Ik vind dat juist wel wat hebben.quote:Op maandag 5 maart 2012 09:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
het valt ook wel mee, maar evenals arbeidsrecht draait het dan altijd weer uit op de manier waarop iemand iets gezegd heeft, daar word ik zo moe van.
heb rechtszaken bijgewoond dat ze 2 uur aan het hakken waren over de smsjes van de ene partij aan zijn moeder. Hopeloos was dat. De rechter zat ook een beetje met een kop van
Bij publiekrecht kan ik juist lekker de autist uithangenquote:Op maandag 5 maart 2012 09:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind dat juist wel wat hebben.
Maar ik heb ook gewoon een hekel aan alles wat publiekrecht is
Hoeveelste jaar zit je dan?quote:Op maandag 5 maart 2012 10:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bij publiekrecht kan ik juist lekker de autist uithangen![]()
![]()
Alles dat daar gebeurd ligt veel vaster, heeft voor mijn persoonlijk wel wat. Maar het is absoluut niet dat ik op het moment ergens überhaupt echt een hekel aan heb. Rechtsgeschiedenis, maar dat telt niet.
1ste jaars, maar al wel hbo gedaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:15 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveelste jaar zit je dan?![]()
Ik vind vaak die publiekrechtelijke wetten echt een hel om door te komenmaar buiten dat om vind ik de onderwerpen die ze regelen ook totaal niet boeiend.
Awb is echt draak van een wet. Wabo? idem. Al die organieke wettenquote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
1ste jaars, maar al wel hbo gedaan.
AWB behoort wel tot de taaiste shit ooit geschreven, maar verder vind ik het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Dat er dan in een wet staat `Awb artikel 7:1b is niet van toepassing" oid.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Awb is echt draak van een wet. Wabo? idem. Al die organieke wettenen dat gedoe van dat in principe altijd van de Awb afgeweken kan worden in bijzondere wetten etc etc...nah niks voor mij
doe mij maar erfrecht of goederenrecht ofzo
Ik ken ook niks uit de Awb uit m'n hoofdquote:Op maandag 5 maart 2012 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat er dan in een wet staat `Awb artikel 7:1b is niet van toepassing" oid.![]()
![]()
Maar ik ben de afgelopen weken steeds meer en meer aan het twijfelen geraakt over wat ik nou precies wil gaan doen. Ik dacht belastinginspecteur maar advocaat trekt nu toch ook wel weer..
ik noem ook gewoon even een willekeurig artikelquote:Op maandag 5 maart 2012 10:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik ken ook niks uit de Awb uit m'n hoofdmja werk er ook erg weinig mee dus dat scheelt
![]()
Wil je dan ook echt..advocaat met een overheidspraktijk worden ofoz?
Ow ik dacht; 'die kent de hele Awb al uit z'n hoofd'quote:Op maandag 5 maart 2012 10:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik noem ook gewoon even een willekeurig artikel![]()
Werkelijk waar geen enkel idee
Belastinginspecteur? Is dat je ambitie? Dat hoor je niet vaak. Ze schijnen over een paar jaar naarstig op zoek te gaan.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat er dan in een wet staat `Awb artikel 7:1b is niet van toepassing" oid.![]()
![]()
Maar ik ben de afgelopen weken steeds meer en meer aan het twijfelen geraakt over wat ik nou precies wil gaan doen. Ik dacht belastinginspecteur maar advocaat trekt nu toch ook wel weer..
De Awb is juist een schitterende wet en nog steeds volop in ontwikkeling. Je moet alleen even in het achterhoofd houden dat in het geval van besluiten politieke en bestuurlijke overwegingen belangrijker zijn dan juridische. Daarom zijn er veel uitzonderingen mogelijk en is er veel beleidsvrijheid wat verwarrend kan werken. Maar daar zit hem dan ook de uitdaging in.quote:Op maandag 5 maart 2012 10:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
1ste jaars, maar al wel hbo gedaan.
AWB behoort wel tot de taaiste shit ooit geschreven, maar verder vind ik het allemaal wel meevallen eigenlijk.
Daar kan je over van mening verschillen. Ik vind de Awb nog steeds een draak van een wet.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
De Awb is juist een schitterende wet en nog steeds volop in ontwikkeling. Je moet alleen even in het achterhoofd houden dat in het geval van besluiten politieke en bestuurlijke overwegingen belangrijker zijn dan juridische. Daarom zijn er veel uitzonderingen mogelijk en is er veel beleidsvrijheid wat verwarrend kan werken. Maar daar zit hem dan ook de uitdaging in.
Lijkt me meer een vooroordeel dan een goed onderbouwd standpunt....quote:Op maandag 5 maart 2012 11:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Daar kan je over van mening verschillen. Ik vind de Awb nog steeds een draak van een wet.
Het zijn gewoon mijn ervaringen met de Awb. En het blijft toch altijd subjectief. Want wat jij als mooi en een uitdaging ziet kan ik als gruwelijk en vermoeiend zien toch?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Lijkt me meer een vooroordeel dan een goed onderbouwd standpunt....
Vergeten hierop te reageren. Na wat gezocht te hebben kwam ik bij dit lijstje uit. Als ik naar data over Europese/mondiale universiteiten zoek, valt het mij op dat de anglosaksische universiteiten de top uitmaken, en dat uit Nederland Utrecht, Leiden en de UvA goed beoordeeld worden. Dit laatste staat toch eigenlijk haaks op wat er in Nederland over die universiteiten gedacht wordt? Dat het grootschalig is, je een nummertje bent en er geen aandacht voor je is?quote:Op woensdag 29 februari 2012 09:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is in vergelijking met andere studies minder gebruikelijk omdat de directe aansluiting mist. Maar het wordt alsnog veel gedaan. Een (half) jaartje Berkeley is een mooie toevoeging aan je curriculum en een mooi moment om het flink op het zuipen te zetten aan de overkant van de grote oceaan. Stukje extra vorming. Altijd handig.
Universiteiten vergelijken is iets wat mensen graag doen - ambitieuze studenten willen voor het beste gaan - maar in de praktijk heel erg moeilijk, zeker als de verschillen in niveau klein zijn maar de verschillen in stijl, type student en methode juist erg groot zijn.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:50 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Vergeten hierop te reageren. Na wat gezocht te hebben kwam ik bij dit lijstje uit. Als ik naar data over Europese/mondiale universiteiten zoek, valt het mij op dat de anglosaksische universiteiten de top uitmaken, en dat uit Nederland Utrecht, Leiden en de UvA goed beoordeeld worden. Dit laatste staat toch eigenlijk haaks op wat er in Nederland over die universiteiten gedacht wordt? Dat het grootschalig is, je een nummertje bent en er geen aandacht voor je is?
Maar welke worden nou internationaal als de 'topuniversiteiten voor rechten' gezien? Het rijtje dat ik eerder noemde natuurlijk, maar spelen bijvoorbeeld de Italiaanse klassieke universiteiten nog een significante rol?
Dat komt omdat Nederlandse werkgevers niet zozeer kijken naar welke master je hebt gedaan en waar, maar wel naar of je ergens stage hebt gelopen en waar. Je studeert vaak immers om ergens binnen te komen, niet omdat je alleen maar de studie zo tof vindt. Die kun je niet de rest van je leven blijven doen.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:22 schreef Ryon het volgende:
Onderscheid zou dan gemaakt kunnen worden op basis van de master. Hoewel in Nederland rechtenstudenten dan de stage ('welk kantoor?') belangrijker vinden dan welke master of aan welke instelling zij deze volgen. Best wel jammer.
Ook de uni's zelf doen aan dat spelletje mee. Ik word inmiddels iig behoorlijk moe van de Leidse drang om 'excellente' studenten te trekken via Honours class, Honours colleges, Honours programmes en andere excellenten programma's terwijl de uni aan de andere kant bezuinigt op het 'gewone' onderwijs. Alles om maar in die lijstjes te komen....quote:Op maandag 5 maart 2012 16:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
Universiteiten vergelijken is iets wat mensen graag doen - ambitieuse studenten willen voor het beste gaan - maar in de praktijk heel erg moeilijk, zeker als de verschillen in niveau klein zijn maar de verschillen in stijl, type student en methode juist erg groot zijn.
UvA is ook rommelig en chaotisch. Zeker i.v.m Leiden. Maar dat heeft meer effect op de sfeer ('doe maar wat je zelf wilt') die door sommige als aangenaam bestempeld wordt. Je hebt heel veel vrijheid om te leren wat je zelf wilt. Weinig sturing en ook relatief weinig begeleiding, wat ook wel weer een nadeel kan zijn als je daar juist op zoek naar bent.quote:Op maandag 5 maart 2012 16:37 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dat komt omdat Nederlandse werkgevers niet zozeer kijken naar welke master je hebt gedaan en waar, maar wel naar of je ergens stage hebt gelopen en waar. Je studeert vaak immers om ergens binnen te komen, niet omdat je alleen maar de studie zo tof vindt. Die kun je niet de rest van je leven blijven doen.
Kan best zijn dat de UvA hoog aangeschreven staat, maar ik hoor zelf alleen maar verhalen over lesuitval, drukte, rommeligheid en slechte begeleiding.
je bent nooit te oud om te lerenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
UvA is ook rommelig en chaotisch. Zeker i.v.m Leiden. Maar dat heeft meer effect op de sfeer ('doe maar wat je zelf wilt') die door sommige als aangenaam bestempeld wordt. Je hebt heel veel vrijheid om te leren wat je zelf wilt. Weinig sturing en ook relatief weinig begeleiding, wat ook wel weer een nadeel kan zijn als je daar juist op zoek naar bent.
Moet wel zeggen dat de UvA mijn alma mater is en ik er al een aantal jaar rondloop. Dus mijn beeld is wel een beetje vertekend. Hoewel ik eigenlijk de UvA om praktische redenen heb uitgekozen ben ik door de jaren heen de gang van zaken daar wel steeds meer gaan waarderen. Mijn ervaringen met Leiden en Utrecht zijn trouwens ook heel erg positief, mijns inziens kan je dan ook niet echt verkeerd kiezen als je daar tussen twijfelt.
Wat betreft de stage klopt helaas wel. Ik ben bang dat ik komend jaar - na het afronden van al mijn scripties - ook stage moet gaan lopen om kans te maken op de functie (gecombineerd met een post-master) die ik wil. Doodzonde eigenlijk, de kostbare studiejaren had ik liever besteed aan puur theoretische kennis op doen. Stage lopen en praktijkervaring op doen kan de komende 45 jaar nog wel, terug gaan naar de Universiteit om weer colleges te volgen ziet er naar alle waarschijnlijkheid niet in.
Ik moet dan meteen denken aan:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
je bent nooit te oud om te lerenIk zat vorige week bij contractenrecht tegenover een man die denk ik 60+ was
Heerlijk, die discussies van haar op BB. Voeg mij speciaal toe aan die vakken om dat mee te kunnen lezen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:52 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik moet dan meteen denken aan:
[ afbeelding ]
Die nu ook colleges volgt.
Niet een heel ideaal toekomstbeeld.
In het geval van Ryon gaat dat niet op tenzij hij een rijke werkgever vindt of zelf veel geld heeft.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
je bent nooit te oud om te lerenIk zat vorige week bij contractenrecht tegenover een man die denk ik 60+ was
Here Jezusquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heerlijk, die discussies van haar op BB. Voeg mij speciaal toe aan die vakken om dat mee te kunnen lezen.
Oef. Niet eens aan gedacht, maar dat speelt inderdaad ook mee. Niet alleen qua tijd, maar ook financieel gaat het praktisch onmogelijk worden om nog een extra verdiepingsmaster op latere leeftijd te volgen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In het geval van Ryon gaat dat niet op tenzij hij een rijke werkgever vindt of zelf veel geld heeft.
Een tweede studie gaat binnenkort duizenden euri per jaar aan collegegeld kosten, een master rechten kan dan bijv. zo 14.000 euri kosten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |