abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108598803
Net een juridisch advies geschreven voor JVC, wat een tering werk zeg, al die formele eisen, taalgebruik, bronvermelding :6
pi_108600426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 20:09 schreef Ties02 het volgende:
Net een juridisch advies geschreven voor JVC, wat een tering werk zeg, al die formele eisen, taalgebruik, bronvermelding :6
RUG? Juridische Vaardigheden C?
pi_108601911
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Heeuy ik studeer ook aan de RU. Je weet dat we een studiegids hebben? :P staat in principe alles in wat je vraagt... http://www.studiegids.science.ru.nl/2011/law/

Maar je krijgt dus wel wezenlijk andere vakken bij die richtingen ja. Ik doe bijvoorbeeld Notarieel en mijn 2e jaar zag er heeeel anders uit dan 2e jaar NL recht of IER. Dat leek meer op het 3e jaar NL recht. En mijn 3e jaar nu is weer totaal anders dan 3e jaar voor NL recht. Nu zijn het eigenlijk alleen maar notariële vakken. Maar weet je al beetje welke richting jij uit wilt dan?
Toen ik mij een "aantal" jaar geleden ( :% ) inschreef op de RU moest je al een keus maken voor IER of gewoon NL recht. Ook al is het eerstejaar hetzelde en kan je dus aan het eind van het eerste jaar makkelijk switchen. Zelf heb ik mijn bacelor in IER en ben ik bezig met mijn master Nederlands recht. Het verschil toen (ik volg geen bachelor vakken meer sinds dit jaar dus weet niet of er veel veranderd is) was dat je in principe de meeste Nederlands recht vakken volgt, maar soms niet in gaat op bepaalde delen, zo heb je als IER student geen personen en familierecht als aanvullend deel van burgerlijk recht I of II (weet ff niet meer welke) en bij strafrecht heb je als IER student niet het bijzonder strafrecht gedeelte. En een aantal vakken en rota's heb je niet als IER student, zoals geschiedenis privaat en publiekrecht, belastingrecht of sociaalrecht, en vast nog wel meer..

Beide richtingen is het wel zo dat het tweede jaar vooral publiekrecht is en het derde jaar vooral privaatrecht qua Nederlands recht. De IER vakken zijn er volgens mij een stuk of 5 a 6 en zitten er een beetje tussendoorgeflansd en vond ik nu ook niet echt een goede uitwerking hebben, maar mijn interesse ligt dan ook meer bij het burgerlijke en sociale recht :)

Zoals H-D dus zegt even de studiegids erop na pluizen :)
pi_108611840
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Toen ik mij een "aantal" jaar geleden ( :% ) inschreef op de RU moest je al een keus maken voor IER of gewoon NL recht. Ook al is het eerstejaar hetzelde en kan je dus aan het eind van het eerste jaar makkelijk switchen. Zelf heb ik mijn bacelor in IER en ben ik bezig met mijn master Nederlands recht. Het verschil toen (ik volg geen bachelor vakken meer sinds dit jaar dus weet niet of er veel veranderd is) was dat je in principe de meeste Nederlands recht vakken volgt, maar soms niet in gaat op bepaalde delen, zo heb je als IER student geen personen en familierecht als aanvullend deel van burgerlijk recht I of II (weet ff niet meer welke) en bij strafrecht heb je als IER student niet het bijzonder strafrecht gedeelte. En een aantal vakken en rota's heb je niet als IER student, zoals geschiedenis privaat en publiekrecht, belastingrecht of sociaalrecht, en vast nog wel meer..

Beide richtingen is het wel zo dat het tweede jaar vooral publiekrecht is en het derde jaar vooral privaatrecht qua Nederlands recht. De IER vakken zijn er volgens mij een stuk of 5 a 6 en zitten er een beetje tussendoorgeflansd en vond ik nu ook niet echt een goede uitwerking hebben, maar mijn interesse ligt dan ook meer bij het burgerlijke en sociale recht :)

Burgerlijk II ;)
Bij Notarieel heb je die trouwens ook niet omdat je personen en familierecht als apart vak hebt en ook nog Erfrecht I en II en Huwelijksvermogensrecht I en II volgt. Bij Notarieel heb je overigens echt nauwelijks publiekrecht, praktisch allemaal civiel recht.
pi_108627215
Aaargh, ik ben zo ontzettend aan het twijfelen tussen rechtsgeleerdheid in Rotterdam of in Tilburg. Tilburg is kwalitatief zeer goed, maar Erasmus werkt weer met blokken van 5 weken i.p.v semesters (lijkt me persoonlijk fijner). Bovendien heeft Erasmus in het 3e jaar een Minor, zodat ik eventueel stage kan lopen. Waarvoor zouden jullie kiezen? Zijn er echte belangrijke verschillen tussen deze universiteiten die de doorslag kunnen geven?
pi_108627746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:44 schreef Patrickk het volgende:
Aaargh, ik ben zo ontzettend aan het twijfelen tussen rechtsgeleerdheid in Rotterdam of in Tilburg. Tilburg is kwalitatief zeer goed, maar Erasmus werkt weer met blokken van 5 weken i.p.v semesters (lijkt me persoonlijk fijner). Bovendien heeft Erasmus in het 3e jaar een Minor, zodat ik eventueel stage kan lopen. Waarvoor zouden jullie kiezen? Zijn er echte belangrijke verschillen tussen deze universiteiten die de doorslag kunnen geven?
Is dat nieuw, die blokken van 5 weken?

Ik zit zelf in het derde jaar, en heb gewoon 4 blokken per jaar.
Geen referral hier.
pi_108628973
quote:
Is dat nieuw, die blokken van 5 weken?

Ik zit zelf in het derde jaar, en heb gewoon 4 blokken per jaar.
http://www.esl.eur.nl/inf(...)eid/#studieprogramma
Volgens die link wel, Het studiejaar is ingedeeld in 8 blokken. Een blok beslaat 5 onderwijsweken. In elk blok volg je 1 vak.
Misschien gaan ze dit vanaf dit jaar invoeren?
pi_108675481
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:00 schreef H-D het volgende:

[..]

Heeuy ik studeer ook aan de RU. Je weet dat we een studiegids hebben? :P staat in principe alles in wat je vraagt... http://www.studiegids.science.ru.nl/2011/law/

Maar je krijgt dus wel wezenlijk andere vakken bij die richtingen ja. Ik doe bijvoorbeeld Notarieel en mijn 2e jaar zag er heeeel anders uit dan 2e jaar NL recht of IER. Dat leek meer op het 3e jaar NL recht. En mijn 3e jaar nu is weer totaal anders dan 3e jaar voor NL recht. Nu zijn het eigenlijk alleen maar notariële vakken. Maar weet je al beetje welke richting jij uit wilt dan?
Bedankt voor de info! Ik neig zelf heel erg naar Nederlands recht. Europees recht vind ik tot nu toe wel oke, maar internationaal echt verschrikkelijk. Dat komt voornamelijk door de hoorcollege docent die we nu hebben (niet eens een vaste docent, maar ingehuurd door docententekort) waarbij er geen woord te volgen is. Ik ben nu het boek van Nollkaemper aan het doorpluizen, en daar zitten toch ook wel weer interessante onderwerpen in. Notarieel spreekt me niet echt aan, maar is moeilijk wat over te zeggen omdat we daar in het 1e jaar geen echt vak van hebben, dus moet ik mijn oordeel baseren op Privaatrecht.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:10 schreef Yashaaaaa het volgende:

[..]

Bedankt voor de extra info :D
pi_108676037
Geeft de Belg Professor Wellens dan geen Internationaal recht meer? Ik kom even niet meer op zijn naam :o
pi_108676128
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:37 schreef emzor1994 het volgende:

[..]

Bedankt voor de info! Ik neig zelf heel erg naar Nederlands recht. Europees recht vind ik tot nu toe wel oke, maar internationaal echt verschrikkelijk. Dat komt voornamelijk door de hoorcollege docent die we nu hebben (niet eens een vaste docent, maar ingehuurd door docententekort) waarbij er geen woord te volgen is. Ik ben nu het boek van Nollkaemper aan het doorpluizen, en daar zitten toch ook wel weer interessante onderwerpen in. Notarieel spreekt me niet echt aan, maar is moeilijk wat over te zeggen omdat we daar in het 1e jaar geen echt vak van hebben, dus moet ik mijn oordeel baseren op Privaatrecht.

[..]

Bedankt voor de extra info :D
Nollkaemper...bah.
Privaatrecht is wel leuk toch? :D Vond Staats-en bestuursrecht echt een grafvak. Sowieso Bots :') . Bovend'Eert was wel ok. En Straf(proces)recht is echt niet mijn ding. Hoewel Sackers wel goeie prof is :)
pi_108676159
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:52 schreef Yashaaaaa het volgende:
Geeft de Belg Professor Wellens dan geen Internationaal recht meer? Ik kom even niet meer op zijn naam :o
Nee die is met emeritaat. Wist je dat niet :o in het begin vond ik Wellens echt afschuwelijk maar na een tijdje kon ik 'm wel waarderen en vond ik zn colleges wel te doen :P sowieso die kerel wist echt ziek veel :o
pi_108676277
Nee :P wist wel dat hij al aan de oudere kant was, maar blijkbaar studeer ik al te lang :')

Hij was mijn rota begeleider, (het was Wellens of Trifunovska, nou die is helemaal eng dus Wellens was sowieso beter!!) en het is inderdaad echt een hele lieve en rustige maar ook intelligente man!

Alleen dat accent :') hoe hij de nigeragua case en de corfu channel case uitsprak :') En natuurlijk die ganze wereld _O- Heerlijk..
pi_108676351
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 20:58 schreef Yashaaaaa het volgende:
Nee :P wist wel dat hij al aan de oudere kant was, maar blijkbaar studeer ik al te lang :')

Hij was mijn rota begeleider, (het was Wellens of Trifunovska, nou die is helemaal eng dus Wellens was sowieso beter!!) en het is inderdaad echt een hele lieve en rustige maar ook intelligente man!

Alleen dat accent :') hoe hij de nigeragua case en de corfu channel case uitsprak :') En natuurlijk die ganze wereld _O- Heerlijk..
Die Trifunovska ken ik niet..doe ook geen IER dus heb alleen Wellens voor volkenrecht gehad en that's it.

Wie is/zijn jouw favo HC docenten dan?
pi_108676498
Ten eerste natuurlijk professor Kortmann van staatsrecht! Bovendeert is daarin een goede tweede. Bartels was ook echt _O_ En dat is het denk ik wel zo'n beetje :P
pi_108676927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:04 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ten eerste natuurlijk professor Kortmann van staatsrecht! Bovendeert is daarin een goede tweede. Bartels was ook echt _O_ En dat is het denk ik wel zo'n beetje :P
Kortmann nooit gehad :{ ben ik te jong voor I guess :+
Bartels is echt heel goed inderdaad kan ook onwijs boeiend vertellen vind ik en humor :D , ik vind Janssen ook echt een held. En verder Roes _O_
pi_108676976
Janssen en Roes zeggen mij dan weer niets :P
pi_108677303
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:15 schreef Yashaaaaa het volgende:
Janssen en Roes zeggen mij dan weer niets :P
Janssen..van die historische ontwikkeling vakken? :P
Roes doet alleen notariële shizzle :P
pi_108677446
Oww, die van historische ontwikkeling van het privaatrecht (die heb ik moeten volgen om toegelaten te worden voor de Nederlands recht master) die is inderdaad ook briljant :D
pi_108677571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:30 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oww, die van historische ontwikkeling van het privaatrecht (die heb ik moeten volgen om toegelaten te worden voor de Nederlands recht master) die is inderdaad ook briljant :D
Jaa die inderdaad! Echt een baas :D
pi_108677780
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:33 schreef H-D het volgende:

[..]

Jaa die inderdaad! Echt een baas :D
Heb je niet stiekem een crush op hem?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_108677822
Ik zou op iedereen die als bonusvraag van tentamen vraagt wat zijn de kleuren van de regenboog en dit dan ook nog tijdens college vermeldt een crush hebben :P
pi_108677883
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:39 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik zou op iedereen die als bonusvraag van tentamen vraagt wat zijn de kleuren van de regenboog en dit dan ook nog tijdens college vermeldt een crush hebben :P
Wtf, heeft ie dat gedaan? :D

Hoe gaat het overigens met de scriptie?
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_108677914
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:38 schreef Fascination het volgende:

[..]

Heb je niet stiekem een crush op hem?
Hoezo stiekem?

Nee just kiddin......zo erg is het niet hoor :P heb op iemand anders al een crush :+
pi_108679468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:41 schreef Fascination het volgende:

[..]

Wtf, heeft ie dat gedaan? :D

Hoe gaat het overigens met de scriptie?
Hij heeft het toen wel in de hoorcolleges aangehaald maar ik heb het tentamen pas voor het eerst in augustus gemaakt en toen zat hij er niet in, maar in het jaar ervoor wel :P

Verder gaat het met de scriptie zijn gangetje, hoofdstuk 1 en 2 zijn ingeleverd, nagekeken, aangepast en goedgekeurd :P Nu bezig/beginnen met hoofdstuk 3, en daarna nog 1 hoofdstuk en een conclusie..

Begeleidster is echt heel fijn en denkt goed mee, alhoewel ze niet teveel zegt en je er vooral zelf achter moet komen, maar dat is eik alleen maar goed omdat ik natuurlijk degene ben die het moet schrijven, maar soms is dat wel frustrerend.. Zo was het de basis voor hoofdstuk 2 goed maar moest het wat pittiger, nou dat heeft een hoop frustratie gekost. Want echt duidelijk commentaar is dat niet :P Kom ik daar afgelopen woensdag om het te bespreken en zegt ze dat ze het nu helemaal goed en helder en duidelijk vond enzo _O_ terwijl ik daar al helemaal zo zat van ja en als ze het niet goed vind moet ze maar duidelijk zeggen wat ze dan wel wilt :') Niet nodig geweest dus :P

Verder gaf ze me ook een mooi compliment, blijkbaar vraagt een tijdschrift altijd om scripties die omgebouwd kunnen worden tot een artikel van max 5000 a 7000 woorden en ze zei dus iedere keer van niet om op de zaken vooruit te lopen maar dat mijn scriptie en vooral mijn onderwerp daar wel voor in aanmerking zouden kunnen komen. Het onderwerp was sowieso heel interessant daarvoor omdat er niet veel over geschreven wordt maar het wel heel actueel is :) en ze had het over dat we dan alleen moesten kijken hoe we het tekstueel gingen aanpakken, dus op wat voor een manier je het op gaat schrijven, maar daar waren wel richtlijnen voor enzo.. Ze ging er dus best wel diep op in. Maar ik zat daar met een halfziek hoofd dus ben de verdere details een beetje vergeten en vraag me nu ook af hoe goed ik het me nog herinner :P
Dus ben benieuwd of dat iets gaat worden, lijkt me wel erg tof namelijk :D weet alleen niet hoe serieus ik het nu moet nemen maar dat zien we op het einde van de rit wel :)

Sowieso krijg ik iedere keer complimenten over een heldere en duidelijke schrijfstijl dus dat is wel erg fijn.. Want ik vind het echt een hel af en toe :P

En jouw scriptie? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')