Ik weet het niet joh... Voor mij blijft het nog steeds een leuk spelletje voor tussendoor. Als je echt met auto's bezig bent dan merk je ZO'n groot verschil in afstellen etc. Rij eigenschappen zijn ook bijna niet te vergelijken... Laat staan in de racerij waar het hele spel om draait als alles letterlijk op een haar precies moet... Doe mij maar een echte auto en Nürburgring. 10x vetter. Aankomend weekend weer der bahn auf!quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp je punten en je hebt in zekere zin ook wel gelijk.
ABS : Inderdaad, ABS instellen van 0-10 slaat nergens op. Daarom gebruik ik ook altijd (heel soms dat ik ABS op 2 of 3 zet) gewoon de 0 en de 1 ! Aan of uit, precies zoals je het al schetste.
ECU : Daar heb je ook een punt, maar in tegenstelling heb je dus wel het LSD, wat redelijk secuur werkt en met een goede instelling kan je hier zeker voordeel uithalen.
Bandenspanning : Dat is het enige punt waar ik ook echt ontevreden over ben qua instellingen. Maar denk dat het ook erg moeilijk is om hier een beetje een goede formule-engine voor te schrijven zodat banden volgens een hogere bandendruk ook anders slijten dan een lagere bandendruk. Maar het zou zeker moeten kunnen.
Ophanging en versnellingsbak is zeker wel realistisch. Je hebt het dan wel met de top van de autosport te maken als je het gaat hebben over variabele versnellingsbakken/verhoudingen. En het gaat niet zozeer om het instellen van je verzet, want dat gaat nogal moeilijk op tandwielen, even een tandje erbij of eraf... Ik zie het meer als een bestelling. Hierbij kies ik een verzet voor een hogesnelheidsbaan, 6 versnellingen en meer gericht op topsnelheid dan acceleratie. Heb ik mijn bestelling compleet ? Dan verlaat ik het scherm en ik heb de juiste tandwielen in mijn bakkie hangen.
In het WTCC gebeurt dit bijvoorbeeld ook, op Monza hangt er een andere versnellingsbak-configuratie onder dan op bijvoorbeeld Marrakech.
Ophanging net zo. Met alles wat ik instel, rijhoogte, camber enz enz merk ik steeds weer verschil met de instelling ervoor. Glijd de auto wat meer ? Of "rolt" hij wat meer ? Een beetje overstuur is oke, onderstuur altijd proberen weg te halen. Dit doe ik zowel met ophanging als soms ook het gewicht naar achteren te gooien. Een 40/60 verhouding vind ik vaal prettiger dan een 50/50 gewichtsverdeling. Al komt het mijn bandenslijtage niet ten goede.
Aan dragracen doe ik niet, dus drag-race banden mis ik ook totaal niet. Wel mogen de medium en harde banden wat slijtvaster worden, nu scheelt de Harde band meestal maar 3 of 4 ronden meer dan de zachte band en de medium hangt er dan nog tussen in.
En de races. Ja als je in die open-lobbys gaat kijken, zitten er 80% kneusjes en 20% mensen die wel echt willen/kunnen racen. Erg lastig om die lobbies te vinden en daarom dat ik ook eens in de week en soms 2 keer in de week met een klein groepje ga racen in kleine kampioensschappen. Misschien dat ik in de toekomst ook wil ga kijken naar nog zo'n groepje. Binnenkort is mijn race-kistje ook weer af en kan ik weer van controller naar stuurtje. En dan maar eerst eens even trainen om beter te schakelen. Daar doe ik mijn geslacht wel eer aan
@Very
Nee ik ben nog nooit op het circuit geweest, helaas ! Gaat wel een keer gebeuren en ik roep al sinds mijn 18e dat ik de Nieuwjaarsrace op Zandvoort ooit nog eens wil rijden, ben nu 32 en ik geef mijzelf nog 18 jaar (tot mn 50e) om deze droom uit te laten komen. En nee, ik ben zeker niet zo'n kuttekop die haar nagels doet, lippen aan het volkliederen is of andere randzaken. Ik ben sowieso niet echt van de make-up, meer naturel![]()
Wat ik rijd ?
Daihatsjoe Materia Zit helaas niet in GT5![]()
Meteen de reden waarom ik het circuit niet opga. Het is geen strepentrekker, zeker wel vlot voor een 1.3 maar niet echt bestand tegen de heuvels/bergen en ook aardig spoorgevoelig![]()
Ben er in iedergeval zeer blij mee en het is een lekker stoer ding ipv een starlet of Aygo-drieling-geval![]()
Door matig weer en wisselvallige voorspellingen met betrekking tot het weer nog niet geweest dit jaar. Heb nu in de agenda 27 mei staan om weer eens te kijken. Eerst 26 mei naar de Driftchallange op Hockenheim, nachtje tukken rondom ring en de zondag op de ring doorbrengen.quote:
Euhm dat de hellingen in het spel minder steil zijn is misschien wel helemaal niet zo. Waarschijnlijk is dat de field of view. Om dat aan te tonen moet je eens Race07 gaan spelen en verschillende field of view settings proberen. In de ene lijken heuvels heel steil, maar lijk je langzamer te rijden. In de andere setting lijken de heuvels vrijwel vlak, maar doordat je meer om je heen ziet lijk je sneller te rijden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 00:39 schreef Ben. het volgende:
[..]
Ik weet het niet joh... Voor mij blijft het nog steeds een leuk spelletje voor tussendoor. Als je echt met auto's bezig bent dan merk je ZO'n groot verschil in afstellen etc. Rij eigenschappen zijn ook bijna niet te vergelijken... Laat staan in de racerij waar het hele spel om draait als alles letterlijk op een haar precies moet... Doe mij maar een echte auto en Nürburgring. 10x vetter. Aankomend weekend weer der bahn auf!Da's trouwens het enige wat mij écht ten goede heeft gedaan in GT5, de Nürburgring in het echt. Op de volledige omgeving en de meeste hellingen na nagenoeg perfect na gemaakt (hellingen zijn in het spel minder steil). GT5 heeft me daar wel in geholpen. Maar verder ben ik er niet zo over te spreken... Bijna alleen maar teleurstellend. Grafisch wel super Op 700+ auto's na... Polyphony heeft zóveel beloofd, maar niks. Enigzinds te begrijpen want ik meen ergens gelezen te hebben dat Polyphony een kleine 150 man in dienst heeft in tegenstelling tot de honderden en honderden en honderde in andere spellen makers... Maandelijkse updates? Ho maar...
Schiet niet echt op he? Zelf 2 rondjes gedaan, met een Ibiza 1.4 (wel de 100 PK) en mountainbike achterin... Werd alleen maar ingehaald..quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:30 schreef very het volgende:
[..]
We twijfelden ook wel even...want we waren op onze doorreis naar Budapest haha..
Toch maar gedaan. Zal als ik thuis ben eens kijken of ik nog foto's kan vinden
Dat schiet idd voor geen meter op haha...maar deelde de baan dan ook voornamelijk met porsches en nieuwe test-jaguarsquote:Op woensdag 16 mei 2012 21:49 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Schiet niet echt op he? Zelf 2 rondjes gedaan, met een Ibiza 1.4 (wel de 100 PK) en mountainbike achterin... Werd alleen maar ingehaald..
Ontopic: die Challenges van de Academy zijn nog vrij goed te doen, maar ik zie mezelf ook nog niet die loodzware training e.d. doen..
Sorry, maar dat is echt pure onzin ! GT5 heeft juist een geweldige multiplayer fuctiequote:Op woensdag 27 juni 2012 14:52 schreef janrad het volgende:
Ik heb vroeger veel DTM3 gespeeld op de computer en dat was een hoop lol. De auto's waar je mee reed waren allemaal even snel zodat het op het kunnen racen aan kwam en niet op de snelste auto. DTM3 was echt close racing en een hoop lol. Zal leuk zijn als er een keer een opgepoetste versie van DTM3 op de markt kwam.
Maar je kan die niet gebruiken in de GT modus, weg 12,5 miljoen credits.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:42 schreef EchteZwareVanNelle het volgende:
F2010 gekocht.Wat een auto. Nu alleen nog sparen voor de F2007
Niet helemaal waar, in online modus kan je hem gewoon gebruiken en dan kan je er toch erg leuk mee racen. Er zijn maar 3 auto's waar ik echt met cockpit view rijd, De F2007, FormulaGT en de Caterham. Enorm fijne snelheidsbelevenis.quote:Maar je kan die niet gebruiken in de GT modus, weg 12,5 miljoen credits.
Ja wat moet je anders met al die credits want meer dan 20 miljoen mag je niet eens hebben in GT5, stelletje communistenquote:Op woensdag 18 juli 2012 02:19 schreef Nober het volgende:
Ik ga vandaag weer eens racen.
[..]
Maar je kan die niet gebruiken in de GT modus, weg 12,5 miljoen credits.
Het zal je verbazen, maar op PSN kan je voor ¤10,- dat Ferrari Challenge spel kopen en dat rijdt nog beter dan al die rommel zoals Shift, Grid en NFS series. Alleen nadeel daarvan is weer dat ik de graphics niet zo denderend vind.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:48 schreef janrad het volgende:
Overigens Shift2 unleased voor ¤ 10,-- op Ebay gescoord maar wat sturen de auto's daarin slecht zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |