Dat het confronterend is maakt het niet minder waar. Het wordt tijd dat je je in de realiteit gaat begeven en niet een onhaalbare ( en absurde) fantasie naastreeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:13 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ik vind het helemaal niet leuk dat je zegt dat de kans bijna 0 is. dat is erg confronterend.
mijn vraag was hoe ik de stalkers kan krijgen. Ik zoek het zelf wel uit, want socialer doen dus, en inslagenreuring heeft geantwoord enzo.
jammer dat het er voorlopig nog steeds op lijkt dat de stalkers niet vroeg te herkennen zijn, maar dat pas laat achter kan worden gekomen.
een beetje confrontatie hoort erbijquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Het leven is soms erg confronterend mlig. Dat hoort er een beetje bij
hoe moet dat? kan ik dat doen? het maakt niet uit als ik maar een vriendin vind die me net zo leuk vind als ik haar .quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat het confronterend is maakt het niet minder waar. Het wordt tijd dat je je in de realiteit gaat begeven en niet een onhaalbare ( en absurde) fantasie naastreeft.
Confrontaties worden minder erg naarmate je beeld van de realiteit de realiteit meer benadertquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:17 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
een beetje confrontatie hoort erbij
niet erge confrontatie waar je stil van wordt, en wat je erg ongelukkig laat voelen, want dan ook nog de bevestiging enzo.
nee want dat is bevestiging.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Confrontaties worden minder erg naarmate je beeld van de realiteit de realiteit meer benadert
Fout, naarmate jouw eigen beeld van de werkelijkheid meer lijkt op de werkelijkheid zoals die is, zullen confrontaties gewoonweg minder impact hebben. Je veegt het dan meer gewoon van je schouders af alsof het niks is, ik spreek uit ervaringquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:19 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee want dat is bevestiging.
dan komt de bevestiging (de realiteit) dat het eruitziet dat het nooit gaat lukken.
en dan erge confrontatie+bevestiging = het allerergste.
oh ik zal er even over nadenken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Fout, naarmate jouw eigen beeld van de werkelijkheid meer lijkt op de werkelijkheid zoals die is, zullen confrontaties gewoonweg minder impact hebben. Je veegt het dan meer gewoon van je schouders af alsof het niks is, ik spreek uit ervaring
Denk er maar even over na ja. Als je het anders zou willen, is in een fantasiewereld leven niks meer als ontkenning. Ontkenning van hoe de wereld echt is. Je gaat dan in een fantasiewereld leven en zult de rest van je leven steeds weer opnieuw geshocked worden omdat jouw fantasiewereld en de echte wereld uiteraard met elkaar in botsing gaan komen. Dat kan ook niet anders.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh ik zal er even over nadenken.
voor mij is bevestiging iets wat me de realiteit laat merken. en dan wordt het alleen maar erger omdat ik het wel anders zou willen.
Hoezo nooit gelukt? Ik heb meerdere relaties achter de rug.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
had jij dat helemaal niet meer dan magnetronkoffie.
dan wordt je zo geconfronteerd met ijvoorbeeld stelletjes, en dan weet je niet hoe je er bij moet gaan staan, en dan wil je dat zelf ook maar weet niet hoe te krijgen, en alles.
en dan bevestiging dat het je nooit gelukt is, en dat het er naar uitziet dat het nooit zal lukken.
en dan is alles erg.
oh dan heb jij daar al geen last meer van, want dan ben jij al geredquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoezo nooit gelukt? Ik heb meerdere relaties achter de rug.
Ik ben nog lang niet gered, maar ik vertik het om in een fantasiewereld te gaan leven omdat ik weet dat dat een eindstation is, een levenslange roes net zoals wanneer je aan de drugs bent.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:26 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
oh dan heb jij daar al minder last van, want dan ben jij al gered
MLIG heeft geen diagnose maar ik ben er vrij zeker van dat hij ook een vorm van autisme heeft, en dat weet hij zelf ook wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:42 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Jullie leven feitelijk in angst.
Ik blijf het herhalen: die eerste stap is om iets te ondernemen, al is de stap nog zo klein, maak die stap nou maar en om het dan constant te herhalen helpt al. Jullie zullen merken dat het steeds makkelijker wordt en dat het op den duur geen moeite meer kost. Zo zal je steeds verder gaan maar eerst moet je dan wel die eerste stap zetten. Magnetron is gelukkig al goed op weg!![]()
Misschien een domme vraag maar ligt het aan de ziektebeelden of zijn het zelf aangeleerde angsten? Van Magnetronkoffie weet ik dat hij autisme heeft maar van mylifeisgrey weet ik niets.
ja obvious. het is wel erg hoor dat jij nu gewoon met aron erbij helemaal lauw enzo bent wat ik ook zou moeten zijn bij de meisjes.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
MLIG heeft geen diagnose maar ik ben er vrij zeker van dat hij ook een vorm van autisme heeft, en dat weet hij zelf ook wel.
Het zal me niks verbazen als daar ook nog een angststoornis en een persoonlijkheidsstoornis (of meerdere) bij komen. Het is erg lastig dat hij daar geen hulp voor krijgt/wil.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
MLIG heeft geen diagnose maar ik ben er vrij zeker van dat hij ook een vorm van autisme heeft, en dat weet hij zelf ook wel.
Goed idee! Ga je het echt doen?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
@lauzi.
ik ben niet gediagnotiseerd met een geestelijke ziekte(of hoe heet dat).
ik heb wel een wajong uitkering gekregen na wat tegenslagen, maar ik weet niet wat er in het rapport van de keuringsarts staat.
Ik had zelf het idee om overdag eens erop uit te gaan, en alle dingen die ik eng vind maar eigenlijk makkelijk horen te zijn de hele dag lang doen.
zoals een winkel ingaan (niet supermarkt want dat durf ik nu wel net aan), en dan iets afrekenen bij de kassa. ik kan bijvoorbeeld naar kleine winkels gaan, en dan elke keer kleine dingen kopen zoals lipbalsum, en anischtkaarten ofzo.
of de weg vragen als ik buiten ben.
netzoiets als dat je een (meestal) oud persoon om leert gaan met internetten met een internetbrowser. gewoon blijven klikken en blijven oefenen en herhalen en dan wordt het makkelijker, durf je meer, en herken je dingen enzo.
nee ik ga realistisch gezien de komende tijd niets doen, want het is me gewoon om niets te doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:49 schreef Lauzi-1993 het volgende:
[..]
Goed idee! Ga je het echt doen?En het wordt ook steeds makkelijk wanneer je het gaat herhalen dus eigenlijk moet je dat dan ook vaker gaan doen!
Waarom zou je kleine dingen gaan kopen? Koop alleen iets wanneer je ook iets nodig hebt, dat is weer slimmer lijkt me.
Ik weet niet, nu ik niet meer studeer en niet meer helemaal niemand heb en door iemand geaccepteerd word die me niet raar vindt, ben ik ineens al bijna twee maanden ticvrij en ben ik minder bang dingen te doen. In Enschede was het allemaal ook zo erg geworden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja obvious. het is wel erg hoor dat jij nu gewoon met aron erbij helemaal lauw enzo bent wat ik ook zou moeten zijn bij de meisjes.
nerveus overspannen gedrag van sociale sitauties slaat snel over naar de meisjes en jhaagt ze weg.
ik had zelf het idee dat jij dat nog erger had dan ik, en dan ben je nu dankzij de relatie helemaal genezen enzo.
en dan krijg ik ook weer ideeen van me dat ik vast zit TOTDAT ik een relatie heb die me dat ook maakt. nog meer bewijs trouwens dat een vriendin mij wel zou 'redden' (op alle gebieden).
Ik ben al jarenlang een eenling. kan wel met vrienden lachen, maar ik spreek alleen af als er iets gedaan wordt (in de vriendenkring is dat meestal boardgames of videogamesquote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:42 schreef Lauzi-1993 het volgende:
Jullie leven feitelijk in angst.
Ik blijf het herhalen: die eerste stap is om iets te ondernemen, al is de stap nog zo klein, maak die stap nou maar en om het dan constant te herhalen helpt al. Jullie zullen merken dat het steeds makkelijker wordt en dat het op den duur geen moeite meer kost. Zo zal je steeds verder gaan maar eerst moet je dan wel die eerste stap zetten. Magnetron is gelukkig al goed op weg!![]()
Misschien een domme vraag maar ligt het aan de ziektebeelden of zijn het zelf aangeleerde angsten? Van Magnetronkoffie weet ik dat hij autisme heeft maar van mylifeisgrey weet ik niets.
Koop een paar Uggs, misschien kan je iemand er een plezier mee doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
@lauzi.
Ik had zelf het idee om overdag eens erop uit te gaan, en alle dingen die ik eng vind maar eigenlijk makkelijk horen te zijn de hele dag lang doen.
zoals een winkel ingaan (niet supermarkt want dat durf ik nu wel net aan), en dan iets afrekenen bij de kassa. ik kan bijvoorbeeld naar kleine winkels gaan, en dan elke keer kleine dingen kopen zoals lipbalsum, en anischtkaarten ofzo.
of de weg vragen als ik buiten ben.
Je wil toch geen kluizenaar worden? Dan zal je echt wat meer moeten doen. Je leven zal er beter van worden, heus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:52 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
nee ik ga realistisch gezien de komende tijd niets doen, want het is me gewoon om niets te doen.
je kent me niet maar me leven ziet er zoiets uit:
-zit al jaren lang bijna alle tijd alleen in een flat met de gordijnen dicht.
-ga alleen naar buiten voor eten.
-doe tegen me ouders alsof ik bezig ben met me studie, om de paar weken ga ik naar ze toe(200 kilomter weg) om de was te brengen, en dan ga ik weer terug
aardbei, zie hier!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik weet niet, nu ik niet meer studeer en niet meer helemaal niemand heb en door iemand geaccepteerd word die me niet raar vindt, ben ik ineens al bijna twee maanden ticvrij en ben ik minder bang dingen te doen. In Enschede was het allemaal ook zo erg geworden.
De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:53 schreef twi het volgende:
[..]
Koop een paar Uggs, misschien kan je iemand er een plezier mee doen.
Ach, ook mensen zonder enige autistische diagnose kunnen dat soort angsten hebben hoor. Ik doe dingen ook niet graag voor de eerste keer, totdat ik het gedaan heb. Dan heb ik er geen enkel probleem meer mee. En tsja, met alle respect richting de mensen die die diagnose wel hebben en accepteren, ik kan mezelf gelukkig toch niet autistisch of sociaal gestoord noemen.
Ja goh, stress en angst zijn niet goed voor een mens.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:55 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
aardbei, zie hier!
loka is gered, echt serieus ze had het best erg, erger dan ik denk ik als ik me niet totaal vergis en haar eigenlijk beledig ofzo.
precies dat rustige lijdende ontspannen hoe je in sociale situaties moet zijn ,enzo, vergeleken met een nerveus eng mannetje
ja ik wil een vriendin, en relatie, maar kan het niet krijgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.
ja en nu is ze helemaal lauw, en chill. en "normaal" gewoon.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja goh, stress en angst zijn niet goed voor een mens.
Het kwam ook wel door mijn rotzooileven toen hoor. De hele dag in bed blijven liggen en helemaal niets doen, niet eten, te lui zijn om drinken te pakken. Ik werd helemaal gek daar. En als je dan een keer buiten komt is alles vreselijk, en zijn alle mensen vreselijk, en is alles te licht, en te hard. En zit je ineens vol met zenuwtrekjes.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:55 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
aardbei, zie hier!
loka is gered, echt serieus ze had het best erg, erger dan ik denk ik als ik me niet totaal vergis en haar eigenlijk beledig ofzo.
maar je ging naar school toch enzo?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het kwam ook wel door mijn rotzooileven toen hoor. De hele dag in bed blijven liggen en helemaal niets doen, niet eten, te lui zijn om drinken te pakken. Ik werd helemaal gek daar. En als je dan een keer buiten komt is alles vreselijk, en zijn alle mensen vreselijk, en is alles te licht, en te hard. En zit je ineens vol met zenuwtrekjes.
Nu heb ik wat meer regelmaat, met werk enzo, en ouders die me dwingen een beetje normaal te leven, dat is een grotere factor dan de relatie hebben denk ik.
Ik ben wat hard, ik spreek pas van autistische trekjes wanneer ik mensen in de omgang echt raar vind doen. Alle angsten die ik heb opgebouwd, heb ik toch echt te danken aan het feit dat ik een hele tijd in m'n comfortzone heb geleefd. Als je geen teen er buiten zet, dan groeien die angsten vanzelf. Daar hoef je dan verder geen autisme voor te hebben of in het schizoide-spectrum te zitten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.
Heel soms ging ik wel ja, maar op het laatst niet eens meer wekelijks. En situaties met leeftijdsgenoten zijn vaak ook best stressverhogend. Ik zie nu nooit mensen van mijn eigen leeftijd, het geeft best wel rust om redelijk alleen te zijn, op mijn vriend na dan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:00 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
maar je ging naar school toch enzo?
ik doe het wel dan weer in het extreme met me jarenlang spijbelen.
Luister naar dit, Jeroen. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je ineens immuun bent voor stress en problemen op andere vlakken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 00:58 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het kwam ook wel door mijn rotzooileven toen hoor. De hele dag in bed blijven liggen en helemaal niets doen, niet eten, te lui zijn om drinken te pakken. Ik werd helemaal gek daar. En als je dan een keer buiten komt is alles vreselijk, en zijn alle mensen vreselijk, en is alles te licht, en te hard. En zit je ineens vol met zenuwtrekjes.
Nu heb ik wat meer regelmaat, met werk enzo, en ouders die me dwingen een beetje normaal te leven, dat is een grotere factor dan de relatie hebben denk ik.
In de omgang? Ja, ik vond je gewoon normaal. Het verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje, de posts van je in dit topic.quote:
quote:Ik ben nu wel best bang weer op mezelf te gaan wonen.
nee relatiegevoel, iemand staat achter je enzo. nee dat zijn maar kleine problemen vergeleken met altijd kansloos zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Luister naar dit, Jeroen. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je ineens immuun bent voor stress en problemen op andere vlakken.
tja, ben gewoon emotioneel een beetje onderontwikkeld, ik heb nog steeds niet op die stomme dienstruil gereageerdquote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:03 schreef twi het volgende:
[..]
In de omgang? Ja, ik vond je gewoon normaal. Het verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje, de posts van je in dit topic.
Ik vind jou niet kansloos, er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die jou best een kans willen geven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:04 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
[..]
nee relatiegevoel, iemand staat achter je enzo. nee dat zijn maar kleine problemen vergeleken met altijd kansloos zijn.
nu is lokasenna niet meer kansloos enzo (was ze al niet, maar ik wel)
Ik ken dat gevoel wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:04 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
[..]
nee relatiegevoel, iemand staat achter je enzo. nee dat zijn maar kleine problemen vergeleken met altijd kansloos zijn.
nu is lokasenna niet meer kansloos enzo (was ze al niet, ik ben wel kansloos)
Wat noem je emotioneel onderontwikkeld?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:06 schreef geenvetzak het volgende:
[..]
tja, ben gewoon emotioneel een beetje onderontwikkeld, ik heb nog steeds niet op die stomme dienstruil gereageerd
ja inderdaad.quote:
niet kunnen omgaan met afwijzing, of wat dat betreft acceptatiequote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:08 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wat noem je emotioneel onderontwikkeld?
Staat het verhaal over de dienstruil ergens dieper uitgewerkt? Want ik snap het niet zo, heb er alleen quasi-humoristisch op beantwoord. Gewoon doen wat je het beste lijkt, of zitten er nog belangrijke haken en ogen aan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:06 schreef geenvetzak het volgende:
tja, ben gewoon emotioneel een beetje onderontwikkeld, ik heb nog steeds niet op die stomme dienstruil gereageerd
Mijn eerste stabiele relatie is een paar weken geleden tot een einde gekomen. Ik moet zeggen dat ik een beetje last heb van liefdesverdriet, maar ik heb helemaal geen spijt van die relatie. Zoiets wil ik vaker meemaken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:09 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
ja inderdaad.
ik heb gewoon helemaal gelijk, dat weet ik (en anders is er iets mis met me ofzo, dat zou erg zijn)
Klopt, maar ergens is er wel een oorzaak dát je ervoor kiest of ertoe bent gekomen om geen teen buiten te zetten. Of dat nou autisme is, iets anders, of gewoon een aanleg tot neurotisch zijn en te veel piekeren.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:00 schreef twi het volgende:
[..]
Ik ben wat hard, ik spreek pas van autistische trekjes wanneer ik mensen in de omgang echt raar vind doen. Alle angsten die ik heb opgebouwd, heb ik toch echt te danken aan het feit dat ik een hele tijd in m'n comfortzone heb geleefd. Als je geen teen er buiten zet, dan groeien die angsten vanzelf. Daar hoef je dan verder geen autisme voor te hebben of in het schizoide-spectrum te zitten.
Dit is zó waar.quote:Simpelweg de noodzaak danwel behoefte niet hebben om dingen te ondernemen is al genoeg om op latere leeftijd problemen te hebben met de meest vanzelfsprekende dingen. Dingen waar ik tot een jaar geleden de allergrootste moeite mee had doe ik nu zonder er over na te denken, simpelweg omdat ik het een eerste keer heb gedaan.
teveel nare erge dingen typ je nu over me. ik haat mezelf ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klopt, maar ergens is er wel een oorzaak dát je ervoor kiest of ertoe bent gekomen om geen teen buiten te zetten. Of dat nou autisme is, iets anders, of gewoon een aanleg tot neurotisch zijn en te veel piekeren.
[..]
Dit is zó waar.Passiviteit is de grootste boosdoener.
Maar als je dan mlig hebt die mensen moeilijk begrijpt en in gesprekken meer van zichzelf uitgaat dan van een ander, echt tegen je praat in plaats van met je, dan heb je het niet alleen over angst of gebrek aan ervaring denk ik. Een soort aangeboren wereldvreemdheid. Helemaal op latere leeftijd zal het wel moeilijk zijn om je dan aan te leren wat normaal is en wat niet als je daar na je puberteit nog helemaal geen gevoel voor richting in hebt.
Maar verbetering is altijd mogelijk.
Moet je niet te veel over nadenken, het zijn jouw gevoelens jij moet bepalen wat jij van diegene vindt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef geenvetzak het volgende:
[..]
niet kunnen omgaan met afwijzing, of wat dat betreft acceptatieen ik snap niet wanneer iemand een vriend is of wanneer het normaal is dat je met iemand afspreekt of weet ik veel!
jah, een collega waar ik soort van een oogje op heb ofzo vroeg of ik van dienst wilde ruilen, zodoende dat dus afgesproken. vandaag kwam ze erop terug dat ze ondertussen met iemand anders heeft geruild, en of ik even met een vriend van haar van dienst wilde ruilen zodat die ook mee kon gaan naar de verjaardag waar ze vrij voor wilde hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef twi het volgende:
[..]
Staat het verhaal over de dienstruil ergens dieper uitgewerkt? Want ik snap het niet zo, heb er alleen quasi-humoristisch op beantwoord. Gewoon doen wat je het beste lijkt, of zitten er nog belangrijke haken en ogen aan?
Ik ben emotionieel misschien overontwikkeld, ben sociaal redelijk vaardig, heb alleen een flink minderwaardigheidscomplex wat me belemmert. Daardoor ook een loner, iemand die anderen niet tot last wil zijn.
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Mijn eerste stabiele relatie is een paar weken geleden tot een einde gekomen. Ik moet zeggen dat ik een beetje last heb van liefdesverdriet, maar ik heb helemaal geen spijt van die relatie. Zoiets wil ik vaker meemaken.
En kun je daar niet een spontane draai aan geven? Zeggen dat je het geen probleem vindt, en misschien wat proberen af te spreken met 'r? Of heeft zij weer een oogje op die andere vriend van 'r?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 01:14 schreef geenvetzak het volgende:
jah, een collega waar ik soort van een oogje op heb ofzo vroeg of ik van dienst wilde ruilen, zodoende dat dus afgesproken. vandaag kwam ze erop terug dat ze ondertussen met iemand anders heeft geruild, en of ik even met een vriend van haar van dienst wilde ruilen zodat die ook mee kon gaan naar de verjaardag waar ze vrij voor wilde hebben(ze zei wel sorry dat ze lastig was)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |