abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108331217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:13 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

ik vind het helemaal niet leuk dat je zegt dat de kans bijna 0 is. dat is erg confronterend.
mijn vraag was hoe ik de stalkers kan krijgen. Ik zoek het zelf wel uit, want socialer doen dus, en inslagenreuring heeft geantwoord enzo.
jammer dat het er voorlopig nog steeds op lijkt dat de stalkers niet vroeg te herkennen zijn, maar dat pas laat achter kan worden gekomen.
Dat het confronterend is maakt het niet minder waar. Het wordt tijd dat je je in de realiteit gaat begeven en niet een onhaalbare ( en absurde) fantasie naastreeft.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:17:20 #152
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108331218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het leven is soms erg confronterend mlig. Dat hoort er een beetje bij
een beetje confrontatie hoort erbij
niet erge confrontatie waar je stil van wordt, en wat je erg ongelukkig laat voelen, want dan ook nog de bevestiging enzo.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:18:01 #153
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108331245
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat het confronterend is maakt het niet minder waar. Het wordt tijd dat je je in de realiteit gaat begeven en niet een onhaalbare ( en absurde) fantasie naastreeft.
hoe moet dat? kan ik dat doen? het maakt niet uit als ik maar een vriendin vind die me net zo leuk vind als ik haar .
pi_108331259
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:17 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

een beetje confrontatie hoort erbij
niet erge confrontatie waar je stil van wordt, en wat je erg ongelukkig laat voelen, want dan ook nog de bevestiging enzo.
Confrontaties worden minder erg naarmate je beeld van de realiteit de realiteit meer benadert
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:19:42 #155
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108331289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:18 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Confrontaties worden minder erg naarmate je beeld van de realiteit de realiteit meer benadert
nee want dat is bevestiging.
dan komt de bevestiging (de realiteit) dat het eruitziet dat het nooit gaat lukken.
en dan erge confrontatie+bevestiging = het allerergste.
van het allerergste blijf (ik dan) maandenlang dromen en fantaseren wat ik zou willen, en dan de treuren, jaloers zijn, stalkgevoelens, wanhopigheid etcetcetc. allemaal kutgevoel
pi_108331363
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:19 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee want dat is bevestiging.
dan komt de bevestiging (de realiteit) dat het eruitziet dat het nooit gaat lukken.
en dan erge confrontatie+bevestiging = het allerergste.
Fout, naarmate jouw eigen beeld van de werkelijkheid meer lijkt op de werkelijkheid zoals die is, zullen confrontaties gewoonweg minder impact hebben. Je veegt het dan meer gewoon van je schouders af alsof het niks is, ik spreek uit ervaring

Edit:Dus als ik jou goed begrijp, leef je liever in een fantasie omdat dat prettiger voor je is? Nou, je hebt vast een erg prettig leven niet? :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:22:20 #157
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108331403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Fout, naarmate jouw eigen beeld van de werkelijkheid meer lijkt op de werkelijkheid zoals die is, zullen confrontaties gewoonweg minder impact hebben. Je veegt het dan meer gewoon van je schouders af alsof het niks is, ik spreek uit ervaring
oh ik zal er even over nadenken.
voor mij is bevestiging iets wat me de realiteit laat merken. en dan wordt het alleen maar erger omdat ik het wel anders zou willen.

had jij dat helemaal niet meer dan magnetronkoffie.
dan wordt je zo geconfronteerd met ijvoorbeeld stelletjes, en dan weet je niet hoe je er bij moet gaan staan. dan sta je helemaal alleen en voel je je helemaal alleen.
en dan wil je dat zelf ook maar weet niet hoe te krijgen, en alles. (beetje bevestiging)
en dan complete bevestiging dat het je nooit gelukt is, en dat het er naar uitziet dat het nooit zal lukken.
en dan is alles erg.
pi_108331512
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:22 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oh ik zal er even over nadenken.
voor mij is bevestiging iets wat me de realiteit laat merken. en dan wordt het alleen maar erger omdat ik het wel anders zou willen.
Denk er maar even over na ja. Als je het anders zou willen, is in een fantasiewereld leven niks meer als ontkenning. Ontkenning van hoe de wereld echt is. Je gaat dan in een fantasiewereld leven en zult de rest van je leven steeds weer opnieuw geshocked worden omdat jouw fantasiewereld en de echte wereld uiteraard met elkaar in botsing gaan komen. Dat kan ook niet anders.

De vraag is:Wil jij de rest van je leven in een fantasiewereldje leven? Zo ja, weet dan wel dat jouw fantasiewereld dan gelijk jouw gijzelnemer is
pi_108331541
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:22 schreef mylifeisgrey het volgende:
had jij dat helemaal niet meer dan magnetronkoffie.
dan wordt je zo geconfronteerd met ijvoorbeeld stelletjes, en dan weet je niet hoe je er bij moet gaan staan, en dan wil je dat zelf ook maar weet niet hoe te krijgen, en alles.
en dan bevestiging dat het je nooit gelukt is, en dat het er naar uitziet dat het nooit zal lukken.
en dan is alles erg.
Hoezo nooit gelukt? Ik heb meerdere relaties achter de rug.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:26:53 #160
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108331554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoezo nooit gelukt? Ik heb meerdere relaties achter de rug.
oh dan heb jij daar al geen last meer van, want dan ben jij al gered

ja ik wist dat al een beetje van je, dat was ook weer een beetje confrontatie enzo, en toen had ik mezelf maar wijs gemaakt dat het bij jou niet zoveel voorstelde.

maar wauw een echte relatie zoverre dat je geen bevestiging gevoelens meer hebt.
dat is wel confronterend voor me.
en jij bent daarom al gered.
pi_108331581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:26 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

oh dan heb jij daar al minder last van, want dan ben jij al gered
Ik ben nog lang niet gered, maar ik vertik het om in een fantasiewereld te gaan leven omdat ik weet dat dat een eindstation is, een levenslange roes net zoals wanneer je aan de drugs bent.

Dan heb ik liever de confrontatie en ja, die is snoeihard.
pi_108331962
goed, ik maak dus zelf ook nog gigantische missers op sociaal gebied. schat een relatie totaal verkeerd in en ga daardoor emotioneel op me bek :') kan er dus ook niets van zeggen omdat mijn hele denkbeeld ervan nergens op sloeg. hoe de fuck moet ik dan eerlijk en open door het leven als ik waanideeen over sociale situaties heb? ik ga dan automatisch over op "I dont give a fuck" mode.
pi_108332078
Jullie leven feitelijk in angst.

Ik blijf het herhalen: die eerste stap is om iets te ondernemen, al is de stap nog zo klein, maak die stap nou maar en om het dan constant te herhalen helpt al. Jullie zullen merken dat het steeds makkelijker wordt en dat het op den duur geen moeite meer kost. Zo zal je steeds verder gaan maar eerst moet je dan wel die eerste stap zetten. Magnetron is gelukkig al goed op weg! ^O^

Misschien een domme vraag maar ligt het aan de ziektebeelden of zijn het zelf aangeleerde angsten? Van Magnetronkoffie weet ik dat hij autisme heeft maar van mylifeisgrey weet ik niets. :)
pi_108332241
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:42 schreef Lauzi-1993 het volgende:

Ik blijf het herhalen: die eerste stap is om iets te ondernemen, al is de stap nog zo klein, maak die stap nou maar en om het dan constant te herhalen helpt al. Jullie zullen merken dat het steeds makkelijker wordt en dat het op den duur geen moeite meer kost. Zo zal je steeds verder gaan maar eerst moet je dan wel die eerste stap zetten. Magnetron is gelukkig al goed op weg! ^O^

Misschien een domme vraag maar ligt het aan de ziektebeelden of zijn het zelf aangeleerde angsten? Van Magnetronkoffie weet ik dat hij autisme heeft maar van mylifeisgrey weet ik niets. :)
MLIG heeft geen diagnose maar ik ben er vrij zeker van dat hij ook een vorm van autisme heeft, en dat weet hij zelf ook wel.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:47:27 #165
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332257
@lauzi.

ik ben niet gediagnotiseerd met een geestelijke ziekte(of hoe heet dat).
ik heb wel een wajong uitkering gekregen na wat tegenslagen, maar ik weet niet wat er in het rapport van de keuringsarts staat.

Ik had zelf het idee om overdag eens erop uit te gaan, en alle dingen die ik eng vind maar eigenlijk makkelijk horen te zijn de hele dag lang doen.
zoals een winkel ingaan (niet supermarkt want dat durf ik nu wel net aan), en dan iets afrekenen bij de kassa. ik kan bijvoorbeeld naar kleine winkels gaan, en dan elke keer kleine dingen kopen zoals lipbalsum, en anischtkaarten ofzo.
of de weg vragen als ik buiten ben.

netzoiets als dat je een (meestal) oud persoon om leert gaan met internetten met een internetbrowser. gewoon blijven klikken en blijven oefenen en herhalen en dan wordt het makkelijker, durf je meer, en herken je dingen enzo.

quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

MLIG heeft geen diagnose maar ik ben er vrij zeker van dat hij ook een vorm van autisme heeft, en dat weet hij zelf ook wel.
ja obvious. het is wel erg hoor dat jij nu gewoon met aron erbij helemaal lauw enzo bent wat ik ook zou moeten zijn bij de meisjes.

nerveus overspannen gedrag van sociale sitauties slaat snel over naar de meisjes en jhaagt ze weg.

ik had zelf het idee dat jij dat nog erger had dan ik, en dan ben je nu dankzij de relatie helemaal genezen enzo.
en dan krijg ik ook weer ideeen van me dat ik vast zit TOTDAT ik een relatie heb die me dat ook maakt. nog meer bewijs trouwens dat een vriendin mij wel zou 'redden' (op alle gebieden).
pi_108332331
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Het zal me niks verbazen als daar ook nog een angststoornis en een persoonlijkheidsstoornis (of meerdere) bij komen. Het is erg lastig dat hij daar geen hulp voor krijgt/wil.
pi_108332339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:47 schreef mylifeisgrey het volgende:
@lauzi.

ik ben niet gediagnotiseerd met een geestelijke ziekte(of hoe heet dat).
ik heb wel een wajong uitkering gekregen na wat tegenslagen, maar ik weet niet wat er in het rapport van de keuringsarts staat.

Ik had zelf het idee om overdag eens erop uit te gaan, en alle dingen die ik eng vind maar eigenlijk makkelijk horen te zijn de hele dag lang doen.
zoals een winkel ingaan (niet supermarkt want dat durf ik nu wel net aan), en dan iets afrekenen bij de kassa. ik kan bijvoorbeeld naar kleine winkels gaan, en dan elke keer kleine dingen kopen zoals lipbalsum, en anischtkaarten ofzo.

netzoiets als dat je een (meestal) oud persoon om leert gaan met internetten met een internetbrowser. gewoon blijven klikken en blijven oefenen en herhalen en dan wordt het makkelijker, durf je meer, en herken je dingen enzo.
Goed idee! Ga je het echt doen? :) En het wordt ook steeds makkelijk wanneer je het gaat herhalen dus eigenlijk moet je dat dan ook vaker gaan doen!

Waarom zou je kleine dingen gaan kopen? Koop alleen iets wanneer je ook iets nodig hebt, dat is weer slimmer lijkt me. :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:52:12 #168
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332418
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:49 schreef Lauzi-1993 het volgende:

[..]

Goed idee! Ga je het echt doen? :) En het wordt ook steeds makkelijk wanneer je het gaat herhalen dus eigenlijk moet je dat dan ook vaker gaan doen!

Waarom zou je kleine dingen gaan kopen? Koop alleen iets wanneer je ook iets nodig hebt, dat is weer slimmer lijkt me. :P
nee ik ga realistisch gezien de komende tijd niets doen, want het is me gewoon om niets te doen.
je kent me niet maar me leven ziet er zoiets uit:
-zit al jaren lang bijna alle tijd alleen in een flat met de gordijnen dicht.
-ga alleen naar buiten voor eten.
-doe tegen me ouders alsof ik bezig ben met me studie, om de paar weken ga ik naar ze toe(200 kilomter weg) om de was te brengen, en dan ga ik weer terug
-geen vrienden hier, ken ook helemaal niemand terwijl ik hier al 5 jaar woon.
heb wel nog paar vrienden van de middelbare school in de buurt van me ouders, maar zijn geen vrienden waar ik andere mensen mee zou kunnen ontmoeten.

is niet helemaal zo extreem, dat wel.... want zijn wel uitzonderingen enzo in de laatste 40000 uur geweest dat ik hier woon.
pi_108332434
quote:

[..]

ja obvious. het is wel erg hoor dat jij nu gewoon met aron erbij helemaal lauw enzo bent wat ik ook zou moeten zijn bij de meisjes.

nerveus overspannen gedrag van sociale sitauties slaat snel over naar de meisjes en jhaagt ze weg.

ik had zelf het idee dat jij dat nog erger had dan ik, en dan ben je nu dankzij de relatie helemaal genezen enzo.
en dan krijg ik ook weer ideeen van me dat ik vast zit TOTDAT ik een relatie heb die me dat ook maakt. nog meer bewijs trouwens dat een vriendin mij wel zou 'redden' (op alle gebieden).
Ik weet niet, nu ik niet meer studeer en niet meer helemaal niemand heb en door iemand geaccepteerd word die me niet raar vindt, ben ik ineens al bijna twee maanden ticvrij en ben ik minder bang dingen te doen. In Enschede was het allemaal ook zo erg geworden.
pi_108332453
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:42 schreef Lauzi-1993 het volgende:

Ik ben al jarenlang een eenling. kan wel met vrienden lachen, maar ik spreek alleen af als er iets gedaan wordt (in de vriendenkring is dat meestal boardgames of videogames :P ), ik zie het nut van gewoon elkaar zien niet echt. ik snap niet/weet niet wat vrouwen bezig houdt dus dat speelt nu niet een rol in mijn leven, terwijl ik het wel de hoogste tijd vindt. Geen diagnoses gesteld bij mij behalve weinig sociale vaardigheid (wordt aan gewerkt) en een paar jaar terug symptomen van depressie (houdt het hoofd nu wel bovenwater). "Gezelligheid" of een echt "leuke avond" heb ik wel, maar blijkbaar is dat vaak totaal anders voor veel anderen (ik ga mee uit, het lijkt heel gezellig, maar de helft van de groep gaat er na een half uur alweer vandoor).
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:53:59 #171
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_108332465
quote:
@lauzi.

Koop een paar Uggs, misschien kan je iemand er een plezier mee doen.

Ach, ook mensen zonder enige autistische diagnose kunnen dat soort angsten hebben hoor. Ik doe dingen ook niet graag voor de eerste keer, totdat ik het gedaan heb. Dan heb ik er geen enkel probleem meer mee. En tsja, met alle respect richting de mensen die die diagnose wel hebben en accepteren, ik kan mezelf gelukkig toch niet autistisch of sociaal gestoord noemen.
pi_108332481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:52 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

nee ik ga realistisch gezien de komende tijd niets doen, want het is me gewoon om niets te doen.
je kent me niet maar me leven ziet er zoiets uit:
-zit al jaren lang bijna alle tijd alleen in een flat met de gordijnen dicht.
-ga alleen naar buiten voor eten.
-doe tegen me ouders alsof ik bezig ben met me studie, om de paar weken ga ik naar ze toe(200 kilomter weg) om de was te brengen, en dan ga ik weer terug
Je wil toch geen kluizenaar worden? Dan zal je echt wat meer moeten doen. Je leven zal er beter van worden, heus.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 00:55:42 #173
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_108332515
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:52 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik weet niet, nu ik niet meer studeer en niet meer helemaal niemand heb en door iemand geaccepteerd word die me niet raar vindt, ben ik ineens al bijna twee maanden ticvrij en ben ik minder bang dingen te doen. In Enschede was het allemaal ook zo erg geworden.
aardbei, zie hier!
loka is gered, echt serieus ze had het best erg, erger dan ik denk ik als ik me niet totaal vergis en haar eigenlijk beledig ofzo.

precies dat rustige leidende ontspannen hoe je in sociale situaties moet zijn ,enzo, vergeleken met een nerveus eng mannetje

[ Bericht 3% gewijzigd door mylifeisgrey op 24-02-2012 01:07:13 ]
pi_108332533
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:53 schreef twi het volgende:

[..]

Koop een paar Uggs, misschien kan je iemand er een plezier mee doen.

Ach, ook mensen zonder enige autistische diagnose kunnen dat soort angsten hebben hoor. Ik doe dingen ook niet graag voor de eerste keer, totdat ik het gedaan heb. Dan heb ik er geen enkel probleem meer mee. En tsja, met alle respect richting de mensen die die diagnose wel hebben en accepteren, ik kan mezelf gelukkig toch niet autistisch of sociaal gestoord noemen.
De angsten zijn niet het enige wat doet denken aan autisme natuurlijk. Het zijn veel meer dingen. Maar zeker weten doe je het niet. Het kan net zo makkelijk iets in het schizoïde-spectrum zijn, bijvoorbeeld.
pi_108332555
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 00:55 schreef mylifeisgrey het volgende:

[..]

aardbei, zie hier!
loka is gered, echt serieus ze had het best erg, erger dan ik denk ik als ik me niet totaal vergis en haar eigenlijk beledig ofzo.

precies dat rustige lijdende ontspannen hoe je in sociale situaties moet zijn ,enzo, vergeleken met een nerveus eng mannetje
Ja goh, stress en angst zijn niet goed voor een mens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')