder meer naar de UEFA Cup-winst in 2005. Samen met een andere Braziliaan, Vagner Love, was hij de spil in het succesvolle elftal.

Tegenover Radio ESPN in zijn vaderland Brazilië laat Carvalho nu weten dat hij in zijn periode bij CSKA doping gebruikte. "Toen ik net aankwam in Rusland had ik vooral moeite met het fysieke aspect. Ik kreeg destijds door de club steroïden toegediend zonder dat ik het wist en werd in één klap een stuk sterker en zwaarder."

Volgens de Braziliaan zijn dit soort verhalen schering en inslag in Rusland. "In Rusland gebeurt dit heel veel, omdat er bijna geen toezicht is op de medische afdelingen van de clubs. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de injecties en besloot ik CSKA te verlaten."
En het werd afgedaan met het volgende bericht en was klaar. :')

quote:
Update 31/01/2012 09:31 "Injecties geen steroïden"
Daniel Carvalho heeft in een officiële verklaring laten weten dat hij afstand neemt van zijn eerdere uitspraken. De Braziliaan zegt niet zeker te weten of de injecties die hij kreeg daadwerkelijk steroïden waren. Tevens meldt hij dat de club CSKA Moskou hiervoor niet verantwoordelijk was.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  Moderator vrijdag 13 april 2012 @ 00:57:30 #114
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_110260636
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Als je even z'n carriere samenvat :

- Bij Lotto toen Jo Planckaert en Andrei Tsjmil in de klassiekers hoogtij vierden

- Bij Lampre toen Cunego opeens alle toppers in de Giro uit het wiel kon rijden

- Bij Euskaltel in de hoogdagen van Mayo, Laiseka, Anton en Samsan ...

- Bij Saunier Duval in de hoogdagen van Ricco en Piepoli

En dan bij Omega Pharma - Lotto en Omega Pharma - Quickstep op de momenten waarop Jurgen Van den Broeck en Gilbert sterker dan ooit presteerden ? En nu dit jaar Tom Boonen ???

Met al dat toeval heb je de lotto al meerdere keren gewonnen denk ik ;-)
Dit is wel heel erg obvious ja. :') Dat die man nog actief mag zijn in de wielerwereld. :')
pi_110265313
Ik vermoed dat Armstrong na 2005 ook gewoon geschorst is geweest voordat hij weer begon met fietsen :'(
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:28:40 #116
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_110265357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vermoed dat Armstrong na 2005 ook gewoon geschorst is geweest voordat hij weer begon met fietsen :'(
Was ook het eerste waar ik aan dacht :')
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_110265695
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:52 schreef OProg het volgende:
Dit soort dingetjes in het voetbal. Geen aandacht hier, geen gevolgen maar het is gewoon van begin dit jaar. :')

[..]

En het werd afgedaan met het volgende bericht en was klaar. :')

[..]

Waarschijnlijk heeft hij zwijggeld gekregen ofzo. :')
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_110266861
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 23:10 schreef DeeBee het volgende:
Vooral het perfect weer op niveau zijn van die tennisters na zo'n periode afwezigheid is wel hilarisch ja... _O- Was het niet Clijsters toch die haar eerste grandslam direct weer won (al was ze er toen uit vanwege een kind al of niet?)? En Henin was ook wel bizar goed bij haar rentree... :D Serena in de meeste gevallen ook, aardig verdacht ja. :)

Kramer, tsja, het zou kunnen... Maar als hij op de Spelen positief was geweest (periode waarna z'n afwezigheid ongeveer begon), dan was het zeker weten wel uitgekomen natuurlijk...

@rubbereend: ja, als het op de Spelen zou zijn geweest, dan zou het sowieso uitlekken ben ik van overtuigd. :) Bij een NK of zo dan wil ik nog geloven dat het misschien niet naar buiten komt of een verdwaalde out of competition ergens...
Waarom is dat per se verdacht van die tennissers? Je kunt toch ook je rentree uitstellen tot het moment dat je weer goed speelt? De 'blessure' van Serena klinkt weliswaar uitzonderlijk maar dat zou ook een indicatie kunnen zijn dat het niet verzonnen is.. ;) Als je bij haar een motivatieverhaal zou verzinnen of een uitdaging buiten het tennis (bijv. mode) waar ze later op terug komt zou iedereen het ook geloven.

De schorsingtheorie mbt Sven Kramer is er een die ik vanaf het begin van zijn blessure heb aangehangen. Of het waar is zullen we voorlopig niet weten vrees ik. Er gaan ook anekdotes over Anni F. die een beetje aan het Marc Lotzen was. Op dagen dat ze niet naar de dopingcontrole wilde omdat de zelftest een te hoog hematocriet aangaf liet ze zich vallen in de eerste bocht van de 500m. Tja. Ik zou nergens van opkijken.
pi_110267233
Sven Kramer lijkt me toch wel onwaarschijnlijk. Dit omdat hij sinds zijn rentree weer wint en langzaam aan lijkt terug te keren naar zijn oude dominerende rol waar tegenstand ver te zoeken is.

Uiteraard kan hij weer terug zijn bij zijn oude pillen, zoals als je zo wilt redeneren er bij elke (sportieve) prestatie wat meer achter kan zitten

Met de tennis, iets staat mij bij dat er behoorlijk plausibele argumenten waren waarom het wel eens verkapte dopingschorsingen geweest konden zijn.
  maandag 16 april 2012 @ 15:57:12 #120
194695 franklop
Fran knock
pi_110398976
Galymzianov betrapt op epo :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_110399096
Dikke kneus :') Hij ligt sowieso nu helemaal in de kreukels, dus hij heeft een dubbel probleem.
pi_110399248
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:57 schreef franklop het volgende:
Jammer hoor :(

Gelukkig niet zo'n grote naam dat ik nu weer 3 weken van alle familie, vrienden en collega's moet aanhoren dat alle wielrenners doping pakken :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 16:06:50 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110399347
quote:
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
  maandag 16 april 2012 @ 16:08:57 #124
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110399431
Mongool!!!! :') :') :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 16 april 2012 @ 16:09:17 #125
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_110399443
quote:
Galimzyanov betrapt op doping

De Internationale Wieleruni UCI heeft Denis Galimzyanov laten weten dat hij tijdelijk geschorst is. De UCI nam deze beslissing nadat epo werd gevonden in een urinestaal van de Russische renner. Het staal dateert van 22 maart van dit jaar.

De renner van Katusha blijft geschorst tot de Russische Wielerfederatie heeft beslist of Galimzyanov al dan niet de dopingwet heeft overtreden. De Rus kan een tegenexpertise vragen.

De UCI geeft momenteel geen verdere informatie vrij.
DeLuna vindt me dik ;(
pi_110399720
Aan de andere kant vind ik het wel prima. Het is al een tijdje rustig op het dopingfront, maar dit bewijst dat ze bij de UCI wel degelijk nog goed bezig zijn.
pi_110400277
Wat een man, gewoon nog EPO! _O_

Dat verhaal van Michael Ashenden van laatst laat EPO echter wel in een andere rol zien ook: meer als maskeringsmiddel en voor micro-dosissen om variaties in je bloedprofiel te maskeren. Ben dan ook wel benieuwd of het 'sporen' zijn in dit geval (als bij-effect van bloedtransfusies dus) of dat het echt full-blown jaren '90 hoeveelheden waren die direct voor verbetering moesten zorgen... :) Als je op die laatste manier nu nog gepakt wordt ben je wel een intense sukkel, het eerste zou betekenen dat micro-dosissen toedienen ook steeds linker wordt en dat zou mooi zijn! :)
  maandag 16 april 2012 @ 16:29:14 #128
179534 Waaghals
pi_110400338
goede tactiek, ff de out of competition controles verminderen zodat de renners weer risicos gaan nemen en dan toeslaan ;)
  maandag 16 april 2012 @ 18:33:33 #129
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110405141
quote:
Deze armoedzaaier had geen doekoe voor het duurdere spul. :')
pi_110407182
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
Waarom stopte 'ie dan 3 jaar?

En Schumacher stopte rond diezelfde tijd en kwam rond dezelfde tijd weer terug.
pi_110440115
quote:
Galimzyanov admits EPO usage in signed statement, waives B sample

Says Katusha team had nothing to do with case

Denis GalimzyanovRussian sprinter Denis Galimzyanov has admitted using EPO prior to his positive test on March 22nd, and has waived his right to have the B sample analysed.

His Katusha team has released a written admission it says was completed by the rider, in which he speaks about the matter and apologises to the squad and his fans.

The statement also underlines that he acted independently of the team.

A copy of the statement has been sent to VeloNation, and reads as follows:

Letter of explanation

I, the undersigned Denis Galimzyanov, rider of Katusha Team, want to clear up the current matter with my positive doping tests. On March 22, 2012, being in Italy, I received a visit from antidoping control officers in an out of competition time. A month later, a urine sample taken during that visit indicated EPO.

I recognize a fact of banned substance usage.

I fully realized what I did.

I deeply regret about what happened, and I apologize to the whole team and my teammates, along with my fans whom I disappointed.

I am ready to suffer an appropriate punishment.

I would like to draw A PARTICULAR ATTENTION for that fact that Katusha Team has nothing to do with what happened. No team member knew and could know about what I did. It was my personal decision and my responsibility.

I refuse my right to request and attend the analysis of my B sample.

---

Under UCI rules, Galimzyanov’s admission means that he is now officially suspended from racing and no longer part of the Katusha team. He is facing ban of two years or longer; the UCI stated in the past that it favoured the doubling of standard bans.

The team stated earlier today that he had been suspended until such time as the Russian Cycling Federation held a hearing on the matter.

It called on him to cooperate with those investigating the matter. “The Katusha Team strongly recommends the rider to provide a full assistance with authorized anti-doping bodies,” it stated.

Velonation
pi_110440365
Direct bekennen, dat doen er ook niet zoveel.
pi_110440818
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 18:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Deze armoedzaaier had geen doekoe voor het duurdere spul. :')
Zelfs te weinig doekoe voor een typemachine :+

pi_110441003
Waarom nou weer hij zeg, hij was toch wel een coming man in mijn ogen...
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_110441274
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 15:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom nou weer hij zeg, hij was toch wel een coming man in mijn ogen...
Het zit het Russische wielrennen ook niet mee. Het grote talent Novikov ligt meer in de lappenmand dan dat hij op zijn fiets zit en nu Galimzyanov betrapt.
pi_110474450
quote:
Katusha Doping Positive and Galimzyanov Confession Letter Leave Unresolved Questions
Rising sprinter Denis Galimzyanov tests positive for EPO, claims it was solo act.

By Joe Lindsey

Take a look at this letter:

This is the full confession from Katusha rider Denis Galimzyanov, admitting that he took EPO after getting caught in an anti-doping test.

Galimzyanov is 25, a rising sprinter who had some promising results in 2011 including stage wins at the Three Days of De Panne, Tour of Luxembourg, and Tour of Beijing, as well as victory at Paris-Brussels.

His career is now derailed with a likely two-year suspension.

The letter assumes full responsibility, avoids any specifics of his use of EPO or any other drugs, and pointedly absolves his Katusha team of any involvement in his doping, saying no team member knew of his actions and it was strictly a personal decision to dope.

The letter is posted to the Katusha team’s Facebook wall but not on its website.

Several questions arise:

—The letter was provided by Katusha but no journalist has yet spoken directly to Galimzyanov to confirm that he wrote it. Galimzyanov has not offered any independent public statement other than Katusha’s claimed letter. How do we know Denis wrote this?

—Am I the only one who finds it odd that it’s handwritten? Galimzyanov is a martial artist and classically trained pianist; he’s young, but not stupid. A handwritten letter on unlined paper looks odd, amateurish, even hasty. Typically, such apology letters are sent out via press release, are written by legal or PR advisers, then read at a press conference. There’s a baseness to the language here that sounds authentic and unpolished, but that is circumstantial at best in arguing that Denis wrote this. Under what circumstances was this penned, and by whom?

—Galimzyanov is Katusha’s third EPO positive, after the 2009 tandem of Antonio Colom and Christian Pfannberger (his second positive). A team doctor, Andrei Mikhailov, was arrested in France in 1998 driving a car filled with doping products and received a criminal conviction.

Another rider, Alexander Kolobnev, was involved last December in a sensational story that alleged he sold the 2010 Liege-Bastogne-Liege victory to Alexandre Vinokourov. (Kolobnev also had a positive test for a masking agent from last year’s Tour de France, but even CAS held that it was an inadvertent positive stemming from a product used to treat a pre-existing medical condition; Kolobnev resumed riding for the team in February.)

The UCI promised to investigate but has issued no finding as yet.

Current Katusha team manager Hans Holczer previously helmed the disastrous Gerolsteiner squad, which essentially took a dump on the 2008 Tour de France when star riders Stefan Schumacher (two-time stage winner, yellow jersey) and Bernhard Kohl (King of the Mountains, third overall) tested positive for CERA.

That’s among a lengthy list of infractions over the team’s 1998-2008 run, including Davide Rebellin, Danilo Hondo, the Matschiner affair, and enough investigations to fill a season of Law and Order episodes.

Holczer is one of three things: the unluckiest team manager in the world; the most naive, hapless, and gullible; or actively corrupt. Thus we have a 66 percent chance that Holczer is unfit to be in pro cycling, and a 33 percent chance that you do not want to stand next to him during an electrical storm.

So questions are in order for Katusha and the UCI. For Katusha: With more positives and other ethical incidents than any other current ProTeam, besides Euskaltel or Astana, how can you prove you have what the NCAA likes to call “institutional control” over the team?

For the UCI: Please outline the criteria used to determine a ProTeam applicant’s success or failure under the “ethics” portion of the application. If a team’s license can be reviewed over changes in its sporting standing (Saxo Bank) is it also possible to review a team’s license for ethical infractions?

—Galimzyanov’s letter is unfortunately free of any kind of specifics. Did he take EPO only? On how many occasions did he take the drug, and over how many seasons? Where did he get it?

—In Russia, anti-doping cases in cycling are decided not by an independent body or anti-doping agency but by the Russian Cycling Federation itself. The head of the Russian Cycling Federation is Igor Makarov, who is the owner of the Katusha team (not the NHL prospect or London Business School professor of the same name). How can Makarov and the FSVR claim any kind of impartiality in deciding on Galimzyanov’s sentence? What are they doing to recuse themselves and provide for a truly impartial decision?

—Makarov, via his Itera corporation, is also a primary sponsor of the European Cycling Union, and a board member of the UCI itself. The UCI appealed the Kolobnev decision to CAS, which speaks well of its independence here, but as Makarov becomes more deeply entrenched in the power structure at the UCI, what can the organization do here and in other such cases to underline its impartiality?

The first priority is Galimzyanov himself. I’d like to know if he wrote the letter, and I’d like to know some more specifics of his EPO use to flesh out his assertion that it was a solo act. Such things are rarely solo acts; you can’t grow EPO on a windowsill like basil.

So in the end, there’s really just one question out of which all others stem: What really happened?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_110478970
Holczer is toch diegene die na het stoppen van Gerolsteiner zat te jammeren dat het allemaal de schuld was van de renners en dat het wielrennen helemaal verziekt was?

Dit geval geeft ook nog maar eens aan dat dopingcontroles en de strafvervolging door een onafhankelijke internationale organisatie moet.
pi_110533826
quote:
Ricco twaalf jaar aan de kant
Laatste update: 19 april 2012 15:13 info
ROME - De Italiaanse dopingautoriteit heeft wielrenner Ricardo Ricco donderdag een schorsing van twaalf jaar opgelegd.

Foto: ANP
De 28-jarige coureur voerde vorig jaar zelf een bloedtransfusie uit.
Die ingreep kostte de Italiaan bijna zijn leven. Hij werd vervolgens ontslagen door zijn ploeg Vacansoleil.

Ricco testte tijdens de Ronde van Frankrijk in 2008 al eens positief op het bloeddopingmiddel cera.
Dat leverde hem een schorsing van twee jaar op, die later werd verminderd met vier maanden.
Ik zie hem er nog voor aan om op z'n 40ste een rentree te gaan maken :')
  donderdag 19 april 2012 @ 15:33:12 #139
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_110534486
Kneus.
Staat ie al cocktails te shaken trouwens?
  zondag 22 april 2012 @ 20:18:29 #140
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_110645179
't kan aan mij liggen , maar de onverwachte dominantie van Omega Pharma-QST en Astana dit voorjaar doet toch mijn wenkbrauwen fronsen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_110645248
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
't kan aan mij liggen , maar de onverwachte dominantie van Omega Pharma-QST en Astana dit voorjaar doet toch mijn wenkbrauwen fronsen ...
Ik vond Iglinksy ook al zo mooi passen tussen het lijstje winnaars van de afgelopen 10 jaar in Luik :')
pi_110645359
quote:
Het falen van Gilbert doet mij ook fronsen. Of eerder: zijn extreme dominantie vorig seizoen. En nu nergens dankzij een kies? Fiets je daar ook al mee.
  zondag 22 april 2012 @ 20:40:51 #143
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110646547
quote:
Omega heeft nu de dokter die Gilbert vorig jaar had. Gilbert was vorig jaar ongenaakbaar in het drieluik, maar nu wint Astana twee klassiekers. Het zou mij niet verbazen als er sprake was van doping. Ik heb Astana altijd een dubieuze ploeg gevonden.
pi_110648025
Dikke pakhaas die Gilbert. Heb dit weekend met iemand gepraat die wel in het Belgische wielerwereldje zit. Hij had ook wel mooie verhalen over Devolder en Leukemans...
pi_110648071
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik vond Iglinksy ook al zo mooi passen tussen het lijstje winnaars van de afgelopen 10 jaar in Luik :')
Vino 2.0 :)
Gaat ook wat leuke bergritten pakken in de Tour.
Neil LOVES Carrots!
  zondag 22 april 2012 @ 21:25:32 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110649655
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Tommeke het volgende:
Dikke pakhaas die Gilbert. Heb dit weekend met iemand gepraat die wel in het Belgische wielerwereldje zit. Hij had ook wel mooie verhalen over Devolder en Leukemans...
ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.
pi_110650061
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.
Idd en de renners met de beste dokter die winnen 't meest.
  zondag 22 april 2012 @ 22:34:48 #148
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_110654365
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Tommeke het volgende:
Nou kom op met die verhalen dan.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zondag 22 april 2012 @ 22:40:22 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110654711
ik zou het erg interessant vinden als de dopinglabs met de huidige technieken de stalen van 10 jaar geleden opnieuw zouden testen.
pi_110655252
quote:
Welke dominantie van Astana? Astana heeft nog amper wat gewonnen dit seizoen. 3 overwinningen pas. Alleen wel net 2 hele belangrijke zeges.
pi_110663740
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.

Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
In the coolest little capital of the world
pi_110663758
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.

Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
Omdat de afgelopen 15 jaar vrijwel ieder geval van absolute overmacht daarna is betrapt op doping.
  maandag 23 april 2012 @ 15:37:59 #153
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110677048
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.
pi_110682313
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.
Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.
pi_110686374
quote:
Contador accused of doping in 2005 by rival team's masseur

Witness told WADA under oath that he saw the Spaniard use insulin

According to a Spanish newspaper, a former masseur of the Liberty Seguros team has stated under oath that he personally saw Alberto Contador being injected with insulin, a forbidden substance, during the 2005 Tour de France. The source, who has remained anonymous, made the allegations on May 11, 2011, in front of representatives of the World Anti-Doping Agency (WADA), which was looking into the Spanish Tour de France winner's Clenbuterol positive from the Tour 2010 and preparing to take the case to the Court of Arbitration for Sport (CAS). Contador's lawyers, according to Interviu, managed to avoid having the witness testify in front of CAS as the Contador case unfolded.

"They administered insulin injections to Contador at the Tour de France 2005," the former soigneur is reported to have said. "Eufemiano Fuentes was the doctor of this team as a matter of fact, and insulin was part of the treatment for all of the riders."

Contador, as well as Roberto Heras and Joseba Beloki, raced for Manolo Saiz's team in 2005, one year before Spanish police revealed Fuentes' doping activities in what became known as Operacion Puerto. The witness, according to the paper, was going to testify in front of the CAS in the Contador case, but the Spaniard's lawyers were able to block this.

"We deny the accusations of the unnamed witness, according to which [Contador] was implicated in a doping plan or that he received insulin injections," stated Contador's defense. "The tribunal must have noticed that that the witness refers to the infamous doctor Fuentes, the center of Operacion Puerto. The accused has already been subject to an extensive investigation in 2006, and in August of that year he was cleared from any implication whatsoever by the Spanish courts and by the International Cycling Union (sic)."

It is not known whether the anonymous source has testified or will be testifying in front of the Spanish court which re-opened an investigation into the Puerto case in November last year. Fuentes and Saiz, amongst others, face a trial in which Contador and Ivan Basso are said to appear as witnesses.

CAS sentenced Contador to a two-year ban from racing following his Clenbuterol positive. The Spaniard will return to competition as of August 5, 2012.
  maandag 23 april 2012 @ 19:45:53 #156
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_110687902
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:43 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.
En niet iedereen reageert hetzelfde op doping of haalt er even veel voordeel uit.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 23 april 2012 @ 21:03:41 #157
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110692594
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 19:18 schreef wimderon het volgende:

[..]

geen HGH/igf-1? gewoon insuline, best lame
pi_110696108
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
  maandag 23 april 2012 @ 21:59:29 #159
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_110696345
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
Pantani is daar volgens mij ook voor aangeklaagd toen er een insulinespuit op zijn hotelkamer was aangetroffen.
  maandag 23 april 2012 @ 23:31:01 #160
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_110701636
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
the liquid stuff, zal wel niet meer werken bij de huidige testen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:47:33 #161
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_110988840
quote:
Franco Pellizotti fietst na dopingschorsing voor Androni-Venezuela

Op 2 mei loopt de dopingschorsing van Franco Pellizotti af. De Italiaanse wielrenner keert daarna terug in het peloton bij het bescheiden continentale team Androni-Venezuela.

'Ik had aanbiedingen van Lampre en Acqua & Sapone, maar ik kies voor een ploeg waar ik de ideale omgeving vind om mijn carrière weer te lanceren', zegt de 34-jarige Pellizotti aan Tuttobiciweb.it. 'Ik kijk er erg naar uit om opnieuw wedstrijden te rijden.'

Afwijkende waarden

De Italiaan werd in maart 2011 door het TAS voor twee jaar geschorst omdat zijn bloedpaspoort afwijkende waarden vertoonde, wat kan wijzen op dopinggebruik. De renner was in eerste instantie vrijgesproken door de Italiaanse bond, maar tegen die beslissing ging de UCI met succes in beroep bij het Internationaal Sporttribunaal.

Pellizotti moest van het TAS ook zijn derde plaats uit de Giro 2009 inleveren en verloor zijn bolletjestrui uit de Tour van dat jaar.

De Italiaan debuteert voor zijn nieuwe ploeg in het Circuit Lorraine, dat van 16 tot 20 mei plaatsvindt.
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_110988891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?
Voordeel is dat hij bij Androni alles grote Italiaanse koersen mag gaan rijden en als hij zijn niveau haalt als één van de kopmannen ook. Bij Lampre is hij nergens van verzekerd. Ik begrijp het wel.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:07:55 #163
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_110989326
Bij Lampre zou hij ook pas vanaf 2013 mogen beginnen koersen, dan zat hij eerst nog een half jaar langs de kant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_111039758
Zijn er eigenlijk nog goede documontaires gemaakt over doping in het wielrennen? Ik kan me voorstellen dat er wel een docu is over de tour van 98 ofzo. Weet iemand hier wat goede titels van? Of bestaan die niet?
pi_111043249
Precies, nu nog even zoeken waar ik die kan vinden.
pi_111043973
Cyclingtorrents.
pi_111044264
Tnx.
pi_111057279
quote:
Eerste dopingschorsing in atletiek op basis van biologisch paspoort

De Portugese langeafstandsloper Helder Ornelas is de eerste atleet die geschorst wordt wegens dopinggebruik op basis van zijn biologisch paspoort. Dat meldde de wereldatletiekbond (IAAF). Ornelas wordt door de Portugese atletiekfederatie geschorst voor vier jaar.

De 37-jarige atleet wordt gestraft op basis van bloedtests die tussen december 2009 en november 2010 werden afgenomen. 'Het is de eerste keer dat het biologisch paspoort in het atletiek rechtstreeks een dopingovertreding aan het licht brengt', vertelt het IAAF in een communiqué. Het biologisch paspoort is een document met een overzicht van de samenstelling van het bloed van de houder zonder dat deze middelen gebruikt heeft.

'Abnormaal bloedprofiel'

'Het bloedprofiel van Ornelas bleek in mei 2011 abnormaal te zijn. Op de resultaten werd er nader onderzoek verricht, waarop zijn bloedprofiel werd voorgelegd aan een groep van drie experten. Ze vonden geen andere verklaring voor het abnormale bloedprofiel dan dat Ornelas verboden middelen zou gebruikt hebben.'

De IAAF speelde de zaak door naar de Portugese Atletiekfederatie (FPA), die besliste om Ornelas voor vier jaar te schorsen. Ornelas ging niet in beroep tegen de schorsing.
Ornelas won in 2005 de marathon van Milaan en in 2007 de marathon van Praag. Op de Olympische Spelen van 2000 in Sydney werd hij 17e in de 5.000 meter, op die van 2008 in Peking 46e in de marathon.
pi_111134848
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op :')
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:53:22 #171
179534 Waaghals
pi_111134950
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op :')
Klopt paar jaar geleden zag ik de demarrage van Rico in de Tour, leek wel een kopie van deze.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 16:57:48 #172
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111135116
quote:
Maak je daar maar geen zorgen over zou ik zeggen. Van Pantani is aangetoond dat hij een dopeur was en Armstrong kan dus nooit clean zijn of ik eet mijn kleding op.
pi_111137367
quote:
Ik zou beginnen met de ballen, schijn je harder van te gaan fietsen.
pi_111155131
quote:
Je bedoelt dat moment dat 'ie aanzet en 2x zo hard als Botero gaat als hij hem voorbij rijdt?! :D

Of een ander jaar? Want bij die tegenaanval schenkt hij daarna de zege aan Pantani. :)

Maar inderdaad, staande sprint van een halve kilometer op de Ventoux, lol... :')
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:01:59 #175
179534 Waaghals
pi_111155302
Hier verder over het aanstaande dopingnieuws in de VK?
pi_111155404
#wagendorpgate inmiddels dik trending topic _O-
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:12:39 #177
179534 Waaghals
pi_111155695
DekkerThomas twitterde op donderdag 26-04-2012 om 12:14:13 Het koude landje bijna verlaten. Een paar dagen in de zon.. Trainen en rusten voor de giro.. Lucca here i come.. ;) reageer retweet
Ah hij zit weer in Lucca, dan gaat het fout ;)
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:47:35 #178
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111157111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef Waaghals het volgende:
DekkerThomas twitterde op donderdag 26-04-2012 om 12:14:13 Het koude landje bijna verlaten. Een paar dagen in de zon.. Trainen en rusten voor de giro.. Lucca here i come.. ;) reageer retweet
Ah hij zit weer in Lucca, dan gaat het fout ;)
Met 'knieproblemen' :P Nou ja zo stom als Ricco zal die wel niet zijn :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 00:49:58 #179
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_111157195
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Denk dat het best kan kloppen. Androni is de ideale weg om terug te keren tussen de grote jongens, zie bijvoorbeeld Scarponi. Bovendien kiest Pozzato ook voor een kleine Italiaanse ploeg, terwijl hij bij meer ploegen had kunnen tekenen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 01:47:57 #180
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_111158867
Doping werd getolereerd in Rabobankploeg!
pi_111161127
Wat een slecht artikel zeg... :')

Beetje die tamme Matschiner opvoeren die dan wel Boogerd specifiek noemt, maar moeilijk doet over een andere Nederlandse naam (maakt het echt geloofwaardiger...). Maar nergens zegt dat er 10 jaar lang structureel werd gebruikt of zo...

En vervolgens De Rooij die zijdelings zegt dat hij vaker renners 'tot de orde riep' als ze te ver gingen met medische begeleiding, die ze zelf regelden buiten de ploeg. Maar ja, wat is te ver en hij wist blijkbaar wel zelf dat ze transfusies of kuurtjes deden, als ze het maar niet deden als ze bij de ploeg waren of zo...

Tsja, die Weense zaak is al langer bekend en dat pre-2007 de Rabo ook oogluikend wat toestond is nou niet zo schokkend... Het zijn geen team-georganiseerde-Gewiss-praktijken... Dat een Boogerd, Rasmussen en Dekker begeleiding zochten geloof ik wel, met EPO bij Rasmussen en Dekker als bewijs. Dat Boogerd zich perfect 'prepareerde' denk ik ook wel, maar denk eerder met transfusies etc. ('optimale medische begeleiding'), dan directe verboden stoffen. Dat klinkt ook altijd door in z'n 'in mijn ogen heb ik nooit doping...'-verhaal...
pi_111161654
In iedere ploeg werd het in die periode gedoogd. En dan waren er nog ploegen die de renners aanspoorden tot...
pi_111163524
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 10:03 schreef alpeko het volgende:
In iedere ploeg werd het in die periode gedoogd. En dan waren er nog ploegen die de renners aanspoorden tot...
Klopt.

Prutverhaal van niets weer...
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:43:12 #184
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111164404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 08:47 schreef DeeBee het volgende:
Wat een slecht artikel zeg... :')

Beetje die tamme Matschiner opvoeren die dan wel Boogerd specifiek noemt, maar moeilijk doet over een andere Nederlandse naam (maakt het echt geloofwaardiger...). Maar nergens zegt dat er 10 jaar lang structureel werd gebruikt of zo...

Misschien rijdt deze nog in het peloton rond en wil hij zijn carrière niet om zeep helpen. Diegene is dan Thomas Dekker. Dat zou dan goed passen bij de namen die daar al genoemd zijn.
pi_111164501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Misschien rijdt deze nog in het peloton rond en wil hij zijn carrière niet om zeep helpen. Diegene is dan Thomas Dekker. Dat zou dan goed passen bij de namen die daar al genoemd zijn.
Die andere Nederlander is met bijna 100% zekerheid geen wielrenner, maar gewoon ex-atleet Simon Vroemen.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 13:37:40 #186
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111165850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 12:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Die andere Nederlander is met bijna 100% zekerheid geen wielrenner, maar gewoon ex-atleet Simon Vroemen.
In het artikel gaat het over twee Nederlanders van de Rabo ploeg, en nog een andere renner.
pi_111166009
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef Slobeend het volgende:

[..]

In het artikel gaat het over twee Nederlanders van de Rabo ploeg, en nog een andere renner.
Zal wel om E. Dekker gaan.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:47:00 #188
179534 Waaghals
pi_111166077
Ik denk Thomas Dekker, de Rooij zegt namelijk dat hij straffend optrad door hem niet te laten starten in bepaalde wedstrijden.
Thomas Dekker werd toch onder vreemde omstandigheden ineens niet meer opgesteld in de Tour paar dagen voor het begin van de Tour van 2006 dacht ik
pi_111166945
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:47 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk Thomas Dekker, de Rooij zegt namelijk dat hij straffend optrad door hem niet te laten starten in bepaalde wedstrijden.
Thomas Dekker werd toch onder vreemde omstandigheden ineens niet meer opgesteld in de Tour paar dagen voor het begin van de Tour van 2006 dacht ik
Het is ook een paar jaar geleden al gelekt dat Kohl had aangegeven dat Boogerd en T. Dekker bij de Human Plasma zaak betrokken waren.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:22:23 #190
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111167053
Erg typisch dat dit weer gepubliceerd moet worden bij de start van een grote ronde :')
Oude koeien flutverhaal. Idioten.
pi_111167091
5 volledige pagina's in de Volkskrant over doping bij de Raboploeg + groot artikel op de voorpagina.
En de Giro-start? Die krijgt één zesde pagina. Wat een ongelofelijke schijtkrant is dat toch (geworden).
Ze geven geen reet om wielrennen, maar doping in het wielrennen blijft tot het einde der tijden superinteressant. Heel apart.
  Moderator zaterdag 5 mei 2012 @ 14:27:32 #192
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_111167194
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef ItaloDancer het volgende:
5 volledige pagina's in de Volkskrant over doping bij de Raboploeg + groot artikel op de voorpagina.
En de Giro-start? Die krijgt één zesde pagina. Wat een ongelofelijke schijtkrant is dat toch (geworden).
Ze geven geen reet om wielrennen, maar doping in het wielrennen blijft tot het einde der tijden superinteressant. Heel apart.
Dat is wel erg karig ja, alleen een kaartje van de etappes. :') Dat doping interessant blijft is natuurlijk omdat renners nooit bekennen en er dus altijd naar (halve) bewijzen gezocht wordt.
pi_111167259
Maar als de sport wielrennen niet interessant is voor je als krant, waarom dan wel het valsspelen in die niet-interessante sport?
Ja, natuurlijk snap ik dat ze denken dat die verhalen de krant verkopen, maar ik vind het bijzonder triest.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:30:58 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_111167298
Ik zou m'n reet nog niet afvegen met deze zaterdageditie.
pi_111167538
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 13:47 schreef Waaghals het volgende:
Dat is waar. De kans is groot dat dat ook de reden van zijn gedwongen vertrek bij Rabo was.Maar dat zou dan ook betekenen dat ze het niet (langer) gedoogden bij Rabo.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:40:14 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_111167560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:30 schreef Szura het volgende:
Ik zou m'n reet nog niet afvegen met deze zaterdageditie.
Idem. Heb het ff doorgelezen. Allemaal suggestieve dingen. Een manager over een zaak wat we jaren geleden al wisten. Wat een Telegraaf-kulverhaal zeg. :')

En inderdaad, als de sport je toch al niet boeit als krant, waarom dit dan wel?
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:44:33 #197
179534 Waaghals
pi_111167666
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:39 schreef alpeko het volgende:

[..]

.Maar dat zou dan ook betekenen dat ze het niet (langer) gedoogden bij Rabo.
In 2008 was het verhaal hetzelfde, toen werd hij ook niet in de Tour selectie opgenomen.
Kort daarna lekte uit dat er iets met zijn bloedwaarden was en werd hij op straat gezet.
Ze zullen hem in 2007 de wacht hebben aangezegd en toen het dreigde uit te lekken in 2008 hem gauw weggestuurd.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 14:49:11 #198
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_111167793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:44 schreef Waaghals het volgende:

In 2008 was het verhaal hetzelfde, toen werd hij ook niet in de Tour selectie opgenomen.
Kort daarna lekte uit dat er iets met zijn bloedwaarden was en werd hij op straat gezet.
Ze zullen hem in 2007 de wacht hebben aangezegd en toen het dreigde uit te lekken in 2008 hem gauw weggestuurd.
Rabobank zou toch de stekker eruit trekken wanneer er sprake zou zijn van dopinggebruik of iets in die trant?
pi_111168227
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Rabobank zou toch de stekker eruit trekken wanneer er sprake zou zijn van dopinggebruik of iets in die trant?
Het is wel lastig voor Rabobank, een dopinggeval geeft enorm veel slecht publiciteit, het huidige zero-tolerance beleid resulteert in een schrijnend gebrek aan prestaties (met niet eens de garantie dat er niet alsnog een dopinggeval komt).
pi_111168589
Hopelijk zorgt dit er niet voor dat ze nu de stekker eruit trekken, gelukkig maken de artikelen duidelijk dat dit om de "oude" Rabobank ploeg gaat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')