abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108152259
kan me een tijdje geleden nog zo'n journalist herinneren die echt op een ontzettende zuigende manier surveillerende agenten lastig viel met zijn camera.
Wettelijk gezien stond die journalist in zijn recht maar de manier waarop was zo irritant dat hij gewoon klappen verdiende.
Kan me dus ook voorstellen dat als je een dergelijke journalist bent je genaaid gaat worden
pi_108154520
Trad de politie ook maar zo hard en doortastend in situaties waarin dat wél hard nodig is...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_108155450
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:21 schreef StateOfMind het volgende:
Trad de politie ook maar zo hard en doortastend in situaties waarin dat wél hard nodig is...
Inderdaad, tegen een ongewapende journalist durven ze wel, maar bij een groepje rellende bontkraagjes lopen ze gaarne een blokje om.
  zondag 19 februari 2012 @ 18:40:50 #29
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108157472
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:21 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon luisteren wanneer een agent wat zegt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108157967
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:21 schreef ems. het volgende:
De context lijkt me erg handig in dit verhaal, maar die dienstkloppers moeten de camera's maar gewoon leren negeren.
In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld. Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).
  zondag 19 februari 2012 @ 18:59:14 #31
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108158112
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Los van het wel of niet in de haak zijn van de actie van deze agent, slaan kamervragen natuurlijk nergens op! Typisch voor politici om heerlijk in de waan van de dag te willen scoren door zich met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien.
Er zijn diverse andere instanties waarbij de journalist z'n recht kan halen, en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren. Politici moeten zich niet bemoeien met individuele gevallen.
Lijkt mij juist prima, als i het maar om de gewapende burgerwachten eens te leren wat wel en niet mag ipv door het boekje te bladeren en zeggen, nou ik zie het niet maar ik vind dat het niet mag!

:r
  zondag 19 februari 2012 @ 18:59:56 #32
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108158133
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:55 schreef k_man het volgende:

[..]

In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld. Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).
at is ook maar gewoon politie...
pi_108158779
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

at is ook maar gewoon politie...
Ja, dat zei ik al. En voor die mensen kan het levensgevaarlijk zijn als hun identiteit bekend wordt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2012 19:16:47 ]
pi_108158852
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 18:55 schreef k_man het volgende:

[..]

In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld.
Vanzelfsprekend.
quote:
Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).
Mag dat niet dan?
Conscience do cost.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:33:08 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108159437
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik al. En voor die mensen kan het levensgevaarlijk zijn als hun identiteit bekend wordt.
Daarom dragen agenten ook altijd een masker :Y

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 19 februari 2012 @ 19:36:18 #36
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108159573
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef k_man het volgende:

[..]

at loopt meer wel herkenbaar dan niet

edit;
at krijg je normaal niet op de camera hoor
pi_108160594
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

at loopt meer wel herkenbaar dan niet

edit;
at krijg je normaal niet op de camera hoor
Je spreekt jezelf nogal tegen.

AT krijg je normaal gesproken inderdaad niet herkenbaar op camera, maar meestal worden ook kentekens e.d. niet getoond, terwijl dat wel zou kunnen.
  zondag 19 februari 2012 @ 20:33:26 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108162038
Ik bedoel.. het at loopt niet rustig rond door de stad bijvoorbeeld, het meeste at werk komt niet in de krant/tv of anderzijds bekend bij het normale publiek..
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 februari 2012 @ 20:52:57 #39
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_108162926
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
Ik bedoel.. het at loopt niet rustig rond door de stad bijvoorbeeld, het meeste at werk komt niet in de krant/tv of anderzijds bekend bij het normale publiek..
Daarom is het ook gelul. In die zeldzame gevallen waarin een arrestatieteam wordt ingezet wordt meestal de pers pas achteraf ingelicht. Je moet er niet aan denken dat een journalist rond loopt te twitteren dat ie op weg is naar een ophanden zijnde inval op en dan dat adres dus.

Nog steeds is er overigens alleen het verhaal van de journalist in kwestie zelf. Ik zou ook graag de lezing van de politie eens vernemen, al helemaal na het trackrecord van de journalist eens te hebben bekeken.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_108163756
De agent kent de wet niet, vraagt onterecht om legitimatie, arresteerde ten onrechte, neemt een camera onterecht in beslag en scheldt de man ook nog eens uit.
En dan nog de politie verdedigen omdat de cameraman misschien een vervelende vent is. Die hebben evenveel rechten als wie dan ook, daar hoort de politie onder meer op toe te zien.
anonieme razernist
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 februari 2012 @ 21:15:45 #41
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_108164090
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 21:09 schreef NoCigar het volgende:
De agent kent de wet niet, vraagt onterecht om legitimatie, arresteerde ten onrechte, neemt een camera onterecht in beslag en scheldt de man ook nog eens uit.
En dan nog de politie verdedigen omdat de cameraman misschien een vervelende vent is. Die hebben evenveel rechten als wie dan ook, daar hoort de politie onder meer op toe te zien.
Probeer het eens uit zou ik zeggen, dan zul je nog eens zien wat er van je rechten overblijft als je een vraag of verzoek van een politieagent negeert of tegenspreekt.
Als je die klap weer te boven bent kun je nog eens gaan bekijken welke journalist met meer materiaal en minder problemen thuiskomt, degene die in dit soort gevallen niet de confrontatie zoekt maar gewoon de politie een klein beetje tegemoet komt en keurig antwoord geeft op vragen over verzoeken of degene die bij een verzoek om wat dan ook gelijk de hakken in het zand en de kont in de krib gooit.
Met dat 'recht' is het net als gelijk en met voorrang in het verkeer, je kunt het wel hebben, je moet het dan alleen nog even krijgen.
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_108164460
En? Is het dan een juiste zaak dat de rechten van burgers met de voeten worden getreden?
anonieme razernist
pi_108164633
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:21 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon luisteren wanneer een agent wat zegt.
ALs oom agent zegt dat je hem af moet zuigen doe je dat dan ook :') ?

quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:47 schreef Farenji het volgende:
Inderdaad, tegen een ongewapende journalist durven ze wel, maar bij een groepje rellende bontkraagjes of pikeys lopen ze gaarne een blokje om.
dat dus.
pi_108165157
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Los van het wel of niet in de haak zijn van de actie van deze agent, slaan kamervragen natuurlijk nergens op! Typisch voor politici om heerlijk in de waan van de dag te willen scoren door zich met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien.
Er zijn diverse andere instanties waarbij de journalist z'n recht kan halen, en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren. Politici moeten zich niet bemoeien met individuele gevallen.
Er werd toch uitgelegd waarom er kamervragen werden gesteld..
pi_108169150
Lijkt me dat die politie agent bijna rijp is om oneervol ontslagen te worden ;
en zijn baas kan beter naar ander werk gaan uitzien ;
voor die hulpofficier (als die die bedreiging werkelijk heeft geuit ; wat een sukkel dan) ziet het ook slecht uit :

(persbericht) Politie betreurt aanhouding journalist

(Novum) - De politie betreurt de gang van zaken rond de arrestatie van een journalist in Apeldoorn. De agenten konden nergens uit opmaken dat ze te maken hadden met een professionele journalist, zo staat in een persverklaring van de politie naar aanleiding van het incident. Volgens de journalist staat de verklaring 'vol onzin'.

Freelancejournalist Niels Damstra deed zondagochtend rond 04.40 uur verslag van een verkeersongeluk op de Laan van de Mensenrechten in Apeldoorn. Een agent verbood hem om te filmen en wilde dat hij zich legitimeerde.

Damstra weigerde zijn identiteitsbewijs en zijn politieperskaart te tonen, omdat daar volgens hem geen enkele reden voor was. Daarop hij werd aangehouden. Volgens de verklaring van de politie kon de agent 'nergens uit opmaken dat hij met een professionele nieuwsmaker te maken had'.

Damstra noemt dit onzin. "Ik heb twee weken eerder nog een paar uur lang met deze agent bij een verkeerscontrole gestaan. Hij weet best wie ik ben." Volgens de journalist is er sprake van 'pure pesterij'.

Nadat Damstra was gearresteerd toonde hij alsnog zijn identiteitsbewijs. De wet schrijft voor dat iedere aangehouden verdachte moet worden voorgeleid, en dus moest de journalist mee naar het politiebureau.

Onderweg en in het politiebureau merkten de agenten dat de journalist zonder toestemming onderlinge gesprekken had opgenomen. Daarop is de camera van de man in beslag genomen. "Later bleek dat ongegrond te zijn en is de camera direct teruggegeven aan de journalist", zo staat in de persverklaring.

"De politie betreurt de gang van zaken. Zij had liever gezien dat de man zich direct als professioneel journalist kenbaar had gemaakt en betreurt de inbeslagname van de camera", schrijft de politie. "Een goede relatie met journalisten is van maatschappelijk belang. Onderlinge samenwerking en professionaliteit zijn cruciaal voor beide partijen om hun werk te kunnen doen."

Volgens Damstra heeft een hulpofficier van justitie, die hem in zijn cel kwam opzoeken, hem uitgemaakt voor 'bal gehakt' en 'smerige hond' en gezegd er alles aan te doen om de politieperskaart van Damstra ingetrokken te krijgen.

De politie heeft Damstra uitgenodigd om maandag te praten over het incident. GroenLinks-Kamerlid Tofi Dibi heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te gaan stellen. Ook fractievoorzitter van GroenLinks in de gemeenteraad van Apeldoorn Bas Koers gaat de kwestie aankaarten.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirigua op 19-02-2012 23:04:47 ]
  zondag 19 februari 2012 @ 22:45:17 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108169437
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 14:55 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

De meeste journalisten zijn best wel lieverdjes\
Heb je Koosvogels hier op fok wel eens gelezen, zelden zo een ongelikte beer tegengekomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_108169453
Lulkoek weer die verklaring. Een journalist en een burger zijn precies hetzelfde en hebben precies evenveel rechten. Ik zou de persvoorlichter ook ontslaan.
anonieme razernist
  zondag 19 februari 2012 @ 22:47:30 #48
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108169538
quote:
De agenten konden nergens uit opmaken dat ze te maken hadden met een professionele journalist,
God oh god oh god, alsof dat ene fuck uit zou maken :') vmbo volk :r
  zondag 19 februari 2012 @ 22:49:15 #49
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108169619
quote:
2s.gif Op zondag 19 februari 2012 22:45 schreef NoCigar het volgende:
Lulkoek weer die verklaring. Een journalist en een burger zijn precies hetzelfde en hebben precies evenveel rechten. Ik zou de persvoorlichter ook ontslaan.
Reinste propaganda om bontkraagjes met een telefoon zonder een reden te kunnen overmeesteren, die filmen namelijk alles, ook wandaden van de politie
pi_108169850

Pliessie wilde niet met zijn gezicht op beeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')