Ik zou iets met eiwit nemen als je trek hebt in eten ipv nog meer suikers!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben ook al zo snipverkouden de laatste dagen... Wel irritant...
Vandaag wil het niet echt geloof ik. Ben aan het snaaien, niet normaal..
Zometeen nog maar even wat fruit pakken, en even zorgen dat ik iets meer ga drinken..
Bijvoorbeeldquote:
serieus??quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:53 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag een zo zo dag.
O: 2 kleine ciabattabroodjes met rosbief en boter
L: 2 pruimen
Nu honger. Ga zo een schnitzel bakken met een heleboel champignons. En sla.
Niet zo gek dat je trek hebt als je zo weinig eet! Pruimen zijn meer een tussendoortje dan een maal. Tussendoortjes toevoegen en meer eiwit (kwark/yoghurt/eieren) zou ik je aanraden. Wat voor aanpassingen probeer je te doen tov je eerdere eetpatroon?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:53 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag een zo zo dag.
O: 2 kleine ciabattabroodjes met rosbief en boter
L: 2 pruimen
Nu honger. Ga zo een schnitzel bakken met een heleboel champignons. En sla.
Dat ligt aan jou.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:48 schreef Barreltje het volgende:
ok hen zoooo verkeerde ideen bij de TT![]()
Trap 'm eruit.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, nu blijkt ie ook nog chocolade muffins te hebben. Ik geef het op voor vandaag.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, nu blijkt ie ook nog chocolade muffins te hebben. Ik geef het op voor vandaag.
Ik geloof geen enkele weegschaal. Ik heb 3 spreekkamers met 3 weegschalen waar ik werk en alle 3 geven ze iets anders aan (3 kilo verschil tussen hoog en laag). Ze geven wel alle drie een lichter gewicht aan dan mijn weegschaal thuis, incl kleren en schoenen en na ontbijtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef trovey het volgende:
Net op de weegschaal gestaan bij iemand anders om even zijn weegschaal te testen....dat is een heel slecht idee.
Ik weet het. Was ook niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:49 schreef CelasV het volgende:
[..]
Niet zo gek dat je trek hebt als je zo weinig eet! Pruimen zijn meer een tussendoortje dan een maal. Tussendoortjes toevoegen en meer eiwit (kwark/yoghurt/eieren) zou ik je aanraden. Wat voor aanpassingen probeer je te doen tov je eerdere eetpatroon?
Volgens mijn vriend moet de weegschaal op de sportschool zo'n 6 kilo meer aangeven dan onze weegschaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof geen enkele weegschaal. Ik heb 3 spreekkamers met 3 weegschalen waar ik werk en alle 3 geven ze iets anders aan (3 kilo verschil tussen hoog en laag). Ze geven wel alle drie een lichter gewicht aan dan mijn weegschaal thuis, incl kleren en schoenen en na ontbijt
Nee! Dat zou ik dan ook niet doenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:13 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mijn vriend moet de weegschaal op de sportschool zo'n 6 kilo meer aangeven dan onze weegschaal.
Dus daar ga ik mooi niet op staan
Ja inderdaad dat zou je wel denken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee! Dat zou ik dan ook niet doen
Maar mijn conclusie is dat je eigenlijk nooit weet hoe zwaar je bent. Mensen denken dan dat een weegschaal in een ziekenhuis wel accuraat zal zijn, nou nee dus
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:19 schreef Sarabi het volgende:
Ja inderdaad dat zou je wel denken.
Achja het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit, je kan wel zien hoeveel je bent afgevallen.
Ik geloof de weegschaal van mijn huisarts, die laat hij namelijk ijken (gezien de sticker die erop staat), de mijne zit daar 2 ons boven maar die van de buurman een tikje meer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik geloof geen enkele weegschaal. Ik heb 3 spreekkamers met 3 weegschalen waar ik werk en alle 3 geven ze iets anders aan (3 kilo verschil tussen hoog en laag). Ze geven wel alle drie een lichter gewicht aan dan mijn weegschaal thuis, incl kleren en schoenen en na ontbijt
Heyquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]en dat je 'te zwaar' bent. Maar of je nu 80 of 77 of 83 kilo weegt....dat weet je dus nooit echt zeker.
Die bij ons worden ook geijkt en alle 3 geijkte weegschalen geven een ander gewicht aanquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:21 schreef trovey het volgende:
Ik geloof de weegschaal van mijn huisarts, die laat hij namelijk ijken (gezien de sticker die erop staat), de mijne zit daar 2 ons boven maar die van de buurman een tikje meer.
Daarom neem ik die van de huisarts, die is het meest gunstig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die bij ons worden ook geijkt en alle 3 geijkte weegschalen geven een ander gewicht aan
Hartstikke lief dan toch! Onverwachte kant van je liefquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, t is ook echt wel een schat. Hij vond dat ik maar even niet moet lijnen. Ik ben echt super verbaasd, hij doet nooit iets aan Valentijn. Hij is zelfs in staat om me een nieuwe videokaart ofzo voor mijn verjaardag te geven, mijn romanticus. Hoeft van mij ook niet zo hoor, al was die videokaart wel de limit. Maar ja, we moeten straks die calo's er dan maar af 'sporten'.
Dan is er gewoon iets mis met je weegschaal. Ik kan hier 10 keer achter elkaar op de weegschaal gaan staan, maar er verdwijnen echt niet op magische wijze kilo's.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:06 schreef Sometimes het volgende:
Meerdere malen achter elkaar op dezelfde weegschaal geeft vaak al verschillende waarden.
Dat deed mijn oude weegschaal. Mijn nieuwe kan ik op en af stappen zo vaak ik wil, het getal blijft gelijk.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:06 schreef Sometimes het volgende:
Meerdere malen achter elkaar op dezelfde weegschaal geeft vaak al verschillende waarden.
Dat valt bij mij wel mee eigenlijk, ik probeer de weegschaal wel altijd op 3 verschillende plekken te zetten. Pas als die 3 keer hetzelfde zegt geloof ik het, anders het hoogste.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:06 schreef Sometimes het volgende:
Het is ook keigoedquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag de 7 kilo grens bereikt, whiej!
Zolang ik niet denk aan de 23 die nog moeten, voelt dat keigoed
Netjes.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Vandaag de 7 kilo grens bereikt, whiej!
Zolang ik niet denk aan de 23 die nog moeten, voelt dat keigoed
Jij bent niet blij als er wat af is, maar denkt steeds 'och jee, nog x kilo te gaan...'quote:
Ja, mijn blij wat er af is momentjes gaan een beetje per dag. En als ik een dag omhoog ga dan voelt dat als aankomen in het algemeen en niet als een "er is nog wel zoveel vanaf'.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij bent niet blij als er wat af is, maar denkt steeds 'och jee, nog x kilo te gaan...'
Wat is Oedeemtherapie?quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:29 schreef trovey het volgende:
Ik krijg oedeemtherapie bij de fysio voor mijn chronische RSI bij de volgende behandeling...zou dat nou ook helpen om daarna minder gewicht op de weegschaal te zien?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje! *en ik bak nooit meer koekjes..*
Pre-O: Vriendjelief bracht me de helft van zijn Valentijnskoekje. 1/2 koekje dus.
O: Groot glas sap, 4 kleine maisboterhammen (de eerste paar van het brood) 2 pindakaas, 2 kipfilet.
T: Nog zo'n Valentijnskoekje en een appel uit de magnetron met kaneel en een eetlepeltje suiker.
T: Pakje droge melba-toastjes en een grote mok thee.
L: Twee tosti's. 1 20+kaas, 1 30+kaas. Glas aanlenglimonade.
T: Cup-a-soup met wat balletjes.
D: Geen idee, er is nog zuurkool over, maar dat stop ik in de diepvries. Drie dagen achter elkaar hetzelfde is een beetje overdreven. Misschien home-made bietjesGlas water.
T: Niks meer, het is wel goed geweest.
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat is Oedeemtherapie?Iets met speciale pleisters en plakken op schouder/arm en vocht uit de weefsels krijgen daardoor, de volgende keer hoor ik meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijstje! *en ik bak nooit meer koekjes..*
Pre-O: Vriendjelief bracht me de helft van zijn Valentijnskoekje. 1/2 koekje dus.
O: Groot glas sap, 4 kleine maisboterhammen (de eerste paar van het brood) 2 pindakaas, 2 kipfilet.
T: Nog zo'n Valentijnskoekje en een appel uit de magnetron met kaneel en een eetlepeltje suiker.
T: Pakje droge melba-toastjes en een grote mok thee.
L: Twee tosti's. 1 20+kaas, 1 30+kaas. Glas aanlenglimonade.
T: Cup-a-soup met wat balletjes.
D: Geen idee, er is nog zuurkool over, maar dat stop ik in de diepvries. Drie dagen achter elkaar hetzelfde is een beetje overdreven. Misschien home-made bietjesGlas water.
T: Niks meer, het is wel goed geweest.
XxEven een uitprobeersel om te kijken of dat werkt bij mijn chronische RSI van 18 jaar en nu 14 jaar fysio. Het is nu al die jaren pappen en nathouden om mijn beweeglijkheid enigszins op peil te houden, wellicht helpt dit om dit beter te krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
En die heten dus ook zo? Ik probeerde me er al iets bij voor te stellen, zoals zo'n spekkorstje oidquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:30 schreef Purdey het volgende:
@Isabeau Die verkopen ze bij de AH. Zijn stukjes koek die van hetzelfde deeg als taaitaai zijn gemaakt. Zijn alleen zachter en meer anijs achtig. Ze zijn net iets groter dan een bastogne, een zitten per 10 verpakt
Ik heb een foto kunnen vinden, ze zijn ook te googelenquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En die heten dus ook zo? Ik probeerde me er al iets bij voor te stellen, zoals zo'n spekkorstje oid
Goedquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:33 schreef LieLie het volgende:
Isa, hoe gaat het bij jou eigenlijk met afvallen?
Dan stop ik tegenwoordig, omdat ik vind dat ik wel echt moet kunnen genieten van zoiets. Zoals ik net met volle teugen genoten heb van een zelfgebakken chocolate chip muffinquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:25 schreef Isabeau het volgende:
Hoe doe je dat als iets een tegenvaller is? Dat je na een paar hapjes denkt: hmpf, dit is al die kcal helemaal niet waard! Stop je dan met eten of eet je het stukje uit beleefdheid op?
Goed bezig zeg!quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:15 schreef Sarabi het volgende:
Vanavond uiteten geweest met mijn vriend (nog een beetje voor Valentijn en alvast voor mijn verjaardag).
Ik heb een proeverij genomen dus allemaal kleine hapjes, was erg lekker en verder geen friet of sausjes erbij genomen dus volgens mij was het helemaal niet slecht.
Verder heb ik besloten dat ik nog 3x per week met mijn vriend ga hardlopen, want ik sport dan wel 3x in de week maar mijn vriend maar 1x en dat is helaas niet genoeg voor zo'n zittend beroep.
Hoezo uitdagingen in het afvallenquote:Op donderdag 16 februari 2012 07:50 schreef Dionysiou het volgende:
Op school moesten ik dinsdag + woensdag koken voor gasten in ons ''restaurant'' ik was hoofd nagerechten; lees; superverse chocoladecakes, kokos-ijs, stroopwafel-ijs en bavarois. Mijn godWat 2 hell dagen.
Daar zit ik nog wel over te twijfelen.. Ergens denk ik dat het zelfs niet een heel slim idee is dat ik aan het werk ga, maar ik kijk wel hoe het gaat vandaag... Ik ben alleen bang dat als ik het nu ga skippen, ik het steeds makkelijker ga skippen..quote:Op donderdag 16 februari 2012 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Laiveneertiekje, geef je je lijf ook even rust af en toe? Als je snipverkouden en doodmoe bent, is gaan sporten wrs niet zo verstandig. Dan duurt het alleen maar langer voor je je weer lekker voelt.
Dat hoort er allemaal bij meid. In een relatie moet de boel soms even goed ontploffen om elkaars grenzen wat beter te leren kennen. Niet leuk maar zo werkt het nou eenmaal. Moet niet te vaak gebeuren natuurlijk. Na een aantal keer flink ruzie wordt het emotioneel wat minder heftig omdat je weet dat zo'n conflict niet meteen het einde van je relatie betekent. En nu gewoon aardig zijn voor elkaar, de wereld is niet vergaan. Jullie hebben gewoon dingen over elkaar geleerd en dat is juist goed.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Weer terug van een weekje weggeweest hier
Dit was een behoorlijk heftige week, enorme drama met mijn vriend gehad. Het is een nogal lastig verhaal, maar het komt erop neer dat ik echt even heel duidelijk op mijn strepen moest gaan staan. Het was erg naar. Gelukkig is het zondag allemaal goed gekomen. Zij het dat ik met een vriend met een enorm schuldgevoel zat, wat resulteerde in een enorm gecleam. Ik ben nog steeds enorm verdrietig en ik hoop dat er aan de gemaakte afspraken gehouden gaat worden...
Het eten is gewoon bagger gegaan. Stress weg hongeren. Stress weg eten... met andere woorden: ik faal enorm. Het is een geluk dat ik niet ben aangekomen (maar ook niet afgevallen). Maar de zweep gaat er weer over. Ik moet even proberen tot rust te komen, het is voornamelijk tranen wegslikken op dit moment. Ik ben blij morgen even een dagje alleen te zijn.
Pfffft... moest even mijn blurpje kwijt. Morgen ben ik weer vrolijk
Dat dus. Of misschien ben je stiekem tevreden met de mijlpaal die je gehaald hebt. SCHOP!!!quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:17 schreef Tinkepink het volgende:
Beetje gekke vraag Tink, maar vind je het misschien een beetje eng om je doel te bereiken? Dat is misschien een onbekende situatie (tevreden zijn met jezelf) en het betekent tegelijkertijd dat je veel dicipline moet hebben om het status quo ook vast te houden.
Allebei dus... Iedereen zit nog in de "wow, wat zie jij er goed uit"-fase, dus heb de neiging daar in mee te gaan, maar eigenlijk wil ik dat helemaal niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat dus. Of misschien ben je stiekem tevreden met de mijlpaal die je gehaald hebt. SCHOP!!!
Dat ideelijstje ziet er op zich goed uit, maar de impulsieve ietsgaandoenenkokenschieterbijinvalkuil is hier ook niet geheel onbekendquote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:11 schreef Lonaa het volgende:
Maar tijdens de "lunch" was ik nog met de hond in het park, toen ik thuiskwam zag ik pruimen liggen en dacht ik: OOH!! PRUIMEN!! en heb ik er daar 2 van opgegeten. En daarna had ik een impulsief idee waardoor ik heel de middag buiten de deur was.![]()
Wat ik dus wil veranderen:
meer plannen wb eten en me daaraan houden, tijd vrij maken om te eten. Daardoor gezondere keuzes maken, minder koolhydraten eten en dit ook volhouden.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 07:50 schreef Dionysiou het volgende:
Op school moesten ik dinsdag + woensdag koken voor gasten in ons ''restaurant'' ik was hoofd nagerechten; lees; superverse chocoladecakes, kokos-ijs, stroopwafel-ijs en bavarois. Mijn godWat 2 hell dagen.
Dat wat Tinkepink zegt. Kun je jezelf tot het weekeinde geven om weer op de rit te komen? Nu in de stress schieten is niet zo zinvol en het lijkt me dat er ook veel verandert nu bij je met stage, scriptie af (afstuderen?) enzo. 11 kilo in bijna een jaar is een heel haalbaar doel, ook met twee weken prutsen tussendoorquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:45 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb een schop nodig. En niet een lieve, kleine, schop, maar een gigantische. Sinds het weekendje weg 1,5 week geleden is m'n motivatie zoek en na m'n verjaardag dit weekend ben ik gewoon 700 gram zwaarder dan m'n all-time low een paar weken geleden. Nou is dat niet zo veel, maar het boeit me niet eens genoeg om m'n best te doen om gezond te eten. Gisteren heb ik alles in m'n mond gestopt waar ik zin in had en ik ben nu al aan het bedenken hoeveel Valentijnskoekjes ik straks ga eten... Ik had een mooi doel gesteld: nog 11 kilo eraf voor m'n volgende verjaardag, maar ik krijg de knop niet om. Het is een beetje raar, maar ik ben echt zo bang dat dit het punt is waarop het hele jojo-gemiemel weer begint en als ik iets niet wil, is het dat. Help... :|
Sporten is idd een goede motivatie, dan voelt verkeerd eten ook echt ontzettend zinloos daarna. Vandaag zit het er niet in, maar ik heb net besloten dat we morgenmiddag gaan zwemmen. Volgende week heb ik sowieso een uur prive western-les en dat is ook echt een hel. Zaterdag ga ik bij twee nieuwe maneges kijken, dus sporten wordt weer regel ipv uitzondering. Sowieso metquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:41 schreef CelasV het volgende:
Dat wat Tinkepink zegt. Kun je jezelf tot het weekeinde geven om weer op de rit te komen? Nu in de stress schieten is niet zo zinvol en het lijkt me dat er ook veel verandert nu bij je met stage, scriptie af (afstuderen?) enzo. 11 kilo in bijna een jaar is een heel haalbaar doel, ook met twee weken prutsen tussendoor![]()
Helpt het om je lichaam fysiek even op de proef te stellen, niet alleen om calorieën te verbranden, maar ook zodat je gezonde dingen wilt eten? Dat is het effect dat stevig sporten op mij heeft. Dan word ik even stevig geconfronteerd met alle loze suiker, vet en drank die ik naar binnen heb gepropt en daarna heb ik zin in yoghurt en salade en kan ik makkelijker weer verder met gezond eten.
Komt wel goed, schatjeNevertheless: * CelasV geeft een stevige schop
Dat ruzie erbij hoort weet ik, alleen nu ging het toch om iets heel essentieels. Meneer gaat beginnen aan zijn vijfde opleiding. Zonder ook ooit maar iets afgerond te hebben of maar een P gehaald te hebben. En nu heeft hij iets gekozen waarmee je gegarandeerd in de bijstand komt (wat betekend dat, als we gaan samenwonen, alle financiële lasten op mijn schouders komen en dat weiger ik). Dus de afspraak is dat hij echt zijn best gaat doen voor deze opleiding en niet meer gaat stoppen. En dat hij na deze opleiding Master/top gaat doen waardoor hij wel kansen maakt op de arbeidsmarkt, anders is het gewoon over en voorbij. En ik vrees dus dat dit niet goed zal gaan. Instant plezier is voor hem belangrijker dan een goede toekomst (waarin hij enorm gepamperd wordt door zijn ouders, die verwachten dat ik het allemaal goed ga strijken). Waarschijnlijk vindt iedereen mij hier heel erg stom in, maar voor mij is het gewoon echt belangrijk. Het is heel egoïstisch van mij, maar ik wil wel een goede toekomst hebbenquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat hoort er allemaal bij meid. In een relatie moet de boel soms even goed ontploffen om elkaars grenzen wat beter te leren kennen. Niet leuk maar zo werkt het nou eenmaal. Moet niet te vaak gebeuren natuurlijk. Na een aantal keer flink ruzie wordt het emotioneel wat minder heftig omdat je weet dat zo'n conflict niet meteen het einde van je relatie betekent. En nu gewoon aardig zijn voor elkaar, de wereld is niet vergaan. Jullie hebben gewoon dingen over elkaar geleerd en dat is juist goed.
Ik weet het..... dank je welquote:En ga nou niet te streng doen, als je niet lekker in je vel zit hou je dat toch niet vol met als gevolg dat je een eet-bui krijgt (of een niet eet-bui in jouw geval), je daar kut over voelt en dan blijf je in zo'n cirkeltje zitten.
*Schopt Purdey even heel hard onder d'r kont...*quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:47 schreef Purdey het volgende:
We kunnen elkaar een handje geven Tink. Exact dezelfde situatie hier. Na het afgelopen weekend met taart, Chinees en chocolade intresseert het me weer even geen moer. Ik dacht dat ik gisteren prima m'n best had gedaan, terwijl ik net heb berekend dat ik minimaal 2000 kcal binnen heb gekregen zonder te sporten. Resultaat: 6 ons zwaarder dan m'n all time low. En ook mij boeit het niet eens.
Misschien moeten wij elkaar schoppen. We willen afvallen, we hebben een doel. Jij wil nog 11 kilo kwijt, ik 12,7 voor juni 2012. En dat gaan we doen. We bekijken onze 'oude' lijstjes en vergelijken ze met onze successen. Want toen we dat aten, en zo bewogen ging het goed. We willen minstens weer slanker de zomer in zodat we niet wéér al dat gewicht in die warmte mee moeten slepen. En dat gaat ons lukken. *Schopt*
Kun je niet gewoon al het ongezonde eten weggooien (of weggeven als je dat zonde vindt). Wat er niet is kun je niet eten. En op het moment dat het weer goed is, is je motivatie ook weer terug. Kom op! YOU CAN DO IT! *schop*quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sporten is idd een goede motivatie, dan voelt verkeerd eten ook echt ontzettend zinloos daarna. Vandaag zit het er niet in, maar ik heb net besloten dat we morgenmiddag gaan zwemmen. Volgende week heb ik sowieso een uur prive western-les en dat is ook echt een hel. Zaterdag ga ik bij twee nieuwe maneges kijken, dus sporten wordt weer regel ipv uitzondering. Sowieso metweer een vaste zwemdag kiezen. Dan gaan we toch makkelijker dan wanneer we tussendoor tijd moeten vrij maken.
Txs
Dank uquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon al het ongezonde eten weggooien (of weggeven als je dat zonde vindt). Wat er niet is kun je niet eten. En op het moment dat het weer goed is, is je motivatie ook weer terug. Kom op! YOU CAN DO IT! *schop*
Wow, dat er nog zulke mensen zijn nu de langstudeerboete en dergelijke eraan gaat komen. Ik kan me heel goed vorstellen dat je dat een groot issue vindt. Aan de andere kant hoeven je studie en je carriere niet perse met elkaar in verband te staan. De meeste journalisten hebben daar geen opleiding in en de meeste afgestudeerd journalisten vinden daar geen baan in bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat ruzie erbij hoort weet ik, alleen nu ging het toch om iets heel essentieels. Meneer gaat beginnen aan zijn vijfde opleiding. Zonder ook ooit maar iets afgerond te hebben of maar een P gehaald te hebben. En nu heeft hij iets gekozen waarmee je gegarandeerd in de bijstand komt (wat betekend dat, als we gaan samenwonen, alle financiële lasten op mijn schouders komen en dat weiger ik). Dus de afspraak is dat hij echt zijn best gaat doen voor deze opleiding en niet meer gaat stoppen. En dat hij na deze opleiding Master/top gaat doen waardoor hij wel kansen maakt op de arbeidsmarkt, anders is het gewoon over en voorbij. En ik vrees dus dat dit niet goed zal gaan. Instant plezier is voor hem belangrijker dan een goede toekomst (waarin hij enorm gepamperd wordt door zijn ouders, die verwachten dat ik het allemaal goed ga strijken). Waarschijnlijk vindt iedereen mij hier heel erg stom in, maar voor mij is het gewoon echt belangrijk. Het is heel egoïstisch van mij, maar ik wil wel een goede toekomst hebbenOMG ik weet echt niet wat ik moet doen
Ik hoop dat ik gewoon het fout heb en dat hij deze keer echt zijn best gaat doen....
[..]
Ik weet het..... dank je wel
even een note over je vriendje..quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat ruzie erbij hoort weet ik, alleen nu ging het toch om iets heel essentieels. Meneer gaat beginnen aan zijn vijfde opleiding. Zonder ook ooit maar iets afgerond te hebben of maar een P gehaald te hebben. En nu heeft hij iets gekozen waarmee je gegarandeerd in de bijstand komt (wat betekend dat, als we gaan samenwonen, alle financiële lasten op mijn schouders komen en dat weiger ik). Dus de afspraak is dat hij echt zijn best gaat doen voor deze opleiding en niet meer gaat stoppen. En dat hij na deze opleiding Master/top gaat doen waardoor hij wel kansen maakt op de arbeidsmarkt, anders is het gewoon over en voorbij. En ik vrees dus dat dit niet goed zal gaan. Instant plezier is voor hem belangrijker dan een goede toekomst (waarin hij enorm gepamperd wordt door zijn ouders, die verwachten dat ik het allemaal goed ga strijken). Waarschijnlijk vindt iedereen mij hier heel erg stom in, maar voor mij is het gewoon echt belangrijk. Het is heel egoïstisch van mij, maar ik wil wel een goede toekomst hebbenOMG ik weet echt niet wat ik moet doen
Ik hoop dat ik gewoon het fout heb en dat hij deze keer echt zijn best gaat doen....
[..]
Ik weet het..... dank je wel
Slank zit er vol mee. Ik zie het vooral bij de jongere meiden. Vind het jammer om te zien. Over 10 jaar realiseren ze zich ineens dat ze eigenlijk prachtig waren (en zijn!), maar dat ze al die tijd last hebben gehad van misplaatste ontevredenheid.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:41 schreef Tink89 het volgende:
.... maar zij kon echt alle trouwjurken aan die ze wilde... en voelde zich nog dik, omdat ze nooit geleerd had tevreden met zichzelf te zijn. Dat lijkt me zo naar. Xx
Zo mee eens!quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:30 schreef Tinkepink het volgende:
Slank zit er vol mee. Ik zie het vooral bij de jongere meiden. Vind het jammer om te zien. Over 10 jaar realiseren ze zich ineens dat ze eigenlijk prachtig waren (en zijn!), maar dat ze al die tijd last hebben gehad van misplaatste ontevredenheid.
Van die soep is een goed idee.quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:41 schreef CelasV het volgende:
[..]
Dat ideelijstje ziet er op zich goed uit, maar de impulsieve ietsgaandoenenkokenschieterbijinvalkuil is hier ook niet geheel onbekendWat ik meestal doe is in ieder geval 1x per week een pan vullende soep maken (bataatsoep, linzensoep, bonensoep, tomatensoep, groentesoep...) en dat opwarmen als ik geen tijd heb om echt te koken. Als je het aandeel koolhydraten in je eetpatroon omlaag brengt, breng je dan eiwit/vet wat omhoog of bedoel je dat niet met gezondere keuzes maken?
Dat is voor mij ook wel herkenbaar, helaas.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo mee eens!
Maar de omgeving speelt ook vaak een rol. Ik ben op de middelbare school gepest omdat ik een dikke kont had. Ik woog op mijn 16e 63 kilo en dat was dus dik. En dus moest ik lijnen om aan het ideaalbeeld van mijn vriendinnen te voldoen. Tsja, vanaf toen ben ik alleen maar zwaarder geworden
Ik had overigens totaal geen verstand van eten/lijnen etc dus ging ik op 800-1000 kcal diëten bij 3x zware zwemtraining in de week + Jazzballet + schoolgym + 1 uur fietsen per dag op schooldagen![]()
Toen ik 16 was, woog ik wat ik nu ook weeg...Tussendoor wel 30 kilo zwaarder geweest. Was toen wel gespierder, nu wat zachter, zegmaarquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel herkenbaar, helaas.
Als ik nu terugkijk, zou ik willen dat ik er net zo uitzag als toen ik 15/16 was.
Toen ik 15 was woog ik 74 kg. Mooi in verhouding, grote voorgevel, mooie heupen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Toen ik 16 was, woog ik wat ik nu ook weeg...Tussendoor wel 30 kilo zwaarder geweest. Was toen wel gespierder, nu wat zachter, zegmaar
Mijn vriend gaat ook iets dergelijks artistieks doen... daarom wil ik persé dat hij daarna nog iets gaat leren. Anders werk ik mij helemaal te pletter (mijn opleiding biedt grote kansen op een baan, maar wel met een normaal modaal inkomen, en ik wil niet krom liggen voor zijn studieschuld, de mijne en dan ook nog ervan leven terwijl hij op z'n luie gat zit).quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
even een note over je vriendje..
zo een had ik er ook.. en ik werd er gek van
uiteindelijk heeft hij niks afgemaakt en woont hij nu in spanje.. "kunstenaar" te zijn ofzo ?!?
niet alleen is hij erg slecht voor zichzelf, hij hield mij ook tegen in mijn ontwikkeling..
(ipv aan nieuwe dingen denken had ik alleen maar zorgen)
Tja... hij is zo leukquote:verder vind ik je vriendje sowieso een slechte invloed op je hebben, maar dat moet je zelf maar bepalen![]()
Dat is fijn om te horen! Bij een niet-lapzwans is het leven gewoon fijner denk ikquote:ik ben nu getrouwd met een werkende man, en ben reuze blij dat ik niet meer bij dat vriendje ben..
Mijn moeder heeft me toe staan juichen (ik was het weekend bij haar) toen ik tekeer tegen hem ging. Hij is niet meer welkom bij haar thuis (maar goed, ik mijn kindertijd konden we geen eens WC-papier betalen omdat mijn vader haar met enorme schulden achter heeft gelaten. Zij werkte, hij huisvader en met het geld over de balk gooien. Toen de schuldeisers kwamen ging hij er vandoor. Bij hem ging het alleen ook niet goed en uiteindelijk heeft hij er een einde aan gemaakt. Erg drastisch maar no hell dat mij dat gaat gebeuren).quote:en ik vind je niet raar hoor! het is zeker iets essentieels!
ohh en ik heb mijn moeder indertijd vervloekt omdat ze vond dat hij een profituer was..
maar boy.. she was sooo right!![]()
Nee, meestal niet en mijn vriend hoeft echt geen miljoenenbaan te hebben hoor, maar wel een baanquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wow, dat er nog zulke mensen zijn nu de langstudeerboete en dergelijke eraan gaat komen. Ik kan me heel goed vorstellen dat je dat een groot issue vindt. Aan de andere kant hoeven je studie en je carriere niet perse met elkaar in verband te staan. De meeste journalisten hebben daar geen opleiding in en de meeste afgestudeerd journalisten vinden daar geen baan in bijvoorbeeld.
Misschien moet je dan even iets in je voeding veranderen? Meer drinken, of juist meer eiwitten nuttigen of iets dergelijks (wat in jouw patroon past) dan krijgt je stofwisseling weer een boost.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:49 schreef Audreyoot het volgende:
Pff hebben jullie dat ook dat je zo'n gewicht hebt waar je maar niet onder komt? De eerste 5/6 kilo gingen wel, maar nu kom ik echt niet verder. De ene dag zit ik onder het gewicht om er een dag later weer een kilo bij te hebben. En ik kan niet echt zeggen dat ik ben het zondigen ofzo aaarrrr
Hmmm... hier nog zo een. Toen woog ik rond de vijftig kilogram.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:55 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel herkenbaar, helaas.
Als ik nu terugkijk, zou ik willen dat ik er net zo uitzag als toen ik 15/16 was.
Ik denk, en ik weer een gebrek aan mensenkennis te hebben, dat je juist door te ontspannen minder gaat jojoën. Van ontspanning ben je minder snel geneigd rare dingen met voeding te doen. Eetbuien e.d. komen van stressquote:Op donderdag 16 februari 2012 11:28 schreef Isabeau het volgende:
Tink, ik herken het. Ik heb geen tips. Want wat ik dan ook probeer, het haalt allemaal niets uit. Het ergste is als het me niet eens iets kan schelen dat ik weer aankom. En zo jojo ik vrees ik de rest van mijn leven doorIk heb besloten me er bij neer te leggen en het me niet zo te laten frustreren. Als ik 'in de flow' zit dan profiteer ik daarvan en als dat niet het geval is, probeer ik de schade te beperken.
Ik leef bijna op eiwitten, eet alleen koolhydraten bij mijn avondeten en het handje muesli als lunch, voor de rest alleen eiwitten. En ik varieer ook heel erg.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien moet je dan even iets in je voeding veranderen? Meer drinken, of juist meer eiwitten nuttigen of iets dergelijks (wat in jouw patroon past) dan krijgt je stofwisseling weer een boost.
Nou, dat zou best eens kunnenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik denk, en ik weer een gebrek aan mensenkennis te hebben, dat je juist door te ontspannen minder gaat jojoën. Van ontspanning ben je minder snel geneigd rare dingen met voeding te doen. Eetbuien e.d. komen van stress
Volgens mij heb je de goede houding
Yep, hier...al een jaar zo.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:49 schreef Audreyoot het volgende:
Pff hebben jullie dat ook dat je zo'n gewicht hebt waar je maar niet onder komt? De eerste 5/6 kilo gingen wel, maar nu kom ik echt niet verder. De ene dag zit ik onder het gewicht om er een dag later weer een kilo bij te hebben. En ik kan niet echt zeggen dat ik ben het zondigen ofzo aaarrrr
De les ken ik maar al te goed (toen ik veertien was woog ik 113kg, ben naar 43kg gegaan en weeg momenteel 86kg). Het is alleen maar geweldig dat je dit nu door hebt. Buiten het feit dat je van een normaal ritme een normaal gewicht krijg, wordt heel je lijf gezonden en wordt je ook gelukkiger. Dus zet hem op. En vooral ontspanquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat zou best eens kunnenHeb me vaak genoeg erg druk gemaakt en dat hielp ook nooit om op gewicht te blijven
Ik ben een keer prima afgevallen (35 kilo
) door uithongeren, maar man man wat zat dat er vlot weer aan toen ik normaal ging eten. Dat is wel heel erg demotiverend, maar ook een wijze les. Jezelf nooit uithongeren om af te vallen!
En pittig verleden is een kwestie van interpretatie. Ben niet anders gewend. En zoals mijn moeder altijd in moeilijke periodes zei: geluk is voor de dommequote:En jij een beetje uitkijken met je vriend. Ik herken het wel als je zegt 'maar hij is zo leuk', maar soms gaan leuk en je helemaal uitputten (emotioneel, financieel etc) ook hand in hand. Je hebt overigens zo snel te lezen een behoorlijk pittig verleden zeg
Hmmm... dat is lastigquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik leef bijna op eiwitten, eet alleen koolhydraten bij mijn avondeten en het handje muesli als lunch, voor de rest alleen eiwitten. En ik varieer ook heel erg.
Denk ook wel dat ik weet hoe het komt, ik zit ongeveer 60 uur per week achter de computer, heb nu eenmaal zittend werk en dat had ik vroeger niet. De beweging overdag mis ik.
Ik zou niet klagen als ik jou wasquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ga nog steeds op wonderbaarlijke wijze naar beneden. Ik had afgelopen weekend bijvoorbeeld een feestje met veel bier en nacho's en kfc enzo, en dan nog twee dagen later een halve kilo lichterik snap er geen reet van, maar ik vind het wel prima
ik klaag ook nietquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik zou niet klagen als ik jou was
Ja hoor, over drie maanden bespringt dat bier je ineensquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:03 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik klaag ook nietik vind het alleen idioot en wacht met angst en vrezen op de dag waarop het ineens weer keihard terugkomt
muahaha im back! did you miss mequote:Op donderdag 16 februari 2012 14:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja hoor, over drie maanden bespringt dat bier je ineens*heeft last van beelddenken*
Lijkt mij erg gezond broodbelegquote:Op donderdag 16 februari 2012 15:56 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
----------------------------------------------
Vanuit ouderlijk huis heb ik de gewoonte om een klein restje pastasaus tussen de middag op brood te eten, want dat is groente en je gooit dan geen goed voedsel weg. Die gewoonte heb ik ook nog steeds en ik vraag me af of het ongezond is. (pasta saus is gepureerde tomaten en een heleboel groente bij mij)
Ben zelfstandig ondernemer dus heb niet echt pauzes, kan de winkel niet zomaar dichtgooienquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hmmm... dat is lastigKun je in je pauzes niet gaan wandelen? En 's avonds sporten? Helaas ben ik niet alwetend op dit gebied
Kleine kinderen groeien erop dus ik denk van niet.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom zou (gepureerde) groente ongezond zijn?
Goedemiddag ging iets te verquote:Op donderdag 16 februari 2012 16:47 schreef motorbloempje het volgende:
Vergeet niet vooral heel vriendelijk te lachen naar iedereen die je onverhoopt tegenkomt! En ook nog even goedemiddag zeggen! Vooral als ze raar naar je kijken! Dat hielp bij mij altijd wel om het 'prettiger' te maken om met mijn rode boei voorbij te rennen! Doe het trouwens nog steeds, maar gewoon vooral omdat 't leuk is en je vaak verblaasde vrolijke reacties terug krijgt
Dat niet alleen. Stresshormonen zijn ook nog eens een van de belangrijkste veroorzakers van vetopslag.quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik denk, en ik weer een gebrek aan mensenkennis te hebben, dat je juist door te ontspannen minder gaat jojoën. Van ontspanning ben je minder snel geneigd rare dingen met voeding te doen. Eetbuien e.d. komen van stress
sinds begin januariquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:26 schreef Sarabi het volgende:
Hoe lang ben je nu al bezig Mirjam?
Soms duurt het gewoon even en wie weet is er morgen wel iets af
Schrijf je alles wat je eet voor jezelf op? Soms heb je het gevoel alsof je heel gezond eet, maar valt het eigenlijk heel erg tegen.quote:
ik minder bewust in koolhydraten, zo eet ik s'morgens tegenwoordig magere kwark met fruit, lijnzaad en wat zonnebloempitten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:29 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Schrijf je alles wat je eet voor jezelf op? Soms heb je het gevoel alsof je heel gezond eet, maar valt het eigenlijk heel erg tegen.
En eet je weinig koolhydraten? Dat kan ook nog wel eens helpen. Koolhydraten vervangen door vetten en eiwitten.
Ik snap je frustratie wel onwijs goed, maar erover stressen helpt al helemaaaal niet (zie mijn vorige post)
4 ons ofzo.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En je bent nog helemaal niet afgevallen?
Misschien moet je dan anders gaan eten (niet minder).
Maak jij eens gauw een afspraak met je huisartsquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:25 schreef Mirjam het volgende:
ik ben boos
ik ben zelfs aan het aankomen, terwijl ik m'n eetpatroon heb aangepast.
ik snap d'r niks meer van en ben d'r klaar mee.
ik wil gewicht er af, maar ik weet gewoon niet hoe.
Dat klinkt inderdaad prima. Eventueel wat meer variatie erin brengen (niet steeds 's ochtends en 's middags hetzelfde eten) daar raakt je lijf aan gewend.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:32 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik minder bewust in koolhydraten, zo eet ik s'morgens tegenwoordig magere kwark met fruit, lijnzaad en wat zonnebloempitten.
in de middag brood en avondeten een bord eten (ik deed vaak 2 keer ops cheppen) en tussendoor fruit of wat magere vruchtenkwark ofzo.
heb ik gedaan, vandaag bloed geprikt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maak jij eens gauw een afspraak met je huisarts
Jij zou af moeten vallen op de hoeveelheid die je nu eet en zeker na 1,5 maand. Niet moeten aankomen!quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Mirjam het volgende:
heb ik gedaan, vandaag bloed geprikt.
maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat daar niks uit komt, dat mijn schildklier gewoon prima werkt.
want ja, wat dan?
ik moet toch wel af en toe een koekje kunnen eten, of een stukje kaas?
vertel dat mijn lichaam maarquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jij zou af moeten vallen op de hoeveelheid die je nu eet en zeker na 1,5 maand. Niet moeten aankomen!
Oh ja? Waarom dan?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Isabeau het volgende:
Je valt meer af als je steeds hetzelfde eet. Dat 'je lichaam went er aan' is een fabeltje. Er zijn artsen die mensen juist adviseren om ontbijt en lunch bijv elke dag exact hetzelfde te doen omdat dat bewezen helpt.
Mensen houden van variatie, steeds variëren zet aan tot eten en zin hebben in eten. Als je steeds hetzelfde eet krijg je minder trek en eet je juist minder. Daarbij is het goed om niet na te hoeven denken bij wat je moet eten, zodat je niet verleid wordt tot dingen eten die niet goed voor je zijn. Ik ga juist de mist in als ik niet weet wat ik ga eten en dan eindig ik met dat croissantje van de AH to go.quote:
Geloof me, een niet goed werkende schildklier is echt niet de oplossingquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
maar ik ben eigenlijk een beetje bang dat daar niks uit komt, dat mijn schildklier gewoon prima werkt.
want ja, wat dan?
schildklier is vandaag geprikt, dus labformulier heb ik niet meer.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geloof me, een niet goed werkende schildklier is echt niet de oplossingIk ben nu al meer dan een jaar bezig om op de juiste dosis medicijnen te komen, zoiets is helaas niet even snel opgelost. Vraag je arts om je schildklierwaarden: T4, TSH en ook of je antistoffen tegen TPO aanmaakt. Niet alle huisartsen zijn even gewillig om behandeling te starten. Als ik hier eerder achter was gekomen was het wellicht allemaal niet zo erg geworden.
Op zich logisch inderdaad, na de 30ste keer alweer dat broodje kaas zou me inderdaad de strot uitkomen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen houden van variatie, steeds variëren zet aan tot eten en zin hebben in eten. Als je steeds hetzelfde eet krijg je minder trek en eet je juist minder. Daarbij is het goed om niet na te hoeven denken bij wat je moet eten, zodat je niet verleid wordt tot dingen eten die niet goed voor je zijn. Ik ga juist de mist in als ik niet weet wat ik ga eten en dan eindig ik met dat croissantje van de AH to go.
Maar dat is ook weer een kwestie van discipline. Ik zou het niet volhouden om elke dag hetzelfde te eten. Dan ben ik er heel snel klaar mee en voelt het als een dieet. Ik merk ook juist dat als ik even een tijdje stil sta en ik gooi m'n eetpatroon weer een beetje om, dat dat helpt om weer verder af te vallen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mensen houden van variatie, steeds variëren zet aan tot eten en zin hebben in eten. Als je steeds hetzelfde eet krijg je minder trek en eet je juist minder. Daarbij is het goed om niet na te hoeven denken bij wat je moet eten, zodat je niet verleid wordt tot dingen eten die niet goed voor je zijn. Ik ga juist de mist in als ik niet weet wat ik ga eten en dan eindig ik met dat croissantje van de AH to go.
hmm.. HOE VAAK is dat??quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
want ja, wat dan?
Als hij het vermoeden had dat het de schildklier is, ben je op die waarden getest. Als je de uitslag krijgt en de arts noemt geen waarden maar zegt bijvoorbeeld dat er niets aan de hand is, zou ik om de exacte waarden vragen. Ik zeg niet dat het je schildklier is, ik hoop het niet voor je. Maar ik weet wel dat als ik een paar jaar geleden al getest zou zijn, het toen makkelijk op te lossen was. Nu is er 1,5 jaar van mijn leven naar de klotequote:Op donderdag 16 februari 2012 18:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
schildklier is vandaag geprikt, dus labformulier heb ik niet meer.
maar ik wacht wel af.
misschien is dat het probleem ook helemaal niet...
vandaag 1koekje, afgelopen weekend wat blokjes kaas.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:55 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
hmm.. HOE VAAK is dat??
ik dacht ook dat ik reuze gezond at.. totdat ik echt alleen maar ging tenen wat ik van de dietiste mocht eten.. en toen kwam ik er achter dat ik toch echt heeeeeeel vaak een koekje of een snoepje of een stukje kaas oid naar binnen werkte..
en jah.. ik werd daar zwaarder van.. nu ik dat echt niet meer doe "vliegen" de kilo's er af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |