Dankjewel!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Een nieuwe user! Welkom op TRU Moeraskat. Het is een klein, maar vaak wel gezellig clubje
Thnx! ik had daar inderdaad al eens een keer zitten lezen jaquote:Op maandag 20 februari 2012 17:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je hier [TRU] Centraal dromentopic: Deel 6 een kijkje nemen
Pics!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:42 schreef oudmeisje71 het volgende:
nah, het is bij mij alle dagen carnaval.
Heb tegenwoordig een gebreide muts met oren. heb nog nooit zo vaak gehoord dat ik een heel erg leuke muts heb.
Ik heb echt een hekel aan carnavalquote:Op maandag 20 februari 2012 19:57 schreef Flammie het volgende:
Hallo iedereen lang niet meer gezienWie viert er carnaval?
Dat is in ieder geval beter als van die verklede tokkies in boevenpakkenquote:Op maandag 20 februari 2012 21:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb echt een hekel aan carnavalNiet mijn ding.
Maar dochterlief was vastbesloten om als prinses caramella haar zondag te vieren op een carnavalsfeest dus ben nog wel naar kindercarnaval geweest. Ach en al die verklede kindjes is dan wel weer leuk
Truequote:Op maandag 20 februari 2012 21:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval beter als van die verklede tokkies in boevenpakken
Niet echt. Ben van boven de rivieren.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:35 schreef senesta het volgende:
Maar hier dus ook niet veel carnaval liefhebbers dus?
QFT.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 01:41 schreef Moeraskat het volgende:
Carnaval, nee please bespaar me dat 'feest'
Oeh, dat is de originele. Leuk !quote:
Yeah in de zin van dat niets is wat het lijkt en dat je gevoel niet te vertrouwen isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
www.youtube.com/watch?v=B3Om2n7bDG
http://www.yourdailymedia.com/video/watch/8576/
Optsche illusies... Echt zo fascinerend. En past wel een beetje bij TRU, toch?
Die youTroep link doet 't niet. (Onjuiste notatie van video-ID)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
www.youtube.com/watch?v=B3Om2n7bDG
http://www.yourdailymedia.com/video/watch/8576/
Optsche illusies... Echt zo fascinerend. En past wel een beetje bij TRU, toch?
Dat zijn geen boevenpakken. Dat is hun dagelijkse kledingquote:Op maandag 20 februari 2012 21:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat is in ieder geval beter als van die verklede tokkies in boevenpakken
Komt. Moet ze uploaden en daarin ben ik zoooo lui. Heb ook heel mooie foto's van Donna gemaakt gister. Wil ik ook nog uploadenquote:
Dank voor het delenquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:37 schreef Ferdo het volgende:
Spam! TR geplaatst!
Goedemorgen, altijd leuk om te zien hoe ze dit soort oude meuk opgraven op de radio:
Ik vond dat ik het met jullie moest delen.
ehm... Nee, Senesta heeft niet direct een financieel belang en ze is ook niet de eigenaar van de desbetreffende site, in dit geval Fok!.quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:37 schreef Ferdo het volgende:
Spam! TR geplaatst!
Goedemorgen, altijd leuk om te zien hoe ze dit soort oude meuk opgraven op de radio:
Ik vond dat ik het met jullie moest delen.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:55 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die youTroep link doet 't niet. (Onjuiste notatie van video-ID)
Das toch iets ter overdenking, ook voor mensen die zeggen 'ik geloof het pas als ik het zie' .. Want ook je ogen kun je niet altijd geloven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Yeah in de zin van dat niets is wat het lijkt en dat je gevoel niet te vertrouwen is
Heel mooi!quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:14 schreef _Led_ het volgende:
Prachtige aandoenlijke mini-documentaire over een oude man bij wie er voortdurend mensen z'n huis binnenlopen omdat ze denken dat het een antiekwinkel / snuisterijenwinkel is.
Kost je 7 maar minuten van je leven, aanrader voor als je een rustig momentje hebt.
Daarom is het logischer iets aan te nemen als het onderzocht/bewezen is want inderdaad zoals je zegt; zelfs je ogen kunnen je bedriegenquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Das toch iets ter overdenking, ook voor mensen die zeggen 'ik geloof het pas als ik het zie' .. Want ook je ogen kun je niet altijd geloven.
En onderzoeksresultaten zeggen ook niet alles.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:00 schreef Flammie het volgende:
[..]
Daarom is het logischer iets aan te nemen als het onderzocht/bewezen is want inderdaad zoals je zegt; zelfs je ogen kunnen je bedriegen
Ligt er uiteraard helemaal aan wie het onderzoek uitvoert en hoe dit onderzoek uitgevoerd wordtquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En onderzoeksresultaten zeggen ook niet alles.
en of er fouten worden gemaakt, of verkeerde conclusies worden getrokken, of inzichten die veranderen, of er nieuwe factoren worden gevonden, of er fraude wordt gepleegd (schijnt ook vrij vaak voor te komen in wetenschappelijke kringen. Het begint al op school. Proefverslagen worden aangepast om kloppende antwoorden te krijgen) en met mensen die hoe dan ook toch vooringenomen zijn en mensen schijnen niet objectief te kunnen zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ligt er uiteraard helemaal aan wie het onderzoek uitvoert en hoe dit onderzoek uitgevoerd wordt
Helemaal eens met dikgedruktequote:Op woensdag 22 februari 2012 17:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
en of er fouten worden gemaakt, of verkeerde conclusies worden getrokken, of inzichten die veranderen, of er nieuwe factoren worden gevonden, of er fraude wordt gepleegd (schijnt ook vrij vaak voor te komen in wetenschappelijke kringen. Het begint al op school. Proefverslagen worden aangepast om kloppende antwoorden te krijgen) en met mensen die hoe dan ook toch vooringenomen zijn en mensen schijnen niet objectief te kunnen zijn.
En je zit met een heleboel zaken die theoretisch mogelijk zijn, maar nooit voorkomen. En je zit met mensen die iets ervaren wat onmogelijk heet te zijn. En welke waarde moet je dan hechten aan zo'n ervaring? Iemand die een religieuze ervaring heeft, zal het een rotzorg zijn of het een chemische reactie in de hersenen is, de ervaring is als zodanig waardevol.
Verder gebeuren er af en toe dingen die we niet kunnen verklaren. Het zou mi. van kortzichtigheid getuigen als je alleen maar gelooft wat bewezen is. Je beperkt jezelf daar enorm mee. Voordat de telefonie uitgevonden was, zeiden mensen dat spreken door een koperdraad onmogelijk was, bv.
Het gaat dus soms ook om speculatie. Dit forum biedt verder ruimte aan een grijs gebied. Niet alles leent zich voor makkelijk herhaalbare proeven.
Omdat het ook nog weleens persoonlijke verhalen zijn, kun je er eigenlijk niet goed over discussiëren. Bovendien is het erg onsportief. Het is makkelijk om iemand persoonlijk aan te vallen.
Vandaar de regel dat je vooral eenieder in zijn of haar waarde moet laten.
Als je liever alleen op basis van argumenten discussieert, ben je welkom in de andere fora.
Deze post zou niet misstaan op de FBquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:50 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
en of er fouten worden gemaakt, of verkeerde conclusies worden getrokken, of inzichten die veranderen, of er nieuwe factoren worden gevonden, of er fraude wordt gepleegd (schijnt ook vrij vaak voor te komen in wetenschappelijke kringen. Het begint al op school. Proefverslagen worden aangepast om kloppende antwoorden te krijgen) en met mensen die hoe dan ook toch vooringenomen zijn en mensen schijnen niet objectief te kunnen zijn.
En je zit met een heleboel zaken die theoretisch mogelijk zijn, maar nooit voorkomen. En je zit met mensen die iets ervaren wat onmogelijk heet te zijn. En welke waarde moet je dan hechten aan zo'n ervaring? Iemand die een religieuze ervaring heeft, zal het een rotzorg zijn of het een chemische reactie in de hersenen is, de ervaring is als zodanig waardevol.
Verder gebeuren er af en toe dingen die we niet kunnen verklaren. Het zou mi. van kortzichtigheid getuigen als je alleen maar gelooft wat bewezen is. Je beperkt jezelf daar enorm mee. Voordat de telefonie uitgevonden was, zeiden mensen dat spreken door een koperdraad onmogelijk was, bv.
Het gaat dus soms ook om speculatie. Dit forum biedt verder ruimte aan een grijs gebied. Niet alles leent zich voor makkelijk herhaalbare proeven.
Omdat het ook nog weleens persoonlijke verhalen zijn, kun je er eigenlijk niet goed over discussiëren. Bovendien is het erg onsportief. Het is makkelijk om iemand persoonlijk aan te vallen.
Als je liever alleen op basis van argumenten discussieert, ben je welkom in de andere fora.
Gewoon sticky maken of in de tru netiquette praten omdat er een hele post aan tru regels gemaakt is gewordenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Deze post zou niet misstaan op de FB
Ik heb er niets aan toegevoegd hoor.. en jij bent kundig in het maken van maffe zinnen, geloof ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:28 schreef Flammie het volgende:
[..]
Gewoon sticky maken of in de tru netiquette praten omdat er een hele post aan tru regels gemaakt is geworden
Heb een phd in het maken van maffe zinnen dat is hoe skilled ik er in benquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb er niets aan toegevoegd hoor.. en jij bent kundig in het maken van maffe zinnen, geloof ik.
Kwam nogal random over op mij omdat ik niemand persoonlijk aangevallen heb en dit ook niet van plan was (niet echt mijn stijl)quote:Omdat het ook nog weleens persoonlijke verhalen zijn, kun je er eigenlijk niet goed over discussiëren. Bovendien is het erg onsportief. Het is makkelijk om iemand persoonlijk aan te vallen.
Is het niet hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:37 schreef Flammie het volgende:
Kwam nogal random over op mij omdat ik niemand persoonlijk aangevallen heb en dit ook niet van plan was (niet echt mijn stijl)
Mooi nummer!quote:
Ja fantastische band ook!quote:
Je begeeft je op een hellend vlak he, ik heb je nu binnen een paar dagen skeptisch zien zijn over een ufo, en nu zeggen dat je je ogen niet altijd kunt geloven... Ik heb mensen afgebrand zien worden voor minder in TRUquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Das toch iets ter overdenking, ook voor mensen die zeggen 'ik geloof het pas als ik het zie' .. Want ook je ogen kun je niet altijd geloven.
Tegen wie was dat stukje dan gericht want ik brand niemand afquote:
Ik bedoelde dat het niet random is.quote:Op donderdag 23 februari 2012 11:00 schreef Flammie het volgende:
[..]
Tegen wie was dat stukje dan gericht want ik brand niemand af
Als het tegen een willekeurig iemand is, is het toch random orrrr?
Oh bij de bieb? Gaaf!quote:Op donderdag 23 februari 2012 12:26 schreef summer2bird het volgende:
Zo, net 2 boeken gekocht: het boek met alle antwoorden en the secret.
Totaalprijs: 2 euro
Nee niet bij de bieb, in een winkel en ze zijn nog in nieuwstaatquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh bij de bieb? Gaaf!
Ik moet ook meer gebruik maken van de openbare bibliotheek.. maar ja, ik moet zoveel, en kom niet aan alles toe.
Had je dat boekje 'Het boek met alle antwoorden' nog geleend?
Goed gedaanquote:Op donderdag 23 februari 2012 12:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nee niet bij de bieb, in een winkel en ze zijn nog in nieuwstaat
En ja, die had ik nog geleend
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |