He, die ga ik nog een uitproberen.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Je kan een baksteen in een bak met water leggen en hem het water laten opzuigen en die onder in je oven leggen als je op stoom wilt bakken (bv Brood) is een truuk van Julie Child. Of als je een taart of cake bakt die je niet wilt uitdrogen.
zo opeten, haske lekkerquote:Op maandag 5 maart 2012 16:07 schreef gers het volgende:
Stomme vraag misschien wat kan ik nog meer met mango's behalve door de yoghurt gooien
Ijs van draaien, door een salade met gerookte kip, taart mee maken, kokospudding met schijfjes mango..quote:Op maandag 5 maart 2012 16:07 schreef gers het volgende:
Stomme vraag misschien wat kan ik nog meer met mango's behalve door de yoghurt gooien
Klinkt superlekker heb alleen geen blenderquote:Op maandag 5 maart 2012 16:09 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zo opeten, haske lekker
smoothies mee maken
Heb ook helaas geen ijsmakerquote:Op maandag 5 maart 2012 16:12 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ijs van draaien, door een salade met gerookte kip, taart mee maken, kokospudding met schijfjes mango..Mango
klinkt ook lekker maar daar heb je toch een blender voor nodig ?quote:Op maandag 5 maart 2012 16:21 schreef Sunnythesun het volgende:
salsa maken met een pepertje, rode ui en wat korianderLekker bij gebakken kip met een pittige saus bijvoorbeeld
Klinkt ook lekkerquote:
Google op mango en er gaat een wereld voor je openquote:Op maandag 5 maart 2012 16:23 schreef gers het volgende:
[..]
Klinkt superlekker heb alleen geen blender
[..]
Heb ook helaas geen ijsmaker
de rest klinkt wel lekker staan de recepten in het fok-kookboek?
[..]
klinkt ook lekker maar daar heb je toch een blender voor nodig ?
[..]
Klinkt ook lekker
Heb iig nu zat inspiratie.
Ik weet het maar ik ben niet echt een keukenprins , het liefste eet ik vaak uit pakjes a la knorr wereldgerechten of macaroni met smac ook al weet ik dat dit vloeken in de kerk isquote:Op maandag 5 maart 2012 17:03 schreef Selestha het volgende:
[..]
Google op mango en er gaat een wereld voor je open
ik ben geen fan van pakjes, maar beter nog dat dan alleen maar afhaalvoer.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:13 schreef gers het volgende:
[..]
Ik weet het maar ik ben niet echt een keukenprins , het liefste eet ik vaak uit pakjes a la knorr wereldgerechten of macaroni met smac ook al weet ik dat dit vloeken in de kerk is
en die recepten zijn echt makkelijk en smaken goed.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:18 schreef Isegrim het volgende:
@gers Kijk eens op http://www.kokenmetkarin.nl/.Haar recepten zijn deels speciaal voor pakjesmensen.
Dat zetten mij aan om binnenkort ook een sucadestuk te maken. Heb hier wat info opgezocht en kwam goede info op de volgende websites tegen:quote:Ossehaas is heel zacht, maar ik vind het zeker niet het lekkerste, vanavond had ik een sucadestuk ...
dan is het mals als steak en ongelofelijk smaakvol, voller van smaak dan Hert zelfs.
Als ik sukade smoor dan braad ik lappen aan, mooi bruin, en voeg dan vocht toe, zet het vuur laag en sudder het op het fornuis, niet in de oven.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:57 schreef franky_sl het volgende:
[..]
Dat zetten mij aan om binnenkort ook een sucadestuk te maken. Heb hier wat info opgezocht en kwam goede info op de volgende websites tegen:
1. Info over het sucadestuk(belang van de temperatuur)
http://www.arie-dineke.nl/arie-dineke_00008e.htm
2. Nog wat info van een andere website + recept:
http://www.druppels.nl/2008/01/26/winterse-sucadelapjes/
3. Recept:(naar onderen scrollen
http://www.arie-dineke.nl/arie-dineke_00008e.htm
In temperatuur spreken ze elkaar wel wat tegen. De een zegt dat ik een speling mag hebben van 17 graden(60-77 C) en de ander zegt dat ik het op 85 C moet stoven.
Heb dus een aantal vragen:
- Welke temperatuur kan ik nu het beste sukade laten stoven?
- Heb net een test gedaan met een pan in de oven en dan op 130C en dan is de massa(voor de test water) 75 C. Zou dat voldoende zijn?
- Kan ik ook gewoon een goed stuk scharrel/biologisch sucadelap kopen ipv van een stuk en het hier mee doen en moet ik dat dan ook dun snijden, of kan ik gewoon een hele lap geven?
- Als alles gestoofd heeft en ik mijn jus wil laten reduceren, hoe kan ik dan het beste de sukade warm houden zonder dat dit invloed heeft op de malsheid?
Succes Franky!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:50 schreef franky_sl het volgende:
Bedankt, Piet!
Wil het juist in de oven doen, omdat op het gasfornuis het te hard gaat en hij blijft in de oven op een constante temperatuur. Ga het maar eens proberen binnenkort en goede gemarmerde sukadelappen zoeken. Die recepten van de links die ik gevonden heb zien er wel goed uit en ga het gewoon op 75 C proberen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |