Dat maakt niet uit, er komen vaak zat zaken voor waar de rechter kijkt naar de wetten van een ander land en op basis daarvan een uitspraak doetquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja in Zweden, niet in Nederland
Ooh je gaat je eigen regeltjes toevoegen wie het moeten erkennen. Tis gewoon een erkende religie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja in Zweden, niet in Nederland
Met de invoering van de EU werd ons voorgelogen dat we dan zonder papieren door heel Europa konden reizen. De praktijk is dat je tegenwoordig al legitimatie nodig hebt als je in je eigen dorpswinkel een pak melk gaat kopen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het is juist te achterlijk voor woorden.
Herinnert niemand zich meer alle ophef rond de id-plicht? Vast niet, iedereen is deze onderdrukking al gewend. Feit is dat hardlopers, zwemmers en jongeren die in hun eigen dorp 'rondhangen' deze boetes gewoon wel krijgen en ook gewoon moeten betalen van de rechter, ook al is de reden om hem niet op zak te hebben veel gegronder dan de reden "god zegt het".
Waarom zo'n achterlijke uitzonderingspositie voor iemand die zichzelf heeft wijsgemaakt dat hij op zondag niks bij zich mag dragen?
Het is vooral een onhandige uitspraak.quote:
Religie is gewoon gaaf. Beetje homo's stenigen en zo.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:04 schreef Voorschrift het volgende:
Mooi zo, iedereen weet dat religie de redding is voor ons allen in deze moeilijke tijden, het licht van de Schepper biedt een uitweg voor de malaise waar we in zitten en kan ons allen binden waar wij heden ten dage meer verdeeld als ooit tevoor zijn.
Ja zoals ik al zei, het is erkend in Zweden. Niet in Nederlandquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ooh je gaat je eigen regeltjes toevoegen wie het moeten erkennen. Tis gewoon een erkende religie.
Ah Koosje begint weer met miepen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
Ah, Hofstad is gearriveerd. Hoe verrassend.
De volgelingen der Christendom zijn niet zo, het zijn de enigen met nog normen en waarden waar we met z'n allen naar op dienen te kijken. Atheïsten hebben geen moraal meer.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Religie is gewoon gaaf. Beetje homo's stenigen en zo.
Precies wat links wil.
Zaterdagquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:01 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Het is juist te achterlijk voor woorden.
Herinnert niemand zich meer alle ophef rond de id-plicht? Vast niet, iedereen is deze onderdrukking al gewend. Feit is dat hardlopers, zwemmers en jongeren die in hun eigen dorp 'rondhangen' deze boetes gewoon wel krijgen en ook gewoon moeten betalen van de rechter, ook al is de reden om hem niet op zak te hebben veel gegronder dan de reden "god zegt het".
Waarom zo'n achterlijke uitzonderingspositie voor iemand die zichzelf heeft wijsgemaakt dat hij op zondag niks bij zich mag dragen?
Ik maak me inderdaad niet druk, als je dat bedoelt. Jij zit ingetwijfeld met een koekepan op je hoofd in de kelder nu.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah Koosje begint weer met miepen.
Even wachten hoe lang het duurt voordat de woorden 'het boeit me geen kanker' of iets in die strekking als waardevolle post toegevoegd wordt.
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik maak me inderdaad niet druk, als je dat bedoelt. Jij zit ingetwijfeld met een koekepan op je hoofd in de kelder nu.
Welke religies zijn 'officieel' erkend dan? En wat zijn de criteria?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De wet. Je religie is immers niet als officiële religie erkend.
Klopt. Let vooral op het kindermisbruik in atheïstische organisaties. Uhm... Wachtuseffe...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De volgelingen der Christendom zijn niet zo, het zijn de enigen met nog normen en waarden waar we met z'n allen naar op dienen te kijken. Atheïsten hebben geen moraal meer.
Dat is waarom ik de uitspraak van de rechter niet snap. Als het maar om een vergeten IS pasje gaat en de rechter vind dat niet zo van belang, spreek de beste man vrij.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:58 schreef Re het volgende:
oh ja, we gaan weer doorslaan natuurlijk, het gaat hier maar om een jood die zijn ID pasje was vergeten hoor...
Wat zijn de criteria voor een officiële religie dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
wet. Je religie is immers niet als officiële religie erkend.
Ik weet niet of kinderopvang centra atheïstisch zijn of niet, maar gok van wel inderdaad.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:11 schreef Karboenkeltje het volgende:
[..]
Klopt. Let vooral op het kindermisbruik in atheïstische organisaties. Uhm... Wachtuseffe...
76 stemmen in de Tweede Kamerquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria voor een officiële religie dan?
Het gaat niet eens om het gelijk van de politie vs. de Joodse man, van mijn part wordt zelfs de gehele ID plicht afgeschaft maar dat is ook niet wat van belang is in deze zaak.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:06 schreef OEM het volgende:
Waarschijnlijk had oom agent geen zinvolle reden om naar de ID te mogen vragen van onze joodse kermisklant.
Maar het lastig te bepalen wie er gelijk heeft aangezien alle partijen (agent, jood, rechter) allemaal het IQ van een dood varken hebben.
Ja dat vroeg ik me ook al af. En hoe men ze gaat meten ook trouwens. En in welke wet staan die officieel erkende religies dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria voor een officiële religie dan?
quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
76 stemmen in de Tweede Kamer
Als je de Telegraaf leest, ben je ook gewoon verstandelijk gehandicapt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:16 schreef De_Nuance het volgende:
Hoe de krant het debat op internet verziekt: Telegraaf jaagt lezers stuipen op het lijf http://t.co/1aKQdg1Y
Typisch dat figuren als LXIV smullen van dit soort nieuws. Wat een walgelijke krant is het ook.
De islam is officieel boehoequote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat vroeg ik me ook al af. En hoe men ze gaat meten ook trouwens. En in welke wet staan die officieel erkende religies dan?
Doe dan een uitspraak over de ID-plicht, maar het formuleren van de uitspraak zoals de kantonrechter heeft gedaan is niet handig.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:16 schreef BasEnAad het volgende:
Het zegt ook wel iets over die ID-plicht-wet. Die is belachelijk, het zorgt ervoor dat mensen al strafbaar zijn als ze één voet buiten de deur zetten, zonder iets te hebben misdaan.
Officieel doch niet waar, het enige licht dat op onze samenleving schijnt en ons de weg wijst is dat van God, de Christelijke welteverstaan.quote:
Het is gewoon journalistiek in de meest trieste en lage vorm en heeft ook vele mensenlevens serieus verpest.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je de Telegraaf leest, ben je ook gewoon verstandelijk gehandicapt.
De Telegraaf heeft mijn oom wijsgemaakt dat Cohen een soort Hitler is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |