abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 11:02:25 #101
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_114353264
Ik hou me nog wel even bezig met GT5 en Dirt 2, Shift 2 gaat gelijk weer in de verkoop, :Y was echt een miskoop maar ja voor ¤ 10,--
PSN :crashtestnl85 Voeg mij toe op PSN als je durft.
pi_114377599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:49 schreef janrad het volgende:

[..]

Ja wat moet je anders met al die credits want meer dan 20 miljoen mag je niet eens hebben in GT5, stelletje communisten :')
Sparen voor die Red Bull X2010 in 't oranje.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:45 schreef Meike26 het volgende:
[quote]Maar je kan die niet gebruiken in de GT modus, weg 12,5 miljoen credits.
Niet helemaal waar, in online modus kan je hem gewoon gebruiken en dan kan je er toch erg leuk mee racen. Er zijn maar 3 auto's waar ik echt met cockpit view rijd, De F2007, FormulaGT en de Caterham. Enorm fijne snelheidsbelevenis.

Nu race ik eens of 2 maal per week mee met de jongens van, GT-Racing.nl , komend najaar ga ik zelf een kart-kampioenschap houden. Erg jammer dat PD niet meer met de karts gedaan heeft, behalve de overbrenging die je kan veranderen en het toevoegen van gewicht.
Aan de andere kant, is het nog aardig lastig om die kartjes op de baan te houden. Het karten in GT5 vidn ik dus eigenlijk nogal onderschat, vooral dat je aardig goede reflexen moet hebben wil je met de snellere 125cc karts (zonder extra gewicht) over curbstones heen knallen :D

Nu hebben we dus zomerstop en heb ik 4 a 5 weken niet veel meer te doen, behalve het fijn slijpen van het kartkampioenschap en het oefenen met de manuele versnellingsbakken. Heb altijd automaat gereden, maar deze week nog verwacht ik de schakelflippers binnen te krijgen :

[ afbeelding ]

Komend seizoen dus weer fijn sjezen en werken aan mijn skills [ afbeelding ]
[/quote]
Heb eigenlijk nauwelijks online geracet dus dat wist ik niet, rij wel regelmatig online met F1 2011, net wat echter. ;)

Karten in GT5 is voornamelijk niet remmen en een beetje beuken, heb daar volgens mij al alles goud. Rally is een stuk lastiger, net als NASCAR, die allerlaatste opdracht lukt mij niet (of ze rijden mij eraf of ik kom te vroeg aan de leiding).
pi_114379008
Nou, dan hoop ik dat je eens wat serieuzer gaat rijden, want er moet wel degelijk geremd worden met de karts, de kart circuits zijn zo kort en makkelijk, daar kan je je standpunt wellicht verdedigen, maar heb je al eens op Suzuka Oost gereden bijvoorbeeld ? Daar tik je net de 180km/u aan en moet dan behoorlijk in de ankers om de eerste bocht niet uit te vliegen.

Bovendien doe ik niet aan beuken, beetje wheelbangen oke, maar als het op beuken aankomt denk ik dat we een andere tak van racen bedoelen ;)

Tokyo Route 246 is trouwens ook een erg uitdagend circuit met de karts, no way dat je daar zonder te remmen doorheen komt ;)

*Heb trouwens mijn paddle shifters binnen gekregen = Mooi spul :Y Binnenkort wat foto's maken.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 18:29:36 #104
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_114504680
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:43 schreef Meike26 het volgende:
Nou, dan hoop ik dat je eens wat serieuzer gaat rijden, want er moet wel degelijk geremd worden met de karts, de kart circuits zijn zo kort en makkelijk, daar kan je je standpunt wellicht verdedigen, maar heb je al eens op Suzuka Oost gereden bijvoorbeeld ? Daar tik je net de 180km/u aan en moet dan behoorlijk in de ankers om de eerste bocht niet uit te vliegen.

Bovendien doe ik niet aan beuken, beetje wheelbangen oke, maar als het op beuken aankomt denk ik dat we een andere tak van racen bedoelen ;)

Tokyo Route 246 is trouwens ook een erg uitdagend circuit met de karts, no way dat je daar zonder te remmen doorheen komt ;)

*Heb trouwens mijn paddle shifters binnen gekregen = Mooi spul :Y Binnenkort wat foto's maken.
Doe me ff je psn, gaan we een keer een duel aan op het GT5 circuit.
pi_114507223
Staat in de OP ;)
pi_114727601
Ik wil ook weer beginnen met GT5.
Nu zie ik in de store de Totaalpack, is dit met alle auto's en banen die uit zijn gekomen tot nu toe, of is er na dat pack nog wat uitgekomen wat ik dan zou moeten kopen?
pi_114730294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:53 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ik wil ook weer beginnen met GT5.
Nu zie ik in de store de Totaalpack, is dit met alle auto's en banen die uit zijn gekomen tot nu toe, of is er na dat pack nog wat uitgekomen wat ik dan zou moeten kopen?
Mooie deal hoor, volgens mij is hij compleet op eventueel Montegi na maar die kun je dan alsnog voor een paar euro downloaden mocht hij er niet in zitten.
pi_114758514
Spel gekocht afgelopen woensdag,alleen nog mijn PS3 om het te spelen!! :'(
pi_114830899
ik speel dit spel ook regelmatig. en tot nu toe bijna alle races gehad

maar nu viel me op dat er echt heel weinig Nederlanders zijn in het online gebeuren..

anyway, mijn psn = bluppie02
  maandag 30 juli 2012 @ 09:03:58 #110
277865 Sejt
Ondertitel
pi_114836286
Ik heb gisteren ook weer even de Nordschleife online gereden - in de Open Lobby dus.

Het viel me op dat (bijna) niemand moeite doet om fair te rijden. Ik zoek vaak rooms met "fair" of "clean" racing en niet al teveel PP, zodat het spannende races zouden moeten worden.

Maar gisteren ben ik er meerdere keren afgebeukt. Bijvoorbeeld deze situatie (Brunnchen 2):
Een bocht naar rechts - ik stuur pas laat in, waar de auto voor me een verdedigende lijn rijdt en uiteindelijk ver uitloopt als we de bocht uitkomen. Ik kan 'm er rechts naast zetten en heb iets meer vaart zodat ik m'n tegenstander bijna helemaal ingehaald heb voor de volgende bocht naar links. Ik zit aan de buitenkant voor die bocht en laat iets ruimte voor de auto die ik net (zo goed als helemaal) ingehaald heb. Maar hij tikt me duidelijk aan en ik schiet het gras op. Gevolg: 7sec achterstand.

Ik was er zo goed als voorbij én liet wat ruimte voor hem in de binnenbocht. Dan ben je wat mij betreft er gewoon op uit om te rammen.

Soms heb je een room waar iedereen clean rijdt en dan is online racen echt geweldig, maar dit soort dingen zijn echt slecht voor je humeur.
I love my mispoken words.
pi_114836670
quote:
8s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:03 schreef Sejt het volgende:
Ik heb gisteren ook weer even de Nordschleife online gereden - in de Open Lobby dus.

Het viel me op dat (bijna) niemand moeite doet om fair te rijden. Ik zoek vaak rooms met "fair" of "clean" racing en niet al teveel PP, zodat het spannende races zouden moeten worden.

Maar gisteren ben ik er meerdere keren afgebeukt. Bijvoorbeeld deze situatie (Brunnchen 2):
Een bocht naar rechts - ik stuur pas laat in, waar de auto voor me een verdedigende lijn rijdt en uiteindelijk ver uitloopt als we de bocht uitkomen. Ik kan 'm er rechts naast zetten en heb iets meer vaart zodat ik m'n tegenstander bijna helemaal ingehaald heb voor de volgende bocht naar links. Ik zit aan de buitenkant voor die bocht en laat iets ruimte voor de auto die ik net (zo goed als helemaal) ingehaald heb. Maar hij tikt me duidelijk aan en ik schiet het gras op. Gevolg: 7sec achterstand.

Ik was er zo goed als voorbij én liet wat ruimte voor hem in de binnenbocht. Dan ben je wat mij betreft er gewoon op uit om te rammen.

Soms heb je een room waar iedereen clean rijdt en dan is online racen echt geweldig, maar dit soort dingen zijn echt slecht voor je humeur.
Precies :Y Er zijn zat clubs/sites in Nederland maar bijvoorbeeld ook GT-Planet zelf, waar je deze leuke manier van online racen kan ervaren. Elke club/site heeft zijn eigen huisregels.

GTplanet.net
Online-racing.nl
GTHQ.nl
GT5Guide.nl

En dan zijn er nog tal van kleinere clubjes, zoals GT-racing.nl waar ik zo nu en dan te vinden ben :)
  maandag 30 juli 2012 @ 19:40:12 #112
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_114861127
Heb hem op de kop getikt. Hij is nu eerst 17 updates aan het doen :')

PSN = TJDoornbos
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  maandag 30 juli 2012 @ 19:55:45 #113
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_114861819
quote:
8s.gif Op maandag 30 juli 2012 09:03 schreef Sejt het volgende:

Tjooo! Ik rij graag een keer mee alhoewel ik nu al maanden niet meer gespeeld heb. Kunnen we samen een lobby joinen zeg maar, via skype beetje bijpraten en overleggen.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_114862250
Waarom via Skype :?

Je kan toch ook gewoon chatten/kletsen met PSN ?

Misschien woensdag avond even rijden ? Wil wel een ruimte open gooien met "Only Dutch or Kick" ofzo. Dan zet ik hier weer de code neer ! :)

* Hoopt dan wel op een hogere opkomst dan vorige keer. :D
  maandag 30 juli 2012 @ 20:07:32 #115
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_114862453
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 20:03 schreef Meike26 het volgende:
Waarom via Skype :?

Je kan toch ook gewoon chatten/kletsen met PSN ?

Misschien woensdag avond even rijden ? Wil wel een ruimte open gooien met "Only Dutch or Kick" ofzo. Dan zet ik hier weer de code neer ! :)

* Hoopt dan wel op een hogere opkomst dan vorige keer. :D
Skype, omdat kwaliteit... Reken niet op mij voor de woensdagavond :).
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 30 juli 2012 @ 21:38:37 #116
277865 Sejt
Ondertitel
pi_114868688
Net nog een aantal races gereden. Room van een Oostenrijker "DrTraxxer", die heeft op de één of andere manier altijd relaxte mensen rijden. 450 PP en het was echt leuk :) Met m'n Integra '04 ging het best redelijk.

@jackson, lijkt me gezellig :) ben ook nog steeds in voor een potje D3... speel het bijna niet alleen meer, maar samen is altijd leuk.
Ik had GT5 ook al maanden niet meer aangeraakt, maar nu is het toch wel weer lachen. Hoop nog steeds een keer een mooi stuurtje op de kop te kunnen tikken, want dat speelt vooral lekker als je wat langer achter elkaar speelt.

@meike, lijkt me op zich wel leuk om wat met 'bekenden' te racen. Ik ben vooral van de lagere PP races (max 550 PP, maar liefst 450 of 500) en dan voornamelijk Nordschleife ;) Benieuwd of er meer zijn die dat een leuke combi vinden.

[ Bericht 30% gewijzigd door Sejt op 31-07-2012 08:40:02 ]
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:04:33 #117
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_114885981
@Sejt

Lijkt mij ook om een keertje mee te doen en een maximum aan het aantal pp maakt een race altijd interessanter.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 10:51:37 #118
277865 Sejt
Ondertitel
pi_114887352
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:04 schreef janrad het volgende:
@Sejt

Lijkt mij ook om een keertje mee te doen en een maximum aan het aantal pp maakt een race altijd interessanter.
Absoluut.
Die race met die Oostenrijker gisteren bijvoorbeeld, reed hij met een NSX en ik met m'n Integra. Drie races (rondes op de Nordschleife) achter elkaar hebben we binnen 5sec van elkaar gereden, waar we afwisselend voorop reden. Soms echt bumper aan bumper.
Maar toen ik m'n M3 (ook met 450PP) pakte lag ik laatste _O- dus PP zegt ook niet alles :)
pi_114888151
Mee eens, tot 600PP kan je het allemaal aardig gelijk houden. Zelf ben ik groot voorstander van Cup-races. Iedereen zelfde auto, wel of geen tuning en dan gaan met die banaan :)

Dat kan zowel op de makkelijke manier uit de online garage, of het vragen of iedereen de zelfde auto heeft. Zelf vind ik de Nissan Silva RM een erg fijne auto, of de Mazda MX5 TC die we een tijdje geleden met DLC konden kopen. Een andere favoriet is de Lupo GTI, nog nooit een saaie race mee gereden :)

Qua circuits maakt het mij geen moer uit, behalve Top gear Test track :O en de ovals, wat gewoon niet leuk racen is online. Wat je dan het beste kan doen is het houden van stemmingen op welke circuits we gaan rijden, in de lounge zelf.
pi_114888374
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 10:51 schreef Sejt het volgende:

[..]

Absoluut.
Die race met die Oostenrijker gisteren bijvoorbeeld, reed hij met een NSX en ik met m'n Integra. Drie races (rondes op de Nordschleife) achter elkaar hebben we binnen 5sec van elkaar gereden, waar we afwisselend voorop reden. Soms echt bumper aan bumper.
Maar toen ik m'n M3 (ook met 450PP) pakte lag ik laatste _O- dus PP zegt ook niet alles :)
Daarom ben ik dus van de cup races. Vorig jaar reden we met GT Racing bijvoorbeeld het STCC, 4 auto's (Impreza RM, Lexus, Mitsu Lancer RM en de Silvia RM) die erg aan elkaar gewaagd zijn ! Gelijkwaardige auto's maar elk hun eigen plus en minpunten, waar de Silvia RM de underdog was.

PP zegt inderdaad niet alles. Wat wij vaak doen is een minimaal gewicht en max vermogen in de regels op te nemen. Zo kan je toch nog een beetje afstellen en uitproberen om het meeste uit je auto te krijgen. Dan let ik wel iets op het aantal PP's, maar vooral de balans/wegligging is het belangrijkst.

En natuurlijk de bandjes hé :D
  dinsdag 31 juli 2012 @ 11:20:25 #121
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_114888398
Je kan toch gewoon een maximum aantal pp instellen ? Kun je trouwens als complete kampioenschappen organiseren onlline ? Dat was met DTM 3 altijd bijzonder interessant. Compleet met kwalificatie ronden en pitstops zorgde dat altijd voor veel lol. Trouwens Meike26 ik heb je nog een friends invite gestuurd maar je reageert niet :{ . Is wel zo makkelijk voor online racen.
pi_114888489
Ik ben de laatste 2 weken amper online geweest ;)

No worry's, ik zal je tovoegen :*
pi_114936195
Vanavond om een uur of 8 ben ik online denk ik ! Evt zal ik hier nummer van lounge kunnen geven of in GT-community achter mijn naam (als mijn psn hebt) op het gele bolletje tikken ;)

Laten we starten met iets wat iedereen waarschijnlijk wel heeft, de Lupo GTI op 450PP (zonder spoiler).

Race of straat versie macht nies aus, ze zijn allemaal even snel.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 10:39:22 #124
102036 janrad
Gek op mijn Mac
pi_114937445
Wat heeft de Lupo GTI standaard aan PP ?
pi_114938075
350 volgens mij. Hogere PP kan ook wel hoor, mij alles best :s)

Edit:

Helaas kan ik morgen niet, het clubje waarbij ik race houdt morgen een zogenaamde spotrace-avond. 3 verschillende races. Dus als je vanavond niet kan, misschien dit een leuke gelegenheid om online competitief te racen ? O-)

[ Bericht 58% gewijzigd door Meike26 op 01-08-2012 11:15:17 ]
  woensdag 1 augustus 2012 @ 11:49:57 #126
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_114940344
Ik kan pas vrijdagavond. Ben nu trouwens bezig met die licenties. Best lollig en sommige ook pittig.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_114961575
Ik ben online :)

Voor mensen die mij in PSN hebben, even naar "community gaan in GT menu en op het gele bolletje klikken achter mijn naam.

Open lobby nummer: 1472-6118-3787-3248-2292
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:04:38 #128
277865 Sejt
Ondertitel
pi_114961629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:03 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben online :)

Voor mensen die mij in PSN hebben, even naar "community gaan in GT menu en op het gele bolletje klikken achter mijn naam.

Open lobby nummer: 1472-6118-3787-3248-2292
M'n meiden zijn film aan het kijken, dus ik kan vanavond niet, helaas.
pi_114962935
Da's jammer, ik werd er net ook even uitgegooid, heb geen zin meer in onzin.

Wie nog zin heeft in potje racen, ik blijf wel online, voeg mij even toe op PSN (YukinoSuzuka) en misschien tot vanavond ? :)
  donderdag 2 augustus 2012 @ 12:48:38 #130
277865 Sejt
Ondertitel
pi_114991533
Ik ben er vanavond misschien wel.
Gisteren nog wel even een Practice gereden om te zien welke van de volgende auto's (met minimale veranderingen in afstelling) met 450PP het snelste zou zijn op de Nordschleife:
Mazda RX8
Honda Integra '04
Honda Civic TypeR '01

Het ligt allemaal heel dicht bij elkaar, maar uiteindelijk zal de Civic een paar seconden sneller zijn. De RX8 rijdt echter 'safe', dwz fouten kan je snel corrigeren en de Integra stuurt weer het beste in de bochten.
Allemaal rond de 7min18sec in ieder geval.
pi_117204399
Over twee dagen komt GT5 Academy Edition uit. Kopen maar even! ¤30 maar!
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:53:11 #132
384948 SuperVeloce
Is een trotse Limburger.
pi_117524290
zou het niet leuk zijn om een FOK! 2 uur van le mans race of zoiets te houden? :)
◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣
◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤
pi_117554311
Ben ik wel bij!
  zondag 7 oktober 2012 @ 23:37:38 #134
384948 SuperVeloce
Is een trotse Limburger.
pi_117716790
Gran Turismo 5: FOK! 2 uur van de Nürburgring
Hier info over de FOK! race aankomende zondag.
◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣
◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤◥◣◢◤
pi_117721479
Ik ben 2 weken terug ongeveer begonnen om gt5 te leren spelen vanuit cockpit view en manueel schakelen, dit na ongeveed 15 jaar racegames te hebben gespeeld in topdown view en automatisch schakelen :P
Was behoorlijk wennen, maar het is zoveel leuker :D zeker met de 3d functie van de tv erbij!
Nu is het enigewat ontbreekt een stuur en pedalen, wat is een beetje fatsoenljjk spul als je kijkt naar prijs/kwaliteit?

En gisteren wilde ik voof de eerste keer online effe testsn hoe het niveau is, en hoeveel ik nog moet verbeteren :P maar ik krijg de hele tijd errors in de lobby ;(
Meer mensen daar last van? Of heb ik iets niet goed ingesteld?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_117722681
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 08:21 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik ben 2 weken terug ongeveer begonnen om gt5 te leren spelen vanuit cockpit view en manueel schakelen, dit na ongeveed 15 jaar racegames te hebben gespeeld in topdown view en automatisch schakelen :P
Was behoorlijk wennen, maar het is zoveel leuker :D zeker met de 3d functie van de tv erbij!
Nu is het enigewat ontbreekt een stuur en pedalen, wat is een beetje fatsoenljjk spul als je kijkt naar prijs/kwaliteit?

En gisteren wilde ik voof de eerste keer online effe testsn hoe het niveau is, en hoeveel ik nog moet verbeteren :P maar ik krijg de hele tijd errors in de lobby ;(
Logitech Driving Force GT
Geen schakelpook en koppeling, maar wel flippers. Verder echt een prima stuur. Gebruik hem ook standaard voor gt5.

Wat betreft het laatste....geen idee, speel zelden online eigenlijk.
People assume too much.
pi_117723914
quote:

Dat lag niet aan jou. Gister was er groot onderhoud aan PSN en wij hebben ook onze race moeten cancellen omdat er constant mensen uit de lobby vlogen.
pi_117755501
zou dit wat zijn?

http://www.bol.com/nl/p/b(...)s3/1004004006886426/

ik kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen gezien de prijs, maar het zou wel meteen het probleem van een bijzettafeltje of iets dergelijks voor je stuurtje oplossen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 8 oktober 2012 @ 23:12:57 #139
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_117757286
Zag dit topic net pas maar wordt er nog geraced? Heb eindelijk mn stuurtje proper kunnen neerzetten :P

quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 09:37 schreef very het volgende:

[..]

Logitech Driving Force GT
Geen schakelpook en koppeling, maar wel flippers. Verder echt een prima stuur. Gebruik hem ook standaard voor gt5.

Wat betreft het laatste....geen idee, speel zelden online eigenlijk.

quote:

Deze dingen kan je al(ik) voor ¤50 op pikken op internet.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_117757567
Mooie prijs, maar toch zou ik voor de DFGT stuurwiel plus pedalen gaan, officieel GT stuur, goede service van Logitech als er wat met je set aan de hand is en gewoon een erg fijn ding. Let wel op het rempedaal is wat losjes, ik heb deze nu wat stugger gemaakt door een paar sokken (bolletje) er tussen te proppen, miet nu dus wat meer kracht zetten bij het remmen.

Lijkt nu juist een nadeel van de DFGT, maar echt, je zult hie rdenk ik eerder spijt van krijgen dan maanden lang speelplezier.

Btw, een doe-het-zelf projectje hoort er imo ook wel een beetje bij :) ;)
pi_117759923
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 23:12 schreef Woods het volgende:
Zag dit topic net pas maar wordt er nog geraced? Heb eindelijk mn stuurtje proper kunnen neerzetten :P

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Deze dingen kan je al(ik) voor ¤50 op pikken op internet.

Herstel...geen H-shifter :)
Sowieso gebruik ik die pook als handrem en achteruit, terwijl ik schakel met de "flippers"
People assume too much.
pi_117762277
Waarom een H-shifter ? Deze manier van schakelen, pull-up & push-down, wordt meer gebruikt in de racerij dan de H-shifter plus koppelingspedaal.

Het is alleen het gevoel (beter gezegd, het gebrek er aan) in deze shifter wat het oninteressant maakt om hiermee te gaan rijden. Er zijn diverse DIY video's te vinden van mensen die voor hun G25 of DFGT een eigen pull/push shifter hebben gemaakt. Eerlijk gezegd heeft ook dat mijn voorkeur, maar voorlopig houdt ik het bij de schakelflippers ;)
pi_117764164
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 06:59 schreef Meike26 het volgende:
Waarom een H-shifter ? Deze manier van schakelen, pull-up & push-down, wordt meer gebruikt in de racerij dan de H-shifter plus koppelingspedaal.

Het is alleen het gevoel (beter gezegd, het gebrek er aan) in deze shifter wat het oninteressant maakt om hiermee te gaan rijden. Er zijn diverse DIY video's te vinden van mensen die voor hun G25 of DFGT een eigen pull/push shifter hebben gemaakt. Eerlijk gezegd heeft ook dat mijn voorkeur, maar voorlopig houdt ik het bij de schakelflippers ;)
Als ik in het echt ga racen gebruik ik ook gewoon een H-shifter.
Daarbij vind ik het gewoon leuker. Of het nou sneller is of niet :p
People assume too much.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 17:26:27 #144
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_117780743
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 00:29 schreef very het volgende:

[..]

Herstel...geen H-shifter :)
Sowieso gebruik ik die pook als handrem en achteruit, terwijl ik schakel met de "flippers"
Gebruik je dan van die opzetstukken of gewoon de standard?

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 09:38 schreef very het volgende:

[..]

Als ik in het echt ga racen gebruik ik ook gewoon een H-shifter.
Daarbij vind ik het gewoon leuker. Of het nou sneller is of niet :p
Het is maar net hoe je het classificeerd want in de WRC is het handiger om met een grote pook te shiften en geen moeilijke handelingen te doen
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_117780965
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:26 schreef Woods het volgende:

[..]

Gebruik je dan van die opzetstukken of gewoon de standard?

Gewoon de standaard. Was even wennen, maar nu wel prima.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2012 17:26 schreef Woods het volgende:
Het is maar net hoe je het classificeerd want in de WRC is het handiger om met een grote pook te shiften en geen moeilijke handelingen te doen
[ afbeelding ]
Ik race enkel op trackdays.
People assume too much.
pi_118686242
Vandaag weer even gespeeld, eerste rijbewijs gehaald met 2 gouden, 6 zilveren en 2 bronzen medailles. Er had iemand een PS3 met GT5 gekocht dus ik ben toen eens gaan kijken of ik dat rijbewijs makkelijk zou halen.
pi_118687094
Komende zondag een pittige wedstrijd op het programma. Finale race van 4WD challenge op de Nordschleife. Leuk detail, samen met iemand anders rijden we met 2 Subaru's tegen een stuk of 6 Mitsubishi's. De Mitsubishis zijn zeker 'sneller' , maar de Subaru's hebben meer mechanische grip, dus dat belooft echt een heftige race te worden :D

pi_118693562
Toevallig vandaag ook voor het eerst sinds tijden weer gespeeld. Vooral om de UCD te cyclen, omdat ik wist dat er een auto aankwam die ik lange tijd ben misgelopen maar nu eindelijk heb: Chapparal 2J! _O_

Kost je 15 miljoen, maar dan heb je ook een rijdende stofzuiger. :) Nog 11 auto's te gaan in het spel die ik niet in mijn bezit heb (buiten de betaalde DLC dan) en daarvan kan ik er nog 3 winnen (X2010, X2010 Prototype, Audi - R8 LMS Race Car '09) en nog 8 uit de UCD:

Toyota - CELICA GT-FOUR Rally Car (ST185) '95
Toyota - ALTEZZA Touring Car
Dodge - Viper GTS-R Team Oreca Race Car #91 '00
Honda - Gathers Drider CIVIC Race Car '98
Nissan - MOTUL PITWORK Z '04
Mercedes-Benz - Sauber Mercedes C9 Race Car '89
Toyota - RSC '01
Mitsubishi - CZ-3 Tarmac '01

Idioot zeldzaam al deze auto's, vooral die CZ-3. Verder moet ik mij nog steeds een keer zetten tot die Vettel Challenge op Suzuka, dat is namelijk de enige die ik nog goud moet halen in het hele spel, maar met een DS3 is het nogal lastig op zich (al gingen de andere 2 challenges wel).

Vind de seasonals die ze eens in de zoveel tijd vernieuwen nog steeds wel grappig trouwens! :)
Jack does it in real time...
pi_118716871
Ik ben ook auto's aan het verzamelen al heb ik er pas 300 maar ben benieuwd of ik auto's tegenkom waar ik het bestaan niet eens van wist.

Maar er zijn er dus zo'n 1050 in totaal? Ik wilde de Suzuki Escudo (met die achtervleugel) maar had geen 2,5 miljoen credits dus toen heb ik alle auto's in de occasiondealer gekocht.
pi_118732193
Mooiste voorbeeld van zon unknown brand die ik door GT heb leren kennen, is het merk uit België, Gillet.

Sinds GT3/4? zit deze leuke maar listige racer in het spel. Waar ik later ontdekte dat Gillet ook straatauto's bouwt van de Vertigo. Die mag van mij dan wel als Premium in de garage komen te staan :Y

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')