Mooiquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Schumacher nog twee jaar bij Mercedes?
[..]
Die van Kimi gaat voorlopig helemaal niet, is wel jammer omdat zo'n team aan het begin van het seizoen er nog aardig bij kan zitten maar altijd af moet haken bij gebrek aan voldoende in season developmentquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:32 schreef vosss het volgende:
Schumacher is overigens wel slim om niet meteen te roepen ja ik wil nog langer blijven!
Dat is niet goed voor de waarde van zn contract.
Maargoed, als die bak een beetje gaat en die van Kimi ook dan kijk ik erg uit naar de race in België
Had vorig jaar ook met hun ingewikkelde uitlaatsysteem te maken dacht ik, dat stond aero ontwikkelingen aardig in de weg, maar het blijft zo dat de topteams in een jaar meer tijd goed maken en ik reken Lotus niet tot een topteam, Mercedes zou er tegenaan moeten zitten, maar of die het de 'traditionele" top 3 gaan maken , geen idee maar ik hoop het wel.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Dat gebrek aan in season development vorig jaar daar ligt ook voor een deel aan de coureurs.
Met Kubica erbij had vorig jaar er toch wel anders uitgezien denk ik.
Hoe is het overigens met Kubica? Al een tijd niets meer over gehoord
Inderdaad, maar vergeet ook niet die regen race in Canada, waar hij de grootste kans had om op het podium te staanquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:30 schreef Marks het volgende:
[..]
Mooi![]()
Ik blijf dromen van de eerste overwinning van Shumi in zijn tweede tijdperk. Dat gaat gewoon een van, zo niet DE meest historische gebeurtenis zijn in de F1 historie. In 2011 heeft hij laten zien waarom hij kampioen is geweest, zelfs 7 x (met meer geluk hadden dat er 9,10 kunnen zijn...) en waarom Rosberg dat waarschijnlijk nooit zal lukken.
De punten pak je immers in de races, niet in kwalificatie. De race in Spa was het beste voorbeeld, waar Schumi vanaf de laatste plek 5e werd. Ook het gevecht met Hamilton op Spa laat zien dat hij echt niet opgeeft. Op die manier is hij kampioen geworden in 1994 al heeft hij het ook zo veroren in 1997...
Dat weet ik. Maar dat is ook het laatste wat ik er van hoorde. Destijds zei men dat zijn mogelijke terugkeer met enkele weken vertraagd zou worden daardoor.quote:En Kubica, die heeft toch niet zo lang geleden z'n been gebroken?
Been gebroken? Die had zijn hand verbrijzeld toch, die hij bijna nog had moeten missen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:56 schreef Tarado het volgende:
En Kubica, die heeft toch niet zo lang geleden z'n been gebroken?
hij is pasgeleden ook uitgegleden waardoor die zn been heeft gebroken!quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:31 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Been gebroken? Die had zijn hand verbrijzeld toch, die hij bijna nog had moeten missen?
Ook nog! manmanman. Dat heb ik nooit meegekregen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:32 schreef nils7 het volgende:
hij is pasgeleden ook uitgegleden waardoor die zn been heeft gebroken!
quote:Kubica is doing four or five hours’ worth of physical training a day, despite still recovering from a broken leg sustained earlier this month in an incident that re-opened one of the fractures he sustained in his rally crash.
But the leg is not a major problem – the 27-year-old is not in plaster, there is only a light support around the limb, and he can drive a road car despite it. Before the re-break, he had already started doing some jogging, and the expectation is that the injury will no longer trouble him within a week or so.
The issue remains the movement in his right hand, which was partially severed in the rally crash on 6 February last year.
His injuries that day were truly horrific – he suffered partial amputation of his right forearm and numerous fractures to his right elbow, shoulder and leg, as well as losing a lot of blood. Had doctors not worked so quickly, he could have died.
Once his condition was stabilised, it became clear that the biggest problem was going to be the hand.
Both main nerves to the hand were severed, and had to be repaired by surgeons, and movement remains restricted. Specifically, he is lacking strength in the hand, and his ability to rotate his wrist is limited – in other words, he does not yet have the two physical attributes he needs to steer an F1 car.
According to his doctors, it is a matter of when, not if, the nerves rebuild themselves and he recovers full use of the hand, but no one knows when that will be.
Kubica is out of contract and all his links with his former team have evaporated. So when/if he is fit to drive an F1 car, it is likely to be a Ferrari.
The Italian team had an option on him for the 2011 season, which they did not take up, but sources say they remain interested and have discussed the issue internally.
Opnieuw gebroken!! Dat had ie namelijk met die rallycrash ook al heel lelijk gebroken en dat is met dat uitglijden op ijs opnieuw gebroken op dezelfde plek(ken)quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
hij is pasgeleden ook uitgegleden waardoor die zn been heeft gebroken!
Lullig voor hem maar dat lijkt niet het grootste probleem, zolang de zenuwen in zijn hand nog niet zijn aangegroeid lijkt een terugkeer in F1 uitgeslotenquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Opnieuw gebroken!! Dat had ie namelijk met die rallycrash ook al heel lelijk gebroken en dat is met dat uitglijden op ijs opnieuw gebroken op dezelfde plek(ken)
quote:Both main nerves to the hand were severed, and had to be repaired by surgeons, and movement remains restricted. Specifically, he is lacking strength in the hand, and his ability to rotate his wrist is limited – in other words, he does not yet have the two physical attributes he needs to steer an F1 car
Had gewoon meet geld te maken, daarom werd Heidfeld ook vervangen. Lotus is eigenlijk ook gewoon een prive team geworden. Grosjean is ook voornamelijk aangetrokken om Total als sponsor te behouden. Ik zie ze dan ook maximaal als 5e of 6e team op de grid, de top 4 heeft gewoon een veel groter budget.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:50 schreef vosss het volgende:
Dat gebrek aan in season development vorig jaar daar ligt ook voor een deel aan de coureurs.
Met Kubica erbij had vorig jaar er toch wel anders uitgezien denk ik.
Hoe is het overigens met Kubica? Al een tijd niets meer over gehoord
Hopelijk gaat hij nog wat jaartjes doorquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:56 schreef sasquatsch het volgende:
Schumacher nog twee jaar bij Mercedes?
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:34 schreef vosss het volgende:
Mooi dekt eik niet de lading. Indrukwekkende culumn is het eik meer.
Klein stukje eruit:
Je moet een goed verhaal niet met feiten verpesten, maar bij mijn weten was het Ceverts ongeluk waarover Stewart zei dat hij zo 'obviously dead' was om niet in details te hoeven treden.quote:De 100e zal er niet meer komen. Jackie heeft zijn strijd verloren. Hij is moegestreden, murw geslagen en boos op die verdorven en compleet verrotte sport. Boos ook op zichzelf.
Misschien had hij bij Francois moeten blijven, niemand sterft immers in één klap, denkt Jackie. Misschien had hij de helm van zijn vriend af kunnen doen, zijn hoofd vast kunnen houden, iets kunnen zeggen, bij hem kunnen blijven in de slotseconden van Francois’ leven.
Misschien. Misschien. Hij zou het zich nog jaren blijven afvragen.
Ik weet niet of hij het nog steeds heeft, hij is toch vaak de mindere van Rosberg maar misschien is die wel supergoed, verder wel leuk als hij doorgaat maar een paar podiums of zelfs een overwinning dit jaar zou dat meer rechtvaardigenquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:12 schreef MoriniStylr het volgende:
Hoop het ook. Hij heeft het nog steeds. Ik vind het af en toe alleen jammer van die 'beginnersfoutjes'die die vorig seizoen had. Zoals tegen de achterkant van Kobayashi aan rijden bij Silverstone.
Op racepace waren ze gelijkwaardig, in de kwalificatie kreeg hij de banden vaak niet optimaal voor 1 vliegende ronde.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij het nog steeds heeft, hij is toch vaak de mindere van Rosberg maar misschien is die wel supergoed, verder wel leuk als hij doorgaat maar een paar podiums of zelfs een overwinning dit jaar zou dat meer rechtvaardigen
Met de nieuwe Pirelli's schijnt hij zich beter te voelen, dus ik ben benieuwd en wat ik zeg, misschien is Rosberg wel supergoed.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Op racepace waren ze gelijkwaardig, in de kwalificatie kreeg hij de banden vaak niet optimaal voor 1 vliegende ronde.
Zachte compound is idd makkelijker op temperatuur te krijgen, dus dat zou kunnen schelen. Rosbers is vooral in de kwalificaties heel erg snel, denk ook niet dat hij ver verwijderd zit van Alonso,Hamilton en Vettel, daarom was het ook wel leuk geweest als hij naar Ferrari gegaan was dan hadden we kunnen zien hoe goed hij werkelijk is.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Met de nieuwe Pirelli's schijnt hij zich beter te voelen, dus ik ben benieuwd en wat ik zeg, misschien is Rosberg wel supergoed.
Als een duveltje uit een doosje aanwezig op de perspresentatie in 2013 gaat het niet worden denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:37 schreef Peterselieman het volgende:
het lijkt me ook niet meer, maar wie weet komt hij volgend jaar als een duveltje uit een doosje tevoorschijn bij Ferrari.
ik bedoel ook meer bij wijze van spreken, want de Pool heeft gewoon nog een gigantisch lange weg te gaan voor hij weer enigszins op niveau kan zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:40 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Als een duveltje uit een doosje aanwezig op de perspresentatie in 2013 gaat het niet worden denk ik.
Ferrari zal hem toch eerst flink wat kilometers willen laten maken om z'n gesteldheid te testen?
Dan zit de pers er meteen bovenop.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1 Hulkenberg Force India 1m22.608s 112 2 Perez Sauber 1m22.648s +0.040 85 3 Vettel Red Bull 1m22.891s +0.283 104 4 Alonso Ferrari 1m23.180s +0.572 87 5 Ricciardo Toro Rosso 1m23.639s +1.031 50 6 Hamilton McLaren 1m23.806s +1.198 120 7 Rosberg Mercedes 1m24.555s +1.947 82 8 Bottas Williams 1m25.738s +3.130 117 9 Petrov Caterham 1m26.605s +3.997 69 10 Pic Marussia 1m27.343s +4.735 108 |
quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:09 schreef sanger het volgende:
Hmm, testdag afgelopen nu. Alonso ruim 5 tienden langzamer dan Hulkenberg. Beiden op de supersofts...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
het zegt nog helemaal nietsquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:09 schreef sanger het volgende:
Hmm, testdag afgelopen nu. Alonso ruim 5 tienden langzamer dan Hulkenberg. Beiden op de supersofts...
weet ikquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zegt nog helemaal niets
quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:15 schreef Spooky4u het volgende:
[..]doe dan die foto waarop ik sutil interview....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
dat zou kunnen. Als hij het met een halfvolle tank gedaan heeft dan zou dat mooi zijn, anders kan Ferrari een groot probleem hebben.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef sanger het volgende:
[..]
weet ikalhoewel ik her en der lees dat alonso dat rondje eruit geperst schijnt te hebben.
die ander is ziggy of niet?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:49 schreef sanger het volgende:
[..]
doe dan die foto waarop ik sutil interview....
quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ander is ziggy of niet?
Nee, daar lijk je groot opquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:49 schreef sanger het volgende:
[..]
doe dan die foto waarop ik sutil interview....
Slechte fotograafquote:
Zo vreemd is het niet hoor, op low fuel run vlak achter een Force India is toch wel redelijk normaal...quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
De tijden van Sauber geloof ik niet zo. Waren ze vorig jaar ook niet telkens in de top.? Volgens mij is dat puur de zoektocht naar sponsoren.
Alleen geloof ik niet dat fi met low fuel gereden heeft... Als je de tijden van gisteren per run bekeek dan waren het allemaal middel lange runs.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:23 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet hoor, op low fuel run vlak achter een Force India is toch wel redelijk normaal...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/97633quote:Fernando Alonso has conceded that Ferrari may not be heading into the new season with the quickest car - but he still thinks it is too early to judge where the F2012 stands in the pecking order right now.
While its main title rivals are already at the stage in their testing programmes where they are conducting race simulation runs, Ferrari is still compiling aerodynamic data and running with a variety of sensors.
Alonso is not being too downbeat about the situation though - and thinks it more important that Ferrari keeps trying to get a better understanding of where it can improve the F2012.
"It is true that we keep getting information about the car, information that sometimes we should already have in our pocket, but the car seems quite complex to understand and we need to keep understanding better what is the behaviour," said Alonso, who has now completed his two days of running for Ferrari at Barcelona.
"I remember last year in the first tests we did a race distance on the final day and we were 1.5 seconds behind Red Bull in Australia. So a race distance is always welcome, but I prefer to have a performing car and to find reliability, than to have a strong car that is slow."
When asked by AUTOSPORT if he felt there was potential in the car for it to be fighting for victory in Australia, Alonso said: "We [will] see. I think it is too early to say.
"Definitely our targets are very ambitious. It is normal for Ferrari; you always try to win straight away the first race of the championship if you want to be a contender, so that was the target over the winter.
"At the moment we don't know exactly where we are. I think maybe we are not the fastest but definitely we are not the slowest – so we need to wait and see, especially in the final test. With hotter temperatures in Australia etc we will see how the cars work and in Q3 there is the time to see where you in Melbourne.
"Red Bull seems competitive. That is not a surprise, as they have continuity in the last two or three years with that car, so it is difficult to get it wrong completely.
"They will be always there, so McLaren/Ferrari they need to invent something and be a bit more creative to beat Red Bull, and that is what both teams did. McLaren and Ferrari, they chose different solutions, different philosophies maybe and maybe more complex, but the result we will see in Melbourne and more importantly in November."
Alonso also played down trackside observations that the new Ferrari did not appear as well-balanced on the Barcelona turns as other cars – although admitted it was lacking in the way it exited from corners.
"From the driver point of view, it always feels loose the car, you always want more and more grip. I don't know [about] the others, but when you drive the car you think the others are having the same problem.
"If you say the others don't have the same problems then that will be a problem, but it is difficult in a test to understand what the others are doing and watching the others it is always difficult.
"Sometimes we put a very old set of tyres on and do constant speeds, and in the corners you are extremely slow. At the same time another car is running with new tyres and a short run of fuel and they fly in the corners. So from the outside it is difficult to see. But it is one area we need to improve: [the] exit of corners is one area where we are struggling, yes."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |