Of zeg ik nou iets enorm fouts?
Meer liefhebbers?
Erg leuke box is het.
Oh, ps. ook een liefhebber.
quote:Lieverd, we zaten 3 uur in de Sjop...
Op zaterdag 20 juli 2002 11:41 schreef Kreator het volgende:
Yo tukker,Hoe heette dat nummer van gisteravond ook alweer in de sjop? Wil em ff "Kopen".
Wees specifieker...
quote:Prodigy - Poison. Ik weet het al weer...
Op zaterdag 20 juli 2002 11:47 schreef 100% Tukker het volgende:[..]
Lieverd, we zaten 3 uur in de Sjop...
180 minuten delen door 5 (gemiddelde duur van een nummer) is 36...
Wees specifieker...
Je kon een tijdje geleden de originele studioalbums ook voor een spotprijs (fl 15,- per stuk oid) kopen bij de FRS.
quote:Niet alleen voor op zaterdagmorgen...
Op zaterdag 20 juli 2002 10:56 schreef 100% Tukker het volgende:
...blijft toch wel relaxe 'easy'-rock voor op de zaterdagmorgen...
Of zeg ik nou iets enorm fouts?
Meer liefhebbers?
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 14:50 schreef Erik1983 het volgende:
de stem van Fogerty is natuurlijk onovertroffen
Ontopic: mijn nick laat al wel zien hoe leuk ik ze vind
En wat betreft 't eerder genoemde I heard it through the grapevine, geef mij de versie van Marvin Gaye maar... Ik vind die van CCR ook goed hoor, maar net iets te langdradig...
quote:
Op zaterdag 20 juli 2002 17:46 schreef Fogerty het volgende:[..]
Ontopic: mijn nick laat al wel zien hoe leuk ik ze vind
Ik had die link niet eens gelegd, dacht eigenlijk dat het een personage uit een roman was...
Anyway, lekkere muziek ja. Vooral 'on the road', zoals Zander ook al zei. 'Run through the jungle' , 'Born on the Bayou', 'Who'll stop the rain' en 'Bad moon rising' zijn trouwens m'n favo CCR songs.
Ik vind vooral hun ''rain'' nummers erg goed.
who'll stop / have you ever seen
quote:Je doet je nick eer aan
Op dinsdag 23 juli 2002 22:12 schreef Rockin_Opa het volgende:
Ik heb alle elpees nog op vinyl
Ik heb alleen een CD-EP met "Have You Ever Seen The Rain", "Proud Mary", "Bad Moon Rising", "Down On THe Corner" (of zo) en nog 2 of 3 vullertjes. Leuk ding hoor.
Wat zijn nu de must-haves van CCR?
quote:en nog een, vooral who'll stop the rain en bad moon rising
Op woensdag 24 juli 2002 09:41 schreef Lucille het volgende:
Nog een liefhebber die zich meldt.
mijn favorite top10 van CCR is oa:
1. keep on choolin
2. heard it to the grapevine
3. susy Q
4. green door
5. cotton fields
6. who'll stops the rain
7. travelin band
8. proud mary
9. fortuna son
10. i put a spell on you
Who'll stop the rain is trouwens ook erg goed, krachtig intro en lekker om mee te brullen. En vanzelfsprekend ook om naar te luisteren.. (En al die Fok!-jonkies denken nu, "waar hebben ze 't over?" )
quote:Valt mee hoor
Op maandag 30 december 2002 20:41 schreef qltel het volgende:
(En al die Fok!-jonkies denken nu, "waar hebben ze 't over?")
quote:Uhm, je bent volgens je profiel 3 jaar (en 1 dag
Op maandag 30 december 2002 20:52 schreef thefreezeman het volgende:[..]
Valt mee hoor
Bij de weg, ik vind ze ook zo
edit: Oh, sh*t, dit had ik onder m'n eigen naam moeten posten, ik ben dus qltel..
ik ken keep on choolin niet, en ik kan er nergens een sampletje van vinden...
Als Fok! jonkie ken ik ze wel, want gelukkig hebben mijn ouders een goude smaak muziek hehe...
CCR geeft mij persoonlijk een gevoel van verlangen naar een tijd die ik niet heb meegemaakt. Best gek...
quote:Absoluut, hetzelfde heb ik met The Doors en The Byrds enzo. Misschien zijn wel wel verkapte hippies
Op woensdag 14 mei 2003 12:14 schreef Nembrionic het volgende:
CCR geeft mij persoonlijk een gevoel van verlangen naar een tijd die ik niet heb meegemaakt. Best gek...
Ik heb geloof ik ook alle CD's van CCR...
quote:Ik denk ook gezien de verhalen van mijn ouders, dat ik het in die tijd geweldig naar mijn zin zou hebben. Wellicht dat ik m'n haar maar laat groeien dan
Op woensdag 14 mei 2003 12:50 schreef DeadLock het volgende:[..]
Absoluut, hetzelfde heb ik met The Doors en The Byrds enzo. Misschien zijn wel wel verkapte hippies
Ik heb geloof ik ook alle CD's van CCR...
het is "Keep on Chooglin" en niet "Keep on Choolin" (zonder G).
Vind je het gek dat ik niets kan vinden
De stem van Fogerty is werkelijk briljant.
Mijn favoriete nummers zijn wel Lodi, Bad moon rising en Who'll stop the rain. Up around the bend en Down on the corner zijn ook geweldig.
De cover van Drukwerk van het nummer Midnight special is ook de moeite waard.
Geweldige tekst en zo ontzettend lekker rauw gezongen
quote:Bladzijde 1 van dit topic:
Op woensdag 14 mei 2003 13:36 schreef DeadLock het volgende:
Valt me nog mee dat niemand het nummer Born on the Bayou nog genoemd heeft.Geweldige tekst en zo ontzettend lekker rauw gezongen
quote:
O ja, beste nummers. Uiteraard 'I put a spell on you', en ik vind 'Born on the Bayou' erg leuk, vooral de zang.
Mijn persoonlijke favo's:
Have you ever seen the rain
Up around the bend
Bad Moon Rising
Fortunate Son
Even in deze categorie vind ik dat ik The Boxtops met The Letter ook even moet vermelden...
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:05 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Bladzijde 1 van dit topic:
[..]
Oeps, iets teveel Echina Force op * hips *
quote:Heb je de versie van Bachman Turner Overdrive al eens gehoord, klinkt geweldig...
Op woensdag 14 mei 2003 14:05 schreef Nembrionic het volgende:
Even in deze categorie vind ik dat ik The Boxtops met The Letter ook even moet vermelden...
who'll stop the rain (in de live uitvoering van Springsteen ten tijde van de River Tour)
Long As I Can See The Light (wat een prachtig mooi nummer gezongen met emotie (puur)
Fortuna Son
Proud Mary
Bootleg
quote:Nopz..nog niet gehoord
Op woensdag 14 mei 2003 14:27 schreef Buurmannetje het volgende:[..]
Heb je de versie van Bachman Turner Overdrive al eens gehoord, klinkt geweldig...
Hoes is zwaar gehavend, maar zo te zien is de LP nog gaaf. Dat wordt feest!
EDIT: aan 1 kant wel te verstaan De andere kant is gaaR.
Zit wel een prijsstikkertje op van FL 21,-
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:44 schreef ArmaniMania het volgende:
Bad Moon Rising is leuk
Put a spell on you ook....
Mijn favos: Don´t look now, Blue moon nights, Rambunctious boy, Bad moon rising, Up around the bend
Dat leuke verhaal van Sael Saentz is niet zo heel leuk verhaal.
Dat heeft John heel veel pijn gekost.
in het kort: nadat Creedence uiteen viel hadden zij een contract dat de band nog enkele albums moest uitbrengen. Om onder dat contract uit te komen heeft John de rechten van ALLE Creedence nummers afgegeven. HIj heeft toen gezworen om NOOIT meer een Creedence nummer te zingen. In de jaren 80 heeft ie een album uitgebracht (Centerfield) met daarop twee nummers: Mr Greed en Vantz Kantz Dantz.
Dit vond Mr Zaentz niet zo leuk en spande rechtzaken aan. John spande tegenrechtzaken aan. Langlopende rechtzaken van zo´n 7 jaar!!! Uiteindelijk won John. Maar het zat hem nog steeds dwars dat Creedence de nummers geschreven had en iemand anders de rechten bezitte.
Hij leerde zijn nieuwe vrouw kennen (Julie) en door haar is hij er met veel pijn en moeite overheen gekomen.
Tot John ergens midden jaren 90 in een of andere club aangemoedigd werd om Proud Mary te zingen omdat anders Tina met het nummer ervandoor zou gaan.
En in 1997 heeft John het album Blue moon swamp uitgebracht en er zeer verdiend een Grammy voor gewonnen en is weer gaan toeren.
Iedereen wacht met smart op het album waar John momenteel mee bezig is. Maar dat kan nog wel ff duren. Het zou vorig jaar herfst moeten uitkomen. Echter John´s vrouw is eind vorig jaar van een kindje bevallen. Het kan gezien John´s perfectionisme nog wel van 2004 tot 2007 duren voordat het album klaar is. :-(
Tot zover mijn bijdrage aan deze discussie.
quote:een geweldige tijd
Op woensdag 14 mei 2003 13:03 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Ik denk ook gezien de verhalen van mijn ouders, dat ik het in die tijd geweldig naar mijn zin zou hebben. Wellicht dat ik m'n haar maar laat groeien dan
quote:de mooiste die ze uitgebracht hebben
Op woensdag 14 mei 2003 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
Verdorie...ik kom net langs de LP Cosmo's Factory...Hoes is zwaar gehavend, maar zo te zien is de LP nog gaaf. Dat wordt feest!
EDIT: aan 1 kant wel te verstaan
De andere kant is gaaR.
Zit wel een prijsstikkertje op van FL 21,-
maar zijn er ooit fatsoenlijke heruitgaven van hun albums op cd verschenen? Ik heb nu 5 cd's van ze en die waren wel lekker goedkoop maar een lust voor het oog is iets anders en aangezien ik Green River toch nog wil kopen, ben ik op zoek naar betere heruitgaven
Ik kende CCR niet echt maar ik moet zeggen, na het luisteren van de 2 bovenstaande cds, dat ze erg relaxde muziek maken!
CCR=ok!
Mwah, het is al zo'n 32 jaar rustig rond CRR, geloof ikquote:Op dinsdag 7 juni 2005 06:53 schreef popolon het volgende:
Best raar dat zo'n goede band zo weinig replies heeft.
't Is wat rustig de laatste tijd aangaande CCR, misschien dat dat 't is.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 05:53 schreef dimage het volgende:
amsterdam was toppie van mij mag hij nog keer weer terug komen
quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:27 schreef Tijger_m het volgende:
* Tijger_m heeft Creedence nog live gezien![]()
Toegegeven, ik was 6 en ik kan mij er geen zak van herinneren maar ik was er wel![]()
hehe, het is inderdaad een beetje een bagger-ding. Bovendien loopt de dvd bij mij vast tijdens de live-opnamesquote:Op donderdag 15 september 2005 12:32 schreef IdlersDream het volgende:
Kut DVD! één of ander gare cyclus van oude muziekdvd's. Lijkt wel een timelife aanbieding.
Niet tof!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:12 schreef dimage het volgende:
** schop ** maar vandaag een board begonnen over CCR eens kijken of de discussie daar beter verloopt.
BTW John Fogarty gaat weer op tournee dit jaar \o/ Misschien leuk om een gezamelijke trip te maken ?
IK vind hem wel tof,quote:Op donderdag 15 september 2005 12:32 schreef IdlersDream het volgende:
Kut DVD! één of ander gare cyclus van oude muziekdvd's. Lijkt wel een timelife aanbieding.
Niet tof!
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 10:11 schreef dimage het volgende:
btw wie gaat er naar het concert van John Fogarty in juni ?? [me=dimage] gaat alle 2 dagen heen \o/[/me]
hoeveel dan?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:58 schreef PimD het volgende:
Iemand nog op zoek naar een kaartje voor 3 juni ?
Zeg het maar, het heeft mij 43 euro + servicekosten gekost. Doe een bod, ik hoef er geen winst op te maken ofzoquote:
Ik mail wel evenquote:Op dinsdag 11 april 2006 13:07 schreef PimD het volgende:
[..]
Zeg het maar, het heeft mij 43 euro + servicekosten gekost. Doe een bod, ik hoef er geen winst op te maken ofzo
quote:Op donderdag 4 mei 2006 09:25 schreef Springsteen27 het volgende:
Merry, weet jij meer over die nieuwe DVD die verschijnt? Weet jij toevallig welk concert wordt opgenomen?
Hij verschijnt 13 juni overigens...
[afbeelding]
Naar alle 15 ?!quote:Op donderdag 30 maart 2006 19:34 schreef merry77 het volgende:
Merry77 gaat naar 15 uit 15 concerten!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[..]
edit:
Date Day City Venue
June 28 Wed Paris, France Palais des Congres
June 29 Thu London, England Hammersmith Apollo
July 1 Sat Antwerp, Belgium Sportspalace
July 2 Sun Bonn, Germany Museum Platz
July 3 Mon Amsterdam, The Netherlands Heineken Music Hall
July 5 Wed Alborg, Denmark Skovdalen
July 7 Fri Sundsvall, Sweden Gatufesten
July 8 Sat Piteå, Sweden Pite Havsbad
July 10 Mon Stockholm, Sweden Sjöhistoriska Museet
July 12 Wed Langesund, Norway Krogshavn
July 14 Fri Sorta, Norway Bryggen
July 15 Sat Kunsbacka, Sweden Tingbergsvallen
July 16 Sun Helsingborg, Sweden Sofiero Slott
July 18 Tue Hamburg, Germany Stadtpark
July 19 Wed Amsterdam, The Netherlands Heineken Music Hall
Welke bands komen er uberhaupt wel in Athene?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 12:52 schreef rameijer het volgende:
Waarom komen dit soort bands nou nooit in Athene!![]()
De hele Eurovision zooi deze maandquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:01 schreef Springsteen27 het volgende:
[..]
Welke bands komen er uberhaupt wel in Athene?
fijn dusquote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:58 schreef Klobbert het volgende:
fijn ? geweldig, meesterlijk, formidabel
Onderschat, maar bovenal onbekend. Mijn vrienden luisterden altijd wel naar 70's rock ( Led Zeppelin, The Who, Hendrix, Rolling Stones etc.) maar kenden CCR nog niet. Daar is gelukkig verandering in gekomenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
CCR![]()
Imo één van de meest onderschatte bands in de geschiedenis.![]()
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:59 schreef EricusMaximus het volgende:
[..]
Onderschat, maar bovenal onbekend. Mijn vrienden luisterden altijd wel naar 70's rock ( Led Zeppelin, The Who, Hendrix, Rolling Stones etc.) maar kenden CCR nog niet. Daar is gelukkig verandering in gekomen![]()
Eenschquote:Op donderdag 6 juli 2006 17:48 schreef Springsteen27 het volgende:
Fogerty concert was helemaal te gek!
De 19e nog een keer!!
ja hier het zelfdequote:Op zaterdag 9 september 2006 13:15 schreef PimD het volgende:
Mooi, kan ik 'm dan eindelijk zien. Vorig jaar gemist doordat Queen in Parijs speelde 2 dagen later en ik dat niet kon regelen, om naar allebei te gaan. Dit jaar kaartjes gehaald, viel het concert nét in mijn onverwachte vakantie naar Egypte
Thanks!quote:
Ik kan me voorstellen dat je deze muziek dan zat wordt.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb eind jaren 80 een periode gehad met ongeveer 10 bruiloften in 5 maanden... de standaard lange tafels, coverbandje bruiloften... en dan is mary lou niet meer zo leuk hoor
Inmiddels is het wel weer bijgesteld maar er blijft voor mij toch altijd een bruiloft bijsmaakje aan zitten.
Brrr visioenen van dansende tantes die een dansje met je willen doen ... bibber
godver wat is dat een lullige manier om dood te gaan zeg!quote:Tom Fogerty overleed op 6 september 1990 op 48-jarige leeftijd aan aids. Hij was met hiv besmet geraakt na een bloedtransfusie.
Oooooooh wat een jeugdsentiment.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:05 schreef Gewas het volgende:
De nieuwe cd is mijn cd-speler nog niet uit geweest.
Dit vind ik zo'n superlied:
Alweer zo'n band waar ik vrolijk van wordt.
Ik ben ook niet uit die tijd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:22 schreef lezzer het volgende:
[..]
Oooooooh wat een jeugdsentiment.![]()
-ik ben niet van die tijd hoor, maar luisterde in mijn jeugd wel veel CCR-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |