quote:
Geen idee eigenlijk, ik vond het allemaal een beetje verdacht.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:09 schreef rubbereend het volgende:
Maar Kramer haakte af vlak na de Spelen, als hij betrapt zou zijn zou hij met terugwerkende kracht die medailles kwijt zijn toch?
Ja, daar vertelt die man van het dopinginstituut dat ze zelf nooit de betrapte atleet bekendmaken maar dat dat dus aan de bond en de atleet wordt gelaten......quote:Op donderdag 12 april 2012 23:12 schreef APK het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik vond het allemaal een beetje verdacht.
Maar waar kwam jouw vraag opeens vandaan, uit die radiolinks?
(Heb ik -nog- niet beluisterd).
En tennis is volgens mij idd een wereld apart...
Ah, toch maar een keer luisteren als ik tijd hebquote:Op donderdag 12 april 2012 23:15 schreef rubbereend het volgende:
Ja, daar vertelt die man van het dopinginstituut dat ze zelf nooit de betrapte atleet bekendmaken maar dat dat dus aan de bond en de atleet wordt gelaten......
Het zijn maar korte reportages hoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef APK het volgende:
Er zijn toch verdacht weinig dopinggevallen bekend uit de schaatssport?
Pechstein, verder kom ik zo snel niet maar ik volg het schaatsen niet zo intensief.
Lijkt mij wel een sport waar doping 'nuttig' kan zijn om betere prestaties te leveren, maar net niet belangrijk genoeg om er een enorme zaak van te maken.
Bijna alle sponsoring komt uit Nederland, dus het zou ook een slechte zaak zijn als er opeens een schandaal zou zijn mbt een van de grote helden.
[..]
Ah, toch maar een keer luisteren als ik tijd heb![]()
Die dopingdokter Nikkels zat een tijdje bij SpaarSelect.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:17 schreef APK het volgende:
Er zijn toch verdacht weinig dopinggevallen bekend uit de schaatssport?
Pechstein, verder kom ik zo snel niet maar ik volg het schaatsen niet zo intensief.
Lijkt mij wel een sport waar doping 'nuttig' kan zijn om betere prestaties te leveren, maar net niet belangrijk genoeg om er een enorme zaak van te maken.
Bijna alle sponsoring komt uit Nederland, dus het zou ook een slechte zaak zijn als er opeens een schandaal zou zijn mbt een van de grote helden.
[..]
Ah, toch maar een keer luisteren als ik tijd heb![]()
Hij heeft nog nooit een schaatser met doping begeleid als ik het goed begrijp (deel 1)quote:Op donderdag 12 april 2012 23:28 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Die dopingdokter Nikkels zat een tijdje bij SpaarSelect.
En het werd afgedaan met het volgende bericht en was klaar.quote:Daniel Carvalho, oud-speler van CSKA Moskou, heeft laten weten dat hij doping gebruikte tijdens zijn periode in Rusland. De middenvelder speelt inmiddels voor Palmeiras.
De Braziliaanse spelverdeler was tussen 2004 en 2009 actief voor de Russische topclub en leidde zijn ploeg destijds onder meer naar de UEFA Cup-winst in 2005. Samen met een andere Braziliaan, Vagner Love, was hij de spil in het succesvolle elftal.
Tegenover Radio ESPN in zijn vaderland Brazilië laat Carvalho nu weten dat hij in zijn periode bij CSKA doping gebruikte. "Toen ik net aankwam in Rusland had ik vooral moeite met het fysieke aspect. Ik kreeg destijds door de club steroïden toegediend zonder dat ik het wist en werd in één klap een stuk sterker en zwaarder."
Volgens de Braziliaan zijn dit soort verhalen schering en inslag in Rusland. "In Rusland gebeurt dit heel veel, omdat er bijna geen toezicht is op de medische afdelingen van de clubs. Op een gegeven moment ben ik gestopt met de injecties en besloot ik CSKA te verlaten."
quote:Update 31/01/2012 09:31 "Injecties geen steroïden"
Daniel Carvalho heeft in een officiële verklaring laten weten dat hij afstand neemt van zijn eerdere uitspraken. De Braziliaan zegt niet zeker te weten of de injecties die hij kreeg daadwerkelijk steroïden waren. Tevens meldt hij dat de club CSKA Moskou hiervoor niet verantwoordelijk was.
Dit is wel heel erg obvious ja.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als je even z'n carriere samenvat :
- Bij Lotto toen Jo Planckaert en Andrei Tsjmil in de klassiekers hoogtij vierden
- Bij Lampre toen Cunego opeens alle toppers in de Giro uit het wiel kon rijden
- Bij Euskaltel in de hoogdagen van Mayo, Laiseka, Anton en Samsan ...
- Bij Saunier Duval in de hoogdagen van Ricco en Piepoli
En dan bij Omega Pharma - Lotto en Omega Pharma - Quickstep op de momenten waarop Jurgen Van den Broeck en Gilbert sterker dan ooit presteerden ? En nu dit jaar Tom Boonen ???
Met al dat toeval heb je de lotto al meerdere keren gewonnen denk ik ;-)
Was ook het eerste waar ik aan dachtquote:Op vrijdag 13 april 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vermoed dat Armstrong na 2005 ook gewoon geschorst is geweest voordat hij weer begon met fietsen
Waarschijnlijk heeft hij zwijggeld gekregen ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:52 schreef OProg het volgende:
Dit soort dingetjes in het voetbal. Geen aandacht hier, geen gevolgen maar het is gewoon van begin dit jaar.
[..]
En het werd afgedaan met het volgende bericht en was klaar.
[..]
Waarom is dat per se verdacht van die tennissers? Je kunt toch ook je rentree uitstellen tot het moment dat je weer goed speelt? De 'blessure' van Serena klinkt weliswaar uitzonderlijk maar dat zou ook een indicatie kunnen zijn dat het niet verzonnen is..quote:Op donderdag 12 april 2012 23:10 schreef DeeBee het volgende:
Vooral het perfect weer op niveau zijn van die tennisters na zo'n periode afwezigheid is wel hilarisch ja...Was het niet Clijsters toch die haar eerste grandslam direct weer won (al was ze er toen uit vanwege een kind al of niet?)? En Henin was ook wel bizar goed bij haar rentree...
Serena in de meeste gevallen ook, aardig verdacht ja.
Kramer, tsja, het zou kunnen... Maar als hij op de Spelen positief was geweest (periode waarna z'n afwezigheid ongeveer begon), dan was het zeker weten wel uitgekomen natuurlijk...
@rubbereend: ja, als het op de Spelen zou zijn geweest, dan zou het sowieso uitlekken ben ik van overtuigd.Bij een NK of zo dan wil ik nog geloven dat het misschien niet naar buiten komt of een verdwaalde out of competition ergens...
Jammer hoorquote:
quote:
quote:Galimzyanov betrapt op doping
De Internationale Wieleruni UCI heeft Denis Galimzyanov laten weten dat hij tijdelijk geschorst is. De UCI nam deze beslissing nadat epo werd gevonden in een urinestaal van de Russische renner. Het staal dateert van 22 maart van dit jaar.
De renner van Katusha blijft geschorst tot de Russische Wielerfederatie heeft beslist of Galimzyanov al dan niet de dopingwet heeft overtreden. De Rus kan een tegenexpertise vragen.
De UCI geeft momenteel geen verdere informatie vrij.
Waarom stopte 'ie dan 3 jaar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:27 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vermoed dat Armstrong na 2005 ook gewoon geschorst is geweest voordat hij weer begon met fietsen
quote:Galimzyanov admits EPO usage in signed statement, waives B sample
Says Katusha team had nothing to do with case
Denis GalimzyanovRussian sprinter Denis Galimzyanov has admitted using EPO prior to his positive test on March 22nd, and has waived his right to have the B sample analysed.
His Katusha team has released a written admission it says was completed by the rider, in which he speaks about the matter and apologises to the squad and his fans.
The statement also underlines that he acted independently of the team.
A copy of the statement has been sent to VeloNation, and reads as follows:
Letter of explanation
I, the undersigned Denis Galimzyanov, rider of Katusha Team, want to clear up the current matter with my positive doping tests. On March 22, 2012, being in Italy, I received a visit from antidoping control officers in an out of competition time. A month later, a urine sample taken during that visit indicated EPO.
I recognize a fact of banned substance usage.
I fully realized what I did.
I deeply regret about what happened, and I apologize to the whole team and my teammates, along with my fans whom I disappointed.
I am ready to suffer an appropriate punishment.
I would like to draw A PARTICULAR ATTENTION for that fact that Katusha Team has nothing to do with what happened. No team member knew and could know about what I did. It was my personal decision and my responsibility.
I refuse my right to request and attend the analysis of my B sample.
---
Under UCI rules, Galimzyanov’s admission means that he is now officially suspended from racing and no longer part of the Katusha team. He is facing ban of two years or longer; the UCI stated in the past that it favoured the doubling of standard bans.
The team stated earlier today that he had been suspended until such time as the Russian Cycling Federation held a hearing on the matter.
It called on him to cooperate with those investigating the matter. “The Katusha Team strongly recommends the rider to provide a full assistance with authorized anti-doping bodies,” it stated.
Velonation
Zelfs te weinig doekoe voor een typemachinequote:Op maandag 16 april 2012 18:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Deze armoedzaaier had geen doekoe voor het duurdere spul.
Het zit het Russische wielrennen ook niet mee. Het grote talent Novikov ligt meer in de lappenmand dan dat hij op zijn fiets zit en nu Galimzyanov betrapt.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom nou weer hij zeg, hij was toch wel een coming man in mijn ogen...
quote:Katusha Doping Positive and Galimzyanov Confession Letter Leave Unresolved Questions
Rising sprinter Denis Galimzyanov tests positive for EPO, claims it was solo act.
By Joe Lindsey
Take a look at this letter:
This is the full confession from Katusha rider Denis Galimzyanov, admitting that he took EPO after getting caught in an anti-doping test.
Galimzyanov is 25, a rising sprinter who had some promising results in 2011 including stage wins at the Three Days of De Panne, Tour of Luxembourg, and Tour of Beijing, as well as victory at Paris-Brussels.
His career is now derailed with a likely two-year suspension.
The letter assumes full responsibility, avoids any specifics of his use of EPO or any other drugs, and pointedly absolves his Katusha team of any involvement in his doping, saying no team member knew of his actions and it was strictly a personal decision to dope.
The letter is posted to the Katusha team’s Facebook wall but not on its website.
Several questions arise:
—The letter was provided by Katusha but no journalist has yet spoken directly to Galimzyanov to confirm that he wrote it. Galimzyanov has not offered any independent public statement other than Katusha’s claimed letter. How do we know Denis wrote this?
—Am I the only one who finds it odd that it’s handwritten? Galimzyanov is a martial artist and classically trained pianist; he’s young, but not stupid. A handwritten letter on unlined paper looks odd, amateurish, even hasty. Typically, such apology letters are sent out via press release, are written by legal or PR advisers, then read at a press conference. There’s a baseness to the language here that sounds authentic and unpolished, but that is circumstantial at best in arguing that Denis wrote this. Under what circumstances was this penned, and by whom?
—Galimzyanov is Katusha’s third EPO positive, after the 2009 tandem of Antonio Colom and Christian Pfannberger (his second positive). A team doctor, Andrei Mikhailov, was arrested in France in 1998 driving a car filled with doping products and received a criminal conviction.
Another rider, Alexander Kolobnev, was involved last December in a sensational story that alleged he sold the 2010 Liege-Bastogne-Liege victory to Alexandre Vinokourov. (Kolobnev also had a positive test for a masking agent from last year’s Tour de France, but even CAS held that it was an inadvertent positive stemming from a product used to treat a pre-existing medical condition; Kolobnev resumed riding for the team in February.)
The UCI promised to investigate but has issued no finding as yet.
Current Katusha team manager Hans Holczer previously helmed the disastrous Gerolsteiner squad, which essentially took a dump on the 2008 Tour de France when star riders Stefan Schumacher (two-time stage winner, yellow jersey) and Bernhard Kohl (King of the Mountains, third overall) tested positive for CERA.
That’s among a lengthy list of infractions over the team’s 1998-2008 run, including Davide Rebellin, Danilo Hondo, the Matschiner affair, and enough investigations to fill a season of Law and Order episodes.
Holczer is one of three things: the unluckiest team manager in the world; the most naive, hapless, and gullible; or actively corrupt. Thus we have a 66 percent chance that Holczer is unfit to be in pro cycling, and a 33 percent chance that you do not want to stand next to him during an electrical storm.
So questions are in order for Katusha and the UCI. For Katusha: With more positives and other ethical incidents than any other current ProTeam, besides Euskaltel or Astana, how can you prove you have what the NCAA likes to call “institutional control” over the team?
For the UCI: Please outline the criteria used to determine a ProTeam applicant’s success or failure under the “ethics” portion of the application. If a team’s license can be reviewed over changes in its sporting standing (Saxo Bank) is it also possible to review a team’s license for ethical infractions?
—Galimzyanov’s letter is unfortunately free of any kind of specifics. Did he take EPO only? On how many occasions did he take the drug, and over how many seasons? Where did he get it?
—In Russia, anti-doping cases in cycling are decided not by an independent body or anti-doping agency but by the Russian Cycling Federation itself. The head of the Russian Cycling Federation is Igor Makarov, who is the owner of the Katusha team (not the NHL prospect or London Business School professor of the same name). How can Makarov and the FSVR claim any kind of impartiality in deciding on Galimzyanov’s sentence? What are they doing to recuse themselves and provide for a truly impartial decision?
—Makarov, via his Itera corporation, is also a primary sponsor of the European Cycling Union, and a board member of the UCI itself. The UCI appealed the Kolobnev decision to CAS, which speaks well of its independence here, but as Makarov becomes more deeply entrenched in the power structure at the UCI, what can the organization do here and in other such cases to underline its impartiality?
The first priority is Galimzyanov himself. I’d like to know if he wrote the letter, and I’d like to know some more specifics of his EPO use to flesh out his assertion that it was a solo act. Such things are rarely solo acts; you can’t grow EPO on a windowsill like basil.
So in the end, there’s really just one question out of which all others stem: What really happened?
Ik zie hem er nog voor aan om op z'n 40ste een rentree te gaan makenquote:Ricco twaalf jaar aan de kant
Laatste update: 19 april 2012 15:13 info
ROME - De Italiaanse dopingautoriteit heeft wielrenner Ricardo Ricco donderdag een schorsing van twaalf jaar opgelegd.
Foto: ANP
De 28-jarige coureur voerde vorig jaar zelf een bloedtransfusie uit.
Die ingreep kostte de Italiaan bijna zijn leven. Hij werd vervolgens ontslagen door zijn ploeg Vacansoleil.
Ricco testte tijdens de Ronde van Frankrijk in 2008 al eens positief op het bloeddopingmiddel cera.
Dat leverde hem een schorsing van twee jaar op, die later werd verminderd met vier maanden.
Ik vond Iglinksy ook al zo mooi passen tussen het lijstje winnaars van de afgelopen 10 jaar in Luikquote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
't kan aan mij liggen , maar de onverwachte dominantie van Omega Pharma-QST en Astana dit voorjaar doet toch mijn wenkbrauwen fronsen ...
Het falen van Gilbert doet mij ook fronsen. Of eerder: zijn extreme dominantie vorig seizoen. En nu nergens dankzij een kies? Fiets je daar ook al mee.quote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
't kan aan mij liggen , maar de onverwachte dominantie van Omega Pharma-QST en Astana dit voorjaar doet toch mijn wenkbrauwen fronsen ...
Omega heeft nu de dokter die Gilbert vorig jaar had. Gilbert was vorig jaar ongenaakbaar in het drieluik, maar nu wint Astana twee klassiekers. Het zou mij niet verbazen als er sprake was van doping. Ik heb Astana altijd een dubieuze ploeg gevonden.quote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Vino 2.0quote:Op zondag 22 april 2012 20:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik vond Iglinksy ook al zo mooi passen tussen het lijstje winnaars van de afgelopen 10 jaar in Luik
ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.quote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Tommeke het volgende:
Dikke pakhaas die Gilbert. Heb dit weekend met iemand gepraat die wel in het Belgische wielerwereldje zit. Hij had ook wel mooie verhalen over Devolder en Leukemans...
Idd en de renners met de beste dokter die winnen 't meest.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.
Nou kom op met die verhalen dan.quote:Op zondag 22 april 2012 21:01 schreef Tommeke het volgende:
Dikke pakhaas die Gilbert. Heb dit weekend met iemand gepraat die wel in het Belgische wielerwereldje zit. Hij had ook wel mooie verhalen over Devolder en Leukemans...
Welke dominantie van Astana? Astana heeft nog amper wat gewonnen dit seizoen. 3 overwinningen pas. Alleen wel net 2 hele belangrijke zeges.quote:Op zondag 22 april 2012 20:18 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.quote:Op zondag 22 april 2012 21:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze pakken allemaal en de stomme worden betrapt, die dopinglabs lopen altijd achter.
Omdat de afgelopen 15 jaar vrijwel ieder geval van absolute overmacht daarna is betrapt op doping.quote:Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.
Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.quote:Op maandag 23 april 2012 09:14 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Heb hier altijd een apart gevoel bij. Bij uitzonderlijke prestaties zoals bij Gilbert en Boonen wordt al snel doping geroepen. Vervolgens wordt ook geroepen dat 'iedereen' gebruikt, maar toch winnen Gilbert en Boonen met overmacht.
Mensen lijken tegenwoordig niet meer te kunnen accepteren dat renners op een bepaald moment overmacht kunnen hebben. Waarom zou OPQS niet gewoon een perfecte voorbereiding zonder tegenslag gehad kunnen hebben waardoor ze met de juiste mannen gepiekt hebben op het juiste moment en gewoon erg slim gereden hebben.
In LBL was de beste OPQS-renner pas op plaats 28 en de tweede van die ploeg op nummer 59. Dat is wel matig voor een ploeg die volgens sommige massaal aan de middelen zit.
Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.quote:Op maandag 23 april 2012 15:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zodra iedereen neemt, komt het talent en karakter weer boven drijven.
quote:Contador accused of doping in 2005 by rival team's masseur
Witness told WADA under oath that he saw the Spaniard use insulin
According to a Spanish newspaper, a former masseur of the Liberty Seguros team has stated under oath that he personally saw Alberto Contador being injected with insulin, a forbidden substance, during the 2005 Tour de France. The source, who has remained anonymous, made the allegations on May 11, 2011, in front of representatives of the World Anti-Doping Agency (WADA), which was looking into the Spanish Tour de France winner's Clenbuterol positive from the Tour 2010 and preparing to take the case to the Court of Arbitration for Sport (CAS). Contador's lawyers, according to Interviu, managed to avoid having the witness testify in front of CAS as the Contador case unfolded.
"They administered insulin injections to Contador at the Tour de France 2005," the former soigneur is reported to have said. "Eufemiano Fuentes was the doctor of this team as a matter of fact, and insulin was part of the treatment for all of the riders."
Contador, as well as Roberto Heras and Joseba Beloki, raced for Manolo Saiz's team in 2005, one year before Spanish police revealed Fuentes' doping activities in what became known as Operacion Puerto. The witness, according to the paper, was going to testify in front of the CAS in the Contador case, but the Spaniard's lawyers were able to block this.
"We deny the accusations of the unnamed witness, according to which [Contador] was implicated in a doping plan or that he received insulin injections," stated Contador's defense. "The tribunal must have noticed that that the witness refers to the infamous doctor Fuentes, the center of Operacion Puerto. The accused has already been subject to an extensive investigation in 2006, and in August of that year he was cleared from any implication whatsoever by the Spanish courts and by the International Cycling Union (sic)."
It is not known whether the anonymous source has testified or will be testifying in front of the Spanish court which re-opened an investigation into the Puerto case in November last year. Fuentes and Saiz, amongst others, face a trial in which Contador and Ivan Basso are said to appear as witnesses.
CAS sentenced Contador to a two-year ban from racing following his Clenbuterol positive. The Spaniard will return to competition as of August 5, 2012.
En niet iedereen reageert hetzelfde op doping of haalt er even veel voordeel uit.quote:Op maandag 23 april 2012 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Als iedereen hetzelfde neemt wel ja, maar is dat het geval? Lijkt me niet. Degene met de beste dokter, dan wel degene die de meeste risico's neemt, wint.
Pantani is daar volgens mij ook voor aangeklaagd toen er een insulinespuit op zijn hotelkamer was aangetroffen.quote:Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
the liquid stuff, zal wel niet meer werken bij de huidige testenquote:Op maandag 23 april 2012 21:56 schreef TargaFlorio het volgende:
Als ik me niet vergis kan insuline gebruikt worden als maskeringsmiddel en is daarom verboden.
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?quote:Franco Pellizotti fietst na dopingschorsing voor Androni-Venezuela
Op 2 mei loopt de dopingschorsing van Franco Pellizotti af. De Italiaanse wielrenner keert daarna terug in het peloton bij het bescheiden continentale team Androni-Venezuela.
'Ik had aanbiedingen van Lampre en Acqua & Sapone, maar ik kies voor een ploeg waar ik de ideale omgeving vind om mijn carrière weer te lanceren', zegt de 34-jarige Pellizotti aan Tuttobiciweb.it. 'Ik kijk er erg naar uit om opnieuw wedstrijden te rijden.'
Afwijkende waarden
De Italiaan werd in maart 2011 door het TAS voor twee jaar geschorst omdat zijn bloedpaspoort afwijkende waarden vertoonde, wat kan wijzen op dopinggebruik. De renner was in eerste instantie vrijgesproken door de Italiaanse bond, maar tegen die beslissing ging de UCI met succes in beroep bij het Internationaal Sporttribunaal.
Pellizotti moest van het TAS ook zijn derde plaats uit de Giro 2009 inleveren en verloor zijn bolletjestrui uit de Tour van dat jaar.
De Italiaan debuteert voor zijn nieuwe ploeg in het Circuit Lorraine, dat van 16 tot 20 mei plaatsvindt.
Voordeel is dat hij bij Androni alles grote Italiaanse koersen mag gaan rijden en als hij zijn niveau haalt als één van de kopmannen ook. Bij Lampre is hij nergens van verzekerd. Ik begrijp het wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?
quote:Eerste dopingschorsing in atletiek op basis van biologisch paspoort
De Portugese langeafstandsloper Helder Ornelas is de eerste atleet die geschorst wordt wegens dopinggebruik op basis van zijn biologisch paspoort. Dat meldde de wereldatletiekbond (IAAF). Ornelas wordt door de Portugese atletiekfederatie geschorst voor vier jaar.
De 37-jarige atleet wordt gestraft op basis van bloedtests die tussen december 2009 en november 2010 werden afgenomen. 'Het is de eerste keer dat het biologisch paspoort in het atletiek rechtstreeks een dopingovertreding aan het licht brengt', vertelt het IAAF in een communiqué. Het biologisch paspoort is een document met een overzicht van de samenstelling van het bloed van de houder zonder dat deze middelen gebruikt heeft.
'Abnormaal bloedprofiel'
'Het bloedprofiel van Ornelas bleek in mei 2011 abnormaal te zijn. Op de resultaten werd er nader onderzoek verricht, waarop zijn bloedprofiel werd voorgelegd aan een groep van drie experten. Ze vonden geen andere verklaring voor het abnormale bloedprofiel dan dat Ornelas verboden middelen zou gebruikt hebben.'
De IAAF speelde de zaak door naar de Portugese Atletiekfederatie (FPA), die besliste om Ornelas voor vier jaar te schorsen. Ornelas ging niet in beroep tegen de schorsing.
Ornelas won in 2005 de marathon van Milaan en in 2007 de marathon van Praag. Op de Olympische Spelen van 2000 in Sydney werd hij 17e in de 5.000 meter, op die van 2008 in Peking 46e in de marathon.
Klopt paar jaar geleden zag ik de demarrage van Rico in de Tour, leek wel een kopie van deze.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op
Maak je daar maar geen zorgen over zou ik zeggen. Van Pantani is aangetoond dat hij een dopeur was en Armstrong kan dus nooit clean zijn of ik eet mijn kleding op.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ik zie net het duel van Pantani en Armstrong op de Ventoux. Hoe Armstrong demarreert, als dat clean is vreet ik m'n lul op
Ik zou beginnen met de ballen, schijn je harder van te gaan fietsen.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Je bedoelt dat moment dat 'ie aanzet en 2x zo hard als Botero gaat als hij hem voorbij rijdt?!quote:Op vrijdag 4 mei 2012 16:50 schreef Tommeke het volgende:
Ah hij zit weer in Lucca, dan gaat het fouttwitter:DekkerThomas twitterde op donderdag 26-04-2012 om 12:14:13Het koude landje bijna verlaten. Een paar dagen in de zon.. Trainen en rusten voor de giro.. Lucca here i come..
reageer retweet
Met 'knieproblemen'quote:Op zaterdag 5 mei 2012 00:12 schreef Waaghals het volgende:
Ah hij zit weer in Lucca, dan gaat het fouttwitter:DekkerThomas twitterde op donderdag 26-04-2012 om 12:14:13Het koude landje bijna verlaten. Een paar dagen in de zon.. Trainen en rusten voor de giro.. Lucca here i come..
reageer retweet
Denk dat het best kan kloppen. Androni is de ideale weg om terug te keren tussen de grote jongens, zie bijvoorbeeld Scarponi. Bovendien kiest Pozzato ook voor een kleine Italiaanse ploeg, terwijl hij bij meer ploegen had kunnen tekenen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 10:47 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou hij nu echt zelf denken dat wij gaan geloven dat hij aanbiedingen van Lampre naast zich neer zou leggen om bij begot Androni te gaan koersen ?
Klopt.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 10:03 schreef alpeko het volgende:
In iedere ploeg werd het in die periode gedoogd. En dan waren er nog ploegen die de renners aanspoorden tot...
Misschien rijdt deze nog in het peloton rond en wil hij zijn carrière niet om zeep helpen. Diegene is dan Thomas Dekker. Dat zou dan goed passen bij de namen die daar al genoemd zijn.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 08:47 schreef DeeBee het volgende:
Wat een slecht artikel zeg...
Beetje die tamme Matschiner opvoeren die dan wel Boogerd specifiek noemt, maar moeilijk doet over een andere Nederlandse naam (maakt het echt geloofwaardiger...). Maar nergens zegt dat er 10 jaar lang structureel werd gebruikt of zo...
Die andere Nederlander is met bijna 100% zekerheid geen wielrenner, maar gewoon ex-atleet Simon Vroemen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Misschien rijdt deze nog in het peloton rond en wil hij zijn carrière niet om zeep helpen. Diegene is dan Thomas Dekker. Dat zou dan goed passen bij de namen die daar al genoemd zijn.
In het artikel gaat het over twee Nederlanders van de Rabo ploeg, en nog een andere renner.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 12:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die andere Nederlander is met bijna 100% zekerheid geen wielrenner, maar gewoon ex-atleet Simon Vroemen.
Zal wel om E. Dekker gaan.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
In het artikel gaat het over twee Nederlanders van de Rabo ploeg, en nog een andere renner.
Het is ook een paar jaar geleden al gelekt dat Kohl had aangegeven dat Boogerd en T. Dekker bij de Human Plasma zaak betrokken waren.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:47 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk Thomas Dekker, de Rooij zegt namelijk dat hij straffend optrad door hem niet te laten starten in bepaalde wedstrijden.
Thomas Dekker werd toch onder vreemde omstandigheden ineens niet meer opgesteld in de Tour paar dagen voor het begin van de Tour van 2006 dacht ik
Dat is wel erg karig ja, alleen een kaartje van de etappes.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:23 schreef ItaloDancer het volgende:
5 volledige pagina's in de Volkskrant over doping bij de Raboploeg + groot artikel op de voorpagina.
En de Giro-start? Die krijgt één zesde pagina. Wat een ongelofelijke schijtkrant is dat toch (geworden).
Ze geven geen reet om wielrennen, maar doping in het wielrennen blijft tot het einde der tijden superinteressant. Heel apart.
Dat is waar. De kans is groot dat dat ook de reden van zijn gedwongen vertrek bij Rabo was.Maar dat zou dan ook betekenen dat ze het niet (langer) gedoogden bij Rabo.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 13:47 schreef Waaghals het volgende:
Ik denk Thomas Dekker, de Rooij zegt namelijk dat hij straffend optrad door hem niet te laten starten in bepaalde wedstrijden.
Thomas Dekker werd toch onder vreemde omstandigheden ineens niet meer opgesteld in de Tour paar dagen voor het begin van de Tour van 2006 dacht ik
Idem. Heb het ff doorgelezen. Allemaal suggestieve dingen. Een manager over een zaak wat we jaren geleden al wisten. Wat een Telegraaf-kulverhaal zeg.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:30 schreef Szura het volgende:
Ik zou m'n reet nog niet afvegen met deze zaterdageditie.
In 2008 was het verhaal hetzelfde, toen werd hij ook niet in de Tour selectie opgenomen.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:39 schreef alpeko het volgende:
[..]
.Maar dat zou dan ook betekenen dat ze het niet (langer) gedoogden bij Rabo.
Rabobank zou toch de stekker eruit trekken wanneer er sprake zou zijn van dopinggebruik of iets in die trant?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:44 schreef Waaghals het volgende:
In 2008 was het verhaal hetzelfde, toen werd hij ook niet in de Tour selectie opgenomen.
Kort daarna lekte uit dat er iets met zijn bloedwaarden was en werd hij op straat gezet.
Ze zullen hem in 2007 de wacht hebben aangezegd en toen het dreigde uit te lekken in 2008 hem gauw weggestuurd.
Het is wel lastig voor Rabobank, een dopinggeval geeft enorm veel slecht publiciteit, het huidige zero-tolerance beleid resulteert in een schrijnend gebrek aan prestaties (met niet eens de garantie dat er niet alsnog een dopinggeval komt).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 14:49 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Rabobank zou toch de stekker eruit trekken wanneer er sprake zou zijn van dopinggebruik of iets in die trant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |