abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108011146
quote:
8s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Oorlog die komt er. Maar wanneer?
Ik hoor veel mensen zeggen binnen een aantal weken. Is dit realistisch?
Nee ik denk dat het nog een tijd duurt eind van dit jaar mischien.. Israel wilt afwachten of Obama wordt herkozen..
pi_108011195
DIE OORLOG KOMT ER!!!! Daar zorg ik wel voor! :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108011200
Wat ik mij ook afvraag is hoe Amerika hier over denkt en dan economisch gezien. Gaan ze gewoon weer wat geld bijdrukken o.i.d.? Zou zo'n oorlog uiteindelijk geld opleveren?

Ik bedoel, ze hebben het nou niet bepaald breed op het moment en het beginnen en blijven uitvoeren van zo'n oorlog zou gigantisch veel geld kosten.

Anyway, het zal geen reden zijn voor Amerika om geen oorlog te beginnen.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:41:10 #154
8781 crew  Frutsel
pi_108011349
Wapenindustrie draait dan weer op volle toeren levert vast weer banen op...

Deze hele kwestie loopt al jaren... en jaren.... en uiteindelijk zullen ze daar wel een kernwapen testen en/of krijgen... en dan?

dan krijgt Saoedie Arabie ook een kernwapen... om het machtsevenwicht daar te herstellen... en dan is het wachten op de volgende reactie... die misschien nooit komt

of het is wachten op een vieze (koffer)bom die ergens in het centrum van Tel Aviv afgaat en dan zijn de rapen gaar :{

Of deze kwestie loopt gewoon nog jaren en jaren door...vinger wijzen, beschuldigen, inspecties, resoluties, veto's... etc etc...
pi_108011352
quote:
8s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:24 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Oorlog die komt er. Maar wanneer?
Ik hoor veel mensen zeggen binnen een aantal weken. Is dit realistisch?
Er gaat geen oorlog komen, op z'n hoogst een Israëlische aanval op de nucleaire faciliteiten van Iran.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:42:14 #156
8781 crew  Frutsel
pi_108011401
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:41 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Er gaat geen oorlog komen, op z'n hoogst een Israëlische aanval op de nucleaire faciliteiten van Iran.
En jij denkt dat iran dat ongestraft laat gebeuren?

Israel zal op zijn beurt ook Iran's bondgenoot Syrie aanpakken... daar waar ze nu ook al de nodige tumult beleven
pi_108011456
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:09 schreef Nibb-it het volgende:

Iraanse raketten zouden net Tel Aviv kunnen raken.
De FAJR-3 heeft een bereik van 2000 kilometer, en kan meerdere ladingen vervoeren.
De Shahab 2100 km
de Ashoura 2000-2500 km
de Sejjil zo'n 2500 km.

Da's tot midden europa. Afstanden zijn door Iran opgegeven.
pi_108011461
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Israel zal op zijn beurt ook Iran's bondgenoot Syrie aanpakken... daar waar ze nu ook al de nodige tumult beleven
Ik denk eigenlijk dat er ook geen aanval komt. (aanval staat bijna gelijk aan oorlog)
And remember, respect is everything!
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:43:48 #159
8781 crew  Frutsel
pi_108011467
quote:
Derde verdachte Bangkok opgepakt

De politie in Maleisië heeft een derde man aangehouden in verband met de mislukte aanslag in Bangkok. Het is een Iraniër van in de 30.

Hij werd gearresteerd op de luchthaven van Kuala Lumpur toen hij een vlucht naar Teheran wilde nemen. Eerder was het hem nog gelukt om van Bangkok naar de Maleisische hoofdstad te vluchten.

De man wordt verdacht van betrokkenheid bij de mislukte aanslag van gisteren, waarbij vijf mensen gewond raakten. Twee medeverdachten, waarvan één zijn benen verloor bij de ontploffing, waren al aangehouden.

Vandaag werd ook bekend dat de Thaise politie een vierde verdachte op het oog heeft. Het is een vrouw die het huis in Bangkok zou hebben gehuurd waar de drie mannen verbleven.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:44:14 #160
8781 crew  Frutsel
pi_108011490
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:43 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat er ook geen aanval komt. (aanval staat bijna gelijk aan oorlog)
Israel is er gek genoeg voor...ze deden het in Irak en ook al in Syrie...
pi_108011615
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Israel is er gek genoeg voor...ze deden het in Irak en ook al in Syrie...
Klopt, aan de andere kant is het onvoorspelbaar.
And remember, respect is everything!
  woensdag 15 februari 2012 @ 16:48:20 #162
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108011672
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

De FAJR-3 heeft een bereik van 2000 kilometer, en kan meerdere ladingen vervoeren.
De Shahab 2100 km
de Ashoura 2000-2500 km
de Sejjil zo'n 2500 km.

Da's tot midden europa. Afstanden zijn door Iran opgegeven.
Ja, wou het woordje 'net' nog editten, maar vergeten of zo. :') Kaartje:

Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 16:50:45 #163
8781 crew  Frutsel
pi_108011794
quote:
Iran toont nucleaire vooruitgang

TEHERAN - Iran heeft woensdag de laatste ontwikkelingen in zijn nucleaire programma gepresenteerd.

Het Westen probeert deze ontwikkeling juist te stoppen omdat het vreest dat Teheran in het geheim werkt aan een kernwapen.

President Mahmoud Ahmadinejad presenteerde op de staatstelevisie de eerste in Iran geproduceerde nucleaire brandstof bestemd voor een medische onderzoeksreactor in de hoofdstad.

Hij verklaarde verder dat het land 3000 nieuwe centrifuges in gebruik heeft genomen voor het verrijken van uranium. Daarmee komt het totaal op 9000 centrifuges.

Nieuwe generatie

Ook werd een ''nieuwe generatie'' centrifuges in de nucleaire faciliteit in Natanz in gebruik genomen, aldus de BBC. De nieuwe centrifuges zouden sneller en efficiënter zijn dan de oude.

De Iraanse regering spreekt tegen dat ze werkt aan een atoombom. De VN-Veiligheidsraad heeft Iran al vier keer sancties opgelegd omdat het zijn uraniumverrijking niet tijdelijk wil stilleggen.

EU

De Europese Unie heeft de druk verhoogd door een olieboycot af te kondigen. Teheran wil de uraniumverrijking niet opgeven omdat het niet in strijd is met internationale verdragen.

Iran heeft woensdag het Westen ook laten weten weer te willen praten over zijn nucleair programma. Het overleg met de vijf permanente leden van de Veiligheidsraad plus Duitsland (de zogeheten 5 plus 1) liep een jaar geleden vast.
pi_108011811
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, wou het woordje 'net' nog editten, maar vergeten of zo. :') Kaartje:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt mee, ik dacht dat Oostenrijk binnen bereik lag. Nou ja, het is me dichtbij genoeg.
pi_108011836
Het is onvoorstelbaar dat zo weinig mensen juist Israël vrezen, in plaats van Iran. Israël, met in haar kielzog de VS.

De (recente) geschiedenis heeft aangetoond dat -tot op de dag van vandaag- met name Israël een uiterst agressieve, racistische en meedogenloze reputatie heeft opgebouwd.
Dan kan van Iran niet gezegd worden. Ik kan Iran op weinig agressiviteit betrappen. Dat ze breed aankondigen een eventuele aanval te zullen wreken, vind ik niet meer dan terecht. Iran kondigt met name aan dat ze zich zullen verdedigen, zodra ze aangevallen worden. Israël daarentegen durft hardop te roepen dat ze Iran maar al te graag willen aanvallen.
En dat vermeende kernwapen? Dat is er niet. Dat weet iedereen. Dat het er ooit komt valt niet uit te sluiten. Maar wie zijn de VS van A om Iran hierop aan te spreken? Wie heeft hier 2 kernwapens ingezet tegen civiele doelen?
pi_108011860
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:43 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Israel kan natuurlijk niet accepteren dat een regime zoals Iran een kernwapen arsenaal krijgt.. het is een kwestie van tijd voordat iemand in het Iraanse leger er dan een doorspeelt naar Hezbolla.
Ik geloof zelf dat Israel eventueel nukes zou gebruiken om het te voorkomen bunker buster nukes dan he ,En natuurlijk zouden ze ontkennen dat die gebruikt zijn.
pi_108011917
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:52 schreef RnRdude het volgende:

[..]

Israel kan natuurlijk niet accepteren dat een regime zoals Iran een kernwapen arsenaal krijgt.. het is een kwestie van tijd voordat iemand in het Iraanse leger er dan een doorspeelt naar Hezbolla.
Ik geloof zelf dat Israel eventueel nukes zou gebruiken om het te voorkomen bunker buster nukes dan he ,En natuurlijk zouden ze ontkennen dat die gebruikt zijn.
Waarom niet?

Iran staat toch ook toe dat Israël 250 kernkoppen heeft?
pi_108011928
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Pas als er aanvallen komen op de economische infrastructuur dan zal Iran een serieuze aanval/conflict overwegen.

Iran zal waarschijnlijk na een aanval van Israël op Iraanse nucleaire faciliteiten proberen energie faciliteiten in Irak, Saudi en Qatar te saboteren.
pi_108012045
Israel is het probleem niet eens. Iran weet dat zodra zo ook maar wat flikken, Israel elk olieveld de komende 250 jaar onbruikbaar maakt.

Het probleem is veel meer dat de Saoudi's dan ook een bom gaan maken. Heb je twee landen met een pro-alqaida regime die over atoombommen beschikken, en het gehate Iran ertussen. Dan zie ik de boel wel ontploffen daar.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 17:00:01 #170
8781 crew  Frutsel
pi_108012232
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:55 schreef Ulx het volgende:
Israel is het probleem niet eens. Iran weet dat zodra zo ook maar wat flikken, Israel elk olieveld de komende 250 jaar onbruikbaar maakt.

Het probleem is veel meer dat de Saoudi's dan ook een bom gaan maken. Heb je twee landen met een pro-alqaida regime die over atoombommen beschikken, en het gehate Iran ertussen. Dan zie ik de boel wel ontploffen daar.
De Saudi's krijgen hem dan, gratis en voor niets, hooguit voor oliegaranties voor de komende tig jaar :)
pi_108012252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

De Saudi's krijgen hem dan, gratis en voor niets, hooguit voor oliegaranties voor de komende tig jaar :)
Keep dreaming.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 17:04:52 #172
8781 crew  Frutsel
pi_108012426
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:51 schreef Chooselife het volgende:
Het is onvoorstelbaar dat zo weinig mensen juist Israël vrezen, in plaats van Iran. Israël, met in haar kielzog de VS.

De (recente) geschiedenis heeft aangetoond dat -tot op de dag van vandaag- met name Israël een uiterst agressieve, racistische en meedogenloze reputatie heeft opgebouwd.
Dan kan van Iran niet gezegd worden. Ik kan Iran op weinig agressiviteit betrappen. Dat ze breed aankondigen een eventuele aanval te zullen wreken, vind ik niet meer dan terecht. Iran kondigt met name aan dat ze zich zullen verdedigen, zodra ze aangevallen worden. Israël daarentegen durft hardop te roepen dat ze Iran maar al te graag willen aanvallen.

[q]
En dat vermeende kernwapen? Dat is er niet. Dat weet iedereen. Dat het er ooit komt valt niet uit te sluiten. Maar wie zijn de VS van A om Iran hierop aan te spreken? Wie heeft hier 2 kernwapens ingezet tegen civiele doelen?
Ik vind het een beetje een zwaktebod om op die twee nukes terug te vallen. Hele andere tijden en niet te vergelijken met nu. Feit is dat de hele rotzooi al veels te lang aan de gang is. Israel speelt ook smerige spelletjes en zitten daar ook als een doorn in het oog van velen. Maar ja, ze zitten er :{
Stond in de quest vorige maand nog een leuk stuk over Suriname. Nooit geweten dat dat israel had moeten worden :)

Neemt niet weg dat voor veel mensen geldt:" Voorkomen is beter dan genezen"... Liefste zou ik al die wapens zsm uit de wereld verwijderd zien, maar dat zal er wel niet in zitten. Je kan wel verdere verspreiding tegen gaan en hopen op /werken aan vermindering.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 17:05:35 #173
8781 crew  Frutsel
pi_108012455
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 17:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Keep dreaming.
Tis toch echt zo... als Iran het wapen krijgt/heeft/bouwt, zal de VS hem aan SA schenken in ruil voor wat leuke deals denk ik :)
pi_108012460
De enige manier waarop dit uit de hand gaat lopen is als Iran daadwerkelijk probeert een tanker te stoppen in de Straat van Hormuz. Dus als zij het eerste schot lossen. Daarna schiet het westen elke kustbatterij in puin.

Maar Iran durft dat niet aan. Dus hebben ze een grote waffel opengetrokken en maken het niet waar. Afgang.
  Moderator woensdag 15 februari 2012 @ 17:06:46 #175
8781 crew  Frutsel
pi_108012515
Iran is dan ook veel meer geb(l)aat bij een actie van de tegenpartij/vijand :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')