abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:57:20 #176
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332556
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.
ja ik wil een vriendin, en relatie, maar kan het niet krijgen.
dat is schizonogwwat toch? of moet ik dan meer dingen hebben?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja goh, stress en angst zijn niet goed voor een mens.
ja en nu is ze helemaal lauw, en chill. en "normaal" gewoon.
terwijl ik nog steeds meer "van me stokje" zowat ga.
....het is een cirkel waar ik niet uit kan komen.
want om vriendin tte krijgen moet ik eerst gered worden, maar ik kan alleen gered worden door een vriendin.
pi_108332583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:55 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

aardbei, zie hier!
loka is gered, echt serieus ze had het best erg, erger dan ik denk ik als ik me niet totaal vergis en haar eigenlijk beledig ofzo.
Het kwam ook wel door mijn rotzooileven toen hoor. De hele dag in bed blijven liggen en helemaal niets doen, niet eten, te lui zijn om drinken te pakken. Ik werd helemaal gek daar. En als je dan een keer buiten komt is alles vreselijk, en zijn alle mensen vreselijk, en is alles te licht, en te hard. En zit je ineens vol met zenuwtrekjes.
Nu heb ik wat meer regelmaat, met werk enzo, en ouders die me dwingen een beetje normaal te leven, dat is een grotere factor dan de relatie hebben denk ik.

Ik ben nu wel best bang weer op mezelf te gaan wonen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:00:02 #178
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332618
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het kwam ook wel door mijn rotzooileven toen hoor. De hele dag in bed blijven liggen en helemaal niets doen, niet eten, te lui zijn om drinken te pakken. Ik werd helemaal gek daar. En als je dan een keer buiten komt is alles vreselijk, en zijn alle mensen vreselijk, en is alles te licht, en te hard. En zit je ineens vol met zenuwtrekjes.
Nu heb ik wat meer regelmaat, met werk enzo, en ouders die me dwingen een beetje normaal te leven, dat is een grotere factor dan de relatie hebben denk ik.
maar je ging naar school toch enzo?

ik doe het vergeleken daarmee dan nog veel extremer met me jarenlang spijbelen. geen wonder dat k het ook heb gekregen. alles is erg bij me
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:00:50 #179
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108332631
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.
Ik ben wat hard, ik spreek pas van autistische trekjes wanneer ik mensen in de omgang echt raar vind doen. Alle angsten die ik heb opgebouwd, heb ik toch echt te danken aan het feit dat ik een hele tijd in m'n comfortzone heb geleefd. Als je geen teen er buiten zet, dan groeien die angsten vanzelf. Daar hoef je dan verder geen autisme voor te hebben of in het schizoide-spectrum te zitten.

Simpelweg de noodzaak danwel behoefte niet hebben om dingen te ondernemen is al genoeg om op latere leeftijd problemen te hebben met de meest vanzelfsprekende dingen. Dingen waar ik tot een jaar geleden de allergrootste moeite mee had doe ik nu zonder er over na te denken, simpelweg omdat ik het een eerste keer heb gedaan.
pi_108332653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:00 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

maar je ging naar school toch enzo?

ik doe het wel dan weer in het extreme met me jarenlang spijbelen.
Heel soms ging ik wel ja, maar op het laatst niet eens meer wekelijks. En situaties met leeftijdsgenoten zijn vaak ook best stressverhogend. Ik zie nu nooit mensen van mijn eigen leeftijd, het geeft best wel rust om redelijk alleen te zijn, op mijn vriend na dan.
pi_108332678
ben ik normaal? :o
pi_108332689
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:58 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Luister naar dit, Jeroen. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je ineens immuun bent voor stress en problemen op andere vlakken.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:03:32 #183
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108332702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:02 schreef geenvetzak het volgende:
ben ik normaal? :o
In de omgang? Ja, ik vond je gewoon normaal. Het verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje, de posts van je in dit topic.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:04:05 #184
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332713
quote:
Ik ben nu wel best bang weer op mezelf te gaan wonen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Luister naar dit, Jeroen. Dat je een relatie hebt betekent niet dat je ineens immuun bent voor stress en problemen op andere vlakken.
nee relatiegevoel, iemand staat achter je enzo. nee dat zijn maar kleine problemen vergeleken met altijd kansloos zijn.
nu is lokasenna niet meer kansloos enzo (was ze al niet, ik ben wel kansloos)
pi_108332761
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:03 schreef twi het volgende:

[..]

In de omgang? Ja, ik vond je gewoon normaal. Het verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje, de posts van je in dit topic.
tja, ben gewoon emotioneel een beetje onderontwikkeld, ik heb nog steeds niet op die stomme dienstruil gereageerd _O-
pi_108332784
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:04 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

[..]

nee relatiegevoel, iemand staat achter je enzo. nee dat zijn maar kleine problemen vergeleken met altijd kansloos zijn.
nu is lokasenna niet meer kansloos enzo (was ze al niet, maar ik wel)
Ik vind jou niet kansloos, er zijn waarschijnlijk heel veel mensen die jou best een kans willen geven.
Het is alleen een probleem dat jij die mensen niet opzoekt/tegenkomt, en misschien ook niet kan opzoeken door je problemen, omdat het teveel angst en stress oplevert. Daar heb je eigenlijk hulp bij nodig.
pi_108332793
hoewel mijn gevoel voor humor dan weer wel op nivo is :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:08:21 #188
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_108332795
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:04 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

[..]

nu is lokasenna niet meer kansloos enzo (was ze al niet, ik ben wel kansloos)
Ik ken dat gevoel wel.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_108332804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:06 schreef geenvetzak het volgende:

[..]

tja, ben gewoon emotioneel een beetje onderontwikkeld, ik heb nog steeds niet op die stomme dienstruil gereageerd _O-
Wat noem je emotioneel onderontwikkeld?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:09:54 #190
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332824
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:08 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik ken dat gevoel wel.
ja inderdaad.
ik heb gewoon helemaal gelijk, dat weet ik, ik ben er van overtuigd (anders is er iets mis met me ofzo, dat zou erg zijn)
pi_108332839
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:08 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Wat noem je emotioneel onderontwikkeld?
niet kunnen omgaan met afwijzing, of wat dat betreft acceptatie :P en ik snap niet wanneer iemand een vriend is of wanneer het normaal is dat je met iemand afspreekt of weet ik veel!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:11:32 #192
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108332845
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:06 schreef geenvetzak het volgende:
Staat het verhaal over de dienstruil ergens dieper uitgewerkt? Want ik snap het niet zo, heb er alleen quasi-humoristisch op beantwoord. Gewoon doen wat je het beste lijkt, of zitten er nog belangrijke haken en ogen aan?

Ik ben emotionieel misschien overontwikkeld, ben sociaal redelijk vaardig, heb alleen een flink minderwaardigheidscomplex wat me belemmert. Daardoor ook een loner, iemand die anderen niet tot last wil zijn.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:11:36 #193
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_108332847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:09 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ja inderdaad.
ik heb gewoon helemaal gelijk, dat weet ik (en anders is er iets mis met me ofzo, dat zou erg zijn)
Mijn eerste stabiele relatie is een paar weken geleden tot een einde gekomen. Ik moet zeggen dat ik een beetje last heb van liefdesverdriet, maar ik heb helemaal geen spijt van die relatie. Zoiets wil ik vaker meemaken.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_108332848
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:00 schreef twi het volgende:

[..]

Ik ben wat hard, ik spreek pas van autistische trekjes wanneer ik mensen in de omgang echt raar vind doen. Alle angsten die ik heb opgebouwd, heb ik toch echt te danken aan het feit dat ik een hele tijd in m'n comfortzone heb geleefd. Als je geen teen er buiten zet, dan groeien die angsten vanzelf. Daar hoef je dan verder geen autisme voor te hebben of in het schizoide-spectrum te zitten.
Klopt, maar ergens is er wel een oorzaak dát je ervoor kiest of ertoe bent gekomen om geen teen buiten te zetten. Of dat nou autisme is, iets anders, of gewoon een aanleg tot neurotisch zijn en te veel piekeren.

quote:
Simpelweg de noodzaak danwel behoefte niet hebben om dingen te ondernemen is al genoeg om op latere leeftijd problemen te hebben met de meest vanzelfsprekende dingen. Dingen waar ik tot een jaar geleden de allergrootste moeite mee had doe ik nu zonder er over na te denken, simpelweg omdat ik het een eerste keer heb gedaan.
Dit is zó waar. ^O^ Passiviteit is de grootste boosdoener.

Maar als je dan mlig hebt die mensen moeilijk begrijpt en in gesprekken meer van zichzelf uitgaat dan van een ander, echt tegen je praat in plaats van met je, dan heb je het niet alleen over angst of gebrek aan ervaring denk ik. Een soort aangeboren wereldvreemdheid. Helemaal op latere leeftijd zal het wel moeilijk zijn om je dan aan te leren wat normaal is en wat niet als je daar na je puberteit nog helemaal geen gevoel voor richting in hebt.

Maar verbetering is altijd mogelijk. :)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:12:55 #195
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar ergens is er wel een oorzaak dát je ervoor kiest of ertoe bent gekomen om geen teen buiten te zetten. Of dat nou autisme is, iets anders, of gewoon een aanleg tot neurotisch zijn en te veel piekeren.

[..]

Dit is zó waar. ^O^ Passiviteit is de grootste boosdoener.

Maar als je dan mlig hebt die mensen moeilijk begrijpt en in gesprekken meer van zichzelf uitgaat dan van een ander, echt tegen je praat in plaats van met je, dan heb je het niet alleen over angst of gebrek aan ervaring denk ik. Een soort aangeboren wereldvreemdheid. Helemaal op latere leeftijd zal het wel moeilijk zijn om je dan aan te leren wat normaal is en wat niet als je daar na je puberteit nog helemaal geen gevoel voor richting in hebt.

Maar verbetering is altijd mogelijk. :)
teveel nare erge dingen typ je nu over me. ik haat mezelf ook.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:13:10 #196
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_108332875
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef geenvetzak het volgende:

[..]

niet kunnen omgaan met afwijzing, of wat dat betreft acceptatie :P en ik snap niet wanneer iemand een vriend is of wanneer het normaal is dat je met iemand afspreekt of weet ik veel!
Moet je niet te veel over nadenken, het zijn jouw gevoelens jij moet bepalen wat jij van diegene vindt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:14:52 #197
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_108332901
Oh trouwens, hallo iedereen, ik ben keep_walking. :)
pi_108332902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef twi het volgende:

[..]

Staat het verhaal over de dienstruil ergens dieper uitgewerkt? Want ik snap het niet zo, heb er alleen quasi-humoristisch op beantwoord. Gewoon doen wat je het beste lijkt, of zitten er nog belangrijke haken en ogen aan?

Ik ben emotionieel misschien overontwikkeld, ben sociaal redelijk vaardig, heb alleen een flink minderwaardigheidscomplex wat me belemmert. Daardoor ook een loner, iemand die anderen niet tot last wil zijn.
jah, een collega waar ik soort van een oogje op heb ofzo vroeg of ik van dienst wilde ruilen, zodoende dat dus afgesproken. vandaag kwam ze erop terug dat ze ondertussen met iemand anders heeft geruild, en of ik even met een vriend van haar van dienst wilde ruilen zodat die ook mee kon gaan naar de verjaardag waar ze vrij voor wilde hebben _O- (ze zei wel sorry dat ze lastig was)
pi_108332934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:11 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mijn eerste stabiele relatie is een paar weken geleden tot een einde gekomen. Ik moet zeggen dat ik een beetje last heb van liefdesverdriet, maar ik heb helemaal geen spijt van die relatie. Zoiets wil ik vaker meemaken.
:* Sterkte. Ik dacht al zoiets gezien te hebben. De kans is altijd aanwezig dat een relatie stuk loopt. Maar dat maakt het niet minder pijnlijk, zeker als het een serieuze relatie was. Wel goed dat je geen spijt hebt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 01:17:38 #200
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108332948
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 01:14 schreef geenvetzak het volgende:
jah, een collega waar ik soort van een oogje op heb ofzo vroeg of ik van dienst wilde ruilen, zodoende dat dus afgesproken. vandaag kwam ze erop terug dat ze ondertussen met iemand anders heeft geruild, en of ik even met een vriend van haar van dienst wilde ruilen zodat die ook mee kon gaan naar de verjaardag waar ze vrij voor wilde hebben _O- (ze zei wel sorry dat ze lastig was)
En kun je daar niet een spontane draai aan geven? Zeggen dat je het geen probleem vindt, en misschien wat proberen af te spreken met 'r? Of heeft zij weer een oogje op die andere vriend van 'r?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')