Ik vraag me af hoe zwaar 40cm sneeuw is. Het lijkt zo weinig. Als je je arm strekt, komt je hand erbovenuit. Maar zo simpel zal het wel niet zijn, aangezien hij gereanimeerd moest worden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Hoorde net bij de NOS een Oostenrijker vertellen dat Prins Friso onder een laag van 40cm sneeuw lag.
Had zelf meer verwacht.. meer sneeuw dan..
Dat lijkt me ook, er werd toch ook over een schedelbasisfactuur gesproken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:18 schreef DjinN het volgende:
[..]
En ik denk dat het ook gewoon een behoorlijke klap überhaupt geeft.
Het schijnt dat sneeuw na een lawine net beton wordt. Dan kan 40 centimeter al te veel zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:17 schreef zaans_boefje het volgende:
Hoorde net bij de NOS een Oostenrijker vertellen dat Prins Friso onder een laag van 40cm sneeuw lag.
Had zelf meer verwacht.. meer sneeuw dan..
Idd. Overdreven gedoe.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Trouwens wel vervelend voor andere bezoekers dat het hele ziekenhuis hermetisch afgesloten is.
Nou ja als een laagje sneeuw een tiental meters naar beneden lazert, het zal met een behoorlijke klap neerkomen......quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:18 schreef roos85 het volgende:
[..]
40 cm is toch nog behoorlijk hoog..
neuh, niet echtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:13 schreef DjinN het volgende:
Wow...tis gewoon echt letterlijk wereldnieuws. Mooi om te zien dat iedereen zo met hem meeleeft
Ik hoop het ook! Zeker voor de twee dochtertjes, die zijn nog zo jong!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:15 schreef Haaibaaike het volgende:
Dit is ook verschrikkelijk nieuws..Laten wij hopen dat alles goed met de prins gaat komen.
Jah, het is vast meeleven.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:13 schreef DjinN het volgende:
Wow...tis gewoon echt letterlijk wereldnieuws. Mooi om te zien dat iedereen zo met hem meeleeft
Ik doelde op wat ze net bij de nieuwsuitzending lieten zien....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
neuh, niet echt
http://www.nytimes.com/
Heeft nog niets op de voorpagina
www.cnn.com vindt de mislukte aanslag op het congres en basketbal belangrijker
www.granma.cu
op cuba vinden ze het vn debat over syrie en de 500 Taserdoden brekend nieuws
http://www.faz.net/
heeft het over het terugtreden van de Bundespresident
Natuurlijk, ik zeg het weer helemaal verkeerd hequote:
idd cliche, video gejat van the verve, onoriginele nep gangstaquote:
Ben je wel eens geraakt door een supersoaker? Zo'n oversized waterpistool? En dat dan over je hele lichaam en véél harder. Het is niet alsof je zelf in een hoopje sneeuw springt natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:20 schreef Mula het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zwaar 40cm sneeuw is. Het lijkt zo weinig. Als je je arm strekt, komt je hand erbovenuit. Maar zo simpel zal het wel niet zijn, aangezien hij gereanimeerd moest worden.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:12 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Trouwens wel vervelend voor andere bezoekers dat het hele ziekenhuis hermetisch afgesloten is.
Het alternatief is hordes journalisten, tv-crews, royaltygekken en sensatiezoekers die een glimp van die kerel proberen op te vangen. En in het ziekenhuis werkt het personeel vast niet het best als ze constant voor de voeten gelopen worden.quote:
Tja, Nederlandse hoernalisten, er gebeurd iets, kijk eens, het buitenland bericht over ons....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:23 schreef DjinN het volgende:
[..]
Ik doelde op wat ze net bij de nieuwsuitzending lieten zien....
Ja de meisjes zijn 7 en 5 jaar oud..ik hoop natuurlijk ook dat ie bovenop komt. zeker voor de kindjes en zijn vrouw en de Koningin.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:22 schreef ElizabethR het volgende:
Ik hoop het ook! Zeker voor de twee dochtertjes, die zijn nog zo jong!
Een beetje ziekenhuis kan met zo'n scenario omgaan. Draaiboeken en zulks.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:26 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
[..]
Het alternatief is hordes journalisten, tv-crews, royaltygekken en sensatiezoekers die een glimp van die kerel proberen op te vangen. En in het ziekenhuis werkt het personeel vast niet het best als ze constant voor de voeten gelopen worden.
Oneens. Als het de schoonmoeder van de achterneef van je buurvrouw was, dan was het wellicht overdreven. Dit betreft echter een lid van de koninklijke familie, wat het wel degelijk nieuws maakt. Niks overdreven aan dus.quote:
wow, dat maakt het nog heftiger..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:27 schreef Jeff89 het volgende:
Op P&W werd net uitgelegd dat het om een 'plaklawine' gaat. Dat zijn samengeperste schollen ijs die beginnen te schuiven, ipv los poeder. En 40cm lijkt niet veel, maar blijkbaar is de dichtheid van sneeuw aan het einde van zo'n lawine veel hoger dan normaal. Normaal is ongeveer 100/200kg per m3 dacht ik dat ze zeiden, en bij die lawinesneeuw nadert dat de 800kg. Dan is 40cm alsnog alsof je in beton gestort bent..
Volgens mij zeiden ze dat verse sneeuw 10kg/m³ was, ingeklonken sneeuw 40/m³ en dat dit bij een lawine idd op kon lopen tot 800kg/m³.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:27 schreef Jeff89 het volgende:
Op P&W werd net uitgelegd dat het om een 'plaklawine' gaat. Dat zijn samengeperste schollen ijs die beginnen te schuiven, ipv los poeder. En 40cm lijkt niet veel, maar blijkbaar is de dichtheid van sneeuw aan het einde van zo'n lawine veel hoger dan normaal. Normaal is ongeveer 100/200kg per m3 dacht ik dat ze zeiden, en bij die lawinesneeuw nadert dat de 800kg. Dan is 40cm alsnog alsof je in beton gestort ben..
Wat je met een sneeuwschuiver weghaalt. Weet niet of je daar op rijdt trouwens.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:24 schreef Miniem het volgende:
40cm is nog behoorlijk.
10cm wegschuiven met de sneeuwschuiver is al behoorlijk vermoeiend laat staan 40cm.
Afgezien van wat zoiets weegt
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:24 schreef Miniem het volgende:
40cm is nog behoorlijk.
10cm wegschuiven met de sneeuwschuiver is al behoorlijk vermoeiend laat staan 40cm.
Afgezien van wat zoiets weegt
Hij heeft geen kubieke meter samengepakte sneeuw op zich gehad.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.
Dat bedoel ikquote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:31 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Één kubieke meter samengeperste sneeuw weegt om en nabij de 1000 kg. In een lawine wordt de sneeuw heel compact.
Stabiel in levensgevaar vond ik de hele dag al niet zo goed klinken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:34 schreef Mercer het volgende:
Als je die cardioloog hoort, dan ziet het er niet echt goed uit
Dat niet, maar dit geeft wel een indicatie qua gewicht aan..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:35 schreef Staal het volgende:
[..]
Hij heeft geen kubieke meter samengepakte sneeuw op zich gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |