quote:Uitgever Electronic Arts heeft online een aantal hints verspreid die lijken aan te geven dat de uitgever aan een nieuwe versie van SimCity werkt. De game lijkt begin maart, tijdens de Game Developers Conference, aangekondigd te worden.
Tijdens de Game Developers Conference, die vanaf 5 maart in San Francisco plaatsvindt, houdt Electronic Arts het Game Changers Event. Een pr-medewerker van EA heeft inmiddels via Twitter laten weten dat daar een aankondiging komt van Maxis, het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor de Spore-, Sims- en SimCity-games.
Op de Facebook-pagina van hetzelfde evenement staan nog meer aanwijzingen. Zo vraagt EA de lezers daar: "Wat zou je doen als je de macht had om de wereld te veranderen?" en: "Hoe kunnen we samen de wereld veranderen?" Daarna wordt opnieuw verwezen naar het Game Changers-evenement tijdens de GDC. Van de drie series die Maxis voor EA gemaakt heeft, past SimCity het best past bij de vraagstelling. De aanwijzingen op de Facebook-pagina lijken bovendien te wijzen op een game met onlinemogelijkheden.
De eerste SimCity verscheen in 1989 en werd bij Maxis ontworpen door Will Wright. Het laatste deel uit de serie dat Maxis maakte dateert uit 2003, toen SimCity 4 verscheen. EA heeft sindsdien mobiele varianten van de serie uitgegeven en had inmiddels veel succes met The Sims en de vele opvolgers en uitbreidingen. The Sims is een serie waarin spelers niet gevraagd wordt een complete stad te besturen, maar het leven te bepalen van een kleine hoeveelheid inwoners. Na het succes van The Sims zou Will Wright het concept van Spore verzinnen, dat in 2008 verscheen. Wright maakte begin dit jaar bekend dat hij werkt aan een nieuw concept, dat HiveMind gedoopt is.
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:35 schreef STING het volgende:
Wordt hier al over gesproken -> Sim City 4
Ik ook, ik begon de hoop op te gevenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef Disana het volgende:
Oh wow, toevallig vroeg ik me onlangs nog af of er ooit een nieuwe versie zou komen.
Ja ik ook. Zit al op Facebook naar die clues te zoeken, ik hoop echt dat het waar is en dat het weer ouderwets goed wordt. Dus geen flauwekul, maar gewoon bouwen en bouwen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:41 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ik ook, ik begon de hoop op te geven![]()
![]()
![]()
Roger! Who can confirm?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef LudoSanders het volgende:
Als hij ook maar weer gewoon op de Mac komt.
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het niet om een goede stad op te bouwen zonder cheats.
Doet me denken aan een gemeente medewerkerquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:05 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
nee maar ik vind het bouwen van een stad het leukste en het managen van de geldstromen vind i k eigenlijk niet zo interessant. Laat mij maar lekker bruggetjes bouwen, snelwegen aanleggen etc.
Simcity + geldcheat = realistisch spel dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan een gemeente medewerker
Precies, anders ziet niemand het.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:39 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Even een speciaal topic voor dit grootse nieuws.
Goede oude tijd.quote:
quote:Op maandag 27 februari 2012 09:31 schreef mymoodfentje het volgende:
Doe mij maar een nieuwe versie van Capitalismdat was pas een bazenspel.
[ afbeelding ]
Ik kocht altijd de mediabedrijven en vastgoedquote:Op maandag 27 februari 2012 09:33 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]![]()
Alleen jammer dat je met aandelen eigenlijk altijd miljardair kon worden. Tenminste, zo deed ik het
Dat kan bestquote:Op zondag 26 februari 2012 10:03 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik wacht nog steeds op rush hour op iOS.
Hoezo 'al'quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:32 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik speel het al sinds Simcity 2000. Ik kan echt niet wachten![]()
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo 'al'daarvoor was er al een hele reeks, sim city, sim ants, sim farm, ik heb nogsteeds een zwak voor die eerste, al is 2000 ook leuk gelukt
Transport Tycoonquote:Op maandag 27 februari 2012 10:39 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze sloegen toen wel wat door. Veel van die Sims waren verschikkelijk saai.
Niet van Maxis/EA, maar heb nooit een goed vervolg voor Transport Tycoon gevonden...
Nope...quote:Op maandag 27 februari 2012 11:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja maar daar is niks vergelijkbaars meer van nu.
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:33 schreef Altron het volgende:
[..]
Nope...
Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort vergelijkbaar spel , maar niets komt er in de buurt..
Ja zonde.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja qua personentransport is er nog Cities in Motion maar dat werkt voor geen meter.
RCT was gewoon een bazenspel. Kon dagenlang achter de PC zitten.quote:Op maandag 27 februari 2012 14:13 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja daar heb je absoluut gelijk in. Wat zijn nou nog echt leuke tycoon spellen, behalve RCT2 dan.
/carequote:Op maandag 27 februari 2012 14:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Is "in aankomst" eigenlijk wel correct nederlands, in aantocht klinkt voor de hand liggender.
Openttd met 32bpp graphics is al stap in goede richtingquote:Op maandag 27 februari 2012 11:54 schreef Altron het volgende:
[..]
Ja zonde.
Er zijn zoveel tycoon games uitgekomen , en ze falen bijna allemaal.
Ze willen vaak teveel veranderen wat meestal het spel niet ten goede komt.
Zou zo 50/60 euro neerleggen voor een Transport Tycoon met alleen nieuwe graphics en precies dezelfde gameplay.
En ik denk dat er heel veel mensen net zo over denken.
Maar goed , het is te hopen dat ze eindelijk weer een toffe SimCity uitbrengen.
Mja dan moet je weet ik veel hoeveel dingen downloaden en aanpassen of niet?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 04:06 schreef RPG het volgende:
[..]
Openttd met 32bpp graphics is al stap in goede richting
http://wiki.openttd.org/images/9/95/32bpp_fullzoom.jpg
OpentTTD haal je hier vandaan: http://www.openttd.org/en/download-stablequote:Op dinsdag 28 februari 2012 10:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Mja dan moet je weet ik veel hoeveel dingen downloaden en aanpassen of niet?
Nog niet alle graphics zijn overgezet naar 32bpp. Maarja openttd is ook al een hele verbetering op transport tycoon. Maar dit is meer iets voor het centrale topic over openttd: Transport Tycoon / OpenTTD #37 Trains and Planesquote:Op zaterdag 24 December 2011 9:42 schreef Jupix op het openttdforum het volgende:
How to install & play: http://wiki.openttd.org/Playing_with_32bpp_graphics
Get Graphics: http://jupix.info/openttd/gfxdev-nightlies/
Get Individual Extra Zoom Packages: http://wiki.openttd.org/32bpp_Extra_Zoom_Levels_Files
Sterker nog, heb het op de middelbare gehad bij informatica. Was gewoon verplicht, dat was erg!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:27 schreef LoggedIn het volgende:
SimcityWie is er niet mee opgegroeid
Er moet zeker een proper vervolg komen
+1 LMFAOquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Doet me denken aan een gemeente medewerker
quote:Almost a quarter century after SimCity Will Wright, Maxis is developing a new simulator cities.
Genre: Construction of cities.
Publisher: Electronic Arts.
Developer: Maxis (Darkspore, GS06/11: 60 points).
Date: 2013.
State: 30% of development.
PROS
New graphics engine and road round.
Multiplayer mode.
Buildings updatable.
The various cities.
Send infographics.
The positioning of the camera
CONS
Do can cost scenarios.
The Sims are sometimes shown without a head.
Mayor ¿? How boring! All day at the office, holding the complaints of citizens and controlling the deficit: Who can see this as funny? For a lot of people thanks to SimCity, and for over two decades. Surprisingly, the urban series consists of five parts, from classic SimCity (1989) to the most recent SimCity Societies (2007). In addition, all games except Societies were developed by Maxis and designer Will Wright, co-founder of the study, we also have The Sims and Spore. Will Wright, is now designing TV shows and toys, but Maxis still there are plenty of experienced people for the next installment, simply called SimCity. Kip Katsarelis Producer leader, says there are enough teachers in Maxis for all stages of development. We went with him and his team.
Pride leads us up to the news Katsarelis SimCity. Most surprising: the new graphics engine Glassbox. Unlike before, we write without viewing angle, but allows any idea of our creation either float on the city or read the signs of each store. But not enough: We, the players, no tables saddest cut around the ears, says Katsarelis. Instead, have been inspired by modern computer graphics representing complex relationships attractive.
SimCity always looks attractive and bustling city and is full of life anywhere. If you look at a shopping center, police station or a factory, the Sims leave home and go to work, meet for lunch or protest against the council if there are too few jobs. There are a few buildings that change their appearance and therefore its functions: As you go through the game, you can customize your town and individual buildings, promises Katsarelis. About every ten criminals caught, the police station, or a new fire station will help firefighters to reach fires faster.
Some 20 years after the first SimCity, now winding roads are a reality. Gone are the days when all cities were like any U.S. city with orthogonal road networks. What remains is the classification for residential, commercial and industrial, which has added the graphic detail with much love. As soon as you place a new residential area, the construction workers built the homes of bottom-up, followed by the arrival of the cars of the new owners moving so diligently to begin to save their belongings in their new home. All this is accompanied by live, work, and car noises. -Smooth interface, and a new soft melody, If you decrease the zoom of the camera and build a coal power plant on the outskirts of the city. After the workers complete their work, youll see that the delivered coal on a conveyor belt travels in the building. So we can see at a glance whether a power plant and all other buildings are fine.
Too good to be true: In these pages you will find images, but are concepts of art. Why Maxis prevents Glassbox show the new engine? The reason: The current video quality does not meet the requirements of internal and there is open play as full a level of development. The graphics are polished only towards the end of a high quality development.
Reveals another click of the red color compensation, the current flowing through the generators. At dusk, the lights of the houses, and flashing neon lights of the shops. With the house, electricity and water, for now our Sims are satisfied, while we take care of creating jobs for the next morning. But not all Sims are equal, a trucker from listening to loud heavy metal music. Because it has not yet been called the police, the city also prevents arsonists, said Katsarelis. A little later a house on fire and Sims escape over the rooftops, some with their clothes on fire. These events we have reported the local newspaper SimCity Wire in the single player and multiplayer.
By the way, including SimCity 2000 Network Edition in 1996 offered a multiplayer mode to connect to the network and share materials with other mayors and cooperate in the development of cities or compete against each other. The new SimCity is based on this idea. We manage a region along with our friends, visit and share resources on land, sea or air. As in the solo mode, you can create a specialized city according to our wishes. We dream of an elegant residential, leisure and you need to find jobs and electricity? No problem, our friend might like to be the largest coal producer in the world.
The addition of the world is to be understood literally: Theres global leaderboards, where everything relates to economic production or raw material players can compete with other players, says Katsarelis. Anyone can climb in the rankings, unlock achievements. For example, visit the lobby of City Hall to the building campaign of mine. If we agree, the new industry provides more jobs. But decisions are always a downside: increased pollution produces coal mines, casinos attract crime. Interestingly, even in solo mode, the prices of commodities are determined online gaming good idea?
Speaking of raw materials: When creating games in the Middle Ages or in the distant future, cares not always the reality of raw materials and technology trees. But SimCity is set at present, there are serious discrepancies in weight. Here is the Lead Designer Stone Librande. The development of complex issues more accessible and at the same time makes anyone before, but he has invented for his children in the last 15 years 15 table games. His philosophy, explains: I have no idea what will SimCiy player, but I can give you pieces that get a lot of fun.
Librande Stone is based on SimCity game systems that fit in spite of its complexity and statistical tables. Thus we see graphs that describe the relationship between population density and land value, other tables show the flows of population, industry and commerce, and other graphic illustrating two final scenarios: a city ecologically exemplary, but one step away from bankruptcy and a metropolis corroded by factories, as the population becomes extinct due to disease. Librande Stone talks about the importance of decisions: What should be without a mayor? In his private helicopter, or some schools? Ignore the welfare of the people, to rich tourists go on holiday the night ?
Too, you should not ignore the needs of voters. The Sims unemployed may become beggars in public parks, while new empty homes attract criminals, which increases the risk of fire and reduces the value of land in the district. Only with Librandes designs, we could fill 10 full pages, which is why at this point say, SimCity has nothing to hide in terms of depth of play. Instead of deep theoretical lessons in the next visit we would like to grab the mouse and keyboard, because in the end what counts at the end of the day is practice. Even in urban planning.
Interview with Lucy Bradshaw
GameStar: Its been a while since the fourth installment of SimCity
Lucy Bradshaw: Because we were busy with The Sims and Spore, and SimCity wanted to make sure count on an excellent artificial intelligence, a decent multiplayer mode, and finally get road curves and 3D graphics with ease. So you can change the camera angle and the houses disappear automatically by reducing the zoom view.
-
GameStar: Import your own houses in The Sims, would be a stroke of genius for players of SimCity.
Lucy Bradshaw: At present we have not expected, because the game is technically very different. However, customization is: you design a house in The Sims very detailed, and SimCity are improved buildings with new modules, has its own intelligence and gameplay.
-
GameStar: With all the meetings, do you have time to play Lucy Bradshaw?
Play our own songs and sending feedback to the team. In travel, play with the iPhone and the iPad, and I usually spend my Christmas vacation in strategy games in real time.
Closing Comments by GameStar editor Roland Austinat
According to Maxis, still take approximately one year to SimCity is ready. But I like what Ive seen so far: the online modes, new graphics, smarter Sims, upgradable buildings, with individual strengths and compelling cities, world rankings, send info-graphs and dynamic music. You can feel how much heart and blood have designers to develop the first delivery in the modern era. The fact that the creator of SimCity Will Wright does not work in this part, I do not worry: The fourth installment has already been created without their help. Just a shame that our practice was very short: I like to have seen ships and aircraft, or the disasters that have announced, explosions, snow storms, meteor impacts and other disasters do simulated physically correct to turn a city into a lot of Casino debris.
Nicequote:Op woensdag 29 februari 2012 15:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vertaalde info uit een Duits gamesblad:
[..]
Sim City 4 was geweldig.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:23 schreef De_Kardinaal het volgende:
Weer een sequel die er nog beter uitziet dan de vorige met nog meer klote dingen die je moet regelen en instellen zodat je als een Nazi-directeur vierduizend orders moet geven om één waterleidingbuis aan te leggen.![]()
Alles na 2000 is kut met een hoofdletter I van irritant.
Yeah, is ook niet zo moeilijk wanneer je het even doorhebt, maar ik vond het wel leuk om afwisselende steden/dorpen te maken, dus 1 stadje dat compleet schoon was en rijk, en een dorp dat heel agrarisch was, en uiteraard ook grote metropolen met grote vliegvelden en entertainment enzo. Heerlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ben vorige week begonnen, heb nu alweer 2 miljoen inwoners!
Dit. Hopelijk houden ze ook goed rekening met de MOD-community. Iets wat de levensduur van SC4 fors verlengde.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik hoop echt dat EA te vertrouwen is met deze franchise, maar als ik kijk naar alle Simcity games die ze gemaakt hebben na Simcity 4 dan heb ik er een hard hoofd in.
De screens zien er geweldig uit, maar het gaat uiteindelijk om de gameplay.
Brrr....quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
De versie die ik via Steam gekocht heb werkt in ieder geval perfect op Windows 7quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:22 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Brrr....
Ik ben benieuwd, het lijkt in elk geval op de klassieke simcity-stijl, zones aanleggen, wegen aanleggen en diverse publieke gebouwen neerzetten. Me likes!
Binnenkort Simcity4 maar weer gaan spelen, en proberen stabiel te krijgen op Windows7.
Daar zie ik ze wel voor aan, maar goed, dan haak ik ook meteen af. Helaas.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
Dat is helemaal hip natuurlijk en de ontwikkelaars zien de dollartekens al in de ogen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:17 schreef TigerXtrm het volgende:
Modders vinden altijd wel een weg. Ik ben eerder bang dat EA een micro transaction weg inslaat. Gebouwen kopen voor 10 cent ofzo, dat soort gedoe. Om over DRM en dergelijke nog maar te zwijgen.
Appart filmpje welquote:
voor EA komt dit nog zeer volwassen over eigenljkquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:19 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Appart filmpje wel
Komt bij mij een beetje kinderlijk over.
Als ik het maar niet kan vergelijken met Socitiesquote:Op woensdag 7 maart 2012 10:25 schreef claus_johann het volgende:
[..]
voor EA komt dit nog zeer volwassen over eigenljk
3000 en 4 waren niet veel beter IIRC.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:19 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Appart filmpje wel
Komt bij mij een beetje kinderlijk over.
Hoe meer ik hier van zie , hoe meer zin ik krijg om het te spelenquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:39 schreef Aether het volgende:
Van NeoGAF: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=465738
*snip*
Dat dus, zes maanden wachten en je hebt de versie met de nieuwste bugfixes, pre-order dlc en nog wat extra meuk voor minimaal de helft van de prijs.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:46 schreef Yi-Long het volgende:
Dan kan ik hem later alsnog wel een keertje kopen zodra een complete release voor 20-30 euro in de winkel ligt.
Waar heb je die pagina gevonden?quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil weer terug naar de tijd dat je een game kocht zonder gezeik.
Dat laatste sowieso idd. Ik wil gewoon zonder gezeik kunnen spelen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Waar heb je die pagina gevonden?Ik zit te zoeken op de origin website maar kan het nergens vinden. Pagina 4 van de eerdere link dus.
Overigens, 80(!!!!) euro voor de Digital Deluxe Edition.![]()
![]()
![]()
!!!!!!
Oh ja, als het Origin only is, komt die er voor mij sowieso niet in.
http://store.origin.com/s(...)/productID.246949400quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Waar heb je die pagina gevonden?Ik zit te zoeken op de origin website maar kan het nergens vinden. Pagina 4 van de eerdere link dus.
Overigens, 80(!!!!) euro voor de Digital Deluxe Edition.![]()
![]()
![]()
!!!!!!
Oh ja, als het Origin only is, komt die er voor mij sowieso niet in.
quote:
Ik heb hier serieus zo lang naar uitgegekenquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Na de trailer begint het wel weer een beetje te kriebelen, moet ik zeggen.
Gelukkig is het maar een beetje, je moet immers nog tot 2013 wachten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 17:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Na de trailer begint het wel weer een beetje te kriebelen, moet ik zeggen.
Mêh, ik heb ook gewacht op DNF, dan kan dit ook wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:00 schreef LudoSanders het volgende:
Gelukkig is het maar een beetje, je moet immers nog tot 2013 wachten.
Sorry, deze post had ik nog niet gelezenquote:Op maandag 27 februari 2012 09:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoezo 'al'daarvoor was er al een hele reeks, sim city, sim ants, sim farm, ik heb nogsteeds een zwak voor die eerste, al is 2000 ook leuk gelukt
quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Mêh, ik heb ook gewacht op DNF, dan kan dit ook wel.
Sim Life en Sim Tower waren wel leuk.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:02 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Sorry, deze post had ik nog niet gelezen
Sim Farm en Ants heb ik een paar jaartjes geleden gevonden in de kast van mijn oom.heb die tijd zelf niet mee mogen maken.
Alle 3 nog nooit gespeeld.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Sim Life en Sim Tower waren wel leuk.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is wel wat op het moment in de VS.
[ afbeelding ]
Puike trailer.quote:
Treurige is dat die Digital Deluxe mij wel aanlokkelijk klinkt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil weer terug naar de tijd dat je een game kocht zonder gezeik.
Mja dit kon je natuurlijk verwachten met EA achter het stuur. Die dingen die bij de normale editie niet zitten kun je dan natuurlijk achteraf in een store kopen. En nog meer building sets enzo. Erg triest vooruitzicht dit.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil weer terug naar de tijd dat je een game kocht zonder gezeik.
Klootzakkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:17 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Mja dit kon je natuurlijk verwachten met EA achter het stuur. Die dingen die bij de normale editie niet zitten kun je dan natuurlijk achteraf in een store kopen. En nog meer building sets enzo. Erg triest vooruitzicht dit.
Er is overigens een hoop bekend over een spel dat pas in 2013 uit komt.
damn dat is fucking diefstalquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:38 schreef ems. het volgende:
[ afbeelding ]
Ik wil weer terug naar de tijd dat je een game kocht zonder gezeik.
origin only ? was dah? toch geen DRM héquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:11 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Waar heb je die pagina gevonden?Ik zit te zoeken op de origin website maar kan het nergens vinden. Pagina 4 van de eerdere link dus.
Overigens, 80(!!!!) euro voor de Digital Deluxe Edition.![]()
![]()
![]()
!!!!!!
Oh ja, als het Origin only is, komt die er voor mij sowieso niet in.
Day 1 downloaden dan maar. Als zij mij als consument willen uitmelken op zo'n manier, dan heb ik verder ook weinig zin om zo'n developer te steunen.quote:
Eerst maar even afwachten wat het volgend jaar wordt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Day 1 downloaden dan maar. Als zij mij als consument willen uitmelken op zo'n manier, dan heb ik verder ook weinig zin om zo'n developer te steunen.
Dan download ik hem eerst wel illegaal, en wanneer ie dan na een jaartje met een 'complete' versie in de rekken ligt voor een mooi prijsje, dan koop ik hem alsnog wel. Mocht die game goed zijn natuurlijk.
Simlife is echt geweldigquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Sim Life en Sim Tower waren wel leuk.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is wel wat op het moment in de VS.
[ afbeelding ]
Omdat je straks minstens 80 euro moet neerleggen om de game gewoon compleet te hebben, ga ik de game downloaden. En hoogstwaarschijnlijk zullen er echt nog wel meer DLC pakketten volgens, als ze nu al verschillende city-packs uitbrengen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:30 schreef Dagonet het volgende:
Dus omdat er op dag 1 al DLC is besluit je het produkt dan maar helemaal niet te kopen?
En waarom niet gewoon dan een half jaartje, jaartje wachten maar wel op dag 1 al onbetaald gaan spelen? Dan wacht je toch gewoon effe? Je hebt toch geen haast?
quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat filmpjes over hoe de GlassBox engine precies werkt. Lijkt erop dat het weer een ouderwetse SimCity game wordt met veel micromanagen (nog meer dan in SC4). Water wordt daadwerkelijk uit de grond gepompt en is beperkt. Van vuil water worden sims ziek. Als er te veel sims ziek zijn kunnen fabrieken niet open en dat heeft weer impact op je economie. Klinkt allemaal super cool.
Clip 1
Clip 2
Clip 3
Clip 4
Vond ik in het begin ook van Simcity 3000quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:58 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Denken dat je dit kunt beaten.
Is in ieder geval niet beschikbaar als steamplay, heb ik net gemerkt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:16 schreef Parzival het volgende:
werkt versie 4 ook een beetje op de mac??
Volgens mij is er geen officiële ondersteuning voor de Mac nee.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:16 schreef Parzival het volgende:
werkt versie 4 ook een beetje op de mac??
Deluxe en Rush Hour zijn wel beschikbaar maar niet als download.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:16 schreef Parzival het volgende:
werkt versie 4 ook een beetje op de mac??
Ja die doet het best lekkerquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:16 schreef Parzival het volgende:
werkt versie 4 ook een beetje op de mac??
En dat is de invloed die je krijgt als je bedrijf eigendom is van EA. Doe wat je wil, als er maar gegarandeerd winst gemaakt wordt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:39 schreef Premium_Quality het volgende:
Ziet er tof uit die nieuwe engine. Alleen wel vervelend dat je extra moet betalen voor Britse, Duitse en Franse gebouwensets, die wil je toch gewoon hebben?
Heeft niks met "vooroverbuigen" te maken ... is gewoon marktwerking hoor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat je straks minstens 80 euro moet neerleggen om de game gewoon compleet te hebben, ga ik de game downloaden. En hoogstwaarschijnlijk zullen er echt nog wel meer DLC pakketten volgens, als ze nu al verschillende city-packs uitbrengen.
Daar heb ik gewoon geen zin in om aan mee te doen. Ik wil gewoon 50-60 euro neerleggen, en dan wil ik gewoon de complete game hebben, en niet een halve game die ze hebben leeggesloopt om er via micro-transactions nog wat extra aan te verdienen.
En ja, dan zou ik ook gewoon kunnen wachten tot een jaar later, maar uiteindelijk koop ik de game toch wel een keertje, dus waarom dan niet eerst gewoon downloaden...
Ik ga mezelf niet benadelen omdat ZIJ me willen benadelen. Ik wacht al jaren op een nieuwe Sim City, maar ik ga niet voorover buigen wanneer ze daar misbruik van willen maken. Integendeel.
Haha , nice om die plaatjes weer eens te zien.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Aether het volgende:
Voor de eerste SimCity werden later ook aparte graphicsets uitgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Afbeeldingen van de maanstad en futuristisch Europa/VS kan ik niet zo snel vinden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:38 schreef Altron het volgende:
[..]
Haha , nice om die plaatjes weer eens te zien.
flinke sneer naar SC Societiesquote:2) QuickTactical:
SimCity is what inspired me to seek a career in architecture and urban planning. I know the game doesn't quite reflect reality, but how much focus will there be on the new sustainability trends with mixed-used zoning, complete streets, public-transit/pedestrian friendly development, waste management/recycling, etc? I've heard a lot of concern that the game will appeal too much to casual players like Societies; how will the level of gameplay depth compare to SimCity 4?
Maxis:
[Ocean] We’re making SimCity, not some dopey casual game.
MIJN OGENquote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Aether het volgende:
Voor de eerste SimCity werden later ook aparte graphicsets uitgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit soort dingen vond ik stiekem ook wel leuk.quote:3) Whats4dinner:
Societies was great for a few hours and then it was boring. The best moment I had in that game was when I built a trailer park next to a dive bar with a gun range down the street. It was great to see the little sim sit in his lawn chair outside his trailer, walk into the bar and then wobble down the street to the gun range.
Game komt pas in 2013 en nu al lekker knippen in de game. Pre-order DLC en troep is echt niet normaal meer.quote:Good news, everyone! We are starting to receive a trickle of information about the up and coming SimCity reboot/non-numbered sequel. This morning we’ve received details (and by received I mean I searched the Origin store) of the special editions of the game.
Coming in two flavours, limite, and deluxe the game certainly looks a treat. Though a darn pricey one. The limited edition will set you back £45 and the deluxe a further £20 on top of that. There doesn’t seem to be a standard pack on available but that will surely come in time. Though, the added extras do look pretty awesome (not worth the extra money, but awesome nonetheless):
• Mystery items (Origin pre-order exclusive)
• New characters
• Crime waves
• Superhero HQ – controlled by MaxisMan
• Evil villain lair – controlled by Evil Dr Vu and his henchman (whether that’s a typo or he really only has one henchman we don’t yet know)
• British city set (Deluxe edition only)
• French city set (Deluxe edition only)
• German city set (Deluxe edition only)
It’s a shame that these don’t come as standard for the game, denying crime waves, evil villains, and a superhero HQ to the average player, well, that’s just criminal.For those of you hoping to pick the deluxe edition up on the cheap from another outlet, the deluxe edition is only available through Origin.
Dit doen echt steeds meer games. Terwijl javascript op dit moment echt om te huilen is.quote:Yeah, this is exactly the kind of stuff we've been thinking about! We've even moved our UI system to being mostly html and javascript based, so we can more seamlessly integrate the game with the general internets and drop this kind of stuff in. (Also, so it's easier for people to customise, a la WoW's lua approach.)
Tja moet je maar niet kopen. Moeilijk he, stemmen met je portemonneequote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:09 schreef ROFLOL het volgende:
[..]
Game komt pas in 2013 en nu al lekker knippen in de game. Pre-order DLC en troep is echt niet normaal meer.
Ik heb deze nog op internet gespeeld.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:28 schreef Aether het volgende:
Voor de eerste SimCity werden later ook aparte graphicsets uitgebracht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Idem! Geweldig dat ook al het verkeer daadwerkelijk een bestemming/doel heeft.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:43 schreef WeHD het volgende:
Ik kan niet wachten tot dit spel uitkomt.
SimCity vereist internetverbindingquote:Wie SimCity wil gaan spelen zal verbinding moeten hebben met het internet, alleen dan is de game speelbaar. Daarnaast moet SimCity altijd in verbinding zijn met het online distributieplatform van Electronic Arts, Origin.
Erg jammer. Wat mij betreft stopt het hier voor mij ook.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:36 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
SimCity vereist internetverbinding
Jammer. Hier stopt het voor mij.
Mij wel. Sowieso door de aanschafprijs ben ik niet van plan het spel te kopen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:45 schreef STING het volgende:
Maakt mij niet zoveel uit. Ben het inmiddels gewend, met bijv. Steam. Ik zou iig een potentieel leuk spel niet links laten liggen vanwege zo'n feit.
Wat is op dit moment de beoogde aanschafprijs dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Mij wel. Sowieso door de aanschafprijs ben ik niet van plan het spel te kopen.
Ik las eerder in dit topic dat het om ¤70,00 ging.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:49 schreef STING het volgende:
[..]
Wat is op dit moment de beoogde aanschafprijs dan?
voor het downloaden heb je ook een internetverbinding nodigquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:48 schreef Altron het volgende:
Het boeit me echt helemaal niets wat deze game gaat kosten , wil hem toch erg graag.
Maar dat je een internet verbinding moet hebben om de sp te spelen daar erger ik me toch wel aan...
Door dat soort gare dingen zou ik een spel toch sneller downloaden en niet kopen.
Lang leve dumbing down gamesquote:Op zondag 1 april 2012 13:18 schreef mschol het volgende:
het feit dat een weg ook water en electra zou verzorgen (volgens de preview van tweakers) is echt een hele grote dooddoener..
en dat niet alleen hoor, ook het feit dat het de citiesXL kant opgaat is gewoon beroerd....quote:
Mwa, wat is er nou leuk aan wat waterpompen neerzetten en de hele kaart volspammen met waterleidingen? Ik vind het wel prima dat het via de weg gaat, want daaronder lopen in rl ook alle voorzieningen.quote:Op zondag 1 april 2012 13:18 schreef mschol het volgende:
het feit dat een weg ook water en electra zou verzorgen (volgens de preview van tweakers) is echt een hele grote dooddoener..
true, maar het wordt zo toch weer makkelijk gemaakt, als je een weg neerlegt kan je niks meer vergetenquote:Op zondag 1 april 2012 14:29 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Mwa, wat is er nou leuk aan wat waterpompen neerzetten en de hele kaart volspammen met waterleidingen? Ik vind het wel prima dat het via de weg gaat, want daaronder lopen in rl ook alle voorzieningen.
Tja ik vind infrastructuur interessanter dan waterleidingen.quote:Op zondag 1 april 2012 13:18 schreef mschol het volgende:
het feit dat een weg ook water en electra zou verzorgen (volgens de preview van tweakers) is echt een hele grote dooddoener..
In rushhour was aansluiten op een area ook al voldoende voor electra.quote:Op zondag 1 april 2012 13:18 schreef mschol het volgende:
het feit dat een weg ook water en electra zou verzorgen (volgens de preview van tweakers) is echt een hele grote dooddoener..
Lekker makkelijk toch.quote:Op zondag 1 april 2012 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In rushhour was aansluiten op een area ook al voldoende voor electra.
maar dan moest je wel elektra leggen, nu is alleen een weg afdoende. waar blijft het echte citybuilden dan?quote:Op zondag 1 april 2012 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In rushhour was aansluiten op een area ook al voldoende voor electra.
weg +elektra+water is imho je infrastructuurquote:Op zondag 1 april 2012 21:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja ik vind infrastructuur interessanter dan waterleidingen.
Zolang je zones aansloten hoefde je geen elektra aan te leggen. Een centrale was genoeg en hier en daar een mastje om over water heen te komen.... niks spannends.quote:Op zondag 1 april 2012 22:11 schreef mschol het volgende:
[..]
maar dan moest je wel elektra leggen, nu is alleen een weg afdoende. waar blijft het echte citybuilden dan?
precies, zolang je zones aansloten.. maar een niet volgebouwde stad heeft dat dus nietquote:Op zondag 1 april 2012 22:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang je zones aansloten hoefde je geen elektra aan te leggen. Een centrale was genoeg en hier en daar een mastje om over water heen te komen.... niks spannends.
ja maar dat die producten naar die commercial zone gaan is nieuw voor mij. leuk, dat betekent waarschijnlijk ook dat de soorten winkels in je stad afhangen van de producten die je fabrieken produceren.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:35 schreef TigerXtrm het volgende:
Die heb ik volgens mij al eerder gezien, maar dat was volgens mij een dev presentatie opgenomen met een camera.
Leg uit, want ik zie de toegevoegde waarde daar niet van in.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:01 schreef Aether het volgende:
De mogelijkheid om GSM-masten neer te zetten lijkt me wel een leuke toevoeging.
Liefst niet in de buurt van huizen bouwen (dan daalt bijvoorbeeld de grondprijs) en in dichtbebouwde stukken moeten er meer geplaatst worden.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:12 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Leg uit, want ik zie de toegevoegde waarde daar niet van in.
Ze moeten gewoon een kruising maken tussen Transport Tycoon en SimCityquote:Op woensdag 4 april 2012 11:25 schreef TigerXtrm het volgende:
Ben ook erg benieuwd of je enige invloed hebt op het soort fabrieken (en dus het soort goederen) dat zich in je stad zal vestigen. De zones groeien nog steeds automatisch, maar het zou wel leuk zijn als je een soort Silicon Valley kan namaken.
Ja ook echt!quote:Op woensdag 4 april 2012 15:11 schreef Altron het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon een kruising maken tussen Transport Tycoon en SimCity
http://www.rockpapershotg(...)et-for-every-launch/quote:Op maandag 9 april 2012 22:58 schreef Johan1994 het volgende:
Ik las ergens dat je niet constant online hoeft te blijven
onzin? tja tis helaas nodig in een poging piraterij in te dammen (dat dit voor de illegale gebruikers geen impact heeft is weer een ander verhaal)quote:Op dinsdag 10 april 2012 01:03 schreef Tijntje83 het volgende:
Zelfs al is het alleen om het spel op te starten, dan nog is het zwaar onzin.
niet helemaal: het wordt moeilijker gemaakt om een illegale kopie werkende te krijgen...quote:Op dinsdag 10 april 2012 03:16 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat je zelf zegt, het heeft absoluut geen impact op mensen die hem illegaal downloaden dus de poging om piraterij in te dammen faalt hard.
Maar met al die onzin checks wordt t ook steeds onaantrekkelijker om een spel te kopen.. Ik koop t niet als je het niet gewoon kunt spelen wanneer je wiltquote:Op dinsdag 10 april 2012 03:22 schreef mschol het volgende:
[..]
niet helemaal: het wordt moeilijker gemaakt om een illegale kopie werkende te krijgen...
vroeger was het voldoende om de inhoud van een CD te kopieeren, hierna kwamen de cracks, en tegenwoordig moeten er of een heleboel specifieke bestanden vervangen worden of moeten er aparte installatie's plaatsvinden (steamgames)
Dan doe je het verkeerdquote:Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef galaxy366 het volgende:
Ik heb altijd moeite met SC4, Ik plaats wat en ik verlies direct geld, weerhoud mij ervan om de game opnieuw te spellen.
Beter plannen, en inderdaad budget/taxes goed bijstellen. Vooral in het begin als het nog van elke cent afhangt.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef galaxy366 het volgende:
Ik heb altijd moeite met SC4, Ik plaats wat en ik verlies direct geld, weerhoud mij ervan om de game opnieuw te spellen.
Ik zou wel graag een Sim Vakantiepark of zo willen spelen. Maar geloof niet dat die bestaat.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:18 schreef Aether het volgende:
[..]
Sim Life en Sim Tower waren wel leuk.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Dit is wel wat op het moment in de VS.
[ afbeelding ]
Nee, enige dat er in de buurt komt is SimPark en SimIsle:quote:Op zondag 6 mei 2012 12:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zou wel graag een Sim Vakantiepark of zo willen spelen. Maar geloof niet dat die bestaat.
quote:Op zondag 6 mei 2012 13:50 schreef DrDentz het volgende:
Bij Sim Safari moet je wel een vakantiepark runnen.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:45 schreef WeHD het volgende:
Ik had simcity societies en ik vond die niet slecht hoor
quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:45 schreef WeHD het volgende:
Ik had simcity societies en ik vond die niet slecht hoor
Simcity is altijd een beetje cartoony geweest, en die graphics zijn nog niet final.quote:
Ze hebben in elk geval ooit wel een poging gedaan het realistisch te maken. Dat doen ze nu duidelijk niet. Eerder was er nog iets van micromanagement. Wanneer ik deze beelden zie dan denk ik:quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:32 schreef Tijntje83 het volgende:
Ja, want Sim-games hebben altijd zo realistisch mogelijke graphics gehad, oh wacht.
Mensen die zeuren over de graphics van Simcity
Met welke game?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval ooit wel een poging gedaan het realistisch te maken.
Even de screenshots bekeken, maar hier ben ik toch wel met je eens ja. Ziet er wat uit als een kinderspel.quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:46 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ze hebben in elk geval ooit wel een poging gedaan het realistisch te maken. Dat doen ze nu duidelijk niet. Eerder was er nog iets van micromanagement. Wanneer ik deze beelden zie dan denk ik:
"Pietje moet naar school! snel, bouw een weg van zijn huis naar de school voordat de bel gaat!"
Hoewel ik er nooit om zeur is dit echt over de grens, vooral als je het met sc4 gaat vergelijken. Maarja, eerst wat goeie gameplay zien...quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:32 schreef Tijntje83 het volgende:
Ja, want Sim-games hebben altijd zo realistisch mogelijke graphics gehad, oh wacht.
Mensen die zeuren over de graphics van Simcity
nep? nee... cartoony? ja beetjequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:43 schreef Doublepain het volgende:
Die laatste
Ziet er zoo nep uit, jammer
zo te zien wel..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:10 schreef maxmit het volgende:
[..]
Staat daar nou een soort van Superheld?
Ja daar doelde ik op, hoe nep wil je het hebben..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:10 schreef maxmit het volgende:
[..]
Staat daar nou een soort van Superheld?
Ja man gvd geen Crysis 3-graphics in SimCity 5,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 01:43 schreef Doublepain het volgende:
Die laatste
Ziet er zoo nep uit, jammer
Inderdaad, Maxis had met SimCity 2000 natuurlijk echt helemaal geen geintjes in het spel verwerkt, en louter realistische dingen in het spel geïmplementeerd!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:21 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ja daar doelde ik op, hoe nep wil je het hebben..
EA weet het iig te verneuken als het zo is
Ook geen SC4 graphics en zelfs lager dan Mario.. Er zijn grenzen hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:24 schreef Bart het volgende:
[..]
Ja man gvd geen Crysis 3-graphics in SimCity 5,![]()
![]()
.
Lul niet manquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Ook geen SC4 graphics en zelfs lager dan Mario.. Er zijn grenzen hoor![]()
[ afbeelding ]
Dit ziet er zelfs beter uit man![]()
Ga jij met je waterpistool soms een alien robot wegjagen?quote:Superhelden
Nee, jij kan niet om graphics heen kijken. Dat is heel wat anders.quote:
Nee hoor.. Vorige post had ik het al gemeld, eerst wat gameplay zien..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:36 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, jij kan niet om graphics heen kijken. Dat is heel wat anders.
Nee hoor. Je loopt al te verkondigen dat het verneukt is als er een superheld in voorkomt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:37 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nee hoor.. Vorige post had ik het al gemeld, eerst wat gameplay zien..
Klopt dat ook, maar je zei net graphics...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:38 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee hoor. Je loopt al te verkondigen dat het verneukt is als er een superheld in voorkomt.
Graphics die voor jou over de grens zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt dat ook, maar je zei net graphics...
Kloptquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:40 schreef Bart het volgende:
[..]
Graphics die voor jou over de grens zijn.
Ik weet wel dat het klopt wat ik zeg.quote:
FEB2013quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:39 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wanneer komt ie eigenlijk uit?
Wat kan een nieuwe Transport Tycoon beter dan OpenTTD?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:43 schreef JDx het volgende:
Toch heb ik liever een nieuwe Transport Tycoon
Inderdaad...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat kan een nieuwe Transport Tycoon beter dan OpenTTD?
Wat is dat dan?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:02 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat kan een nieuwe Transport Tycoon beter dan OpenTTD?
Hmmm nooit van gehoord, maar ziet er ook super oud uit, bedoel echt een nieuwe versiequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:06 schreef Bart het volgende:
[..]
SRSLY?
Transport Tycoon / OpenTTD #38
Wat heeft iedereen toch met graphics in dit soort spellenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:07 schreef JDx het volgende:
[..]
Hmmm nooit van gehoord, maar ziet er ook super oud uit, bedoel echt een nieuwe versie
Geen idee... gameplay is toch veel belangrijker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen toch met graphics in dit soort spellen.
Absoluut. OpenTTD is echt ubervet, 10x meer mogelijkheden nog dan Transport Tycoon Deluxe. Maar nee, de graphics zijn niet goed genoegquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Geen idee... gameplay is toch veel belangrijker.
Inderdaad. Ik hoef hier geen nieuwe graphics voor. Maakt het spel er alleen maar trager door. Geef mij maar een game met een goede gameplay en slechte graphics dan de meeste huidige spellen waarbij het eerder andersom is.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:25 schreef Bart het volgende:
[..]
Absoluut. OpenTTD is echt ubervet, 10x meer mogelijkheden nog dan Transport Tycoon Deluxe. Maar nee, de graphics zijn niet goed genoeg.
Inderdaad fuck graphicsquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:08 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen toch met graphics in dit soort spellen.
Jawel, zolang de resolutie maar mee kan. Sprites en isometrische spellen gaan juist goed mee met de tijd, in tegenstelling tot 3D spellen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef JDx het volgende:
Op een gegeven moment ziet het er gewoon niet meer uit voor deze tijd.
OpenTTD Dutch train setquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Inderdaad fuck graphicsOpenTTD
quote:
Stel je niet zo aan. Ziet er prima uit op de tilt-shift na.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:01 schreef Roellie80 het volgende:
Ik als groot fan van dit soort strategische spellen erger me ook kapot aan de graphics.
Maargoed, dat weet je bij EA games. Hun kunnen niet een spel maken zoals het zou moeten zijn maar gaan gebukt onder het management wat vind elk spel aantrekkelijk moet zijn voor elk type gamer.
Technisch zijn de graphics uiteraard wel in orde maar het zou een simulatie-spel moeten zijn. Geen facking teletubie land als je het mij vraagt. Erg jammer dat een simulatiespel met zoveel potentie het label van EA moet dragen![]()
Prima, maar dan verschillen onze meningen. Ik snap dat gameplay ondergeschikt zou moeten zijn aan de graphics maar ik geniet van games welke proberen iets realistisch maken. Vooral bij een Sim-game.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:24 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan. Ziet er prima uit op de tilt-shift na.
Kleine tweaks?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:53 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Prima, maar dan verschillen onze meningen. Ik snap dat gameplay ondergeschikt zou moeten zijn aan de graphics maar ik geniet van games welke proberen iets realistisch maken. Vooral bij een Sim-game.
En zo moeilijk is het niet hoor. Neem GTA4, een spel van ruim 4 jaar oud wat er met wat kleine tweaks er zo uit kan zien:
[ afbeelding ]
Dat is toch vele malen aantrekkelijker dan de regenboog troep waar EA weer mee aan komt zetten?
Mijn laptop draait het nog makkelijkquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kleine tweaks?Je hebt daar een state of the art machine voor nodig
.
Geef mij dan maar een lelijk spel dat goed draait op de meeste computers, maar waarbij de gameplay heel goed is. Als voorbeeld (extreem voorbeeld: Dwarf Fortress) OpenTTD, Rollercoaster tycoon, SimCity 4, etc, etc.
Aan graphics heb je niets in dit soort spellen kijk bijvoorbeeld maar naar al die andere nep simcity spellen die echt supermooi zijn, het speelt gewoon niet lekker. (Rollercoaster tycoon 3 bijvoorbeeld ook niet).
Maar wat weten we eigenlijk van simcity 5. Blijft het zoning uit sc4? Blijven er verschillende wegtypen / euro/usa graphics ?quote:Het hoeft niet realistisch mooi, maar een beetje mag wel vind ik.. Als het nou SC4 style was![]()
volgens mij gaan ze qua zoning de zelfde tour op als cities XL met klasses die verschillende dingen nodig hebben..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar wat weten we eigenlijk van simcity 5. Blijft het zoning uit sc4? Blijven er verschillende wegtypen / euro/usa graphics ?
Modbaarheid?
Kleine tweaks ja, en m'n desktop van 4 jaar oud heeft er geen moeite mee.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Kleine tweaks?Je hebt daar een state of the art machine voor nodig
.
Geef mij dan maar een lelijk spel dat goed draait op de meeste computers, maar waarbij de gameplay heel goed is. Als voorbeeld (extreem voorbeeld: Dwarf Fortress) OpenTTD, Rollercoaster tycoon, SimCity 4, etc, etc.
Aan graphics heb je niets in dit soort spellen kijk bijvoorbeeld maar naar al die andere nep simcity spellen die echt supermooi zijn, het speelt gewoon niet lekker. (Rollercoaster tycoon 3 bijvoorbeeld ook niet).
Er komt een aparte 'villains set'. Zal wel de laatste screenshot zijnquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:23 schreef BlaZ het volgende:
Als dat maar gaat goedkomen dan, gezien de screenshots heb ik er weinig vertrouwen in.
Oeh, ff checken!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |