Hier helaas ook geen blijvend effect. Eerste keer dat ik het gebruikte na een paar maanden wel depressievrij. Maar nadat ik een paar maanden gestopt was helaas weer depressief. Heb het blijkbaar toch nodig die AD. Nouja, dan moet het maarquote:Op zondag 4 maart 2012 16:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
hier dezelfde reden.
heeft alleen nog nooit een blijvend effect gehad. maar we blijven hopen hahaha
Mja, AD kan er net even voor zorgen dat je wat stabieler bent en niet meer zulke diepe dalen hebtquote:Op zondag 4 maart 2012 17:15 schreef cafpow het volgende:
Het punt wat het voor mij zo lastig maakt, is dat het echt op en af is bij mij. De slechte momenten kunnen heel heftig zijn. Bijvoorbeeld dat ik alleen in bed wil liggen doordat ik constant overstuur ben en bijna constant huil. Maar na een paar dagen is het weer over.
En soms gaat het maanden redelijk goed en dan opeen weer mis, en soms zitten er maar een paar dagen of weken tussen.
Dat maakt het juist zo lastig te kiezen....
maar over het algemeen hou ik me redelijk staande..
Precies, dat weer de andere kant waarom ik het wel overweegquote:Op zondag 4 maart 2012 17:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mja, AD kan er net even voor zorgen dat je wat stabieler bent en niet meer zulke diepe dalen hebt
Poesiewoesie.quote:
Bedoel je dit onderzoek?quote:Op maandag 5 maart 2012 02:07 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Poesiewoesie.![]()
Volgens recent onderzoek werken antidepressiva helemaal niet en helpt het mensen vanwege het placebo-effect.![]()
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Volgens datzelfde onderzoek helpen antipsychotica namelijk wel.
En bij mij hebben antipsychotica nooit gewerkt, maar antidepressiva wel ...
Ben wel benieuwd of ze die bedoelt. Hij is niet echt recent.quote:Op maandag 5 maart 2012 02:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Bedoel je dit onderzoek?
http://www.wetenschap24.n(...)bben-weinig-nut.html
Denk eerder dat dat symptomen van een depressie zijn, iemand die lekker in zijn vel zit en een leuk passend leven heeft zal meestal energie genoeg hebben en ook goed slapen.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:05 schreef romski het volgende:
Uiteindelijk zal oververmoeidheid, slecht slapen toch 1 van de belangrijkste oorzaken zijn bij depressie en angst?
Idd, zo ervaar ik het wel in de periode tussen mijn depressies in.quote:Op maandag 5 maart 2012 17:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Denk eerder dat dat symptomen van een depressie zijn, iemand die lekker in zijn vel zit en een leuk passend leven heeft zal meestal energie genoeg hebben en ook goed slapen.
Doe je heel goed! Rustig over nadenken, de voor en nadelen goed tegen mekaar afwegen. Je komt er niet zo makkelijk weer vanaf als dat je eraan begint!quote:Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef cafpow het volgende:
Even snel een berichtje.
Vandaag gesprek gehad. Ik mag van de psychiater antidepressiva slikken, niet omdat ik depressief ben maar omdat ik een aantal symptomen heb waartegen de AD kunnen helpen.
Maar ik twijfel dus...ik wacht zowieso nog minimaal 1 week, want de psychiater zei dat ik de eerste week ongeveer wat slaperiger en vermoeider kan zijn. En op dit moment kan ik dat niet gebruiken omdat ik 2 belangerijke herkansingen heb volgende week.
En tussendoor ga ik het de psycholoog bespreken, en er gewoon rustig een gebalanceerd beslissing nemen na de herkansingen!
Er moet natuurlijk wel een klik zijn tussen jou en je therapeute he, anders heeft het geen zin. Daarbij is je gevoel juist ook van belang.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:47 schreef tass het volgende:
Ik mag straks voor het 2e gesprek naar mijn nieuwe therapeute. 2 weken geleden het 1e gesprek en dat is me niet goed gevallen. Voelde me erg aangevallen door haar, terwijl ik weet dat dat haar bedoeling natuurlijk niet was, en dat dit mijn gevoel is.
Ik geef het nog een kans en dan zie ik wel hoe het vanmiddag voelt. Ik baal hier zo van! Ik weet dat ik haar kan vertrouwen, maar ik kan dat gewoon niet zomaar. Dat heeft bij mij maanden nodig voor ik dat een beetje kan. Zij doet ook gewoon haar werk, is er om mij te helpen, maar toch.....
Vanavond of morgen moet ik poes van mij laten inslapen. Werkt natuurlijk ook niet echt op mijn gemoedsrust. Vanaf 3 weken geleden dat ze ziek werd (chronisch nierfalen) ben ik me steeds onbewust aan het afvragen of ik haar niet meer had kunnen helpen, had ik het eerder moeten zien etc etc...
Terwijl ik dit tik, breekt de zon door en hooooooop ik zo dat het snel wat warmer wordt zodat ik wat beter in mijn vel ga zitten. Want nu ben ik echt voor niemand wat waard....
Had beetje dezelfde klachten als jou afgelopen jaar, om een bepaalde tijd begon het onwijs onrustig in mijn hoofd te worden. Kan in zulke perioden dagenlang geen hap door me keel krijgen, maar omdat het steeds weer terug kwam toch ook maar besloten AD te gaan slikken. Ben begonnen met 10mg paroxetine een week en zit nu paar dagen op 20mg. De eerste week voelde ik me eigenlijk super, nu is het maar weer klote en heb ik overal stress en angst voor. Verder niet echt last van bijwerkingen geloof ik...quote:Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef cafpow het volgende:
Even snel een berichtje.
Vandaag gesprek gehad. Ik mag van de psychiater antidepressiva slikken, niet omdat ik depressief ben maar omdat ik een aantal symptomen heb waartegen de AD kunnen helpen.
Maar ik twijfel dus...ik wacht zowieso nog minimaal 1 week, want de psychiater zei dat ik de eerste week ongeveer wat slaperiger en vermoeider kan zijn. En op dit moment kan ik dat niet gebruiken omdat ik 2 belangerijke herkansingen heb volgende week.
En tussendoor ga ik het de psycholoog bespreken, en er gewoon rustig een gebalanceerd beslissing nemen na de herkansingen!
Dit herken ik zo sterk en net zoals Tass hoop ik dat het snel weer zonniger wordt. Ben depressief en heb daarnaast ook altijd last van de winterblues, dus nu is het een beetje dubbelop. Ik slik momenteel ook een AD, maar de pieken en dalen zijn nog veel te sterk naar mijn zin en de bijwerkingen van de AD zijn compleet kutquote:Op maandag 5 maart 2012 17:47 schreef Nyota het volgende:
Ik word echt gek van mezelf soms.
Ten eerste denk ik vaak een aantal dagen na m'n gesprek met m'n therapeute, dat het eigenlijk allemaal wel mee valt, dat het goed gaat en dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu weer bij haar ga doen.
Gelukkig weet ik dat na 3 minuten als ik haar weer zie gelukkig weer wel en de eerste dagen na de sessie ook.
Daarnaast kan ik bij haar ook helemaal dichtslaan, zo ook vandaag. Eerst ging het goed, maar op een gegeven moment word ik zo bang om bepaalde dingen te zeggen. Gelukkig kan ik dat dan wel weer zeggen en kijken we wat er nou precies in m'n hoofd gebeurt en hoe ik mezelf kan overtuigen om wel te praten.
Maar het is zo fucking irritant. En wat lastig uit leggen. Anyhows, ik heb weer wat te doen en te bedenken.
Klote hè? Slik je de ad al lang? Kan je nog verhogen of wil je dat niet ivm de bijwerkingen?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:41 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Dit herken ik zo sterk en net zoals Tass hoop ik dat het snel weer zonniger wordt. Ben depressief en heb daarnaast ook altijd last van de winterblues, dus nu is het een beetje dubbelop. Ik slik momenteel ook een AD, maar de pieken en dalen zijn nog veel te sterk naar mijn zin en de bijwerkingen van de AD zijn compleet kutHeb de balans bij lange na nog niet gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |