abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107998756

is imo vnl. NWS (alhoewel , voor velen allang niet meer) , het heeft BNW aspecten.
Te beginnen met de datum , mediablackout, cyberwarefare, population control, het onder de pet houden, vul aan aub.
Om het NWS topic niet " te vervuilen " met speculaties open ik dit topic.

N Feit ?

quote:
1:50, No one knows why this happend.
Hydrogen and Oxygen shouldn't detontate that way
.

Er posten hier zoveel pseudowetenschappers (incl me) rond, kom schijn je licht er 's op.

Het leesvoer:
http://www.jimstonefreelance.com/fukushima1.html

Iemand met dezelfde gedachten:
http://educate-yourself.o(...)actured12mar11.shtml

Iemand met goede vragen:
http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=24364

' N NLse vertaling:
http://www.argusoog.org/ramp-japan-veroorzaakt-door-een-atoombom/

Voor degene die liever luistert:
http://halkinnaman.com/ed/audio_rr/20110615-mcconnellhawkins1.mp3
http://halkinnaman.com/ed/audio_rr/20110615-mcconnellhawkins2.mp3
http://halkinnaman.com/ed/audio_rr/20110615-mcconnellhawkins3.mp3

De in de OP gebruikelijke plaatjes:

Mediablackout.

Wrom zag je dit b.v niet op het NOS journaal/2 vandaag/dwdd/etc ? Niet belangrijk genoeg, of miste ik het ?

Op CNN (n.b) hebben ze het over hot partikels,

Hot Partikel , ook nog nooit op de NLse tv gezien, of mis ik weer wat ?

Propaganda van de BBC:

Het onder de pet houden;

quote:
The government buried a worst-case scenario for the Fukushima nuclear crisis that was drafted last March and kept it under wraps until the end of last year, sources in the administration said Saturday.

“The content was so shocking that we decided to treat it as if it didn’t exist,” a senior government official said.
http://www.washingtonsblo(...)he-publics-eyes.html
quote:
Japan has been accused of betraying its own people by giving the American military information about the spread of radiation from Fukushima more than a week before it told the Japanese public.
http://www.washingtonsblo(...)-akin-to-murder.html
Populationcontrol.

Zoek de 10 verschillen.

quote:
HAARP And How Fukushima Radiation Beamed Down To Australia
http://rense.com/general95/haarp1.html
Professor Christopher Busby, Scientific secretary of the European Committee on radiation risks.
Hij meent dat de rotzooi moedwillig door het land word verspreid.
Ihkv "gedeelde smart is halve smart" zal verder onderzoek naar de gevolgen zeer moeilijk worden. Als alles besmet is waar vgl je dan mee?

SVP niet aankomen met vragen/opm. als, je gelooft die onzin toch niet e.d.
De gedachte dat deze verschrikkelijke ramp moedwillig veroorzaakt is en dat de gevolgen ervan bewust verergert worden vergt ook veel van mijn voorstellingsvermogen.
Al met al vind ik het om te.....
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_107999122
Wat is nu precies de conspiracy?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_107999213
Dus een aardbeving (en bijbehorende tsunami) zouden niet in staat moeten zijn om ervoor te zorgen dat een reactor stuk gaat? Maar dit is expres gedaan? Waarom?
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107999489
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dus een aardbeving (en bijbehorende tsunami) zouden niet in staat moeten zijn om ervoor te zorgen dat een reactor stuk gaat? Maar dit is expres gedaan? Waarom?
Tipje van de sluier:
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_107999556
Die plaatjes in de OP stellen dat het opmerkelijk zou zijn dat er toen de Tsunami binnenrolde nog geen schade van de aardbeving te zien zou zijn.

Als de aarbeving een stuk verderop in zee een drukgolf/vloedgolf creëert is dat toch niet zo gek? Die golf kan toch richting het land golven waar nog geen aardbeving was of zou komen?
pi_107999574
epicentrum.. dat begrip lijkt de schrijver vand eze complottheorie al niet goed te begrijpen...

Een epicentrum is het centrum van de aardbeving waar deze het sterkste is, maar hoeft niet het enige en enkele 'hoogtepunt' van een aardbeving te zijn en de verspreiding hoeft niet altijd geheel gelijk te zijn aan een 'cirkel'...
de bodemstructuur en zeker breuklijnen in de bodem zullen een grote invloed hebben op de verspreiding van drukgolven, of bv of een beving in de zeebodem plaatsvond.

Het is goed mogelijk dat de schade van een aardbeving niet het sterkste is dichtbij het epicentrum, maar juist soms enkele tientalen of zelfs honderden kilometers ervandaan...
afhankelijke rvan waar de aardbeving plaatsvond, bij aardbevingen ver buiten bewoonde gebieden is dat meestal het geval.
Wel is een aardbeving des te gevaarlijker wqua 'direkte bevingsschade' als deze qua epicentrum dicht bij bewoond gebied ligt...
bij andere aardbevingen zijn het vaak 'bij-effecten' die meer schade geven, bv Tsunami's of het verspreiden van 'na-schokken via breuklijnen

in dit geval lag het epicentrum relatief ver uit de kust van japan... dit bv duidelijk in tegenstelling tot de qua direkte schade véél zwaardere aardbeving in Kobe van 1995.

de grootste schade in Japan bij deze aardbeving kwam puur door de veroorzaakte Tsunami..
De Beving zelf was op de landmassa van Japan niet sterk genoeg om wérkelijk zware schade te veroorzaken en sowieso is de bouwkunst van de Jappanners en hun gewenning om 'aardbevingzeker' te bouwen te goed ingeworteld in hun cultuur.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_107999738
Ik ga deze even volgen. Altijd mooi om te zien hoe alle kneuzen de meest waanzinnige theorien verzinnen die werkelijk nergens op gebasseerd zijn.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:08:10 #8
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_107999819
Typische BNW _O- Het gekke verzinnen van het normale
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:15:13 #9
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108000017
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ik ga deze even volgen. Altijd mooi om te zien hoe alle kneuzen de meest waanzinnige theorien verzinnen die werkelijk nergens op gebasseerd zijn.
Mooi gesproken.

Wat moet het motief ook zijn? Ach het is mooi weer we krijgen een vloedgolf laten we eens een kerncentrale opblazen gewoon voor fun? Leuk voor later? Hiroshima en Nagasaki waren al te lang geleden?
pi_108000104
Japan is een land waar ze wel vaker aardbevingen hebben en ze bouwen daarop, het is geen haiti of christchurch waar in de 100 jaar ervoor geen noemenswaardige aardschokken waren. Dus om gebouwen te zien zonder schade is niet zo heel gek.
Dan heb je nog een plaatsje waar alle wolken in japan worden "doorgerekend" als hoog nucleair verontreinigde lucht. Er zit geen enkele meting in dit is aanname en pure bangmakerij.
Gisteren zag ik ook een filmje van een vrouw die zei dat alle diabetes die tegen woordig voorkwam het produkt was van uranium. Als je graag een verband wil zien en je ogen sluit voor andere oorzaken dan zal je dat verband ook zien. En al het andere uitsluiten.
In de gebieden die mevrouw aankaarte kun je net zo makkelijk stellen dat pizza's cola machines en auto's de schuldige zijn als je de verbanden maar wilt zien.

[ Bericht 28% gewijzigd door thesiren.nl op 15-02-2012 11:29:36 ]
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:21:57 #11
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_108000214
het is toch allang bewezen dat de tsunami veroorzaakt is door boze walvissen :?
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:25:42 #12
354945 dikkebroekzak
pi_108000332
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:21 schreef _GdR_ het volgende:
het is toch allang bewezen dat de tsunami veroorzaakt is door boze walvissen :?
Uhhhh nee. Dat waren eerder de onderzee kolonien van George Bush in de Grote Ocean. :{w Lees je in. _O-

Die gingen explosieven detoneren onderwater jwz
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_108000437
Chille op, zit veel werk in, kan ik altijd waarderen. Ga het zo eens rustig doornemen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 11:57:45 #14
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_108001247
Mooie OP.
Zal het even rustig doorlezen. Zoals Dadgad ook zegt. :D
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_108001318
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:08 schreef dikkebroekzak het volgende:
Typische BNW _O- Het gekke verzinnen van het normale
Als jij wat in Japan gebeurde normaal vindt ben je misschien zelf wel gek :{
pi_108001371
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 11:15 schreef Daniel1976 het volgende:

Wat moet het motief ook zijn? Ach het is mooi weer we krijgen een vloedgolf laten we eens een kerncentrale opblazen gewoon voor fun? Leuk voor later? Hiroshima en Nagasaki waren al te lang geleden?
Misschien deed Japan dingen die door anderen niet gewenst waren of was dat van plan te doen, zoals uranium verrijken voor Iran. Weet jij trouwens of ze dat wilden gaan doen?
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:10:57 #17
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_108001601
Dit filmpje btw een tijdje terug gezien. op 1 of andere manier krijg ik hier echt maximaal kippevel van :)

Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_108002111
De TS eist dat getroll en onzinnige reacties achterwege blijven anders mag het wmb dicht.
Degene die wel zinvolle input geven. Mijn dank daarvoor.

[FEEDBACK] Waar we heel consequent inconsequent zijn!
Eisenhower1961.
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:35:37 #19
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108002224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:02 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Misschien deed Japan dingen die door anderen niet gewenst waren of was dat van plan te doen, zoals uranium verrijken voor Iran. Weet jij trouwens of ze dat wilden gaan doen?
Misschien waren het wel racistische aliens die iets tegen japanners hebben en de vloedgolf hebben veroorzaakt en net daarvoor met hun laser vanuit outerspace de boel tot ontploffing hebben gebracht. Het zou kunnen toch?

Kom op zeg, ik heb aardig wat contacten in japan aangezien ons bedrijf daar ook zit en dit gaat wel heel erg ver. Het is al erg genoeg dat het een tragisch ongeluk is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daniel1976 op 15-02-2012 12:41:49 ]
pi_108002279
Mooie OP.
Maar ik hou het op natuurgeweld. Natuurgeweld waar Japan jammer genoeg vaak mee te maken krijgt.
pi_108002404
Daniel, wat is jouw visie op het 9/11 gebeuren? Geloof je de officiële versie 100%?
pi_108002432
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:42 schreef Loppe het volgende:
Daniel, wat is jouw visie op het 9/11 gebeuren? Geloof je de officiële versie 100%?
Oeh Loppe, je hebt je UI zelfs in die 4 kleuren :o
pi_108002469
't Zijn er 7, Lavenderr. ;)
  woensdag 15 februari 2012 @ 12:45:24 #24
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108002506
quote:
Loppe, wat is jouw visie op de maanlandingen?

Kortom is 9/11 een ijkpunt ofzo?
Wat heeft dat met deze casus te maken?
pi_108002507
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:44 schreef Loppe het volgende:
't Zijn er 7, Lavenderr. ;)
Oh ja, en dan meer pastel. Mooi hoor.
pi_108002575
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:45 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Loppe, wat is jouw visie op de maanlandingen?

Kortom is 9/11 een ijkpunt ofzo?
Wat heeft dat met deze casus te maken?
Dat het goed mogelijk is dat de media ons iets voorschotelt. Waarom zo defensief reageren als het toch onzin is? En ja, natuurlijk zitten we in met de slachtoffers.
pi_108002597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:35 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Misschien waren het wel racistische aliens die iets tegen japanners hebben en de vloedgolf hebben veroorzaakt en net daarvoor met hun laser vanuit outerspace de boel tot ontploffing hebben gebracht. Het zou kunnen toch?

Kom op zeg, ik heb aardig wat contacten in japan aangezien ons bedrijf daar ook zit en dit gaat wel heel erg ver. Het is al erg genoeg dat het een tragisch ongeluk is.
Waarom kom je met deze flauwekul ipv de vraag te beantwoorden?

Was Japan bezig of aan het overwegen uranium voor Iran te verrijken of niet?
pi_108002667
En wat is de meerwaarde van er fuck-nogwat ervan te maken? Beetje respectloos denk je niet?

En het begin alleen al. `No quake damage as the tsunami rolls in'. No shit :')
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_108002768
quote:
13s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:50 schreef trancethrust het volgende:
En wat is de meerwaarde van er fuck-nogwat ervan te maken? Beetje respectloos denk je niet?

Eens. Dat is niet nodig.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:03:59 #30
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003034
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:48 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom kom je met deze flauwekul ipv de vraag te beantwoorden?
Omdat het net zo ver gezocht is.
quote:
Was Japan bezig of aan het overwegen uranium voor Iran te verrijken of niet?
Of ze er mee bezig waren geen idee. Ze hebben een aanbod gedaan met instemming van de VS.
Net als o.a. Frankrijk en Rusland.
Dit alles om te zorgen dat Iran geen atoomwapen zou bouwen. Er zit namelijk verschil tussen het verrijkt uranium voor stroom en medische doeleinden en verrijkt uranium voor kernwapens.
Het laatste is veel verder verrijkt. En door deze actie hoopte men te voorkomen dat Iran verder ging met zijn centrifuges.
pi_108003132
quote:
13s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:50 schreef trancethrust het volgende:

Ik begrijp je helemaal niet. No shit ? Respectloos tov wie ?

Heb jij footage van quake damage dan ? Veel meer dan dit vind ik nl niet.
http://inothernews.tumblr(...)amage-done-on-a-road
Eisenhower1961.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:10:08 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:07 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik begrijp je helemaal niet. No shit ? Respectloos tov wie ?

Hoe zoek jij?
http://www.google.nl/sear(...)P6A7T4H2OJCY1AWgvJht
pi_108003292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:07 schreef Resonancer het volgende:

Waarom zou er (daar) schade van de aardbeving moeten zijn? Ik heb dat al eerder gevraagd.
pi_108003313
quote:
Van voor de Tsunami vanzelfsprekend. Dat is het hele punt.
Eisenhower1961.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:12:12 #35
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003320
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom zou er schade van de aardbeving moeten zijn? Ik heb dat al eerder gevraagd.
Die is er wel. Wij hebben daar zo'n 3500 vestigingen en als ik me niet vergis lag meer dan de helft daar van op zijn gat.
pi_108003324
quote:
Dat ziet er vooral uit als schade van de Tsunami.
pi_108003340
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:12 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Van voor de Tsunami vanzelfsprekend. Dat is het hele punt.
Waarom zou dat er moeten zijn?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:12:49 #38
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003351
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:12 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat ziet er vooral uit als schade van de Tsunami.
Klopt, maar niet alle plaatjes die er tussen staan.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:14:53 #39
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003423
Wat in japan kan, kan trouwens in NL ook hoor.
Genoeg redenen om je daar zorgen om te maken aangezien we hier ook boven op een breuklijn leven.

Maar dat is men voor het gemak vergeten, omdat het hier meestal niet zo hard tekeer gaat, maar het kan wel en goed ook. http://nl.wikipedia.org/wiki/Peelrandbreuk
pi_108003433
Kijk eens naar haiti daar waren alle gebouwen losse stenen op elkaar die vallen geheid als je ze heen en weer schud. In japan is alles earthquake proof gebouwd.
pi_108003498
Ja maar horsten en slenken verschilt wel een beetje van plaattectoniek.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:17:03 #42
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_108003518
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:15 schreef thesiren.nl het volgende:
Kijk eens naar haiti daar waren alle gebouwen losse stenen op elkaar die vallen geheid als je ze heen en weer schud. In japan is alles earthquake proof gebouwd.
Jap Tokio had bijvoorbeeld weinig schade.
Japanner weten over het algemeen wel waar ze mee bezig zijn.
pi_108003568
Hoe zit het eigenlijk met het vuilnis uit Italië dat in Rotterdam verbrand werd/wordt?

Kwam dat oorspronkelijk ook uit Italië?
pi_108003770
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:11 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Waarom zou er (daar) schade van de aardbeving moeten zijn? Ik heb dat al eerder gevraagd.
Ook als reactie op de post van RFM.

Ik vind het bijzonder onwaarschijnlijk dat 'n aardbeving met 6,9/7,2 , 20m van KOBE zo goed als de gehele stad wegvaagt, en ;n aardbeving met 9.0 (100x zwaarder) relatief zo weinig schade aanricht.
Sendai lag 48 mijl van het zgn epicentrum. Je zou toch denken dat daar dan niks meer staat toch ?

Ter vergelijk:
http://en.wikipedia.org/wiki/1755_Lisbon_earthquake
Eisenhower1961.
pi_108003857
9.0 Zegt iets over de energie die vrijkomt het was een beving die minuten duurde en waarbij heel de oostkust van japan meters opschoof het is niet zo dat al die kracht als een atoombom op één punt vrijkwam.
De suggestie word vaak gewekt door een epicentrum te benoemen dat iedereen denkt in dat punt is het het zwaarst en in concentrische cirkels daaromheen word het minder.
pi_108004348
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder onwaarschijnlijk dat 'n aardbeving met 6,9/7,2 , 20m van KOBE zo goed als de gehele stad wegvaagt, en ;n aardbeving met 9.0 (100x zwaarder) relatief zo weinig schade aanricht.
Sendai lag 48 mijl van het zgn epicentrum. Je zou toch denken dat daar dan niks meer staat toch ?
nogmaals... lees je in wat precies een epicentrum is..
Seandai lag 130 kilometer hemelsbreed af, de zeebeving vond plaats 32 km onder de aardkorst

de Kobe aardbeving vond onder landbodem plaats, 16 km in de aardkorst en 20 km van het centrum van Kobe..
ook dar was overigens de grootste schade aan oude gebouwen, welke voor 1960 gebouwd waren en hier was het erg belangrijk dat Kobe een relatief oude stad was...

verder, er zijn een aantal structurele verschillen tusen het type landbeving in Kobe welke plaatsvond in en zijbreuk van de grote tektonische Pacifische platen en de zeebeving van 2011 welke in die pacifische plaat zelf plaatsvond .. de landbevingen hebben en veel grotere schade ten gevolg, ook al kan hu kracht minder zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_108004435
quote:
Ik sleep het er met de haren bij maar ik krijg er hetzelfde gevoel als bij het northwoods document.

http://web.archive.org/we(...)oss_earthquakes.html
Eisenhower1961.
pi_108004654
'k Heb al geleerd uit 9/11 dat we er nooit het fijne gaan van weten. Machtsspelletjes, intriges,... 't is de mens eigen.
pi_108004967
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Seandai lag 130 kilometer hemelsbreed af, de zeebeving vond plaats 32 km onder de aardkorst

de Kobe aardbeving vond onder landbodem plaats, 16 km in de aardkorst en 20 km van het centrum van Kobe..
ook dar was overigens de grootste schade aan oude gebouwen, welke voor 1960 gebouwd waren en hier was het erg belangrijk dat Kobe een relatief oude stad was...

verder, er zijn een aantal structurele verschillen tusen het type landbeving in Kobe welke plaatsvond in en zijbreuk van de grote tektonische Pacifische platen en de zeebeving van 2011 welke in die pacifische plaat zelf plaatsvond .. de landbevingen hebben en veel grotere schade ten gevolg, ook al kan hu kracht minder zijn.
Daar ben ik druk mee bezig, maar ben er nog lang niet i.d.d. Thx voor je antwoord.
Kun jij mij uitleggen waarom Jim Stone ernaast zit als hij zegt dat er meerdere epicentra waren en dat deze niet in zee lagen?

Zien de seismische gegevens eruit als 'n normale aardbeving ?

quote:
Natural quakes tend to show a GRADUAL build up of slippage that works up to a maximum displacement, while artificially created quakes typically shows a SUDDEN spike to maximum or near maximum displacement. In this graph, we see just a little movement at the beginning followed by a massive spike displacement.
http://educate-yourself.o(...)actured12mar11.shtml
Mocht je linkjes hebben met info hoe deze gegevens te interpreteren dan hou ik me aanbevolen.
Eisenhower1961.
pi_108005024
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ter vergelijk:
http://en.wikipedia.org/wiki/1755_Lisbon_earthquake
Idd, dat is helder als wat.

Echt goed topic, en heel mooie uitgebreide TS.

Goed werk, Resonancer ! ^O^
pi_108005723
Kun je mij even uitleggen waar jim stone zijn expertise ligt?
Hij was een succesvolle snack route vendor? en pianist met 2000 verkochte cd's.
Hij is geen autoriteit op het gebied van aardbevingen hij flanst wat stellingen in elkaar bij elkaar geraapt van het internet. Iedereen is freelance journalist hier maar ik verdien er geen geld mee.
pi_108005888
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:40 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Op wikipedia (niet altijd betrouwbaar) vind ik:

Kobe:
• Aardbeving
• 20 sec.
• 20km van kobe
• 22km diep
• 6,8 Mw

Sendai (Fukushima)
• Zeebeving
• Veel naschokken
• 130km van Sendai
• 10km diep
• 7,9 - 9,0 Mw

Sendai was dus flink verder weg, onder zee, maar wel zwaarder en (ws) langer. Of je dan ook schade zou moeten zien agv de beving durf ik nog niet te zeggen.

Of Lissabon een goede vergelijking is vraag ik me af. Dat was (zeker technologisch gezien) een andere periode en men was er ook niet op bedacht (zoals men dat in Japan wel is). Overigens lijkt ook daar de schade vooral agv de vloedgolf te zijn geweest als ik me niet vergis.
pi_108006086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:57 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Daar ben ik druk mee bezig, maar ben er nog lang niet i.d.d. Thx voor je antwoord.
Kun jij mij uitleggen waarom Jim Stone ernaast zit als hij zegt dat er meerdere epicentra waren en dat deze niet in zee lagen?

[ afbeelding ]

Zien de seismische gegevens eruit als 'n normale aardbeving ?

[ afbeelding ]

[..]

Mocht je linkjes hebben met info hoe deze gegevens te interpreteren dan hou ik me aanbevolen.
Ik vraag me af of je dat op basis van die grafiekjes kan zeggen. Ik weet bijvoorbeeld niet waar ze gemeten zijn, of dit alle bekende metingen zijn etc.

Ook heb ik geen idee waar normaal de sterkste uitslag gemeten wordt (direct bij het epicentrum of juist iets verder) en of het onmogelijk is dat een grafiekje slechts één spike weergeeft. Wie weet is dat wel een spik agv de tsunami die wellicht (vanwege de eigenschappen van een grote plas water) maar één keer ontstaat.

Wil je dit netjes doen dan is er in elk geval nog wat werk te doen.
pi_108006143
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:20 schreef thesiren.nl het volgende:
Kun je mij even uitleggen waar jim stone zijn expertise ligt?
Hij was een succesvolle snack route vendor? en pianist met 2000 verkochte cd's.
Hij is geen autoriteit op het gebied van aardbevingen hij flanst wat stellingen in elkaar bij elkaar geraapt van het internet. Iedereen is freelance journalist hier maar ik verdien er geen geld mee.
Ik vind dit altijd een beetje onzinnige vragen. Experts liegen vaak genoeg, en ook zonder een diploma kan je ergens goed in zijn.

Ik zou de focus liever bij de inhoud houden en proberen het zelf te begrijpen, anders wordt het grotendeels een aanname-/geloofsspelletje. Dat is weinig waard.
pi_108006283
Ik zie alleen maar aannames bij die gast :
1. Japan offers to enrich uranium for Israel's GREAT SATAN, Iran

2. Immediately, Israel sets up front companies masquerading as security companies, and one of them succeeds in getting a security contract at a Japanese nuclear facility. 4 months later the Dimona Dozen shows up, and under the cover of a security contract gets unlimited access to the heart of Fukushima. They plant the virus, install real cameras outside the facility, and functional poorly disguised nuke cameras inside the facility. In addition to this, they install an unauthorized data connection to allow control of all the guts of the facility via the virus. (they admitted to this connection, as discussed later on this page)

3. After installing Stuxnet and the nukes they scram

4. Israel waits for one of the many natural quakes in Japan to provide cover for a tsunami bomb, and they already have it at the bottom of the Japan trench. VLF communications are established with the bomb to penetrate the water. David in Dimona gets seismic reading from Japan. 6.67 in progress, BOOM. (new evidence shows the quake most likely was not natural)

Tsunami comes in, swamps stuxnet infected power plant, direct video feed from legitimate cameras security company installed gets to David via totally unauthorized channel, and David knows just when to cut the generators off. Others on the team do all they can to counteract measures taken by the employees at fukushima, who are unaware an attack is taking place and do not understand why everything is going crazy

5. Israeli Prime Minister calls Japan, and says TAKE THAT for offering help to Iran, and ya know, there are FIVE MORE NUKES in the ocean off the coast of Japan, and we are going to set those off and destroy your coastal cities if you do not forget that 6.67, and say it was a 9 to cover for tsunami effects. AND NOW we are going to make your people DEMAND you move away from nuclear power so you can NEVER threaten us like that again. We are BLOWING UP FUKUSHIMA DIIACHI and you are going to go along with whatever story we tell you to. SO THERE
:'(
de ene keer zijn het nukes de andere keer is het haarp. :'(
je zou je eens moeten verdiepen in hoe vaak die vent zichzelf tegenspreekt, voor je dit als bewijs voor je stelling gebruikt.
pi_108006833
Eisenhower1961.
pi_108007347
Wat maakt dat uit dat japan uranium voor iran wilde verrijken, Iran wil zelf uranium verrijken ze hebben de japanners daar niet voor nodig. De Fransen hebben hetzelfde aangeboden.
Maar geloof jij er in dat Israël die centrales heeft opgeblazen? Want dan ben ik klaar hier.

[ Bericht 11% gewijzigd door thesiren.nl op 15-02-2012 15:11:56 ]
pi_108007735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:05 schreef thesiren.nl het volgende:
Wat maakt dat uit dat japan uranium voor iran wilde verrijken, Iran wil zelf uranium verrijken ze hebben de japanners daar niet voor nodig. De Fransen hebben hetzelfde aangeboden.
Maar geloof jij er in dat Israël die centrales heeft opgeblazen? Want dan ben ik klaar hier.

Sommigen hier schuiven zelfs natuurrampen in de schoenen van Israël.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:23:59 #59
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_108008067
Het is wellicht wat kortzichtig, maar toch. Als een dergelijk verhaal de suggestie wekt dat een mushroomcloud alleen veroorzaakt kan worden door een nucleaire explosie vrees ik voor de rest van het verhaal... Is er iemand die die vrees weg kan halen?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_108008211
Ja er was nucleair materiaal en ja er was een explosie. Dat wil niet zeggen dat er een nucleaire explosie was. Dat zou een valse aanname zijn.
pi_108008240
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:15 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Sommigen hier schuiven zelfs natuurrampen in de schoenen van Israël.
Wist jij niet dat Israël er ook voor heeft gezorgd dat de Elfstedentocht niet doorging :(

Maaruh: Goed topic :)
pi_108008339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wist jij niet dat Israël er ook voor heeft gezorgd dat de Elfstedentocht niet doorging :(

Maaruh: Goed topic :)
Zelfs invloed op het klimaat hier :o :o :o
Goed topic. Nare TT.
pi_108008494
Wisten jullie dat Azrael van de Smurfen een Mossad agent is. Zijn naam zegt het al. True story.
pi_108008549
quote:
4s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:34 schreef HyperViper het volgende:
Wisten jullie dat Azrael van de Smurfen een Mossad agent is. Zijn naam zegt het al. True story.
En zijn tweede naam is zeker Shalom? There you go :{
pi_108008766
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef thesiren.nl het volgende:
Ja er was nucleair materiaal en ja er was een explosie. Dat wil niet zeggen dat er een nucleaire explosie was. Dat zou een valse aanname zijn.
Dat zou een aanname zijn, pas als de aanname bewezen is niet juist te zijn, is de aanname vals.

Logica voor dummies. :')
pi_108008844
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

.....Maaruh: Goed topic :)
Dat zonder meer :Y
pi_108008955
quote:

Waarom noem je dit dan 'n aanname ?

Ik weet nog niet wat ik moet geloven, (nogmaals ook mij kost het moeite om zoiets voor mogelijk te houden) ik luister vnl naar wat anderen er over te zeggen hebben ( zoals de nog geheel niet besproken uitspraak van Gundersen, dat waterstof niet op deze manier kan detoneren) daarom dit topic. Als experts twijfelen aan de officiele lezing ga ik me erin verdiepen.

Overigens is dat slechts 'n gedeelte van dit topic, imho is er voldoende andere info die tot nadenken stemt. Dus laat je aub niet weggjagen.
Eisenhower1961.
pi_108009328
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:44 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Waarom noem je dit dan 'n aanname ?

Ik weet nog niet wat ik moet geloven, (nogmaals ook mij kost het moeite om zoiets voor mogelijk te houden) ik luister vnl naar wat anderen er over te zeggen hebben ( zoals de nog geheel niet besproken uitspraak van Gundersen, dat waterstof niet op deze manier kan detoneren) daarom dit topic. Als experts twijfelen aan de officiele lezing ga ik me erin verdiepen.

Overigens is dat slechts 'n gedeelte van dit topic, imho is er voldoende andere info die tot nadenken stemt. Dus laat je aub niet weggjagen.
.... idd
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:00:47 #69
354945 dikkebroekzak
pi_108009624
Nou TS, waarom kom je met dit soort absurde beweringen in de OP als je geen kritiek wilt? Je kan moeilijk nee, onmogelijk beweren dat de Japanse autoriteiten dit gepland hebben en verder zie ik geen onderbouwing in de OP maar enkele links naar vage sites van het Niveau- telegraaf of zo. Kortom, niet serieus te nemen.

Misschien zelfs te absurd voor BNW want het gaat om de onderbouwing. :{w
― Albert Einstein
pi_108009663
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:00 schreef dikkebroekzak het volgende:
Je kan moeilijk nee, onmogelijk beweren dat de Japanse autoriteiten dit gepland hebben
Omdat jij het zegt? Stel je niet aan. Dat kan prima.
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:03:16 #71
354945 dikkebroekzak
pi_108009730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Omdat jij het zegt? Stel je niet aan. Dat kan prima.
Nee, omdat onderbouwing. Schiet op.
― Albert Einstein
pi_108010081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En zijn tweede naam is zeker Shalom? There you go :{
Grappig dat je het zegt.

Ben Shalom Bernanke heet ook Shalom van zijn tweede naam, en is president van de Federal Reserve. Net als zijn voorganger Grünspan heeft hij een Joodse achtergrond, en samen met onder andere Lloyd Blankfein - die ook Joods is - heeft hij een flink aantal teugels van het monetaire systeem in handen.
pi_108010139
quote:

Want? Israël is heilig en dus weiger jij in een dergelijke richting uit te denken?

Wat geloven betreft: het lijkt mij vooral slim om de feiten te onderzoeken, in plaats van maar zomaar dingen te geloven of weg te lopen omdat anderen dat doen.
pi_108010492
Ik vind het diep in en in triest dat iedere ramp die op de wereld gebeurt door conspiracy theoristen word misbruikt om goedgelovige zieltjes aan de gekste theorien te helpen.
Hetzij om websites te promoten dan wel om advertenties te verkopen of goud te verkopen.
Het is compleet zonder respect voor de slachtoffers van die rampen en voorziet alleen maar in een lawine van stront die ze informatie noemen, maar alleen maar desinformatie is.
pi_108010515
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:21 schreef thesiren.nl het volgende:
Ik vind het diep in en in triest dat iedere ramp die op de wereld gebeurt door conspiracy theoristen word misbruikt om goedgelovige zieltjes aan de gekste theorien te helpen.
Hetzij om websites te promoten dan wel om advertenties te verkopen of goud te verkopen.
Het is compleet zonder respect voor de slachtoffers van die rampen en voorziet alleen maar in een lawine van stront die ze informatie noemen, maar alleen maar desinformatie is.
Dan donder je op naar een ander subforum. Jankbal. Tevens is de term conspiracy theorist iets voor een verstandelijk gehandicapte om te gebruiken, of geloof jij niet dat samenzweringen bestaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')