abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108701313
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

hier dezelfde reden.

heeft alleen nog nooit een blijvend effect gehad. maar we blijven hopen hahaha
Hier helaas ook geen blijvend effect. Eerste keer dat ik het gebruikte na een paar maanden wel depressievrij. Maar nadat ik een paar maanden gestopt was helaas weer depressief. Heb het blijkbaar toch nodig die AD. Nouja, dan moet het maar :)
  zondag 4 maart 2012 @ 16:49:13 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108701574
Mijn depri bui van eind vorige week is weer weg trouwens. soms komt het gevoel wel weer opzetten, maar meestal is dat omdat ik dan zit te piekeren over iets en dan probeer ik mezelf daarvan af te leiden :)
Morgen weer naar de psycholoog én de psychiatert. eens kijken wat die me te zeggen hebben ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 4 maart 2012 @ 17:01:24 #203
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108702255
speciaal voor kingtoppie:

pi_108703246
Het punt wat het voor mij zo lastig maakt, is dat het echt op en af is bij mij. De slechte momenten kunnen heel heftig zijn. Bijvoorbeeld dat ik alleen in bed wil liggen doordat ik constant overstuur ben en bijna constant huil. Maar na een paar dagen is het weer over.

En soms gaat het maanden redelijk goed en dan opeen weer mis, en soms zitten er maar een paar dagen of weken tussen.
Dat maakt het juist zo lastig te kiezen....

maar over het algemeen hou ik me redelijk staande..
pi_108703420
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:15 schreef cafpow het volgende:
Het punt wat het voor mij zo lastig maakt, is dat het echt op en af is bij mij. De slechte momenten kunnen heel heftig zijn. Bijvoorbeeld dat ik alleen in bed wil liggen doordat ik constant overstuur ben en bijna constant huil. Maar na een paar dagen is het weer over.

En soms gaat het maanden redelijk goed en dan opeen weer mis, en soms zitten er maar een paar dagen of weken tussen.
Dat maakt het juist zo lastig te kiezen....

maar over het algemeen hou ik me redelijk staande..
Mja, AD kan er net even voor zorgen dat je wat stabieler bent en niet meer zulke diepe dalen hebt :)
pi_108704031
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:18 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mja, AD kan er net even voor zorgen dat je wat stabieler bent en niet meer zulke diepe dalen hebt :)
Precies, dat weer de andere kant waarom ik het wel overweeg
pi_108704173
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:01 schreef Murmeli het volgende:

[ afbeelding ]
O+
Rustig aan.
  zondag 4 maart 2012 @ 21:56:23 #208
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_108720422
Zo, verhuizing achter de rug.
Voelt nog niet echt als een nieuwe start. Vooral door al het gezeik dat ik met mijn ouders heb gehad. Ging zelfs zo ver dat mn pa niet wilde dat ik mee ging naar een verjaardag omdat ik zo 'doorgedraaid' was.

Ben kapot.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
  maandag 5 maart 2012 @ 02:07:47 #209
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_108730288
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:01 schreef Murmeli het volgende:

[ afbeelding ]
Poesiewoesie. O+

Volgens recent onderzoek werken antidepressiva helemaal niet en helpt het mensen vanwege het placebo-effect. :{
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Volgens datzelfde onderzoek helpen antipsychotica namelijk wel.
En bij mij hebben antipsychotica nooit gewerkt, maar antidepressiva wel ... :?

Ik ben ook weer verschrikkelijk gestresst. Ik kan de hele dag wel slapen, heb rugpijn, problemen met de ademhaling, heb het koud en heb gewoon een vreemd, koud gevoel in m'n hele lichaam. :{
Nu maar hopen dat ik weer snel uit dit dal kom.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 5 maart 2012 @ 02:37:32 #210
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108730540
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:07 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Poesiewoesie. O+

Volgens recent onderzoek werken antidepressiva helemaal niet en helpt het mensen vanwege het placebo-effect. :{
Ik geloof dat eerlijk gezegd niet. Volgens datzelfde onderzoek helpen antipsychotica namelijk wel.
En bij mij hebben antipsychotica nooit gewerkt, maar antidepressiva wel ... :?
Bedoel je dit onderzoek?
http://www.wetenschap24.n(...)bben-weinig-nut.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 5 maart 2012 @ 15:14:43 #211
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_108742832
quote:
Ben wel benieuwd of ze die bedoelt. Hij is niet echt recent.
Maar het inderdaad een al langer lopende discussie, of ad's werken of niet.
pi_108746811
Het zal ieder zijn eigen ervaring zijn of die pillen helpen of niet. Zelf vind ik dat AD me wel door een moeilijke periode van depressie en angst konden helpen. Maar niet op de lange termijn. Juist bij de ene AD kreeg ik meer drukte in mijn hoofd na een aantal maanden en bij andere AD juist weer te sloom of zelfs lusteloos na een tijdje.

Uiteindelijk zal oververmoeidheid, slecht slapen toch 1 van de belangrijkste oorzaken zijn bij depressie en angst?
Bij mij wel tenminste. Na een tijdje slecht slapen kreeg ik altijd van die onverklaarbare negatieve gevoelens. De symptomen van slechte concentratie, dipjes, onrust leken op AD(H)D, maar later zeiden ze bij ggz; 'man, je bent gewoon depressief!'
De verhalen die ik hier soms lees, van hoe lang het al bezig is bij sommigen, daar schrik ik wel van. Hoe hou je dat vol denk ik weleens.. Natuurlijk hoop ik dat iedereen zich gewoon goed gaat voelen.
pi_108747748
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:05 schreef romski het volgende:
Uiteindelijk zal oververmoeidheid, slecht slapen toch 1 van de belangrijkste oorzaken zijn bij depressie en angst?
Denk eerder dat dat symptomen van een depressie zijn, iemand die lekker in zijn vel zit en een leuk passend leven heeft zal meestal energie genoeg hebben en ook goed slapen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_108748309
Ik word echt gek van mezelf soms.
Ten eerste denk ik vaak een aantal dagen na m'n gesprek met m'n therapeute, dat het eigenlijk allemaal wel mee valt, dat het goed gaat en dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu weer bij haar ga doen.
Gelukkig weet ik dat na 3 minuten als ik haar weer zie gelukkig weer wel en de eerste dagen na de sessie ook.
Daarnaast kan ik bij haar ook helemaal dichtslaan, zo ook vandaag. Eerst ging het goed, maar op een gegeven moment word ik zo bang om bepaalde dingen te zeggen. Gelukkig kan ik dat dan wel weer zeggen en kijken we wat er nou precies in m'n hoofd gebeurt en hoe ik mezelf kan overtuigen om wel te praten.

Maar het is zo fucking irritant. En wat lastig uit leggen. Anyhows, ik heb weer wat te doen en te bedenken.

En ziek in bed liggen is kut :(
pi_108749873
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:31 schreef Canillas het volgende:

[..]

Denk eerder dat dat symptomen van een depressie zijn, iemand die lekker in zijn vel zit en een leuk passend leven heeft zal meestal energie genoeg hebben en ook goed slapen.
Idd, zo ervaar ik het wel in de periode tussen mijn depressies in.

@Nyota, jammer dat je dichtklapt tijdens je sessies en na een aantal dagen denkt dat het allemaal wel meevalt. Wel fijn dat je therapeut zoveel aandacht geeft aan wat er precies in je hoofd gebeurd op zo'n moment. En beterschap! :*

Hier vanochtend weer braaf naar therapie geweest. Ben nu donderdag, vrijdag en vandaag wel gewoon geweest dus ^O^ Verder vlak somber, stemming blijft gewoon steeds hetzelfde, zit weinig verandering in. Ben benieuwd of en wanneer ik wat ga merken van die AD-verhoging :)
pi_108750869
Ik merk met mijn eigen ervaring dat ik het makkelijker vind om mijn gevoel te sturen, ik sta wat nuchterder in het leven en let wat minder op mijn gevoel...

Misschien let ik wel net zoveel op mijn gevoel maar is het minder ''sterk'' en dat het daardoor komt dat ik het makkelijker kan ''sturen''... Who knows.

Negatieve dalen gaan wel degelijk minder makkelijk diep bij mij.
Rustig aan.
pi_108756615
Even snel een berichtje.
Vandaag gesprek gehad. Ik mag van de psychiater antidepressiva slikken, niet omdat ik depressief ben maar omdat ik een aantal symptomen heb waartegen de AD kunnen helpen.

Maar ik twijfel dus...ik wacht zowieso nog minimaal 1 week, want de psychiater zei dat ik de eerste week ongeveer wat slaperiger en vermoeider kan zijn. En op dit moment kan ik dat niet gebruiken omdat ik 2 belangerijke herkansingen heb volgende week.
En tussendoor ga ik het de psycholoog bespreken, en er gewoon rustig een gebalanceerd beslissing nemen na de herkansingen!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:42:22 #218
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_108772800
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef cafpow het volgende:
Even snel een berichtje.
Vandaag gesprek gehad. Ik mag van de psychiater antidepressiva slikken, niet omdat ik depressief ben maar omdat ik een aantal symptomen heb waartegen de AD kunnen helpen.

Maar ik twijfel dus...ik wacht zowieso nog minimaal 1 week, want de psychiater zei dat ik de eerste week ongeveer wat slaperiger en vermoeider kan zijn. En op dit moment kan ik dat niet gebruiken omdat ik 2 belangerijke herkansingen heb volgende week.
En tussendoor ga ik het de psycholoog bespreken, en er gewoon rustig een gebalanceerd beslissing nemen na de herkansingen!
Doe je heel goed! Rustig over nadenken, de voor en nadelen goed tegen mekaar afwegen. Je komt er niet zo makkelijk weer vanaf als dat je eraan begint!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:47:39 #219
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_108772919
Ik mag straks voor het 2e gesprek naar mijn nieuwe therapeute. 2 weken geleden het 1e gesprek en dat is me niet goed gevallen. Voelde me erg aangevallen door haar, terwijl ik weet dat dat haar bedoeling natuurlijk niet was, en dat dit mijn gevoel is.
Ik geef het nog een kans en dan zie ik wel hoe het vanmiddag voelt. Ik baal hier zo van! Ik weet dat ik haar kan vertrouwen, maar ik kan dat gewoon niet zomaar. Dat heeft bij mij maanden nodig voor ik dat een beetje kan. Zij doet ook gewoon haar werk, is er om mij te helpen, maar toch.....
Vanavond of morgen moet ik poes van mij laten inslapen. Werkt natuurlijk ook niet echt op mijn gemoedsrust. Vanaf 3 weken geleden dat ze ziek werd (chronisch nierfalen) ben ik me steeds onbewust aan het afvragen of ik haar niet meer had kunnen helpen, had ik het eerder moeten zien etc etc...
Terwijl ik dit tik, breekt de zon door en hooooooop ik zo dat het snel wat warmer wordt zodat ik wat beter in mijn vel ga zitten. Want nu ben ik echt voor niemand wat waard....
pi_108773040
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 09:47 schreef tass het volgende:
Ik mag straks voor het 2e gesprek naar mijn nieuwe therapeute. 2 weken geleden het 1e gesprek en dat is me niet goed gevallen. Voelde me erg aangevallen door haar, terwijl ik weet dat dat haar bedoeling natuurlijk niet was, en dat dit mijn gevoel is.
Ik geef het nog een kans en dan zie ik wel hoe het vanmiddag voelt. Ik baal hier zo van! Ik weet dat ik haar kan vertrouwen, maar ik kan dat gewoon niet zomaar. Dat heeft bij mij maanden nodig voor ik dat een beetje kan. Zij doet ook gewoon haar werk, is er om mij te helpen, maar toch.....
Vanavond of morgen moet ik poes van mij laten inslapen. Werkt natuurlijk ook niet echt op mijn gemoedsrust. Vanaf 3 weken geleden dat ze ziek werd (chronisch nierfalen) ben ik me steeds onbewust aan het afvragen of ik haar niet meer had kunnen helpen, had ik het eerder moeten zien etc etc...
Terwijl ik dit tik, breekt de zon door en hooooooop ik zo dat het snel wat warmer wordt zodat ik wat beter in mijn vel ga zitten. Want nu ben ik echt voor niemand wat waard....
Er moet natuurlijk wel een klik zijn tussen jou en je therapeute he, anders heeft het geen zin. Daarbij is je gevoel juist ook van belang.
Liever iets langer zoeken naar iemand waar het wel mee klikt, dan doorgaan met iemand waar je toch niet helemaal op je gemak zit en ik weet hoe kut die zoektocht kan zijn ;(

Klote van je poes trouwens :'( Kan me voorstellen dat je d'r mist nu.

En wordt je stemming zo beinvloed door het weer? Typische winterdepressie, of toch nog wat meer dan dat? (aangezien je wel naar een therapeute gaat).
pi_108777657
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:38 schreef cafpow het volgende:
Even snel een berichtje.

Had beetje dezelfde klachten als jou afgelopen jaar, om een bepaalde tijd begon het onwijs onrustig in mijn hoofd te worden. Kan in zulke perioden dagenlang geen hap door me keel krijgen, maar omdat het steeds weer terug kwam toch ook maar besloten AD te gaan slikken. Ben begonnen met 10mg paroxetine een week en zit nu paar dagen op 20mg. De eerste week voelde ik me eigenlijk super, nu is het maar weer klote en heb ik overal stress en angst voor. Verder niet echt last van bijwerkingen geloof ik...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 12:41:09 #222
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_108777999
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:47 schreef Nyota het volgende:
Ik word echt gek van mezelf soms.
Ten eerste denk ik vaak een aantal dagen na m'n gesprek met m'n therapeute, dat het eigenlijk allemaal wel mee valt, dat het goed gaat en dat ik eigenlijk niet zo goed weet wat ik nu weer bij haar ga doen.
Gelukkig weet ik dat na 3 minuten als ik haar weer zie gelukkig weer wel en de eerste dagen na de sessie ook.
Daarnaast kan ik bij haar ook helemaal dichtslaan, zo ook vandaag. Eerst ging het goed, maar op een gegeven moment word ik zo bang om bepaalde dingen te zeggen. Gelukkig kan ik dat dan wel weer zeggen en kijken we wat er nou precies in m'n hoofd gebeurt en hoe ik mezelf kan overtuigen om wel te praten.

Maar het is zo fucking irritant. En wat lastig uit leggen. Anyhows, ik heb weer wat te doen en te bedenken.

Dit herken ik zo sterk en net zoals Tass hoop ik dat het snel weer zonniger wordt. Ben depressief en heb daarnaast ook altijd last van de winterblues, dus nu is het een beetje dubbelop. Ik slik momenteel ook een AD, maar de pieken en dalen zijn nog veel te sterk naar mijn zin en de bijwerkingen van de AD zijn compleet kut :( Heb de balans bij lange na nog niet gevonden.
pi_108778726
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 12:41 schreef MsMessy het volgende:

[..]

Dit herken ik zo sterk en net zoals Tass hoop ik dat het snel weer zonniger wordt. Ben depressief en heb daarnaast ook altijd last van de winterblues, dus nu is het een beetje dubbelop. Ik slik momenteel ook een AD, maar de pieken en dalen zijn nog veel te sterk naar mijn zin en de bijwerkingen van de AD zijn compleet kut :( Heb de balans bij lange na nog niet gevonden.
Klote hè? Slik je de ad al lang? Kan je nog verhogen of wil je dat niet ivm de bijwerkingen?

Wat doe jij met dat dichtslaan?
pi_108784557
Zal hier ook wat vaker te vinden zijn en het niet alleen over mezelf hebben meer... ;)
Omdat ik eigenlijk niet wilde weten dat ik hier toch wel thuis hoor en het nog steeds moeilijk vind dat ik met zulke problemen kamp, zeker omdat ik hier eigenlijk nooit last van heb gehad en er totaal geen oorzaak voor is. :(. Vroeg me eigenlijk af of het makkelijk is om van de oxazepam af te komen als je een tijdje met AD bezig bent... Anders ga ik in de tussentijd toch maar wat meer oxazepam gebruiken omdat ik niet meer kan functioneren met zoveel stress in mijn hoofd. Met meer bedoel ik 3/4 keer op een dag 10mg. Slik nu meestal 1 keer 10 mg op een dag maar daar red ik het gewoon niet mee...
pi_108784694
Ik zou dat even met je psychiater bespreken Glories. Daar kunnen wij weinig over zeggen. Sterkte iig! :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')