RUG? Juridische Vaardigheden C?quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:09 schreef Ties02 het volgende:
Net een juridisch advies geschreven voor JVC, wat een tering werk zeg, al die formele eisen, taalgebruik, bronvermelding
Toen ik mij een "aantal" jaar geleden (quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Heeuy ik studeer ook aan de RU. Je weet dat we een studiegids hebben?staat in principe alles in wat je vraagt... http://www.studiegids.science.ru.nl/2011/law/
Maar je krijgt dus wel wezenlijk andere vakken bij die richtingen ja. Ik doe bijvoorbeeld Notarieel en mijn 2e jaar zag er heeeel anders uit dan 2e jaar NL recht of IER. Dat leek meer op het 3e jaar NL recht. En mijn 3e jaar nu is weer totaal anders dan 3e jaar voor NL recht. Nu zijn het eigenlijk alleen maar notariële vakken. Maar weet je al beetje welke richting jij uit wilt dan?
Burgerlijk IIquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Toen ik mij een "aantal" jaar geleden () inschreef op de RU moest je al een keus maken voor IER of gewoon NL recht. Ook al is het eerstejaar hetzelde en kan je dus aan het eind van het eerste jaar makkelijk switchen. Zelf heb ik mijn bacelor in IER en ben ik bezig met mijn master Nederlands recht. Het verschil toen (ik volg geen bachelor vakken meer sinds dit jaar dus weet niet of er veel veranderd is) was dat je in principe de meeste Nederlands recht vakken volgt, maar soms niet in gaat op bepaalde delen, zo heb je als IER student geen personen en familierecht als aanvullend deel van burgerlijk recht I of II (weet ff niet meer welke) en bij strafrecht heb je als IER student niet het bijzonder strafrecht gedeelte. En een aantal vakken en rota's heb je niet als IER student, zoals geschiedenis privaat en publiekrecht, belastingrecht of sociaalrecht, en vast nog wel meer..
Beide richtingen is het wel zo dat het tweede jaar vooral publiekrecht is en het derde jaar vooral privaatrecht qua Nederlands recht. De IER vakken zijn er volgens mij een stuk of 5 a 6 en zitten er een beetje tussendoorgeflansd en vond ik nu ook niet echt een goede uitwerking hebben, maar mijn interesse ligt dan ook meer bij het burgerlijke en sociale recht![]()
Zoals H-D dus zegt even de studiegids erop na pluizen
Is dat nieuw, die blokken van 5 weken?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:44 schreef Patrickk het volgende:
Aaargh, ik ben zo ontzettend aan het twijfelen tussen rechtsgeleerdheid in Rotterdam of in Tilburg. Tilburg is kwalitatief zeer goed, maar Erasmus werkt weer met blokken van 5 weken i.p.v semesters (lijkt me persoonlijk fijner). Bovendien heeft Erasmus in het 3e jaar een Minor, zodat ik eventueel stage kan lopen. Waarvoor zouden jullie kiezen? Zijn er echte belangrijke verschillen tussen deze universiteiten die de doorslag kunnen geven?
http://www.esl.eur.nl/inf(...)eid/#studieprogrammaquote:Is dat nieuw, die blokken van 5 weken?
Ik zit zelf in het derde jaar, en heb gewoon 4 blokken per jaar.
Bedankt voor de info! Ik neig zelf heel erg naar Nederlands recht. Europees recht vind ik tot nu toe wel oke, maar internationaal echt verschrikkelijk. Dat komt voornamelijk door de hoorcollege docent die we nu hebben (niet eens een vaste docent, maar ingehuurd door docententekort) waarbij er geen woord te volgen is. Ik ben nu het boek van Nollkaemper aan het doorpluizen, en daar zitten toch ook wel weer interessante onderwerpen in. Notarieel spreekt me niet echt aan, maar is moeilijk wat over te zeggen omdat we daar in het 1e jaar geen echt vak van hebben, dus moet ik mijn oordeel baseren op Privaatrecht.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Heeuy ik studeer ook aan de RU. Je weet dat we een studiegids hebben?staat in principe alles in wat je vraagt... http://www.studiegids.science.ru.nl/2011/law/
Maar je krijgt dus wel wezenlijk andere vakken bij die richtingen ja. Ik doe bijvoorbeeld Notarieel en mijn 2e jaar zag er heeeel anders uit dan 2e jaar NL recht of IER. Dat leek meer op het 3e jaar NL recht. En mijn 3e jaar nu is weer totaal anders dan 3e jaar voor NL recht. Nu zijn het eigenlijk alleen maar notariële vakken. Maar weet je al beetje welke richting jij uit wilt dan?
Bedankt voor de extra infoquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef Yashaaaaa het volgende:
[..]
Toen ik mij een "aantal" jaar geleden () inschreef op de RU moest je al een keus maken voor IER of gewoon NL recht. Ook al is het eerstejaar hetzelde en kan je dus aan het eind van het eerste jaar makkelijk switchen. Zelf heb ik mijn bacelor in IER en ben ik bezig met mijn master Nederlands recht. Het verschil toen (ik volg geen bachelor vakken meer sinds dit jaar dus weet niet of er veel veranderd is) was dat je in principe de meeste Nederlands recht vakken volgt, maar soms niet in gaat op bepaalde delen, zo heb je als IER student geen personen en familierecht als aanvullend deel van burgerlijk recht I of II (weet ff niet meer welke) en bij strafrecht heb je als IER student niet het bijzonder strafrecht gedeelte. En een aantal vakken en rota's heb je niet als IER student, zoals geschiedenis privaat en publiekrecht, belastingrecht of sociaalrecht, en vast nog wel meer..
Beide richtingen is het wel zo dat het tweede jaar vooral publiekrecht is en het derde jaar vooral privaatrecht qua Nederlands recht. De IER vakken zijn er volgens mij een stuk of 5 a 6 en zitten er een beetje tussendoorgeflansd en vond ik nu ook niet echt een goede uitwerking hebben, maar mijn interesse ligt dan ook meer bij het burgerlijke en sociale recht![]()
Zoals H-D dus zegt even de studiegids erop na pluizen
Nollkaemper...bah.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:37 schreef emzor1994 het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Ik neig zelf heel erg naar Nederlands recht. Europees recht vind ik tot nu toe wel oke, maar internationaal echt verschrikkelijk. Dat komt voornamelijk door de hoorcollege docent die we nu hebben (niet eens een vaste docent, maar ingehuurd door docententekort) waarbij er geen woord te volgen is. Ik ben nu het boek van Nollkaemper aan het doorpluizen, en daar zitten toch ook wel weer interessante onderwerpen in. Notarieel spreekt me niet echt aan, maar is moeilijk wat over te zeggen omdat we daar in het 1e jaar geen echt vak van hebben, dus moet ik mijn oordeel baseren op Privaatrecht.
[..]
Bedankt voor de extra info
Nee die is met emeritaat. Wist je dat nietquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geeft de Belg Professor Wellens dan geen Internationaal recht meer? Ik kom even niet meer op zijn naam
Die Trifunovska ken ik niet..doe ook geen IER dus heb alleen Wellens voor volkenrecht gehad en that's it.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Neewist wel dat hij al aan de oudere kant was, maar blijkbaar studeer ik al te lang
![]()
Hij was mijn rota begeleider, (het was Wellens of Trifunovska, nou die is helemaal eng dus Wellens was sowieso beter!!) en het is inderdaad echt een hele lieve en rustige maar ook intelligente man!
Alleen dat accenthoe hij de nigeragua case en de corfu channel case uitsprak
En natuurlijk die ganze wereld
Heerlijk..
Kortmann nooit gehadquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ten eerste natuurlijk professor Kortmann van staatsrecht! Bovendeert is daarin een goede tweede. Bartels was ook echtEn dat is het denk ik wel zo'n beetje
Janssen..van die historische ontwikkeling vakken?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Janssen en Roes zeggen mij dan weer niets
Jaa die inderdaad! Echt een baasquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oww, die van historische ontwikkeling van het privaatrecht (die heb ik moeten volgen om toegelaten te worden voor de Nederlands recht master) die is inderdaad ook briljant
Heb je niet stiekem een crush op hem?quote:
Wtf, heeft ie dat gedaan?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zou op iedereen die als bonusvraag van tentamen vraagt wat zijn de kleuren van de regenboog en dit dan ook nog tijdens college vermeldt een crush hebben
Hoezo stiekem?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:38 schreef Fascination het volgende:
[..]
Heb je niet stiekem een crush op hem?
Hij heeft het toen wel in de hoorcolleges aangehaald maar ik heb het tentamen pas voor het eerst in augustus gemaakt en toen zat hij er niet in, maar in het jaar ervoor welquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:
[..]
Wtf, heeft ie dat gedaan?![]()
Hoe gaat het overigens met de scriptie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |