Toevoeging: De 300km vindt plaats op paaszondag, 8 april om 7 uur. 3 weken eerder, op zondag 18 maart, start er een 200km rit met wat minder hoogtemeters, eveneens vanuit Maastricht.quote:Op woensdag 9 november 2011 09:17 schreef ultra_ivo het volgende:
In de winter zul je wat langere eenheden moeten rijden, rond de 100-150km, een beetje afhankelijk van het weer deze winter. Dan in maart een keertje 200km. Kan een georganiseerde rit zijn (ik heb er eentje in maart), dat kan ook individueel. Gezien het parcours van de 300 is het handig wat hellingen in je training in te bouwen.
Op het technische vlak zorgen voor voldoende kleine hellingen (na 250km klim je niet meer zo makkelijk op de macht) en verlichting. Het is maar weinigen gegeven om deze 300 bij daglicht te rijden. En dan nog, een paar lekke banden en je komt op het eind in het donker te zitten. Tussen de velden ten zuiden van Tongeren is het dan aardedonker.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:25 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ksvhxvhwykmoplxg
Dit is de route van vorig jaar. Tussen Gouvy en Bastenaken ga ik er nog aan sleutelen. Daar is de Ravel verlengd richting Gouvy.
Inloggen met je eigen Google account, maar je kan wel een gewijzigde naam invullen op de kaart.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:17 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Kom je er dan in met je google account-naam, of kan je zelf een andere naam invullen?
Latex kan niet goed tegen warmte als gevolg van remmen. De binnenbanden klappen dus veel sneller dan butyl in een afdaling.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wat zeg je nou............
Ik rij al jaren met Latex binnenbanden. Vroeger Pariba's en tegenwoordig Michelin. Okay, ze worden door het seizoen heen wat dunner maar lek rijden, ik kan het me niet heugen. Laatste keer was ooit door een gat en dus een keurige snakebite. En dan helpen zelfs latex binnenbanden niet meer ondanks dat de puncture resistant tot wel 10 x hoger is dan bij butyls.
Maar laat eens horen wat ik nog niet weet. Waarom geen latex om een berg af te dalen?
Inderdaad, en dan heb je dus ook nog die sturen die in de beugel breder zijn dan bij de shifters (sommige FSA en 3T; Deda niet)quote:Op woensdag 15 februari 2012 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
Oja, de ene 44 stuurbocht is de andere niet. Sommigen meten hart-hart anderen buiten-buiten.
Met name de compact stuurtjes, omdat je anders met je arm tegen de top van het stuurtje aan zit door de lage drop.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:52 schreef eentwee het volgende:
Inderdaad, en dan heb je dus ook nog die sturen die in de beugel breder zijn dan bij de shifters (sommige FSA en 3T; Deda niet)
We kunnen je natuurlijk ook nog een tijdje laten zwemmenquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:00 schreef nogeenmaarten het volgende:
Op de kaart staat nu 'nogeenmaarten ik snap er geen zak van' als een blauwe ballon in de Noordzee. Kan iemand met verstand hier een gesoigneerde fietser in Delft van maken?
Een minimeet bedoel jequote:Op woensdag 15 februari 2012 17:31 schreef kanovinnie het volgende:
Fixed
Lijkt er trouwens ook op dat ik binnenkort een fietsdate heb![]()
Hele dagquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:02 schreef Oksel het volgende:
eentwee is zuunig. Een bandje bewaren die na een halve dag leeg is..
Ik denk het. Hoewel ik nu nog in Dordrecht zit is er in Appelscha weinig gereformeerds te bekennen behalve ik en m'n gezinnetje.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toeval dat de spreiding van fietsers een gespiegelde bible belt is?
+1!quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind latex binnenbanden irritant met omleggen om de velg. Als je ´t niet goed doet klappen ze. Ze lopen na een of 2 dagen half leeg en ze zijn duur.![]()
Ik heb binnenbanden van 2.50 of 3.50 per stuk.
Ja dat hoor ik wel vaker maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van gemerkt. Ik gebruik meestal wel wat talkpoeder bij het monteren en ik neem altijd butyls mee voor onderweg.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind latex binnenbanden irritant met omleggen om de velg. Als je ´t niet goed doet klappen ze. Ze lopen na een of 2 dagen half leeg en ze zijn duur.![]()
Ik heb binnenbanden van 2.50 of 3.50 per stuk.
Waar haal je talkpoeder vandaan?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja dat hoor ik wel vaker maar ik heb er gelukkig nog nooit iets van gemerkt. Ik gebruik meestal wel wat talkpoeder bij het monteren en ik neem altijd butyls mee voor onderweg.
quote:
Sorry beauty queen. Heb ook nog geen baby.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zie je dat langwerpige vierkant aan de voorkant van je huis? Dat is een voordeur waardoor je naar buiten kunt, en daarbuiten (ja klinkt eng) heb je winkels zoals Kruidvat en Trekpleister..
Ja speciale!quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:17 schreef No-P het volgende:
[..]
Sorry beauty queen. Heb ook nog geen baby.
Gebruik je die talkpoeder eentwee of speciale?
Die latex lopen wat sneller af ja. Maar ik vervang ze altijd aan het begin van het seizoen, want ik vind ze dan wat dun geworden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:48 schreef eentwee het volgende:
[..]
Hele dagZo gek is dat toch niet, die dingen kosten 7.50¤. En voor elke rit pompen moet sowieso al met latex banden, ook nieuwe laten wel een barretje of 1.5-2 lopen in een dag.
Ben jij gereformeerd?! Ik dacht dat je dan niet op internet mochtquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:00 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik denk het. Hoewel ik nu nog in Dordrecht zit is er in Appelscha weinig gereformeerds te bekennen behalve ik en m'n gezinnetje.
Ik heb net 4000s gekocht en eerste tochtjes mee gereden. Moet zeggen dat ik nou niet echt veel verschil merk, maar ik hoop vooral dat ik minder lek ga rijden met deze bandenquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:32 schreef Narcotical het volgende:
Ik ga denk ik van het voorjaar ook maar eens Conti's om mn velgen leggen
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberenquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:28 schreef kanovinnie het volgende:
Ik denk dat je het lekrijden niet speciaal in je banden moet zoeken. Je kan wel de meest lekbestendigste band gaan kopen, maar als je vervolgens altijd als een kip zonder kop langs ingetrapte bushokjes rijd heb je er nog weinig aan.
Is dat jou gebeurd dan? Dat zou voor mij eerder aanleiding zijn om 2 nieuwe buitenbanden te kopen en eens goed mijn velg schoon te maken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberen
Dat heb ik toch ook gedaanquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat jou gebeurd dan? Dat zou voor mij eerder aanleiding zijn om 2 nieuwe buitenbanden te kopen en eens goed mijn velg schoon te maken.
Ja, met mij fietsen zodat ik vanaf dat moment 8 lekke banden heb in twee maandenquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mja, daar heb je wel gelijk in natuurlijk, maar als je tijdens tochtjes meerdere keren lek gaat rijden en 5 binnenbanden verbruikt per week ga je toch eens iets anders proberen
Na ons tochtje had ik inderdaad minder lekke banden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:29 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, met mij fietsen zodat ik vanaf dat moment 8 lekke banden heb in twee maanden![]()
Verschillen tussen banden zijn nu ook weer niet zo evident dat iedereen ze direct voelt. Hele volksstammen -ook ervaren fietsers- voelen het verschil niet tussen butyl en latex en ik betwijfel of ik het zelf wel voel. Ik heb ook nog nooit eerlijk vergeleken. Maar ik voel wel het verschil tussen een 100tpi band + butyl op 8 bar en een 320tpi band +latex op 8 bar. Als je wegrijdt op de laatste denk je dat je vergeten bent 'm op te pompen en met 4 bar rondrijdt. Het voelt soepeler en kleeft aan de weg. Op langere tochten is het comfortverschil uiteindelijk in je voordeel. En je gaat harder maar dat kan ook best komen door de wielen, de luchtweerstand, de moraal, de temperatuur etc.Het geeft gewoon een gevoel dat het klopt, vergelijkbaar met een schone fiets, een mooi kledingsetje, een gesmeerde ketting: je gaat er vast niet veel harder door maar het zal in elk geval niet aan je banden, ketting of kleding liggen
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:56 schreef kanovinnie het volgende:
Deze mongool heeft zijn rijbewijs. 300 km is aan.
Ik voel me bedrogenquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:36 schreef eentwee het volgende:
Nee Conti heeft 110tpi. Marketingtruc om de verschillende lagen bij elkaar op te tellen!! 'Toevallig' is 330 het hoogste op de hele markt (Vittoria, Challenge en Veloflex hebben echt 320).![]()
Sommige banden vallen inderdaad breder uit dan andere. Of lager. Als je lage banden monteert op kleine velgen (Mavic) krijg je makkelijker OkselgemiddeldesEn met een Sigma computer want die adviseert je teller zo in te stellen dat je 1,8% harder en verder rijdt. Ben dat nu eens goed aan het testen ivm aanschaf Rox 9, zal binnenkort wel resultaten posten.
Thanks!quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Ik voel me bedrogen
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden hequote:Op donderdag 16 februari 2012 07:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ben jij gereformeerd?! Ik dacht dat je dan niet op internet mocht![]()
Kom uit een gereformeerd dorpje in Zeeland en daar was het geen tv of internet. Maar ook geen sport dus op zich had ik al kunnen weten dat jij een net andere variant praktiseertquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden he
Ligt er overigens ook aan welke exacte gereformeerde tak je bij hoort....
Voor wielrennen op zondag maak je zeker geen uitzonderingenquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:47 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Mensen hebben zó'n bizar overtrokken beeld van gereformeerden he
Ligt er overigens ook aan welke exacte gereformeerde tak je bij hoort....
Freddeh? hahaquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb hem eens proberen te verleiden tot een mooie zondagtocht, maar meneer was principieel.
Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn geweestquote:
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Voor wielrennen op zondag maak je zeker geen uitzonderingen
Ik heb zeker weten niets tegen jou hoorquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:00 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook persoonlijk zijn geweest
De Baas?!quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).
[..]
Ik heb zeker weten niets tegen jou hoor
Baas met hoofdletter B. Woordgrapje. Je snapt hem welquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De Baas?!
Edit: zelf ook (ondertussen uitgeschreven) katholiek trouwens..![]()
quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:40 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Baas met hoofdletter B. Woordgrapje. Je snapt hem wel
Ik ben een zondagsrijder. Heb overigens over dit thema al vaker heftige discussie's gehad als ik organiseer. Ik organiseer zoveel mogelijk op zondag. Teveel mensen (waaronder ik) moeten vaker op zaterdag werken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik sport niet op zondag. Zeker nu niet, zondag is volledig voor m'n gezin (en de Baas).
Voor koersen zou ik geen Conti gp4000s nemen want die lopen wel ietsje zwaarder. Ik denk dat ´t wel de ideale trainingsband is. Ik heb Vredestein fortezza op de koersfiets.quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:58 schreef Patroon het volgende:
Wat voor banden adviseren jullie als ik zeg, allround, training, wedstrijden....conti gp4000s?
Hoeveel tpi heeft die band?
edit: 330 zie ik al
De banden waar ik nu op rij zijn die Specialized Roubaix Pro banden met 120 tpi.
http://www.roadbikereview.com/cat/wheels/tires-clincher/specialized/roubaix-pro/prd_369164_2489crx.aspx
Ik heb het vermoeden dat die Roubaix Pro banden breder zijn dan normaal, maar is dat ook wel zo?
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezetenquote:Op donderdag 16 februari 2012 23:08 schreef Tommeke het volgende:
Ik vind die 4000s juist een goede band om mee te koersen.
Vandaag de eerste trainingskoers gehad. Constant bij de 1e tien gereden, zonder veel kopwerk te doen, want ik had slechte benen en was moe. Toch een paar keer meegesprongen. Ging lekker, totdat ik lek reed een ronde voor het einde
+1quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezeten
Corpus den Hoorn!quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Cool waar gereden? Ik schaam me als ik zeg dat ik dit jaar nog niet op de fiets heb gezeten
Nee hoor, ik heb ze gewoon met 700x23C gereden dus dat gaat prima. Ik heb de RVV vorig jaar gedaan met Fulcrum R7's en dat ging super. Mijn advies zou de Open Pro's zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:09 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga de RVV misschien ook rijden. Wat raden jullie aan als wielen? Heb om te koersen een setje Easton Vista, maar heb ook nog een setje Mavic Open Pro. En iets dikkere banden dan normaal?
Superklassieker ook hoop ik, rvv en parijs roubaix in 1 toertochtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
@Freddeh...ik hoop ook maar dat de knietjes op tijd weer het doen, maar het is nog te vroeg om te somberen, ook de kortste afstand is een uitdaging als er heuvels inzitten, wat mij betreft! We hebben nog twee maanden om iets te kiezen wat we aan kunnen, en kilometers te maken ten slotte.
@Tommeke : RvV vorig jaar wasop wat kaseien na, gewoon asfalt hoor, alleen de Bosberg en de Muur waren keitjes. Maar het parcours id dit jaar totaal anders....als je Muur-kapelmuuur wil rijden, moet je de waalse pijl geloof ik gaan doen. Die hebben namelijk de Muur in ht parcours gegooid, nu hij niet meer door de RvV gebruikt werd. En de Peter van Petegem Classic heeft ook een aantal 'RvV' elementen gepakt voor dit jaar.
Een vriend van me zei pas geleden dat er in Leersum ergens een kassei-klim zou liggen, of in ieder geval zulke slechte klinkers dat het zou voelen als kasseien.. Weet jij welke hij bedoeld?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:01 schreef eentwee het volgende:
Heb ik ook naar zitten kijken.. maar ik geloof dat ik helemáál niet van kasseien houdToch trekt het wel aan om in zo'n omgeving vol wielerhistorie te rijden.
Burgemeester van den Boschlaan vanaf de N225, daar zit een slecht stukje in ja. Inderdaad gewoon slordige klinkers, bij kasseien stel ik me nog wel iets meer voor.. maar het hobbelt aardig en als je er harder overheen rijdt lijk je er minder last van te hebben. Volgens mij deden we deze ook met de Vreeswijk meet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een vriend van me zei pas geleden dat er in Leersum ergens een kassei-klim zou liggen, of in ieder geval zulke slechte klinkers dat het zou voelen als kasseien.. Weet jij welke hij bedoeld?
Ah cool!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:25 schreef eentwee het volgende:
Overigens ken ik nog wel een slechter stukje in de provincie met echte kasseitjes: http://maps.google.nl/map(...)p=12,152.86,,0,-1.92
Hmm... nieuwe laag asfalt gekregen? http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,48.26,,1,1.14quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:18 schreef eentwee het volgende:
[..]
Burgemeester van den Boschlaan vanaf de N225, daar zit een slecht stukje in ja. Inderdaad gewoon slordige klinkers, bij kasseien stel ik me nog wel iets meer voor.. maar het hobbelt aardig en als je er harder overheen rijdt lijk je er minder last van te hebben. Volgens mij deden we deze ook met de Vreeswijk meet.
Nee da's alleen het begin, daarna komen de klinkers.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hmm... nieuwe laag asfalt gekregen? http://maps.google.nl/map(...)cbp=12,48.26,,1,1.14
Thanks! Beide leuk om eens te gaan proberenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee da's alleen het begin, daarna komen de klinkers.
Nog een leuk weggetje.
quote:Derailleurs, lagers en remmen afstellen, kabels vervangen, wielen, ketting en tandwielen wisselen en de zitpositie instellen.
Als je hem besteld hebt in het PTT tijdperk vermoed ik dat je hem niet meer krijgt Fab...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Net gekocht, hopelijk weet de PTT het snel te bezorgen...
[ afbeelding ]
de standaard dan dusniet de fiets.
In Kiel-Windeveer bij m-gineering, waar ik in mei ook een weekendje cursus wil gaan doen in sleutelen.
[..]
Vlegel, gaat fietschenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:30 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je hem besteld hebt in het PTT tijdperk vermoed ik dat je hem niet meer krijgt Fab...
Niet zo dramatisch hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:50 schreef Narcotical het volgende:
Bah, dit jaar ook de fiets nog niet aangeraakt. Weg voorjaarsambities.. Zeer binnekort maar eens kijken of mn wielen nog wel willen draaien
Ik snap het volledig.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:00 schreef Narcotical het volgende:
Dat laatste is idd overdreven, maar dat snapt iedereen neem ik aan wel. Wat betreft voorjaaraspiraties, ik moet binnenkort 10 weken fulltime onderzoek doen ter afsluiting van mn bachelor dus dan zeer weinig kans om te fietsen.. Ongeveer van half april tot ergens eind juni dus precies tijdens het mooie voorjaar
Als jij door de week van 7uur ochtends tot 23uur avonds klust en dat 2 weken lang dan geloof je het wel ff...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:50 schreef eentwee het volgende:
Wat een lulsmoesjes weer allemaal zeg!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |