klopt, het lijkt wel op handje klap, jullie krijgen 50% korting in ruil voor een aantekening van gepakte sporter, dus behalen wij voldoende resultaten om de subsidie weer mogen te ontvangenquote:Op donderdag 14 juni 2012 01:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heel raar. Op deze manier dwing je eigenlijk sporters een bekentenis af te leggen, ook al zijn ze er zelf van overtuigd dat ze onschuldig zijn.
in het gewone recht kun je toch voor een bekentenis ook strafvermindering krijgen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:52 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heel raar. Op deze manier dwing je eigenlijk sporters een bekentenis af te leggen, ook al zijn ze er zelf van overtuigd dat ze onschuldig zijn.
dit is totaal anders dan gewoon recht.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
in het gewone recht kun je toch voor een bekentenis ook strafvermindering krijgen?
Precies, zeges afpakken is niet fair. Wie moet je dan wel aanwijzen als eerlijke winnaar? Het zou wel terecht zijn als Armstrong eindelijk eens van zijn zogenaamd cleane sokkel valt. En dat Bruyneel ook eens uit de wielersport verdwijnt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:46 schreef DeeBee het volgende:
Lance moeten ze tot slot voor de 'historie' gewoon veroordelen voor dopinggebruik, maar vanwege verjaring niet die zeges afpakken. Hij streedt vast met 'gelijke middelen', maar dan mag z'n image ook wel wat minder 'clean Superman who fought cancer' zijn imho.Wel weer ontzettend respect hoe hij presteert nu in de triathlon, zieke tijden laat hij zien!
Juist ja.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:32 schreef TheArt het volgende:
Mooie infographic over wie de Tours zouden winnen mocht Armstrong ze kwijtraken
[ afbeelding ]
Er hebben zich nieuwe getuigen gemeld:quote:Op donderdag 14 juni 2012 01:13 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Geen idee, hij mag voorlopig in ieder geval geen triathlons doen
Een veroordeling hoeft van mij niet, met het zou fijn zijn als deze zaak wordt afgerond. Dan kunnen we weer gewoon verder met het wielrennen van vandaag en dan kunnen we de conclusie trekken dat we eind jaren 90 en begin 2000 gewoon hebben zitten kijken naar volgespoten renners. Dat wisten we natuurlijk al langquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Er hebben zich nieuwe getuigen gemeld:
http://velonews.competito(...)armstrong-era_223925
Dat lijkt me juist meer een reden om erin te duiken. Een halfbejaarde ex-kampioen pakken is wellicht sneu, maar bij een actief topsporter lijkt me elke verdenking het waard verder te onderzoeken.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:46 schreef DeeBee het volgende:
Ik vind het alleen triest dat ze zoveel jaar na dato wederom aan de slag gaan ermee en nu die triathlon-carriere weer half verknallen.
hier een leuk lijstje:quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef alpeko het volgende:
[..]
Een veroordeling hoeft van mij niet, met het zou fijn zijn als deze zaak wordt afgerond. Dan kunnen we weer gewoon verder met het wielrennen van vandaag en dan kunnen we de conclusie trekken dat we eind jaren 90 en begin 2000 gewoon hebben zitten kijken naar volgespoten renners. Dat wisten we natuurlijk al lang
Als er nu serieuze verdenkingen zouden zijn wat betreft tests of het ontlopen ervan in triathlons moeten ze dat zeker doen ja!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat lijkt me juist meer een reden om erin te duiken. Een halfbejaarde ex-kampioen pakken is wellicht sneu, maar bij een actief topsporter lijkt me elke verdenking het waard verder te onderzoeken.
ik vind het schandalig, dat je op basis van een getuigenis uit het verleden, nu iemand de kans ontneemt om races te winnen, bij voorbaat al schuldig!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:13 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als er nu serieuze verdenkingen zouden zijn wat betreft tests of het ontlopen ervan in triathlons moeten ze dat zeker doen ja!
Ik ging er alleen vanuit dat een 'hobbyende' Lance wel erg dom zou zijn om nu in een 'tweede' triathloncarriere, en na al die verdachtmakingen in z'n wielercarriere, (weer) te gebruiken...
Al is 'hobbyen' wel een beetje doorgeschoten, want die tijden van hem zijn bizar snel, dus tsja, misschien toch wel weer gekuurd, who knows...
Met dezelfde redenering kun je nooit een verdachte dief of een verdachte moordenaar oppakken en in hechtenis stoppen tot aan zijn proces ook.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 03:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik vind het schandalig, dat je op basis van een getuigenis uit het verleden, nu iemand de kans ontneemt om races te winnen, bij voorbaat al schuldig!
echt een idiote vergelijking, een verdachte moordenaar zet je vast vanwege vluchtgedrag of nog meer moorden, dus veiligheid!quote:Op zaterdag 16 juni 2012 03:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met dezelfde redenering kun je nooit een verdachte dief of een verdachte moordenaar oppakken en in hechtenis stoppen tot aan zijn proces ook.
Het is gerechtelijk gezien weldegelijk zo dat een bepaalde instantie voor een proces gaat oordelen of de feiten die iemand ten laste worden gelegd op basis van het verzamelde dossier zwaar genoeg wegen om iemand preventief al uit zijn ambt te zetten, op te sluiten, ect. In dit geval oordeelt het USADA dat er bewijsmateriaal genoeg is om Armstrong uit zijn sportambt te zetten tot aan zijn proces.
Dat is gerechtelijk gezien een héél normale gang van zaken hoor ...
Een politieagent die ervan verdacht wordt een kilo coke te hebben gestolen wordt ook geschorst zolang het onderzoek loopt, een leraar die ervan verdacht wordt dat hij eindexamenresultaten heeft vervalst kan ook thuis op de bank zitten totdat er duidelijkheid over is. Echt totaal niet vreemd, het zou eerder vreemd zijn als iemand die ervan verdacht wordt zeer onethisch te handelen gewoon door mag gaan met dat gedrag.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 05:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
echt een idiote vergelijking, een verdachte moordenaar zet je vast vanwege vluchtgedrag of nog meer moorden, dus veiligheid!
Precies, anders krijg je van die verschijnselen als met Contador: lekker door blijven fietsen en achteraf zijn je resultaten ongeldig. Nee, daar worden we wijzer van.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:28 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Een politieagent die ervan verdacht wordt een kilo coke te hebben gestolen wordt ook geschorst zolang het onderzoek loopt, een leraar die ervan verdacht wordt dat hij eindexamenresultaten heeft vervalst kan ook thuis op de bank zitten totdat er duidelijkheid over is. Echt totaal niet vreemd, het zou eerder vreemd zijn als iemand die ervan verdacht wordt zeer onethisch te handelen gewoon door mag gaan met dat gedrag.
Wat hebben die 500 clean testen dan voor zin gehad? had stel hij wordt vrijgesproken van alles, kan ie die wedstrijden die hij gemist heft niet meer terurdraaien, hopen dat hij dan schadevergoeding eist.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Precies, anders krijg je van die verschijnselen als met Contador: lekker door blijven fietsen en achteraf zijn je resultaten ongeldig. Nee, daar worden we wijzer van.
Dat is toch gewoon zo voor gelijk wie die wordt vrijgesproken ?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat hebben die 500 clean testen dan voor zin gehad? had stel hij wordt vrijgesproken van alles, kan ie die wedstrijden die hij gemist heft niet meer terurdraaien, hopen dat hij dan schadevergoeding eist.
de jaren 2009 en 2010 worden nu toch onderzocht?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:45 schreef Ereinion het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)t-to-ferrari-in-2006
Armstrong heeft volgens de Gazzetta in 2006 een bedrag van 465000 dollar overgemaakt naar Ferrari. Dat was nadat hij voor de eerste keer gestopt was. Ik had ook een dopingdokter moeten worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |