Inderdaad, tegen een ongewapende journalist durven ze wel, maar bij een groepje rellende bontkraagjes lopen ze gaarne een blokje om.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:21 schreef StateOfMind het volgende:
Trad de politie ook maar zo hard en doortastend in situaties waarin dat wél hard nodig is...
quote:Op zondag 19 februari 2012 14:21 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon luisteren wanneer een agent wat zegt.
In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld. Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).quote:Op zondag 19 februari 2012 16:21 schreef ems. het volgende:
De context lijkt me erg handig in dit verhaal, maar die dienstkloppers moeten de camera's maar gewoon leren negeren.
Lijkt mij juist prima, als i het maar om de gewapende burgerwachten eens te leren wat wel en niet mag ipv door het boekje te bladeren en zeggen, nou ik zie het niet maar ik vind dat het niet mag!quote:Op zondag 19 februari 2012 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Los van het wel of niet in de haak zijn van de actie van deze agent, slaan kamervragen natuurlijk nergens op! Typisch voor politici om heerlijk in de waan van de dag te willen scoren door zich met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien.
Er zijn diverse andere instanties waarbij de journalist z'n recht kan halen, en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren. Politici moeten zich niet bemoeien met individuele gevallen.
at is ook maar gewoon politie...quote:Op zondag 19 februari 2012 18:55 schreef k_man het volgende:
[..]
In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld. Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).
Ja, dat zei ik al. En voor die mensen kan het levensgevaarlijk zijn als hun identiteit bekend wordt.quote:
Vanzelfsprekend.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:55 schreef k_man het volgende:
[..]
In z'n algemeenheid wel, maar er zijn zeker situaties waarin journalisten gewoon moeten wegwezen. Als ze in de weg lopen voor de hulpverlening bijvoorbeeld.
Mag dat niet dan?quote:Of als ze dreigen politiemensen herkenbaar in beeld te brengen waarvoor dat levensgevaarlijk kan zijn (bijv AT).
Daarom dragen agenten ook altijd een maskerquote:Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik al. En voor die mensen kan het levensgevaarlijk zijn als hun identiteit bekend wordt.
at loopt meer wel herkenbaar dan nietquote:Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik al. En voor die mensen kan het levensgevaarlijk zijn als hun identiteit bekend wordt.
Je spreekt jezelf nogal tegen.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
at loopt meer wel herkenbaar dan niet
edit;
at krijg je normaal niet op de camera hoor
Daarom is het ook gelul. In die zeldzame gevallen waarin een arrestatieteam wordt ingezet wordt meestal de pers pas achteraf ingelicht. Je moet er niet aan denken dat een journalist rond loopt te twitteren dat ie op weg is naar een ophanden zijnde inval op en dan dat adres dus.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
Ik bedoel.. het at loopt niet rustig rond door de stad bijvoorbeeld, het meeste at werk komt niet in de krant/tv of anderzijds bekend bij het normale publiek..
Probeer het eens uit zou ik zeggen, dan zul je nog eens zien wat er van je rechten overblijft als je een vraag of verzoek van een politieagent negeert of tegenspreekt.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:09 schreef NoCigar het volgende:
De agent kent de wet niet, vraagt onterecht om legitimatie, arresteerde ten onrechte, neemt een camera onterecht in beslag en scheldt de man ook nog eens uit.
En dan nog de politie verdedigen omdat de cameraman misschien een vervelende vent is. Die hebben evenveel rechten als wie dan ook, daar hoort de politie onder meer op toe te zien.
ALs oom agent zegt dat je hem af moet zuigen doe je dat dan ookquote:Op zondag 19 februari 2012 14:21 schreef Jahr00n het volgende:
Je moet gewoon luisteren wanneer een agent wat zegt.
dat dus.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:47 schreef Farenji het volgende:
Inderdaad, tegen een ongewapende journalist durven ze wel, maar bij een groepje rellende bontkraagjes of pikeys lopen ze gaarne een blokje om.
Er werd toch uitgelegd waarom er kamervragen werden gesteld..quote:Op zondag 19 februari 2012 14:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Los van het wel of niet in de haak zijn van de actie van deze agent, slaan kamervragen natuurlijk nergens op! Typisch voor politici om heerlijk in de waan van de dag te willen scoren door zich met de dagelijkse gang van zaken te bemoeien.
Er zijn diverse andere instanties waarbij de journalist z'n recht kan halen, en dat zal ongetwijfeld ook gebeuren. Politici moeten zich niet bemoeien met individuele gevallen.
Heb je Koosvogels hier op fok wel eens gelezen, zelden zo een ongelikte beer tegengekomen.quote:Op zondag 19 februari 2012 14:55 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
De meeste journalisten zijn best wel lieverdjes\
God oh god oh god, alsof dat ene fuck uit zou makenquote:De agenten konden nergens uit opmaken dat ze te maken hadden met een professionele journalist,
Reinste propaganda om bontkraagjes met een telefoon zonder een reden te kunnen overmeesteren, die filmen namelijk alles, ook wandaden van de politiequote:Op zondag 19 februari 2012 22:45 schreef NoCigar het volgende:
Lulkoek weer die verklaring. Een journalist en een burger zijn precies hetzelfde en hebben precies evenveel rechten. Ik zou de persvoorlichter ook ontslaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |