Wauw, dat klinkt goed, zeg! Hartstikke fijn dat het zo goed gaat.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:18 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Hij heeft het toen wel in de hoorcolleges aangehaald maar ik heb het tentamen pas voor het eerst in augustus gemaakt en toen zat hij er niet in, maar in het jaar ervoor wel
Verder gaat het met de scriptie zijn gangetje, hoofdstuk 1 en 2 zijn ingeleverd, nagekeken, aangepast en goedgekeurdNu bezig/beginnen met hoofdstuk 3, en daarna nog 1 hoofdstuk en een conclusie..
Begeleidster is echt heel fijn en denkt goed mee, alhoewel ze niet teveel zegt en je er vooral zelf achter moet komen, maar dat is eik alleen maar goed omdat ik natuurlijk degene ben die het moet schrijven, maar soms is dat wel frustrerend.. Zo was het de basis voor hoofdstuk 2 goed maar moest het wat pittiger, nou dat heeft een hoop frustratie gekost. Want echt duidelijk commentaar is dat nietKom ik daar afgelopen woensdag om het te bespreken en zegt ze dat ze het nu helemaal goed en helder en duidelijk vond enzo
terwijl ik daar al helemaal zo zat van ja en als ze het niet goed vind moet ze maar duidelijk zeggen wat ze dan wel wilt
Niet nodig geweest dus
Verder gaf ze me ook een mooi compliment, blijkbaar vraagt een tijdschrift altijd om scripties die omgebouwd kunnen worden tot een artikel van max 5000 a 7000 woorden en ze zei dus iedere keer van niet om op de zaken vooruit te lopen maar dat mijn scriptie en vooral mijn onderwerp daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen. Het onderwerp was sowieso heel interessant daarvoor omdat er niet veel over geschreven wordt maar het wel heel actueel isen ze had het over dat we dan alleen moesten kijken hoe we het tekstueel gingen aanpakken, dus op wat voor een manier je het op gaat schrijven, maar daar waren wel richtlijnen voor enzo.. Ze ging er dus best wel diep op in. Maar ik zat daar met een halfziek hoofd dus ben de verdere details een beetje vergeten en vraag me nu ook af hoe goed ik het me nog herinner
Dus ben benieuwd of dat iets gaat worden, lijkt me wel erg tof namelijkweet alleen niet hoe serieus ik het nu moet nemen maar dat zien we op het einde van de rit wel
Sowieso krijg ik iedere keer complimenten over een heldere en duidelijke schrijfstijl dus dat is wel erg fijn.. Want ik vind het echt een hel af en toe
En jouw scriptie?
Jeetje, wat kun jij typen, zeg.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 22:49 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hmm dat is wel balen.. Naja ik heb ook zoiets van al is het maar een 6 dan ben ik er tenminste vanaf, alhoewel ze me wel het idee geeft dat het beter is, dus dan zou ik wel teleurgesteld zijn als het ineens een laag cijfer zou zijn.. Vind dat sowieso een beetje raar, ze begeleiden je tot verbeteringen, maar zo'n hoofdstuk zal dan natuurlijk nog steeds geen 10 waard zijn, maar ergens is dat krom want ze halen er uit wat niet goed is
Maar hel op aarde zo zou ik het inderdaad ook af en toe kunnen omschrijven
Toen ik helemaal enthousiast na dat compliment tegen mijn vriend zei van misschien ga ik wel promoveren ofzo, kaatste hij ook keihard terug; ECHT NIET ik ga dit niet nog een keer met jou doormakenDus dan kan je ook wel een beetje nagaan hoe het scriptieproces er hier aan toegaat
Maar wel balen van begeleidster, alhoewel ik wel hoor dat ze het allemaal ontzettend druk hebben qua scripties en andere taken. Ik vraag me ook af of mijn begeleidster het pas voor het eerst doet omdat ze soms spreekt van ja ik hoor dat de andere begeleiders het zo doen en dan wil ze dat met mij ineens ook doen (we spraken iedere keer vaste inleverdata af omdat dat voor mij gewoon beter werkt en andere docenten zeggen blijkbaar gewoon van lever het maar een keer in, en nu wilde ze voor hoofdstuk 3 ook ineens zeggen van lever maar in wanneer je kan, maar uiteindelijk heeft ze zelf toch een voorlopige datum in dr agenda gezet)
Maar ze verteld ook verhalen over mensen die ze al heel lang begeleidt dus zal toch wel niet..
Maar ik heb gelukkig wel een klik met mijn begeleidster, al was het niet de begeleidster van eerste keus maar ze stelt me gewoon heel erg op mijn gemak en vind mij volgens mij wel leuk dus dat scheelt al een hele hoop..
Wat wel apart is dat ik int begin een onderwerp had gekozen (wat nu ook het uiteindelijke onderwerp is) maar misschien wilde switchen, en toen zei ze dat dat andere onderwerp te moeilijk zou zijn.. En nu zit ze iedere keer dat ik zo'n moeilijk onderwerp heb en dat ze het zo knap vind enzoDenk nou zo moeilijk vind ik het tot nu toe nog niet hoor
maar af en toe heb ik ook geen flauw idee waar ik mee bezig ben, maar zolang zij het goed vind, zal het wel goed zijn en vind ik het ook prima
Hoofdstuk 3 wordt echt een juridisch hoofdstuk met veel jurisprudentie enzo dus ik ben benieuwden in hoofdstuk 4 zal ik veel moeten gaan improviseren en dat haat ik
En dit is weer een wall of tekst geworden
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:14 schreef Yashaaaaa het volgende:
Scriptie maakt gewoon een hoop in mij los dan moeten al die emoties eruit getypt worden
En ik ben al het hele weekend alleen thuis dus mijn behoefte om te kletsen uit ik nu blijkbaar hier![]()
Het komt heus wel allemaal goed met ons!!
Ik werk btw ook gewoon met inleverdata, maar ze wilde het nu ineens ff niet doen en toen toch weer wel.. Als ik geen datum heb lever ik het ook niet in uit mezelflekker schools
Nee.. ik weet niet eens de naam van onze prof nuquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geeft de Belg Professor Wellens dan geen Internationaal recht meer? Ik kom even niet meer op zijn naam
Privaat is wel ok ja. Helaas nu een andere werkgroep docent, maar kan ermee leven. Staats- en Bestuurs was idd bagger. Bots moet echt wat aan haar stem laten doen, gaat door merg en been. Bovend'Eert kon ik vaak ook geen touw aan vast knopen, maar was wel een aardige man. Sackers is wel een held, en strafrecht vind ik ook wel leuk tot nu toe (maar heb het pas 5 weken ofzo).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Nollkaemper...bah.
Privaatrecht is wel leuk toch?Vond Staats-en bestuursrecht echt een grafvak. Sowieso Bots
. Bovend'Eert was wel ok. En Straf(proces)recht is echt niet mijn ding. Hoewel Sackers wel goeie prof is
Al vond ik wel dat de colleges van Sackers niet het meest productief waren qua informatieoverdracht zegmaar. Het was meer gewoon leuk om te volgen en achtergrondinfo enzo. Maar bij straf haalde je gewoon de meeste relevante tentamenzaken uit de WG's.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:53 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Nee.. ik weet niet eens de naam van onze prof nufaal, maar dit is iig zijn 1e jaar.
[..]
Privaat is wel ok ja. Helaas nu een andere werkgroep docent, maar kan ermee leven. Staats- en Bestuurs was idd bagger. Bots moet echt wat aan haar stem laten doen, gaat door merg en been. Bovend'Eert kon ik vaak ook geen touw aan vast knopen, maar was wel een aardige man. Sackers is wel een held, en strafrecht vind ik ook wel leuk tot nu toe (maar heb het pas 5 weken ofzo).
Ja, hetzelfde met Buruma. Kon hartstikke leuke verhalen vertellen, maar relevant voor het tentamen was het allerminst.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Al vond ik wel dat de colleges van Sackers niet het meest productief waren qua informatieoverdracht zegmaar. Het was meer gewoon leuk om te volgen en achtergrondinfo enzo. Maar bij straf haalde je gewoon de meeste relevante tentamenzaken uit de WG's.
Ik heb nooit echt college van hem gehad ( Notarieel) maar heb weleens lezing van hem bijgwoond maar ik vind het echt een arrogante kwalquote:Op zondag 4 maart 2012 13:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde met Buruma. Kon hartstikke leuke verhalen vertellen, maar relevant voor het tentamen was het allerminst.
Ik noemde het ook altijd de memoires van Buruma ipv hoorcollege strafrechtquote:Op zondag 4 maart 2012 13:21 schreef Fascination het volgende:
[..]
Ja, hetzelfde met Buruma. Kon hartstikke leuke verhalen vertellen, maar relevant voor het tentamen was het allerminst.
Vind ik wel meevallen eigenlijk.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt college van hem gehad ( Notarieel) maar heb weleens lezing van hem bijgwoond maar ik vind het echt een arrogante kwal
Haha, treffende benaming.quote:Op zondag 4 maart 2012 14:37 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Ik noemde het ook altijd de memoires van Buruma ipv hoorcollege strafrecht
Ja het is ook persoonlijk natuurlijk. Die man had gewoon iets wat me altijd een beetje tegenstondquote:Op zondag 4 maart 2012 14:42 schreef Fascination het volgende:
[..]
Vind ik wel meevallen eigenlijk.
[..]
Haha, treffende benaming.
Strafrecht.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:32 schreef H-D het volgende:
Wat vinden jullie dan een afgrijselijk rechtsgebied?
contractenrecht.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:32 schreef H-D het volgende:
Wat vinden jullie dan een afgrijselijk rechtsgebied?
Contractenrecht is juist leukquote:Op maandag 5 maart 2012 09:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
contractenrecht.
`ja ik zei dat ik dit wide, maar dat wilde ik eigenlijk helemaal niet`
het valt ook wel mee, maar evenals arbeidsrecht draait het dan altijd weer uit op de manier waarop iemand iets gezegd heeft, daar word ik zo moe van.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |