abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:23:27 #251
363381 HansPeterKolvenBach
All roads lead to Rome...
pi_108032886
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:49 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

En wat is uw motivatie om deze bevinding te willen delen? U vreest dat er mensen bestaan die aan waanbeelden leiden? Nee, dat kan de reden niet zijn. Er is niemand die betwist dat er mensen zijn met waanbeelden. Waarom maakt u zich er druk over? Ik zie geen enkele reactie die u als (enigzins zelfingenomen) rationeel denkend mens zou moeten verontrusten.

Het feit dat je deze reactie hier plaatst zegt mij dat jij niet zeker van je zaak bent. Jij bent er niet van overtuigd dat deze complottheorie volledige nonsens is. Was dat wel het geval, dan zou je je tijd er niet aan verdoen.

Aangezien ik een beetje in een psycho-analyserende bui ben wil ik even een kort stukje toneel opvoeren waarbij ik de psychiater ben en jij de patiënt:

De reden dat je deze reactie plaatst is angst. Het is een heel natuurlijke reactie om datgene waarvoor je heel bang bent te ridiculiseren. Besef echter wel dat het door anderen als storend ervaren kan worden wanneer jij ze voor gek verklaart.
Daar geeft hij niets om, alles om zichzelf te beschermen. En als hij daarmee misschien andere mensen wegjaagt uit het topic, dan zij het zo.

Egoisme ten top. Alhoewel ik betwijfel of hij zijn eigen beweegredenen inziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door HansPeterKolvenBach op 16-02-2012 00:54:07 ]
I cannot teach anybody anything, I can only make them think
pi_108032971
Zo kan ik er ook nog wel een plaatsen. De angst dat normale mensen gelijk hebben overmant je er moet een diepere reden achter zitten, als op een gegeven moment genoeg mensen daarin geloven denk je dat kan niet waar zijn, ik moet nog dieper het konijnen hol in.
Zo ga je dus van explosieven in wtc naar no planes naar vicsims naar mini nukes naar lasers die de gebouwen hebben vernietigd.
Zo is het dat je de mensen die mainstream media niet altijd geloven maar hun topics worden naar bnw gekicked hun topic doodslaat door altijd te komen met chemtrails haarp illuminati en lizard aliens waarom kan een topic niet gewoon op net onder mainsteamniveau worden gevoerd en moet het tot in het extreme. Het voelt voor sommige mensen die daar weer niet in geloven aan alsof de discussie word geriduculiseerd.
Mischien zijn er mensen die 10 meter onder het maaivlak willen zitten en niet tot het midden van de aarde willen boren. (als je begrijpt wat ik bedoel)
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:32:22 #253
pi_108033090
Zal ik je het heel eerlijk vertellen:

Ik HOOP zelfs iedere dag vurig dat ik ongelijk heb, maar helaas raak ik des te meer overtuigd naarmate dat ik verder vorder in het bestuderen van deze kwesties.
Waarom zouden mensen die hierin geloven angst hebben dat 'normale' mensen gelijk hebben?

Dat klinkt toch totaal onlogisch, waarom zou ik angst hebben om erachter te komen dat de mensen die niet in WOIII of iets geloven, dat die gelijk zouden hebben?
Ik hoop het iedere dag weer.
pi_108033133
Mijn verhaal was reactie op dhalsim sorry hoor.
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:37:02 #255
pi_108033180
En mijn verhaal was een reactie op jou, sorry hoor.
  donderdag 16 februari 2012 @ 01:21:30 #256
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108034001
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:27 schreef thesiren.nl het volgende:
Zo kan ik er ook nog wel een plaatsen. De angst dat normale mensen gelijk hebben overmant je er moet een diepere reden achter zitten,
Wat is hierbij je definitie van "normale mensen"? Zijn dat diegene die hun mening baseren op datgene wat de meerderheid denkt? Dus 500 jaar geleden waren de normale mensen degene die er van overtuigd waren dat de aarde plat was. Indien dat de definitie is zou het normaal zijn om binnen de context van BNW te spreken over "de kudde". Ik zou dat persoonlijk echter onbeleefd vinden. Voor mij is het uitermate logisch om kritisch na te denken en weinig waarde te hechten aan datgene wat de meerderheid gelooft of denkt (althans wat betreft onderwerpen waar ik me persoonlijk in verdiept heb.).

quote:
Zo ga je dus van explosieven in wtc naar no planes naar vicsims naar mini nukes naar lasers die de gebouwen hebben vernietigd.
Alleen wanneer je niet de moeite neemt om je eigen mening te vormen. Naar mijn bescheiden mening zijn er te veel mensen die zich geroepen voelen een standpunt in te nemen over onderwerpen waar ze geen enkele kennis van hebben.

quote:
Zo is het dat je de mensen die mainstream media niet altijd geloven maar hun topics worden naar bnw gekicked hun topic doodslaat door altijd te komen met chemtrails haarp illuminati en lizard aliens waarom kan een topic niet gewoon op net onder mainsteamniveau worden gevoerd en moet het tot in het extreme.
Omdat zoveel mensen zich geroepen voelen hun mening te uiten over onderwerpen waar ze geen kennis over hebben. Het is een beetje lastig om een fatsoenlijke conversatie te voeren wanneer de helft van de reacties afkomstig is van mensen die schijnbaar willen laten zien dat ze de term "aluminium hoedjes" of iets vergelijkbaars in hun vocabulaire hebben.

quote:
Misschien zijn er mensen die 10 meter onder het maaivlak willen zitten en niet tot het midden van de aarde willen boren. (als je begrijpt wat ik bedoel)
Dat begrijp ik heel goed. Voor mij is de oplossing heel simpel. Er zijn talloze onderwerpen die mij niet interesseren Het kost me vrij weinig moeite om geen reactie te geven in discussies over het desbetreffende onderwerp.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  donderdag 16 februari 2012 @ 01:33:34 #257
pi_108034212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 01:21 schreef Dhalsim het volgende:
Alleen wanneer je niet de moeite neemt om je eigen mening te vormen. Naar mijn bescheiden mening zijn er te veel mensen die zich geroepen voelen een standpunt in te nemen over onderwerpen waar ze geen enkele kennis van hebben.
Precies, en daarom vond ik dit de reactie van de dag:
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 19:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar inderdaad. Misschien moet ik me maar eens wat meer in HAARP verdiepen. Weet er tot nu toe nog maar weinig van en eerlijk gezegd vind/vond ik het altijd maar onzin. Misschien moet ik daar van terugkomen. Weet het nog niet :)
pi_108034347
Dit onderwerp (Fukushima) boeit me alleen komt er dan weer een theorie uit de hoge hoed waar ik nogal haken en ogen aan vind. Ja ik heb geen vertrouwen in overheden en banken maar ik vind het teveel credit om iedere ramp aan hun toe te schrijven.
  donderdag 16 februari 2012 @ 05:06:44 #259
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_108035126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 01:42 schreef thesiren.nl het volgende:
Dit onderwerp (Fukushima) boeit me alleen komt er dan weer een theorie uit de hoge hoed waar ik nogal haken en ogen aan vind. Ja ik heb geen vertrouwen in overheden en banken maar ik vind het teveel credit om iedere ramp aan hun toe te schrijven.
Ik denk dat de oorzaak ligt in grootschalig on-bewustzijn, Er is niemand die het grote plaatje ziet. We krijgen cruciale informatie niet te horen omdat dat slecht is voor de economie. Iedereen is bezig met z'n eigen hachje te redden. Er is een gebrek aan controle.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
pi_108042255
Fukushima & Stuxnet ?

Belangrijke spelers in control systems zijn oa Yokogawa (Jpan), ABB (Zwitserland) en Siemens (Germany)

http://imageshack.us/photo/my-images/84/stuxnet.jpg/ (copy/paste deze link)

Yokogawa link met Fukushima :

http://img846.imageshack.us/img846/329/stuxnet2.jpg (copy/paste deze link)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:44:51 #261
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_108043386
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:42 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom zou iemand jou willen overtuigen :')
Dat hoeft niet om het een of het ander maar het zou wel helpen als je de feiten onderbouwt bij het poneren van een stelling. Daar was dit topic voor, dacht ik.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:45:49 #262
354945 dikkebroekzak
pi_108043409
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:26 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Haha prachtig hoe die dikkebroekzak hier door de mand valt. :D :') Heerlijke troll.
Net zo duidelik als die waantheorien van je. Goed?
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:51:16 #263
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108043587
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat Israël ook liever betere betrekkingen met Iran onderhoudt, maar dat Iran dat niet wil.
Maar goed, dit topic gaat over Fukushima.
quote:
According to Israel former ambassador to the United States, Itamar Rabinovich, “in strict geo-political terms, if you don’t consider regimes, our friend should be Iran, and we should never forget that” (Interview, Tel Aviv, 17 October 2004).
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:53:42 #264
354945 dikkebroekzak
pi_108043650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:49 schreef Dhalsim het volgende:

[..]

En wat is uw motivatie om deze bevinding te willen delen? U vreest dat er mensen bestaan die aan waanbeelden leiden? Nee, dat kan de reden niet zijn. Er is niemand die betwist dat er mensen zijn met waanbeelden. Waarom maakt u zich er druk over? Ik zie geen enkele reactie die u als (enigzins zelfingenomen) rationeel denkend mens zou moeten verontrusten.

Mijn motivatie is de discussie en het uitpluizen van de feiten. Ik neem aan dat ook jullie dezelfde motivatie hebben?

Het komt erop neer dat een niet gestaafde vergezochte waanstelling door eenieder kan worden geponeerd. Dat geeft echter de stellingnemer geenszins gelijk. Er moeten aanneembare bronnen worden gegeven.

Dat waren voorbeelden uit mijn hoek om te illustreren hoe makkelijk het is om met allerlei grootspraak aandacht te trekken.

Begrepen? :{

Het feit dat je deze reactie hier plaatst zegt mij dat jij niet zeker van je zaak bent. Jij bent er niet van overtuigd dat deze complottheorie volledige nonsens is. Was dat wel het geval, dan zou je je tijd er niet aan verdoen.

Tuurlijk weet ik mijn zaak. Overtuig me van het tegenovergestelde. Als je steeds van dit soort persoonsgerichte beweringen maakt, ja dan wordt het wel eens jouw plicht om mij te overtuigen

Aangezien ik een beetje in een psycho-analyserende bui ben wil ik even een kort stukje toneel opvoeren waarbij ik de psychiater ben en jij de patiënt:

De reden dat je deze reactie plaatst is angst. Het is een heel natuurlijke reactie om datgene waarvoor je heel bang bent te ridiculiseren. Besef echter wel dat het door anderen als storend ervaren kan worden wanneer jij ze voor gek verklaart.

Angst? Eerder motivatie tot discussie.

Als je dat al als reden voor angst opvat, vrees ik dat je je eigen motivatie eens moet gaan nakijken

― Albert Einstein
  donderdag 16 februari 2012 @ 13:59:55 #265
354945 dikkebroekzak
pi_108043841
Alleen een vraag. Als jullie van de tegenpartij zo geinteresseerd zijn in de discussie en het doorgaan met het topic, waarom buigen jullie je steeds over eenzelfde reactie die ergens op pagina 1 staat? :') We zijn inmiddels op pagina 11

Leg mij dat eens netjes uit. Jullie hebben alle tijd gehad.
― Albert Einstein
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:10:27 #266
354945 dikkebroekzak
pi_108044147
Ik geloof ook dat die reactie(s) waar we het over hebben gebeurde voordat TS zijn klachtmelding/berisping tegen allen.
― Albert Einstein
pi_108044235
Ik begrijp je broekvent, in iets geloven om te haten is nooit goed.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:15:04 #268
354945 dikkebroekzak
pi_108044274
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:13 schreef Loppe het volgende:
Ik begrijp je broekvent, in iets geloven om te haten is nooit goed.
Wat moet ik hieruit opmaken?

Gaan we de discussie aan, of blijven we op het niveau dat jou weggelegd is?
― Albert Einstein
pi_108044292
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:15 schreef dikkebroekzak het volgende:

[..]

Wat moet ik hieruit opmaken?

Ah ok, sorry, er is blijkbaar een niveauverschil.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:16:57 #270
354945 dikkebroekzak
pi_108044322
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:15 schreef Loppe het volgende:

[..]

Ah ok, sorry, er is blijkbaar een niveauverschil.
Jij bepaalt (mede) het niveau. ^O^ Dus doe daar je voordeel mee.
― Albert Einstein
pi_108044533
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:15 schreef dikkebroekzak het volgende:

Ik tel vele reacties van jou met beschimpingen naar anderen of opmerkingen over het niveau.

Waar is een reactie met inhoud van je? Je hebt me nieuwschierig gemaakt.

Mocht je hem al ergens gegeven hebben gelieve hem nogmaals duidelijk te herhalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108044578
Van mij mag er een flinke bezem door dit topic. We waren pas op pagina 3 ofzo, voordat het ontaarde in een offtopic discussie.
pi_108044602
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Van mij mag er een flinke bezem door dit topic. We waren pas op pagina 3 ofzo, voordat het ontaarde in een offtopic discussie.
Mee eens
*gemeentereiniging belt
pi_108044649
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
TS had er voor gewaarschuwd.

Maar s.v.p. de relevante - dus posts met inhoud/inhoudelijke posts bewaren.
  donderdag 16 februari 2012 @ 14:29:23 #275
354945 dikkebroekzak
pi_108044712
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 14:23 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Ik tel vele reacties van jou met beschimpingen naar anderen of opmerkingen over het niveau.

Waar is een reactie met inhoud van je? Je hebt me nieuwschierig gemaakt.

Mocht je hem al ergens gegeven hebben gelieve hem nogmaals duidelijk te herhalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar van jou zeker niet?

Ik heb je al verteld dat je niet steeds moet gaan zitten janken over eenzelfde reactie op pagina 1 maar op moet schieten met de discussie.

En er zijn reacties van mij zat waarop ik geen antwoord heb gekregen. Goede onderbouwing dus. Lees eens het topic rustig door. Ik gun je de tijd.

Dus bij deze, zie je kans schoon.
― Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')