abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2012 @ 23:04:56 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423170
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.






Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107423197
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:48 schreef samNL09 het volgende:
ik heb zelf net een stadje uit de grond gestampt. maar na het foto's maken wou ik terug naar de regio en drukte ik per ongeluk op: terug gaan zonder op te slaan.

foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.
Meer foto's mensen :D _O_
Misschien leuk om er nog stranden aan de kust te maken bij de woningbouw :)
Ik heb nog nooit die monorail gebruikt, is het wat?
pi_107423303
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice zo te zien gebruik je een mod.
Hoe krijg je eigenlijk zon grote map? dan bedoel ik niet de regio.
Normaal is het formaat kleiner... lijkt me wel vet om een grotere te kunnen hebben.
Heb je de regio zelf gemaakt of ook gedownload?
pi_107423698
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.
Meer foto's mensen :D _O_
Misschien leuk om er nog stranden aan de kust te maken bij de woningbouw :)
Ik heb nog nooit die monorail gebruikt, is het wat?
ja vind monorail een lekkere moderne uitstraling hebben. en het heeft een veel groter vervoers capaciteit, je kunt het vrijwel ook overal tussen plaatsen.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:15:49 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423783
Nog wat plattelandsfoto's..

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nice zo te zien gebruik je een mod.
Hoe krijg je eigenlijk zon grote map? dan bedoel ik niet de regio.
Normaal is het formaat kleiner... lijkt me wel vet om een grotere te kunnen hebben.
Heb je de regio zelf gemaakt of ook gedownload?
Zelf gemaakt met SC4 mapper , deze is niet heel erg gigantisch 6x6 grote mappen.
1,37gb plugins. Niet echt veel dus.

CPT_TerrainMod_Meadowshire voor het terrein.

Nog wat screens, in "dorpjes"

[img]http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/5199330312301Trois Rivieres-17 Jun.,
171327960668.png[/img]



Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107423801
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?
  maandag 30 januari 2012 @ 23:18:43 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423944
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:16 schreef samNL09 het volgende:

[..]

hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?
Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.

NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical.dat
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107424004
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.

NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical.dat
ik zal hem opnieuw installeren. gelijk de meest recente versie natuurlijk
pi_107424066
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Extremistisch gematigd.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:21:37 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107424103
:)

Ik kan je ook iig de upgradeable airports aanraden. Scheelt enorm veel ruimte die luchthavens innemen normaal.

Je kan ook met losse stukken een heel vliegveld bouwen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107424727
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:21 schreef BlaZ het volgende:
:)

Ik kan je ook iig de upgradeable airports aanraden. Scheelt enorm veel ruimte die luchthavens innemen normaal.

Je kan ook met losse stukken een heel vliegveld bouwen.
als mijn vliegveld de gebruiken niet aankan dan vraagt hij of ik hem wel uitbreiden. dan druk ik natuurlijk JA. dan wordt het vliegveld automatisch omgebouwd zonder dat de grootte verandert(je ziet het wel aan de gebouwtjes enzo). dit kan 3 keer per vliegveld type. echt heb ik dit nog nooit gehad bij een klein internationaal vliegveld. ik zou die graag op zijn grootst willen zien. dit geld trouwens ook voor havens.
pi_107428417
Oudere stad die ik als eerst in de topic had gepost maar deze heb ik aangepast, vooral de dirty industrie naar high tech.
Inwoners/bedrijven is fors omhoog gegaan.




Nieuwe stad met ongeveer 350k inwoners :D


pi_107439845
Ik zie net dat sc4mapper niet werkt op vista/win7. Klopt dit? of werkt het bij iemand wel? Heb weinig zin om aan de slag te gaan met virtual pc

Ik zou trouwens ook een hoop nieuwe mooie moderne gebouwen willen. Ik heb me geregistreerd bij BSC exchange. Ik zie heel veel prop packs. wat zijn dat precies? Moet ik alle gebouwen die ik wil apart downloaden of zijn er downloads waar er meerdere inzitten? Het liefst wel groweble gebouwen. Ik wil ze niet zelf steeds een plekje geven.

[ Bericht 59% gewijzigd door samNL09 op 31-01-2012 14:35:55 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:17:26 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107448800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:05 schreef samNL09 het volgende:
Ik zie net dat sc4mapper niet werkt op vista/win7. Klopt dit? of werkt het bij iemand wel? Heb weinig zin om aan de slag te gaan met virtual pc

Ik zou trouwens ook een hoop nieuwe mooie moderne gebouwen willen. Ik heb me geregistreerd bij BSC exchange. Ik zie heel veel prop packs. wat zijn dat precies? Moet ik alle gebouwen die ik wil apart downloaden of zijn er downloads waar er meerdere inzitten? Het liefst wel groweble gebouwen. Ik wil ze niet zelf steeds een plekje geven.
Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107451399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.
als ik bij file exchange klik kom ik toch echt op de BSC site
pi_107462723
Ik zal m'n probleem wel even illustreren.. Mijn industrie en mijn sims gingen eerst qua educatie geen steek vooruit.. Mijn scholen hebben genoeg capaciteit en de huizen zijn ook ruim in de range. nu heb ik elementary en high schools overal gebouwd om het op te krikken. maar nadat ik er meer bouwde leek er wel vooruitgang in te komen. Maar nog steeds zijn ze niet helemaal top geschoold. Iemand tips ofzo? Scholen zijn duur en ik raak al snel er van in de schulden namelijk.


pi_107462927
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:18 schreef Xetran het volgende:
Ik zal m'n probleem wel even illustreren.. Mijn industrie en mijn sims gingen eerst qua educatie geen steek vooruit.. Mijn scholen hebben genoeg capaciteit en de huizen zijn ook ruim in de range. nu heb ik elementary en high schools overal gebouwd om het op te krikken. maar nadat ik er meer bouwde leek er wel vooruitgang in te komen. Maar nog steeds zijn ze niet helemaal top geschoold. Iemand tips ofzo? Scholen zijn duur en ik raak al snel er van in de schulden namelijk.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je hebt veel te veel scholen...
Het is ook een kwestie van tijd dat ze geschoold zijn, kost aantal jaren.
Tis niet zo dat alle sims meteen geschoold zijn wanneer ze er staan, net als in het echte leven.
Ook kan je met de vraagteken op een school klikken en kijken wat de max. leerlingen zijn en hoeveel er van gebruik maken.
Je moet gewoon telkens klein beetje erboven zitten.
pi_107463174
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

je hebt veel te veel scholen...
Het is ook een kwestie van tijd dat ze geschoold zijn, kost aantal jaren.
Tis niet zo dat alle sims meteen geschoold zijn wanneer ze er staan, net als in het echte leven.
Ook kan je met de vraagteken op een school klikken en kijken wat de max. leerlingen zijn en hoeveel er van gebruik maken.
Je moet gewoon telkens klein beetje erboven zitten.
Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient. Als ik op een gegeven moment aardig wat heb staan dan moet ik ook best veel uitgeven namelijk, vaak maak ik geen winst.
pi_107463238
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:27 schreef Xetran het volgende:

[..]

Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient.
ja ff afwachten...
Sowieso zoveel mogelijk verwijderen, je zit dik in de min.
Gewoon elk soort school eentje bouwen..
Dirty industrie is in het begin niet te voorkomen...
Ook moeten alle andere voorzieningen in orde zijn.

1grote middelbare school is bijv. goed genoeg, dit kan je dus ook met vraagteken checken.
pi_107463473
Okay, bedankt! :) Ik zal wel proberen te verwijderen maar ik denk niet echt dat ik de min nog uit ga raken. Ik merk in ieder geval wel dat het vooruit gaat, alleen het stoorde me zo dat die domme sims zo traag leren.
pi_107463619
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:33 schreef Xetran het volgende:
Okay, bedankt! :) Ik zal wel proberen te verwijderen maar ik denk niet echt dat ik de min nog uit ga raken. Ik merk in ieder geval wel dat het vooruit gaat, alleen het stoorde me zo dat die domme sims zo traag leren.
zorgen dat je elke maand in de + staat... gaat het altijd goed.
Desnoods drop je kosten van de natuur/wegen oid.... verder niet echt gevolgen als het niet teveel is.
pi_107468847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja ff afwachten...
Sowieso zoveel mogelijk verwijderen, je zit dik in de min.
Gewoon elk soort school eentje bouwen..
Dirty industrie is in het begin niet te voorkomen...
Ook moeten alle andere voorzieningen in orde zijn.

1grote middelbare school is bijv. goed genoeg, dit kan je dus ook met vraagteken checken.

kijk ook even naar de leeftijd van je sims in de grafieken. daar moet je ook je scholen op baseren. heb je veel oudere sims, dan is de kans groot dat de vraag naar een universiteit hoog is, om maar een voorbeeld te noemen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:28:43 #124
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107469537
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Godverdomme hier ook al! :(
Het enige wat me weerhoudt is het feit dat ik waarschijnlijk weer anderhalve dag nodig heb om alle mods/buildings etc bij elkaar te downloaden, installeren en te testen.
Of is er tegenwoordig een megapack, of een duidelijk overzicht van alle 'belangrijke' mods en/of buildings? :@
pi_107480098







Stad met meer dan 500k inwoners gehaald :D :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:04:48 #126
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107481732
^Wel last van wat leegstand zo te zien? Commute Time de boosdoener?

Ik kon het toch niet laten toen ik STEX Disc 1&2 tegenkwam op usenet, dus toch maar begonnen met downloaden. :@
pi_107482370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Wel last van wat leegstand zo te zien? Commute Time de boosdoener?

Ik kon het toch niet laten toen ik STEX Disc 1&2 tegenkwam op usenet, dus toch maar begonnen met downloaden. :@
Ja commute time is sowieso hoog... dus dat zou het best kunnen zijn, ook omdat verder alles goed is.
Ik heb 2 industrie gebieden helemaal vol eromheen... dus je bent ff onderweg :P
Denk ik een nadeel wanneer je geen industrie in dezelfde map hebt... maar het heeft ook weer voordelen.
Denk zonder leegstand dat ik wel makkelijk 600k haal... marja weinig aan te doen.
pi_107484115
Ik speel niet zo vaak dus ik zit pas aan 11k inwoners. :')

Overigens, wat betreft de enviroment meter in het spel, wat is het beste om te doen?

[ Bericht 24% gewijzigd door Tijntje83 op 01-02-2012 17:12:01 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 03:53:29 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107505944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef Tijntje83 het volgende:
Ik speel niet zo vaak dus ik zit pas aan 11k inwoners. :')

Overigens, wat betreft de enviroment meter in het spel, wat is het beste om te doen?
Her en der wat parken neer te gooien en HT industrie ipv vieze industrie.

Maar dan moet je wel eerst voldoende geschoolde inwoners hebben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 2 februari 2012 @ 04:20:33 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107505963
_O_


Bergstroompje


Real Highway mod met Euro Textures
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107546991
N.a.v. dit topic SC4 + RH ook maar weer eens geïnstalleerd. Het duurde niet lang voor ik erachter kwam dat ik het niets meer vond. Voor mij zijn goeie graphics belangrijk en dat is natuurlijk niet het geval bij dit spel van bijna 10 jaar oud :P later nog maar een keertje Cities XL teruginstalleren :')
  maandag 6 februari 2012 @ 15:55:42 #132
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107676557
Ik ga de boel maar weer eens opnieuw installeren, maar welke addons etc zijn nu échte musts?

Ik heb STEX Disc 1&2 en natuurlijk de Network Addon Mod (NAM). Wat mis ik nog? :)
  maandag 6 februari 2012 @ 18:30:22 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107682699
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik ga de boel maar weer eens opnieuw installeren, maar welke addons etc zijn nu échte musts?

Ik heb STEX Disc 1&2 en natuurlijk de Network Addon Mod (NAM). Wat mis ik nog? :)
Er zijn er gewoon veel te veel om er een lijst van te maken

NAM Plugins :
Extra bruggen
Network widening mod
Real Highways Mod
Rural roads plugin
street addon mod
NAM retexture and cosmetic mod
Euro road textures mod

Terrein :
Meadowshire terrain mod
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:31:12 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108050059
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
pi_108051327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
Dat zou echt _O_ zijn. Op 5 maart horen we er meer over volgens het artikel :D
pi_108051407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
het zal me niks verbazen omdat het alweer een tijdje is geleden.
pi_108051723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
Nice, ik ben benieuwd.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:34:42 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108051792
Hoop niet dat men teveel de casual kant opgaat met een nieuw deel, we gaan het zien!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:47:40 #139
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108052276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:34 schreef BlaZ het volgende:
Hoop niet dat men teveel de casual kant opgaat met een nieuw deel, we gaan het zien!
Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.

Ik heb meteen weer zin om Sim City 4 te installeren, maar zodra je dan een paar steden hebt gebouwd en het loopt allemaal lekker en je hebt alles unlocked enzo, dan is het een beetje 'over' helaas...
pi_108052387
De laatste simulatiebouwer was. Cities XL 2011,een complete aanfluiting, niet bepaald een levende stad. Kaalheid heerste, en hoekoplossingen waren er ook niet. Ook moest je telkens bij het verbreden van je wegen, je hele stad overhoop gooien.

Als het lijkt op SimCity 4 of SimCity 3000 World Edition wordt ik weer verslaafd. Alleen ze moeten eens iets vinden op schuin bouwen, beter in alle gewenste richtingen. Als het wéér gridbouwen wordt heb ik er niet zo veel zin meer in denk ik.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_108052502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:50 schreef Kadafi het volgende:
De laatste simulatiebouwer was. Cities XL 2011,een complete aanfluiting, niet bepaald een levende stad. Kaalheid heerste, en hoekoplossingen waren er ook niet. Ook moest je telkens bij het verbreden van je wegen, je hele stad overhoop gooien.

Als het lijkt op SimCity 4 of SimCity 3000 World Edition wordt ik weer verslaafd. Alleen ze moeten eens iets vinden op schuin bouwen, beter in alle gewenste richtingen. Als het wéér gridbouwen wordt heb ik er niet zo veel zin meer in denk ik.
Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekken :)
pi_108052942
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekken :)
Het zou leuk zijn als ze Cities XL als basis nemen en dat veel beter uitvoeren ja :D.

Je kon namelijk niet eens spoorwegen aanleggen. Daarnaast vond ik het plaatsen van lots ook maar kut. In de hoeken van een niet vierkant grid paste dan geen lot meer. Dus beter gewoon zones aanwijzen. Maarja, speculeren hierover heeft weinig zin aangezien er niets bekend is. :P
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:31:59 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108053845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.
Je weet het maar nooit. Ik hoop dat ze in ieder geval wel inzien dat Simcity wel een grote fanbase heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108078005
Op de frontpage (bij games dan...) staat dat er een nieuwe komt! Mogelijk ook voor consoles...
pi_108079160
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Computerfluisteraar op 17-02-2012 14:39:07 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:02:37 #146
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_108080047
verkeerde topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')