Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Inloggen met je eigen Google account, maar je kan wel een gewijzigde naam invullen op de kaart.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kom je er dan in met je google account-naam, of kan je zelf een andere naam invullen?
Latex kan niet goed tegen warmte als gevolg van remmen. De binnenbanden klappen dus veel sneller dan butyl in een afdaling.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat zeg je nou............
Ik rij al jaren met Latex binnenbanden. Vroeger Pariba's en tegenwoordig Michelin. Okay, ze worden door het seizoen heen wat dunner maar lek rijden, ik kan het me niet heugen. Laatste keer was ooit door een gat en dus een keurige snakebite. En dan helpen zelfs latex binnenbanden niet meer ondanks dat de puncture resistant tot wel 10 x hoger is dan bij butyls.
Maar laat eens horen wat ik nog niet weet. Waarom geen latex om een berg af te dalen?
Inderdaad, en dan heb je dus ook nog die sturen die in de beugel breder zijn dan bij de shifters (sommige FSA en 3T; Deda niet)quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, de ene 44 stuurbocht is de andere niet. Sommigen meten hart-hart anderen buiten-buiten.
Met name de compact stuurtjes, omdat je anders met je arm tegen de top van het stuurtje aan zit door de lage drop.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:52 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, en dan heb je dus ook nog die sturen die in de beugel breder zijn dan bij de shifters (sommige FSA en 3T; Deda niet)
We kunnen je natuurlijk ook nog een tijdje laten zwemmenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
Op de kaart staat nu 'nogeenmaarten ik snap er geen zak van' als een blauwe ballon in de Noordzee. Kan iemand met verstand hier een gesoigneerde fietser in Delft van maken?
Een minimeet bedoel jequote:Op woensdag 15 februari 2012 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
Fixed
Lijkt er trouwens ook op dat ik binnenkort een fietsdate heb![]()
Hele dagquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:02 schreef Oksel het volgende:
eentwee is zuunig. Een bandje bewaren die na een halve dag leeg is..
Ik denk het. Hoewel ik nu nog in Dordrecht zit is er in Appelscha weinig gereformeerds te bekennen behalve ik en m'n gezinnetje.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toeval dat de spreiding van fietsers een gespiegelde bible belt is?
+1!quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind latex binnenbanden irritant met omleggen om de velg. Als je ´t niet goed doet klappen ze. Ze lopen na een of 2 dagen half leeg en ze zijn duur.![]()
Ik heb binnenbanden van 2.50 of 3.50 per stuk.
Ja dat hoor ik wel vaker maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van gemerkt. Ik gebruik meestal wel wat talkpoeder bij het monteren en ik neem altijd butyls mee voor onderweg.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind latex binnenbanden irritant met omleggen om de velg. Als je ´t niet goed doet klappen ze. Ze lopen na een of 2 dagen half leeg en ze zijn duur.![]()
Ik heb binnenbanden van 2.50 of 3.50 per stuk.
Waar haal je talkpoeder vandaan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik wel vaker maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van gemerkt. Ik gebruik meestal wel wat talkpoeder bij het monteren en ik neem altijd butyls mee voor onderweg.
quote:
Sorry beauty queen. Heb ook nog geen baby.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zie je dat langwerpige vierkant aan de voorkant van je huis? Dat is een voordeur waardoor je naar buiten kunt, en daarbuiten (ja klinkt eng) heb je winkels zoals Kruidvat en Trekpleister..
Ja speciale!quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:17 schreef No-P het volgende:
[..]
Sorry beauty queen. Heb ook nog geen baby.
Gebruik je die talkpoeder eentwee of speciale?
Die latex lopen wat sneller af ja. Maar ik vervang ze altijd aan het begin van het seizoen, want ik vind ze dan wat dun geworden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hele dagZo gek is dat toch niet, die dingen kosten 7.50¤. En voor elke rit pompen moet sowieso al met latex banden, ook nieuwe laten wel een barretje of 1.5-2 lopen in een dag.
Ben jij gereformeerd?! Ik dacht dat je dan niet op internet mochtquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik denk het. Hoewel ik nu nog in Dordrecht zit is er in Appelscha weinig gereformeerds te bekennen behalve ik en m'n gezinnetje.
Ik heb net 4000s gekocht en eerste tochtjes mee gereden. Moet zeggen dat ik nou niet echt veel verschil merk, maar ik hoop vooral dat ik minder lek ga rijden met deze bandenquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:32 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga denk ik van het voorjaar ook maar eens Conti's om mn velgen leggen
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberenquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat je het lekrijden niet speciaal in je banden moet zoeken. Je kan wel de meest lekbestendigste band gaan kopen, maar als je vervolgens altijd als een kip zonder kop langs ingetrapte bushokjes rijd heb je er nog weinig aan.
Is dat jou gebeurd dan? Dat zou voor mij eerder aanleiding zijn om 2 nieuwe buitenbanden te kopen en eens goed mijn velg schoon te maken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberen
Dat heb ik toch ook gedaanquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat jou gebeurd dan? Dat zou voor mij eerder aanleiding zijn om 2 nieuwe buitenbanden te kopen en eens goed mijn velg schoon te maken.
Ja, met mij fietsen zodat ik vanaf dat moment 8 lekke banden heb in twee maandenquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberen
Na ons tochtje had ik inderdaad minder lekke banden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, met mij fietsen zodat ik vanaf dat moment 8 lekke banden heb in twee maanden![]()
Verschillen tussen banden zijn nu ook weer niet zo evident dat iedereen ze direct voelt. Hele volksstammen -ook ervaren fietsers- voelen het verschil niet tussen butyl en latex en ik betwijfel of ik het zelf wel voel. Ik heb ook nog nooit eerlijk vergeleken. Maar ik voel wel het verschil tussen een 100tpi band + butyl op 8 bar en een 320tpi band +latex op 8 bar. Als je wegrijdt op de laatste denk je dat je vergeten bent 'm op te pompen en met 4 bar rondrijdt. Het voelt soepeler en kleeft aan de weg. Op langere tochten is het comfortverschil uiteindelijk in je voordeel. En je gaat harder maar dat kan ook best komen door de wielen, de luchtweerstand, de moraal, de temperatuur etc.Het geeft gewoon een gevoel dat het klopt, vergelijkbaar met een schone fiets, een mooi kledingsetje, een gesmeerde ketting: je gaat er vast niet veel harder door maar het zal in elk geval niet aan je banden, ketting of kleding liggen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
Deze mongool heeft zijn rijbewijs. 300 km is aan.
Ik voel me bedrogenquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:36 schreef eentwee het volgende:
Nee Conti heeft 110tpi. Marketingtruc om de verschillende lagen bij elkaar op te tellen!! 'Toevallig' is 330 het hoogste op de hele markt (Vittoria, Challenge en Veloflex hebben echt 320).![]()
Sommige banden vallen inderdaad breder uit dan andere. Of lager. Als je lage banden monteert op kleine velgen (Mavic) krijg je makkelijker OkselgemiddeldesEn met een Sigma computer want die adviseert je teller zo in te stellen dat je 1,8% harder en verder rijdt. Ben dat nu eens goed aan het testen ivm aanschaf Rox 9, zal binnenkort wel resultaten posten.
Thanks!quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Ik voel me bedrogen
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden hequote:Op donderdag 16 februari 2012 07:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben jij gereformeerd?! Ik dacht dat je dan niet op internet mocht![]()
Kom uit een gereformeerd dorpje in Zeeland en daar was het geen tv of internet. Maar ook geen sport dus op zich had ik al kunnen weten dat jij een net andere variant praktiseertquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden he
Ligt er overigens ook aan welke exacte gereformeerde tak je bij hoort....
Voor wielrennen op zondag maak je zeker geen uitzonderingenquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden he
Ligt er overigens ook aan welke exacte gereformeerde tak je bij hoort....
Freddeh? hahaquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb hem eens proberen te verleiden tot een mooie zondagtocht, maar meneer was principieel.
Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn geweestquote:
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor wielrennen op zondag maak je zeker geen uitzonderingen
Ik heb zeker weten niets tegen jou hoorquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn geweest
De Baas?!quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).
[..]
Ik heb zeker weten niets tegen jou hoor
Baas met hoofdletter B. Woordgrapje. Je snapt hem welquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De Baas?!
Edit: zelf ook (ondertussen uitgeschreven) katholiek trouwens..![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Baas met hoofdletter B. Woordgrapje. Je snapt hem wel
Ik ben een zondagsrijder. Heb overigens over dit thema al vaker heftige discussie's gehad als ik organiseer. Ik organiseer zoveel mogelijk op zondag. Teveel mensen (waaronder ik) moeten vaker op zaterdag werken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).
Voor koersen zou ik geen Conti gp4000s nemen want die lopen wel ietsje zwaarder. Ik denk dat ´t wel de ideale trainingsband is. Ik heb Vredestein fortezza op de koersfiets.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:58 schreef Patroon het volgende:
Wat voor banden adviseren jullie als ik zeg, allround, training, wedstrijden....conti gp4000s?
Hoeveel tpi heeft die band?
edit: 330 zie ik al
De banden waar ik nu op rij zijn die Specialized Roubaix Pro banden met 120 tpi.
http://www.roadbikereview.com/cat/wheels/tires-clincher/specialized/roubaix-pro/prd_369164_2489crx.aspx
Ik heb het vermoeden dat die Roubaix Pro banden breder zijn dan normaal, maar is dat ook wel zo?
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezetenquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die 4000s juist een goede band om mee te koersen.
Vandaag de eerste trainingskoers gehad. Constant bij de 1e tien gereden, zonder veel kopwerk te doen, want ik had slechte benen en was moe. Toch een paar keer meegesprongen. Ging lekker, totdat ik lek reed een ronde voor het einde
+1quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezeten
Corpus den Hoorn!quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezeten
Nee hoor, ik heb ze gewoon met 700x23C gereden dus dat gaat prima. Ik heb de RVV vorig jaar gedaan met Fulcrum R7's en dat ging super. Mijn advies zou de Open Pro's zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga de RVV misschien ook rijden. Wat raden jullie aan als wielen? Heb om te koersen een setje Easton Vista, maar heb ook nog een setje Mavic Open Pro. En iets dikkere banden dan normaal?
Superklassieker ook hoop ik, rvv en parijs roubaix in 1 toertochtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh...ik hoop ook maar dat de knietjes op tijd weer het doen, maar het is nog te vroeg om te somberen, ook de kortste afstand is een uitdaging als er heuvels inzitten, wat mij betreft! We hebben nog twee maanden om iets te kiezen wat we aan kunnen, en kilometers te maken ten slotte.
@Tommeke : RvV vorig jaar wasop wat kaseien na, gewoon asfalt hoor, alleen de Bosberg en de Muur waren keitjes. Maar het parcours id dit jaar totaal anders....als je Muur-kapelmuuur wil rijden, moet je de waalse pijl geloof ik gaan doen. Die hebben namelijk de Muur in ht parcours gegooid, nu hij niet meer door de RvV gebruikt werd. En de Peter van Petegem Classic heeft ook een aantal 'RvV' elementen gepakt voor dit jaar.
Een vriend van me zei pas geleden dat er in Leersum ergens een kassei-klim zou liggen, of in ieder geval zulke slechte klinkers dat het zou voelen als kasseien.. Weet jij welke hij bedoeld?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:01 schreef eentwee het volgende:
Heb ik ook naar zitten kijken.. maar ik geloof dat ik helemáál niet van kasseien houdToch trekt het wel aan om in zo'n omgeving vol wielerhistorie te rijden.
Burgemeester van den Boschlaan vanaf de N225, daar zit een slecht stukje in ja. Inderdaad gewoon slordige klinkers, bij kasseien stel ik me nog wel iets meer voor.. maar het hobbelt aardig en als je er harder overheen rijdt lijk je er minder last van te hebben. Volgens mij deden we deze ook met de Vreeswijk meet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een vriend van me zei pas geleden dat er in Leersum ergens een kassei-klim zou liggen, of in ieder geval zulke slechte klinkers dat het zou voelen als kasseien.. Weet jij welke hij bedoeld?
Ah cool!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:25 schreef eentwee het volgende:
Overigens ken ik nog wel een slechter stukje in de provincie met echte kasseitjes: http://maps.google.nl/map(...)p=12,152.86,,0,-1.92
Hmm... nieuwe laag asfalt gekregen? http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,48.26,,1,1.14quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Burgemeester van den Boschlaan vanaf de N225, daar zit een slecht stukje in ja. Inderdaad gewoon slordige klinkers, bij kasseien stel ik me nog wel iets meer voor.. maar het hobbelt aardig en als je er harder overheen rijdt lijk je er minder last van te hebben. Volgens mij deden we deze ook met de Vreeswijk meet.
Nee da's alleen het begin, daarna komen de klinkers.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm... nieuwe laag asfalt gekregen? http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,48.26,,1,1.14
Thanks! Beide leuk om eens te gaan proberenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee da's alleen het begin, daarna komen de klinkers.
Nog een leuk weggetje.
quote:Derailleurs, lagers en remmen afstellen, kabels vervangen, wielen, ketting en tandwielen wisselen en de zitpositie instellen.
Als je hem besteld hebt in het PTT tijdperk vermoed ik dat je hem niet meer krijgt Fab...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Net gekocht, hopelijk weet de PTT het snel te bezorgen...
[ afbeelding ]
de standaard dan dusniet de fiets.
In Kiel-Windeveer bij m-gineering, waar ik in mei ook een weekendje cursus wil gaan doen in sleutelen.
[..]
Vlegel, gaat fietschenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je hem besteld hebt in het PTT tijdperk vermoed ik dat je hem niet meer krijgt Fab...
Niet zo dramatisch hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:50 schreef Narcotical het volgende:
Bah, dit jaar ook de fiets nog niet aangeraakt. Weg voorjaarsambities.. Zeer binnekort maar eens kijken of mn wielen nog wel willen draaien
Ik snap het volledig.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:00 schreef Narcotical het volgende:
Dat laatste is idd overdreven, maar dat snapt iedereen neem ik aan wel. Wat betreft voorjaaraspiraties, ik moet binnenkort 10 weken fulltime onderzoek doen ter afsluiting van mn bachelor dus dan zeer weinig kans om te fietsen.. Ongeveer van half april tot ergens eind juni dus precies tijdens het mooie voorjaar
Als jij door de week van 7uur ochtends tot 23uur avonds klust en dat 2 weken lang dan geloof je het wel ff...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:50 schreef eentwee het volgende:
Wat een lulsmoesjes weer allemaal zeg!
Nina en paulina?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:49 schreef Gripper het volgende:
met enige trots kan ik melden dat mijn werkgever dit jaar co-sponsor is van een heuse dameswielrenploeg: het Dolmans Boels Cycling team!
Misschien dat er nog een keer een leuke clinic, meerijden, helpen met de dames masseren (er zitten zeker een paar leuke popjes tussen!), of andere goodies inzitten.
Je moet geen weerberichten gaan kijken maar gewoon fietsen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:20 schreef Narcotical het volgende:
Ik wilde er nu al wat mooie kilometers op hebben zitten zodat ik voor half april nog wat mooie tochten kon rijden, dan proberen tijdens die 10 weken enigszins "vorm" behouden en dan in de zomer nog wat mooie tochten rijden.. Maar aangezien ik nu nog 2 maanden heb ga ik voor die 10 weken niet heel erg veel "vorm" krijgen ben ik bang
Aan de andere kant, dit weekend plaatselijk 10°C dus er zijn mogelijkheden.
Precies. 100x liever kou dan regen. Al heb ik desondanks maar iets van de helft gefietst van vorig jaar om deze tijd.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet geen weerberichten gaan kijken maar gewoon fietsen.Kou kan je ´s winters op kleden. Op nattig weer is het lastig. Dan ben je gauw weer thuis. De afgelopen weken waren prima fietsweer. Wel koud maar meest helder en droog.
Inderdaad het mooiste stukje uit de hele provincie. Daar ben ik dus altijd als eerste beneden, gewoon knallen en vol gas die rechter bocht door en net niet in het zand of gras terecht komen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:25 schreef eentwee het volgende:
Overigens ken ik nog wel een slechter stukje in de provincie met echte kasseitjes: http://maps.google.nl/map(...)p=12,152.86,,0,-1.92
Uiteraard, en doe Emma er ook maar gelijk bij. En in de MILF categorie scoort Martine (wilde)Bras waarschijnlijk ook wel hoog.quote:
Hij durft buiten de lijntjes te kleuren als je naar z'n projecten kijkt ja, dus ik heb er zin in! Kamperen in z'n boomgaard 's avonds samen met andere vakantiefietsers, is vast gezellig ook!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Een cursus bij Marten is altijd leuk. DIe man weet echt veel, durft ook onconventioneel te zijn.
Als ze knap zijn, en ik op cursus ben geweest, wil ik best eens een keer sleutelen lolquote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:49 schreef Gripper het volgende:
Misschien dat er nog een keer een leuke clinic, meerijden, helpen met de dames masseren (er zitten zeker een paar leuke popjes tussen!), of andere goodies inzitten.
Oh guttegut, meneer moet eens hard aan het werk? Je doet het toch echt zelf hoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Als jij door de week van 7uur ochtends tot 23uur avonds klust en dat 2 weken lang dan geloof je het wel ff...
Dan zal ik hun tempratuur wel even opnemen met mijn thermometer.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:28 schreef Freddeh het volgende:
Goed plan, dan ga ik naar huis om gezellig bij de dames te zijn
Je begeeft je op glad ijs jongemanquote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zal ik hun tempratuur wel even opnemen met mijn thermometer.
Met je vlees thermometer? :pquote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan zal ik hun tempratuur wel even opnemen met mijn thermometer.
Ik hou wel van schaatsen!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Je begeeft je op glad ijs jongeman
Ja, ben ook benieuwd!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe is het in je nieuwe huis Patroon? Wat doe je allemaal? Pics?
Euh, wat denk je zelfquote:
Gaat goed. Ik zal zsm ff foto's plaatsen hoe het was en hoe het nu is. Wel offtopic maar dat mag wel ff. :pquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
Hoe is het in je nieuwe huis Patroon? Wat doe je allemaal? Pics?
Ja, daar blijf ik vanaf. Te jong of te oud.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij bedoelde zijn eigen harem piepersnijer
Weer Corpes des Hoorn?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:03 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag afgestapt omdat m'n contactlens uitviel
Jammer. Kon wel lekker meekomen met de amateurs.
Zeker niet.Was best pittig.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:05 schreef kanovinnie het volgende:
Uurtje gefietst net, was geen pretje met die wind.
woon/werk verkeer of echt voor je werk?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:16 schreef JohnDDD het volgende:
Heb net uitgerekend dat ik vorig jaar ruim 3250 km heb gefietst voor mijn werk; daarbij nog zeker 2500 sportkilometers en misschien ook nog wel zo'n 2000 km privé; samen bijna 8000! Toch netjes!
Lol Ekehaar. Vroeger nog wel eens 4e geworden bij de nieuwelingen. Zou graag meedoen maar heb nog geen km getraind dit jaarquote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, trainingsklassieker in Sleen. Morgen Ekehaar, doe je mee?
Wat voor werk doe je dan? Je gaat denk ik niet met de racefiets toch?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:35 schreef JohnDDD het volgende:
Hehe, helaas niet echt voor mijn werk. Woon-werkverkeer. Ben ZZPer en kom bij mensen aan huis en gebruik daarbij vrijwel altijd de fiets, in elke weersomstandigheid!
Daar was mijn neefje ook!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Nee, trainingsklassieker in Sleen. Morgen Ekehaar, doe je mee?
Grappig! Waar rijdt hij voor?quote:
Otto ebbens.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Grappig! Waar rijdt hij voor?
@Patroon: Dan is het misschien wat minder. Ik reed vorig jaar tussen de vrouwen omdat ik gelost was
trouwens, is mijn seizoen nu voorbij of kan ik nog een prima naseizoen rijden bij de amateurs als ik nu weer begin met +/-10uren pw? Ik heb nu weer tijd genoeg met 4 vrije dagen en 3 dagen met 3uren college per dag.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Grappig! Waar rijdt hij voor?
@Patroon: Dan is het misschien wat minder. Ik reed vorig jaar tussen de vrouwen omdat ik gelost was
Ik ben privéleraar! Ik ging vroeger altijd met mijn stadsfiets maar sinds kort heb ik een fixie die ik ook als ik het wiel omdraai kan omtoveren in een supersnelle single-speed! Licht, aerodynamisch, snel, voor mij een perfecte fiets voor in de stadquote:Op zaterdag 18 februari 2012 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je dan? Je gaat denk ik niet met de racefiets toch?
Dat hoor je niet vaak! Lijkt me een leuke baan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben privéleraar! Ik ging vroeger altijd met mijn stadsfiets maar sinds kort heb ik een fixie die ik ook als ik het wiel omdraai kan omtoveren in een supersnelle single-speed! Licht, aerodynamisch, snel, voor mij een perfecte fiets voor in de stad
In de winter leg je vooral je basis hè? Denk dat dat best kan, ook afhankelijk van je talent natuurlijkquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
trouwens, is mijn seizoen nu voorbij of kan ik nog een prima naseizoen rijden bij de amateurs als ik nu weer begin met +/-10uren pw? Ik heb nu weer tijd genoeg met 4 vrije dagen en 3 dagen met 3uren college per dag.
Ja, klopt. Heb net al even gepmt met Patroon. Mijn neefje rijd bij de junioren, volgens mij zit jij daar al een paar jaar bovenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:48 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Fryslan Boppe! Leuke vereniging. Patroon rijdt daar ook toch? Ken wel wat jongens daar
Ben 25quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, klopt. Heb net al even gepmt met Patroon. Mijn neefje rijd bij de junioren, volgens mij zit jij daar al een paar jaar boven
Fakenger dusquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:09 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik ben privéleraar! Ik ging vroeger altijd met mijn stadsfiets maar sinds kort heb ik een fixie die ik ook als ik het wiel omdraai kan omtoveren in een supersnelle single-speed! Licht, aerodynamisch, snel, voor mij een perfecte fiets voor in de stad
De winter heb ik opzich redelijk getraind en regelmatig duurtrainingen gemaakt. Alleen vanaf januari niets meer kunnen doen. Denk dat ik de draad snel weer heb opgepakt. Gebasseerd op het voorjaar (belangrijke wedstrijden) moet je de basis leggen in de winter. Maar als je pas in de zomer/najaar wilt pieken kan je de basis ook later (voorjaar) leggen lijkt mij. Je schuift alles op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:49 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In de winter leg je vooral je basis hè? Denk dat dat best kan, ook afhankelijk van je talent natuurlijk
Wattuh? Het merkt is Create...quote:
Geef die kinderen 2 weken vrij en ga in 't wiel van Ivo door Rusland!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wattuh? Het merkt is Create...
Enne, ja best een leuke baan. Kan er veel bij fietsen gelukkig, dat blijft toch mijn echte passie.
Daar zijn van die apparaatjes voor waarbij je de totale afstand met één druk op de knop kunt aflezen. Ze noemen dat ook wel kilometertellers........quote:Op zaterdag 18 februari 2012 18:16 schreef JohnDDD het volgende:
Heb net uitgerekend dat ik vorig jaar ruim 3250 km heb gefietst voor mijn werk; daarbij nog zeker 2500 sportkilometers en misschien ook nog wel zo'n 2000 km privé; samen bijna 8000! Toch netjes!
Het enige nadeel is is dat je tegen mannen rijdt die al een paar maanden koershardheid hebben. Maar ik denk al bij al dat dat op ons niveau wel meevaltquote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
De winter heb ik opzich redelijk getraind en regelmatig duurtrainingen gemaakt. Alleen vanaf januari niets meer kunnen doen. Denk dat ik de draad snel weer heb opgepakt. Gebasseerd op het voorjaar (belangrijke wedstrijden) moet je de basis leggen in de winter. Maar als je pas in de zomer/najaar wilt pieken kan je de basis ook later (voorjaar) leggen lijkt mij. Je schuift alles op.
Kilometertellers op je stuur zijn echt lelijk. Ik heb ook geen kilometerteller.quote:Op zondag 19 februari 2012 03:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zijn van die apparaatjes voor waarbij je de totale afstand met één druk op de knop kunt aflezen. Ze noemen dat ook wel kilometertellers........
En mochten jullie denken wat reageert die Buzz op rare tijden, Buzz zit even 2 weekjes in Amerika
Dat doe je goed, want apparaten op het stuur van je racer zijn niet gesoigneerd. Soms wel noodzakelijk, zoals verlichting.quote:Op zondag 19 februari 2012 08:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kilometertellers op je stuur zijn echt lelijk. Ik heb ook geen kilometerteller.
Nou, ik zal je dan maar meteen even de problemen uitleggen:quote:Op zondag 19 februari 2012 03:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Daar zijn van die apparaatjes voor waarbij je de totale afstand met één druk op de knop kunt aflezen. Ze noemen dat ook wel kilometertellers........
En mochten jullie denken wat reageert die Buzz op rare tijden, Buzz zit even 2 weekjes in Amerika
Ik heb net mijn licentie aangevraagd voor 2012. Ik geloof niet dat ik dat ooit later heb gedaan dan dit jaar.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:32 schreef Patroon het volgende:
Leuke beelden van ProFlavio gisteren in Sleen.
Als ik dit zo zie heb ik ook ontzettend zin om weer koers klaar te zijn.
Ga zo ff naar de sportschool benen trainen, het is hier vies sneeuwregenachtig weer.
Ik was vroeger (toen ik koerste bij de nieuwelingen en junioren) ook broodmager. Ik ben nu wel van mening dat wat extra vet en massa (spieren) helemaal zo gek niet is. Ik heb nu veel meer macht. Volgens mij las ik laast ook iets over Tom Stamsnijder die ook veel meer krachttraining is gaan doen, hij voelt zich nu sterker dan ooit.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb net mijn licentie aangevraagd voor 2012. Ik geloof niet dat ik dat ooit later heb gedaan dan dit jaar.
Niet dat het met 't weer te maken heeft ofzo. Vorig jaar nog in vergelijkbare omstandigheden duurtrainingen gedaan in Januari/Februari. Nu maakt het me niet zoveel uit. Ik zit morgen toch weer om 8uur op de fiets. 's Winters trainen heb ik nooit problemen mee gehad. 's Winters koersen vind ik niks; de lucht is te koud voor je longen en ik heb te weinig vet.
Haha ja dat is het nadeelquote:Op zondag 19 februari 2012 13:48 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, zeker. Ik had altijd moeite met volgen na aanzetten uit de bocht tijdens wedstrijden. Altijd een gat van een paar meter moeten dichtrijden. Na een aantal jaren krachttraining (voornamelijk 's winters) ging dat vele malen beter en zat ik met 3/4 felle trappen weer op speed. Ik werd er zelfs zo explosief van dat anderen moeite hebben mij te volgen met aanzetten.
Ik pas alleen nu geen confectiematen kleding meer want mijn bovenbenen zijn verhoudingsgewijs te dik. als ik een pak wil kopen moet de pantalon dus maatwerk zijn.
Zo dan... Dan heb ik nog een lange weg te gaanquote:Op zondag 19 februari 2012 13:42 schreef kaasplankje het volgende:
Cheeseplenk weegt 75.2 met kleding aan vandaag.
Ja precies! Ik heb afgelopen jaren veel krachttraining gedaan in de sportschool van mijn gehele lichaam. Dit merkte ik wel gelijk toen ik weer ben gaan fietsen. Ik kon veel meer kracht overbrengen op de pedalen. Denk dat ik het komende jaar door ga met een schema waarbij ik 2x per week fullbody ga ofzo. Hoe ik dat precies wil ga inkleden moet ik nog even bekijken.quote:Op zondag 19 februari 2012 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, héél het lichaam trainen zei mijn masseur altijd. Benen, rug, buik,borst schouders en armen. Reken maar, als je aanzet of sprint komt een gedeelte kracht uit je rug schouders en armen. Ook al is dat een statische belasting, je bovenlijf moet toch de kracht van je benen opvangen.
Same here, ook al ga ik dat waarschijnlijk nooit halenquote:Op zondag 19 februari 2012 14:03 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zo dan... Dan heb ik nog een lange weg te gaan
Verlichting is voor de veiligheid, dat is dan juist wel weer soigne.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat doe je goed, want apparaten op het stuur van je racer zijn niet gesoigneerd. Soms wel noodzakelijk, zoals verlichting.
En de volgende dag met de trein heen en fiets terug?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Brr, was koud vandaag met die wind. Zeker omdat ik m'n muts en overschoenen aan m'n vriendin had uitgeleend..
Vanaf volgende week kan ik ook af en toe naar m'n werk gaan fietsen60 km enkele reis. Ga ook de trein terug pakken dus
Opschepperquote:Op zondag 19 februari 2012 14:58 schreef Patroon het volgende:
Who hier schrik ik wel van, ik ben nu 69,7 met kleding aan. Toen ik veel "krachttraining" deed was ik 74kg. Ik ben dus zo'n 4kg pure spiermassa verloren want ik ben niets minder vet geworden.
GELUL! Alles waar Pro Team profs mee rijden is dus gesoigneerd. Tenslotte bepaal niet jij, maar de trend wat wel of niet gesoigneerd is. Je moet natuurlijk geen Garmin, formaatje Friese Staartklok, monteren maar een exclusief apparaatje waarvan je al direct kunt afzien dat het een paar centen gekost heeft.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat doe je goed, want apparaten op het stuur van je racer zijn niet gesoigneerd. Soms wel noodzakelijk, zoals verlichting.
lol heb je freire wel eens op een fiets gezien?quote:Op zondag 19 februari 2012 16:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
GELUL! Alles waar Pro Team profs mee rijden is dus gesoigneerd. Tenslotte bepaal niet jij, maar de trend wat wel of niet gesoigneerd is. Je moet natuurlijk geen Garmin, formaatje Friese Staartklok, monteren maar een exclusief apparaatje waarvan je al direct kunt afzien dat het een paar centen gekost heeft.
Nou ik zou graag weer richting de 72/73kg (en dan niet met vet) omdat ik me dan een stuk sterker voel.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
OpschepperIk denk dat ik nog op een mooie 86/87 zit
![]()
Nee hoor, ik ben de trend van "less is more". Ik ben tevens ongevoelig voor peperdure electronische gadgets op de koersfiets. Als jij graag je buidel opentrekt om je fietsmaats de ogen uit te steken met diamant ingelegde km tellertjes moet je dat lekker zelf weten. Ik studeer enkel hardrijden.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:36 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
GELUL! Alles waar Pro Team profs mee rijden is dus gesoigneerd. Tenslotte bepaal niet jij, maar de trend wat wel of niet gesoigneerd is. Je moet natuurlijk geen Garmin, formaatje Friese Staartklok, monteren maar een exclusief apparaatje waarvan je al direct kunt afzien dat het een paar centen gekost heeft.
Precies. Dura ace kopen omdat het 10 gram scheelt tov ultegra, maar daarna wel een aparaat van een paar honderd gram op de fiets hangenquote:Op zondag 19 februari 2012 17:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben de trend van "less is more". Ik ben tevens ongevoelig voor peperdure electronische gadgets op de koersfiets. Als jij graag je buidel opentrekt om je fietsmaats de ogen uit te steken met diamant ingelegde km tellertjes moet je dat lekker zelf weten. Ik studeer enkel hardrijden.
Tja wat zal ik zeggen Tommeke, ik koeriert al sinds 2000. Ja, ik denk wel dat 't geholpen heeft al zeg ik meestal dat het niet meer is dan een goede basis.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:24 schreef Tommeke het volgende:
Flavio zag er vies gesoigneerd uit gister. Wat een held.
@Kaasplanko: Merk je ook dat je sterker bent geworden van het koerieren? Ik ben wel iets explosiever en vooral sterker geworden. Dat merk ik idd met het dichtfietsen van gaatjes na een bocht. Ik oefen dat ook wel vaak op de koeriersfiets. Met volle bepakking doortrekken na een bocht.
Ja dat denk ik ook wel.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:31 schreef Tommeke het volgende:
Dat zeiden twee clubgenoten van me die ook koerierden ook. In het begin word je er sterker van. Later niet meer.
Zeker niet altijd beter. Training bestaat uit het prikkelen van je lichaam. Als je altijd hetzelfde doet prikkel je je lichaam niet meer en zal je geen vooruitgang meer boeken. Je moet dus je training opbouwen en op een gegeven moment een rust periode inlassen. Je lichaam "vergeet" dan weer wat hij gedaan heeft en daarna kan je weer opbouwen, maar nu begin je met een hogere intensiteit. De prikkels moeten wel op het juiste moment komen om overtraining te voorkomen (supercompensatie). Het luistert allemaal erg nauw en zonder voldoende kennis is dit niet te doen.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel.
Meer km's maken is ook niet altijd beter; anders zou Ivo de snelste fietser zijn in deze reeks. Maar dat is niet zo.
Als ik dat zie staan mijn nekharen rechtovereind. Er rijd een kerel met een spatbord? Wat is dat voor wijvensport, dat koersen!quote:Op zondag 19 februari 2012 12:32 schreef Patroon het volgende:
Leuke beelden van ProFlavio gisteren in Sleen.
Als ik dit zo zie heb ik ook ontzettend zin om weer koers klaar te zijn.
Ga zo ff naar de sportschool benen trainen, het is hier vies sneeuwregenachtig weer.
Mee eens. De computer hoort op de stuurpen.quote:Op zondag 19 februari 2012 10:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat doe je goed, want apparaten op het stuur van je racer zijn niet gesoigneerd. Soms wel noodzakelijk, zoals verlichting.
Gast, wat zeur je nou over een spatbord? Zodra de wegen nat zijn gebruik ik ook een spatbord omdat je hierdoor een stuk minder nat wordt, is warmer dus gezonder voor je lichaam. Natuurlijk doe je zoiets ook in een trainingskoers. In een echte koers zie je het dan weer niet volgens mij.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik dat zie staan mijn nekharen rechtovereind. Er rijd een kerel met een spatbord? Wat is dat voor wijvensport, dat koersen!
En hij rijd nadat hij lek gereden had achter een auto aan om bij te komen. Mag dat?
Ja dat mag.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
En hij rijd nadat hij lek gereden had achter een auto aan om bij te komen. Mag dat?
quote:Op zondag 19 februari 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik dat zie staan mijn nekharen rechtovereind. Er rijd een kerel met een spatbord? Wat is dat voor wijvensport, dat koersen!
En hij rijd nadat hij lek gereden had achter een auto aan om bij te komen. Mag dat?
Nee, fiets in de trein mee terug denk ik. Het is nu nog niet lang genoeg licht om na het werk ook terug te kunnen fietsen, of ik moet echt extreem vroeg beginnen.quote:Op zondag 19 februari 2012 16:27 schreef kanovinnie het volgende:
En de volgende dag met de trein heen en fiets terug?
Dat zal niet meevallen, 8 uur werken, 2 uur heen 2 uur terug, wanneer moet je dan eten?quote:Op zondag 19 februari 2012 18:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, fiets in de trein mee terug denk ik. Het is nu nog niet lang genoeg licht om na het werk ook terug te kunnen fietsen, of ik moet echt extreem vroeg beginnen.
Als het straks wat langer licht is wel. En af en toe ook heen en terug fietsen op 1 dag. Mooie duurtraining
Wij krijgen goed te eten op het werkquote:Op zondag 19 februari 2012 18:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zal niet meevallen, 8 uur werken, 2 uur heen 2 uur terug, wanneer moet je dan eten?
Dat is toch niet soignee? Juist in een koers lijkt het mij van het grootste belang dat je er goed verzorgt uit ziet.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gast, wat zeur je nou over een spatbord? Zodra de wegen nat zijn gebruik ik ook een spatbord omdat je hierdoor een stuk minder nat wordt, is warmer dus gezonder voor je lichaam. Natuurlijk doe je zoiets ook in een trainingskoers. In een echte koers zie je het dan weer niet volgens mij.
quote:Stayeren mag niet, maar zodra het kan zonder dat de jury het ziet, gebeurd het wel. Zie het als een shwalbe. Ook nu is het niet zo erg in een trainingskoers, het gaat tenslotte om de training en niet om de uitslag.
Nee, lijkt me wel spannend ja! Dan moet de auto niet opeens gaan remmen, dan lig je mooi op sleeptouw op de trekhaak.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:24 schreef kaasplankje het volgende:
Is trouwens niet eenvoudig, op 10 cm afstand van een auto met 60 per uur een halve minuut dichtrijden op een jagend peloton.
quote:
Van de zomer ga ik weer 2x35 doen, doe ik vaak anderhalf uur over ivm pontje. Met zware wind tegen kan ik me voorstellen dat het langer duurt ja.quote:Op zondag 19 februari 2012 18:45 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een tijdje 2x per week 45km geforensd. Met harde wind tegen deed ik er wel eens 2 uur over soms.
Je lichaam goed beschermen tegen nattigheid en kou staat boven het soignee zijn.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:16 schreef kanovinnie het volgende:
Dat is toch niet soignee? Juist in een koers lijkt het mij van het grootste belang dat je er goed verzorgt uit ziet.
Laat de soigneekoningen uit dit topic het niet horen!quote:Op zondag 19 februari 2012 19:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je lichaam goed beschermen tegen nattigheid en kou staat boven het soignee zijn.
Ben ik met je eens hoor. Al mag een beetje gezeur over wat nou wel of niet mooi is ook wel weer.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:37 schreef kiekjesdief het volgende:
het grootste belang is wat je er zelf aan hecht. Ik ben niet om de openbare weg te verfraaien. Soignee is voor mensen die bang zijn dat anderen over hen denken. Ieder zijn ding. erg soignee vind ik persoonlijk al snel nichterig
Wanneer je dingen laat, waardoor je het natter/kouder hebt dan nodig, enkel om er soignee uit te zien dan sla je door. Je kan er ook soignee uitzien zonder dat je essentiele onderdelen van je fiets haalt. Bij nat weer is dat zeker een spatbord.quote:Op zondag 19 februari 2012 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Laat de soigneekoningen uit dit topic het niet horen!
[..]
Ben ik met je eens hoor. Al mag een beetje gezeur over wat nou wel of niet mooi is ook wel weer.
Als het regent dien je niet te fietsenquote:Op zondag 19 februari 2012 19:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer je dingen laat, waardoor je het natter/kouder hebt dan nodig, enkel om er soignee uit te zien dan sla je door. Je kan er ook soignee uitzien zonder dat je essentiele onderdelen van je fiets haalt. Bij nat weer is dat zeker een spatbord.
Absoluut. Hoe wil je anders sterk worden? Met alleen mooiweerfietsen?quote:Op zondag 19 februari 2012 19:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wanneer je dingen laat, waardoor je het natter/kouder hebt dan nodig, enkel om er soignee uit te zien dan sla je door. Je kan er ook soignee uitzien zonder dat je essentiele onderdelen van je fiets haalt. Bij nat weer is dat zeker een spatbord.
quote:Op zondag 19 februari 2012 17:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook wel.
Meer km's maken is ook niet altijd beter; anders zou Ivo de snelste fietser zijn in deze reeks. Maar dat is niet zo.
quote:Op zondag 19 februari 2012 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Absoluut. Hoe wil je anders sterk worden? Met alleen mooiweerfietsen?
Jij gebruikt bij natweer toch ook een spatbord? Of begrijp ik je reactie nu niet goed?quote:Op zondag 19 februari 2012 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Absoluut. Hoe wil je anders sterk worden? Met alleen mooiweerfietsen?
Waarom een pomp als je ook een co2 patroon kan gebruiken?quote:Op zondag 19 februari 2012 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.fietssportiefo(...)inipomp-compact.html
Is dat een beetje een goed pompje (voor de MTB)? Tevens ga ik op aanraden van de soigneekoningen hier toch maar een spatbord kopen. (hoofdzakelijk voor op de MTB)
Want MTB? En ik ga binnenkort met een grote groep fietsen dus is een los pompje wel handig. Hoe duur is zo'n co2 dingetje? Ik heb wel eens een pompje gezien waarbij je zowel handmatig kon pompen als co2. Zit er trouwens een regelaartje in zodat je co2 pompje niet in 1 keer leegknalt?quote:Op zondag 19 februari 2012 20:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarom een pomp als je ook een co2 patroon kan gebruiken?
Ah, mtb banden gaan zeker een paar van die patronen in? Niet aan gedacht..quote:Op zondag 19 februari 2012 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Want MTB? En ik ga binnenkort met een grote groep fietsen dus is een los pompje wel handig. Hoe duur is zo'n co2 dingetje? Ik heb wel eens een pompje gezien waarbij je zowel handmatig kon pompen als co2. Zit er trouwens een regelaartje in zodat je co2 pompje niet in 1 keer leegknalt?
Wel weer minder bar he, in een MTB band gaat iets van 2-2.5 bar.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ah, mtb banden gaan zeker een paar van die patronen in? Niet aan gedacht..Maar dan ben je ook wel erg lang bezig met oppompen toch?
Die zijn er ook inderdaad. Zie zelf het nut er niet zo van in. Ik heb m'n pomp bij met 2 patronen, dat is genoeg voor 2 banden op 7 tot 8 bar. Als ik nog een 3e keer lek rij dan ga ik wel bij andere wielrenners met een pomp bedelen![]()
Er zit een regelaartje bij, maar in de praktijk gebruik ik die niet echt. Gewoon in 1 keer zo'n patroon leeg knallen voor een volle band.
Ik zat terug ook op mijn 1/2 na grootste verzet. Dat heb ik geweten, want ik kreeg een fraaie hongerklop met nog 10 km schuin tegen te gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:55 schreef Tommeke het volgende:
@Vinnie: Sleen is een trainingskoers, maakt niet uit hoe je er dan uitziet
Ik vind het altijd mooi om zo gesoigneerd mogelijk op de fiets te zitten, maar het moet wel comfortabel blijven
Vandaag zou ik rustig fietsen. Vergeet het maar met die wind! Lekker geknald!
Mooi, dan ga ik hiero in de buurt even een pocket rocket kopen zodat ik 'tzelfde pompje heb op mijn beide fietsenquote:Op zondag 19 februari 2012 21:22 schreef eentwee het volgende:
Voor een mtb is dus een pompje handig met een groot slagvolume (grote binnendiameter). Bijna elk pompje is wel geschikt omdat het belangrijkste argument ertegen (onvoldoende druk) wegvalt. Het verschil zal 'm dus vooral zitten in hoe lang je moet pompen
Ja altijdquote:Op zondag 19 februari 2012 20:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Jij gebruikt bij natweer toch ook een spatbord? Of begrijp ik je reactie nu niet goed?
Jij hebt teveel ruimte in je schuur. Mijn zomer/winterfiets heeft afneembare spatborden. Prima spul hoor, die SKS Racebladesquote:Op zondag 19 februari 2012 22:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja altijdmijn winterfiets heeft vaste spatborden.
SKS heeft nu de Raceblade long, die zien er goed en handig uit. Klem je tussen je dropout en met een hendeltje bij de rem is (de)montage een minuut werk. Je moet alleen wel genoeg clearance tussen rem en band hebben om de haakjes te monteren.quote:Op maandag 20 februari 2012 08:58 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Jij hebt teveel ruimte in je schuur. Mijn zomer/winterfiets heeft afneembare spatborden. Prima spul hoor, die SKS Raceblades
Ziet er inderdaad goed uit. Vind het concept van de 'normale' raceblades ook erg goed, met rubberen bandjes. Net als de Long's een heel snelle (de)montage en vangen echt ontzettend veel water op.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
SKS heeft nu de Raceblade long, die zien er goed en handig uit. Klem je tussen je dropout en met een hendeltje bij de rem is (de)montage een minuut werk. Je moet alleen wel genoeg clearance tussen rem en band hebben om de haakjes te monteren.
Heb een stel besteld voor het Bioracer frame dat ik vorige maand kocht.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
SKS heeft nu de Raceblade long, die zien er goed en handig uit. Klem je tussen je dropout en met een hendeltje bij de rem is (de)montage een minuut werk. Je moet alleen wel genoeg clearance tussen rem en band hebben om de haakjes te monteren.
Ik. Als het goed is kom je vanzelf in het klassement te staan. Je moet overigens wel in de juiste richting rijden.quote:Op maandag 20 februari 2012 09:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zijn er hier mensen die regelmatig Strava gebruiken? Ik heb een aantal segments gereden maar kan nergens vinden hoe ik in het klassement kom te staan. Hoort dat automatisch te gaan of..?
Onderweg naar Katwijkquote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef marcodej het volgende:
Zondagsrijders in Katwijk? Kan niet.
Hmm, ik denk niet dat ze die klimmetjes naar beneden hebben geredenquote:Op maandag 20 februari 2012 15:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik. Als het goed is kom je vanzelf in het klassement te staan. Je moet overigens wel in de juiste richting rijden.
Horeca is over het algemeen wel open dacht ik ja. Voor de rest is alles dicht, en ook geen koopzondagen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Onderweg naar Katwijk. Toch nog opvallend veel open daar op zondag, dat itt de Veluwezoom.
3 km gesmokkeld?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Terug uit het noorden. Het was wel een leuk rondje maar veel te veel zondagsrijders op de weg (vooral het stuk tussen Velsen en Katwijk). Leuk stukje opgefietst met Kanovinnie. Daarna alleen door. Aan het eind van de dag stonden er 217km op de GPS.
[..]
Heb een stel besteld voor het Bioracer frame dat ik vorige maand kocht.
Hoi Freddeh, die van mij is laatst stuk gegaan toen ik onderweg een pinnetje verloor. Ik was zo ver van huis dat het geen optie was om het spatbord mee te nemen. m.a.w. ik heb als arme werkloze student wel interessequote:Op maandag 20 februari 2012 18:22 schreef Freddeh het volgende:
Die zijn goed idd. Ik heb er eentje over als je wil.
Man, jij hebt tenminste een huis. Ik heb 3 fietsen en een laptopquote:Op maandag 20 februari 2012 18:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoi Freddeh, die van mij is laatst stuk gegaan toen ik onderweg een pinnetje verloor. Ik was zo ver van huis dat het geen optie was om het spatbord mee te nemen. m.a.w. ik heb als arme werkloze student wel interesse
Ga je echt fietsen vanavond?!?! Goed bezig!quote:Op maandag 20 februari 2012 18:45 schreef Freddeh het volgende:
We zijn praktisch buren, dus ik zal hem eens klaarleggen voor je. Laat het wel weten.
Nu ben ik weg, jullie mogen raden wat ik doen ga
Super. Laat maar weten, kom ik hem halen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:45 schreef Freddeh het volgende:
We zijn praktisch buren, dus ik zal hem eens klaarleggen voor je. Laat het wel weten.
Nu ben ik weg, jullie mogen raden wat ik doen ga
Zitten ze daar stevig genoeg in voor op mijn MTB? Eventueel koop ik die tao in wit voor op de racer en dan zwarte voor op mijn MTB. Al weet ik niet of ze mooi staan op mijn racer.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ga je echt fietsen vanavond?!?! Goed bezig!
@ kano; tacx tao?
Ik denk het wel. Bidon zit best vast. Heb zelf alleen totaal geen ervaring op de mtb, misschien zijn andere bidonhouders op dat gebied beter.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zitten ze daar stevig genoeg in voor op mijn MTB? Eventueel koop ik die tao in wit voor op de racer en dan zwarte voor op mijn MTB. Al weet ik niet of ze mooi staan op mijn racer.
Minder bouwputten in het 2e deel van de tocht dan in het 1e, alleen kort voor Katwijk de route moeten omleggen.quote:
Goed om te horen. Nog spierpijn vanwege de wind? Of viel dat wel mee?quote:Op maandag 20 februari 2012 19:17 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Minder bouwputten in het 2e deel van de tocht dan in het 1e, alleen kort voor Katwijk de route moeten omleggen.
Ja, ik vind 't nu wel mooi. Anders lijkt me lelijk als het net een ander tintje is.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Bidon zit best vast. Heb zelf alleen totaal geen ervaring op de mtb, misschien zijn andere bidonhouders op dat gebied beter.
En juist zwarte bidonhouders op je witte fiets
Daar heb ik er ook 2 van op mn fiets zitten, niks mis meequote:Op maandag 20 februari 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.rose.nl/artikel/tacx-bidonhouder/aid:51723 Deze zijn nog de mooiste van de goedkoopste, de rest is allemaal lelijker of ziet er nog slapper uit. En deze vind ik al niet erg stevig ogen.
Ja? Alle bidons zitten er gewoon goed stevig in? Niet dat na een afdaling met wat hobbeltjes ik opeens 1/2 bidons kwijt ben?quote:Op maandag 20 februari 2012 20:11 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Daar heb ik er ook 2 van op mn fiets zitten, niks mis mee
Niet zeiken, elke kilometer die je fietst is er 1 meer dan als je stil had gezetenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef Freddeh het volgende:
Nou, klein beetje opgewarmd nu. Ik was dus al verkouden en had al wat spierpijn. Ik dacht dat ik m'n hoofdpijn er wel uit zou rijden, en m'n schouders en rug wel wat los zou rijden. In tegenstelling zit ik nu nog steeds met hoofdpijn, en spierpijn op exact dezelfde plekken, en pijn in m'n rechter elleboog. Maar ik heb geen last van m'n tenen, die voel ik gewoon niet meer
Maar goed, ik heb wel 20km op de teller staan voor dit jaar al, heb sinds 1 augustus vorig jaar niet meer gefietst. Ben een watje geworden.
Feit, maar is wel ff heftig als dit je eerste km's sinds augustus zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
Niet zeiken, elke kilometer die je fietst is er 1 meer dan als je stil had gezeten
Zulke heb ik van BBB, fantastische dingen. Zijn weliswaar ietsjes forser qua uiterlijk, maar werken waanzinnig. Waar al die Pinarello mannetjes langs de kasseien stonden te zoeken naar bidons reed ik 'op mijn gemakkie' verder zonder me er druk om te hoeven maken.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:56 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.rose.nl/artikel/tacx-bidonhouder/aid:51723 Deze zijn nog de mooiste van de goedkoopste, de rest is allemaal lelijker of ziet er nog slapper uit. En deze vind ik al niet erg stevig ogen.
Waarschijnlijk niet, zit wel goed stevig vastquote:Op maandag 20 februari 2012 20:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja? Alle bidons zitten er gewoon goed stevig in? Niet dat na een afdaling met wat hobbeltjes ik opeens 1/2 bidons kwijt ben?
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Feit, maar is wel ff heftig als dit je eerste km's sinds augustus zijn
[..]
Zulke heb ik van BBB, fantastische dingen. Zijn weliswaar ietsjes forser qua uiterlijk, maar werken waanzinnig. Waar al die Pinarello mannetjes langs de kasseien stonden te zoeken naar bidons reed ik 'op mijn gemakkie' verder zonder me er druk om te hoeven maken.
Ik heb die van BBB volgens mij op mijn racefiets, die zitten inderdaad goed vast, deze zien er slapper uit. Maar als jullie het zeggenquote:Op maandag 20 februari 2012 20:35 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet, zit wel goed stevig vast
Klopt aardig jaquote:
Alleen een natte doek met water is niet voldoende om in de winter het pekel er af te spoelen. Denk dat ik voortaan maar met een emmer met normaal water te werk ga.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:26 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou het sowieso niet te erg op je ketting laten druppen. Want het is natuurlijk een ontvetter en ik denk niet dat squirtlube dat leuk vind.
Ik maak mijn fiets altijd schoon met een natte doek met lauw/warm water zonder iets erin, gaat ook als een tiet.
Je kan hem toch weer opnieuw smeren? Gewoon eerste laagje even in laten trekken en dan een laagje extra. Nog nooit problemen gehad met afwasmiddel.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:23 schreef Patroon het volgende:
Jongens ff een vraagje. Ik was mijn fiets altijd met warm water + afwasmiddel, ontvet lekker. Vooral in de winter gebruik ruimschoots water(met afwasmiddel dus) om mijn fiets van pekel te ontdoen. Nu vraag ik mij af of dit ook nadelige gevolgen kan hebben voor de werking van squirtlube (wax basis). Haalt het afwasmiddel de squirtlube niet uit de ketting?
Ik doe net als jou, na het poetsen altijd een nieuw laagje squirtlube er op. Ik gebruik het ook net specifiek om te ontvetten maar het maakt lekker schoon. De ketting gaat automatisch mee omdat ik er ruimschoots een sopje overheen gooi. Wat ik over hou gooi ik over de fiets om te ontpekelen. Dus jij denkt dat het wel goed is?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:39 schreef marcodej het volgende:
[..]
Je kan hem toch weer opnieuw smeren? Gewoon eerste laagje even in laten trekken en dan een laagje extra. Nog nooit problemen gehad met afwasmiddel.
Gebruik het echter nooit specifiek om te ontvetten, meer om fiets schoon te maken en neem dan altijd even de ketting mee. Ontpekelen doe ik altijd met een paar gieters lauw water.
Heb je er ooit problemen mee gehad dan? Zo niet, dan lekker zo doorgaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe net als jou, na het poetsen altijd een nieuw laagje squirtlube er op. Ik gebruik het ook net specifiek om te ontvetten maar het maakt lekker schoon. De ketting gaat automatisch mee omdat ik er ruimschoots een sopje overheen gooi. Wat ik over hou gooi ik over de fiets om te ontpekelen. Dus jij denkt dat het wel goed is?
Nee maar ik gebruik squirtlube nog niet zo lang en kan niet IN de ketting kijken.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:44 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb je er ooit problemen mee gehad dan? Zo niet, dan lekker zo doorgaan.
Waarom zou de ketting er stiekem slechter aan toe zijn dan hij klinkt/schakelt?quote:Op maandag 20 februari 2012 21:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee maar ik gebruik squirtlube nog niet zo lang en kan niet IN de ketting kijken.
Nou kettingen zijn wel eens wat stiekem in hun doen- en latenquote:Op maandag 20 februari 2012 21:50 schreef eentwee het volgende:
[..]
Waarom zou de ketting er stiekem slechter aan toe zijn dan hij klinkt/schakelt?
Zeker een campa kettingquote:Op maandag 20 februari 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nou kettingen zijn wel eens wat stiekem in hun doen- en latenhaha
Ik lees net dat je sowieso altijd ff 1x bij moet waxen omdat water de wax er ook wel een beetje af spoelt.
Weet jij nog wel wat voor ketting er op je fiets zit?quote:
Jepquote:Op maandag 20 februari 2012 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Weet jij nog wel wat voor ketting er op je fiets zit?
2x? Ik heb geen idee wat er op mijn MTB zit, en een KMC op de race.quote:
Neehoor lekker schoonmaken die boel. Er komt alleen maar vuil in het vet op je ketting dus dat moet er allemaal weer af en schoon smeersel er op.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:33 schreef kanovinnie het volgende:
Niet in de winter rijden. Ik ben iig dat je beter met water dan met water+afwasmiddel kan schoonmaken. Of je moet iets maken wat je over je ketting+derailleur kan hangen om hem te beschermen.
Opschepper, wat hedde gij voor mtb's?quote:
Zit ook wat in ja.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Neehoor lekker schoonmaken die boel. Er komt alleen maar vuil in het vet op je ketting dus dat moet er allemaal weer af en schoon smeersel er op.
Van Shimanko ook?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:11 schreef No-P het volgende:
Twee oude, 1 met vaste vork van rose, 1 oude van mijn pa die ik gerenoveerd heb.
Bah, die bodies zijn duur kaas.
Vet! Waar haal je de vrije tijd vandaan?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Op verzoek van Kanovinnie nog 2 foto's van de fiets waarmee ik gisteren de 200 reed:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren was gewoon zondag. Die dag hebben de meeste mensen vrij.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vet! Waar haal je de vrije tijd vandaan?
Squirt is niet regenbestendig nee.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nou kettingen zijn wel eens wat stiekem in hun doen- en latenhaha
Ik lees net dat je sowieso altijd ff 1x bij moet waxen omdat water de wax er ook wel een beetje af spoelt.
't was zondag hequote:Op maandag 20 februari 2012 22:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vet! Waar haal je de vrije tijd vandaan?
Reken maar 40-80 afhankelijk van type.quote:
Finish line wet wel.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Squirt is niet regenbestendig nee.
Ik dacht dat ze iets van 30 waren. Als ze 40/60 Euro zijn koop ik mss beter een nieuw setje wielen.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Reken maar 40-80 afhankelijk van type.
Hoe weet je welke cassette hij nodig heeft?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:14 schreef No-P het volgende:
[..]
Reken maar 40-80 afhankelijk van type.
Mooi, hoef ik mijn fiets minder vaak te poetsenquote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja en daarmee neem je al het vuil langs de weg ook gelijk mee
Oja haha stom, als student met 4 vrije dagen weet ik soms niet meer wanneer het zondag was..hahaquote:Op maandag 20 februari 2012 22:12 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Gisteren was gewoon zondag. Die dag hebben de meeste mensen vrij.
In de regen spoelt dat vanzelf weer af.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja en daarmee neem je al het vuil langs de weg ook gelijk mee
Daarom zeg ik afhankelijk van type.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe weet je welke cassette hij nodig heeft?
Wat is er kapot dan?quote:Op maandag 20 februari 2012 22:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze iets van 30 waren. Als ze 40/60 Euro zijn koop ik mss beter een nieuw setje wielen.
In de zomer rij ik liever in de Ardennen of de Eifel. Wat dieper de bergen in en je hebt de weg voor jezelf. Op dit moment is het er wat frisjes (en wittig).quote:Op maandag 20 februari 2012 22:27 schreef kiekjesdief het volgende:
moet je in de zomer komen tussen Hoek van Holland en Noordwijk, het pad langs de kust door de duinen is dan haast niet te fietsen door de drukte.
Het freewheel. Het is trouwens een wiel van niks. Shimano exage 7s van tig jaar oud. Ze is wel nog rond en alle spaken er in.quote:
Meestal is het doortrappen. De palletjes in het freewheel schieten dan niet meer op hun plaats.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:20 schreef nogeenmaarten het volgende:
Kan een freewheel zodanig kapot gaan dat je wiel ineens de trappers aandrijft? Of is het altijd defect op de manier dat je met je trappers je wiel niet meer kan aandrijven, ofwel doortrapt?
Dat kan ook door de kou komen he.. vooral als er dik vet in zit. Soms is de body loshalen, of een beetje ontvetten of een nieuw veertje voldoende.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Meestal is het doortrappen. De palletjes in het freewheel schieten dan niet meer op hun plaats.
echte mannen kunnen ook sur place met een gewoon bodyquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:39 schreef nogeenmaarten het volgende:
Met een freewheel dat je on demand zou kunnen blokkeren kan je beter surplace-en voor het verkeerslicht. Dat is nog eens een fietsinnovatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |