Dat pretendeer ik niet, ik stel in de OP 'n vraag.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:44 schreef dikkebroekzak het volgende:
Maar ik ga me nu terugtrekken en enkel rustig meelezenomdat de BNWers de waarheid in pacht menen te hebben. Zonder feiten.
Convince me. Im waiting....
quote:Wrom zag je dit b.v niet op het NOS journaal/2 vandaag/dwdd/etc ? Niet belangrijk genoeg, of miste ik het ?
Notabene 'n bron die jij zo hoog hebt zitten.quote:'Er is meer aan de hand dan eerst naar buiten werd gebracht'
http://nos.nl/audio/22504(...)n-werd-gebracht.html
En dit is vrij precies wat Stuxnet doet met de PLC's:quote:Stuxnet heeft drie speficieke payloads, zeg maar 'kernkoppen'. Uit onderzoek van Symantec blijkt dat twee van de drie aanvalsmodules alleen in werking treden als zij industrile frequentieregelaars tegenkomen die electromotoren aansturen die met extreme snelheden draaien. Boven de 800 Hz, dat is 48420 toeren per minuut (rpm). [...]
Er zijn bovendien maar heel weinig industrile processen waarbij dergelijke omwentelingssnelheid noodzakelijk zijn. De belangrijkste is uraniumverrijking. Maar zijn er geen andere industrile toepassingen met dergelijke toerentallen? Pompen, turbines? We vroegen het aan Adrie Huesman, universitair docent TU Delft van het Delft Center for Systems and Control.
"50.000 rpm is wel extreem hoog. Compressoren komen hier nog het dichtste bij, maar die komen meestal niet uit boven de 10.000 rpm. Met dat toerental kun je een druk opbouwen van 200 bar, dat is ongeveer de maximum gangbare druk in bijvoorbeeld de chemische industrie. Hogere snelheden zijn niet nodig en dus de investering niet waard, omdat het veel duurder wordt. Vanwege de extreme centrifugale krachten zijn dan speciale materialen nodig", legt Huesman uit.
"De Chinezen werken momenteel aan geavanceerde separatoren, maar die halen ook niet meer dan 10.000 rpm. Ik ken geen industrile applicaties die hogere toeren hebben dan dat."
bron
Als het niet zo griezelig was waarvoor het gebruikt wordt, dan is het echt fucking briljant bedacht!quote:“The STL code [in Stuxnet] was sending down things like ‘word 47F and 1′,” Chien recalls. “And you look at the frequency converter [manual], and it says, ‘To start the frequency converter, send down the word 47F and set this value to 1. We were speechless.”
Based on information in the code, Stuxnet was targeting a facility that had 33 or more of the frequency converter drives installed, all operating at between 807Hz and 1,210Hz.
Stuxnet searches for a facility that has a minimum of 33 frequency converters installed.
The malware would sit quietly on the system doing reconnaissance for about two weeks, then launch its attack swiftly and quietly, increasing the frequency of the converters to 1,410Hz for 15 minutes, before restoring them to a normal frequency of 1,064Hz. The frequency would remain at this level for 27 days, before Stuxnet would kick in again and drop the frequency down to 2Hz for 50 minutes.
The drives would remain untouched for another 27 days, before Stuxnet would attack again with the same sequence. The extreme range of frequencies suggested Stuxnet was trying to destroy whatever was on the other end of the converters.
Welnee, Japanoloog Henny van der Veere die lijdt aan waanbeelden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat pretendeer ik niet, ik stel in de OP 'n vraag.
[..]
Of dit ?
Ik heb het niet gezien, jij wel ? Nou kijk ik niet altijd daarom oprecht de vraag, mis ik iets ?
Het is allemaal te eng ? Ik zal nog 's beter gaan zoeken.
[..]
Notabene 'n bron die jij zo hoog hebt zitten.
En eerlijk is eerlijk, ze berichten er wel over.
http://nos.nl/zoeken/?s=fukushima
De directe gevolgen voor de rest van de wereld daar is al weer 'n stuk minder over te vinden en verder lopen ze achter de feiten aan. Moet ik koppen quoten ?
Daarom de vraag waarom die sumiere/foutieve berichtgeving omtrend Fukushima ?
(Toen Rusland dit geheim hield sprak men er schande van toch ?
Gelukkig hadden die genoeg " vrijwilligers" om de boel zo snel mogelijk in te dammen, voorlopig althans.)
Of ben ik daarin te subjectief en is het heel uitgebreid aan de orde geweest ?
Zowiezo, waarom helpt men Japan niet? Want het lekt er nog steeds.
IMO is helaas de belangrijkste reden " ze hebben geen flauw benul dit op te lossen".
Eerst en vooral is een deel van je betoog hier al bij voorbaat kansloos omdat jij mij woorden in de mond legt die ik nooit beweerd heb. Ik heb nooit beweerd dat de Japanse overheid geen fouten in de waarschuwing maakte ACHTERAF, sterker nog, ik stipuleerde dat dit zelfs tot de mogelijkheden behoort. Maar het gaat er wel over ACHTERAF en niet VOORAF wat jij lijkt te impliceren in je OP. Daardoor is je OP best een en al onduidelijkheid, dat gaf je zelf toe, en dat vond ik wel weer eervol van je.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dat pretendeer ik niet, ik stel in de OP 'n vraag.
[..]
Of dit ?
Ik heb het niet gezien, jij wel ? Nou kijk ik niet altijd daarom oprecht de vraag, mis ik iets ?
Het is allemaal te eng ? Ik zal nog 's beter gaan zoeken.
[..]
Notabene 'n bron die jij zo hoog hebt zitten.
En eerlijk is eerlijk, ze berichten er wel over.
http://nos.nl/zoeken/?s=fukushima
De directe gevolgen voor de rest van de wereld daar is al weer 'n stuk minder over te vinden en verder lopen ze achter de feiten aan. Moet ik koppen quoten ?
Daarom de vraag waarom die sumiere/foutieve berichtgeving omtrend Fukushima ?
(Toen Rusland dit geheim hield sprak men er schande van toch ?
Gelukkig hadden die genoeg " vrijwilligers" om de boel zo snel mogelijk in te dammen, voorlopig althans.)
Of ben ik daarin te subjectief en is het heel uitgebreid aan de orde geweest ?
Zowiezo, waarom helpt men Japan niet? Want het lekt er nog steeds.
IMO is helaas de belangrijkste reden " ze hebben geen flauw benul dit op te lossen".
Het gaat om de manier waarop jij je mening verkondigt en een hele groep users over een kam scheert. Je komt over als een troll. Wil je normaal discussieren, of wil je een topic verstieren?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:31 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ergo mijn onveranderd standpunt. En nee ik ga niet weg omdat mijn mening sommigen hier niet aanstaat.
Hij heeft het topic al voor 2 pagina's verziekt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop jij je mening verkondigt en een hele groep users over een kam scheert. Je komt over als een troll. Wil je normaal discussieren, of wil je een topic verstieren?
Bij deze nog es bedankt voor je info !quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:25 schreef YuckFou het volgende:
Dit is dan misschien een artikel wat wel lijkt te onderschrijven dat Stuxnet is gefabriceerd door de Israeli's , maar dan nog steeds gent op het slopen van Iraanse Centrifuges...
Mocht het je interesse hebben, op Wired is de reverse engineering van Stuxnet uitgebreid besproken en dat leest als een thriller:
http://www.wired.com/thre(...)phered-stuxnet/all/1
Ik nodig je hierbij graag uit tot een discussie. Maar als ik dan om een acceptabele bron vraag voor bepaalde standpunten, word ik zonder pardon een troll genoemd, uitgescholden, of gevraagd om snel op te donderen. Terwijl er steeds gerefereerd wordt aan irrelevante of best discutabele bronmeldingen. Nee, dat noem ik dan geen discussie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:21 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat om de manier waarop jij je mening verkondigt en een hele groep users over een kam scheert. Je komt over als een troll. Wil je normaal discussieren, of wil je een topic verstieren?
Aan dit soort reacties hebben we niet veel helaas.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:25 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hij heeft het topic al voor 2 pagina's verziekt.
Als hij zo verdergaat kunnen we hem beter negeren
Welja, je vroeg enkel om een bronquote:Typische BNWHet gekke verzinnen van het normale
Uhhhh nee. Dat waren eerder de onderzee kolonien van George Bush in de Grote Ocean.Lees je in.
Die gingen explosieven detoneren onderwater jwz
Nou TS, waarom kom je met dit soort absurde beweringen in de OP als je geen kritiek wilt? Je kan moeilijk nee, onmogelijk beweren dat de Japanse autoriteiten dit gepland hebben en verder zie ik geen onderbouwing in de OP maar enkele links naar vage sites van het Niveau- telegraaf of zo. Kortom, niet serieus te nemen.
Misschien zelfs te absurd voor BNW want het gaat om de onderbouwing.
Het zijn f aandachtshoeren f gelddorstige oplichters die het niet schuwen een leuk duitje te verdienen over de rug van een ander.
Maar TS, ben je ook toevallig 9/11 komplotter (ik zeg hiermee niet dat er een zekere mate van waarheid er niet in berust). Geloof jij ook in Big Foot? Of UFO/vliegende schotel theorin?
Ik vraag me af of BNWers niet weleens last hebben van waanideen.
Tuurlijk vroeg ik om dat. Direct na TS zijn klachtmelding over de trollerige reacties zelfs.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:42 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Typische BNW Het gekke verzinnen van het normale
Uhhhh nee. Dat waren eerder de onderzee kolonien van George Bush in de Grote Ocean. Lees je in.
Die gingen explosieven detoneren onderwater jwz
Nou TS, waarom kom je met dit soort absurde beweringen in de OP als je geen kritiek wilt? Je kan moeilijk nee, onmogelijk beweren dat de Japanse autoriteiten dit gepland hebben en verder izie ik geen onderbouwing in de OP maar enkele links naar vage sites van het Niveau- telegraaf of zo. Kortom, niet serieus te nemen.
Misschien zelfs te absurd voor BNW want het gaat om de onderbouwing.
Het zijn f aandachtshoeren f gelddorstige oplichters die het niet schuwen een leuk duitje te verdienen over de rug van een ander.
Welja, je vroeg enkel om een bron
Terug naar jouw niveau dus?quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:44 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
En het dan nog willen laten lijken alsof je serieus genteresseerd bent.
Kinderbedtijd is al voorbij, hup.
Ik geloof in het 9/11 komplot. Sterker nog, ik geloof dat Nederland erachter zat en de broer van Jan Peter Balkenende in dat vliegtuig zat. Laat me nu met rust.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:52 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
Misschien moet je het 9/11 komplot nog even gelijk trekken met Big Foot en UFO verhalen
Die laat je trouwens weg in je quote van mijn post. Selectief?
quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef Loppe het volgende:
Als ik zeg dat ik in God geloof, heb ik dan ook waanbeelden?
haha zo meesterlijkquote:
Als je alleen gelooft wat zij schrijven ben je beter af op spiegel.de of nyt.comquote:Op woensdag 15 februari 2012 19:25 schreef dikkebroekzak het volgende:
Kom eens met de Volkskrant of Parool of Nos of NY times of Le Monde of Der Spiegel die zulke dingen verkondigt als bron.
Hij denkt datie belangrijk isquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:42 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Waarom zou iemand jou willen overtuigen
Haha prachtig hoe die dikkebroekzak hier door de mand valt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:42 schreef HansPeterKolvenBach het volgende:
[..]
Welja, je vroeg enkel om een bron
En wat is uw motivatie om deze bevinding te willen delen? U vreest dat er mensen bestaan die aan waanbeelden leiden? Nee, dat kan de reden niet zijn. Er is niemand die betwist dat er mensen zijn met waanbeelden. Waarom maakt u zich er druk over? Ik zie geen enkele reactie die u als (enigzins zelfingenomen) rationeel denkend mens zou moeten verontrusten.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:48 schreef dikkebroekzak het volgende:
Nou ik ben geenszins mijn eigen waardeoordeel nu aan het geven, maar als jullie dit soort flauwekul bj een psychiater zouden gaan verkondigen, worden jullie opgenomen zonder meer. Dat de Fukushima ramp in scene was gezet door de mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |