quote:
Op woensdag 2 mei 2012 01:30 schreef Ben. het volgende:[..]
Realistisch? Heb je ooit wel is een auto afgesteld?
No offence, mag je best, vaker tegen je gereden, maar ik wel, en zo werkt het iig niet...

Ik heb nog nooit een versnellingsbak "afgesteld" door middel van topsnelheden en cijfertjes. 3 verschillende soorten race banden? Juist ja... En drag banden dan? Ooit gehoord van een ECU? Nergens te bekennen... 10 standen ABS? ABS is of aan, of uit... Banden spanning? Niks. Doe er maar wat in joh, alsof het niet belangrijk is. Benzine soorten? Niet nodig blijkbaar. 1000PK+ 2JZ-/RB26'en, kan volgens het realistische GT5 niet... 3 soorten turbo's?
Dan heb ik het nog niet eens over de rest. Realistisch? Alsjeblieft zeg...

Als iemand nog nooit auto heb gereden misschien.

Race sfeer, btw? Welke race sfeer? Ben pas weer eens naar Santa Pod in Engeland en de Nürburgring/Hockenheim in Duitsland, dat is pas sfeer.

Nee, het blijft een spelletje. Een spelletje wat gewoon minder acade-ish is ingesteld als Need for Sped etc. Het heeft me bijna niets anders gedaan als teleurgesteld.

Had ook eigenlijk niet anders verwacht als ik het mag vergelijken met de vorige vooruitgangen van 1 naar 2 naar 3 etc.

Nogmaals, no offence.

Ik begrijp je punten en je hebt in zekere zin ook wel gelijk.
ABS : Inderdaad, ABS instellen van 0-10 slaat nergens op. Daarom gebruik ik ook altijd (heel soms dat ik ABS op 2 of 3 zet) gewoon de 0 en de 1 ! Aan of uit, precies zoals je het al schetste.
ECU : Daar heb je ook een punt, maar in tegenstelling heb je dus wel het LSD, wat redelijk secuur werkt en met een goede instelling kan je hier zeker voordeel uithalen.
Bandenspanning : Dat is het enige punt waar ik ook echt ontevreden over ben qua instellingen. Maar denk dat het ook erg moeilijk is om hier een beetje een goede formule-engine voor te schrijven zodat banden volgens een hogere bandendruk ook anders slijten dan een lagere bandendruk. Maar het zou zeker moeten kunnen.
Ophanging en versnellingsbak is zeker wel realistisch. Je hebt het dan wel met de top van de autosport te maken als je het gaat hebben over variabele versnellingsbakken/verhoudingen. En het gaat niet zozeer om het instellen van je verzet, want dat gaat nogal moeilijk op tandwielen, even een tandje erbij of eraf... Ik zie het meer als een bestelling. Hierbij kies ik een verzet voor een hogesnelheidsbaan, 6 versnellingen en meer gericht op topsnelheid dan acceleratie. Heb ik mijn bestelling compleet ? Dan verlaat ik het scherm en ik heb de juiste tandwielen in mijn bakkie hangen.
In het WTCC gebeurt dit bijvoorbeeld ook, op Monza hangt er een andere versnellingsbak-configuratie onder dan op bijvoorbeeld Marrakech.
Ophanging net zo. Met alles wat ik instel, rijhoogte, camber enz enz merk ik steeds weer verschil met de instelling ervoor. Glijd de auto wat meer ? Of "rolt" hij wat meer ? Een beetje overstuur is oke, onderstuur altijd proberen weg te halen. Dit doe ik zowel met ophanging als soms ook het gewicht naar achteren te gooien. Een 40/60 verhouding vind ik vaal prettiger dan een 50/50 gewichtsverdeling. Al komt het mijn bandenslijtage niet ten goede.
Aan dragracen doe ik niet, dus drag-race banden mis ik ook totaal niet. Wel mogen de medium en harde banden wat slijtvaster worden, nu scheelt de Harde band meestal maar 3 of 4 ronden meer dan de zachte band en de medium hangt er dan nog tussen in.
En de races. Ja als je in die open-lobbys gaat kijken, zitten er 80% kneusjes en 20% mensen die wel echt willen/kunnen racen. Erg lastig om die lobbies te vinden en daarom dat ik ook eens in de week en soms 2 keer in de week met een klein groepje ga racen in kleine kampioensschappen. Misschien dat ik in de toekomst ook wil ga kijken naar nog zo'n groepje. Binnenkort is mijn race-kistje ook weer af en kan ik weer van controller naar stuurtje. En dan maar eerst eens even trainen om beter te schakelen. Daar doe ik mijn geslacht wel eer aan

@Very
Nee ik ben nog nooit op het circuit geweest, helaas ! Gaat wel een keer gebeuren en ik roep al sinds mijn 18e dat ik de Nieuwjaarsrace op Zandvoort ooit nog eens wil rijden, ben nu 32 en ik geef mijzelf nog 18 jaar (tot mn 50e) om deze droom uit te laten komen. En nee, ik ben zeker niet zo'n kuttekop die haar nagels doet, lippen aan het volkliederen is of andere randzaken. Ik ben sowieso niet echt van de make-up, meer naturel
Wat ik rijd ?
Daihatsjoe Materia Zit helaas niet in GT5
Meteen de reden waarom ik het circuit niet opga. Het is geen strepentrekker, zeker wel vlot voor een 1.3 maar niet echt bestand tegen de heuvels/bergen en ook aardig spoorgevoelig
Ben er in iedergeval zeer blij mee en het is een lekker stoer ding ipv een starlet of Aygo-drieling-geval
[ Bericht 8% gewijzigd door Meike26 op 02-05-2012 10:07:24 ]