Om zulke trauma's te voorkomen wilde ik vroeger op de trap een sensor plaatsen en die op een zwaailicht in mijn kamer aansluiten. Toch maar niet gedaan omdat het een duur grapje was, maar gelukkig ook nooit nodig gehad.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:25 schreef zarGon het volgende:
Daar kom je wel overheen, big boy. Net zoals alle trauma's, zoals het betrappen van je ma en pa ().
Communicatiestoornis.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 03:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook?.
(Mits film en muziek, trouwens.)
1mb = 8 mbit. De meeste mensen hebben 20 mbit/sec, wat ongeveer 2 mb/sec. is. Mijn internetverbinding is 10 Mbit/ sec, wat inderdaad niet hoog is, maar wel volledig wordt benut door usenet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:36 schreef xminator het volgende:
[..]
1 mb per seconde? Welke jaar kom je vandaan? 2006 ofzo?
*Jaloers is* Wat voor werk doe je dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik ga iets productief doen vandaag. Films voor de baas downloaden
I love my job![]()
Ik doe in principe administratie (boekhouden, telefoontjes, mails) en ICT maar ik ben vaak snel met mijn shit klaar en heb ik vaak niet echt veel te doen. Zo nu en dan heeft er iemand wat hulp nodig en ben ik zo klaarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:45 schreef Bilge het volgende:
[..]
*Jaloers is* Wat voor werk doe je dan?
Hoe zou jij je voelen als je vrouw zegt vertrouwen in jou te hebben, maar toch een camera plaatst in de slaapkamer?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:26 schreef Arcadia het volgende:
Vertrouw op Allah, maar bind altijd je kameel vast.
Een goede ict-er die torrents gebruikt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ik ben een goede ICT-er dus ik heb in principe alles al geautomatiseerd![]()
Zo nu en dan loopt er iets vast, geef ik er een trap tegen en werkt het weer. Voor de rest is het alsof ik aan het toveren ben
Boekhouden neemt wel wat meer tijd in, maar dat is maar eens per maand![]()
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:13 schreef Bilge het volgende:
Een goede ict-er die torrents gebruikt.2
Stap over op kabel. Goedkoper en sneller. 40 mbit hier, dit vind ik zelfs nog te sloom.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Om zulke trauma's te voorkomen wilde ik vroeger op de trap een sensor plaatsen en die op een zwaailicht in mijn kamer aansluiten. Toch maar niet gedaan omdat het een duur grapje was, maar gelukkig ook nooit nodig gehad.![]()
Ik mag hopen dat jij al helemaal, met je aparte seksuele voorkeuren, nooit door je ouders betrapt bent.
[..]
Communicatiestoornis.
[..]
1mb = 8 mbit. De meeste mensen hebben 20 mbit/sec, wat ongeveer 2 mb/sec. is. Mijn internetverbinding is 10 Mbit/ sec, wat inderdaad niet hoog is, maar wel volledig wordt benut door usenet.
Helemaal niets mis met mijn seksuele voorkeuren trouwens. Jüliş!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 14:43 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat jij al helemaal, met je aparte seksuele voorkeuren, nooit door je ouders betrapt bent.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:13 schreef Bilge het volgende:
[..]
Een goede ict-er die torrents gebruikt.2
Ik ben de enige die het kan gebruiken. Passwords and shizzquote:Ik zou trouwens niet te veel automatiseren. Straks kunnen ze het allemaal zelf en hebben ze jou niet meer nodig.
Zou je alsjeblieft tot in detail willen bespreken hoe de eerstvolgende gezamenlijke maaltijd verliep?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Helemaal niets mis met mijn seksuele voorkeuren trouwens. Jüliş!!
Eén keer betrapt door mijn ma..
quote:Op zondag 22 april 2007 03:19 schreef zarGon het volgende:
Ja.
Moeder.
Ze gaf mijn shirt aan en zei dat we moesten eten
quote:Op zondag 22 april 2007 03:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik had een onderhemd aan dacht iken blijkbaar was het warm of niet comfortabel ofzo..
het is niet dat ik het nog helder herinner
quote:Op donderdag 20 december 2007 11:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb sinds ik gepakt ben door mijn moeder, een veel betere relatie met haar. Het kan alleen maar beter worden.
Niet onnodig moeilijk reageren, dat is gewoon een Arabische gezegde.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:13 schreef Bilge het volgende:
[..]
Hoe zou jij je voelen als je vrouw zegt vertrouwen in jou te hebben, maar toch een camera plaatst in de slaapkamer?
Stel nou dat je accu leeg of je benzine op is: ga je dan ook bidden tot God? Als je dan niet bidt, vertrouw je God dan wel?
'Kadercilik' is ook problematisch als het om de bestraffing/ beloning in het hiernamaals gaat: als alles Gods wil was, slaat het toch nergens op om willoze mensen te belonen/ bestraffen met hemel en hel?
Naar mijn bescheiden mening moet je de almachtigheid en alwetendheid van God als volgt opvatten: hij is overal toe in staat, maar gebruikt die macht niet, zodat mensen hun eigen pad kunnen uitstippelen, waar ze dus zelf verantwoordelijkheid voor dragen. Dat ieders levenspad al vastsstaat betekent niet dat we ons levenspad slechts uitvoeren, maar dat God al wist wat we uit onze eigen wil zouden doen.
Kwam je er echt zo makkelijk vanaf? Ik weet niet wat ik zou doen als ik mijn kind betrap. Uithuwelijking, onterving, falaka, donderpreek, een dubbelzinnige opmerking of slechts een bijtende blik?quote:
Het Arabische gezegde is gestoeld op aannames die ik niet deel, maar het staat jou natuurlijk vrij om niet te diep na te denken over zulke kwesties.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:33 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet onnodig moeilijk reageren, dat is gewoon een Arabische gezegde.
Amusant, niet geheel accuraat.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:55 schreef Bilge het volgende:
Verschillen tussen Nederlanders en Turken
In naam van Allah ga ik er maar op in. De mens is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en tekortkomingen, een mens kan goede dingen doen en niks in ruil ervoor ontvangen, het is met de genade van Allah dat wij beloond worden. Bidden tot Allah is sowieso een vereiste aangezien het een van de fundamenten van ons geloof is, als jij niet eens bidt, dit is een van dé verplichtingen van Allah, wat verwacht jij dan om te ontvangen wanneer jij leeft voor Allah en niet voor jezelf? En dan heb ik het over bidden zonder dat er problemen zijn én wanneer er problemen zijn. Herinner Allah en hij zal jou herinneren. Het belangrijkste is om je eerst te wenden tot Allah voordat je je wendt tot anderen, zelfs bij geldproblemen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:13 schreef Bilge het volgende:
Hoe zou jij je voelen als je vrouw zegt vertrouwen in jou te hebben, maar toch een camera plaatst in de slaapkamer?
Stel nou dat je accu leeg of je benzine op is: ga je dan ook bidden tot God? Als je dan niet bidt, vertrouw je God dan wel?
'Kadercilik' is ook problematisch als het om de bestraffing/ beloning in het hiernamaals gaat: als alles Gods wil was, slaat het toch nergens op om willoze mensen te belonen/ bestraffen met hemel en hel?
Naar mijn bescheiden mening moet je de almachtigheid en alwetendheid van God als volgt opvatten: hij is overal toe in staat, maar gebruikt die macht niet, zodat mensen hun eigen pad kunnen uitstippelen, waar ze dus zelf verantwoordelijkheid voor dragen. Dat ieders levenspad al vastsstaat betekent niet dat we ons levenspad slechts uitvoeren, maar dat God al wist wat we uit onze eigen wil zouden doen.
Deze wist ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 16:55 schreef Bilge het volgende:
Verschillen tussen Nederlanders en Turken
'Heb vergeten' versus 'ben vergeten'.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:03 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Deze wist ikIk zou het zelfs hier posten maar heb het waarschijnlijk vergeten
Wat ik ook doe, mijn Nederlands zal nooit beter dan mijn Turks wordenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Heb vergeten' versus 'ben vergeten'..
Zo bedoelde ik het niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:08 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Wat ik ook doe, mijn Nederlands zal nooit beter dan mijn Turks wordenHet lukt gewoon niet, ik ben iemand die Turks denkt
"heb vergeten" is ook goed? wist ik niet :pquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet.. 'Heb' en 'ben' zijn allebei goed (niet in alle situaties though).
Ik ben een 'benner', Jüliş is - net zoals jij - een 'hebber'. Ik kan er maar niet aan gewend raken.
hahaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet.. 'Heb' en 'ben' zijn allebei goed (niet in alle situaties though).
Ik ben een 'benner', Jüliş is - net zoals jij - een 'hebber'. Ik kan er maar niet aan gewend raken.
Je weet zelf ook wel dat Nederlanders moeilijker is om te leren?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:25 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
hahazo zie je maar dat ik dat niet eens weet
Onze Nederlands lerares zei dat het bij Turken veel moeilijker was om Nederlands te leren omdat Turks een totaal andere taal is, ik schuil er maar achter
Ik zei ook altijd "de raam".quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:38 schreef Blocko het volgende:
Ik heb de raam vergeten dicht te doen.
Weet nog goed dat de Marokkaanse nerd op de middelbare school dat altijd zo uitsprak.
The horror.
wat wil je doen dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef Arcadia het volgende:
Is er trouwens een goede website om fatsoenlijk en deftig Turks te leren? Ik wil mijn Turks bijspijkeren aangezien ik dat later wel nodig zal hebben voor wat ik wil doen.
Hm, goede vraag eigenlijk. Mij lijken series en films kijken genoeg om bij te spijkeren. (Naast boeken lezen, natuurlijk!) Wil je echter echt fatsoenlijk en deftig Turks willen leren denk ik dat een website niet genoeg is. Nou ja, je moet het óók praten wil je het machtig zijn. Lijkt mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef Arcadia het volgende:
Is er trouwens een goede website om fatsoenlijk en deftig Turks te leren? Ik wil mijn Turks bijspijkeren aangezien ik dat later wel nodig zal hebben voor wat ik wil doen.
Heb vergeten of ben vergeten?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:38 schreef Blocko het volgende:
Weet nog goed dat de Marokkaanse nerd op de middelbare school dat altijd zo uitsprak.
The horror.
Ik doe het licht dichtquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:38 schreef Blocko het volgende:
The horror.
Nou zarGon jargon, raad me dan een goede serie aanquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hm, goede vraag eigenlijk. Mij lijken series en films kijken genoeg om bij te spijkeren. (Naast boeken lezen, natuurlijk!) Wil je echter echt fatsoenlijk en deftig Turks willen leren denk ik dat een website niet genoeg is. Nou ja, je moet het óók praten wil je het machtig zijn. Lijkt mij.
Lidwoorden heb ik last van jaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat Nederlanders moeilijker is om te leren?. Al is het maar door de lidwoorden en geen woordgeslachten.
Waar in Nederland woon je overigens?
Boeken lezen, lezen en nog eens lezen. Ik heb sinds mijn 14de volgens mij zo'n 2000 euro uitgegeven aan boeken, waarvan 99% Turksquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:37 schreef Arcadia het volgende:
'Heb vergeten' of 'ben vergeten'?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:51 schreef Blocko het volgende:
Limburg?
En waarom reageer je twee keer op dezelfde reactie dan zarGon.
In de war?
Same, maar dan met engelse boekenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:55 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Boeken lezen, lezen en nog eens lezen. Ik heb sinds mijn 14de volgens mij zo'n 2000 euro uitgegeven aan boeken, waarvan 99% Turks
succes daarmee broer!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Turkse werelddominantie, ik ben een pan-turkist
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:52 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nou zarGon jargon, raad me dan een goede serie aan
'Heb vergeten' of 'ben vergeten'? (Vermeld ook je woonplaats.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Same, maar dan met engelse boeken
Ik zou zelf "Ik ben vergeten een pen mee te nemen" zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Heb vergeten' of 'ben vergeten'?
Ik heb het vermoeden dat het westen 'ben' zegt, en het oosten 'heb' zegt. Ik wil mijn vermoedens bevestigd zien worden.
Tweemaal op dezelfde reactie, maar op verschillende delen van de post..
Nederlanders is heel moeilijk om te leren ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat Nederlanders moeilijker is om te leren?. Al is het maar door de lidwoorden en geen woordgeslachten.
Waar in Nederland woon je overigens?
Ik ben blij dat ik Turks opgevoed ben, stel je voor dat mijn moeder mij Nederlands had opgevoedquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:15 schreef Ayca het volgende:
Nederlands is helemaal niet zo moeilijk als je ermee opgevoed bent.
Zelf heb ik er ook nooit moeite mee gehad, Turks daarentegen...
Nederlands is makkelijker als je denkt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:11 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nederlanders is heel moeilijk om te leren ja.
Tja, Turks opgevoed hier. Zat op een basisschool vol met Turken. Op school Turks, thuis Turks. Heeft tot een zwakke basis geleid. Uiteindelijk toch nog goed gekomen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:15 schreef Ayca het volgende:
Nederlands is helemaal niet zo moeilijk als je ermee opgevoed bent.
Zelf heb ik er ook nooit moeite mee gehad, Turks daarentegen...
Met je taal wel jaquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tja, Turks opgevoed hier. Zat op een basisschool vol met Turken. Op school Turks, thuis Turks. Heeft tot een zwakke basis geleid. Uiteindelijk toch nog goed gekomen..
Damsco is een apart land denk ikquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dit doet trouwens heel mijn theorie teniet. Wou zelfs nog een topic in TTK openen..
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
'Heb vergeten' of 'ben vergeten'? (Vermeld ook je woonplaats..)
Zeker goed gekomen!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:21 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tja, Turks opgevoed hier. Zat op een basisschool vol met Turken. Op school Turks, thuis Turks. Heeft tot een zwakke basis geleid. Uiteindelijk toch nog goed gekomen..
2 jaar in Turkije gewoondquote:
Wieso? Gewoon half jaartje familie ofzo na je studie.quote:
Liedjes al geluisterd?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:14 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Oh wow.Die is ziek goed bedacht, haha.
Nee. Gister wezen carnavallen in Den Bosch en Eindhoven, ben nu pas thuis. Ik ga het nu verder luisteren.quote:
Ok heb nu zojuist echt geweldige triphop ontdekt mede door een vriendquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee. Gister wezen carnavallen in Den Bosch en Eindhoven, ben nu pas thuis. Ik ga het nu verder luisteren.
Thanks nog. He, ik heb net even een film gedownload, maar hij start niet. Iets met seeding? Ontzettend sloom en er gebeurt niets.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Trial and error. Mocht er iets niet lukken laat je dat weten, no?
Jouw UIquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Thanks nog. He, ik heb net even een film gedownload, maar hij start niet. Iets met seeding?
Ja, dat begrijp ik, maar hij is nu al 10 minuten aan de gang met seeding en die peers en nog steeds niets gebeurt. 0 van de 20.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jouw UI![]()
En je hebt problemen met torrents downloaden? Je moet beseffen dat torrents peer to peer zijn, dus er moet iemand uploaden, zodat jij het kan downloaden. Seeders zijn dus uploaders, dus je kan alleen downloaden van torrents met seeders
zoek een betere torrentquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, maar hij is nu al 10 minuten aan de gang met seeding en die peers en nog steeds niets gebeurt. 0 van de 20.
Welke torrent heb je gebruikt? Stuur eens via DMquote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:51 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dus na 40 min wachten erachter komen dat de torrent niet goed is?
En een cyanidepil erbij aubquote:
Post eens de link naar je download. DM de link desnoods.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Thanks nog. He, ik heb net even een film gedownload, maar hij start niet. Iets met seeding? Ontzettend sloom en er gebeurt niets.
Hij heeft van mij goede torrent gekregen + programma om het af te spelenquote:Op woensdag 22 februari 2012 00:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Post eens de link naar je download. DM de link desnoods..
Waarom heb je geen H-potloden gebruikt dan? Er ontbreekt een beetje contrast daardoor.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:15 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Bedankt, ik vind mezelf ook aantrekkelijk
Omdat ik die niet heb, maar ik ga sowieso nog een fatsoenlijke tekenpotlood set halen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 00:19 schreef Julis het volgende:
[..]
Waarom heb je geen H-potloden gebruikt dan? Er ontbreekt een beetje contrast daardoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |