Zal uiteraard ook een oplossing voor zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Trouwens wel vervelend voor andere bezoekers dat het hele ziekenhuis hermetisch afgesloten is.
die zullen heus wel op bezoek mogen. Er zal alleen strenger gecontroleerd worden wie je bent en of je er wel echt iets te zoeken hebt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Trouwens wel vervelend voor andere bezoekers dat het hele ziekenhuis hermetisch afgesloten is.
Je weet het nooit.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:13 schreef happyliving het volgende:
on: Zal wel geen nieuws meer komen vanavond / nacht.
Bron?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik las juist dat hij buiten levensgevaar was?
Verkeer gelezen? Hij is nog steeds in levensgevaar, volgens de bronnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ze kunnen een deken omwikkelen, of soort pak gebruiken, aangesloten op een machine die daar koelingswater in laat circuleren.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:04 schreef Guidetti het volgende:
Ze zeggen dat ze hem tussen de 30 en 32 graden houden. Hoe houd je een mens kunstmatig op die temperatuur? Een mens warmt zichzelf toch op?
Er werd de hele tijd gezegd dat hij niet buiten levensgevaar is, wat gewoon een zachte uitdrukking is voor dat hij in levensgevaar is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
40 cm is toch nog behoorlijk hoog..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Hoorde net bij de NOS een Oostenrijker vertellen dat Prins Friso onder een laag van 40cm sneeuw lag.
Had zelf meer verwacht.. meer sneeuw dan..
Dit dus.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:16 schreef Elvi het volgende:
Ik was net bezig om een reactie te typen in het vorige (gesloten) topic dus even overnieuw:
Iemand vroeg dus hoe t nou zat met dat koelen en kunstmatig in leven houden. Mijn oom heeft vlak voor de jaarswisseling een hartstilstand gehad, en is ook gereanimeerd. Als ze vermoeden dat je hersenen langer dan 6 minuten geen zuurstof hebben gehad word je gekoeld. Ze hebben dan een soort bubbelfolie met ijs erin en daar word je mee bedekt. Je word dan in coma gehouden omdat het niet fijn is als je bijkomt en je lichaam is 33 graden. Als je eenmaal die temperatuur hebt dan blijf je 24 uur lang gekoeld. Daarna word het ijs weggehaald en moet je lichaam zelf weer opwarmen en dan kunnen de artsen ook zien of er hersenbeschadiging is en zo ja: hoeveel.
Het hoeft absoluut geen slecht nieuws te zijn. Mijn oom heeft totaal geen hersenbeschadiging opgelopen en heeft deze week zelfs weer trappen gelopen.![]()
Beetje lang verhaal maar ik hoop dat het als extra uitleg gezien word en niet als slowchat.
Dat zal geen poedersneeuw sneeuw zijn geweestquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Hoorde net bij de NOS een Oostenrijker vertellen dat Prins Friso onder een laag van 40cm sneeuw lag.
En ik denk dat het ook gewoon een behoorlijke klap überhaupt geeft.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
40 cm is toch nog behoorlijk hoog..
Weet niet of ik een ander topic moet opzoeken. Zelf heb ik geen nieuws maar volg het enkel regulier en via FOK!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:58 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Wat lullen jullie trouwens stom over hersendood. Omdat een iemand op twitter dat zei en al die telegraafstyle kranten het over hebben genomen?
Ik vraag me af hoe zwaar 40cm sneeuw is. Het lijkt zo weinig. Als je je arm strekt, komt je hand erbovenuit. Maar zo simpel zal het wel niet zijn, aangezien hij gereanimeerd moest worden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Dat lijkt me ook, er werd toch ook over een schedelbasisfactuur gesproken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:18 schreef DjinN het volgende:
[..]
En ik denk dat het ook gewoon een behoorlijke klap überhaupt geeft.
Het schijnt dat sneeuw na een lawine net beton wordt. Dan kan 40 centimeter al te veel zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Idd. Overdreven gedoe.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Nou ja als een laagje sneeuw een tiental meters naar beneden lazert, het zal met een behoorlijke klap neerkomen......quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
40 cm is toch nog behoorlijk hoog..
neuh, niet echtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:13 schreef DjinN het volgende:
Wow...tis gewoon echt letterlijk wereldnieuws. Mooi om te zien dat iedereen zo met hem meeleeft
Ik hoop het ook! Zeker voor de twee dochtertjes, die zijn nog zo jong!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Dit is ook verschrikkelijk nieuws..Laten wij hopen dat alles goed met de prins gaat komen.
Jah, het is vast meeleven.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:13 schreef DjinN het volgende:
Wow...tis gewoon echt letterlijk wereldnieuws. Mooi om te zien dat iedereen zo met hem meeleeft
Ik doelde op wat ze net bij de nieuwsuitzending lieten zien....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
neuh, niet echt
http://www.nytimes.com/
Heeft nog niets op de voorpagina
www.cnn.com vindt de mislukte aanslag op het congres en basketbal belangrijker
www.granma.cu
op cuba vinden ze het vn debat over syrie en de 500 Taserdoden brekend nieuws
http://www.faz.net/
heeft het over het terugtreden van de Bundespresident
Natuurlijk, ik zeg het weer helemaal verkeerd hequote:
idd cliche, video gejat van the verve, onoriginele nep gangstaquote:
Ben je wel eens geraakt door een supersoaker? Zo'n oversized waterpistool? En dat dan over je hele lichaam en véél harder. Het is niet alsof je zelf in een hoopje sneeuw springt natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:20 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zwaar 40cm sneeuw is. Het lijkt zo weinig. Als je je arm strekt, komt je hand erbovenuit. Maar zo simpel zal het wel niet zijn, aangezien hij gereanimeerd moest worden.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Het alternatief is hordes journalisten, tv-crews, royaltygekken en sensatiezoekers die een glimp van die kerel proberen op te vangen. En in het ziekenhuis werkt het personeel vast niet het best als ze constant voor de voeten gelopen worden.quote:
Tja, Nederlandse hoernalisten, er gebeurd iets, kijk eens, het buitenland bericht over ons....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:23 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik doelde op wat ze net bij de nieuwsuitzending lieten zien....
Ja de meisjes zijn 7 en 5 jaar oud..ik hoop natuurlijk ook dat ie bovenop komt. zeker voor de kindjes en zijn vrouw en de Koningin.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:22 schreef ElizabethR het volgende:
Ik hoop het ook! Zeker voor de twee dochtertjes, die zijn nog zo jong!
Een beetje ziekenhuis kan met zo'n scenario omgaan. Draaiboeken en zulks.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
[..]
Het alternatief is hordes journalisten, tv-crews, royaltygekken en sensatiezoekers die een glimp van die kerel proberen op te vangen. En in het ziekenhuis werkt het personeel vast niet het best als ze constant voor de voeten gelopen worden.
Oneens. Als het de schoonmoeder van de achterneef van je buurvrouw was, dan was het wellicht overdreven. Dit betreft echter een lid van de koninklijke familie, wat het wel degelijk nieuws maakt. Niks overdreven aan dus.quote:
wow, dat maakt het nog heftiger..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:27 schreef Jeff89 het volgende:
Op P&W werd net uitgelegd dat het om een 'plaklawine' gaat. Dat zijn samengeperste schollen ijs die beginnen te schuiven, ipv los poeder. En 40cm lijkt niet veel, maar blijkbaar is de dichtheid van sneeuw aan het einde van zo'n lawine veel hoger dan normaal. Normaal is ongeveer 100/200kg per m3 dacht ik dat ze zeiden, en bij die lawinesneeuw nadert dat de 800kg. Dan is 40cm alsnog alsof je in beton gestort bent..
Volgens mij zeiden ze dat verse sneeuw 10kg/m³ was, ingeklonken sneeuw 40/m³ en dat dit bij een lawine idd op kon lopen tot 800kg/m³.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:27 schreef Jeff89 het volgende:
Op P&W werd net uitgelegd dat het om een 'plaklawine' gaat. Dat zijn samengeperste schollen ijs die beginnen te schuiven, ipv los poeder. En 40cm lijkt niet veel, maar blijkbaar is de dichtheid van sneeuw aan het einde van zo'n lawine veel hoger dan normaal. Normaal is ongeveer 100/200kg per m3 dacht ik dat ze zeiden, en bij die lawinesneeuw nadert dat de 800kg. Dan is 40cm alsnog alsof je in beton gestort ben..
Wat je met een sneeuwschuiver weghaalt. Weet niet of je daar op rijdt trouwens.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:24 schreef Miniem het volgende:
40cm is nog behoorlijk.
10cm wegschuiven met de sneeuwschuiver is al behoorlijk vermoeiend laat staan 40cm.
Afgezien van wat zoiets weegt
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:24 schreef Miniem het volgende:
40cm is nog behoorlijk.
10cm wegschuiven met de sneeuwschuiver is al behoorlijk vermoeiend laat staan 40cm.
Afgezien van wat zoiets weegt
Hij heeft geen kubieke meter samengepakte sneeuw op zich gehad.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.
Stabiel in levensgevaar vond ik de hele dag al niet zo goed klinken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:34 schreef Mercer het volgende:
Als je die cardioloog hoort, dan ziet het er niet echt goed uit
Dat niet, maar dit geeft wel een indicatie qua gewicht aan..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij heeft geen kubieke meter samengepakte sneeuw op zich gehad.
Als je ooit sneeuwballen hebt gemaakt weet je dat het net steen kan worden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Die staat aan het bed van Friso?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:34 schreef Mercer het volgende:
Maar hi heeft wel meer dan dat in zijn nek gekregen, is in dat geweld 30 meter meegesleurd en heeft daarna nog een tijdje onder 40cm van die samengeperste sneeuw gelegen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Staal het volgende:
[..]
40cm lijkt me gek zat bij 800kg per m³quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Inderdaad, hersendood is technisch dood.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:36 schreef Cracka-ass het volgende:
Die gast is al zo goed als dood. Ze wachten alleen op zijn broers om de stekker eruit te trekken.
Gok ik.
[Upd] Prins Johan Friso bedolven onder lawinequote:Update 22.49 uur
Inmiddels is bekend geworden dat de prins niet hersendood is zoals eerder gemeld werd, maar kunstmatig in coma wordt gehouden.
Eh ja.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat niet, maar dit geeft wel een indicatie qua gewicht aan..
Maar toch zeker zo'n halve kuub.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En niet twitter he?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:37 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, hersendood is technisch dood.
Ach, Gabrielle Gifford lag dat ook en die heeft net een slagschip gedoopt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stabiel in levensgevaar vond ik de hele dag al niet zo goed klinken.
Hij beschrijft de scenario's, maar zoals hij al zegt is het gewoon afwachten tot ze hem wakkermaken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:34 schreef Mercer het volgende:
Dat is alsof je door een vrachtwagen geschept wordt, 30 meter meegesleurd wordt en dan nog een tijdje met een kleine auto op je borst ligt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar toch zeker zo'n halve kuub..
Maar dat maakt niet zoveel uit, hoeveel er óp hem lag is niet zo heel belangrijk, hoeveel is er met een rotgang tegen hem aangekomen. Als je uitgaat van een oppervlakte van 1,25 m² lichaamsoppervlakte...
Is er al bekend gemaakt of een schatting wanneer ze verwachten dat te kunnen doen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:39 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Hij beschrijft de scenario's, maar zoals hij al zegt is het gewoon afwachten tot ze hem wakkermaken.
Dat slappe geneuzel er omheen heeft altijd ook wel wat.. Dat vrouwtje ook wat 'op gepaste afstand' met Bea ging meeskieën..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Pfff, bij pauw en witteman gaan ze het ook echt over het skien an sich hebben...
De trauma-arts bij Pauw en Witteman vertelde dat een periode van kunstmatige slaap ook wel word gebruikt zodat de familie afscheid kan nemen..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:37 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[Upd] Prins Johan Friso bedolven onder lawine
Wie weet.
Deze toestand is juridisch gelijkgesteld aan de dood.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:38 schreef Staal het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? En niet twitter he?
Een kunstmatige coma en hersendood liggen vrij dicht bij elkaar.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:37 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
[Upd] Prins Johan Friso bedolven onder lawine
Wie weet.
Hersendood is onomkeerbaar, kunstmatige coma niet per se. Lijkt me toch wel een cruciaal verschil.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een kunstmatige coma en hersendood liggen vrij dicht bij elkaar.
Klopt, maar met kunstmatige coma heb ik nog enigszins hoop, komt zo naar over dat hersendood.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een kunstmatige coma en hersendood liggen vrij dicht bij elkaar.
Die man had het steeds over 48 uur, maar of dat echt een vaste regel is weet ik niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:42 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Is er al bekend gemaakt of een schatting wanneer ze verwachten dat te kunnen doen?
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
Als je hersendood bent, kan je niet meer wakker worden?
Nee, dan kan je niet meer wakker worden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
Als je hersendood bent, kan je niet meer wakker worden? Je ogen openen bedoel ik.
Nee. Geen hersenactiviteit.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
Als je hersendood bent, kan je niet meer wakker worden? Je ogen openen bedoel ik.
Ja, daar ga ik voor een deel in mee. Ik denk echt dat hij een enorme klap heeft gehad. Maar zolang er geen duidelijkheid is heb ik toch heel goede hoop dat het meevalt. En dat is niet om onaardig te zijn tegen users hier maar dit wordt door allemaal kenners op internet en op TV werkelijk zonder enige kennis hoe het met Friso gaat enorm tot een ramp gemaakt. Hij is praktisch al dood maar we krijgen de bevestiging niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:38 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar toch zeker zo'n halve kuub..
Maar dat maakt niet zoveel uit, hoeveel er óp hem lag is niet zo heel belangrijk, hoeveel is er met een rotgang tegen hem aangekomen. Als je uitgaat van een oppervlakte van 1,25 m² lichaamsoppervlakte...
Dat bedoel ik.. Als er nu iets positiefs was re melden stond er best wel een arts voor de camera.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:44 schreef Mula het volgende:
Jpjedi, dat is waarschijnlijk omdat er echt geen nieuws is. Hij ligt in een kunstmatig coma en pas als hij daaruit wordt gehaald, kunnen ze kijken hoe of wat.
Klopt. Het gros aan IC patienten wordt in een kunstmatige coma gehouden!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Smoofie het volgende:
Kunstmatige coma is niet het einde hoor..
Nee, hersendood betekent gewoon dat je hersenen er helemaal mee gestopt zijn en het ook niet meer zullen gaan doen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
Klopt, hersendood is het einde.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:45 schreef Mercer het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |