Mijn favos: Don´t look now, Blue moon nights, Rambunctious boy, Bad moon rising, Up around the bend
Dat leuke verhaal van Sael Saentz is niet zo heel leuk verhaal.
Dat heeft John heel veel pijn gekost.
in het kort: nadat Creedence uiteen viel hadden zij een contract dat de band nog enkele albums moest uitbrengen. Om onder dat contract uit te komen heeft John de rechten van ALLE Creedence nummers afgegeven. HIj heeft toen gezworen om NOOIT meer een Creedence nummer te zingen. In de jaren 80 heeft ie een album uitgebracht (Centerfield) met daarop twee nummers: Mr Greed en Vantz Kantz Dantz.
Dit vond Mr Zaentz niet zo leuk en spande rechtzaken aan. John spande tegenrechtzaken aan. Langlopende rechtzaken van zo´n 7 jaar!!! Uiteindelijk won John. Maar het zat hem nog steeds dwars dat Creedence de nummers geschreven had en iemand anders de rechten bezitte.
Hij leerde zijn nieuwe vrouw kennen (Julie) en door haar is hij er met veel pijn en moeite overheen gekomen.
Tot John ergens midden jaren 90 in een of andere club aangemoedigd werd om Proud Mary te zingen omdat anders Tina met het nummer ervandoor zou gaan.
En in 1997 heeft John het album Blue moon swamp uitgebracht en er zeer verdiend een Grammy voor gewonnen en is weer gaan toeren.
Iedereen wacht met smart op het album waar John momenteel mee bezig is. Maar dat kan nog wel ff duren. Het zou vorig jaar herfst moeten uitkomen. Echter John´s vrouw is eind vorig jaar van een kindje bevallen. Het kan gezien John´s perfectionisme nog wel van 2004 tot 2007 duren voordat het album klaar is. :-(
Tot zover mijn bijdrage aan deze discussie.
quote:een geweldige tijd
Op woensdag 14 mei 2003 13:03 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Ik denk ook gezien de verhalen van mijn ouders, dat ik het in die tijd geweldig naar mijn zin zou hebben. Wellicht dat ik m'n haar maar laat groeien dan
quote:de mooiste die ze uitgebracht hebben
Op woensdag 14 mei 2003 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
Verdorie...ik kom net langs de LP Cosmo's Factory...Hoes is zwaar gehavend, maar zo te zien is de LP nog gaaf. Dat wordt feest!
EDIT: aan 1 kant wel te verstaan
De andere kant is gaaR.
Zit wel een prijsstikkertje op van FL 21,-
maar zijn er ooit fatsoenlijke heruitgaven van hun albums op cd verschenen? Ik heb nu 5 cd's van ze en die waren wel lekker goedkoop maar een lust voor het oog is iets anders en aangezien ik Green River toch nog wil kopen, ben ik op zoek naar betere heruitgaven
Ik kende CCR niet echt maar ik moet zeggen, na het luisteren van de 2 bovenstaande cds, dat ze erg relaxde muziek maken!
CCR=ok!
Mwah, het is al zo'n 32 jaar rustig rond CRR, geloof ikquote:Op dinsdag 7 juni 2005 06:53 schreef popolon het volgende:
Best raar dat zo'n goede band zo weinig replies heeft.
't Is wat rustig de laatste tijd aangaande CCR, misschien dat dat 't is.
quote:Op zaterdag 18 juni 2005 05:53 schreef dimage het volgende:
amsterdam was toppie van mij mag hij nog keer weer terug komen
quote:Op woensdag 6 juli 2005 09:27 schreef Tijger_m het volgende:
* Tijger_m heeft Creedence nog live gezien![]()
Toegegeven, ik was 6 en ik kan mij er geen zak van herinneren maar ik was er wel![]()
hehe, het is inderdaad een beetje een bagger-ding. Bovendien loopt de dvd bij mij vast tijdens de live-opnamesquote:Op donderdag 15 september 2005 12:32 schreef IdlersDream het volgende:
Kut DVD! één of ander gare cyclus van oude muziekdvd's. Lijkt wel een timelife aanbieding.
Niet tof!
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:12 schreef dimage het volgende:
** schop ** maar vandaag een board begonnen over CCR eens kijken of de discussie daar beter verloopt.
BTW John Fogarty gaat weer op tournee dit jaar \o/ Misschien leuk om een gezamelijke trip te maken ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |